abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2025 @ 09:32:08 #276
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219083328
Religieus onderwijs in het geheel afschaffen is mijn devies. Religie belijden doe je maar lekker thuis of in een vereniging. Het heeft niets te maken met waar onderwijs voor bedoeld is nl het opdoen van kennis en vaardigheden.
Je hebt niets aan religie in de grote boze wereld. Het werkt samenwerking zelfs tegen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 09:35:58 #277
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219083347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 08:30 schreef -XOR- het volgende:
Je kunt je afvragen of je VVD-stemmers nog weldenkend en constructief kunt noemen. Als je op een partij stemt die vooral de rechtstaat wil afbreken, het land op een stikstofslot wil houden en liever samenwerkt met partijen die pleiten voor remigratie dan met het bestuurlijk midden mag je je echt wel bij jezelf te rade gaan
Gisteren zat Yeşilgöz bij Nieuwsuur, daar hadden ze kiezers de vraag voorgelegd wat voor hen nou de belangrijkste reden is om op een partij te stemmen. Vrijwel iedereen gaf als reden een of meer punten uit het partijprogramma, de meerderheid van de VVD stemmers gaven als reden op dat ze VVD gaan stemmen omdat ze nou eenmaal altijd VVD stemmen...
pi_219083358
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Gisteren zat Yeşilgöz bij Nieuwsuur, daar hadden ze kiezers de vraag voorgelegd wat voor hen nou de belangrijkste reden is om op een partij te stemmen. Vrijwel iedereen gaf als reden een of meer punten uit het partijprogramma, de meerderheid van de VVD stemmers gaven als reden op dat ze VVD gaan stemmen omdat ze nou eenmaal altijd VVD stemmen...
Ik denk uit een soort schaamte omdat links toch wat als vrouwelijk/feministisch wordt gezien. En jij als stoere man wilt daar natuurlijk niet bij
  donderdag 23 oktober 2025 @ 09:38:38 #279
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219083367
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ken verschillende mensen die dat ook altijd doen, ze zijn allemaal vermogend dus zal daar wel mee te maken hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 23 oktober 2025 @ 09:40:23 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219083380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kortom, jij voelt je een gewone achtergestelde Nederlander?
On ee zeker niet , dat ben ik ook niet als modern gepensioneerde zijnde

Maar het boxenstelsel van de VVD is crimineel van opzet

vraag aan Bas Jacobs
https://www.eur.nl/nieuws(...)iscaal-stelsel-kapot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219083412
quote:
Tja, wel logisch ook. Een premier zonder mandaat en met veel ruzie in zijn coalitie krijgt niets voor elkaar. Diens inbreng zou ik als Duitse kanselier of Franse president ook voor kennisgeving aannemen.

Maar goed, dit is wat je krijgt als je boze navelstaarders aan de macht helpt.
pi_219083542
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, wel logisch ook. Een premier zonder mandaat en met veel ruzie in zijn coalitie krijgt niets voor elkaar. Diens inbreng zou ik als Duitse kanselier of Franse president ook voor kennisgeving aannemen.

Maar goed, dit is wat je krijgt als je boze navelstaarders aan de macht helpt.
Stel dat Bontenbal premier wordt, dan zouden we alsnog een mindere positie kennen dan onder Rutte.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 09:59:45 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219083562
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ken verschillende mensen die dat ook altijd doen, ze zijn allemaal vermogend dus zal daar wel mee te maken hebben.
als je venrmogend bent met een kapitaalkrachtige eigen BV of groot aandeel daarin dan is het verstandig om VVD te stemmen

zeker als je alleen AOW hebt , want er was bijna sprake van afschaffing van de dividendbelasting
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219083588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Stel dat Bontenbal premier wordt, dan zouden we alsnog een mindere positie kennen dan onder Rutte.
Zeker. Rutte had uiteindelijk uitzonderlijk veel invloed voor Nederland maar we zijn in zeer korte tijd naar het andere uiterste gegaan.
pi_219083754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Religieus onderwijs in het geheel afschaffen is mijn devies. Religie belijden doe je maar lekker thuis of in een vereniging. Het heeft niets te maken met waar onderwijs voor bedoeld is nl het opdoen van kennis en vaardigheden.
Je hebt niets aan religie in de grote boze wereld. Het werkt samenwerking zelfs tegen.
Ik denk dat openbare basisscholen prima in staat zijn om onder het mom van maatschappijleer alle religies te behandelen, in mijn tijd gebeurde dat amper tot niet overigens. Weet niet of dat nu wel zo is. Echt les vanuit religieuze principes lijkt me verder onwenselijk. Wil je meer over een religie weten dan doe je dat via de kerk of moskee.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 oktober 2025 @ 10:42:28 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219083823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat ligt er een beetje aan, we hebben op zich een sterke positie omdat we de vierde netto-betaler in de EU zijn en de vijfde of zesde economie van Europa hebben maar ook onder Rutte raakte Nederland geisoleerd. Pas in zijn laatste 2 jaar (en nadat Merkel was afgetaaid en hij de langstzittende regeringsleider was) krikte Rutte de Nederlandse positie wat op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219083836
Bekijk deze YouTube-video

Wat een politieke lichtgewichten zitten er toch bij JA21, de tering zeg :') _O-
Robert Moog died for our synths
pi_219083841
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 10:44 schreef Gehenna het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Wat een politieke lichtgewichten zitten er toch bij JA21, de tering zeg :') _O-
Goh, je verwacht het niet bij dat soort clubjes.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 10:55:26 #289
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219083925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
On ee zeker niet , dat ben ik ook niet als modern gepensioneerde zijnde

Volkomen los van het onderwerp, maar dit is een veelgemaakte taalfout waar ik VERSCHRIKKELIJKE JEUK vam krijg en zie, dan moet ik krabbelen.

Juist is: 'Dat ben ik ook niet als gepensioneerde.' of 'Dat ben ik ook niet, gepensioneerd zijnde.'

Volgens mij is die fout vooral gepopulariseerd door voetbaltrainers waarvan een paar door mediatrainers e.d. aangepraat is dat ze zich 'welbespraakter' (d.w.z; niet in het lokale of volkse dialect waarmee ze zijn opgegroeid) voor zouden moeten doen, wat dan weer geleid heeft tot deze wonderlijke hypercorrectie, of quasi-deftigheid, of hoe je het ook wil noemen.
Een andere neiging die voetbaltrainers erop nahouden is 'jij' zeggen, wanneer ze 'wij' of 'hij' of 'men' bedoelen. 'Jij krijgt die bal op je eigen helft en jij roeit hem naar voren. Met wat geluk heb jij die bal nu net buiten de zestien. Dan kan jij nu of de trekker overhalen, of je kan hem breed leggen. Wat moet je dan doen, als voetballer zijnde?'

:r .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219084358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 09:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Atheïstisch onderwijs dan ook afschaffen, want atheïsme is ook een religie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219084359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Atheïstisch onderwijs dan ook afschaffen, want atheïsme is ook een religie.
Hardop gelachen. Want dat is het juist niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219084388
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Want dat is het juist niet.
Jij gelooft dat er geen God is, je kunt onmogelijk beweren dat je dat zeker weet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')