SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgMisschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Bron? Heb je voorbeelden?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
Atheïstisch onderwijs dan ook afschaffen, want atheïsme is ook een religie.
Heb je hier ook een bron bij? Ik heb hier nog nooit wat van gehoord namelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gewoon openbaar, zoals nu ook al is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.
Voor zover ik weet hebben we in Nederland geen atheïstisch onderwijs. De onderwijsvrijheid zoals vastgelegd in het befaamde artikel 23 van de Grondwet zou ook het oprichten van atheïstische scholen mogelijk maken.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,
Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft
Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen met een toebab huis bij een toebab strandquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Wat doe je daar? Als God leven van je pensioen?
Oh, dat vind ik altijd zo sneu.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen
Wat ontzettend sneu. Ik hoop dat ze goed van zijn centen hebben gebruikgemaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik altijd zo sneu.
De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Het zegt vooral wat over hem.
Ik heb op veel plekken gewerkt, en daar nog nooit iets van gemerkt. Ik heb streng gereformeerde, jehova-getuigen, moslims en katholieke collega’s gehad en in het volwassenen onderwijs dito cursisten/leerlingen, ik heb bij een computerbedrijf, een gemeente en op diverse openbare scholen gewerkt, en nooit gemerkt dat er sprake was van pesten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Complete onzin reden om religieus onderwijs aan te houden. Mensen moeten eens stoppen met zichzelf in een 'hokje' te stoppen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat iedereen lekker vrij en laat ze zelf bepalen wat voor een soort onderwijs ze willen volgen.
dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg foutquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik altijd zo sneu.
De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Het zegt vooral wat over hem.
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.
Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
Dat roep je wel vaker, heb je daar ook bronnen en cijfers van, want ik kan me werkelijk geen enkel geval voor de geest halen waarin ik dat zélf ooit heb meegemaakt. In een eerdere post beweerde je zelfs dat leraren zich daar schuldig aan zouden maken. Als dat zo is dan moet de schooldirectie ingrijpen en zo'n leraar onmiddellijk ontslaan, want dat zou natuurlijk nooit normaal gevonden moeten worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Correct.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.
Montessori, Jenaplan, Dalton, Vrije School zijn meer onderwijssoorten gebaseerd op pedagogische onderwijsmethoden. Hoe ga je met kinderen om en hoe leer je ze wat ze moeten weten. Dat is toch significant anders dan religieus.
Praat dan eens wat respectvoller over waar je nu zit.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg fout
ik laat hier 6 kinderen naar school gaan en geef ze een opleiding
mijn afrikaanse vrouw is 3 jaar terug overleden ze was 37 toen, haar zoon woont hier ook
als je niets weet dan mag je niet oordelen
Zowel Telegraaf en AD zetten wel weer alle zeilen bij op het moment. Zag bij de buren dat het AD ook weer een hitpiece alleraardigst stukje over de PvdD had.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:
https://www.telegraaf.nl/(...)pflops/99560356.html
Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.
Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
Ook dat is het niet. Een levensovertuiging veronderstelt dat het gepaard gaat met bepaalde morele principes, of kernwaarden, of nou ja: een overtuiging hoe het leven in elkaar steekt en geleefd zou moeten worden. Atheïsme is niets anders dan de afwezigheid van een godsgeloof. Wat voor een levensovertuiging men er verder op nahoudt: dat is een totaal andere vraag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".
Valt gewoon onder bijzonder onderwijs. Dus niet openbaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.
De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:
https://www.telegraaf.nl/(...)pflops/99560356.html
Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.
Dat gaat ook gebeuren. Daar wil ik best een tientje op inzetten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.
Ik heb hier dus ook nog nooit van gehoord dat christenen op de werkvloer stelselmatig gepest zouden worden. Maar het zou me niets verbazen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Dus in Dordrecht is het afgezien van onderwijs op VMBO-niveau niet meer mogelijk naar een voortgezette openbare school te gaan? Wat niet Christelijk (Insula), gereformeerd (Wartburg) is, is allemaal Dalton/Jenaplan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt gewoon onder bijzonder onderwijs. Dus niet openbaar.
https://www.nederlandrech(...)rtikel-23-onderwijs/
Die krant kiest vrij consequent fout.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergen
Die krant staat zo bij alles aan de verkeerde kant van de geschiedenis dat ik er bijna Feijenoord-fan van zou worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die krant kiest vrij consequent fout.
Dat kan maar hoeft niet. Je kan ook prima een openbare school hebben die het Dalton- of Jenaplan concept hanteren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt gewoon onder bijzonder onderwijs. Dus niet openbaar.
https://www.nederlandrech(...)rtikel-23-onderwijs/
Aardig? Aardig on pointquote:
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen?quote:
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.
Er zijn diverse schoolvormen binnen het Nederlands onderwijsstelsel. Daar kun je prima een keuze tussen maken.
Een klein beetje vals spelenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen?
Sinds Lubach naar de commerciële duivels is overgestapt, vind ik die ook lastiger.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen?
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:quote:
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:
Ben je Turk of Marokkaan? ==> DENK
Ben je Surinamer of Antilliaan? ==> BIJ1
Nee joh, volgens het geldende zwart-wit denken (pun intended) heb je in ieder geval een kleurtje als je niet in Nederland geboren bent. En dan zijn dat de smaken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.
Probleem hier mee is dat je schimmige geldstromen met dito invloeden gaat krijgen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Vrijheid van onderwijs, christelijk, islamitisch, humanistisch, humoristisch onderwijs, helemaal prima. Financiering van al die vormen vanuit de overheid? Zeker niet.
De overheid dient voor algemeen beschikbaar onderwijs zonder enge indoctrinaties zorg te dragen, agnostisch-atheïstisch dus. Niet meer niet minder.
Wanneer groepen daar dan sprookjesboeken en fantasy aan toe willen voegen? Zielig voor de kinderen, maar dat is helaas hun eigen verantwoordelijkheid. Net zoals de financiering van die geestelijke mishandeling.
Dat wordt blanco stemmen -XOR-.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.
Ik weet nu honderd procent zeker dat je niet in Afrika zit.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,
Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft
Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
Omgekeerd gebeurt precies hetzelfde. Luister maar eens naar de politieke podcast van de Volkskrant. Daar wordt openlijk de afkeer van alles rechts van D66 en iedereen die daarop stemt uitgesproken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zowel Telegraaf en AD zetten wel weer alle zeilen bij op het moment. Zag bij de buren dat het AD ook weer een hitpiece alleraardigst stukje over de PvdD had.
Hebben ze daar ook redenen ondersteund door feiten bij? Dat zou misschien wat van die afkeer kunnen verklaren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:19 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Omgekeerd gebeurt precies hetzelfde. Luister maar eens naar de politieke podcast van de Volkskrant. Daar wordt openlijk de afkeer van alles rechts van D66 en iedereen die daarop stemt uitgesproken.
vrag maar aan een mod, aan het IP adresquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet nu honderd procent zeker dat je niet in Afrika zit.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet nu honderd procent zeker dat je niet in Afrika zit.
De belangrijkste reden is de mening van Sheila Sitalsing. In die podcast spreekt niemand haar tegen, dat lijkt het format te zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook redenen ondersteund door feiten bij? Dat zou misschien wat van die afkeer kunnen verklaren.
Ik luister al deze podcasts niet eerlijk gezegd. Wat me vaak opvalt is dat kritiek op het rechtse blok van zeg PVV/FVD/JA21 en steeds meer VVD, weggezet wordt alsof het hetzelfde zou zijn als kritiek op partijen die wat feitelijker binnen de lijntjes kleuren en meer de democratische rechtsstaat overeind willen houden. Dat is misschien ook wel een bias, maar lijkt me een fundamentele waarde in een democratie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:30 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
De belangrijkste reden is de mening van Sheila Sitalsing. In die podcast spreekt niemand haar tegen, dat lijkt het format te zijn.
De enige die daar echt inhoudelijke bijdragen levert is Raoul du Pré.
En begrijp me goed, het mag van mij he. Daarom luister ik zowel de podcast van de Volkskrant als die van de Telegraaf. Voor het evenwicht, want bij de een is alles de schuld van rechts, bij de ander alles van links.
Soms ook die van de NRC, maar die vind ik wat minder interessant. De grappen en grollen in de NOS-podcast (met Joost Vullings) sla ik liever over.
Is het ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat is hier aan de hand?
De nummer 2 die solliciteert naar een andere baan vóór de verkiezingen.
Voelt als kiezersbedrog.
[ X ]
Frans mag het in ieder geval weer allemaal recht pratenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze wordt het in ieder geval niet zegt ze zelf, dus dat zal wel balen zijn voor de TK-fractie. Zitten ze weer 4 jaar met een backbencher opgescheept die uiteindelijk weer om niet inhoudelijke redenen op 2 wordt gezet.
Het is op zijn minst vreemd, jezelf op nummer 2 laten zetten terwijl je ondertussen in een sollicitatietraject zit voor een andere baan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het echt een non-issue maar het zal wel.
Ik zie deze keer juist opvallend weinig verkiezingsposters hier, van geen enkele partij eigenlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Frans mag het in ieder geval weer allemaal recht praten
'We hebben haar nodig', ja zoals je Kuzu en Öztürk destijds ook nodig had om bepaalde stemmers te trekken... groot succes was dat wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om die laatste zin zal wel flink gelachen worden in een aantal appgroepen van PVDA/GL kamerleden.
Het zal een unieke kans zijn geweest omdat ze daar wethouder is geweest en blijkbaar populair is. Anders had ze van de lijst af gemoeten terwijl je geen garantie hebt op burgemeesterspost.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is op zijn minst vreemd, jezelf op nummer 2 laten zetten terwijl je ondertussen in een sollicitatietraject zit voor een andere baan.
Hier ook, eigenlijk alleen maar FvD en wat verdwaalde d66 posters en dat is het wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
Oef, dit gaat hun stemmen kosten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het zal een unieke kans zijn geweest omdat ze daar wethouder is geweest en blijkbaar populair is. Anders had ze van de lijst af gemoeten terwijl je geen garantie hebt op burgemeesterspost.
Ergens snap ik het, maar nu schiet ze zichzelf en de partij toch wel behoorlijk in de voet qua toewijding. Het feit dat ze het niet intern heeft besproken was natuurlijk omdat ze anders nooit op de lijst was geplaatst, en in ieder geval niet zo hoog.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het zal een unieke kans zijn geweest omdat ze daar wethouder is geweest en blijkbaar populair is. Anders had ze van de lijst af gemoeten terwijl je geen garantie hebt op burgemeesterspost.
Ik snap ook wel dat ze gesolliciteerd heeft, alleen laat jezelf dan op plek 20 van de lijst zetten en niet op een prominente plek.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oef, dit gaat hun stemmen kosten.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ergens snap ik het, maar nu schiet ze zichzelf en de partij toch wel behoorlijk in de voet qua toewijding. Het feit dat ze het niet intern heeft besproken was natuurlijk omdat ze anders nooit op de lijst was geplaatst, en in ieder geval niet zo hoog.
Tsja dat kan. Ik baseer mn stem eigenlijk niet echt op een persoon. Bij Wilders kan ik me voorstellen dat je op hem stemt maar bij GL/PvdA is de partij wel wat groter dan Timmermans of Lahlah zelf.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ze gesolliciteerd heeft, alleen laat jezelf dan op plek 20 van de lijst zetten en niet op een prominente plek.
Want nu heb je de T die het heeft over BOEGBEELD Lahlah en RECHTERHAND van Frans.
Denk dat dat het eerder is, dat alleen FvD zo in zet op zulke posters.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier ook, eigenlijk alleen maar FvD en wat verdwaalde d66 posters en dat is het wel.
Nee tuurlijk blaast de T dit op, en ik denk dat Wilders er vanavond ook wel een sneer zal uitgooien richting Frans, die dan waarschijnlijk als door een adder gestoken zal reageren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tsja dat kan. Ik baseer mn stem eigenlijk niet echt op een persoon. Bij Wilders kan ik me voorstellen dat je op hem stemt maar bij GL/PvdA is de partij wel wat groter dan Timmermans of Lahlah zelf.
En dat de T dan daarover gaat zagen verbaast toch niemand? Die zit gewoon onbeschaamd campagne te voeren voor bepaalde partijen en dus vooral tégen D66 en GL/PvdA.
Nu kom ik zelf uit de Betuwe dus misschien zien we wel dezelfde posters.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat dat het eerder is, dat alleen FvD zo in zet op zulke posters.
Gisteren was ik in een niks zeggend dorpje in de Betuwe, hele dorp vol met die dingen
Normaal zou dit ook geheim moeten blijven dus ja het is al triest dat er gelekt wordt uit een geheim commissie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee tuurlijk blaast de T dit op, en ik denk dat Wilders er vanavond ook wel een sneer zal uitgooien richting Frans, die dan waarschijnlijk als door een adder gestoken zal reageren.
Het is alleen munitie die je anderen niet in handen moet geven.
Ligt doorgaans aan de wijk waar je in woont. Ik woon in een witte wijk, oorspronkelijk vooral VVD en leefbaar terrein. Dit jaar heeft letterlijk elke lantaarnpaal een Eerdmans erop. Verschrikkelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, want ze heeft niet gewoon laten zien dat ze capabel is. Zoals bijv. in Tilburg. Maar ja, tis een allochtoontje he. Net zoals Aboutaleb en Marcouch.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
'We hebben haar nodig', ja zoals je Kuzu en Öztürk destijds ook nodig had om bepaalde stemmers te trekken... groot succes was dat wel.
Ik woon in een dorp waar ik voor het eerst sinds de gehele campagne een bvnl poster heb gezienquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt doorgaans aan de wijk waar je in woont. Ik woon in een witte wijk, oorspronkelijk vooral VVD en leefbaar terrein. Dit jaar heeft letterlijk elke lantaarnpaal een Eerdmans erop. Verschrikkelijk.
Forum is qua marketing (vooral op jongeren, TikTok etc) way ahead op de gevestigde partijen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want ze heeft niet gewoon laten zien dat ze capabel is. Zoals bijv. in Tilburg. Maar ja, tis een allochtoontje he. Net zoals Aboutaleb en Marcouch.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want ze heeft niet gewoon laten zien dat ze capabel is. Zoals bijv. in Tilburg. Maar ja, tis een allochtoontje he. Net zoals Aboutaleb en Marcouch.
Marcouch is een held.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel aardig spijkers op laag water zoeken dat het probleem kennelijk is dat hij niet zei: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders."quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:55 schreef Middelpunt het volgende:
Begon ik net fan te worden van Bontebal, begint bij opeens voor de tweede keer deze week achterlijke dingen te roepen.
Eerst over homo acceptatie op religieuze scholen. Nu weer "er komt geen kabinet Wilders"
Ik hoop van harte dat hij gelijk krijgt maar je kunt dat niet nu al zo stellig zeggen. Je weet de uitslag niet. In theorie zou het ook kunnen dat hij een meerderheid kan vormen met bijvoorbeeld alleen ja21 en de bbb. Bontebal gaat daar dus niet over.
Een geheel nieuwe variant : ratten die het schip verlaten terwijl er van zinken nog geen sprake is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is op zijn minst vreemd, jezelf op nummer 2 laten zetten terwijl je ondertussen in een sollicitatietraject zit voor een andere baan.
Eigen keuze.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
We leven hier in Nederland, niet in een islamitisch land.
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel aardig spijkers op laag water zoeken dat het probleem kennelijk is dat hij niet zei: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders."
Ik zie: "Het CDA gaat geen coalitie aan met de PVV," en: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders," als praktisch equivalent, afgezien van dat die laatste uitspraak een gaatje openlaat voor wel een coalitie met de PVV.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:19 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."
Dat is toch heel wat anders dan zeggen "wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders".
Je kunt in een land waar de BBB en zelfs FvD vanuit het niets heel groot werden, er helaas niet zomaar vanuit gaan dat er niet opnieuw enorm veel idioten gaan stemmen.
IK denk dat er een minderheidskabinet komt , maariwe MP wordt dat si nog niet zekerquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie: "Het CDA gaat geen coalitie aan met de PVV," en: "Wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders," als praktisch equivalent, afgezien van dat die laatste uitspraak een gaatje openlaat voor wel een coalitie met de PVV.
Klopt, dat lekken vind ik schokkender dan dat iemand op zo’n functie solliciteert.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Normaal zou dit ook geheim moeten blijven dus ja het is al triest dat er gelekt wordt uit een geheim commissie.
Meer vrijheid voor religieus onderwijs is een fantastische kweekvijver voor alle klachten van anti-Islamitisch rechts over een paar jaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
Ik snap deze ophef ook niet. Dus Lahlah ambieert het om burgermeester te worden van Tilburg. Okee en nu?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het echt een non-issue maar het zal wel.
Nou en? Even goed uitleggen wat jou stoort hoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, haar dubbele nationaliteit blijkbaar ook.
Dat we hier in Nederland wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nou en? Even goed uitleggen wat jou stoort hoor.
Iets met de kieslijst en mogelijke voorkeursstemmen denk ik (áls ze Den Haag had verlaten). Verder niet heel spannend.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik snap deze ophef ook niet. Dus Lahlah ambieert het om burgermeester te worden van Tilburg. Okee en nu?
Vorige verkiezingen kreeg ik ook allemaal FvD briefjes in de bus met van die wappieslogans over de prikatuur en roverheid. Nu nog niks gezien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ook. Zou het een complot zijn?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Russisch geld wat ik je bromquote:
Kwam al langs in VKZ, is van 1 scholengroep in Utrecht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:52 schreef Diabool het volgende:
[ afbeelding ]
De scholieren hebben gestemd. Nu hopen dat het volgende week ook zo zal zijn.
quote:Meer taken naar Brussel
Defensie wordt met beide handen aangegrepen om meer taken naar Brussel te halen, maar nu ook heel sluw om het taboe op eurobonds te doorbreken.
In de Tweede Kamer lag onlangs een motie voor die opriep tot ’verzetten tegen ieder mogelijk voorstel van gemeenschappelijke schulduitgifte’.
Voor die motie stemden SP, SGP, JA21, FVD, BBB en PVV.
Tegen stemden Volt, GL-PvdA, D66, CDA, PvdD, NSC, VVD, Denk en CU.
Nieuw VVD-standpunt over schulden
Silvio Erkens, een overigens uitstekend Kamerlid voor de VVD, gaf de volgende verklaring voor het tegenstemmen: „
De motie zou ook de bestaande defensiesamenwerking terugdraaien, bleek uit het debat.”
Dat bevestigt pas echt de zorgen: dit is een nieuw VVD-standpunt over Europese schulden.
Het hangt kennelijk voortaan van de bestemming van de gemeenschappelijk aangegane leningen af of de VVD voor of tegen eurobonds is.
Met het argument van defensie mag de EU nu opeens wél gemeenschappelijke schulden aangaan.
Het is van het allergrootste belang dat dit niet gebeurt. Economieprofessor Lex Hoogduin zei het onlangs duidelijk: „Het is een smoesje.
Voor nieuwe gemeenschappelijke uitgaven kunnen de lidstaten ieder in hun begrotingen geld vrijmaken, of ze kunnen geld van de EU herbestemmen.”
Kinderspel
Er is geen enkele reden om hiervoor gemeenschappelijke schulden aan te gaan. Daar komt bij dat het kinderspel is om bij uitgaven te schuiven tussen begrotingsposten, dus voor je het weet komt het eurobonds-geld ook bij andere bestemmingen terecht.
Nou moet ik zeggen dat de route naar m'n werk sowieso niet heel vrolijk stemt: FVD, BVNL, BBB, SGP, JA21. Hier in de stad zie ik dan weer bijna geen posters. Behalve FVD in bushokjes, en een verdwaalde D66 poster.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Russisch geld wat ik je brom
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, haar dubbele nationaliteit blijkbaar ook.
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.
We leven hier in Nederland, niet in land waar de overheid voorschrijft welke kleding je aantrekt.
Ze is hier geboren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ja, en omdat haar vader de Marokkaanse nationaliteit heeft, krijgt zij die bij geboorte automatisch ook. Daar kan ze verder helemaal niets aan doen en ook geen afstand van nemen. Zo zit die wet nu eenmaal in elkaar. Als je hier geboren wordt, betekent trouwens ook niet dat je gelijk Nederlander bent.quote:
Juist. Voordeel daarvan is dus dat je zelf mag kiezen of je een hoofddoek draagt of niet, in plaats van dat dat je kledingkeuze van hogerhand opgelegd wordt. Als je dat zo onprettig vindt, dan kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in Noord-Korea te gaan wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.
Waarom zou ze dat doen? We hebben het hier veel beter dan in al die 57 landen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In ons land mag je dragen wat je wil.
Vrijwel alles, ja. Je mag ook niet in je blote reet over straat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01
Newsflash, ze kan er ook voor kiezen om 'm op te doen. Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is vooral naief.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:19 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."
Dat is toch heel wat anders dan zeggen "wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders".
Je kunt in een land waar de BBB en zelfs FvD vanuit het niets heel groot werden, er helaas niet zomaar vanuit gaan dat er niet opnieuw enorm veel idioten gaan stemmen.
Er zijn hier twee problemen mee:quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.
Gras is groen, de bal is rond.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:49 schreef Astro_boy het volgende:
PVV en VVD hebben schijt aan artikel 1 in de grondwet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dat klopt weer niet helemaal: agnosticisme is geen stelling in willen nemen over het al dan wel of niet bestaan van een God. Dat is: 'Ik weet het niet, het kan, maar het kan ook niet.' Atheïsme is: ik zie daar geen bewijs voor, dus ik doe daar niet aan mee/ik geloof dat niet. Er wordt bij atheïsme dus inderdaad, zoals je zelf zegt, gesteld dat er (bij gebrek aan bewijs) geen God of Goden zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
Frans heeft wat mij betreft wel een punt, dat als mensen hier een rechtmatig verblijf hebben ze niet anders behandeld zouden moeten worden dan andere burgers, puur op basis van hun afkomst, en dat het verstandiger is om het aan gemeentes over te laten om te bepalen wie nu het eerst een woning toegekend moet worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.
Ik ben van mening dat de overheid zich daar niet in hoeft te mengen en dus ook niet hoeft te stoppen met de financiering hiervan.
En ja er zal vast iemand zijn die zich niet veilig/goed bij voelt als homo zijnde op de Islam school. Maar wat mij betreft prefereert de vrijheid van onderwijs boven het "iedereen moet zich overal altijd veilig voelen in dit geval.
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
Dat vinden ze ook prima, want dan heb je die stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
Nee snap ik. Maar enige wat ik wil zeggen dat het geen simpel probleem is, maar dat het allemaal samenhangt (migratie en woningmarkt).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.
Die was scherp. Bijna Wilderiaans zou ik zeggenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:03 schreef JAM het volgende:
'De PVV bestaat uit een man met een twitteraccount en dat is het.' - Zo! Dilan komt even uit de hoek zeg..
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?
Ik zie niet waarom de overheid onverdraagzaamheid moet financieren. Ga lekker zelf met de pet rond als je dit belangrijk vindt. Een school moet vaardigheden aanleren, geen meningen.
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.
Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:01 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.
Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.
Mijn ervaring hier is ook dat er veel scholen zijn waar weliswaar katholiek/christelijk op de gevel staat, maar dat het aandeel "geloof" in de lessen echt verwaarloosbaar is
En dan uiteindelijk kom je bij het punt dat het aandeel niet geaccepteerde homos zo een klein percentage zal zijn tov de rest dat ik het niet nodig vind om een dergelijke systeem aanpassing te doen in de hoop dat er dan iets veranderd.
Ik denk ook niet dat de houding van iemand in de biblebelt compleet afhankelijk is van wat er op school gezegd wordt of het labeltje op de school.
Ah dat wist ik niet! Weet je ook waar?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.
Van Yesilgöz tot Timmermans tot Bontebal zijn ze eens verenigd in het feit dat ze klaar zijn met zijn oneliners, populisme en geschreeuw. Dit hebben ze rustig kunnen uitbouwen deze campagne omdat ie er niet bij was en het is volgens mij ook tot sommige kiezers doorgedrongen. Hij komt er nu niet zo makkelijk meer mee weg. Bovendien heeft zijn partij regeringsverantwoordelijkheid gedragen en kan hij niet alleen maar naar anderen wijzen. Volgens mij irriteert het hem ook dat men dat nu gewoon eens doorziet. Maargoed misschien verandert zijn tacktiek de tweede helft of bij de overige debatten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Zap net in, maar Geert ziet er echt afgepeigerd/vermoeid uit?
Amen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.
Aardige reflectie dan van het publieke debat de afgelopen 10 jaar. Doodzonde.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:24 schreef Astro_boy het volgende:
Het SBS debat gaat alleen over migratie. Nou ja, asielzoekers.
Niks over onderwijs, zorg en iets wat mega belangrijk is: privacy en digitale geletterdheid
Doodzonde inderdaad.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aardige reflectie dan van het publieke debat de afgelopen 10 jaar. Doodzonde.
Te worden, die was wel scherp, jaquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:34 schreef JAM het volgende:
'Om tegengewerkt te werken moet je wel werken.'. Yesilgöz heeft wel een paar leuke tekstschrijvers ingehuurd voor deze avond.
.
en dat komt door de woningnood , waar asielzoekers de schuld van krijgen, terwijl zie ondertussen in cruisseschepen , kampen en hotels zittenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:24 schreef Astro_boy het volgende:
Niks over onderwijs, zorg en iets wat mega belangrijk is: privacy en digitale geletterdheid
Viel mij ook op. Ook het woningtekort wordt op conto van statushouders geschreven.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:24 schreef Astro_boy het volgende:
Letterlijk het Wildersdebat dus?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:24 schreef Astro_boy het volgende:
Ja. Kolfje naar zijn hand.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Letterlijk het Wildersdebat dus?
De politiek heeft geen zin om de werkelijke problemen aan te pakken, het is hun eigen schuld dat de onvrede zo oplooptquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Astro_boy het volgende:
Ik denk dat Wilders’ antwoord zometeen is: Geen asielzoekers is gratis zorg
Ja, er schuilt een stand-up comedian in haar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:34 schreef JAM het volgende:
'Om tegengewerkt te werken moet je wel werken.'. Yesilgöz heeft wel een paar leuke tekstschrijvers ingehuurd voor deze avond.
.
Dwangsommen werken in een gezond stelsel wel, maar dat is het niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.
Het is SBS, dus duh..quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Letterlijk het Wildersdebat dus?
Volgens mij bieden die op zich genoeg ruimte, op wat uitzonderingen na. We moeten gewoon zelf de zaken goed op orde brengen. Tenzij je natuurlijk naar een asielstop wilt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:. Regelgeving moet anders. Verdragen moeten anders.
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he, dat was voor de marktwerkingquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef JAM het volgende:
Godverdomme zeg, Wilders komt wéér met zijn praatje dat dat eigen risico afgeschaft moet worden..
Ik denk ook wel dat het mogelijk zou zijn om het eigen risico volledig af te schaffen, maar mijn vertrouwen in dat Wilders dat voor elkaar gaat krijgen is ongeveer net zo groot (zoals John Cleese dat leuks zei) als mijn eigen vertrouwen om een nat matras een wenteltrap op te gooien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he
Kansloos. Ik kan zo een paar onderwerpen bedenken die belangrijker zijn. Zoals de kwaliteit van het onderwijs die al decennia terugloopt, en het feit dat jongeren tegenwoordig half analfabeet van school komen. Niet handig als je geen grondstoffen hebt en pretendeert een kenniseconomie te willen zijn. Hier hoor je nauwelijks iemand over.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Ook het woningtekort wordt op conto van statushouders geschreven.
Allemaal Wilders-onderwepen.
we moeten weer terug naar het ziekenfonds en de bejaardenhuizen , weg met de thuiszorg voor bejaardenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat het mogelijk zou zijn om het eigen risico volledig af te schaffen, maar mijn vertrouwen in dat Wilders dat voor elkaar gaat krijgen is ongeveer net zo groot (zoals John Cleese dat leuks zei) als mijn eigen vertrouwen om een nat matras een wenteltrap op te gooien.
Morgen maar eens even de analyse van de Telegraaf lezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wilders valt in dit debat juist keihard door de mand. De rest gedraagt zich vergeleken bij hem volwassen en beheerst vind ik. De tokkieclub zal wel op Wilders blijven stemmen, maar degenen die toch al niet helemaal overtuigd van hem waren hebben mijn inziens nou niet bepaald die overtuiging gekregen. Slechts mijn bescheiden interpretatie uiteraard.
Ik kom toch ook weer bij het vluchtelingenverdrag, wat nu wordt neergezet als zou het een natuurwet zijn. Ooit bedoeld voor die anderhalve politieke vluchteling uit de USSR, wordt nu gebruikt om een halve volksverhuizing te legitimeren. Dan moet je gewoon een discussie kunnen voeren of dat nog wel helemaal passend is bij de huidige tijdsgeest en omstandigheden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dwangsommen werken in een gezond stelsel wel, maar dat is het niet.
Er is inderdaad een complete industrie onstaan om migratie heen, maar lang niet alles daarvan betreft asiel. Een groot deel er van is ook arbeidsmigratie. Er is een gemene deler en dat is geld. Er valt verschrikkelijk veel geld te verdienen, dus trekt het ook foute mensen en bedrijven aan. Regelgeving moet anders. Verdragen moeten anders.
Nou ja, daar zaten ook wat haken en ogen aan natuurlijk. Dat resulteerde ook in een soort zorg-apartheid waarbij de zorg voor welvarender Nederlanders nu eenmaal een stuk beter en toegankelijker was; maar een goede stap in de richting zou sowieso een (vrij stevige) ontmarkting van dat hele systeem zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten weer terug naar het ziekenfonds en de bejaardenhuizen , weg met de thuiszorg voor bejaarden
Die lees ik nooit, maar die zal wel pro-Wilders zijn bedoel je?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Morgen maar eens even de analyse van de Telegraaf lezen..
Ik heb zo'n voorgevoel dat die daar wel weer een hele creatieve draai aan weten te geven.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die lees ik nooit, maar die zal wel pro-Wilders zijn bedoel je?
PAaitculier verzekerden die betaalden veel meer ja , so whatquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, daar zaten ook wat haken en ogen aan natuurlijk. Dat resulteerde ook in een soort zorg-apartheid waarbij de zorg voor welvarender Nederlanders nu eenmaal een stuk beter en toegankelijker was; maar een goede stap in de richting zou sowieso een (vrij stevige) ontmarkting van dat hele systeem zijn.
Het is treurig. Mijn IQ is ook met 20 punten gedaald tijdens dit debat. Zal alvast wat troll memes als waarheid aannemen en op facebook delen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kansloos. Ik kan zo een paar onderwerpen bedenken die belangrijker zijn. Zoals de kwaliteit van het onderwijs die al decennia terugloopt, en het feit dat jongeren tegenwoordig half analfabeet van school komen. Niet handig als je geen grondstoffen hebt en pretendeert een kenniseconomie te willen zijn. Hier hoor je nauwelijks iemand over.
Zelfde als GenAI, na klimaatverandering op dit moment imo de grootste bedreiging. Over 25 jaar zullen velen niet meer in staat zijn om zonder moderne technologie te overleven. Hoe gaan we ons aanpassen aan die ontwikkelingen? Krekels.
mijn broer is doodziek envalt voortdurend maar krijgt geen indicatie , die thuisszorg kost een godsvermogenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, daar zaten ook wat haken en ogen aan natuurlijk. Dat resulteerde ook in een soort zorg-apartheid waarbij de zorg voor welvarender Nederlanders nu eenmaal een stuk beter en toegankelijker was; maar een goede stap in de richting zou sowieso een (vrij stevige) ontmarkting van dat hele systeem zijn.
Over hoe dat met thuiszorg voor bejaarden zit, daar durf ik me niet echt over uit te laten, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten. Daar weet ik gewoon te weinig van af.
Dat systeem was onhoudbaar, en de wachtlijsten liepen volledig de spuigaten uit.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het ziekenfonds kende ook geen eigen risico he, dat was voor de marktwerking
Ook de particulier verzekerden hadden geen eigen risico toen
Ja, dat mag, maar het moet natuurlijk niet de systemische basis zijn van hoe de volksgezondheid vormgegeven wordt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
PAaitculier verzekerden die betaalden veel meer ja , so what
Dat mag
WiLdErS wEeR aLs VaNoUdS. TiMmErFrAnS vAlT dOoR dE mAnDquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Morgen maar eens even de analyse van de Telegraaf lezen..
waarom mag dat nietquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar het moet natuurlijk niet de systemische basis zijn van hoe de volksgezondheid vormgegeven wordt.
Omdat dat systeem uiteindelijk uitloopt (zoals het ook deed) in een soort zorgapartheid waarbij de toegang tot zorg direct gekoppeld was aan de inhoud van je portomonee.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom mag dat niet
specialisten in dienst en geen gigantische kosten administratie meer
Heh, ik vind dat hij het wel aardig doet. Ik had minder verwacht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Blijft toch echt knap vervelend dat die irritante Genee stiekem het liefst zichzelf de hele tijd hoort.
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?'quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Heh, ik vind dat hij het wel aardig doet. Ik had minder verwacht.
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstadquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zegquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?'.
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.
Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’squote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Hier verschillen we dan over van mening. Ik vind het recht of de vrijheid om te mogen discrimineren met een beroep op vrijheid van godsdienst niet zwaarder wegen dan het recht op een veilige plek voor de leerlingen van de school.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn
De Sionsberg in Dokkumquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s
Dat was politiek uiteraard wat onhaalbaar maar achteraf had men na de ontmanteling van de mijnen misschien inderdaad wel dingen anders moeten doen en eerder accepteren dat vervangende werkgelegenheid realiseren erg ingewikkeld is. Maar ja, zeker in de jaren zeventig was gereguleerde krimp niet echt acceptabelquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebiedquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied.
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.
Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
was sacastisch bedoeldquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s
lees je wel wat voor onzin je intikt??quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten.
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:37 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
Pfff dat wordt dan een soort Van Miltenburg, waarbij het debat vaker over de voorzitter gaat dan de inhoud.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter.
Die worden nu nieuw aangewezen naast de Randstad en “Bandstad”, van West-Brabant t/m regio Zwolle, die eerder al als groeigebieden waren aangewezen. Dus nog een stapje verder naar de “periferie”, hoe haalbaar dat is, is inderdaad een goede vraag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/
Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
LOLquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lees je wel wat voor onzin je intikt??
Dat viel mee, maar je hebt er inderdaad niet veel aan gemist. Mijn lezing is vooral dat Wilders de weinige energie waar hij over leek te beschikken poogde aan te wenden om er weer een wedstrijdje roeptoeteren van te maken, waar de andere lijsstrekkers (ditmaal, in tegenstelling to twee jaar geleden) gewoon niet in mee wilden gaan. Dat was prettig. Inhoudelijk stelde het allemaal niet zoveel voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?
Mis dus niks gelukkig.
Lalah is toch geen transgender?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lalah als burgervader van Tilburg.
Mag ik even overgeven...
Maar bij de meeste scholen is er niks aan de hand. Het gaat vooral om reformatorische en islamitische scholen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.
Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Neequote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Nee.quote:
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/
Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
In orthodox reformatorische hoek gaat dit inderdaad wel lukken, dat is in omvang te overzien en de achterban betaalt wel. Maar daarbuiten wordt het wel lastig als je naast docenten ook schoolgebouwen en lesmethoden e.d. moet gaan betalen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.
En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.
Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
In theorie in al die gebieden wel. Toch lukt het al vijftig jaar amper. En hoe men echt tot doe groei wil komen wordt in de Nota Ruimte niet duidelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Ook te woke en eng voor hem uiteraard.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.
En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.
Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Toch was het tot voor kort een zwaar krimpgebied en tegen de tijd dat er een keer genoeg woningen zijn (of door de babyboomuitsterving minder huishoudens) wordt het dat gewoon weer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef JAM het volgende:
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.
Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
Helaas trekt pakweg 30% van de kiezers zich daar niets van aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.
Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
Ik zie het probleem daarmee eigenlijk niet. Zolang als de onderwijsinspectie een oogje in het zeil blijft houden (wat dan sowieso een voorwaarde voor bestaan moet zijn) is er toch verder weinig aan de hand?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Alles beter dan Lalah.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws.
Misschien moeten we eens het befaamde Artikel 23 erop nalezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
De gelijke financiering van het bijzonder onderwijs en het openbaar onderwijs door de overheid geldt alleen voor het basisonderwijs, niet voor het voortgezet onderwijs. Zonder wijziging van de Grondwet kan de overheidsfinanciering van het bijzonder voortgezet onderwijs dus wel degelijk gereduceerd worden.quote:Grondwet artikel 23
1. Het onderwijs is een voorwerp van de aanhoudende zorg der regering.
2. Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezicht van de overheid en, voor wat bij de wet aangewezen vormen van onderwijs betreft, het onderzoek naar de bekwaamheid en de zedelijkheid van hen die onderwijs geven, een en ander bij de wet te regelen.
3. Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
4. In elke gemeente wordt van overheidswege voldoend openbaar algemeen vormend lager onderwijs gegeven in een genoegzaam aantal scholen. Volgens bij de wet te stellen regels kan afwijking van deze bepaling worden toegelaten, mits tot het ontvangen van zodanig onderwijs gelegenheid wordt gegeven.
5. De eisen van deugdelijkheid, aan het geheel of ten dele uit de openbare kas te bekostigen onderwijs te stellen, worden bij de wet geregeld, met inachtneming, voor zover het bijzonder onderwijs betreft, van de vrijheid van richting.
6. Deze eisen worden voor het algemeen vormend lager onderwijs zodanig geregeld, dat de deugdelijkheid van het geheel uit de openbare kas bekostigd bijzonder onderwijs en van het openbaar onderwijs even afdoende wordt gewaarborgd. Bij die regeling wordt met name de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de keuze der leermiddelen en de aanstelling der onderwijzers geëerbiedigd.
7. Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd. De wet stelt de voorwaarden vast, waarop voor het bijzonder algemeen vormend middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs bijdragen uit de openbare kas worden verleend.
8. De regering doet jaarlijks van de staat van het onderwijs verslag aan de Staten-Generaal.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles beter dan Lalah.
Go D66 in dit geval
Dat zou ook niet meer dan volkomen terecht zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
Van die particuliere bijdragen worden dus allerlei voorzieningen bekostigd waar een school in een arbeidersbuurt alleen maar van kan dromen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.
Ik zie daar geen probleem. Als we de financiering van scholen die goed in hun slappe was zitten, afknijpen en met het geld dat we daarmee besparen het onderwijs kunnen verbeteren op scholen die het hard nodig hebben, dan ben ik daar helemaal voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
Verdraaid, ik woon in een groeigebied. Merk er nog niet heel veel van.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als iemand de Bijbel van kaft to kaft letterlijk neemt, dus inclusief het bijbelboek Jozua, en kennelijk gelooft in een genocidale god, dan vind ik dat niet iets waar ik iemand voor uit zou moeten lachen, maar eerder iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder.
Plus niet te vergelijken met een leerling die door zijn of haar geaardheid zich onveilig voelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.
Maar daar worden wij het toch niet over eens.
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.
Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.
[ X ]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.
Maar he, als je er graag in wil geloven..
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
Of, het moet vooral een non-issue zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.
Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.
Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
Haar masker viel even af.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.
Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
Ze is de nummer 2 van die partij maar voor een reden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.
Mag ik éven overgeven.
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
Godzijdank wordt ze het ook niet,quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.
Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze óók heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat haar partij in de stront laten zakken? Ja.
Is dat de kiezer in de stront lsten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wrl enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Niks mis met op twee paarden te wedden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.
Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze óók heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Was het een CDA'er geweest had je hier weer een relaas gehouden over elleboogwerkende grefo's en achterbakse katholieken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niks mis met op twee paarden te wedden.
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Godzijdank wordt ze het ook niet,
Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Je weet niet dat ze het niet is geworden?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niks mis met op twee paarden te wedden.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Godzijdank wordt ze het ook niet,
Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet niet dat ze het niet is geworden?
Verder (uiteraard) oneens.
Tja, als je misschien één van twee banen kunt krijgen zou ik ook op beide wedden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.
Weer geen enkel inhoudelijk weerwoord.quote:
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokxquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.
Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.
nu gaat het land religieus orthodox islam bestuurd worddenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.
Dat is ook belangrijker. Dat is een wetsovertreding.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.
Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.
Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
Dit gaat de partij 0 stemmen kosten. De enigen die er principieel over doen zijn toch al geen GL-PvdA-stemmers.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.
Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx
Inderdaad. Het wordt door tegenstanders met beide handen aangegrepen te kunnen bashen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Nou, verhelderend hoor..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.
En dat hebben ze daar geweten.
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef probeer het volgende:
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.
Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.
Lalah is niet de partij zelf, dus wat dat betreft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
De nummer twee van de partij geeft gewoon aan dat haar hart en zaligheid niet in de tweede kamer ligt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
Ik ga je geen geschiedenisles geven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
Ahum...quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn punt is dat de sociaaldemocraten een vrouw- en homoseksueel-discriminerende religie te veel ruimte geven. Daarom gaat hij nu CDA stemmen.
Ow, nou, ehm, oprecht zeer rechtlijnig van je.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |