abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:04:01 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219090512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen :O
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219090625
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?' :D .
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
pi_219090644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.

Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
pi_219090647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
pi_219090696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
Hier verschillen we dan over van mening. Ik vind het recht of de vrijheid om te mogen discrimineren met een beroep op vrijheid van godsdienst niet zwaarder wegen dan het recht op een veilige plek voor de leerlingen van de school.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:18:15 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219090741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn :')
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
pi_219090804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
De Sionsberg in Dokkum _O_
pi_219090808
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219090858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
Dat was politiek uiteraard wat onhaalbaar maar achteraf had men na de ontmanteling van de mijnen misschien inderdaad wel dingen anders moeten doen en eerder accepteren dat vervangende werkgelegenheid realiseren erg ingewikkeld is. Maar ja, zeker in de jaren zeventig was gereguleerde krimp niet echt acceptabel :P
pi_219090874
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219090915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
pi_219091032
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:35:48 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091100
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219091117
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:40:29 #215
323876 michaelmoore
pi_219091154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
was sacastisch bedoeld
om een ziekenhuizen heel ver buiten de randstad te willen sluiten is dom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:42:50 #216
323876 michaelmoore
pi_219091189
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten.

lees je wel wat voor onzin je intikt??
pi_219091204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:37 schreef papert het volgende:

[..]
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.

En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.

Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.

Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
pi_219091212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
Pfff dat wordt dan een soort Van Miltenburg, waarbij het debat vaker over de voorzitter gaat dan de inhoud. _O-
Een heer met stijl
pi_219091213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
Die worden nu nieuw aangewezen naast de Randstad en “Bandstad”, van West-Brabant t/m regio Zwolle, die eerder al als groeigebieden waren aangewezen. Dus nog een stapje verder naar de “periferie”, hoe haalbaar dat is, is inderdaad een goede vraag.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:39 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
lees je wel wat voor onzin je intikt??
LOL
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:52 #221
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219091220
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
Dat viel mee, maar je hebt er inderdaad niet veel aan gemist. Mijn lezing is vooral dat Wilders de weinige energie waar hij over leek te beschikken poogde aan te wenden om er weer een wedstrijdje roeptoeteren van te maken, waar de andere lijsstrekkers (ditmaal, in tegenstelling to twee jaar geleden) gewoon niet in mee wilden gaan. Dat was prettig. Inhoudelijk stelde het allemaal niet zoveel voor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:45:21 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091228
Lalah als burgervader van Tilburg.
Mag ik even overgeven...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:04 #223
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219091237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Lalah is toch geen transgender?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219091238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:

Maar bij de meeste scholen is er niks aan de hand. Het gaat vooral om reformatorische en islamitische scholen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:11 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties