abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219084391
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 12:13:35 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_219084396
Wie is die meneer in de OP.

Zichtbaarheid van die man lijkt echt 0
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_219084404
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:16:25 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219084415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
Bron? Heb je voorbeelden?
Omdat ze bidden op het werk? Of zeggen dat ze christen zijn? Nooit meegemaakt eigenlijk.
Pesten op de werkvloer is altijd fout en zegt iets over een giftige werkomgeving. Dan wordt er iets gezocht om iemand te treiteren, hoeft niks met godsdienst te maken te hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219084458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
Atheïstisch onderwijs dan ook afschaffen, want atheïsme is ook een religie.
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.

Voor zover ik weet hebben we in Nederland geen atheïstisch onderwijs. De onderwijsvrijheid zoals vastgelegd in het befaamde artikel 23 van de Grondwet zou ook het oprichten van atheïstische scholen mogelijk maken.
pi_219084506
quote:
Heb je hier ook een bron bij? Ik heb hier nog nooit wat van gehoord namelijk.
Wij hadden (op onze openbare school) een kind uit een vrij christelijk gezin en die kon juist altijd met iedereen behoorlijk goed. Het ligt uiteindelijk ook gewoon aan het type kind, etc etc. Natuurlijk zal zoiets er wel eens bij gehaald worden, maar dan moeten we ook alle mensen met een bril op een eigen school?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:30:55 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219084508
quote:

[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,

Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft

Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:31:30 #8
438527 MissButterflyy
pi_219084512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.

Voor zover ik weet hebben we in Nederland geen atheïstisch onderwijs. De onderwijsvrijheid zoals vastgelegd in het befaamde artikel 23 van de Grondwet zou ook het oprichten van atheïstische scholen mogelijk maken.
Nee, gewoon openbaar, zoals nu ook al is.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:32:42 #9
438527 MissButterflyy
pi_219084522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,

en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft

Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
:')
Wat doe je daar? Als God leven van je pensioen?
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:33:36 #10
323876 michaelmoore
pi_219084537
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat doe je daar? Als God leven van je pensioen?
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen met een toebab huis bij een toebab strand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219084543
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.

Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:35:36 #12
438527 MissButterflyy
pi_219084549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen
Oh, dat vind ik altijd zo sneu.

De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Het zegt vooral wat over hem.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:36:48 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219084560
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Wat ontzettend sneu. Ik hoop dat ze goed van zijn centen hebben gebruikgemaakt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219084603
Laat iedereen lekker vrij en laat ze zelf bepalen wat voor een soort onderwijs ze willen volgen.
pi_219084618
quote:
Ik heb op veel plekken gewerkt, en daar nog nooit iets van gemerkt. Ik heb streng gereformeerde, jehova-getuigen, moslims en katholieke collega’s gehad en in het volwassenen onderwijs dito cursisten/leerlingen, ik heb bij een computerbedrijf, een gemeente en op diverse openbare scholen gewerkt, en nooit gemerkt dat er sprake was van pesten.
Waar zitten die « veel » volwassen christenen? En worden die gepest om hun christen zijn? Als wij bij bedrijfsuitjes of cursussen samen aten, werd er zelfs stilte voor het eten gehouden om gelegenheid tot bidden te geven. En dat lijkt me vrij normaal, dat je rekening met elkaar houdt.
pi_219084630
quote:
Complete onzin reden om religieus onderwijs aan te houden. Mensen moeten eens stoppen met zichzelf in een 'hokje' te stoppen.

Mijn vrouw is vroeger gepest omdat ze rood haar heeft en dik was. Een ander wordt gepest omdat hij/zij een kleurtje heeft. Weer een ander wordt gepest omdat hij/zij een 'nerd' is. En er wordt gepest omdat hij/zij (streng) gelovig zijn.

Het is allemaal verkeerd en moet aangepakt worden. We gaan toch ook geen school voor roodharigen oprichten.

Afschaffen al het religieus onderwijs. En gauw. Veel meer aandacht voor pesten en giftige sferen. Maak daar maar eens goed beleid op en stevig handhaven.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:46:05 #17
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219084631
quote:

[..]
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219084644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat iedereen lekker vrij en laat ze zelf bepalen wat voor een soort onderwijs ze willen volgen.
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.

Er zijn diverse schoolvormen binnen het Nederlands onderwijsstelsel. Daar kun je prima een keuze tussen maken.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:47:49 #19
323876 michaelmoore
pi_219084645
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg fout

ik laat hier 6 kinderen naar school gaan en geef ze een opleiding
mijn afrikaanse vrouw is 3 jaar terug overleden ze was 37 toen, haar zoon woont hier ook

als je niets weet dan mag je niet oordelen
pi_219084666
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.

Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.
Montessori, Jenaplan, Dalton, Vrije School zijn meer onderwijssoorten gebaseerd op pedagogische onderwijsmethoden. Hoe ga je met kinderen om en hoe leer je ze wat ze moeten weten. Dat is toch significant anders dan religieus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219084675
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:53:53 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219084682
quote:
Dat roep je wel vaker, heb je daar ook bronnen en cijfers van, want ik kan me werkelijk geen enkel geval voor de geest halen waarin ik dat zélf ooit heb meegemaakt. In een eerdere post beweerde je zelfs dat leraren zich daar schuldig aan zouden maken. Als dat zo is dan moet de schooldirectie ingrijpen en zo'n leraar onmiddellijk ontslaan, want dat zou natuurlijk nooit normaal gevonden moeten worden.

Overigens ben ik helemaal niet voor het afschaffen, laat staan verbieden van religieus onderwijs, vind alleen dat dit niet langer door de overheid gefinancierd zou moeten worden. Die zou alleen nog onderwijs aan moeten bieden waar neutraal lesmateriaal gebruikt word, religie zou dan prima behandeld kunnen worden bij de vakken maatschappijleer en geschiedenis.

Uiteraard moet het voor mensen gewoon mogelijk blijven om met geloofsgenoten zélf religieuze scholen op te richten, mits die voldoen aan kwaliteitsvoorwaarden die ook voor niet-religieus onderwijs gelden en ook moeten ze nog steeds de onderwijsinspectie toelaten.

In Frankrijk doen ze het al decennia zo, al word ook daar de soep niet zo heet gegeten hoor want religieuze scholen ontvangen jaarlijks nog steeds miljarden aan subsidie. Het gaat er vooral om dat je eindelijk van al het gezeik af bent als het gaat om conflicten over wat nou eigenlijk wel en niet mag volgens de grondwet, want de vraag of artikel 23 nou wel of niet voorrang heeft boven artikel 1 blijft om de zoveel tijd voor ophef zorgen.

Voor andere vormen van bijzonder onderwijs zou hetzelfde moeten gelden, met uitzondering van scholen voor mensen met een lichamelijke (doof, blind etc) of geestelijke beperking. Mijn motivatie om die wel vanuit de overheid te blijven financieren, is dat religie hoe je het wend of keert nog altijd een keuze is, doof of blind geboren worden is dat niet.
pi_219084687
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.
Montessori, Jenaplan, Dalton, Vrije School zijn meer onderwijssoorten gebaseerd op pedagogische onderwijsmethoden. Hoe ga je met kinderen om en hoe leer je ze wat ze moeten weten. Dat is toch significant anders dan religieus.
Correct.
Al zijn er ook weer christelijke Montessori scholen etc. :D

Ik zou het jammer vinden als dit allemaal verdwijnt. Het geeft je gewoon veel vrijheid en keuzes.

Zolang je aan de kwaliteitseisen voldoet, moeten scholen op religieuze basis ook gewoon mogelijk zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219084716
En persoonlijk vind ik een doorsnee katholieke basisschool een stuk minder 'extreem' dan de Rudolf Steiner antroposofische vrije scholen.

En we hoeven echt niet allemaal in de zelfde eenheidsworst qua school gepropt te worden. Beetje keuze is alleen maar goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219084719
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:

https://www.telegraaf.nl/(...)pflops/99560356.html
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:01:32 #26
438527 MissButterflyy
pi_219084743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg fout

ik laat hier 6 kinderen naar school gaan en geef ze een opleiding
mijn afrikaanse vrouw is 3 jaar terug overleden ze was 37 toen, haar zoon woont hier ook

als je niets weet dan mag je niet oordelen
Praat dan eens wat respectvoller over waar je nu zit.
pi_219084748
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:

Zowel Telegraaf en AD zetten wel weer alle zeilen bij op het moment. Zag bij de buren dat het AD ook weer een hitpiece alleraardigst stukje over de PvdD had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219084750
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:05:56 #29
37950 JAM
pi_219084778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".
Ook dat is het niet. Een levensovertuiging veronderstelt dat het gepaard gaat met bepaalde morele principes, of kernwaarden, of nou ja: een overtuiging hoe het leven in elkaar steekt en geleefd zou moeten worden. Atheïsme is niets anders dan de afwezigheid van een godsgeloof. Wat voor een levensovertuiging men er verder op nahoudt: dat is een totaal andere vraag.

Die verwarring komt er voornamelijk uit voort, denk ik, dat mensen die wel religieus zijn, of mensen die wel een modelspoorbaan in huis hebben, het zich maar lastig voor kunnen stellen dat je je vrije tijd ook door kunt komen zonder modelspoorbaan en/of dat je een levensovertuiging kan ontwikkelen zonder dat die gestoeld is op een godsgeloof.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219084799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:02 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.
Valt gewoon onder bijzonder onderwijs. Dus niet openbaar.

https://www.nederlandrech(...)rtikel-23-onderwijs/
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:09:25 #31
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219084801
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:

De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.

:D
pi_219084810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.

Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergen :P
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:11:41 #33
37950 JAM
pi_219084819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat gaat ook gebeuren. Daar wil ik best een tientje op inzetten.
pi_219084864
quote:
Ik heb hier dus ook nog nooit van gehoord dat christenen op de werkvloer stelselmatig gepest zouden worden. Maar het zou me niets verbazen.

Als ik jouw verhalen moet geloven, dan schijnt er nog steeds heel veel haat en nijd te zijn tussen de verschillende gereformeerde en reformatorische kerkgenootschappen. Dus als christenen stelselmatig gepest worden, dan heb ik wel een vermoeden waar dat pestgedrag vandaan komt, en dat komt dus niet van atheïsten, katholieken of moslims.
pi_219084917
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus in Dordrecht is het afgezien van onderwijs op VMBO-niveau niet meer mogelijk naar een voortgezette openbare school te gaan? Wat niet Christelijk (Insula), gereformeerd (Wartburg) is, is allemaal Dalton/Jenaplan.
pi_219084967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergen :P
Die krant kiest vrij consequent fout.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:34:31 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219084972
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die krant kiest vrij consequent fout.
Die krant staat zo bij alles aan de verkeerde kant van de geschiedenis dat ik er bijna Feijenoord-fan van zou worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:38:29 #38
37950 JAM
pi_219084995
Ook wel aardig.

.
pi_219085035
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan maar hoeft niet. Je kan ook prima een openbare school hebben die het Dalton- of Jenaplan concept hanteren.
pi_219085058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:38 schreef JAM het volgende:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Aardig? Aardig on point :D
pi_219085069
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen? -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219085080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.

Er zijn diverse schoolvormen binnen het Nederlands onderwijsstelsel. Daar kun je prima een keuze tussen maken.
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
pi_219085091
quote:
9s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen? -O-
Een klein beetje vals spelen :P
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:57:01 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219085109
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Ai, ik kom op DENK uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219085183
quote:
9s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sinds Lubach naar de commerciële duivels is overgestapt, vind ik die ook lastiger.
pi_219085195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:57 schreef -XOR- het volgende:
Ai, ik kom op DENK uit.
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:
Ben je Turk of Marokkaan? ==> DENK
Ben je Surinamer of Antilliaan? ==> BIJ1
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:09:55 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219085208
Vrijheid van onderwijs, christelijk, islamitisch, humanistisch, humoristisch onderwijs, helemaal prima. Financiering van al die vormen vanuit de overheid? Zeker niet.

De overheid dient voor algemeen beschikbaar onderwijs zonder enge indoctrinaties zorg te dragen, agnostisch-atheïstisch dus. Niet meer niet minder.

Wanneer groepen daar dan sprookjesboeken en fantasy aan toe willen voegen? Zielig voor de kinderen, maar dat is helaas hun eigen verantwoordelijkheid. Net zoals de financiering van die geestelijke mishandeling.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:10:43 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219085214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:
Ben je Turk of Marokkaan? ==> DENK
Ben je Surinamer of Antilliaan? ==> BIJ1
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:15:38 #49
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219085262
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
LOL en hij is niet eens zo slecht ook, ik kom zelf gewoon bij GL/PvdA uit! :P
pi_219085334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee joh, volgens het geldende zwart-wit denken (pun intended) heb je in ieder geval een kleurtje als je niet in Nederland geboren bent. En dan zijn dat de smaken.
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 14:22:06 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219085336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Vrijheid van onderwijs, christelijk, islamitisch, humanistisch, humoristisch onderwijs, helemaal prima. Financiering van al die vormen vanuit de overheid? Zeker niet.

De overheid dient voor algemeen beschikbaar onderwijs zonder enge indoctrinaties zorg te dragen, agnostisch-atheïstisch dus. Niet meer niet minder.

Wanneer groepen daar dan sprookjesboeken en fantasy aan toe willen voegen? Zielig voor de kinderen, maar dat is helaas hun eigen verantwoordelijkheid. Net zoals de financiering van die geestelijke mishandeling.
Probleem hier mee is dat je schimmige geldstromen met dito invloeden gaat krijgen.

Speelt nu ook al overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:33:29 #52
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219085427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat wordt blanco stemmen -XOR-. -O-
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219085478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik weet nu honderd procent zeker dat je niet in Afrika zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219085919
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zowel Telegraaf en AD zetten wel weer alle zeilen bij op het moment. Zag bij de buren dat het AD ook weer een hitpiece alleraardigst stukje over de PvdD had.
Omgekeerd gebeurt precies hetzelfde. Luister maar eens naar de politieke podcast van de Volkskrant. Daar wordt openlijk de afkeer van alles rechts van D66 en iedereen die daarop stemt uitgesproken.
pi_219085930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:19 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Omgekeerd gebeurt precies hetzelfde. Luister maar eens naar de politieke podcast van de Volkskrant. Daar wordt openlijk de afkeer van alles rechts van D66 en iedereen die daarop stemt uitgesproken.
Hebben ze daar ook redenen ondersteund door feiten bij? Dat zou misschien wat van die afkeer kunnen verklaren.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 15:21:55 #56
323876 michaelmoore
pi_219085939
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
vrag maar aan een mod, aan het IP adres
pi_219085994
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Austin Powers Goldmember jail scene with Matt Sergott and Bubba Carr as a few backup dancers.

Zit ook gewoon in Austin Powers!
pi_219086034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hebben ze daar ook redenen ondersteund door feiten bij? Dat zou misschien wat van die afkeer kunnen verklaren.
De belangrijkste reden is de mening van Sheila Sitalsing. In die podcast spreekt niemand haar tegen, dat lijkt het format te zijn.

De enige die daar echt inhoudelijke bijdragen levert is Raoul du Pré.

En begrijp me goed, het mag van mij he. Daarom luister ik zowel de podcast van de Volkskrant als die van de Telegraaf. Voor het evenwicht, want bij de een is alles de schuld van rechts, bij de ander alles van links.

Soms ook die van de NRC, maar die vind ik wat minder interessant. De grappen en grollen in de NOS-podcast (met Joost Vullings) sla ik liever over.
pi_219086266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:30 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
De belangrijkste reden is de mening van Sheila Sitalsing. In die podcast spreekt niemand haar tegen, dat lijkt het format te zijn.

De enige die daar echt inhoudelijke bijdragen levert is Raoul du Pré.

En begrijp me goed, het mag van mij he. Daarom luister ik zowel de podcast van de Volkskrant als die van de Telegraaf. Voor het evenwicht, want bij de een is alles de schuld van rechts, bij de ander alles van links.

Soms ook die van de NRC, maar die vind ik wat minder interessant. De grappen en grollen in de NOS-podcast (met Joost Vullings) sla ik liever over.
Ik luister al deze podcasts niet eerlijk gezegd. Wat me vaak opvalt is dat kritiek op het rechtse blok van zeg PVV/FVD/JA21 en steeds meer VVD, weggezet wordt alsof het hetzelfde zou zijn als kritiek op partijen die wat feitelijker binnen de lijntjes kleuren en meer de democratische rechtsstaat overeind willen houden. Dat is misschien ook wel een bias, maar lijkt me een fundamentele waarde in een democratie.

Ik heb trouwens wel zowel de Telegraaf als de Volkskrant gelezen, en dan was het altijd wel zo dat specifiek vwb het nieuws de Telegraaf een stuk activistischer op me overkwam. Wellicht dat het qua opinie erg scheef is bij de Volkskrant, maar dat opinie in kranten vond ik nooit zo interessant.
pi_219086344
Wat is hier aan de hand?
De nummer 2 die solliciteert naar een andere baan vóór de verkiezingen.
Voelt als kiezersbedrog.

twitter
pi_219086355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat is hier aan de hand?
De nummer 2 die solliciteert naar een andere baan vóór de verkiezingen.
Voelt als kiezersbedrog.

[ X ]
Is het ook.
pi_219086412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:59 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Is het ook.
Onbetrouwbaar. Die nummer 2.
pi_219086496
Ze wordt het in ieder geval niet zegt ze zelf, dus dat zal wel balen zijn voor de TK-fractie. Zitten ze weer 4 jaar met een backbencher opgescheept die uiteindelijk weer om niet inhoudelijke redenen op 2 wordt gezet.
pi_219086556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze wordt het in ieder geval niet zegt ze zelf, dus dat zal wel balen zijn voor de TK-fractie. Zitten ze weer 4 jaar met een backbencher opgescheept die uiteindelijk weer om niet inhoudelijke redenen op 2 wordt gezet.
Frans mag het in ieder geval weer allemaal recht praten
pi_219086588
Ik vind het echt een non-issue maar het zal wel.
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 16:43:21 #66
pi_219086623
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219086655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is op zijn minst vreemd, jezelf op nummer 2 laten zetten terwijl je ondertussen in een sollicitatietraject zit voor een andere baan.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 16:50:37 #68
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219086664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
Ik zie deze keer juist opvallend weinig verkiezingsposters hier, van geen enkele partij eigenlijk.
pi_219086667
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Frans mag het in ieder geval weer allemaal recht praten
twitter

Om die laatste zin zal wel flink gelachen worden in een aantal appgroepen van PVDA/GL kamerleden.
pi_219086688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[ twitter ]

Om die laatste zin zal wel flink gelachen worden in een aantal appgroepen van PVDA/GL kamerleden.
'We hebben haar nodig', ja zoals je Kuzu en Öztürk destijds ook nodig had om bepaalde stemmers te trekken... groot succes was dat wel.
pi_219086690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het is op zijn minst vreemd, jezelf op nummer 2 laten zetten terwijl je ondertussen in een sollicitatietraject zit voor een andere baan.
Het zal een unieke kans zijn geweest omdat ze daar wethouder is geweest en blijkbaar populair is. Anders had ze van de lijst af gemoeten terwijl je geen garantie hebt op burgemeesterspost.
pi_219086701
quote:
Hier ook, eigenlijk alleen maar FvD en wat verdwaalde d66 posters en dat is het wel.
pi_219086716
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het zal een unieke kans zijn geweest omdat ze daar wethouder is geweest en blijkbaar populair is. Anders had ze van de lijst af gemoeten terwijl je geen garantie hebt op burgemeesterspost.
Oef, dit gaat hun stemmen kosten.
pi_219086718
quote:

[..]
Ergens snap ik het, maar nu schiet ze zichzelf en de partij toch wel behoorlijk in de voet qua toewijding. Het feit dat ze het niet intern heeft besproken was natuurlijk omdat ze anders nooit op de lijst was geplaatst, en in ieder geval niet zo hoog. :P
pi_219086727
quote:

[..]
Ik snap ook wel dat ze gesolliciteerd heeft, alleen laat jezelf dan op plek 20 van de lijst zetten en niet op een prominente plek.

Want nu heb je de T die het heeft over BOEGBEELD Lahlah en RECHTERHAND van Frans.
pi_219086752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oef, dit gaat hun stemmen kosten.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ergens snap ik het, maar nu schiet ze zichzelf en de partij toch wel behoorlijk in de voet qua toewijding. Het feit dat ze het niet intern heeft besproken was natuurlijk omdat ze anders nooit op de lijst was geplaatst, en in ieder geval niet zo hoog. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik snap ook wel dat ze gesolliciteerd heeft, alleen laat jezelf dan op plek 20 van de lijst zetten en niet op een prominente plek.

Want nu heb je de T die het heeft over BOEGBEELD Lahlah en RECHTERHAND van Frans.
Tsja dat kan. Ik baseer mn stem eigenlijk niet echt op een persoon. Bij Wilders kan ik me voorstellen dat je op hem stemt maar bij GL/PvdA is de partij wel wat groter dan Timmermans of Lahlah zelf.

En dat de T dan daarover gaat zagen verbaast toch niemand? Die zit gewoon onbeschaamd campagne te voeren voor bepaalde partijen en dus vooral tégen D66 en GL/PvdA.
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 17:09:56 #77
pi_219086776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hier ook, eigenlijk alleen maar FvD en wat verdwaalde d66 posters en dat is het wel.
Denk dat dat het eerder is, dat alleen FvD zo in zet op zulke posters.

Gisteren was ik in een niks zeggend dorpje in de Betuwe, hele dorp vol met die dingen :D
pi_219086778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
[..]
Tsja dat kan. Ik baseer mn stem eigenlijk niet echt op een persoon. Bij Wilders kan ik me voorstellen dat je op hem stemt maar bij GL/PvdA is de partij wel wat groter dan Timmermans of Lahlah zelf.

En dat de T dan daarover gaat zagen verbaast toch niemand? Die zit gewoon onbeschaamd campagne te voeren voor bepaalde partijen en dus vooral tégen D66 en GL/PvdA.
Nee tuurlijk blaast de T dit op, en ik denk dat Wilders er vanavond ook wel een sneer zal uitgooien richting Frans, die dan waarschijnlijk als door een adder gestoken zal reageren.

Het is alleen munitie die je anderen niet in handen moet geven.
pi_219086805
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Denk dat dat het eerder is, dat alleen FvD zo in zet op zulke posters.

Gisteren was ik in een niks zeggend dorpje in de Betuwe, hele dorp vol met die dingen :D
Nu kom ik zelf uit de Betuwe dus misschien zien we wel dezelfde posters.

Volgens mij is hier in de regio ook best veel FvD gestemd.
pi_219086821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee tuurlijk blaast de T dit op, en ik denk dat Wilders er vanavond ook wel een sneer zal uitgooien richting Frans, die dan waarschijnlijk als door een adder gestoken zal reageren.

Het is alleen munitie die je anderen niet in handen moet geven.
Normaal zou dit ook geheim moeten blijven dus ja het is al triest dat er gelekt wordt uit een geheim commissie.
pi_219086837

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 23-10-2025 17:22:55 ]
pi_219086844
quote:
Ligt doorgaans aan de wijk waar je in woont. Ik woon in een witte wijk, oorspronkelijk vooral VVD en leefbaar terrein. Dit jaar heeft letterlijk elke lantaarnpaal een Eerdmans erop. Verschrikkelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219086860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Tjoent het volgende:

[..]
'We hebben haar nodig', ja zoals je Kuzu en Öztürk destijds ook nodig had om bepaalde stemmers te trekken... groot succes was dat wel.
Ja, want ze heeft niet gewoon laten zien dat ze capabel is. Zoals bijv. in Tilburg. Maar ja, tis een allochtoontje he. Net zoals Aboutaleb en Marcouch.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 17:30:31 #84
pi_219086899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ligt doorgaans aan de wijk waar je in woont. Ik woon in een witte wijk, oorspronkelijk vooral VVD en leefbaar terrein. Dit jaar heeft letterlijk elke lantaarnpaal een Eerdmans erop. Verschrikkelijk.
Ik woon in een dorp waar ik voor het eerst sinds de gehele campagne een bvnl poster heb gezien :')
pi_219086902
quote:
Forum is qua marketing (vooral op jongeren, TikTok etc) way ahead op de gevestigde partijen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219086912
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, want ze heeft niet gewoon laten zien dat ze capabel is. Zoals bijv. in Tilburg. Maar ja, tis een allochtoontje he. Net zoals Aboutaleb en Marcouch.
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
We leven hier in Nederland, niet in een islamitisch land.
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 17:35:37 #87
pi_219086928
quote:

[..]
quote:

[..]
Marcouch is een held.
pi_219087063
Begon ik net fan te worden van Bontebal, begint bij opeens voor de tweede keer deze week achterlijke dingen te roepen.
Eerst over homo acceptatie op religieuze scholen. Nu weer "er komt geen kabinet Wilders"
Ik hoop van harte dat hij gelijk krijgt maar je kunt dat niet nu al zo stellig zeggen. Je weet de uitslag niet. In theorie zou het ook kunnen dat hij een meerderheid kan vormen met bijvoorbeeld alleen ja21 en de bbb. Bontebal gaat daar dus niet over.
pi_219087087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:55 schreef Middelpunt het volgende:
Begon ik net fan te worden van Bontebal, begint bij opeens voor de tweede keer deze week achterlijke dingen te roepen.
Eerst over homo acceptatie op religieuze scholen. Nu weer "er komt geen kabinet Wilders"
Ik hoop van harte dat hij gelijk krijgt maar je kunt dat niet nu al zo stellig zeggen. Je weet de uitslag niet. In theorie zou het ook kunnen dat hij een meerderheid kan vormen met bijvoorbeeld alleen ja21 en de bbb. Bontebal gaat daar dus niet over.
Wel aardig spijkers op laag water zoeken dat het probleem kennelijk is dat hij niet zei: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders."
pi_219087101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Een geheel nieuwe variant : ratten die het schip verlaten terwijl er van zinken nog geen sprake is.
-
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:17:46 #91
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219087216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
Eigen keuze.
pi_219087228
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wel aardig spijkers op laag water zoeken dat het probleem kennelijk is dat hij niet zei: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders."
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."

Dat is toch heel wat anders dan zeggen "wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders".

Je kunt in een land waar de BBB en zelfs FvD vanuit het niets heel groot werden, er helaas niet zomaar vanuit gaan dat er niet opnieuw enorm veel idioten gaan stemmen.
pi_219087248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:19 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."

Dat is toch heel wat anders dan zeggen "wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders".

Je kunt in een land waar de BBB en zelfs FvD vanuit het niets heel groot werden, er helaas niet zomaar vanuit gaan dat er niet opnieuw enorm veel idioten gaan stemmen.
Ik zie: "Het CDA gaat geen coalitie aan met de PVV," en: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders," als praktisch equivalent, afgezien van dat die laatste uitspraak een gaatje openlaat voor wel een coalitie met de PVV.
pi_219087343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Eigen keuze.
Ja, haar dubbele nationaliteit blijkbaar ook.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:34:53 #95
323876 michaelmoore
pi_219087344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zie: "Het CDA gaat geen coalitie aan met de PVV," en: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders," als praktisch equivalent, afgezien van dat die laatste uitspraak een gaatje openlaat voor wel een coalitie met de PVV.
IK denk dat er een minderheidskabinet komt , maariwe MP wordt dat si nog niet zeker
pi_219087345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Normaal zou dit ook geheim moeten blijven dus ja het is al triest dat er gelekt wordt uit een geheim commissie.
Klopt, dat lekken vind ik schokkender dan dat iemand op zo’n functie solliciteert.
Juist een vertrouwenscommissie moet volledig te vertrouwen zijn en daar tekent iedereen die in het proces betrokken is ook voor. Zeker een lek als dit is er gewoon om iemand te beschadigen.
pi_219087361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
Meer vrijheid voor religieus onderwijs is een fantastische kweekvijver voor alle klachten van anti-Islamitisch rechts over een paar jaar.
pi_219087391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap deze ophef ook niet. Dus Lahlah ambieert het om burgermeester te worden van Tilburg. Okee en nu?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:43:15 #99
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219087405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou en? Even goed uitleggen wat jou stoort hoor.
pi_219087414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nou en? Even goed uitleggen wat jou stoort hoor.
Dat we hier in Nederland wonen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:44:56 #101
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219087427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dat we hier in Nederland wonen.
Nou en?
pi_219087428
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap deze ophef ook niet. Dus Lahlah ambieert het om burgermeester te worden van Tilburg. Okee en nu?
Iets met de kieslijst en mogelijke voorkeursstemmen denk ik (áls ze Den Haag had verlaten). Verder niet heel spannend.
pi_219087436
Dubbele nationaliteit zou juist breder moeten worden toegestaan. Met de huidige regeling worden autochtonen benadeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:48:26 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219087458
quote:
Vorige verkiezingen kreeg ik ook allemaal FvD briefjes in de bus met van die wappieslogans over de prikatuur en roverheid. Nu nog niks gezien.
pi_219087495

De scholieren hebben gestemd. Nu hopen dat het volgende week ook zo zal zijn.
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 18:54:03 #106
375570 crew  Cyan9
pi_219087507
quote:
Ik ook. Zou het een complot zijn?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 18:55:39 #107
pi_219087520
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ook. Zou het een complot zijn?
Russisch geld wat ik je brom
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:57:31 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219087537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:52 schreef Diabool het volgende:
[ afbeelding ]

De scholieren hebben gestemd. Nu hopen dat het volgende week ook zo zal zijn.
Kwam al langs in VKZ, is van 1 scholengroep in Utrecht.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:59:33 #109
323876 michaelmoore
pi_219087564
De Eurobonds dat is weleen dingetje om het hele pensoioenvermpgen door heen te jassen
quote:
Meer taken naar Brussel
Defensie wordt met beide handen aangegrepen om meer taken naar Brussel te halen, maar nu ook heel sluw om het taboe op eurobonds te doorbreken.

In de Tweede Kamer lag onlangs een motie voor die opriep tot ’verzetten tegen ieder mogelijk voorstel van gemeenschappelijke schulduitgifte’.

Voor die motie stemden SP, SGP, JA21, FVD, BBB en PVV.
Tegen stemden Volt, GL-PvdA, D66, CDA, PvdD, NSC, VVD, Denk en CU.

Nieuw VVD-standpunt over schulden
Silvio Erkens, een overigens uitstekend Kamerlid voor de VVD, gaf de volgende verklaring voor het tegenstemmen: „

De motie zou ook de bestaande defensiesamenwerking terugdraaien, bleek uit het debat.”
Dat bevestigt pas echt de zorgen: dit is een nieuw VVD-standpunt over Europese schulden.

Het hangt kennelijk voortaan van de bestemming van de gemeenschappelijk aangegane leningen af of de VVD voor of tegen eurobonds is.
Met het argument van defensie mag de EU nu opeens wél gemeenschappelijke schulden aangaan.

Het is van het allergrootste belang dat dit niet gebeurt. Economieprofessor Lex Hoogduin zei het onlangs duidelijk: „Het is een smoesje.
Voor nieuwe gemeenschappelijke uitgaven kunnen de lidstaten ieder in hun begrotingen geld vrijmaken, of ze kunnen geld van de EU herbestemmen.”

Kinderspel
Er is geen enkele reden om hiervoor gemeenschappelijke schulden aan te gaan. Daar komt bij dat het kinderspel is om bij uitgaven te schuiven tussen begrotingsposten, dus voor je het weet komt het eurobonds-geld ook bij andere bestemmingen terecht.
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 19:00:46 #110
375570 crew  Cyan9
pi_219087573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Russisch geld wat ik je brom
Nou moet ik zeggen dat de route naar m'n werk sowieso niet heel vrolijk stemt: FVD, BVNL, BBB, SGP, JA21. Hier in de stad zie ik dan weer bijna geen posters. Behalve FVD in bushokjes, en een verdwaalde D66 poster. :D
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:03:34 #111
37950 JAM
pi_219087591
quote:

[..]
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.
We leven hier in Nederland, niet in land waar de overheid voorschrijft welke kleding je aantrekt.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:06:35 #112
37950 JAM
pi_219087609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.
pi_219087611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:03 schreef JAM het volgende:

[..]
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.
We leven hier in Nederland, niet in land waar de overheid voorschrijft welke kleding je aantrekt.
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
pi_219087616
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.
Ze is hier geboren.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:09:12 #115
37950 JAM
pi_219087631
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
pi_219087640
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:09 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:11:27 #117
37950 JAM
pi_219087652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:07 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ze is hier geboren.
Ja, en omdat haar vader de Marokkaanse nationaliteit heeft, krijgt zij die bij geboorte automatisch ook. Daar kan ze verder helemaal niets aan doen en ook geen afstand van nemen. Zo zit die wet nu eenmaal in elkaar. Als je hier geboren wordt, betekent trouwens ook niet dat je gelijk Nederlander bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 23-10-2025 19:20:37 ]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:12:54 #118
37950 JAM
pi_219087662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.
Juist. Voordeel daarvan is dus dat je zelf mag kiezen of je een hoofddoek draagt of niet, in plaats van dat dat je kledingkeuze van hogerhand opgelegd wordt. Als je dat zo onprettig vindt, dan kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in Noord-Korea te gaan wonen.
pi_219087688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waarom zou ze dat doen? We hebben het hier veel beter dan in al die 57 landen.

In ons land mag je dragen wat je wil. Niemand heeft verder last van een hoofddoek toch? Als dat je problemen zijn, kom op zeg…
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219087809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In ons land mag je dragen wat je wil.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:32:25 #121
37950 JAM
pi_219087905
quote:
Vrijwel alles, ja. Je mag ook niet in je blote reet over straat.
pi_219088064
quote:

[..]
Newsflash, ze kan er ook voor kiezen om 'm op te doen. Welkom in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:41:32 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219088096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:19 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Het is vooral naief.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219088131
quote:

[..]
Er zijn hier twee problemen mee:
1: op scholen zitten doorgaans kinderen/pubers. Die kiezen dus niet zelf hun school, dat doen hun ouders. Het is dus niet zo makkelijk om te zeggen dat ze ook wel voor een andere school kunnen kiezen.
2: we hebben in de grondwet vastgelegd dat iedereen gelijk behandeld wordt. En daar bijvoorbeeld discriminatie naar homos verboden is. Dat geldt dus ook voor religieuze scholen en dat botst met hun geloof en ze laten dat geloof voor gaan op de grondwet. Dat is onacceptabel.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:56:22 #125
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219088351
quote:

[..]
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.
pi_219089052
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.
pi_219089312
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.

Ik ben van mening dat de overheid zich daar niet in hoeft te mengen en dus ook niet hoeft te stoppen met de financiering hiervan.

En ja er zal vast iemand zijn die zich niet veilig/goed bij voelt als homo zijnde op de Islam school. Maar wat mij betreft prefereert de vrijheid van onderwijs boven het "iedereen moet zich overal altijd veilig voelen in dit geval.
pi_219089320
Wilders weer aan het liegen met zijn 37%
Statushouders zijn statushouders, geen mensen die zich net over de grens gemeld hebben.
pi_219089342
PVV en VVD hebben schijt aan artikel 1 in de grondwet
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:50:50 #130
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219089363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:49 schreef Astro_boy het volgende:
PVV en VVD hebben schijt aan artikel 1 in de grondwet
Gras is groen, de bal is rond.

SPOILER
pi_219089380
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:53:12 #132
37950 JAM
pi_219089406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.
Ook dat klopt weer niet helemaal: agnosticisme is geen stelling in willen nemen over het al dan wel of niet bestaan van een God. Dat is: 'Ik weet het niet, het kan, maar het kan ook niet.' Atheïsme is: ik zie daar geen bewijs voor, dus ik doe daar niet aan mee/ik geloof dat niet. Er wordt bij atheïsme dus inderdaad, zoals je zelf zegt, gesteld dat er (bij gebrek aan bewijs) geen God of Goden zijn
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:53:45 #133
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219089415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:54:22 #134
37950 JAM
pi_219089424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Frans heeft wat mij betreft wel een punt, dat als mensen hier een rechtmatig verblijf hebben ze niet anders behandeld zouden moeten worden dan andere burgers, puur op basis van hun afkomst, en dat het verstandiger is om het aan gemeentes over te laten om te bepalen wie nu het eerst een woning toegekend moet worden.

Wilders zat er ook flink naast met zijn stelling dat als er per jaar 70.000 woningen bijkomen en er 100.000 migranten bijkomen er dan te weinig woningen zouden zijn om alleen al migranten van een huis te voorzien. Hij begrijpt kennelijk niet dat er vrijwel altijd meer dan één persoon in een woning zitten. Dat ligt in Nederland op ongeveer 2,1 mensen per woning.

Wat niet wegneemt dat er veel meer woningen bij moeten komen, maar toch.
pi_219089439
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.
pi_219089453
Zap net in, maar Geert ziet er echt afgepeigerd/vermoeid uit?
pi_219089462
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.

Ik ben van mening dat de overheid zich daar niet in hoeft te mengen en dus ook niet hoeft te stoppen met de financiering hiervan.

En ja er zal vast iemand zijn die zich niet veilig/goed bij voelt als homo zijnde op de Islam school. Maar wat mij betreft prefereert de vrijheid van onderwijs boven het "iedereen moet zich overal altijd veilig voelen in dit geval.
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?

Ik zie niet waarom de overheid onverdraagzaamheid moet financieren. Ga lekker zelf met de pet rond als je dit belangrijk vindt. Een school moet vaardigheden aanleren, geen meningen.
pi_219089467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:55 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
pi_219089503
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
pi_219089534
quote:

[..]
Dat vinden ze ook prima, want dan heb je die stok om mee te slaan.

“Zie je nou wel, overvolle AZC’s”
“Zie je nou wel, ze willen niet integreren”
“Zie je nou wel, ze willen niet werken”

En als ze wel werken:
“Zie je nou wel, ze pikken onze banen in”
pi_219089548
quote:

[..]
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.
pi_219089561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.
pi_219089582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.
Nee snap ik. Maar enige wat ik wil zeggen dat het geen simpel probleem is, maar dat het allemaal samenhangt (migratie en woningmarkt).
Door statushouders géén voorrang meer te geven los je de wachtlijst niet op én creëer je een (groter) probleem qua migratie en integratie.
Maar ik snap ook het sentiment dat het niet eerlijk is/voelt.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:03:41 #144
37950 JAM
pi_219089595
'De PVV bestaat uit een man met een twitteraccount en dat is het.' - Zo! Dilan komt even uit de hoek zeg. :D .
pi_219089613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:03 schreef JAM het volgende:
'De PVV bestaat uit een man met een twitteraccount en dat is het.' - Zo! Dilan komt even uit de hoek zeg. :D .
Die was scherp. Bijna Wilderiaans zou ik zeggen :D
pi_219089619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.

Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
pi_219089628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?

Ik zie niet waarom de overheid onverdraagzaamheid moet financieren. Ga lekker zelf met de pet rond als je dit belangrijk vindt. Een school moet vaardigheden aanleren, geen meningen.
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.

Mijn ervaring hier is ook dat er veel scholen zijn waar weliswaar katholiek/christelijk op de gevel staat, maar dat het aandeel "geloof" in de lessen echt verwaarloosbaar is

En dan uiteindelijk kom je bij het punt dat het aandeel niet geaccepteerde homos zo een klein percentage zal zijn tov de rest dat ik het niet nodig vind om een dergelijke systeem aanpassing te doen in de hoop dat er dan iets veranderd.

Ik denk ook niet dat de houding van iemand in de biblebelt compleet afhankelijk is van wat er op school gezegd wordt of het labeltje op de school.

Waarschijnlijk is de christelijke school buiten de biblebelt een stuk toleranter dat de openbare school in de biblebelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickinalfa op 23-10-2025 21:10:41 ]
pi_219089655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.

Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.
pi_219089666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:01 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.
pi_219089674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
pi_219089678
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.

Mijn ervaring hier is ook dat er veel scholen zijn waar weliswaar katholiek/christelijk op de gevel staat, maar dat het aandeel "geloof" in de lessen echt verwaarloosbaar is

En dan uiteindelijk kom je bij het punt dat het aandeel niet geaccepteerde homos zo een klein percentage zal zijn tov de rest dat ik het niet nodig vind om een dergelijke systeem aanpassing te doen in de hoop dat er dan iets veranderd.

Ik denk ook niet dat de houding van iemand in de biblebelt compleet afhankelijk is van wat er op school gezegd wordt of het labeltje op de school.
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.

Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
pi_219089685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.
Ah dat wist ik niet! Weet je ook waar?
pi_219089687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.
pi_219089690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Zap net in, maar Geert ziet er echt afgepeigerd/vermoeid uit?
Van Yesilgöz tot Timmermans tot Bontebal zijn ze eens verenigd in het feit dat ze klaar zijn met zijn oneliners, populisme en geschreeuw. Dit hebben ze rustig kunnen uitbouwen deze campagne omdat ie er niet bij was en het is volgens mij ook tot sommige kiezers doorgedrongen. Hij komt er nu niet zo makkelijk meer mee weg. Bovendien heeft zijn partij regeringsverantwoordelijkheid gedragen en kan hij niet alleen maar naar anderen wijzen. Volgens mij irriteert het hem ook dat men dat nu gewoon eens doorziet. Maargoed misschien verandert zijn tacktiek de tweede helft of bij de overige debatten.
Een heer met stijl
pi_219089749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.
Amen.
pi_219089888
Het SBS debat gaat alleen over migratie. Nou ja, asielzoekers.

Niks over onderwijs, zorg en iets wat mega belangrijk is: privacy en digitale geletterdheid
pi_219089944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:24 schreef Astro_boy het volgende:

Niks over onderwijs, zorg en iets wat mega belangrijk is: privacy en digitale geletterdheid
Aardige reflectie dan van het publieke debat de afgelopen 10 jaar. Doodzonde.
pi_219089961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Aardige reflectie dan van het publieke debat de afgelopen 10 jaar. Doodzonde.
Doodzonde inderdaad.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:34:12 #159
37950 JAM
pi_219090008
CDA/VVD en GL/PvdA zijn wel een beetje aan het flirten hè. Het is een mooi avondje 'Laat die Wilders maar gillen.' Ik hoop dat ook het SBS-publiek eens in begint te zien dat die man niet in staat is tot meer dan roeptoeren en anderen voor rotte vis uitmaken.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:34:53 #160
37950 JAM
pi_219090028
'Om tegengewerkt te werken moet je wel werken.' :D . Yesilgöz heeft wel een paar leuke tekstschrijvers ingehuurd voor deze avond. :P .
pi_219090051
Is dit de nieuwe SBS-Wilders-mevrouw?
pi_219090059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:34 schreef JAM het volgende:
'Om tegengewerkt te werken moet je wel werken.' :D . Yesilgöz heeft wel een paar leuke tekstschrijvers ingehuurd voor deze avond. :P .
Te worden, die was wel scherp, ja :D
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:36:06 #163
323876 michaelmoore
pi_219090061
quote:

en dat komt door de woningnood , waar asielzoekers de schuld van krijgen, terwijl zie ondertussen in cruisseschepen , kampen en hotels zitten
pi_219090081
Ik denk dat Wilders’ antwoord zometeen is: Geen asielzoekers is gratis zorg
pi_219090091
quote:

Viel mij ook op. Ook het woningtekort wordt op conto van statushouders geschreven.
Allemaal Wilders-onderwepen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:37:57 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219090092
quote:

Letterlijk het Wildersdebat dus? O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219090096
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja. Kolfje naar zijn hand.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:38:58 #168
323876 michaelmoore
pi_219090102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Astro_boy het volgende:
Ik denk dat Wilders’ antwoord zometeen is: Geen asielzoekers is gratis zorg
De politiek heeft geen zin om de werkelijke problemen aan te pakken, het is hun eigen schuld dat de onvrede zo oploopt
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:40:10 #169
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219090119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:34 schreef JAM het volgende:
Ja, er schuilt een stand-up comedian in haar. :P
  Forum Admin donderdag 23 oktober 2025 @ 21:40:41 #170
pi_219090125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dwangsommen werken in een gezond stelsel wel, maar dat is het niet.

Er is inderdaad een complete industrie onstaan om migratie heen, maar lang niet alles daarvan betreft asiel. Een groot deel er van is ook arbeidsmigratie. Er is een gemene deler en dat is geld. Er valt verschrikkelijk veel geld te verdienen, dus trekt het ook foute mensen en bedrijven aan. Regelgeving moet anders. Verdragen moeten anders.
pi_219090129
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is SBS, dus duh..
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:42:01 #172
37950 JAM
pi_219090143
Godverdomme zeg, Wilders komt wéér met zijn praatje dat dat eigen risico afgeschaft moet worden. :D .
pi_219090147
Wilders zit weer glashard te liegen.
pi_219090156
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:. Regelgeving moet anders. Verdragen moeten anders.
Volgens mij bieden die op zich genoeg ruimte, op wat uitzonderingen na. We moeten gewoon zelf de zaken goed op orde brengen. Tenzij je natuurlijk naar een asielstop wilt.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:42:53 #175
323876 michaelmoore
pi_219090160
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef JAM het volgende:
Godverdomme zeg, Wilders komt wéér met zijn praatje dat dat eigen risico afgeschaft moet worden. :D .
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he, dat was voor de marktwerking

Ook de particulier verzekerden hadden geen eigen risico toen
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:43:41 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219090173
Laat Timmermans maar eens zeggen dat bij de VVD de armoede met 30% stijgt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:44:28 #177
37950 JAM
pi_219090192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he
Ik denk ook wel dat het mogelijk zou zijn om het eigen risico volledig af te schaffen, maar mijn vertrouwen in dat Wilders dat voor elkaar gaat krijgen is ongeveer net zo groot (zoals John Cleese dat leuks zei) als mijn eigen vertrouwen om een nat matras een wenteltrap op te gooien.
pi_219090216
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Viel mij ook op. Ook het woningtekort wordt op conto van statushouders geschreven.
Allemaal Wilders-onderwepen.
Kansloos. Ik kan zo een paar onderwerpen bedenken die belangrijker zijn. Zoals de kwaliteit van het onderwijs die al decennia terugloopt, en het feit dat jongeren tegenwoordig half analfabeet van school komen. Niet handig als je geen grondstoffen hebt en pretendeert een kenniseconomie te willen zijn. Hier hoor je nauwelijks iemand over.

Zelfde als GenAI, na klimaatverandering op dit moment imo de grootste bedreiging. Over 25 jaar zullen velen niet meer in staat zijn om zonder moderne technologie te overleven. Hoe gaan we ons aanpassen aan die ontwikkelingen? Krekels.
pi_219090223
Wilders valt in dit debat juist keihard door de mand. De rest gedraagt zich vergeleken bij hem volwassen en beheerst vind ik. De tokkieclub zal wel op Wilders blijven stemmen, maar degenen die toch al niet helemaal overtuigd van hem waren hebben mijn inziens nou niet bepaald die overtuiging gekregen. Slechts mijn bescheiden interpretatie uiteraard.
Een heer met stijl
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:47:35 #180
323876 michaelmoore
pi_219090238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik denk ook wel dat het mogelijk zou zijn om het eigen risico volledig af te schaffen, maar mijn vertrouwen in dat Wilders dat voor elkaar gaat krijgen is ongeveer net zo groot (zoals John Cleese dat leuks zei) als mijn eigen vertrouwen om een nat matras een wenteltrap op te gooien.
we moeten weer terug naar het ziekenfonds en de bejaardenhuizen , weg met de thuiszorg voor bejaarden
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:47:46 #181
37950 JAM
pi_219090241
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wilders valt in dit debat juist keihard door de mand. De rest gedraagt zich vergeleken bij hem volwassen en beheerst vind ik. De tokkieclub zal wel op Wilders blijven stemmen, maar degenen die toch al niet helemaal overtuigd van hem waren hebben mijn inziens nou niet bepaald die overtuiging gekregen. Slechts mijn bescheiden interpretatie uiteraard.
Morgen maar eens even de analyse van de Telegraaf lezen. :D .
pi_219090277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dwangsommen werken in een gezond stelsel wel, maar dat is het niet.

Er is inderdaad een complete industrie onstaan om migratie heen, maar lang niet alles daarvan betreft asiel. Een groot deel er van is ook arbeidsmigratie. Er is een gemene deler en dat is geld. Er valt verschrikkelijk veel geld te verdienen, dus trekt het ook foute mensen en bedrijven aan. Regelgeving moet anders. Verdragen moeten anders.
Ik kom toch ook weer bij het vluchtelingenverdrag, wat nu wordt neergezet als zou het een natuurwet zijn. Ooit bedoeld voor die anderhalve politieke vluchteling uit de USSR, wordt nu gebruikt om een halve volksverhuizing te legitimeren. Dan moet je gewoon een discussie kunnen voeren of dat nog wel helemaal passend is bij de huidige tijdsgeest en omstandigheden.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:48:52 #183
37950 JAM
pi_219090281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten weer terug naar het ziekenfonds en de bejaardenhuizen , weg met de thuiszorg voor bejaarden
Nou ja, daar zaten ook wat haken en ogen aan natuurlijk. Dat resulteerde ook in een soort zorg-apartheid waarbij de zorg voor welvarender Nederlanders nu eenmaal een stuk beter en toegankelijker was; maar een goede stap in de richting zou sowieso een (vrij stevige) ontmarkting van dat hele systeem zijn.

Over hoe dat met thuiszorg voor bejaarden zit, daar durf ik me niet echt over uit te laten, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten. Daar weet ik gewoon te weinig van af.
pi_219090290
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef JAM het volgende:

[..]
Die lees ik nooit, maar die zal wel pro-Wilders zijn bedoel je?
Een heer met stijl
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:50:16 #185
37950 JAM
pi_219090312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Die lees ik nooit, maar die zal wel pro-Wilders zijn bedoel je?
Ik heb zo'n voorgevoel dat die daar wel weer een hele creatieve draai aan weten te geven. :D .
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:50:42 #186
323876 michaelmoore
pi_219090320
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, daar zaten ook wat haken en ogen aan natuurlijk. Dat resulteerde ook in een soort zorg-apartheid waarbij de zorg voor welvarender Nederlanders nu eenmaal een stuk beter en toegankelijker was; maar een goede stap in de richting zou sowieso een (vrij stevige) ontmarkting van dat hele systeem zijn.
PAaitculier verzekerden die betaalden veel meer ja , so what

Dat mag
pi_219090322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kansloos. Ik kan zo een paar onderwerpen bedenken die belangrijker zijn. Zoals de kwaliteit van het onderwijs die al decennia terugloopt, en het feit dat jongeren tegenwoordig half analfabeet van school komen. Niet handig als je geen grondstoffen hebt en pretendeert een kenniseconomie te willen zijn. Hier hoor je nauwelijks iemand over.

Zelfde als GenAI, na klimaatverandering op dit moment imo de grootste bedreiging. Over 25 jaar zullen velen niet meer in staat zijn om zonder moderne technologie te overleven. Hoe gaan we ons aanpassen aan die ontwikkelingen? Krekels.
Het is treurig. Mijn IQ is ook met 20 punten gedaald tijdens dit debat. Zal alvast wat troll memes als waarheid aannemen en op facebook delen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:51:36 #188
323876 michaelmoore
pi_219090334
quote:

[..]

Over hoe dat met thuiszorg voor bejaarden zit, daar durf ik me niet echt over uit te laten, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten. Daar weet ik gewoon te weinig van af.
mijn broer is doodziek envalt voortdurend maar krijgt geen indicatie , die thuisszorg kost een godsvermogen
pi_219090341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he, dat was voor de marktwerking

Ook de particulier verzekerden hadden geen eigen risico toen
Dat systeem was onhoudbaar, en de wachtlijsten liepen volledig de spuigaten uit.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:52:14 #190
37950 JAM
pi_219090347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
PAaitculier verzekerden die betaalden veel meer ja , so what

Dat mag
Ja, dat mag, maar het moet natuurlijk niet de systemische basis zijn van hoe de volksgezondheid vormgegeven wordt.
pi_219090362
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef JAM het volgende:

[..]
WiLdErS wEeR aLs VaNoUdS. TiMmErFrAnS vAlT dOoR dE mAnD
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:53:43 #192
323876 michaelmoore
pi_219090376
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dat mag, maar het moet natuurlijk niet de systemische basis zijn van hoe de volksgezondheid vormgegeven wordt.
waarom mag dat niet

specialisten in dienst en geen gigantische kosten administratie meer
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:54:10 #193
37950 JAM
pi_219090383
'Wacht maar hoe groot we worden.'
'Maakt niet uit.'

Yesilgöz is op dreef hoor. :D .
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:55:24 #194
37950 JAM
pi_219090398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom mag dat niet

specialisten in dienst en geen gigantische kosten administratie meer
Omdat dat systeem uiteindelijk uitloopt (zoals het ook deed) in een soort zorgapartheid waarbij de toegang tot zorg direct gekoppeld was aan de inhoud van je portomonee.
pi_219090403
Blijft toch echt knap vervelend dat die irritante Genee stiekem het liefst zichzelf de hele tijd hoort.
Een heer met stijl
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:56:27 #196
37950 JAM
pi_219090416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Blijft toch echt knap vervelend dat die irritante Genee stiekem het liefst zichzelf de hele tijd hoort.
Heh, ik vind dat hij het wel aardig doet. Ik had minder verwacht.
pi_219090421
Al die Nederlanders die het spuugzat zijn mogen van mij oprotten. Die hebben kennelijk schijt aan goede politici, goed beleid en de grondwet
pi_219090427
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen :O
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:58:45 #199
37950 JAM
pi_219090446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?' :D .
pi_219090463
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Heh, ik vind dat hij het wel aardig doet. Ik had minder verwacht.
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn :')
Een heer met stijl
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:04:01 #201
323876 michaelmoore
pi_219090512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
pi_219090625
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?' :D .
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
pi_219090644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.

Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
pi_219090647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
pi_219090696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
Hier verschillen we dan over van mening. Ik vind het recht of de vrijheid om te mogen discrimineren met een beroep op vrijheid van godsdienst niet zwaarder wegen dan het recht op een veilige plek voor de leerlingen van de school.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:18:15 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219090741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn :')
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
pi_219090804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
De Sionsberg in Dokkum _O_
pi_219090808
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
pi_219090858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
Dat was politiek uiteraard wat onhaalbaar maar achteraf had men na de ontmanteling van de mijnen misschien inderdaad wel dingen anders moeten doen en eerder accepteren dat vervangende werkgelegenheid realiseren erg ingewikkeld is. Maar ja, zeker in de jaren zeventig was gereguleerde krimp niet echt acceptabel :P
pi_219090874
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
pi_219090915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
pi_219091032
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:35:48 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091100
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
pi_219091117
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:40:29 #215
323876 michaelmoore
pi_219091154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
was sacastisch bedoeld
om een ziekenhuizen heel ver buiten de randstad te willen sluiten is dom
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:42:50 #216
323876 michaelmoore
pi_219091189
quote:
, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten.

lees je wel wat voor onzin je intikt??
pi_219091204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:37 schreef papert het volgende:

[..]
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.

En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.

Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.

Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
pi_219091212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
Pfff dat wordt dan een soort Van Miltenburg, waarbij het debat vaker over de voorzitter gaat dan de inhoud. _O-
Een heer met stijl
pi_219091213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
Die worden nu nieuw aangewezen naast de Randstad en “Bandstad”, van West-Brabant t/m regio Zwolle, die eerder al als groeigebieden waren aangewezen. Dus nog een stapje verder naar de “periferie”, hoe haalbaar dat is, is inderdaad een goede vraag.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:39 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
lees je wel wat voor onzin je intikt??
LOL
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:52 #221
37950 JAM
pi_219091220
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
Dat viel mee, maar je hebt er inderdaad niet veel aan gemist. Mijn lezing is vooral dat Wilders de weinige energie waar hij over leek te beschikken poogde aan te wenden om er weer een wedstrijdje roeptoeteren van te maken, waar de andere lijsstrekkers (ditmaal, in tegenstelling to twee jaar geleden) gewoon niet in mee wilden gaan. Dat was prettig. Inhoudelijk stelde het allemaal niet zoveel voor.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:45:21 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091228
Lalah als burgervader van Tilburg.
Mag ik even overgeven...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:04 #223
37950 JAM
pi_219091237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Lalah is toch geen transgender?
pi_219091238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:

Maar bij de meeste scholen is er niks aan de hand. Het gaat vooral om reformatorische en islamitische scholen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:11 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091240
quote:
Mag ik even overgeven...
Nee
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:47:11 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091253
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Lalah is toch geen transgender?
Nee.

Met transgenders heb ik geen enkele moeite.

Des te meer met uithangborden van vrouwonvriendelijke homo-intolerante primitieve schijtreligies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:47:14 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219091254
quote:

[..]

In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219091257
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.

En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.

Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
In orthodox reformatorische hoek gaat dit inderdaad wel lukken, dat is in omvang te overzien en de achterban betaalt wel. Maar daarbuiten wordt het wel lastig als je naast docenten ook schoolgebouwen en lesmethoden e.d. moet gaan betalen.
pi_219091261
quote:
Mag ik even overgeven...
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
pi_219091283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In theorie in al die gebieden wel. Toch lukt het al vijftig jaar amper. En hoe men echt tot doe groei wil komen wordt in de Nota Ruimte niet duidelijk.

Het is op zich goed dat er weer zo’n plan ligt maar er zijn nog wel heel veel open eindjes.
pi_219091294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
Ook te woke en eng voor hem uiteraard.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:50:31 #232
37950 JAM
pi_219091305
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
pi_219091306
quote:

[..]

Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.

Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
pi_219091377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Toch was het tot voor kort een zwaar krimpgebied en tegen de tijd dat er een keer genoeg woningen zijn (of door de babyboomuitsterving minder huishoudens) wordt het dat gewoon weer.

Verder is Zuid-Limburg in de nota ruimte voor de rivier juist het probleemgebied. We kunnen de rivieren overal ruimte geven, behalve juist tussen grens en Zuid-Limburgse kernen. Daar zijn we afhankelijk van België en Duitsland. En rivieren zijn met de klimaatverandering een veel groter probleem dan de zee, je kunt beter 10 meter onder NAP in Zuid-Holland wonen dan aan de Maas.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:54:37 #235
37950 JAM
pi_219091382
Overigens, dit vond ik wel heel leuk. :) .

Bekijk deze YouTube-video
pi_219091394
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef JAM het volgende:
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.

Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
pi_219091406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.

Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
pi_219091412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.

Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
Helaas trekt pakweg 30% van de kiezers zich daar niets van aan.
pi_219091425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
pi_219091434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:01:01 #241
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219091450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik zie het probleem daarmee eigenlijk niet. Zolang als de onderwijsinspectie een oogje in het zeil blijft houden (wat dan sowieso een voorwaarde voor bestaan moet zijn) is er toch verder weinig aan de hand?
pi_219091452
quote:

Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:02:23 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219091460
quote:
Mag ik even overgeven...
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws. :7
pi_219091480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.

Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
pi_219091505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:20:20 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws. :7
Alles beter dan Lalah.

Go D66 in dit geval
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091573
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
Misschien moeten we eens het befaamde Artikel 23 erop nalezen.

quote:
Grondwet artikel 23
1. Het onderwijs is een voorwerp van de aanhoudende zorg der regering.
2. Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezicht van de overheid en, voor wat bij de wet aangewezen vormen van onderwijs betreft, het onderzoek naar de bekwaamheid en de zedelijkheid van hen die onderwijs geven, een en ander bij de wet te regelen.
3. Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
4. In elke gemeente wordt van overheidswege voldoend openbaar algemeen vormend lager onderwijs gegeven in een genoegzaam aantal scholen. Volgens bij de wet te stellen regels kan afwijking van deze bepaling worden toegelaten, mits tot het ontvangen van zodanig onderwijs gelegenheid wordt gegeven.
5. De eisen van deugdelijkheid, aan het geheel of ten dele uit de openbare kas te bekostigen onderwijs te stellen, worden bij de wet geregeld, met inachtneming, voor zover het bijzonder onderwijs betreft, van de vrijheid van richting.
6. Deze eisen worden voor het algemeen vormend lager onderwijs zodanig geregeld, dat de deugdelijkheid van het geheel uit de openbare kas bekostigd bijzonder onderwijs en van het openbaar onderwijs even afdoende wordt gewaarborgd. Bij die regeling wordt met name de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de keuze der leermiddelen en de aanstelling der onderwijzers geëerbiedigd.
7. Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd. De wet stelt de voorwaarden vast, waarop voor het bijzonder algemeen vormend middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs bijdragen uit de openbare kas worden verleend.
8. De regering doet jaarlijks van de staat van het onderwijs verslag aan de Staten-Generaal.
De gelijke financiering van het bijzonder onderwijs en het openbaar onderwijs door de overheid geldt alleen voor het basisonderwijs, niet voor het voortgezet onderwijs. Zonder wijziging van de Grondwet kan de overheidsfinanciering van het bijzonder voortgezet onderwijs dus wel degelijk gereduceerd worden.
pi_219091580
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:24:19 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles beter dan Lalah.

Go D66 in dit geval
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:24:52 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
Dat zou ook niet meer dan volkomen terecht zijn.
pi_219091611
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.
Van die particuliere bijdragen worden dus allerlei voorzieningen bekostigd waar een school in een arbeidersbuurt alleen maar van kan dromen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
Ik zie daar geen probleem. Als we de financiering van scholen die goed in hun slappe was zitten, afknijpen en met het geld dat we daarmee besparen het onderwijs kunnen verbeteren op scholen die het hard nodig hebben, dan ben ik daar helemaal voor.
pi_219091621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.

Maar daar worden wij het toch niet over eens.
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 23:36:38 #253
375570 crew  Cyan9
pi_219091629
quote:

[..]

Verdraaid, ik woon in een groeigebied. Merk er nog niet heel veel van.
pi_219091632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder.
Als iemand de Bijbel van kaft to kaft letterlijk neemt, dus inclusief het bijbelboek Jozua, en kennelijk gelooft in een genocidale god, dan vind ik dat niet iets waar ik iemand voor uit zou moeten lachen, maar eerder iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.

Je ziet het resultaat bij een partij als de SGP. Die kicken op genocide.
pi_219091638
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.

Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.

twitter
pi_219091640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.

Maar daar worden wij het toch niet over eens.
Plus niet te vergelijken met een leerling die door zijn of haar geaardheid zich onveilig voelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 23-10-2025 23:44:13 ]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:39:34 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.

Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.

[ X ]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.

Maar he, als je er graag in wil geloven..
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 23:41:52 #258
375570 crew  Cyan9
pi_219091658
Vecht dat lekker ergens anders uit. Of gewoon niet.
pi_219091667
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.

Maar he, als je er graag in wil geloven..
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:46:54 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.

Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:48:05 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219091681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.

Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:49:02 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.

Of, het moet vooral een non-issue zijn.

Lijkt me realistischer, gezien de betonnen bunker waarin PvdA-GL en co. zich bevindt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091686
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.

Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
pi_219091698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Haar masker viel even af.
Maar snel, het lek boven water halen, foei!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:52:10 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091703
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.

Mag ik éven overgeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.

Mag ik éven overgeven.
Ze is de nummer 2 van die partij maar voor een reden.
Dat weet iedereen.
Want zo zichtbaar was ze verders totaal niet.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:55:48 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft ze nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze óók heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dat i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.
Is dat haar partij in de stront laten zakken? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.

Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2025 00:02:46 ]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:57:08 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091724
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze óók heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront lsten zakken? Ja.

Begrijp ik het toch wrl enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Godzijdank wordt ze het ook niet,

Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:58:32 #269
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091734
quote:

[..]

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze óók heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.

Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Niks mis met op twee paarden te wedden.
pi_219091736
quote:

[..]

Is dat achterbaks? Ja.

Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:59:46 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Was het een CDA'er geweest had je hier weer een relaas gehouden over elleboogwerkende grefo's en achterbakse katholieken.

Echt, wat is dat toch, die achterlijke islamofetisj op links
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:00:13 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:30 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
Je weet niet dat ze het niet is geworden?

Verder (uiteraard) oneens.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:40 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091754
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.

Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:50 #275
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219091755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race. :+
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:03:52 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

pi_219091774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet niet dat ze het niet is geworden?

Verder (uiteraard) oneens.
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.

Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:05:25 #278
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091775
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race. :+
Tja, als je misschien één van twee banen kunt krijgen zou ik ook op beide wedden.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:06:33 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091783
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Weer geen enkel inhoudelijk weerwoord.

"Mama, waarom heeft die vrouw op de PvdA-GL poster een doek om haar hoofd?"

- "Nou lieverd, dat is omdat zij in een god gelooft die zegt dat vrouwen zich moeten bedekken."

"Oh? Waarom?"

- "Nou lieverd, omdat vrouwen anders vervelende gevoelens kunnen oproepen bij mannen. En omdat ze onrein zijn als ze dat niet dragen".

"Maar ik ben een meisje en ik kijk naar jongens... moeten jongens zich ook bedekken dan?"

- "Nee, jongens hoeven dat niet."

"Maar waarom dan niet? En ben ik ook onrein als ik geen doek om mijn hoofd draag omdat ik een meisje ben?"

- "Lieverd, niet zulke vervelende vragen stellen. Stem later gewoon op die dame op dat bord, want we hebben je immers opgevoed met progeressieve waarden en idealen, en vooral gelijkheid tussen man en vrouw".

[ Bericht 21% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-10-2025 00:11:39 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:07:03 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.

Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.

Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx :D
pi_219091790
Goh, dat is nieuws .. dat je alleen maar een degelijk Kamerlid kan zijn als dat de enige baan is die je ambieert.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:08:18 #282
323876 michaelmoore
pi_219091791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

nu gaat het land religieus orthodox islam bestuurd wordden
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:08:23 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.

Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
Dat is ook belangrijker. Dat is een wetsovertreding.

Wat Lahlah deed NIET.
pi_219091793
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.

Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:11:12 #285
375570 crew  Cyan9
pi_219091805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.

So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
pi_219091809
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.

Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.

vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:13 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dit gaat de partij 0 stemmen kosten. De enigen die er principieel over doen zijn toch al geen GL-PvdA-stemmers.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:22 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091812
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx :D
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.

En dat hebben ze daar geweten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:58 #289
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091815
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Inderdaad. Het wordt door tegenstanders met beide handen aangegrepen te kunnen bashen.
pi_219091817
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
pi_219091818
https://www.instagram.com/p/DQFbcgNivJ9/
Mona Keijzer: Wie Nederlander wil worden moet de staat Israël erkennen.

Oei... ik heb nooit de staat Israel erkend.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:14:19 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.

En dat hebben ze daar geweten.
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:15:05 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef probeer het volgende:
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.

Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.

Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:15:35 #294
375570 crew  Cyan9
pi_219091832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Lalah is niet de partij zelf, dus wat dat betreft.
pi_219091833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De nummer twee van de partij geeft gewoon aan dat haar hart en zaligheid niet in de tweede kamer ligt.
Nu ze haar droombaan niet krijgt, blijft ze toch maar verkiesbaar.

Ze heeft Timmermans niet eens ingelicht.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:16:16 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091837
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
Ik ga je geen geschiedenisles geven.

Al was het maar omdat het me volstrekt duidelijk is dat je qua religie- en cultuurhistorie echt werkelijk nul komma nul besef hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091838
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 24-10-2025 00:16:31 ]
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:16:36 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Zijn punt is dat de sociaaldemocraten een vrouw- en homoseksueel-discriminerende religie te veel ruimte geven. Daarom gaat hij nu CDA stemmen.
Ahum...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
Ow, nou, ehm, oprecht zeer rechtlijnig van je.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:19:17 #300
236264 crew  capricia
pi_219091847
Vol
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:19:34 #301
236264 crew  capricia
pi_219091848
Voller
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')