Vorige verkiezingen kreeg ik ook allemaal FvD briefjes in de bus met van die wappieslogans over de prikatuur en roverheid. Nu nog niks gezien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
Ik ook. Zou het een complot zijn?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan aan mij liggen he, maar ik zie echt absurd veel stem FvD posters en pamfletten overal.
Russisch geld wat ik je bromquote:
Kwam al langs in VKZ, is van 1 scholengroep in Utrecht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:52 schreef Diabool het volgende:
[ afbeelding ]
De scholieren hebben gestemd. Nu hopen dat het volgende week ook zo zal zijn.
quote:Meer taken naar Brussel
Defensie wordt met beide handen aangegrepen om meer taken naar Brussel te halen, maar nu ook heel sluw om het taboe op eurobonds te doorbreken.
In de Tweede Kamer lag onlangs een motie voor die opriep tot ’verzetten tegen ieder mogelijk voorstel van gemeenschappelijke schulduitgifte’.
Voor die motie stemden SP, SGP, JA21, FVD, BBB en PVV.
Tegen stemden Volt, GL-PvdA, D66, CDA, PvdD, NSC, VVD, Denk en CU.
Nieuw VVD-standpunt over schulden
Silvio Erkens, een overigens uitstekend Kamerlid voor de VVD, gaf de volgende verklaring voor het tegenstemmen: „
De motie zou ook de bestaande defensiesamenwerking terugdraaien, bleek uit het debat.”
Dat bevestigt pas echt de zorgen: dit is een nieuw VVD-standpunt over Europese schulden.
Het hangt kennelijk voortaan van de bestemming van de gemeenschappelijk aangegane leningen af of de VVD voor of tegen eurobonds is.
Met het argument van defensie mag de EU nu opeens wél gemeenschappelijke schulden aangaan.
Het is van het allergrootste belang dat dit niet gebeurt. Economieprofessor Lex Hoogduin zei het onlangs duidelijk: „Het is een smoesje.
Voor nieuwe gemeenschappelijke uitgaven kunnen de lidstaten ieder in hun begrotingen geld vrijmaken, of ze kunnen geld van de EU herbestemmen.”
Kinderspel
Er is geen enkele reden om hiervoor gemeenschappelijke schulden aan te gaan. Daar komt bij dat het kinderspel is om bij uitgaven te schuiven tussen begrotingsposten, dus voor je het weet komt het eurobonds-geld ook bij andere bestemmingen terecht.
Nou moet ik zeggen dat de route naar m'n werk sowieso niet heel vrolijk stemt: FVD, BVNL, BBB, SGP, JA21. Hier in de stad zie ik dan weer bijna geen posters. Behalve FVD in bushokjes, en een verdwaalde D66 poster.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Russisch geld wat ik je brom
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
We leven hier in Nederland, niet in een islamitisch land.
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, haar dubbele nationaliteit blijkbaar ook.
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om die op te houden.
We leven hier in Nederland, niet in land waar de overheid voorschrijft welke kleding je aantrekt.
Ze is hier geboren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook daar sla je de plank mis, want je kan geen afstand doen van de Marokaanse nationaliteit, of je dat nu wil of niet. Hetzelfde geldt voor de Argentijnse, bijvoorbeeld.
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, ze kan er ook voor kiezen om elke dag haar voeten in te smeren met bessenjam en een langspeelplaat van Herbie Hancock op te zetten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ja, en omdat haar vader de Marokkaanse nationaliteit heeft, krijgt zij die bij geboorte automatisch ook. Daar kan ze verder helemaal niets aan doen en ook geen afstand van nemen. Zo zit die wet nu eenmaal in elkaar. Als je hier geboren wordt, betekent trouwens ook niet dat je gelijk Nederlander bent.quote:
Juist. Voordeel daarvan is dus dat je zelf mag kiezen of je een hoofddoek draagt of niet, in plaats van dat dat je kledingkeuze van hogerhand opgelegd wordt. Als je dat zo onprettig vindt, dan kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in Noord-Korea te gaan wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat ze hier geboren is en we in Nederland wonen.
Waarom zou ze dat doen? We hebben het hier veel beter dan in al die 57 landen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze kan er ook voor kiezen om in één van de 57 islamitische landen die de wereld rijk is te gaan wonen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In ons land mag je dragen wat je wil.
Vrijwel alles, ja. Je mag ook niet in je blote reet over straat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01
Newsflash, ze kan er ook voor kiezen om 'm op te doen. Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ze is half Nederlands en kan er derhalve gerust voor kiezen om die hoofddoek af te doen.
We leven hier in Nederland, niet in een islamitisch land.
Het is vooral naief.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:19 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
"Het CDA gaat niet in een coalitie met de PVV", redeneert Bontenbal. "De VVD heeft dat ook al gezegd. Dus er komt geen kabinet-Wilders."
Dat is toch heel wat anders dan zeggen "wat mij betreft komt er geen kabinet Wilders".
Je kunt in een land waar de BBB en zelfs FvD vanuit het niets heel groot werden, er helaas niet zomaar vanuit gaan dat er niet opnieuw enorm veel idioten gaan stemmen.
Er zijn hier twee problemen mee:quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Wat schrijft de overheid dan precies voor volgens jou, in het geval ze zou besluiten om scholen op basis van religie niet langer met belastinggeld te financieren? Dat snap ik even niet.
Gras is groen, de bal is rond.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:49 schreef Astro_boy het volgende:
PVV en VVD hebben schijt aan artikel 1 in de grondwet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dat klopt weer niet helemaal: agnosticisme is geen stelling in willen nemen over het al dan wel of niet bestaan van een God. Dat is: 'Ik weet het niet, het kan, maar het kan ook niet.' Atheïsme is: ik zie daar geen bewijs voor, dus ik doe daar niet aan mee/ik geloof dat niet. Er wordt bij atheïsme dus inderdaad, zoals je zelf zegt, gesteld dat er (bij gebrek aan bewijs) geen God of Goden zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is agnosticisme. Atheïsme is wel degelijk de overtuiging dat er geen hogere macht is. Ben het wel met je eens dat het geen religie is.
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
Frans heeft wat mij betreft wel een punt, dat als mensen hier een rechtmatig verblijf hebben ze niet anders behandeld zouden moeten worden dan andere burgers, puur op basis van hun afkomst, en dat het verstandiger is om het aan gemeentes over te laten om te bepalen wie nu het eerst een woning toegekend moet worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Geert heeft wat mij betreft een punt, statushouders moeten gewoon achteraan aansluiten in de rij.
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat betekent per definitie dat ze in een azc blijven wonen. Dus dan heb je meer azc's nodig.
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de hele discussie om bijzonder onderwijs/religieus onderwijs af te schaffen danwel niet meer te financieren.
Ik ben van mening dat de overheid zich daar niet in hoeft te mengen en dus ook niet hoeft te stoppen met de financiering hiervan.
En ja er zal vast iemand zijn die zich niet veilig/goed bij voelt als homo zijnde op de Islam school. Maar wat mij betreft prefereert de vrijheid van onderwijs boven het "iedereen moet zich overal altijd veilig voelen in dit geval.
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima, beter dan iemand al een huis geven die hier nog maar een jaar is. Dat gaat mij echt veel te ver.
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
Dat vinden ze ook prima, want dan heb je die stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja prima, maar statushouders (die mogen blijven) lang tussen asielzoekers (die wellicht/vaak niet mogen blijven) laten wonen helpt ook niet bij de integratie. Heb je dat weer.
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
Nee snap ik. Maar enige wat ik wil zeggen dat het geen simpel probleem is, maar dat het allemaal samenhangt (migratie en woningmarkt).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De situatie is niet ideaal, maar de voorrang is simpelweg niet uit te leggen aan mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan.
Die was scherp. Bijna Wilderiaans zou ik zeggenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:03 schreef JAM het volgende:
'De PVV bestaat uit een man met een twitteraccount en dat is het.' - Zo! Dilan komt even uit de hoek zeg..
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan zou je daar een tussenfase moeten bedenken. Oke misschien niet leuk om daar dan jaren te moeten zitten, maar je hebt hier wel onderdak en eten. Ze komen hier voor veiligheid, dat kunnen ze krijgen. Ze mogen uiteraard wel werken, als ze het lukt om met een salaris een huis te kunnen huren (privaat) of kopen, dan kunnen ze alsnog weg.
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar op grond van wat dan? Stel dat jij uit een refonest komt. En je bent 14 en je komt er achter dat je homo bent. Wat doe je dan, als je hele omgeving je niet steunt?
Ik zie niet waarom de overheid onverdraagzaamheid moet financieren. Ga lekker zelf met de pet rond als je dit belangrijk vindt. Een school moet vaardigheden aanleren, geen meningen.
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.
Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:01 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
En dat zou kunnen met tussentijdse woningen. Ik bedoel, doen ze ook met studentenhuisvesting. Containerwoningen bijvoorbeeld. Al zou het niet helpen met integratie.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is dat deze mensen een veilige omgeving zoeken. Dat is prima, als daar een valide reden voor is. Het ding is, we hebben hier te weinig huizen. En we kunnen niet bouwen, want we hebben (onder meer) een stikstofprobleem.
Maar die veilige plek dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Als het die mensen hier niet bevalt omdat de wachtlijst voor een woning te lang is dan staat het ze vrij om een aanvraag in te dienen in bijvoorbeeld Tsjechië of Roemenië ofzo. Ruimte zat en geen enkele wachtlijst. Maar die werken die immigranten actief tegen omdat ze niet op de islam zitten te wachten. En ondertussen blijven wij met een wooncrisis zitten.
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de overheid geen onverdraagzaamheid moet toestaan, maar ik denk ook niet dat de school/personen op die school ineens een andere mening toegedaan zal zijn als er ipv katholieke basisschool openbare basisschool op de gevel zou staan.
Mijn ervaring hier is ook dat er veel scholen zijn waar weliswaar katholiek/christelijk op de gevel staat, maar dat het aandeel "geloof" in de lessen echt verwaarloosbaar is
En dan uiteindelijk kom je bij het punt dat het aandeel niet geaccepteerde homos zo een klein percentage zal zijn tov de rest dat ik het niet nodig vind om een dergelijke systeem aanpassing te doen in de hoop dat er dan iets veranderd.
Ik denk ook niet dat de houding van iemand in de biblebelt compleet afhankelijk is van wat er op school gezegd wordt of het labeltje op de school.
Ah dat wist ik niet! Weet je ook waar?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik Friesland zijn ze wel bezig met deze zogenaamde "doorstroomlocaties". Mits je dat sober doet, lijkt me dat wel prima. Maar het blijft schuren ten opzichte van jongeren die jarenlang op een zolderkamer moeten blijven wonen.
Procedure moet ook korter en overzichtelijker. 1 aanvraag en maximaal 1x bezwaar daarna is het onherroepelijk. En kappen met die dwangsommen en met activistische advocaten die hier een fortuin aan verdienen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:07 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Niet alleen Islam, ook omdat ze een kleurtje hebben bijvoorbeeld. Maar idd, instroom moet omlaag en voor de rest moeten processen en procedures efficiënter. Veel efficiënter. Veiligelanders sneller terug kunnen sturen bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |