sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstadquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zegquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?'.
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.
Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’squote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Hier verschillen we dan over van mening. Ik vind het recht of de vrijheid om te mogen discrimineren met een beroep op vrijheid van godsdienst niet zwaarder wegen dan het recht op een veilige plek voor de leerlingen van de school.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn
De Sionsberg in Dokkumquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s
Dat was politiek uiteraard wat onhaalbaar maar achteraf had men na de ontmanteling van de mijnen misschien inderdaad wel dingen anders moeten doen en eerder accepteren dat vervangende werkgelegenheid realiseren erg ingewikkeld is. Maar ja, zeker in de jaren zeventig was gereguleerde krimp niet echt acceptabelquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebiedquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied.
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.
Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
was sacastisch bedoeldquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s
lees je wel wat voor onzin je intikt??quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten.
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:37 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
Pfff dat wordt dan een soort Van Miltenburg, waarbij het debat vaker over de voorzitter gaat dan de inhoud.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter.
Die worden nu nieuw aangewezen naast de Randstad en “Bandstad”, van West-Brabant t/m regio Zwolle, die eerder al als groeigebieden waren aangewezen. Dus nog een stapje verder naar de “periferie”, hoe haalbaar dat is, is inderdaad een goede vraag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/
Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
LOLquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lees je wel wat voor onzin je intikt??
Dat viel mee, maar je hebt er inderdaad niet veel aan gemist. Mijn lezing is vooral dat Wilders de weinige energie waar hij over leek te beschikken poogde aan te wenden om er weer een wedstrijdje roeptoeteren van te maken, waar de andere lijsstrekkers (ditmaal, in tegenstelling to twee jaar geleden) gewoon niet in mee wilden gaan. Dat was prettig. Inhoudelijk stelde het allemaal niet zoveel voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?
Mis dus niks gelukkig.
Lalah is toch geen transgender?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lalah als burgervader van Tilburg.
Mag ik even overgeven...
Maar bij de meeste scholen is er niks aan de hand. Het gaat vooral om reformatorische en islamitische scholen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.
Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Neequote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Nee.quote:
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/
Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
In orthodox reformatorische hoek gaat dit inderdaad wel lukken, dat is in omvang te overzien en de achterban betaalt wel. Maar daarbuiten wordt het wel lastig als je naast docenten ook schoolgebouwen en lesmethoden e.d. moet gaan betalen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.
En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.
Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
In theorie in al die gebieden wel. Toch lukt het al vijftig jaar amper. En hoe men echt tot doe groei wil komen wordt in de Nota Ruimte niet duidelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Ook te woke en eng voor hem uiteraard.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.
En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.
Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Toch was het tot voor kort een zwaar krimpgebied en tegen de tijd dat er een keer genoeg woningen zijn (of door de babyboomuitsterving minder huishoudens) wordt het dat gewoon weer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef JAM het volgende:
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.
Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
Helaas trekt pakweg 30% van de kiezers zich daar niets van aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.
Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
Ik zie het probleem daarmee eigenlijk niet. Zolang als de onderwijsinspectie een oogje in het zeil blijft houden (wat dan sowieso een voorwaarde voor bestaan moet zijn) is er toch verder weinig aan de hand?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Alles beter dan Lalah.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws.
Misschien moeten we eens het befaamde Artikel 23 erop nalezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
De gelijke financiering van het bijzonder onderwijs en het openbaar onderwijs door de overheid geldt alleen voor het basisonderwijs, niet voor het voortgezet onderwijs. Zonder wijziging van de Grondwet kan de overheidsfinanciering van het bijzonder voortgezet onderwijs dus wel degelijk gereduceerd worden.quote:Grondwet artikel 23
1. Het onderwijs is een voorwerp van de aanhoudende zorg der regering.
2. Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezicht van de overheid en, voor wat bij de wet aangewezen vormen van onderwijs betreft, het onderzoek naar de bekwaamheid en de zedelijkheid van hen die onderwijs geven, een en ander bij de wet te regelen.
3. Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
4. In elke gemeente wordt van overheidswege voldoend openbaar algemeen vormend lager onderwijs gegeven in een genoegzaam aantal scholen. Volgens bij de wet te stellen regels kan afwijking van deze bepaling worden toegelaten, mits tot het ontvangen van zodanig onderwijs gelegenheid wordt gegeven.
5. De eisen van deugdelijkheid, aan het geheel of ten dele uit de openbare kas te bekostigen onderwijs te stellen, worden bij de wet geregeld, met inachtneming, voor zover het bijzonder onderwijs betreft, van de vrijheid van richting.
6. Deze eisen worden voor het algemeen vormend lager onderwijs zodanig geregeld, dat de deugdelijkheid van het geheel uit de openbare kas bekostigd bijzonder onderwijs en van het openbaar onderwijs even afdoende wordt gewaarborgd. Bij die regeling wordt met name de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de keuze der leermiddelen en de aanstelling der onderwijzers geëerbiedigd.
7. Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd. De wet stelt de voorwaarden vast, waarop voor het bijzonder algemeen vormend middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs bijdragen uit de openbare kas worden verleend.
8. De regering doet jaarlijks van de staat van het onderwijs verslag aan de Staten-Generaal.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles beter dan Lalah.
Go D66 in dit geval
Dat zou ook niet meer dan volkomen terecht zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
Van die particuliere bijdragen worden dus allerlei voorzieningen bekostigd waar een school in een arbeidersbuurt alleen maar van kan dromen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.
Ik zie daar geen probleem. Als we de financiering van scholen die goed in hun slappe was zitten, afknijpen en met het geld dat we daarmee besparen het onderwijs kunnen verbeteren op scholen die het hard nodig hebben, dan ben ik daar helemaal voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
Verdraaid, ik woon in een groeigebied. Merk er nog niet heel veel van.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als iemand de Bijbel van kaft to kaft letterlijk neemt, dus inclusief het bijbelboek Jozua, en kennelijk gelooft in een genocidale god, dan vind ik dat niet iets waar ik iemand voor uit zou moeten lachen, maar eerder iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder.
Plus niet te vergelijken met een leerling die door zijn of haar geaardheid zich onveilig voelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.
Maar daar worden wij het toch niet over eens.
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.
Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.
[ X ]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.
Maar he, als je er graag in wil geloven..
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
Of, het moet vooral een non-issue zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.
Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.
Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
Haar masker viel even af.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.
Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
Ze is de nummer 2 van die partij maar voor een reden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.
Mag ik éven overgeven.
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
Godzijdank wordt ze het ook niet,quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.
Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze ķķk heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat haar partij in de stront laten zakken? Ja.
Is dat de kiezer in de stront lsten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wrl enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Niks mis met op twee paarden te wedden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.
Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze ķķk heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.
Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Was het een CDA'er geweest had je hier weer een relaas gehouden over elleboogwerkende grefo's en achterbakse katholieken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niks mis met op twee paarden te wedden.
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Godzijdank wordt ze het ook niet,
Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Je weet niet dat ze het niet is geworden?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niks mis met op twee paarden te wedden.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Godzijdank wordt ze het ook niet,
Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet niet dat ze het niet is geworden?
Verder (uiteraard) oneens.
Tja, als je misschien één van twee banen kunt krijgen zou ik ook op beide wedden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.
Weer geen enkel inhoudelijk weerwoord.quote:
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokxquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.
Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.
nu gaat het land religieus orthodox islam bestuurd worddenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.
Dat is ook belangrijker. Dat is een wetsovertreding.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.
Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race.
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.
Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
Dit gaat de partij 0 stemmen kosten. De enigen die er principieel over doen zijn toch al geen GL-PvdA-stemmers.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.
Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx
Inderdaad. Het wordt door tegenstanders met beide handen aangegrepen te kunnen bashen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Nou, verhelderend hoor..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.
En dat hebben ze daar geweten.
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef probeer het volgende:
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.
Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.
Lalah is niet de partij zelf, dus wat dat betreft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
De nummer twee van de partij geeft gewoon aan dat haar hart en zaligheid niet in de tweede kamer ligt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
Ik ga je geen geschiedenisles geven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
Ahum...quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn punt is dat de sociaaldemocraten een vrouw- en homoseksueel-discriminerende religie te veel ruimte geven. Daarom gaat hij nu CDA stemmen.
Ow, nou, ehm, oprecht zeer rechtlijnig van je.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |