abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:04:01 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219090512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:57 schreef Urquhart het volgende:
Dat eeuwige gezeik over het ziekenhuis in Heerlen :O
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219090625
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Zoals de Partij tegen de Burger zou zeggen: 'Is Heerlen echt nodig?' :D .
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
pi_219090644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden. Wel kunnen we ervoor kiezen om dit soort zaken niet met belastinggeld te financieren.

Deze lui zitten in een soort zuil waarin alles wordt bepaald in een driehoek thuis-kerk-school. Dat is een gesloten circuit waarbij de deelnemers eigenlijk niet met andere denkbeelden in aanraking komen. Waarmee we eigenlijk gewoon helpen een sekte in stand te houden. Voor zo’n gozer als die Dirk uit dat filmpje van Nieuwsuur, is het niets anders dan geestelijke mishandeling met een bijbel in de hand. En die jongen kan nergens heen.
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
pi_219090647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sluit gewoon alle ziekenhuizen bekhalve die in de Randstad
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
pi_219090696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja ik snap de gedachtengang wel en er valt ook zeker wat voor te zeggen, alleen hoe vervelend voor Dirk weegt voor mij de vrijheid zwaarder dan dit probleem proberen te tackelen door het stoppen met de financiering.
Hier verschillen we dan over van mening. Ik vind het recht of de vrijheid om te mogen discrimineren met een beroep op vrijheid van godsdienst niet zwaarder wegen dan het recht op een veilige plek voor de leerlingen van de school.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:18:15 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219090741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens, veel beter dan de vorige keer, alleen soms hoorde ik er steeds iemand zijdelings opmerkingen doorheen maken als iemand aan het woord was. Bleek dus Genee zelf te zijn :')
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
pi_219090804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ben je dronken? Je zal maar ergens in de Achterhoek wonen of in Dokkum ofzo. Even 2 uur rijden voor bloed prikken of wat röntgenfoto’s :')
De Sionsberg in Dokkum _O_
pi_219090808
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219090858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Terechte klacht. Heerlen had gewoon tegelijk met de sluiting van de mijnen ontmanteld en aan de natuur teruggegeven kunnen worden. Wat een shithole is dat zeg :r
Dat was politiek uiteraard wat onhaalbaar maar achteraf had men na de ontmanteling van de mijnen misschien inderdaad wel dingen anders moeten doen en eerder accepteren dat vervangende werkgelegenheid realiseren erg ingewikkeld is. Maar ja, zeker in de jaren zeventig was gereguleerde krimp niet echt acceptabel :P
pi_219090874
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219090915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
Heerlen is nu aangewezen tot groeigebied, toch? Op dat kaartje van Keijzer.
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
pi_219091032
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, ja in de nieuwe Nota Ruimte is eigenlijk heel Nederland groeigebied :P.
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:35:48 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091100
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219091117
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:
De financiering is echt het probleem niet. Sterker: onze middelbare school haalt met gemak het geld op wat ze nodig zouden hebben vanuit ex-leerlingen en ouders van ex-leerlingen. Daar zou het hele wegvallen van overheidsfinanciering door gedekt kunnen worden zonder de ouderbijdrage te verhogen.

Maar wat maakt dat nu werkelijk voor verschil? Het enige waar je voor zorgt is dat de inspectie, die wat mij betreft essentieel is, minder te zeggen heeft.
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:40:29 #215
323876 michaelmoore
pi_219091154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
was sacastisch bedoeld
om een ziekenhuizen heel ver buiten de randstad te willen sluiten is dom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:42:50 #216
323876 michaelmoore
pi_219091189
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:48 schreef JAM het volgende:
, omdat ik ook meen te hebben begrepen dat er heel veel voordelen (medisch gezien) zitten om mensen zo lang mogelijk in hun eigen omgeving te laten.

lees je wel wat voor onzin je intikt??
pi_219091204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:37 schreef papert het volgende:

[..]
Dat is echt een hele erge uitzondering dan. De overheid financiert meer dan 8000 euro per leerling per leerjaar. (Voor een middelbare school)
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.

En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.

Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.

Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
pi_219091212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Misschien dat Genee kan solliciteren als Kamervoorzitter. :)
Pfff dat wordt dan een soort Van Miltenburg, waarbij het debat vaker over de voorzitter gaat dan de inhoud. _O-
Een heer met stijl
pi_219091213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Zuid-Limburg en het gebied Groningen/Assen en Twente het meest: https://www.volkskrant.nl(...)oeiregio-s~badeab3a/

Hoe ze het voor elkaar gaan krijgen iets te doen wat al 40 jaar wordt geprobeerd, daar meer mensen laten wonen en meer werkgelegenheid? Geen idee.
Die worden nu nieuw aangewezen naast de Randstad en “Bandstad”, van West-Brabant t/m regio Zwolle, die eerder al als groeigebieden waren aangewezen. Dus nog een stapje verder naar de “periferie”, hoe haalbaar dat is, is inderdaad een goede vraag.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:39 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
lees je wel wat voor onzin je intikt??
LOL
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:44:52 #221
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219091220
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dat debat is dus weer net zo'n aanfluiting als eerder?

Mis dus niks gelukkig.
Dat viel mee, maar je hebt er inderdaad niet veel aan gemist. Mijn lezing is vooral dat Wilders de weinige energie waar hij over leek te beschikken poogde aan te wenden om er weer een wedstrijdje roeptoeteren van te maken, waar de andere lijsstrekkers (ditmaal, in tegenstelling to twee jaar geleden) gewoon niet in mee wilden gaan. Dat was prettig. Inhoudelijk stelde het allemaal niet zoveel voor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:45:21 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091228
Lalah als burgervader van Tilburg.
Mag ik even overgeven...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:04 #223
37950 JAM
pi_219091237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mag ik even overgeven...
Lalah is toch geen transgender?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219091238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:

Maar bij de meeste scholen is er niks aan de hand. Het gaat vooral om reformatorische en islamitische scholen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:11 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091240
quote:
Mag ik even overgeven...
Nee
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:47:11 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091253
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Lalah is toch geen transgender?
Nee.

Met transgenders heb ik geen enkele moeite.

Des te meer met uithangborden van vrouwonvriendelijke homo-intolerante primitieve schijtreligies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:47:14 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219091254
quote:

[..]

In Zuid-Limburg liggen natuurlijk best veel groeimogelijkheden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219091257
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onze richting heeft 3 middelbare scholengemeenschappen, 5 scholen, op alleen onze kerkgenootschappen al 150.000 leden. Giften van een paar duizend euro per jaar zijn echt geen uitzondering, eerder regel.

En ik denk dat de reformatorische scholen nog makkelijker zonder financiering kunnen, de reformatorische gehandicaptenzorg draaide heel erg lang zonder overheidsgeld. Men is echt bereid om hier voor te betalen.

Basisscholen zullen lastiger worden, maar dan waarschijnlijk gewoon overiend gehouden worden vanuit de kerken.
In orthodox reformatorische hoek gaat dit inderdaad wel lukken, dat is in omvang te overzien en de achterban betaalt wel. Maar daarbuiten wordt het wel lastig als je naast docenten ook schoolgebouwen en lesmethoden e.d. moet gaan betalen.
pi_219091261
quote:
Mag ik even overgeven...
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
pi_219091283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In theorie in al die gebieden wel. Toch lukt het al vijftig jaar amper. En hoe men echt tot doe groei wil komen wordt in de Nota Ruimte niet duidelijk.

Het is op zich goed dat er weer zo’n plan ligt maar er zijn nog wel heel veel open eindjes.
pi_219091294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een vrouw heet geen burgervader. Het wordt nou trouwens Gräper, ook een vrouw. Uit Leiden, staatssecretaris geweest voor D66, verder vooral gestudeert in en gewerkt voor Noord-Nederland. Beter?
Ook te woke en eng voor hem uiteraard.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:50:31 #232
37950 JAM
pi_219091305
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
pi_219091306
quote:

[..]

Maar goed, je wint er dus alleen maar mee dat de overheid de geldkraan niet meer kan beheren en dus ook lastiger maatregelen kan nemen of het bestuur de macht kan ontnemen.
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.

Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
pi_219091377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Toch was het tot voor kort een zwaar krimpgebied en tegen de tijd dat er een keer genoeg woningen zijn (of door de babyboomuitsterving minder huishoudens) wordt het dat gewoon weer.

Verder is Zuid-Limburg in de nota ruimte voor de rivier juist het probleemgebied. We kunnen de rivieren overal ruimte geven, behalve juist tussen grens en Zuid-Limburgse kernen. Daar zijn we afhankelijk van België en Duitsland. En rivieren zijn met de klimaatverandering een veel groter probleem dan de zee, je kunt beter 10 meter onder NAP in Zuid-Holland wonen dan aan de Maas.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:54:37 #235
37950 JAM
pi_219091382
Overigens, dit vond ik wel heel leuk. :) .

Bekijk deze YouTube-video
pi_219091394
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef JAM het volgende:
Ik wil nog even een tientje inzetten, trouwens: dit wordt - wat Wilders daar dan ook van moge vinden - een kabinet (in willekeurige volgorde) CDA/VVD/D66/GL-PvdA. Of Bontebal of Timmermans dan premier wordt... dat zal dan wel Bontebal worden omdat de VVD het anders niet over hun hart krijgt.
Ik zie in de aankomende peilingen na vanavond ook wel een zetel of wat van de PVV naar VVD gaan.
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.

Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
pi_219091406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dus je geeft eigenlijk zelf al aan dat het stoppen van de overheidsfinanciering zorgt dat allerlei andere geldschieters (waaronder kerken) ten tonele verschijnen. Ik denk niet dat we moeten willen dat de kerk een school gaat financieren. Dat lijkt me dodelijk voor de onafhankelijkheid.

Maar even de oprechte vraag: waarom moet er per se christelijk (of islamitisch) onderwijs zijn? Ben jij zelf niet in staat om je kinderen van een christelijke opvoeding te voorzien indien gewenst?
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
pi_219091412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het punt dat de PVV niet meer is dan Wilders en zijn twitteraccount staat op zich wel als een huis op de rotsen.

Zelfs als je je kan vinden in hun standpunten dan blijft gewoon staan dat de PVV geen capabele Kamerleden en bewindslieden kan leveren en niets concreets voor elkaar krijgt. Dus wat heb je dan helemaal aan je stem op Wilders? Meer dan een treurige tegenpartij is het niet.
Helaas trekt pakweg 30% van de kiezers zich daar niets van aan.
pi_219091425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geef mijn kinderen een christelijke opvoeding. En gun ze zeker tot hun 15e/16e een leefomgeving waarin ze zelf veilig kunnen ontdekken wat het christendom is. En nee, dat kan echt niet veilig op openbaar onderwijs. Dat verschrikkelijke filmpje van die homo op reformatorisch onderwijs (aanpakken dat bestuur!) kun je ook maken over christenen op openbaar onderwijs.
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
pi_219091434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb je nu een aantal keer gezegd. Maar onderbouw het nou eens?
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:01:01 #241
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219091450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik zie het probleem daarmee eigenlijk niet. Zolang als de onderwijsinspectie een oogje in het zeil blijft houden (wat dan sowieso een voorwaarde voor bestaan moet zijn) is er toch verder weinig aan de hand?
pi_219091452
quote:

Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:02:23 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219091460
quote:
Mag ik even overgeven...
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws. :7
pi_219091480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als deze geloofsgemeenschap kennelijk zo goed in de slappe was zit en ook bereid is om zoveel te doneren, dan werpt dat wel de vraag op of we de overheidsbijdrage niet terug kunnen schroeven. Waarom zou de overheid voor iets moeten betalen wat de mensen zelf makkelijk kunnen bekostigen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een regeling waarbij de overheidsbijdrage voor iedere euro aan particuliere giften met 50 cent wordt gekort.
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.

Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
pi_219091505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:20:20 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar het wordt Fleur Graper van D66, dat is pas echt goed nieuws. :7
Alles beter dan Lalah.

Go D66 in dit geval
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091573
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dan kom je aan het hele principe van Artikel 23. Daar kan je op zich best vanaf maar dan moet je het hele onderwijs ook echt opnieuw gaan inrichten.
Misschien moeten we eens het befaamde Artikel 23 erop nalezen.

quote:
Grondwet artikel 23
1. Het onderwijs is een voorwerp van de aanhoudende zorg der regering.
2. Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezicht van de overheid en, voor wat bij de wet aangewezen vormen van onderwijs betreft, het onderzoek naar de bekwaamheid en de zedelijkheid van hen die onderwijs geven, een en ander bij de wet te regelen.
3. Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
4. In elke gemeente wordt van overheidswege voldoend openbaar algemeen vormend lager onderwijs gegeven in een genoegzaam aantal scholen. Volgens bij de wet te stellen regels kan afwijking van deze bepaling worden toegelaten, mits tot het ontvangen van zodanig onderwijs gelegenheid wordt gegeven.
5. De eisen van deugdelijkheid, aan het geheel of ten dele uit de openbare kas te bekostigen onderwijs te stellen, worden bij de wet geregeld, met inachtneming, voor zover het bijzonder onderwijs betreft, van de vrijheid van richting.
6. Deze eisen worden voor het algemeen vormend lager onderwijs zodanig geregeld, dat de deugdelijkheid van het geheel uit de openbare kas bekostigd bijzonder onderwijs en van het openbaar onderwijs even afdoende wordt gewaarborgd. Bij die regeling wordt met name de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de keuze der leermiddelen en de aanstelling der onderwijzers geëerbiedigd.
7. Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd. De wet stelt de voorwaarden vast, waarop voor het bijzonder algemeen vormend middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs bijdragen uit de openbare kas worden verleend.
8. De regering doet jaarlijks van de staat van het onderwijs verslag aan de Staten-Generaal.
De gelijke financiering van het bijzonder onderwijs en het openbaar onderwijs door de overheid geldt alleen voor het basisonderwijs, niet voor het voortgezet onderwijs. Zonder wijziging van de Grondwet kan de overheidsfinanciering van het bijzonder voortgezet onderwijs dus wel degelijk gereduceerd worden.
pi_219091580
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:24:19 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles beter dan Lalah.

Go D66 in dit geval
:')
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:24:52 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Vraag is natuurlijk wel wie er uit die vertrouwenscommissie heeft gelekt, want dat kan nog wel eens zuur worden voor de lekkende partij
Dat zou ook niet meer dan volkomen terecht zijn.
pi_219091611
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Je mag nu al geen financiering rechtstreeks voor het onderwijs doen. Dus lopen er op 3 kleine gebouwen 11 fulltime congiërges, hebben ze een hele eigen Orthopedagogisch en Didactisch centrum met afgestuurde psychologen en didactici in een vleugel van het gebouw en hebben ze net weer een nieuw pand neergezet. Ook krijgen ouders van kinderen die van verder weg komen een tegemoetkoming in de reiskosten. En er is huiswerkbegeleiding op school aanwezig.
Van die particuliere bijdragen worden dus allerlei voorzieningen bekostigd waar een school in een arbeidersbuurt alleen maar van kan dromen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:05 schreef Hanca het volgende:
Maar nogmaals: de financiering afknijpen verkleint de kans om in te grijpen gewoon, de afstand tussen overheid en school wordt groter. Dat lijkt me slecht nieuws.
Ik zie daar geen probleem. Als we de financiering van scholen die goed in hun slappe was zitten, afknijpen en met het geld dat we daarmee besparen het onderwijs kunnen verbeteren op scholen die het hard nodig hebben, dan ben ik daar helemaal voor.
pi_219091621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat onderbouw ik uit gesprekken met mensen, ervaringen van mensen om mij heen. Nee, daar worden geen cijfers van bijgehouden. Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder. Gebeurt hier trouwens ook (maar ik kan het wel hebben, ik ben volwassen en zoek het op).
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.

Maar daar worden wij het toch niet over eens.
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 23:36:38 #253
375570 crew  Cyan9
pi_219091629
quote:

[..]

Verdraaid, ik woon in een groeigebied. Merk er nog niet heel veel van.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219091632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
Maar uitgelachen worden als je de bijbel letterlijk neemt van kaft tot kaft is echt niet bijzonder.
Als iemand de Bijbel van kaft to kaft letterlijk neemt, dus inclusief het bijbelboek Jozua, en kennelijk gelooft in een genocidale god, dan vind ik dat niet iets waar ik iemand voor uit zou moeten lachen, maar eerder iets waar we ons zorgen over zouden moeten maken.

Je ziet het resultaat bij een partij als de SGP. Die kicken op genocide.
pi_219091638
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.

Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.

twitter
pi_219091640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. En waarom zou je de bijbel letterlijk moeten nemen? Het boek is letterlijk duizenden malen vertaald, hertaald en herschreven. Een school hoort leerlingen te stimuleren tot het hebben van een eigen mening en een kritische blik op de wereld. Het letterlijk nemen van een eeuwenoud boek past daar niet bij.

Maar daar worden wij het toch niet over eens.
Plus niet te vergelijken met een leerling die door zijn of haar geaardheid zich onveilig voelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 23-10-2025 23:44:13 ]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:39:34 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mensen die het lekken belangrijker vinden dan het kiezersbedrog van Lahlah.
Die betreuren vast de ontstane ophef.

Kennelijk zat ze daar alleen om moslimstemmen te trekken. Het tweede kamer lidmaatschap was voor haar tweede keuze.

[ X ]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.

Maar he, als je er graag in wil geloven..
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 23:41:52 #258
375570 crew  Cyan9
pi_219091658
Vecht dat lekker ergens anders uit. Of gewoon niet.
pi_219091667
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lulverhaal. Klopt aantoonbaar werkelijk helemaal NIETS van.

Maar he, als je er graag in wil geloven..
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Trek zelf je conclusies maar.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:46:54 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het is gewoon een grote afgang voor haar en der partij. Ze was liever helemaal geen kamerlid, maar burgermeester.
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.

Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:48:05 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219091681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.

Gezien de reacties hier en verderop in internet is het een totale non-issue.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:49:02 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je probeert iets te maken van wat niets is. Zoals de T. dat doet. Het moet erg zijn want GL/PvdA past niet in je straatje dus er moet ophef zijn.

Of, het moet vooral een non-issue zijn.

Lijkt me realistischer, gezien de betonnen bunker waarin PvdA-GL en co. zich bevindt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091686
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voor haar, wellicht. Al snap ik wel dat ze het probeert. Haar hart ligt bij Tilburg.

Voor haar partij; nee. Die heeft ze niet ingelicht.
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
pi_219091698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Haar masker viel even af.
Maar snel, het lek boven water halen, foei!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:52:10 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091703
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.

Mag ik éven overgeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stel je voor... een Spakenburgse bible belt dame met lampenkap op haar hoofd is nummer 2 van de 'progressieve partij' van Nederland.

Mag ik éven overgeven.
Ze is de nummer 2 van die partij maar voor een reden.
Dat weet iedereen.
Want zo zichtbaar was ze verders totaal niet.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:55:48 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat een matennaaister is ze. Lekker de moslimstemmen trekken en dan wegwezen. Gewoon smerig van d'r.
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft ze nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze ķķk heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dat i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.
Is dat haar partij in de stront laten zakken? Ja.
Is dat de kiezer in de stront laten zakken? Ja.

Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2025 00:02:46 ]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:57:08 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091724
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze houdt van Tilburg. Dus wil ze daar erg graag burgemeester worden. Dus ze solliciteert. Tig anderen met haar.

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze ķķk heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.
Is dat de kiezer in de stront lsten zakken? Ja.

Begrijp ik het toch wrl enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Godzijdank wordt ze het ook niet,

Zou een affront zijn jegens de strijd die feministen geleverd hebben hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:58:32 #269
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091734
quote:

[..]

Dikke kans dat ze het niet wordt. Dus ze licht haar partij niet in. Want dan heeft nog de (grote) kans in de TK verkozen te worden. Wat ze ķķk heel tof vindt om te doen, maar iets minder leuk dan burgemeester van 'haar' stad worden. Dan heeft ze dst i.i.g. achter de hand.

Is dat achterbaks? Ja.

Begrijp ik het toch wel enigszins al ben ik het totaal niet eens met de wijze waarop ze dit heeft aangepakt? Ja.
Niks mis met op twee paarden te wedden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219091736
quote:

[..]

Is dat achterbaks? Ja.

Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:59:46 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Was het een CDA'er geweest had je hier weer een relaas gehouden over elleboogwerkende grefo's en achterbakse katholieken.

Echt, wat is dat toch, die achterlijke islamofetisj op links
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:00:13 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:30 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het lijkt me verschrikkelijk om zo'n achterbakse vrouw als burgermeester te krijgen.
Hopelijk wordt het de inwoners van Tilburg bespaard.
Je weet niet dat ze het niet is geworden?

Verder (uiteraard) oneens.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:40 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091754
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik (en zij) weet dat ze het niet is geworden. Dat was het punt dan ook niet.
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.

Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:01:50 #275
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219091755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race. :+
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:03:52 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

pi_219091774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet niet dat ze het niet is geworden?

Verder (uiteraard) oneens.
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.

Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:05:25 #278
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091775
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Daarentegen is het ook niet echt handig om van paard te wisselen midden in een race. :+
Tja, als je misschien één van twee banen kunt krijgen zou ik ook op beide wedden.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:06:33 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091783
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Weer geen enkel inhoudelijk weerwoord.

"Mama, waarom heeft die vrouw op de PvdA-GL poster een doek om haar hoofd?"

- "Nou lieverd, dat is omdat zij in een god gelooft die zegt dat vrouwen zich moeten bedekken."

"Oh? Waarom?"

- "Nou lieverd, omdat vrouwen anders vervelende gevoelens kunnen oproepen bij mannen. En omdat ze onrein zijn als ze dat niet dragen".

"Maar ik ben een meisje en ik kijk naar jongens... moeten jongens zich ook bedekken dan?"

- "Nee, jongens hoeven dat niet."

"Maar waarom dan niet? En ben ik ook onrein als ik geen doek om mijn hoofd draag omdat ik een meisje ben?"

- "Lieverd, niet zulke vervelende vragen stellen. Stem later gewoon op die dame op dat bord, want we hebben je immers opgevoed met progeressieve waarden en idealen, en vooral gelijkheid tussen man en vrouw".

[ Bericht 21% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-10-2025 00:11:39 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:07:03 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. Dat het maar benadrukt zij dat het een zegen is dat Tilburg bespaard is gebleven door een orthodox relgieus bestuurd te worden.

Medunkt dat die stad daar al ellende genoeg mee heeft gehad.

Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx :D
pi_219091790
Goh, dat is nieuws .. dat je alleen maar een degelijk Kamerlid kan zijn als dat de enige baan is die je ambieert.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:08:18 #282
323876 michaelmoore
pi_219091791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

nu gaat het land religieus orthodox islam bestuurd wordden
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:08:23 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Blij voor die mensen. Want dit wil je toch echt niet.

Ik sloeg aan op het feit dat het lekken belangrijk gevonden werd dan de achterbakse acties van Lahlah.
Dat is ook belangrijker. Dat is een wetsovertreding.

Wat Lahlah deed NIET.
pi_219091793
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.

Maar goed, dit gaat de partij stemmen kosten.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:11:12 #285
375570 crew  Cyan9
pi_219091805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo vaak komt er geen burgemeester plek vrij, maar wat ik niet snap dat zij dacht een kans te maken voor die functie. En helemaal niet handig (zegt ze zelf ook nu) om de fractievoorzitter niet in te lichten. Het enige dat ik kan bedenken wat een beetje voor haar pleit, dat ze die vacature al zag voordat het kabinet viel.

So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
pi_219091809
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.

Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.

vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:13 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dit gaat de partij 0 stemmen kosten. De enigen die er principieel over doen zijn toch al geen GL-PvdA-stemmers.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:22 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091812
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vertel! Tilburg staat niet direct op mijn radar. De laatste burgemeester van Tilburg die me bijstaat is Brokx :D
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.

En dat hebben ze daar geweten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:12:58 #289
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219091815
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
So far lijken er vooral mensen op aan te slaan die sowieso al niet op GL-PvdA gingen stemmen. Dus dat zal wel mee vallen.
Inderdaad. Het wordt door tegenstanders met beide handen aangegrepen te kunnen bashen.
pi_219091817
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Of de zwevers, waar ik er eentje van ben.
pi_219091818
https://www.instagram.com/p/DQFbcgNivJ9/
Mona Keijzer: Wie Nederlander wil worden moet de staat Israël erkennen.

Oei... ik heb nooit de staat Israel erkend.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:14:19 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219091821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tilburg was eens de meest katholieke stad van het land.

En dat hebben ze daar geweten.
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:15:05 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:11 schreef probeer het volgende:
De sociaaldemocraten niet meer moeten omdat je voorvechter van de rechten voor homoseksuelen en vrouwen bent, om vervolgens keihard naar de christelijk conservatieven te rennen.

Het CDA, dé partij voor homoacceptatie en vrouwenrechten.

Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:15:35 #294
375570 crew  Cyan9
pi_219091832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Lalah is niet de partij zelf, dus wat dat betreft.
pi_219091833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De nummer twee van de partij geeft gewoon aan dat haar hart en zaligheid niet in de tweede kamer ligt.
Nu ze haar droombaan niet krijgt, blijft ze toch maar verkiesbaar.

Ze heeft Timmermans niet eens ingelicht.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:16:16 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091837
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou, verhelderend hoor..
Doe eens ff wat meer je best je punt te maken.
Ik ga je geen geschiedenisles geven.

Al was het maar omdat het me volstrekt duidelijk is dat je qua religie- en cultuurhistorie echt werkelijk nul komma nul besef hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091838
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 24-10-2025 00:16:31 ]
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:16:36 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219091841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Zijn punt is dat de sociaaldemocraten een vrouw- en homoseksueel-discriminerende religie te veel ruimte geven. Daarom gaat hij nu CDA stemmen.
Ahum...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219091842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh nee hoor, sinds het artikel 23 debacle ben ik definitief over gegaan naar 50+
Ow, nou, ehm, oprecht zeer rechtlijnig van je.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:19:17 #300
236264 crew  capricia
pi_219091847
Vol
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')