abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219084391
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 23 oktober 2025 @ 12:13:35 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_219084396
Wie is die meneer in de OP.

Zichtbaarheid van die man lijkt echt 0
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_219084404
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:16:25 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219084415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:
Sowieso beseffen mensen die religieus onderwijs willen afschaffen niet dat veel volwassen christenen op dagelijkse basis gepest worden op de werkvloer, waarom wil je per sé de kinderen daar ook aan blootstellen?
Bron? Heb je voorbeelden?
Omdat ze bidden op het werk? Of zeggen dat ze christen zijn? Nooit meegemaakt eigenlijk.
Pesten op de werkvloer is altijd fout en zegt iets over een giftige werkomgeving. Dan wordt er iets gezocht om iemand te treiteren, hoeft niks met godsdienst te maken te hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219084458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
Atheïstisch onderwijs dan ook afschaffen, want atheïsme is ook een religie.
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.

Voor zover ik weet hebben we in Nederland geen atheïstisch onderwijs. De onderwijsvrijheid zoals vastgelegd in het befaamde artikel 23 van de Grondwet zou ook het oprichten van atheïstische scholen mogelijk maken.
pi_219084506
quote:
Heb je hier ook een bron bij? Ik heb hier nog nooit wat van gehoord namelijk.
Wij hadden (op onze openbare school) een kind uit een vrij christelijk gezin en die kon juist altijd met iedereen behoorlijk goed. Het ligt uiteindelijk ook gewoon aan het type kind, etc etc. Natuurlijk zal zoiets er wel eens bij gehaald worden, maar dan moeten we ook alle mensen met een bril op een eigen school?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:30:55 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219084508
quote:

[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,

Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft

Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:31:30 #8
438527 MissButterflyy
pi_219084512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Openbaar onderwijs is niet atheïstisch maar religieus neutraal.

Voor zover ik weet hebben we in Nederland geen atheïstisch onderwijs. De onderwijsvrijheid zoals vastgelegd in het befaamde artikel 23 van de Grondwet zou ook het oprichten van atheïstische scholen mogelijk maken.
Nee, gewoon openbaar, zoals nu ook al is.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:32:42 #9
438527 MissButterflyy
pi_219084522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, ik zit nu in Afrika en ben min of meer gedwongen om me te bekeren tot de Islam, en heb ook een islam naam , maar ik distantieer me van iedere religie,

Ik vind religies hele domme onzin
en vooral de Islam, met 5 keer perdag bidden , geen rente mogen betalen en een zwart tafellaken over de kop, zo valt er over boeddisme en chistendom ook veel te zeggen , het enige positiieve isdat het mensne die zwak in de schoenen staan enige mentale steun geeft

Mijn moslim naam is Bubbacarr Sadir maar het zegt mij niets, ik ben ook van huis uit protestants maar dat zegt me ook niets
:')
Wat doe je daar? Als God leven van je pensioen?
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:33:36 #10
323876 michaelmoore
pi_219084537
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
Wat doe je daar? Als God leven van je pensioen?
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen met een toebab huis bij een toebab strand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219084543
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.

Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:35:36 #12
438527 MissButterflyy
pi_219084549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad, en de grote blanke witte toebab uithangen
Oh, dat vind ik altijd zo sneu.

De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Het zegt vooral wat over hem.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:36:48 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219084560
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De oom van m’n ex is naar Tanzania vertrokken en daar met een 20 jarige getrouwd toen hij 70 was. Hij praat ook net zo minderwaardig over de mensen daar.
Wat ontzettend sneu. Ik hoop dat ze goed van zijn centen hebben gebruikgemaakt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219084603
Laat iedereen lekker vrij en laat ze zelf bepalen wat voor een soort onderwijs ze willen volgen.
pi_219084618
quote:
Ik heb op veel plekken gewerkt, en daar nog nooit iets van gemerkt. Ik heb streng gereformeerde, jehova-getuigen, moslims en katholieke collega’s gehad en in het volwassenen onderwijs dito cursisten/leerlingen, ik heb bij een computerbedrijf, een gemeente en op diverse openbare scholen gewerkt, en nooit gemerkt dat er sprake was van pesten.
Waar zitten die « veel » volwassen christenen? En worden die gepest om hun christen zijn? Als wij bij bedrijfsuitjes of cursussen samen aten, werd er zelfs stilte voor het eten gehouden om gelegenheid tot bidden te geven. En dat lijkt me vrij normaal, dat je rekening met elkaar houdt.
pi_219084630
quote:
Complete onzin reden om religieus onderwijs aan te houden. Mensen moeten eens stoppen met zichzelf in een 'hokje' te stoppen.

Mijn vrouw is vroeger gepest omdat ze rood haar heeft en dik was. Een ander wordt gepest omdat hij/zij een kleurtje heeft. Weer een ander wordt gepest omdat hij/zij een 'nerd' is. En er wordt gepest omdat hij/zij (streng) gelovig zijn.

Het is allemaal verkeerd en moet aangepakt worden. We gaan toch ook geen school voor roodharigen oprichten.

Afschaffen al het religieus onderwijs. En gauw. Veel meer aandacht voor pesten en giftige sferen. Maak daar maar eens goed beleid op en stevig handhaven.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:46:05 #17
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219084631
quote:

[..]
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219084644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat iedereen lekker vrij en laat ze zelf bepalen wat voor een soort onderwijs ze willen volgen.
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.

Er zijn diverse schoolvormen binnen het Nederlands onderwijsstelsel. Daar kun je prima een keuze tussen maken.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:47:49 #19
323876 michaelmoore
pi_219084645
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg fout

ik laat hier 6 kinderen naar school gaan en geef ze een opleiding
mijn afrikaanse vrouw is 3 jaar terug overleden ze was 37 toen, haar zoon woont hier ook

als je niets weet dan mag je niet oordelen
pi_219084666
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Er zijn genoeg bijzondere artikel 23 scholen die helemaal niets met religie te maken hebben.

Denk aan Montessori of Jenaplan etc. Ik zou het zonde vinden als dat dan ook verdwijnt.
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.
Montessori, Jenaplan, Dalton, Vrije School zijn meer onderwijssoorten gebaseerd op pedagogische onderwijsmethoden. Hoe ga je met kinderen om en hoe leer je ze wat ze moeten weten. Dat is toch significant anders dan religieus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219084675
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:46 schreef JAM het volgende:
Atheïsme is zeer zeker geen religie. Het is simpelweg: wij zien geen bewijs voor een God, dus wij doen daar niet aan mee. Dat een religie noemen is van eenzelfde logica als geen modelspoorbaan in huis hebben een hobby noemen.
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".
  donderdag 23 oktober 2025 @ 12:53:53 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219084682
quote:
Dat roep je wel vaker, heb je daar ook bronnen en cijfers van, want ik kan me werkelijk geen enkel geval voor de geest halen waarin ik dat zélf ooit heb meegemaakt. In een eerdere post beweerde je zelfs dat leraren zich daar schuldig aan zouden maken. Als dat zo is dan moet de schooldirectie ingrijpen en zo'n leraar onmiddellijk ontslaan, want dat zou natuurlijk nooit normaal gevonden moeten worden.

Overigens ben ik helemaal niet voor het afschaffen, laat staan verbieden van religieus onderwijs, vind alleen dat dit niet langer door de overheid gefinancierd zou moeten worden. Die zou alleen nog onderwijs aan moeten bieden waar neutraal lesmateriaal gebruikt word, religie zou dan prima behandeld kunnen worden bij de vakken maatschappijleer en geschiedenis.

Uiteraard moet het voor mensen gewoon mogelijk blijven om met geloofsgenoten zélf religieuze scholen op te richten, mits die voldoen aan kwaliteitsvoorwaarden die ook voor niet-religieus onderwijs gelden en ook moeten ze nog steeds de onderwijsinspectie toelaten.

In Frankrijk doen ze het al decennia zo, al word ook daar de soep niet zo heet gegeten hoor want religieuze scholen ontvangen jaarlijks nog steeds miljarden aan subsidie. Het gaat er vooral om dat je eindelijk van al het gezeik af bent als het gaat om conflicten over wat nou eigenlijk wel en niet mag volgens de grondwet, want de vraag of artikel 23 nou wel of niet voorrang heeft boven artikel 1 blijft om de zoveel tijd voor ophef zorgen.

Voor andere vormen van bijzonder onderwijs zou hetzelfde moeten gelden, met uitzondering van scholen voor mensen met een lichamelijke (doof, blind etc) of geestelijke beperking. Mijn motivatie om die wel vanuit de overheid te blijven financieren, is dat religie hoe je het wend of keert nog altijd een keuze is, doof of blind geboren worden is dat niet.
pi_219084687
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Artikel 23 is dan wellicht aan modernisering toe.
Montessori, Jenaplan, Dalton, Vrije School zijn meer onderwijssoorten gebaseerd op pedagogische onderwijsmethoden. Hoe ga je met kinderen om en hoe leer je ze wat ze moeten weten. Dat is toch significant anders dan religieus.
Correct.
Al zijn er ook weer christelijke Montessori scholen etc. :D

Ik zou het jammer vinden als dit allemaal verdwijnt. Het geeft je gewoon veel vrijheid en keuzes.

Zolang je aan de kwaliteitseisen voldoet, moeten scholen op religieuze basis ook gewoon mogelijk zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219084716
En persoonlijk vind ik een doorsnee katholieke basisschool een stuk minder 'extreem' dan de Rudolf Steiner antroposofische vrije scholen.

En we hoeven echt niet allemaal in de zelfde eenheidsworst qua school gepropt te worden. Beetje keuze is alleen maar goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219084719
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:

https://www.telegraaf.nl/(...)pflops/99560356.html
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:01:32 #26
438527 MissButterflyy
pi_219084743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet je wat meer contact met je oom heben of eens op visite gaan want wat je nu zegt dat is erg fout

ik laat hier 6 kinderen naar school gaan en geef ze een opleiding
mijn afrikaanse vrouw is 3 jaar terug overleden ze was 37 toen, haar zoon woont hier ook

als je niets weet dan mag je niet oordelen
Praat dan eens wat respectvoller over waar je nu zit.
pi_219084748
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
Wouter de Winther gaat ondertussen vrolijk verder met zijn anti-D66 kruistocht. Na gisteren al een beetje een sneue poging bij Eva Jinek nu deze aanval:

Zowel Telegraaf en AD zetten wel weer alle zeilen bij op het moment. Zag bij de buren dat het AD ook weer een hitpiece alleraardigst stukje over de PvdD had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219084750
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:05:56 #29
37950 JAM
pi_219084778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Atheïsme is inderdaad geen religie, maar het is wel een levensovertuiging. In de wet wordt in de regel gesproken van "godsdienst of levensovertuiging".
Ook dat is het niet. Een levensovertuiging veronderstelt dat het gepaard gaat met bepaalde morele principes, of kernwaarden, of nou ja: een overtuiging hoe het leven in elkaar steekt en geleefd zou moeten worden. Atheïsme is niets anders dan de afwezigheid van een godsgeloof. Wat voor een levensovertuiging men er verder op nahoudt: dat is een totaal andere vraag.

Die verwarring komt er voornamelijk uit voort, denk ik, dat mensen die wel religieus zijn, of mensen die wel een modelspoorbaan in huis hebben, het zich maar lastig voor kunnen stellen dat je je vrije tijd ook door kunt komen zonder modelspoorbaan en/of dat je een levensovertuiging kan ontwikkelen zonder dat die gestoeld is op een godsgeloof.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219084799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:02 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zijn dat artikel 23-scholen? Volgens mij vallen scholen op basis van een didactisch en/of organisatorisch concept daar niet onder. Tenzij het een katholieke Jenaplan-school zou zijn. Maar Freinet, Dalton, Jena, Montessori zijn volgens mij vormen van openbaar onderwijs op didactische grondslag. In Dordrecht is al het voortgezet openbaar onderwijs op Mavo Stek na Jenaplan-achtig geworden. En nu ook de openbare basisscholen, die langzaam maar zeker allemaal onder de paraplu van Nestas terecht komen. Toen mijn dochter naar de Havo ging en al gebleken was dat Jenaplan echt niet bij haar paste, (toen ze op VMBO-niveau kwam, hebben is ze van een openbare Jena af naar Stek gegaan), hebben we haar tegen onze openbare principes op een christelijke school moeten doen.
Valt gewoon onder bijzonder onderwijs. Dus niet openbaar.

https://www.nederlandrech(...)rtikel-23-onderwijs/
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:09:25 #31
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219084801
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:

De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.

:D
pi_219084810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
De Winther is gewoon als de dood dat D66 na woensdag misschien wel eens groter zou kunnen zijn dan de VVD.

Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:11:41 #33
37950 JAM
pi_219084819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat gaat ook gebeuren. Daar wil ik best een tientje op inzetten.
pi_219084864
quote:
Ik heb hier dus ook nog nooit van gehoord dat christenen op de werkvloer stelselmatig gepest zouden worden. Maar het zou me niets verbazen.

Als ik jouw verhalen moet geloven, dan schijnt er nog steeds heel veel haat en nijd te zijn tussen de verschillende gereformeerde en reformatorische kerkgenootschappen. Dus als christenen stelselmatig gepest worden, dan heb ik wel een vermoeden waar dat pestgedrag vandaan komt, en dat komt dus niet van atheïsten, katholieken of moslims.
pi_219084917
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus in Dordrecht is het afgezien van onderwijs op VMBO-niveau niet meer mogelijk naar een voortgezette openbare school te gaan? Wat niet Christelijk (Insula), gereformeerd (Wartburg) is, is allemaal Dalton/Jenaplan.
pi_219084967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, hij doet ook niet eens zijn best meer om het te verbergen :P
Die krant kiest vrij consequent fout.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:34:31 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219084972
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die krant kiest vrij consequent fout.
Die krant staat zo bij alles aan de verkeerde kant van de geschiedenis dat ik er bijna Feijenoord-fan van zou worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:38:29 #38
37950 JAM
pi_219084995
Ook wel aardig.

.
pi_219085035
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan maar hoeft niet. Je kan ook prima een openbare school hebben die het Dalton- of Jenaplan concept hanteren.
pi_219085058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:38 schreef JAM het volgende:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Aardig? Aardig on point :D
pi_219085069
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen? -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219085080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zeker, maar zonder de religieuze inslag.

Er zijn diverse schoolvormen binnen het Nederlands onderwijsstelsel. Daar kun je prima een keuze tussen maken.
Als iemand zich beter voelt bij een schoolvorm met religieuze inslag lijkt me dat helemaal prima.
Waarom moet de overheid dit allemaal voorschrijven. Laat iedereen lekker zelf zijn keuze maken.
pi_219085091
quote:
9s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kijk geen Lubach maar ik wil toch op d66 of Volt stemmen. Hoe moet ik dat nou doen? -O-
Een klein beetje vals spelen :P
  donderdag 23 oktober 2025 @ 13:57:01 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219085109
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
Ai, ik kom op DENK uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219085183
quote:
9s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sinds Lubach naar de commerciële duivels is overgestapt, vind ik die ook lastiger.
pi_219085195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:57 schreef -XOR- het volgende:
Ai, ik kom op DENK uit.
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:
Ben je Turk of Marokkaan? ==> DENK
Ben je Surinamer of Antilliaan? ==> BIJ1
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:09:55 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219085208
Vrijheid van onderwijs, christelijk, islamitisch, humanistisch, humoristisch onderwijs, helemaal prima. Financiering van al die vormen vanuit de overheid? Zeker niet.

De overheid dient voor algemeen beschikbaar onderwijs zonder enge indoctrinaties zorg te dragen, agnostisch-atheïstisch dus. Niet meer niet minder.

Wanneer groepen daar dan sprookjesboeken en fantasy aan toe willen voegen? Zielig voor de kinderen, maar dat is helaas hun eigen verantwoordelijkheid. Net zoals de financiering van die geestelijke mishandeling.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:10:43 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219085214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eigenlijk hoorde daar nog een extra keuzemogelijkheid te staan:
Ben je Turk of Marokkaan? ==> DENK
Ben je Surinamer of Antilliaan? ==> BIJ1
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 oktober 2025 @ 14:15:38 #49
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219085262
quote:
Ook wel aardig.

[ afbeelding ].
LOL en hij is niet eens zo slecht ook, ik kom zelf gewoon bij GL/PvdA uit! :P
pi_219085334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen van beide, dan zou ik dus helemaal nergens bij horen.
Nee joh, volgens het geldende zwart-wit denken (pun intended) heb je in ieder geval een kleurtje als je niet in Nederland geboren bent. En dan zijn dat de smaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')