abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2025 @ 11:03:05 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218841618
https://www.telegraaf.nl/(...)ondwet/92034734.html

Dit land is kapot hoor
Ik zweer het je

Men wil geen woningen bouwen in het weiland en statushouders houden voorrang op de toewijzing van vrijkomende woningen

En dan vind men het vreemd dat er PVV gestemd wordt

quote:
RvS keihard over schrappen voorrang statushouders: strijdig met de Grondwet
Den Haag- Statushouders géén voorkeurspositie meer geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen leidt tot ’ongelijke behandeling in strijd met de Grondwet’.

Dat stelt de Raad van State in een vernietigend advies over het wetsvoorstel van demissionair woonminister Mona Keijzer (BBB).
Volgens het hoogste adviesorgaan hebben statushouders geen gelijke positie vanwege een achterstand op de woningmarkt.

10 minuten geleden
Het schrappen van de voorkeurspositie voor statushouders op sociale huurwoningen was een van de kroonjuwelen van het kabinet-Schoof.
Het wetsvoorstel van demissionair minister Mona Keijzer (Wonen, BBB) komt er grofweg op neer dat gemeenten statushouders niet langer voorrang mogen geven bij de toewijzing van sociale huur, zelfs niet via een zogeheten urgentieverklaring waarmee bepaalde woningzoekenden versneld in aanmerking komen voor een woning.

Mona Keijzer: ’Als Nederlandse starter rond de 30 word je ingehaald door een 20-jarige uit Syrië voor een sociale huurwoning, mensen trekken dit niet meer’

Het leidde al tot felle kritiek vanuit Nederlandse gemeenten. De Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) waarschuwt al een lange tijd dat gemeenten hun wettelijke taak moeilijk kunnen uitvoeren. De organisatie is bang dat ’de opvang tot en met integratie door dit wetsvoorstel volledig vastloopt en dat de gevolgen hiervan worden afgeschoven op de samenleving’.
quote:
Het wetsvoorstel werd in juli al verrassend flink aangescherpt. Omdat een aantal linkse Kamerleden de viering van Keti Koti verkozen boven stemmen en een aantal rechtste partijen een amendement van de PVV steunden, was er een nipte meerderheid om de voorrangsregeling voor statushouders volledig af te schaffen..
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218841641
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
pi_218841681
Ik vind dat de raad van state ontbonden moet worden.

Totaal achterhaald wereldvreemd orgaan dat gevuld wordt met uitgerangeerde politici die tot aan hun pensioen een baantje moeten hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218841683
Het probleem zit ‘m in die verscherping van juli 2025.

Als je bv iemand die ooit statushouder was en die na zoveel jaar wachten een woning krijgt en later ontstaat er een situatie waar voorrang benodigd is(geweld partner, scheiding, zaken waar iedereen voorrang voor krijgt) dan zou die persoon daar nooit voor in aanmerking komen, das het kromme.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218841718
Ach ja, de linkse landverraders van de RvS zijn er weer.
pi_218841739
PVV weer drie zetels erbij.
  maandag 22 september 2025 @ 11:12:39 #7
323876 michaelmoore
pi_218841749
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:09 schreef kalinhos het volgende:
Het probleem zit ‘m in die verscherping van juli 2025.

Als je bv iemand die ooit statushouder was en die na zoveel jaar wachten een woning krijgt en later ontstaat er een situatie waar voorrang benodigd is(geweld partner, scheiding, zaken waar iedereen voorrang voor krijgt) dan zou die persoon daar nooit voor in aanmerking komen, das het kromme.
deze statushouders hebben voorrang boven je zwangere buurmeisje en je gescheiden buurman

Ik heb een jongen die in scheiding lag op kamers genomen om dat ie anders NOOIT woonruimte zou krijgen
Echt NOOIT
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 september 2025 @ 11:13:31 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218841761
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deze statushouders hebben voorrang boven je zwangere buurmeisje en je gescheiden buurman

Ik heb een jongen die in scheiding lag op kamers genomen om dat ie anders NOOIT woonruimte zou krijgen
Echt NOOIT
Dat vind ik wel heel erg fideel van je ^O^
"Hoka Hey!"
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 september 2025 @ 11:14:36 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218841778
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
Je moet 1,5x modaal verdienen om überhaupt een kans te maken. Je mag maximaal net onder modaal verdienen om überhaupt recht te hebben op sociale huur.

De cirkels in je venn diagram overlappen niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 22 september 2025 @ 11:15:08 #10
287741 matspontius
pi_218841781
RvS is toch ook een gedrocht van een instantie. Pas die grondwet aan en flikker die zogenaamde statushouders het land uit - die hebben hier sowieso niets te zoeken. Mijn stem voor de verkiezingen is wel overduidelijk!!!
"Hoka Hey!"
pi_218841792
quote:
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.
Hey is drank kopen als je jonger dan 18 bent dan ook ongelijke behandeling. En lopen op een snelweg omdat een 'pad' even goed is als een 'weg' of zelfs beter.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218841806
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:15 schreef matspontius het volgende:
RvS is toch ook een gedrocht van een instantie.
Trol van de staat op het moment.
'Hoe kunnen alles tegenhouden, dat is hun credo op het moment. Maar wat verwacht je ook met iemand aan het roer daar die totaal tegen het huidige kabinet staat en daartoe ongetwijfeld ook de opdracht krijgt.

Wil je vooruit, moet je die vervangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218841826
Houden onderscheid op voorrang woningen. Nou dat is prima. Maar niet het sóórt woning.

Voortaan alle statushouders maar in houten chalets.
  maandag 22 september 2025 @ 11:20:56 #14
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218841832
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:03 schreef michaelmoore het volgende:
Den Haag- Statushouders géén voorkeurspositie meer geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen leidt tot ’ongelijke behandeling in strijd met de Grondwet’.
Dan passen we de grondwet toch aan. Problem solved.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218841841
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Trol van de staat op het moment.
'Hoe kunnen alles tegenhouden, dat is hun credo op het moment. Maar wat verwacht je ook met iemand aan het roer daar die totaal tegen het huidige kabinet staat en daartoe ongetwijfeld ook de opdracht krijgt.

Wil je vooruit, moet je die vervangen.
Dat gaat gebeuren ook, mensen zijn het echt kotsbeu.

Ik verwacht een monsterzege op rechts.
pi_218841844
Wat verwacht je anderrs met zo'n D66 lul aan het roer
Jammer dat dat gebouw niet is afgefikt afgelopen zaterdag
  maandag 22 september 2025 @ 11:22:32 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841847
Het is geen bindend advies. Maar het traineert de wetswijziging enorm omdat er weer een bureaucratische molen op gang komt.

Er is een negatief advies enkel en alleen op de aanname dat een asielzoeker op achterstand zou staan ten opzichte van een reguliere inwoner. Raarrrr

Dit voelt echt als traineren.
pi_218841848
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Houden onderscheid op voorrang woningen. Nou dat is prima. Maar niet het sóórt woning.

Tent
pi_218841853
D
quote:

[..]

Echt NOOIT
die eerste voorrang vind ik ook onzin maar het punt is dus dat ze als ze eenmaal een woning zouden hebben, ze niet dezelfde kansen hebben als de rest. Want als de statushouder dan in de toekomst een gescheiden buurman of zwanger buurmeisje wordt, ze nooit voorrang krijgen als ze dat anders (als niet-statushouder) wel zouden krijgen.

Ik ben er niet voor dat ze meer rechten krijgen als de rest, maar ook niet minder rechten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 22 september 2025 @ 11:24:20 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218841860
Vroeger hoorde ik nooit wat van die lui. Nooit.

Het is ronduit krankjorum hoe dit ongekozen instituut probeert dit land te leiden.

quote:
"Vergunninghouders blijven daardoor op achterstand staan", aldus de Raad.
En als je ze voorrang gaat geven geldt dat voor de mensen die hier al generaties wonen.

Dit is geen juridisch argument, maar een politiek argument.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218841870
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tent
Het moet wel humanitair blijven.
pi_218841872
De RvS is echt anti Nederland. Wat een gedrocht :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218841873
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef RamboDirk het volgende:
Het is geen bindend advies. Maar het traineert de wetswijziging enorm omdat er weer een bureaucratische molen op gang komt.

Er is een negatief advies enkel en alleen op de aanname dat een asielzoeker op achterstand zou staan ten opzichte van een reguliere inwoner. Raarrrr

Dit voelt echt als traineren.
Een asielzoeker staat in Nederland op achterstand, dat komt door zijn achtergrond en ervaring.
Andere taal en cultuur, das niet raar of negatief maar gewoon een feit. Als ik in Italië ga wonen heb ik ook een achterstand omdat ik de taal niet machtig ben.

Dat via wetten en regels proberen recht te trekken is discriminatie van de autochtone inwoners.
  maandag 22 september 2025 @ 11:26:08 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841879
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef kalinhos het volgende:
D
[..]
die eerste voorrang vind ik ook onzin maar het punt is dus dat ze als ze eenmaal een woning zouden hebben, ze niet dezelfde kansen hebben als de rest. Want als de statushouder dan in de toekomst een gescheiden buurman of zwanger buurmeisje wordt, ze nooit voorrang krijgen als ze dat anders (als niet-statushouder) wel zouden krijgen.

Ik ben er niet voor dat ze meer rechten krijgen als de rest, maar ook niet minder rechten.
Wat jij omschrijft is het amendement wat later is geschrapt uit dit wetsvoorstel en dus helemaal niet meer van toepassing is.

Dit wetsvoorstel gaat enkel over Hanni uit Eritrea die net zolang moet wachten als Hennie uit Volendam.
  maandag 22 september 2025 @ 11:26:36 #25
287741 matspontius
pi_218841880
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:24 schreef thedeedster het volgende:

Het is ronduit krankjorum hoe dit ongekozen instituut probeert dit land te leiden.

quote:
"Vergunninghouders blijven daardoor op achterstand staan", aldus de Raad.
En als je ze voorrang gaat geven geldt dat voor de mensen die hier al generaties wonen.

Het is een woke argument, een zichzelf aangepraat schuldgevoel wat iedereen in dit land door zijn strot heen geduwd krijgt. Grenzen dicht, wie zich niet aanpast eruit. Slachtoffers van geweld/oorlog in de regio opvangen, niet hier. Dit land is echt terminaal aan het worden :r
"Hoka Hey!"
  maandag 22 september 2025 @ 11:27:24 #26
287741 matspontius
pi_218841888
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het moet wel humanitair blijven.
Neem ze in huis - is ook humaan!
"Hoka Hey!"
pi_218841889
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat jij omschrijft is het amendement wat later is geschrapt uit dit wetsvoorstel en dus helemaal niet meer van toepassing is.

Dit wetsvoorstel gaat enkel over Hanni uit Eritrea die net zolang moet wachten als Hennie uit Volendam.
Ik dacht dat dat juist met die stemming op 1 juli eraan toegevoegd was?
  maandag 22 september 2025 @ 11:30:55 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841915
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat juist met die stemming op 1 juli eraan toegevoegd was?
Nee, is een heel ander voorstel.

quote:
Het plan van BBB-minister Keijzer staat los van een ander voorstel van de PVV om asielzoekers met een verblijfsvergunning onder geen enkele omstandigheid nog een urgentieverklaring te geven voor een sociale huurwoning. Ook niet als er sprake is van een noodsituatie als dakloosheid of huiselijk geweld; gronden waarop niet-statushouders wel voorrang kunnen krijgen.
pi_218841925
Men moet van het idee af, dat iemand pas waardevol is en gezond verstand heeft als die een ruime vrijstaande woonruimte heeft.
pi_218841940
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nee, is een heel ander voorstel.
[..]

Check.
pi_218841944
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:32 schreef torentje het volgende:
Men moet van het idee af, dat iemand pas waardevol is en gezond verstand heeft als die een ruime vrijstaande woonruimte heeft.
Dan moet het hele woord statushouder ook veranderen. Want status = eerbiedwaardig.
pi_218841946
Het was dan ook direct duidelijk dat in geen enkel geval voorrang kunnen verlenen juridisch geen stand kon houden, daar werd direct al door iedereen en zijn moeder voor gewaarschuwd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 11:36:34 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841953
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:
Het was dan ook direct duidelijk dat in geen enkel geval voorrang kunnen verlenen juridisch geen stand kon houden, daar werd direct al door iedereen en zijn moeder voor gewaarschuwd.
Dit is een ander wetsvoorstel, hebben we het net over gehad.

(neemt niet weg dat in theorie de gemeente kan zeggen dat Hanni voorrang moet krijgen omdat zijn fatbike een schuurtje nodig heeft om in te staan)
pi_218841956
Goh, de Raad van State oordeelt weer eens in het voordeel van asielzoekers. Dat clubje van Thom de Graaf is duidelijk gepolitiseerd.
pi_218841959
NWS / Steeds meer jongeren overwegen te gaan emigreren

Nederlandse jongeren (willen) emigreren, statushouders krijgen woning. Omgekeerde wereld lijkt me.
pi_218841964
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ook van dit voorstel was allang duidelijk dat het niet kon. Dit kabinet heeft boter op hun hoofd. Nu kunnen de partijen wel mooi weer gaan tieren over RvS en over D66-rechters of wat dan ook.

Zie 90% van de posts ook in dit topic. In plaats van ja ik weet niet hoor verwachten dat een kabinet deugdelijk juridisch advies inwint en deugdelijke wetsvoorstellen schrijft. Dat je dan misschien je verwijten richting het kabinet moet laten uitgaan. Geldt ook voor de Kamer met hun onhaalbare moties.

Maar goed, ik zal wel gek zijn dat ik waarde hecht aan de Grondwet.
pi_218842004
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dan moet het hele woord statushouder ook veranderen. Want status = eerbiedwaardig.
Statushouders krijgen hier toch ook geen ruime vrijstaande woonruimtes van de lieden die ruim en vrijstaand wonen?
  maandag 22 september 2025 @ 11:44:24 #38
287741 matspontius
pi_218842005
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ook van dit voorstel was allang duidelijk dat het niet kon. Dit kabinet heeft boter op hun hoofd. Nu kunnen de partijen wel mooi weer gaan tieren over RvS en over D66-rechters of wat dan ook.

Zie 90% van de posts ook in dit topic. In plaats van ja ik weet niet hoor verwachten dat een kabinet deugdelijk juridisch advies inwint en deugdelijke wetsvoorstellen schrijft. Dat je dan misschien je verwijten richting het kabinet moet laten uitgaan. Geldt ook voor de Kamer met hun onhaalbare moties.

Laat dat gajes lekker buiten de landsgrenzen - hoeven we hier dit soort discussies ook niet te voeren. Win-Win ^O^ ^O^
"Hoka Hey!"
pi_218842009
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Laat dat gajes lekker buiten de lansgrenzen - hoeven we hier dit soort discussies ook niet te voeren. Win-Win ^O^ ^O^
Dat is een ander wetsvoorstel beste mats. Ook die werd al snel afgeschoten en daarna heeft Wilders geen moeite meer gedaan om het voor je te regelen.
pi_218842015
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Statushouders krijgen hier toch ook geen ruime vrijstaande woonruimtes van de lieden die ruim en vrijstaand wonen?
Nee want die zijn er niet. In de Randstad zijn dat allemaal koophuizen met een prijskaartje van gemiddeld 6 ton.
  maandag 22 september 2025 @ 11:46:28 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218842016
quote:

[..]

Dit wetsvoorstel voldoet juridisch. Het enige wat de RvS stelt is:

quote:
Statushouders, oftewel asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus in Nederland mogen blijven, hebben volgens de Raad van State "een ongunstige uitgangspositie op de woningmarkt".
Leuk dat de RvS dit zo schrijft maar genoeg groepen met een ongunstige uitgangspositie op de huidige woningmarkt.
  maandag 22 september 2025 @ 11:47:25 #42
3542 Gia
User under construction
pi_218842022
Nog maar eens: Bouw leegstaande scholen en kantoren om tot kamers met gedeelde voorzieningen, zoals badkamer, huiskamer, keuken, toiletten enz.... en huisvest daar die statushouders. Van daaruit kunnen ze dan zelfstandig op zoek naar eigen woonruimte. Ze hebben dan hetzelfde als onze jongeren, die nog noodgedwongen bij de ouders wonen. Ze kunnen dan gewoon aansluiten op de wachtlijst, want ze hebben onderdak.
  maandag 22 september 2025 @ 11:49:02 #43
3542 Gia
User under construction
pi_218842034
quote:
Want elke 30-jarige kan op 1 salaris een huis kopen? Mijn zoon van 31 is kok, maar verdient niet genoeg om een hypotheek van minimaal 2,5 ton te krijgen, want voor een lager bedrag zijn er amper koopwoningen.
pi_218842056
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nope, het gaat nog steeds om het verbod om urgentie te verlenen.

Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel. De RvS geeft nu zelfs dictum D, dat komt eigenlijk zelden tot nooit voor. Broddelwerk dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 11:55:21 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218842091
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel. De RvS geeft nu zelfs dictum D, dat komt eigenlijk zelden tot nooit voor. Broddelwerk dus.
quote:
Omdat een aantal linkse Kamerleden de viering van Keti Koti verkozen boven stemmen en een aantal rechtste partijen een amendement van de PVV steunden, was er een nipte meerderheid om de voorrangsregeling voor statushouders volledig af te schaffen.
Dit broddelwerkje kwam er doorheen omdat het Keti Koti was _O_ @KingRoland
pi_218842100
quote:

[..]

Ach, alles om het aan te dikken natuurlijk.
1947-2016
pi_218842109
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee want die zijn er niet. In de Randstad zijn dat allemaal koophuizen met een prijskaartje van gemiddeld 6 ton.
Ze zijn er dus wel, maar de lieden die tegenwoordig ruim en vrijstaand wonen, gunnen de statushouders hetzelfde gemak en luxe dus niet?
pi_218842120
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach, alles om het aan te dikken natuurlijk.
Je kan het uitgebreide advies inzien, benieuwd op welke punten jij het juridisch aangedikt vindt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842143
quote:

[..]
Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel.
Dat zijn vooral GroenLinks gemeenten die huilie huilie doen. Niet verassend.
pi_218842147
Hoezo heeft de RvS wat te zeggen over de particuliere eigendom van woningcorporaties?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2025 @ 12:03:26 #51
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842162
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Dan passen we de grondwet toch aan. Problem solved.
Haha lekker gelachen.

Met terreur organisaties als GroenLinks pvda denk pvdd gaat dat niet lukken plus nog wat andere als d66 volt cu is t helemaal onmogelijk.

Los van dat ik het ook niet verwacht van het cda en vvd als t erop aan komt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_218842184
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind dat de raad van state ontbonden moet worden.

Totaal achterhaald wereldvreemd orgaan dat gevuld wordt met uitgerangeerde politici die tot aan hun pensioen een baantje moeten hebben.
wereldvreemd tot en met
houden van alles en nog wat tegen in dit land, zie ook hun stikstof uitspraak
  maandag 22 september 2025 @ 12:06:14 #53
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842185
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:47 schreef Gia het volgende:
Nog maar eens: Bouw leegstaande scholen en kantoren om tot kamers met gedeelde voorzieningen, zoals badkamer, huiskamer, keuken, toiletten enz.... en huisvest daar die statushouders. Van daaruit kunnen ze dan zelfstandig op zoek naar eigen woonruimte. Ze hebben dan hetzelfde als onze jongeren, die nog noodgedwongen bij de ouders wonen. Ze kunnen dan gewoon aansluiten op de wachtlijst, want ze hebben onderdak.
En denk jij dat onze Somalische prinsen dat accepteren met hun legkip en 15 kinderen?
pi_218842186
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat zijn vooral GroenLinks gemeenten die huilie huilie doen. Niet verassend.
Nee, dat was vrij letterlijk elke gemeente in Nederland.

Dit debiele voorstel voorzag er namelijk niet alleen in om geen enkele vorm van voorrang meer te mogen verlenen aan statushouders maar ook om het zelf kunnen aanwijzen van urgentiecategorieën (niet alleen statushouders) volledig bij de gemeenten weg te halen. Iets waar de RvS in hetzelfde advies ook vrij vernietigend over is.

quote:
Voor een dergelijke ingreep in de gemeentelijke beleidsvrijheid dient een gegronde reden te bestaan. (zie noot 37) De toelichting geeft als rechtvaardiging ‘een eerlijke verdeling van schaarse woonruimte’. (zie noot 38) Het blijft onduidelijk waarom gemeenten niet zelf die keuzes mogen maken. De Afdeling ziet dan ook niet in waarom de gemeenten deze bevoegdheid wordt ontnomen.

Aan een dergelijke ingreep in de gemeentelijke beleidsvrijheid zou bovendien een zorgvuldig proces vooraf moeten gaan, waarbij alle relevante instanties worden betrokken. De Afdeling merkt in dit verband op dat diverse noodzakelijke processtappen niet zijn gevolgd. Zo zijn de verschillende koepels niet formeel geconsulteerd. (zie noot 39) Ook blijkt niet uit de toelichting dat een Uitvoerbaarheidstoets Decentrale Overheden is verricht. Dit geeft geen blijk van een zorgvuldig wetgevingsproces.
Hiermee zeggen ze eigenlijk heel netjes 'welke debiel heeft dit ingediend?'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842187
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:47 schreef Gia het volgende:
Daar moeten we wel eerst even toestemming voor vragen aan de heilige Raad van State.
pi_218842206
quote:

Dit land is kapot hoor
Ik zweer het je

Men wil geen woningen bouwen in het weiland en statushouders houden voorrang op de toewijzing van vrijkomende woningen

[..]
[..]

yep ik zeg tegenwoordig bijna elke week "dit land is kapot"
want dat is het gwn
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 22 september 2025 @ 12:08:58 #57
3542 Gia
User under construction
pi_218842215
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
En denk jij dat onze Somalische prinsen dat accepteren met hun legkip en 15 kinderen?
Eh, we hoeven alleen maar onderdak te verlenen aan degene die statushouder zijn, niet aan degene die nog in Somalie wonen. We mogen ook stellen dat gezinshereniging pas mogelijk is als de statushouder gepaste woonruimte heeft gevonden.

Onze kinderen kunnen ook pas een gezin stichten als ze gepaste woonruimte hebben gevonden.
  maandag 22 september 2025 @ 12:09:52 #58
3542 Gia
User under construction
pi_218842224
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar moeten we wel eerst even toestemming voor vragen aan de heilige Raad van State.
Dan voeren we toch gewoon uit wat ze willen! We geven ze voorrang op woonruimte!
  maandag 22 september 2025 @ 12:10:23 #59
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842230
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Eh, we hoeven alleen maar onderdak te verlenen aan degene die statushouder zijn, niet aan degene die nog in Somalie wonen. We mogen ook stellen dat gezinshereniging pas mogelijk is als de statushouder gepaste woonruimte heeft gevonden.

Onze kinderen kunnen ook pas een gezin stichten als ze gepaste woonruimte hebben gevonden.
Zo denken wij maar het coa niet.
  maandag 22 september 2025 @ 12:10:57 #60
287741 matspontius
pi_218842236
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, we willen helemaal geen gezinshereniging in dit land. Volg je het nieuws eigenlijk wel?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 september 2025 @ 12:11:40 #61
3542 Gia
User under construction
pi_218842245
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:10 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Zo denken wij maar het coa niet.
Het COA gaat niet over woningbouw.
  maandag 22 september 2025 @ 12:12:15 #62
3542 Gia
User under construction
pi_218842254
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:10 schreef matspontius het volgende:

[..]
Eh, we willen helemaal geen gezinshereniging in dit land. Volg je het nieuws eigenlijk wel?
Jawel, dat maak je op deze manier toch ook onmogelijk! Win - win.
  maandag 22 september 2025 @ 12:14:19 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218842280
Kwaadaardige intenties van ons hoogste juridische orgaan.

Ook niet gek dat alles 'ongrondwettelijk en onuitvoerbaar' met zo'n leger des heils configuratie van de hoogste juridische macht.

The show must go on.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218842309
Kan de TT even aangepast, het pseudo-juridisch gebroddel van de Raad van State heeft geen rechtskracht. De grondwet verplicht niet tot omvolkingsbeleid. Het is zand in de raderen van de democratie, meer niet.
pi_218842316
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, dat was vrij letterlijk elke gemeente in Nederland.

Die VNG bostrol is letterlijk een GL/PvdA prominent die telkens dit soort eigen-volk-laatst beleid loopt te pushen.
  maandag 22 september 2025 @ 12:20:13 #66
287741 matspontius
pi_218842335
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Jawel, dat maak je op deze manier toch ook onmogelijk! Win - win.
Da's ook de bedoeling professor. De meeste mensen willen geen gelukszoekers/statushouders in dit land - dus dan is gezinshereniging van dit soort volk een gospe ........
"Hoka Hey!"
pi_218842343
Grote delen van de (grond)wet behoren natuurlijk alleen voor Nederlands ingezetenen te gelden. Dat lijkt niet zo te zijn en daardoor kan de RvS elke wet die niet in het belang van asielzoekers is afschieten. Volgens mij zit hier de crux.

Je ziet wel vaker dat op deze manier wetten / beleid dat overduidelijk alleen voor Nederlands ingezetenen bedoeld is zo uiteindelijk voor de halve wereld lijkt te gelden. Ontzettend wrang en misselijkmakend dat de RvS er op haar eigen / linkse manier mee omgaat.
pi_218842389
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan het uitgebreide advies inzien, benieuwd op welke punten jij het juridisch aangedikt vindt.
Gaat RvS al lang niet meer om de inhoud.
'nee, en we gaan de juridische punten er bij zoeken om dat te onderbouwen'.
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 12:25:19 #69
3542 Gia
User under construction
pi_218842399
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:20 schreef matspontius het volgende:

[..]
Da's ook de bedoeling professor. De meeste mensen willen geen gelukszoekers/statushouders in dit land - dus dan is gezinshereniging van dit soort volk een gospe ........
Dus geef je ze geen woning, maar wel onderdak, wat moet van de RvS. Dan voldoen we aan onze grondwettelijke plicht. RvS heeft niet aangegeven hoe groot de woonruimte moet zijn.
pi_218842412
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zullen ze vast ook wel 'nee' voor zeggen en hun redenen vinden.

Mensen bij de RvS moet je vervangen wil je vooruit kunnen.
1947-2016
pi_218842433
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zullen ze vast ook wel 'nee' voor zeggen en hun redenen vinden.

Mensen bij de RvS moet je vervangen wil je vooruit kunnen.
Je mag met een negatief advies ook prima het wetsvoorstel gewoon indienen, dat is geen enkel probleem.

De kans dat het standhoudt bij de eerste kamer met een D-advies is alleen extreem klein.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842469
Een statushouder mag hier blijven dan moet die ook een woning krijgen, die kun je niet nog 10 jaar in een opvangcentrum laten wonen.
De woningcrisis hier is ook heel wat groter dan de statushouders.
Цой жив
  maandag 22 september 2025 @ 12:30:57 #73
287741 matspontius
pi_218842474
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus geef je ze geen woning, maar wel onderdak, wat moet van de RvS. Dan voldoen we aan onze grondwettelijke plicht. RvS heeft niet aangegeven hoe groot de woonruimte moet zijn.
OKs, ik geef het op :W
"Hoka Hey!"
  maandag 22 september 2025 @ 12:31:48 #74
287741 matspontius
pi_218842481
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:30 schreef Zwoerd het volgende:
Een statushouder mag hier blijven dan moet die ook een woning krijgen, die kun je niet nog 10 jaar in een opvangcentrum laten wonen.
De woningcrisis hier is ook heel wat groter dan de statushouders.
We willen hier geen statushouders - volg het nieuws!!!!
"Hoka Hey!"
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 12:31:59 #75
842 Zorro
Z
pi_218842484
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Je mag met een negatief advies ook prima het wetsvoorstel gewoon indienen, dat is geen enkel probleem.

De kans dat het standhoudt bij de eerste kamer met een D-advies is alleen extreem klein.
Ja. Enkel omdat in de eerste kamer die sukkels een meerderheid hebben.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218842500
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2025 12:31 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja. Enkel omdat in de eerste kamer die sukkels een meerderheid hebben.
Op dit prutswerk is heel veel meer aan te merken. Het wrange is dat Keijzer dat ook wel wist.

Maar nu kan men weer wijzen naar D66-'rechters'. Dat is veel lekkerder dan daadwerkelijk iets aan problemen proberen te doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842522
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef kalinhos het volgende:
D
[..]

Dan zijn ze dus geen statushouder meer.
pi_218842523
quote:
Ben je sarcastisch?
Ik hoop het wel...
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 12:35:28 #79
842 Zorro
Z
pi_218842528
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2025 12:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Op dit prutswerk is heel veel meer aan te merken. Het wrange is dat Keijzer dat ook wel wist.

Maar nu kan men weer wijzen naar D66-'rechters'. Dat is veel lekkerder dan daadwerkelijk iets aan problemen proberen te doen.
Dat iets aan de problemen doen het belangrijkst is daar is iedereen het wel over eens (al zeikt diezelfde RvS dan weer over stikstof als iemand wil bouwen), naar het gaat er nu - tot die oplossing er is - om hoe de situatie aan te vliegen zoals die nu is.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218842544
De RvS moet z.s.m. ontbonden worden, die bedrijven geen rechtspraak maar puur politiek. Valt natuurlijk ook wel te verwachten als de linkse Thom de Graaf van D66 daar de lakens uitdeelt. Van de zotte dat de Nederlandse grondwet zou moeten gelden voor mensen die niet eens het Nederlands staatsburgerschap bezitten. Ongeacht de verkiezingsuitslag blijven de politici, ambtenaren en instituties met een overwegend linkse signatuur een stempel op het beleid drukken. Links regeert al jaren niet meer, maar omdat ze zo geïnfiltreerd zitten in alle instituties zit er eigenlijk een soort schaduwregering van links die rechts blijft dwarsbomen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218842562
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef BeriBeri het volgende:
Wat verwacht je anderrs met zo'n D66 lul aan het roer
Jammer dat dat gebouw niet is afgefikt afgelopen zaterdag
Jeej, rechts ! :')

Ondertussen heb ik zelf liever partijen die de grote problemen fundamenteel aanpakken.
pi_218842564
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Metalfrost het volgende:

Gewoon een groot tentenkamp in Flevoland. Ik roep dat al jaren.
pi_218842722
Als je deze redenering aanhoudt kun je nog wel een miljoen miljard dingen verwerpen, bijvoorbeeld beleid waarbij vrouwen een x aantal posities op x moet bevatten, voorrang voor onderwijzers in grote steden. Etc, etc, etc.

En het is wel ironisch dat Statushouders dus voorrang krijgen, kennelijk geld de grondwet dan niet, maar als je ze dus in een wet gelijk wilt behandelen, dan is dat in 1 keer niet eerlijk? Schiet mij maar lek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 22 september 2025 @ 12:52:20 #84
3542 Gia
User under construction
pi_218842732
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:38 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Gewoon een groot tentenkamp in Flevoland. Ik roep dat al jaren.
Containerflats! Tenten zijn te koud in de winter.

[ Bericht 19% gewijzigd door Gia op 22-09-2025 12:57:40 ]
pi_218842735
nederlanders gemiddeld 7 tot 10 jaar op de wachtlijst voor sociale huurwoningen
+
jaarlijke instroom 30-40k asielzoekers
+
steeds hogere kosten voor belastingbetaler
+
steeds toenemende sociale onvrede
+
structureel woningtekort van 400k
=

goh

[ Bericht 7% gewijzigd door gwn_een_user op 22-09-2025 15:49:53 ]
  maandag 22 september 2025 @ 12:53:39 #86
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218842744
Deze reeds langsgekomen? (zal wel).

https://www.msn.com/nl-nl(...)6b90124b00e078&ei=15
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218842759
quote:

[..]

De weeffout in de grondwet is IMO dat hij tot op zekere hoogte alleen behoort te gelden voor Nederlanders en niet voor iedereen die in Nederland is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alpha0 op 22-09-2025 13:05:32 ]
pi_218842783
De TT is nogal voorbarig. Aan het advies van de RvS kan namelijk voorbij worden gegaan.
pi_218842812
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Want elke 30-jarige kan op 1 salaris een huis kopen? Mijn zoon van 31 is kok, maar verdient niet genoeg om een hypotheek van minimaal 2,5 ton te krijgen, want voor een lager bedrag zijn er amper koopwoningen.
Die zou toch in jullie achtertuin iets gaan bouwen? Hebben jullie daar nog geen vergunning voor aangevraagd?
  maandag 22 september 2025 @ 12:59:56 #90
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218842815
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
De TT is nogal voorbarig. Aan het advies van de RvS kan namelijk voorbij worden gegaan.
Het betreft nu ook een wetsvoorstel.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218842822
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tenten zijn prima, koud en nat zo is Nederland. Het staat ze natuurlijk vrij om elders te gaan wonen.
pi_218842825
De Raad van State kan zich beter omdopen tot Hoeders van de Islamistische Republiek Nederland. Dit advies heeft helemaal niets meer met de wet te maken. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat alle leden van de RvS elke maand een mooi bedrag van Qatar ontvangen want anders is er gewoon geen logische verklaring voor.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218842826
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, past prima in de Haven van Rotterdam.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218842832
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi terugvaren of naar een centraal AZC in Tunesië.
  maandag 22 september 2025 @ 13:06:57 #95
3542 Gia
User under construction
pi_218842856
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die zou toch in jullie achtertuin iets gaan bouwen? Hebben jullie daar nog geen vergunning voor aangevraagd?
Is nog in ontwikkeling. Triest dat dit nodig is.
  maandag 22 september 2025 @ 13:40:56 #96
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218843079
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Asiel industrie dan het komt erop neer het gaat niet gebeuren en als Asielzoekers de rechtbank opzoeken krijgen ze nog gelijk ook.
Genoeg voorbeelden.
pi_218843094
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een sublieme vergelijking die de krankzinnigheid van de redenatie achter zo'n uitspraak aantoont las ik in de comments van GS. Schitterend gewoon

"Mensen die net de winkel inkomen hebben hebben dus voorrang bij de kassa op mensen die er al in de rij staan,omdat het anders oneerlijk voor die mensen is.
Omdat voordat ze in de winkel waren ze nog niet in de rij konden staan."
-
  maandag 22 september 2025 @ 13:45:29 #98
323876 michaelmoore
pi_218843097
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Groen Links gaat over de woningbouw in de grote steden
  maandag 22 september 2025 @ 13:46:46 #99
323876 michaelmoore
pi_218843109
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:10 schreef matspontius het volgende:

[..]
gezinshereniging , dat is ook als je jouw internet liefje opzoekt in Thailand en met een MVV mee naar Nederland neemt
Dat valt ook onder gezinshereniging
pi_218843118
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kunnen ze gelijk aan de slag als uithaler.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218843138
Dat we hier dingen niet fatsoenlijk regelen vanuit de politiek, daar kiezen we met ons allen voor in een democratie. Maar dat er dan waardeloze clubjes adviseurs bestaan die niks toevoegen en er alleen maar zitten om zichzelf bezig te houden vanuit het bestuurlijke circuit…. dat haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
  maandag 22 september 2025 @ 13:57:54 #102
182233 thedeedster
pi_218843175
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:44 schreef quo_ het volgende:

[..]
Een sublieme vergelijking die de krankzinnigheid van de redenatie achter zo'n uitspraak aantoont las ik in de comments van GS. Schitterend gewoon

"Mensen die net de winkel inkomen hebben hebben dus voorrang bij de kassa op mensen die er al in de rij staan,omdat het anders oneerlijk voor die mensen is.
Omdat voordat ze in de winkel waren ze nog niet in de rij konden staan."
Precies. En als je dit doorzet, dan moet je dus direct het concept wachtlijst afschaffen.

Want er is altijd wel iets.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 september 2025 @ 13:58:26 #103
287741 matspontius
pi_218843178
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gezinshereniging , dat is ook als je jouw internet liefje opzoekt in Thailand en met een MVV mee naar Nederland neemt
Dat valt ook onder gezinshereniging
Daar lopen er ook genoeg van in Nederland rond inderdaad - van die uitgezakte, autistische vijftigers/zestigers (die normaal nooit aan de vrouw zouden komen) en daarnaast een chagerijnig kijkend aziatische dame met 1 of 2 kinderen. Lekkere relaties zijn dat ook!
"Hoka Hey!"
  maandag 22 september 2025 @ 14:15:28 #104
323876 michaelmoore
pi_218843262
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Daar lopen er ook genoeg van in Nederland rond inderdaad - van die uitgezakte, autistische vijftigers/zestigers (die normaal nooit aan de vrouw zouden komen) en daarnaast een chagerijnig kijkend aziatische dame met 1 of 2 kinderen. Lekkere relaties zijn dat ook!
men zegt dat ze goed kunnen koken
mogelijk zijn ze niet zo fel geëmancipeerd als Nederlandse dames

Ik heb er ook wel eens een naar nederland gehaald

kijk maar eens op dateinasia
  maandag 22 september 2025 @ 14:15:33 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218843263
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Precies. En als je dit doorzet, dan moet je dus direct het concept wachtlijst afschaffen.

Want er is altijd wel iets.
Nee, dan moet je het concept urgentie in zijn geheel afschaffen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 14:17:05 #106
323876 michaelmoore
pi_218843276
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 14:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, dan moet je het concept urgentie in zijn geheel afschaffen.
of voordeuren bouwen
pi_218843285
Ik vind het ergens wel bijzonder dat een clubje van zo’n (10?) man zo’n invloed kan hebben op besluitvorming wat breed gedragen wordt in de samenleving. Daar gaat ergens iets mis, los of ik het er inhoudelijk mee eens ben of niet
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 22 september 2025 @ 14:21:03 #108
323876 michaelmoore
pi_218843302
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 14:17 schreef Nexum het volgende:
Ik vind het ergens wel bijzonder dat een clubje van zo’n (10?) man zo’n invloed kan hebben op besluitvorming wat breed gedragen wordt in de samenleving. Daar gaat ergens iets mis, los of ik het er inhoudelijk mee eens ben of niet
RVS een dictatoriaal clubke
  maandag 22 september 2025 @ 14:27:54 #109
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218843362
quote:
Ze geven in dit soort gevallen slechts advies. Uiteindelijk gaat zo'n gammel voorstel er nooit doorheen komen in de eerste kamer.

Al zie ik Keijzer er voor aan om dat toch gewoon te proberen (van onze belastingcenten).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 15:14:31 #110
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218843665
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:55 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De weeffout in de grondwet is IMO dat hij tot op zekere hoogte alleen behoort te gelden voor Nederlanders en niet voor iedereen die in Nederland is.
Dat is geen weeffout, dat is een wijziging die pas later is toegevoegd.

1798
quote:
Artikel 3: Alle leden der Maatschappij hebben gelijke aanspraak op derzelver voordeelen
1802
quote:
Artikel 2: Alle Leden der Maatschappij zijn gelijk
1805
quote:
Het groote beginsel der Maatschappelijke Vrijheid bestaat daarin, dat de Wet gelijke Regten verzekere en gelijke Pligten oplegge aan alle Burgers, zonder onderscheid van rang of geboorte.
1815
quote:
Allen die zich op het grondgebied van het Rijk bevinden, hetzij ingezetenen of vreemdelingen, hebben gelijke aanspraak op bescherming van persoon en goederen.
1848
quote:
Allen die zich op het grondgebied van het Rijk bevinden, hetzij ingezetenen of vreemdelingen, hebben gelijke aanspraak op bescherming van persoon en goederen.

De wet regelt de toelating en de uitzetting van vreemdelingen, en de algemeene voorwaarden, op welke ten aanzien van hunne uitlevering verdragen met vreemde Mogendheden kunnen worden gesloten.
1983
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218843780
quote:
Raad van State zet alles op alles om voorrang statushouders op wachtlijst woning te behouden

Je moet er niet aan denken dat al die woningen straks naar Nederlanders op een wachtlijst gaan.

Het zijn polariserende tijden, maar gelukkig heb je ook nog de Raad van State. Die heeft een advies gegeven over het plan van minister Keijzer om gemeenten te verbieden statushouders voorrang te geven op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, ALLEEN OMDAT ze statushouder zijn. En u raadt het al, dat mag van de Raad van State (die kapot moet en er gelukkig niet over gaat, Keijzer gaat de wet 'zo snel mogelijk' naar de Kamer sturen) helemaal niet. Want gelijke gevallen gelijk behandelen is juist ongelijk.

Omdat het toch maandag is hebben wij het complete advies van de Raad betreffende het Wetsvoorstel voor het schrappen van voorrang voor statushouders in de sociale huur eens even helemaal gelezen en wij vinden het: een slecht advies. De redeneringen die worden gebruikt overtuigen niet, en als dit juridisch de enige manier is om naar deze kwestie (wat toch echt een politieke kwestie zou moeten zijn omdat who gets what, when and how? bij uitstek een politieke vraag is) te kijken, dan is de juridische bril misschien een beetje stuk.

Wat wij ten eerste een beetje vreemd vinden, is dat de Raad van State erop wijst (oa onder punt 3b) dat deze mensen in Nederland mogen blijven en dat de Staat daarom extra verplicht is hen te helpen, en dat die hulp de vorm moet krijgen van een sociale huurwoning die met voorrang is toegewezen. Dat is toch een beetje alsof je iemand die aan het verdrinken is alleen maar uit het water mag halen als je daarna een kop warme chocolademelk voor hem gaat kopen.

Maar het gekste is toch wel dat de Raad van State zegt dat statushouders, door ze NIET te bevoordelen, ongelijk behandeld worden ten opzichte van niet-statushouders. Onder verwijzing naar een eerder advies van zichzelf (op een voorstel van PVV-Kamerlid Kops) schrijft de Raad (3c): "Vergunninghouders staan op achterstand als het gaat om het opbouwen van wachttijd, het beschikken over een sociaal netwerk, het machtig zijn van de taal en het beschikken over huisvesting van waaruit zij een woning kunnen zoeken (anders dan de per definitie tijdelijke COA-opvang, die bovendien plaatsgebrek heeft)." Omdat deze omstandigheden niet worden aangepakt, mag de Staat volgens de Raad statushouders niet benadelen, door hen een voordeel (namelijk de voorrangsregeling) af te pakken.

Wat de Raad van State daarmee eigenlijk zegt: omdat DE MEESTE statushouders er slechter voorstaan de DE MEESTE niet-statushouders, moeten we ALLE statushouders bevoordelen ten opzichte van ALLE niet-statushouders. Niet-statushouders die ook kort op de wachtlijst staan en geen netwerk hebben en niet zo goed Nederlands spreken, hebben pech. Zij worden ook benadeeld ten opzichte van die paar statushouders die toevallig wel een goed netwerk hebben en al Nederlands spreken (prima voor die paar statushouders trouwens, ga zo door, jullie zijn welkom, welkom in ons land, red.), omdat ze niet over een specifiek vinkje, namelijk 'statushouder', beschikken. En dat is JUIST gelijke behandeling, vindt de Raad van State.

Wij zouden zeggen: als de Raad van State mensen die kort op een wachtlijst staan, een beperkt netwerk hebben en slecht Nederlands spreken bevoordeeld moeten worden ten opzichte van andere mensen, dan moet de Raad van State de regel invoeren dat mensen die kort op een wachtlijst staan, slecht Nederlands spreken en een beperkt netwerk hebben, eerden een sociale huurwoning krijgen. Een onderscheid maken op een indirect punt (namelijk wel/geen statushouder zijn) lijkt ons juist discriminerend.

Van deze verschillen valt natuurlijk vooral de 'achterstand als het gaat om het opbouwen van wachttijd op'. In feite staat hier dat mensen die al langer op een wachtlijst staan voor een sociale huurwoning een stap naar achteren moeten doen voor statushouders, omdat die nooit zo lang als zij op die wachtlijst hadden kunnen staan. Terwijl: dat die mensen zo lang op de wachtlijst staan, is nou juist het probleem. En het probleem meneer, dat blijft.

https://www.geenstijl.nl/5185820/raad-van-state-vergunninghouders
Deze redenatie van de RvS is behoorlijk stompzinnig en nogal gepolitiseerd. Keijzer zou dit advies gewoon moeten negeren en de wet naar de Eerste Kamer moeten sturen. Eens zien of het CDA durft tegen te stemmen. Dat gaat ze gegarandeerd zetels kosten.
  maandag 22 september 2025 @ 15:38:19 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218843795
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 15:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is geen weeffout, dat is een wijziging die pas later is toegevoegd.

1798
[..]
1802
[..]
1805
[..]
1815
[..]
1848
[..]
1983
[..]

Allemaal ter interpretatie vatbaar. Op leeftijd wordt nog altijd onderscheid gemaakt.
  maandag 22 september 2025 @ 15:44:01 #114
56749 BlaZ
pi_218843817
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 15:38 schreef xzaz het volgende:

[..]
Allemaal ter interpretatie vatbaar. Op leeftijd wordt nog altijd onderscheid gemaakt.
Tuurlijk, dat is altijd het probleem.
pi_218843822
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Wij doen dat ook, en dat geeft een hoop rust.
Hier ligt natuurlijk wel aan de gemeente.
  maandag 22 september 2025 @ 15:46:02 #116
56749 BlaZ
pi_218843826
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, dat zou gewoon moeten mogen zonder vergunning.
pi_218843837
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
nederlanders gemiddeld 7 tot 10 jaar op de wachtlijst voor sociale huurwoningen
+
jaarlijke instroom 30-40k asielzoekers
+
steeds hogere kosten voor belastingbetaler
+
steeds toenemende sociale onvrede
+
structureel woningtekort van 400k
=
[ afbeelding ]

goh
Je vergeet de 1 miljoen(!) arbeidsmigranten (want de economie moet kunstmatig steeds verder opgepompt worden).
  maandag 22 september 2025 @ 15:56:09 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_218843903
Ah, het kabinet gaat weer eens in tegen de RvS. Je zou maar eens juridisch goed onderbouwd beleid gaan maken.

Ach, het levert weer wat zetels op he. Even d66 rechters gillen op X en Truus is overtuigd dat dit land al 20 jaar is gekaapt door extreem links
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218843931
Oppervlakte Nederland: 41.543 km2, asielzoekers in 2024: 44.000
Oppervlakte Denemarken: 43.094 km2, asielzoekers in 2024: 860
Bron: https://www.welingelichte(...)-en-kan-dat-hier-ook
pi_218843944
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 15:56 schreef Fok-it het volgende:
Ah, het kabinet gaat weer eens in tegen de RvS. Je zou maar eens juridisch goed onderbouwd beleid gaan maken.

Ach, het levert weer wat zetels op he. Even d66 rechters gillen op X en Truus is overtuigd dat dit land al 20 jaar is gekaapt door extreem links
Truus en ik vinden dat inderdaad erg vervelend.
  maandag 22 september 2025 @ 16:03:15 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_218843956
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jammer dat je minder moeite hebt met incompetente partijen waarvan het gros van hun kamerleden nauwelijks aanwezig is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218843965
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 15:56 schreef Fok-it het volgende:

Precies. Intussen gebeurt er helemaal niks: niet door rechts, niet door links, niet door de PVV.
De debatten in de kamer zijn alleen nog maar om een paar goede tiktokfilmpjes te kunnen maken (geldt voor vrijwel alle partijen).
Geen wonder dat het vertrouwen in de politiek zo gedaald is.
  maandag 22 september 2025 @ 16:05:08 #123
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218843969
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Verrassend.
pi_218843997
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 16:05 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Verrassend.
Ik verwacht een monsterzege op rechts, als dat gebeurt krijg je van mij een mooie spiegel.
Kun je jezelf eens goed in de ogen kijken.
  maandag 22 september 2025 @ 16:10:35 #125
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218844014
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik verwacht een monsterzege op rechts, als dat gebeurt krijg je van mij een mooie spiegel.
Kun je jezelf eens goed in de ogen kijken.
Lief van je maar ik weet wel hoe hot ik ben
  maandag 22 september 2025 @ 16:12:25 #126
3542 Gia
User under construction
pi_218844029
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 15:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat zou gewoon moeten mogen zonder vergunning.
Hier is het probleem dat hij nog geen contract voor onbepaalde tijd heeft en dat de berekening voor het eerste ontwerp ver boven het bedrag was dat wij in gedachten hadden, voor hout-chaletbouw.
We zijn ons nog aan 't beraden en hebben het even in de koelkast gezet. Want ik denk dat je voor dat bedrag ook een echte stenen bungalow kan bouwen en dan zit je niet vast aan standaard prefab module maten.
We moeten ook nog een paar bomen rooien en het terrein bouwrijp maken. Vroeger hebben daar garageboxen gestaan en er zit nog veel puin in de grond. Denk dat we daar maar eens mee beginnen.

Denk dat de gemeente niet heel moeilijk zal doen, eigenlijk.
pi_218844030
Een tweet op X verwoordt het volgens mij nog het beste: "Nog een keer maar nu goed: het probleem is niet dit oordeel van de Raad van State, maar het feit dat “positieve discriminatie” inmiddels geaccepteerde doctrine is geworden in juristenland."
pi_218844055
Gek he dat Nederlanders geen vertrouwen meer hebben in de rechtspraak. Met als resultaat dat je vaker opstanden gaat krijgen zoals afgelopen weekend.
  maandag 22 september 2025 @ 16:16:45 #129
3542 Gia
User under construction
pi_218844061
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:15 schreef Anti_schaap het volgende:
Gek he dat Nederlanders geen vertrouwen meer hebben in de rechtspraak. Met als resultaat dat je vaker opstanden gaat krijgen zoals afgelopen weekend.
Bij Links is het zo dat Links gedachtengoed regeert als zij de meerderheid vormen. Als rechts de meerderheid vormt is Links de minderheid en dan moet er rekening gehouden worden met de minderheid.
  maandag 22 september 2025 @ 16:19:43 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_218844080
quote:
Jij hoopt er natuurlijk al op dat een Nederlandse Capitool bestorming niet ver weg meer is
  maandag 22 september 2025 @ 16:21:01 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218844089
quote:
Tokkies die siegheilend het binnenhof slopen, het moet maar net in je straatje passen inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 16:21:44 #132
319979 Fok-it
All is well
pi_218844099
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Bij Links is het zo dat Links gedachtengoed regeert als zij de meerderheid vormen. Als rechts de meerderheid vormt is Links de minderheid en dan moet er rekening gehouden worden met de minderheid.
Bijzonder. Als coalitie mag je gewoon beleid maken hoor. Oppositie kan dat niet tegenhouden.
  maandag 22 september 2025 @ 16:22:57 #133
3542 Gia
User under construction
pi_218844111
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bijzonder. Als coalitie mag je gewoon beleid maken hoor. Oppositie kan dat niet tegenhouden.
Klopt, maar van links wordt er dan wel geageerd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden. En dat is vooral Links.
  Forum Admin maandag 22 september 2025 @ 16:25:27 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218844130
De manier waarop was natuurlijk al kansloos (geen enkele mogelijkheid, ook niet bij ziekte etc) maar het is niet te ontkennen dat het gevoelsmatig een hele oneerlijke regeling is. Zeker in deze woningmarkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 22 september 2025 @ 16:28:19 #135
56749 BlaZ
pi_218844167
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier is het probleem dat hij nog geen contract voor onbepaalde tijd heeft en dat de berekening voor het eerste ontwerp ver boven het bedrag was dat wij in gedachten hadden, voor hout-chaletbouw.
We zijn ons nog aan 't beraden en hebben het even in de koelkast gezet. Want ik denk dat je voor dat bedrag ook een echte stenen bungalow kan bouwen en dan zit je niet vast aan standaard prefab module maten.
We moeten ook nog een paar bomen rooien en het terrein bouwrijp maken. Vroeger hebben daar garageboxen gestaan en er zit nog veel puin in de grond. Denk dat we daar maar eens mee beginnen.

Denk dat de gemeente niet heel moeilijk zal doen, eigenlijk.
Prijs u gelukkig dat u de ruimte hebt om dit überhaupt te doen.
  maandag 22 september 2025 @ 16:29:10 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_218844178
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, maar van links wordt er dan wel geageerd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden. En dat is vooral Links.
Jeetje. Wat een inhoudelijk betoog. Bedankt Gia.
  maandag 22 september 2025 @ 16:36:13 #137
56749 BlaZ
pi_218844211
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jij hoopt er natuurlijk al op dat een Nederlandse Capitool bestorming niet ver weg meer is
Gezien met de protesten in Frankrijk was er niet zoveel aan de hand. Maar gezien het toenemende woningtekort zijn er steeds meer mensen met niks (eigendom) te verliezen en geen mogelijkheden vanuit de overheid om het echt aan te pakken (cellentekort), dat is wel een ideale mix voor een geweldsspiraal.
pi_218844257
Daarom socialehuurwoningen in hun geheel afschaffen, uitkeringen afschaffen, paspoorten voor buitenlanders afschaffen.
Mja
  maandag 22 september 2025 @ 16:43:44 #139
319979 Fok-it
All is well
pi_218844261
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gezien met de protesten in Frankrijk was er niet zoveel aan de hand. Maar gezien het toenemende woningtekort zijn er steeds meer mensen met niks (eigendom) te verliezen en geen mogelijkheden vanuit de overheid om het echt aan te pakken (cellentekort), dat is wel een ideale mix voor een geweldsspiraal.
Ik zie vooral een stel hypocriete degenerates die dagelijks online briesen over mensen en bijbehorende strafbare feiten om datzelfde klakkeloos ook te doen tijdens hun vrije dag
pi_218844325
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Daarom socialehuurwoningen in hun geheel afschaffen, uitkeringen afschaffen, paspoorten voor buitenlanders afschaffen.
Mag niet van de Raad van State.
  maandag 22 september 2025 @ 17:01:39 #141
56749 BlaZ
pi_218844364
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zie vooral een stel hypocriete degenerates die dagelijks online briesen over mensen en bijbehorende strafbare feiten om datzelfde klakkeloos ook te doen tijdens hun vrije dag
Het kernprobleem is dat de Nederlandse overheid mensenrechten schendt, dan zijn ferme protesten wel degelijk gerechtigd.

quote:
Het recht op wonen is een fundamenteel mensenrecht dat stelt dat iedereen recht heeft op een adequate, betaalbare woning waar men in veiligheid, vrede en waardigheid kan leven.
  maandag 22 september 2025 @ 17:03:57 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218844386
quote:
Ja, echt HEEL STOM dat de overheid beleid moet maken dat niet in strijd is met de grondwet.

:') :') :')
Huilen dan.
  maandag 22 september 2025 @ 17:07:54 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218844413
quote:
En HRA?
Huilen dan.
pi_218844452
quote:
Je vergeet: het buitenland afschaffen.
  maandag 22 september 2025 @ 17:18:57 #145
323876 michaelmoore
pi_218844470
quote:
nou ik zou wel voor een kooprecht voor huurders zijn van hun huurwoning voor de huurprijs

met verplichtte financiering door die woningcorporatie tegen een marktconforme rente
pi_218844486
quote:
Gewoon ieder mens de gelegenheid geven om op een plek naar keuze zelf een woning te bouwen, dan laat men tenminste blijken dat men niet mensvijandig is.
pi_218844782
Ik vind het maar een vreemde logica van de Raad van State.

quote:
Statushouders, oftewel asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus in Nederland mogen blijven, hebben volgens de Raad van State "een ongunstige uitgangspositie op de woningmarkt". Omdat ze zich pas na binnenkomst in Nederland kunnen inschrijven voor een woning, komen ze automatisch onderaan de wachtlijst te staan.
Dit klopt wel, maar dan is voorrang verlenen net zo min de manier om een gelijke behandeling te krijgen als dat geen voorrang verlenen is. Ze willen dat de overheid een ongelijke behandeling oplost door een andere ongelijke behandeling te creëren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wienerschnitzels op 22-09-2025 18:19:28 ]
pi_218844788
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vind het maar een vreemde logica van de Raad van State.
[..]
Dit klopt wel, maar dan is voorrang verlenen net zo min de manier om een gelijke behandeling te krijgen als dat geen voorrang verlenen is.
Zouden ze dan een soort gemiddelde wachttijd alvast moeten krijgen, naar gelang hun leeftijd.

Maar ja, andere groepen krijgen dat ook niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 september 2025 @ 18:21:13 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218844851
Kunnen ze niet enkel voorrang geven aan statushouders die wel werken (tenminste 20 uur per week ofzo)? Als statushouders mogen ze gewoon aan de slag. Helpt misschien ook bij de integratie.
pi_218844859
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Zouden ze dan een soort gemiddelde wachttijd alvast moeten krijgen, naar gelang hun leeftijd.

Misschien zoiets maar de RvS geeft ook maar meteen een d-advies van volledig niet indienen, terwijl er inderdaad wel oplossingen zijn te verzinnen binnen die wet die een gelijkere situatie dan nu creëren en een gelijkere situatie dan enkel stoppen met alle voorrang voor statushouders. Want die moeten toch ook zien dat de huidige situatie net zo goed in strijd is met de grondwet.
  maandag 22 september 2025 @ 18:25:18 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218844882
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Gewoon ieder mens de gelegenheid geven om op een plek naar keuze zelf een woning te bouwen, dan laat men tenminste blijken dat men niet mensvijandig is.
Precies. Kies maar: naast een spoor, autosnelweg onder een hoogspanningskabel of op vervuilde grond.

Niet mensvijandig enzo.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 september 2025 @ 18:35:16 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218844945
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ x ]
Ze is dus toch nog dommer dan ze eruitziet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218844957
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Erg leuk als je 18 bent, de leeftijd waarop je je in kunt schrijven...

Altijd tig mensen voor je die al 40 jaar ingeschreven staan. Plus de groep statushouders die dan voor blijft gaan. Ook met 0 wachtjaren, maar gaan gewoon voor.

Jong volwassenen worden flink genaaid.
  maandag 22 september 2025 @ 18:38:26 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218844966
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze is dus toch nog dommer dan ze eruitziet.
Ziedend.
  maandag 22 september 2025 @ 18:39:06 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218844969
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Sinds wanneer zijn adviezen bindend? Als ze in de kraam te pas komen?
Adviezen zijn nooit bindend maar als het op zo’n manier juridisch gediskwalificeerd wordt is het wellicht verstandig om terug te gaan naar de tekentafel.

Dit gaat er hoe dan ook niet doorheen komen en is simpelweg verspilling van belastinggeld voor politiek gewin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 18:41:55 #158
323876 michaelmoore
pi_218844986
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. Kies maar: naast een spoor, autosnelweg onder een hoogspanningskabel of op vervuilde grond.

Niet mensvijandig enzo.
alles prima als het maar niet op een groen weiland is dan
pi_218844987
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:39 schreef Caland het volgende:

Adviezen zijn nooit bindend maar als het op zo’n manier juridisch gediskwalificeerd wordt is het wellicht verstandig om terug te gaan naar de tekentafel.

Dit gaat er hoe dan ook niet doorheen komen en is simpelweg verspilling van belastinggeld voor politiek gewin.
Als we gaan blindvaren op de adviezen van de RvS krijgen we helemaal niks meer voorelkaar in dit land, oh wacht...

Het wordt tijd dat die club eens naar rechts gericht wordt.
  maandag 22 september 2025 @ 18:43:25 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218844992
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als we gaan blindvaren op de adviezen van de RvS krijgen we helemaal niks meer voorelkaar in dit land, oh wacht...
We gaan zien wat er van dit wetsvoorstel terechtkomt. Of nouja, die uitkomst staat wel vast: helemaal niets. Dat heeft dan ook 0,0 met dit advies van doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218845048
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 17:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En HRA?
Afschaffen
Mja
pi_218845069
Huidige ex-politici in de Raad van State:

Mr. Th.C. (Thom) de Graaf — D66
Ir. M.B. (Marijke) Vos — GroenLinks
Dr. K.M. (Kathalijne) Buitenweg — GroenLink
Mr. dr. E. (Eric) Helder — PvdA

Dit clubje van linkse ex-politici is zogenaamd onafhankelijk en objectief terwijl hun hele trackrecord voor 99% in het voordeel van asielzoekers uitpakt.
  maandag 22 september 2025 @ 19:06:40 #163
182233 thedeedster
pi_218845147
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:56 schreef RotatoR het volgende:

Dit clubje van linkse ex-politici is zogenaamd onafhankelijk en objectief terwijl hun hele trackrecord voor 99% in het voordeel van asielzoekers uitpakt.
Straks gaan ze nog zeggen dat Wilfred Genee kan zingen.
  maandag 22 september 2025 @ 19:12:56 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218845210
Blij dat ik weg ben uit de sociale huur waar ze zomaar een Somalisch gezin met 8 kinderen naast je kunnen plempen.
pi_218845235
quote:

Het wisselgeld van Rutte om al die jaren op het pluche te kunnen blijven.
-
pi_218845248
quote:

'We gaan er alles, maar dan ook alles, aan doen om dit kabinet tegen te werken'.

Meen ik mij te herinneren van Timmermans na de laatste formatie.
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 19:21:16 #167
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845257
quote:

Hier mag wat mij betreft geen enkele politieke kleur aan kleven (hoewel dat lastig is aangezien iedereen voorkeur heeft).

Maar zo'n deelnemersveld moet een gemêleerd gezelschap zijn met jarenlange ervaring in het vak, en voor verschillende dossiers bij de bestuursrechter hebben gezeten.

Dit valt niet serieus te nemen. En mochten we dit willen rechtzetten dan is de wereld te klein. Want: HiTlEr dEeD daT OoK!1!
pi_218845273
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hier mag wat mij betreft geen enkele politieke kleur aan kleven (hoewel dat lastig is aangezien iedereen voorkeur heeft).

Maar zo'n deelnemersveld moet een gemêleerd gezelschap zijn met jarenlange ervaring in het vak, en voor verschillende dossiers bij de bestuursrechter hebben gezeten.

Dit valt niet serieus te nemen. En mochten we dit willen rechtzetten dan is de wereld te klein. Want: HiTlEr dEeD daT OoK!1!
Een constitutioneel hof met partij onafhankelijken? Is dat een oplossing ipv de RvS?
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 19:25:13 #169
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218845291
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Deze mensen hebben geen ervaring?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 19:25:21 #170
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845293
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een constitutioneel hof met partij onafhankelijken? Is dat een oplossing ipv de RvS?
Ook een optie. Maar de RvS is op papier ook onafhankelijk.
  maandag 22 september 2025 @ 19:26:15 #171
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845303
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Deze mensen hebben geen ervaring?
Dat zeg ik niet. Maar tevens hebben ze een uitgesproken politieke signatuur.

Je moet toch tenminste inzien dat dit een beetje schuurt met de ambt?
pi_218845310
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ook een optie. Maar de RvS is op papier ook onafhankelijk.
De praktijk bewijst anders.
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 19:28:26 #173
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845316
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De praktijk bewijst anders.
Het mag weleens wat meer ruchtbaarheid krijgen. Ik hoor eigenlijk alleen Wierd Duk er af en toe over.
  maandag 22 september 2025 @ 19:32:00 #174
338319 ZarB
Piña colada
pi_218845359
Waarom is het in strijd met de grondwet als ze geen voorrang krijgen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 22 september 2025 @ 19:32:43 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218845375
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar tevens hebben ze een uitgesproken politieke signatuur.

Je moet toch tenminste inzien dat dit een beetje schuurt met de ambt?
Je ontkomt er niet aan. Tevens toetsen ze hier simpelweg of het voorstel juridisch stand gaat houden, daar zit geen politieke kleur aan.

Op het moment dat er, zoals in dit geval bijvoorbeeld, aanpassingen in het wetsvoorstel staan waarbij de juridische procedures daarvoor in zijn geheel niet gevolgd worden dan is het vrij simpel om het op deze manier te fileren. Dat is ook geen kwestie van interpretatie of zie je nou wel het zijn allemaal linkse adviseurs!!!1

Dat is simpelweg volgen wat we met elkaar hebben afgesproken in dit land

Als je het daar dan niet mee eens bent dan moet je dat maar eerst gaan aanpassen en daar meerderheden voor vinden. Democratie is een bitch
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218845393
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:32 schreef ZarB het volgende:
Waarom is het in strijd met de grondwet als ze geen voorrang krijgen?
Omdat vluchtelingen en

quote:

1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 19:34:28 #177
338319 ZarB
Piña colada
pi_218845406
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat vluchtelingen en
[..]

Waarom is dat dan in strijd met de grondwet?
  maandag 22 september 2025 @ 19:34:58 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845413
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Je ontkomt er niet aan. Tevens toetsen ze hier simpelweg of het voorstel juridisch stand gaat houden, daar zit geen politieke kleur aan.

Op het moment dat er, zoals in dit geval bijvoorbeeld, aanpassingen in het wetsvoorstel staan waarbij de juridische procedures daarvoor in zijn geheel niet gevolgd worden dan is het vrij simpel om het op deze manier te fileren. Dat is ook geen kwestie van interpretatie of zie je nou wel het zijn allemaal linkse adviseurs!!!1

Dat is simpelweg volgen wat we met elkaar hebben afgesproken in dit land
Het punt is dat ze een interpretatie maken over de inhoud met hun toetsing aan de grondwet. Dat is politiek domein en niet zuiver juridisch.

Laat ze kijken naar de -te volgen- formele procedures en wegblijven van de inhoud.
  maandag 22 september 2025 @ 19:35:38 #179
323876 michaelmoore
pi_218845421
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:33 schreef Red_85 het volgende:

ja dit is precies het probleem
Zo kun je de volksvertegenwoordiging wel opheffen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-09-2025 19:53:44 ]
pi_218845453
Dit is echt stuitend en ook schokkend.
Vakman pur sang
  maandag 22 september 2025 @ 19:44:17 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218845576
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het punt is dat ze een interpretatie maken over de inhoud met hun toetsing aan de grondwet. Dat is politiek domein en niet zuiver juridisch.

Laat ze kijken naar de -te volgen- formele procedures en wegblijven van de inhoud.
Zelfs over de te volgen formele procedures (of eigenlijk het willen ontwijken daarvan) is het advies vrij vernietigend.

Het is eigenlijk op alle vlakken een voorstel dat een hbo rechtenstudent eerstejaars beter had kunnen opstellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 19:50:06 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218845682
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Zelfs over de te volgen formele procedures (of eigenlijk het willen ontwijken daarvan) is het advies vrij vernietigend.

Het is eigenlijk op alle vlakken een voorstel dat een hbo rechtenstudent eerstejaars beter had kunnen opstellen.
Wat natuurlijk vrij bijzonder is. Wetgevingsjuristen zijn doorgaans het zwaarste kaliber meester.

Voor de rest niet geheel verwonderlijk. Als jouw onafhankelijke APK-keurmeester je nog een setje remklauwen aan kan smeren, zal hij dit doorgaans niet nalaten.
pi_218845724
twitter
  maandag 22 september 2025 @ 19:56:10 #184
323876 michaelmoore
pi_218845763
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
ja maar statushouders zijn zielig he

die zijn al drie jaar aan het procederen tegen de staat
  maandag 22 september 2025 @ 20:01:22 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218845832
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:
Ten eerste verzint de RvS dat statushouders een 'ongunstige uitgangspositie op de woningmarkt' zouden hebben. Ja ammehoela.
Dat verzint de RvS niet, dat staat nota bene in het voorstel van Keijzer zelf.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218846015
Als we vergelijken met starters dan gaat zelfs 1 op de 6 woningen naar statushouders. En er zijn de afgelopen 10 jaar rond de 300.000 statushouders toegelaten die allemaal een sociale huurwoning hebben ontvangen, dus dat statushouders een enorme druk op de woning voorraad leggen is een feit.
pi_218846034
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:34 schreef ZarB het volgende:

[..]
Waarom is dat dan in strijd met de grondwet?
Dat is het niet, dat verzinnen de D66-ers en GL-ers helemaal zelf.
  maandag 22 september 2025 @ 20:20:50 #188
323876 michaelmoore
pi_218846049
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als Groen Links zo graag die paar schaarse woningen bij voorkeur aan asielzoekers wil geven , dan gaan ze maar woningen bouwen in die weilanden waar nu de AZC 's komen
pi_218846171
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 20:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als we vergelijken met starters dan gaat zelfs 1 op de 6 woningen naar statushouders. En er zijn de afgelopen 10 jaar rond de 300.000 statushouders toegelaten die allemaal een sociale huurwoning hebben ontvangen, dus dat statushouders een enorme druk op de woning voorraad leggen is een feit.
Klopt, maar dit wordt vakkundig gedownplayed in de pers. Ik lees vaak reacties op nu.nl, het blijft shocking hoeveel Nederlanders die propaganda geloven. Dat zijn uiteraard mensen die zelf nooit op de wachtlijst staan, maar in een koopwoning met dikke overwaarde.
pi_218846189
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als Groen Links zo graag die paar schaarse woningen bij voorkeur aan asielzoekers wil geven , dan gaan ze maar woningen bouwen in die weilanden waar nu de AZC 's komen
Vandaar dat die boeren eraf moesten vanwege "stikstof".

Bij de bouw van al die AZC's hoor je opeens niks over stikstof.

Zie je bij hele grote evenementen ook. Zoals de Formule1 in Zandvoort of de Amsterdam Sail. Enorme gebeurtenissen, geen woord over stikstof.
pi_218846206
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dit is precies het probleem
Zo kun je de volksvertegenwoordiging wel opheffen
We leven grotendeels in een schijndemocratie.

Meer een semi-dictatuur waarin een regenten klasse de macht heeft en de zogenaamde "vrije pers" jacht maakt op de oppositiepartijen.
pi_218846228
Ondanks de pijnlijke constatering van de Raad van State dat de voorrangsregels voor statushouders niet terzijde geschoven kunnen worden, omdat dat in strijd is met de grondwet, meent minister Mona Keijzer er toch mee door te kunnen gaan.
Hoewel ik haar standpunt begrijp, is het handelen in strijd met de grondwet een ernstig feit. Immers, de minister heeft een eed op de grondwet afgelegd.
Dat betekent, hoe spijtig ook, dat ze dit niet kan doorzetten of ze zal moeten aftreden, in mijn idee.
We mogen en moeten er op kunnen vertrouwen dat minsters niet willens en wetens in strijd met de grondwet handelen.
pi_218846265
quote:
Niet iedereen is in staat om een hypotheek te veroorloven met dat elitaire gelul.

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 22-09-2025 21:05:35 ]
pi_218846278
Ik ken en spreek niemand meer die echt links is zoals deze rvs.
En dat zijn veel mensen, waaronder veel hooggeleiden, directeuren, ondernemers, van alles eigenlijk.

Niemand met normaal verstand vind het gezond om nog langer voorang te geven aan statushouders in NL vwb woningen.
Je moet wel een enorme hekel hebben aan je eigen autochtone bevolking om tot dit soort zepfbevlekking te komen.
In dit geval is het land gegijzeld door een paar gekken.
De Hoge raad, mensenrechten clubs, het COA, Johan Vollenbroek.
Een paar individuen die door activisme een heel land klein houden.
Chapeux
Vakman pur sang
pi_218846283
quote:

Dit land is kapot hoor
Ik zweer het je

[..]
[..]

Wacht ff...

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
  maandag 22 september 2025 @ 20:51:54 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218846327
Gaaf land.
pi_218846332
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 20:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Niet iedereen is in staat om een hypotheek te veroorlovej met dat elitaire gelul.
Plus je verrijkt een linkse boomer die even tonnen opstrijkt omdat jij een mega bedrag moet neerleggen voor een simpele rijtjeswoning.

Maar goed, je moet ergens wonen.

Opvallend is de enorme makheid van jongeren die wel demonstreren voor die gaza bullshit en klimaat onzin, maar niet voor hun eigen woonrechten.
pi_218846342
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:39 schreef Pegos het volgende:
Ondanks de pijnlijke constatering van de Raad van State dat de voorrangsregels voor statushouders niet terzijde geschoven kunnen worden, omdat dat in strijd is met de grondwet, meent minister Mona Keijzer er toch mee door te kunnen gaan.
Hoewel ik haar standpunt begrijp, is het handelen in strijd met de grondwet een ernstig feit. Immers, de minister heeft een eed op de grondwet afgelegd.
Dat betekent, hoe spijtig ook, dat ze dit niet kan doorzetten of ze zal moeten aftreden, in mijn idee.
We mogen en moeten er op kunnen vertrouwen dat minsters niet willens en wetens in strijd met de grondwet handelen.
Het is niet in strijd met de grondwet, het is enkel een advies.

Plus, die RvS figuren zijn geen experts, maar gewoon politici die wat roepen. Meer niet.
  maandag 22 september 2025 @ 20:54:59 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218846355
quote:
15s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De RvS is echt anti Nederland. Wat een gedrocht :r
Niet echt, zij kijken naar de wet en onze wetgeving zorgt nu eenmaal voor die issues.
Als dat anders moet, moet de politiek de (ik meen zelfs, de grond)wet maar aanpassen.
De wet van Keijzer invoeren is een recept voor een volgende xxxx-affaire.

quote:
bron: bbestuur
De RvS wijst erop dat statushouders, asielzoekers die te horen hebben gekregen dat zij in Nederland mogen blijven, al een ongunstige uitgangspositie hebben op de woningmarkt. Het wetsvoorstel ‘ontneemt gemeenten de mogelijkheid’ die achterstand te compenseren, en leidt daarmee tot ongelijke behandeling
.
Kortom gemeenten moeten wel statushouders opnemen (spreiden) maar mogen vervolgens dan geen voorrang verlenen zodat die statushouders een dak hebben.
En een gemeente verplichten dat zij daklozen moeten opnemen is weer tegen de zorgplicht; en wet dat je niet iemand kan inschrijven die geen woonadres heeft.

Het tragikomische is dan weer dat Gemeenten geen zorgplicht hebben om mensen die hun dak zijn kwijtgeraakt .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218846358
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ken en spreek niemand meer die echt links is zoals deze rvs.
En dat zijn veel mensen, waaronder veel hooggeleiden, directeuren, ondernemers, van alles eigenlijk.

Niemand met normaal verstand vind het gezond om nog langer voorang te geven aan statushouders in NL vwb woningen.
Je moet wel een enorme hekel hebben aan je eigen autochtone bevolking om tot dit soort zepfbevlekking te komen.
In dit geval is het land gegijzeld door een paar gekken.
De Hoge raad, mensenrechten clubs, het COA, Johan Vollenbroek.
Een paar individuen die door activisme een heel land klein houden.
Chapeux
Er is in dit land inderdaad een soort linkse schaduwregering actief die nog al het beleid vormgeeft en domineert ondanks een rechtse verkiezingsuitslag. Tijd dat dit gesaneerd wordt.
  maandag 22 september 2025 @ 20:58:38 #201
323876 michaelmoore
pi_218846391
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:53 schreef Homey het volgende:

[..]

Plus, die RvS figuren zijn geen experts, maar gewoon politici die wat roepen. Meer niet.
men legt zaken voor aan de RAAD van STATE alsof die het hooggerechtshof zijn en zo gedragen ze zich ook en wij accepteren dat

En die Linkse raad van state doet ook ongevraagd uitspraken en adviezen, die linkse knakkers hebben zichzelf op die positie neergezet

https://www.rijksoverheid(...)1-25-00063-iv-advies
  maandag 22 september 2025 @ 21:02:16 #202
182233 thedeedster
pi_218846424
quote:

[..]

De beargumentering is gewoon ronduit lachwekkend en zeker niet juridisch.
pi_218846468
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men legt zaken voor aan de RAAD van STATE alsof die het hooggerechtshof zijn en zo gedragen ze zich ook en wij accepteren dat

En die Linkse raad van state doet ook ongevraagd uitspraken en adviezen, die linkse knakkers hebben zichzelf op die positie neergezet

Gemist?
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_218846471
@michaelmoore Trouwens frappant dat je jezelf Michael Moor blijft noemen terwijl je het nou zichtbaar gehad hebt met links. _O-
  maandag 22 september 2025 @ 21:11:20 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218846501
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen maar RvS is wel een adviesorgaan van de Regering.
Een advies terzijde leggen kan haar - de Regering - dan duur komen te staan.
Ik zie de advocaten in commissie(s) al weer op de stoep staan.

Er botsen allerlei WC-eend wetten cq wij van WC-eend opdrachten.
Gemeenten verplichten om statushouders op te nemen en gemeenten vervolgens geen instrumenten geven om die conform opdracht te huisvesten. Nog even los dat het voor een gemeente business kan zijn om statushouders te huisvesten (ik d8 ¤30K pppj) die echter binnen redelijke tijd uitzicht moeten hebben op een permanente woning.
pi_218846504
quote:

Zeg je nou dat je geen idee hebt waar je het over hebt zonder te zeggen dat je geen idee hebt waar je het over hebt?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 22 september 2025 @ 21:18:39 #207
56749 BlaZ
pi_218846574
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 21:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:michaelmoore Trouwens frappant dat je jezelf Michael Moor blijft noemen terwijl je het nou zichtbaar gehad hebt met links. _O-
Het is het politieke "links" wat helemaal van de socialistische lijn is afgestapt. Het contrast tussen de sociaal-democratie en het wokeisme van PVDA/GL is gigantisch.
pi_218846598
Belachelijke uitspraak van de Raad van State. ‘Statushouders’ moeten een voorkeursbehandeling krijgen, anders worden ze ‘ongelijk’ behandeld. Keizer heeft groot gelijk dat ze het wetsvoorstel alsnog wil indienen want de motivering van de RvS raakt kant nog wal.

Het is bizar dat de Raad van State met zo’n hersenkronkel komt in een poging om zonder democratisch mandaat de eigen politieke voorkeur af te dwingen. Dit is gewoon schandalig en ongegeneerd machtsmisbruik van de leden van de Raad van State.

Dit en soortgelijke praktijken komen in de praktijk gewoon neer op een staatsgreep van links door middel van de instituties. En dan te bedenken dat dit de figuren zijn die de mond vol hebben over ‘democratische waarden’.
  maandag 22 september 2025 @ 21:27:05 #209
323876 michaelmoore
pi_218846652
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 21:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:michaelmoore Trouwens frappant dat je jezelf Michael Moor blijft noemen terwijl je het nou zichtbaar gehad hebt met links. _O-
niet met elitair woke links
vroeger stemde ik sociaal Pvda

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-09-2025 09:28:14 ]
  maandag 22 september 2025 @ 21:27:44 #210
323876 michaelmoore
pi_218846659
quote:

[..]

De Raad van State die benoemt zichzelf

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Valt wat voor te zeggen maar RvS is wel een adviesorgaan van de Regering.
Een advies terzijde leggen kan haar - de Regering - dan duur komen te staan.
Ik zie de advocaten in commissie(s) al weer op de stoep staan.

Er botsen allerlei WC-eend wetten cq wij van WC-eend opdrachten.
Gemeenten verplichten om statushouders op te nemen en gemeenten vervolgens geen instrumenten geven om die conform opdracht te huisvesten. Nog even los dat het voor een gemeente business kan zijn om statushouders te huisvesten (ik d8 ¤30K pppj) die echter binnen redelijke tijd uitzicht moeten hebben op een permanente woning.
quote:
AI-overzicht
Leden en staatsraden van de Raad van State worden bij koninklijk besluit benoemd, na voordracht door de ministerraad en een aanbeveling van de Raad zelf.

De benoeming gebeurt op basis van bekwaamheid en ervaring in wetgeving, bestuur of rechtspraak en geschiedt "voor het leven" (tot 70 jaar), met uitzondering van staatsraden voor bepaalde tijd.
De Raad van State doet een aanbeveling nadat afdelingen van de Raad zijn geraadpleegd.
  maandag 22 september 2025 @ 21:32:40 #211
338319 ZarB
Piña colada
pi_218846699
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar dan is dat argument toch zo van tafel :?
pi_218846792
I
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet met links met elitair woke links
vroeger stemde ik sociaal Pvda
Ik herinner je me jou ook als links.

Met mijn pa delzelfde discussies al jaren gehad, die was vanuit zijn jeugd uit de hippietijd zijn hele leven zo links. We accepteerden elkaar maar waren het oneens.

Laatst zei hij ineens dat die waarschijnlijk zich had vergist al die tijd, tenminste op het gebied van migranten. Eigenlijk was het een mooie leugen, dat het allemaal pais en vree zou zijn en werken.
Vakman pur sang
  maandag 22 september 2025 @ 21:50:57 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218846858
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
Leden en staatsraden van de Raad van State worden bij koninklijk besluit benoemd, na voordracht door de ministerraad en een aanbeveling van de Raad zelf.
Hoe ook gekeerd, de regering benoemd haar (advies) Raad van State om vervolgens een door haar gedaan advies, terzijde te schuiven. Dat advies is er niet zomaar omdat het whatever, links bedacht clubje zou zijn.

Het wetsvoorstel verbiedt gemeenten om (status)vergunninghouders aan te wijzen als urgentiecategorie en sterker, die mensen überhaupt een urgentie toe te mogen kennen op grond van hun "status" cq omstandigheden wat dus ongelijkheid veroorzaakt omdat zij daarmee categorisch worden uitgesloten van het grondwettelijk recht op huisvesting.
En dan kan de goegemeente op haar kop staan waarbij het wetsvoorstel ongrondwettelijk is en advocaten in de rij staan om met de argumentatie van RvS, de overheid tot anders te dwingen.

NB: Ik prijs de poging van Mona maar de manier waarop is als met heel veel dingen in dit kabinet, veel lawaai met weinig lucht.
  maandag 22 september 2025 @ 22:03:46 #214
323876 michaelmoore
pi_218847003
quote:
12s.gif Op maandag 22 september 2025 21:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe ook gekeerd, de regering benoemd haar (advies) Raad van State om vervolgens een door haar gedaan advies, terzijde te schuiven. Dat advies is er niet zomaar omdat het whatever, links bedacht clubje zou zijn.

Het wetsvoorstel verbiedt gemeenten om (status)vergunninghouders aan te wijzen als urgentiecategorie en sterker, die mensen überhaupt een urgentie toe te mogen kennen op grond van hun "status" cq omstandigheden wat dus ongelijkheid veroorzaakt omdat zij daarmee categorisch worden uitgesloten van het grondwettelijk recht op huisvesting.
En dan kan de goegemeente op haar kop staan waarbij het wetsvoorstel ongrondwettelijk is en advocaten in de rij staan om met de argumentatie van RvS, de overheid tot anders te dwingen.

NB: Ik prijs de poging van Mona maar de manier waarop is als met heel veel dingen in dit kabinet, veel lawaai met weinig lucht.
maar die Raad van State mag niet haar eigen eigen leden benoemen, dat moet de volksvertegenwoordiging doen of die Raad van State moet ophoepelen
  maandag 22 september 2025 @ 22:05:03 #215
323876 michaelmoore
pi_218847018
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Ik herinner je me jou ook als links.

Met mijn pa delzelfde discussies al jaren gehad, die was vanuit zijn jeugd uit de hippietijd zijn hele leven zo links. We accepteerden elkaar maar waren het oneens.

Laatst zei hij ineens dat die waarschijnlijk zich had vergist al die tijd, tenminste op het gebied van migranten. Eigenlijk was het een mooie leugen, dat het allemaal pais en vree zou zijn en werken.
al mijn vrienden waren vroeger kneiter links SP en PSP , maar niet zo raar elitair woke als Groen Links, , die is niet sociaal

quote:
Benoemingen
De Kroon benoemt de leden en staatsraden bij koninklijk besluit voor het leven, wat neerkomt op een aftreden op 70-jarige leeftijd.
De ministerraad draagt de leden en staatsraden voor, waarbij de Raad zelf een aanbeveling doet.

Leden en staatsraden komen vooral uit de wetenschap, het bestuur, de rechterlijke macht en de overheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 22-09-2025 22:14:01 ]
pi_218847117
Mensen voortrekken he en anderen in de kou laten. Ok ik onthoud dit
  maandag 22 september 2025 @ 22:30:18 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218847291
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar die Raad van State mag niet haar eigen eigen leden benoemen, dat moet de volksvertegenwoordiging doen of die Raad van State moet ophoepelen
De Regering mag (en hoort) zelf weten wie en op wiens advies, desnoods RvS zelf, zitting heeft in een RvS. Het argument van "carroussel" benoeming staat compleet los van een inhoud tot wet.
De RvS is juist geen onderdeel van het parlement maar een adviesorgaan voor de regering die er wijs aan doet de RvS argumenten goed tot zich door te laten doordringen.

Dat statushouders onevenredig de boel overspoelen en voorkruipen, is helder en duidelijk. Daar zit wmb het probleem dat de wet van Mona dan meent op te lossen door het toepassen van een ongelijke behandeling.
Wij als land altijd zijn gehouden aan wetten zonder onderscheid etc.etc.etc.. Wanneer Mona dan een wet wil regelen moet ze wel zorgen dat dit niet botst met gelijkheid en onderscheid.

Indien de regering de wet invoert omdat de kamer dat wenst, kan die zich klaar maken dat een rechter er gehakt van van gaat maken. Niet omdat de RvS dat vindt maar omdat de RvS valide punten heeft opgemerkt die de wet van Mona - bijna zeker - ongrondwettelijk dan laat schenden.

In de kern: een gemeente mag dan geen enkele urgentie=voorrang meer toekennen aan statushouders die, als gelegaliseerd bij wet hier wel mogen verblijven en wat iemand daar verder ook van vindt, hun gelijke rechten als ieder ander hebben. Lees de wet van Mona, zie wat daar fout gaat en accepteer wat een RvS ook vaststelt.
Daarbij komt dat het land een zorgplicht heeft cq is aangegaan door mensen een status te verlenen en haar daarbij verplicht te zorgen voor een passende huisvesting. Dat recht op wonen geldt ook voor anderen waarbij gemeenten, vanwege tekorten, bij haar toewijzing ook het urgentiemodel hanteert.
  maandag 22 september 2025 @ 22:32:52 #218
323876 michaelmoore
pi_218847316
quote:
12s.gif Op maandag 22 september 2025 22:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
De Regering mag (en hoort) zelf weten wie en op wiens advies, desnoods RvS zelf, zitting heeft in een RvS. Het argument van "carroussel" benoeming staat compleet los van een inhoud tot wet.
De RvS is juist geen onderdeel van het parlement maar een adviesorgaan voor de regering die er wijs aan doet de RvS argumenten goed tot zich door te laten doordringen.

Dat statushouders onevenredig de boel overspoelen en voorkruipen, is helder en duidelijk. Daar zit wmb het probleem dat de wet van Mona dan meent op te lossen door het toepassen van een ongelijke behandeling.
Wij als land altijd zijn gehouden aan wetten zonder onderscheid etc.etc.etc.. Wanneer Mona dan een wet wil regelen moet ze wel zorgen dat dit niet botst met gelijkheid en onderscheid.

Indien de regering de wet invoert omdat de kamer dat wenst, kan die zich klaar maken dat een rechter er gehakt van van gaat maken. Niet omdat de RvS dat vindt maar omdat de RvS valide punten heeft opgemerkt die de wet van Mona - bijna zeker - ongrondwettelijk dan laat schenden.

In de kern: een gemeente mag dan geen enkele urgentie=voorrang meer toekennen aan statushouders die, als gelegaliseerd bij wet hier wel mogen verblijven en wat iemand daar verder ook van vindt, hun gelijke rechten als ieder ander hebben. Lees de wet van Mona, zie wat daar fout gaat en accepteer wat een RvS ook vaststelt.
Daarbij komt dat het land een zorgplicht heeft cq is aangegaan door mensen een status te verlenen en haar daarbij verplicht te zorgen voor een passende huisvesting. Dat recht op wonen geldt ook voor anderen waarbij gemeenten, vanwege tekorten, bij haar toewijzing ook het urgentiemodel hanteert.
maar niemand heeft meer recht dan een ander
pi_218847830
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is het politieke "links" wat helemaal van de socialistische lijn is afgestapt. Het contrast tussen de sociaal-democratie en het wokeisme van PVDA/GL is gigantisch.
Hmja, ik moet heel eerlijk toegeven dat ook niet alle vormen van rechts die ik tegenkom hetzelfde zijn inderdaad.
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:47:52 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218848048
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar niemand heeft meer recht dan een ander
Klopt.
Ook een statushouder heeft dus evenveel urgentierecht en de gemeente dan uitmaakt op grond van haar totale criteria met wie in een soort van gelijk geval eerder of later in aanmerking komt voor een toegewezen woning.
Tornen aan die taak van gemeenten door haar de selectiecriteria te ontnemen dat een statushouder geen enkele urgentie heeft of krijgt, is dan juist ongelijkheid bewerkstelligen.

Los daarvan kan iemand een discussie houden of een jongere van 25 nog thuiswonend op zolder meer urgentie zou hebben dan een werkende statushouder die met het hele gezin en schoolgaande kinderen ergens al een jaar in een hut op een boot verblijft.
Of omgekeerd dat een in Lelystad werkende ouder met 2 kleuters tijdelijk wonend in een beschimmeld tuinhuis meer urgentie heeft dan een alleenstaande statushouder die uit noodgeboren nog verblijft op een COA locatie en op de lijst is gezet voor Lelystad.

Keuzes zijn altijd arbitrair waarbij de overheid vooral niet op grond van kortzichtig populisme op de stoel moet willen gaan zitten van een gemeente en haar tegelijkertijd dwingt om wel die statushouders op te blijven vangen.
pi_218848075
Weet je wat het is, ik misgun die mensen hun huis niet, maar als ik om me heen zie wat een drama het is voor mensen die hier al wonen om een huurhuisje (sociale of vrije sector) te vinden vind ik het ontzettend wrang.

Ik spreek overigens uit ervaring wat dat betreft.

Maar ik heb moeders gezien in 2 kamer appartementjes die met hun 14 jarige zoon een slaapkamer moesten delen omdat er zo gauw niks beters te vinden was. Hebben daar een jaar gezeten voordat ze iets groters konden betrekken (zelfde appartement waar ik voor kwam :) )

Ben ik dan echt zo raar als ik denk "prima maar waarom laten we er nog zoveel meer binnen?"

Om nog maar niet te zwijgen over de toch niet geringe overlast van AZC's heb ik toch vaak het idee dat het dweilen met de kraan open is.

En ja we kunnen wel stikstof, de bedrijven en huisjesmelkers de schuld geven maar in dat vacuum zitten we nu eenmaal en daarbinnen vind ik het steeds minder een kwestie van welwillendheid maar meer van praktische haalbaarheid.
  dinsdag 23 september 2025 @ 01:16:01 #222
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218848092
quote:

[..]

Vertel, hoe wordt de Grondwet hier nageleefd?
  dinsdag 23 september 2025 @ 01:47:55 #223
323876 michaelmoore
pi_218848133
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:37 schreef RotatoR het volgende:
Goh, de Raad van State oordeelt weer eens in het voordeel van asielzoekers. Dat clubje van Thom de Graaf is duidelijk gepolitiseerd.
juist
Groen Links wil gewoon nog meer statushouders hierheen halen door ze voor te trekken op gewone Nederlanders voor huisvesting
  dinsdag 23 september 2025 @ 01:54:51 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218848146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:06 schreef vul_maar_in het volgende:
..
Ben ik dan echt zo raar als ik denk "prima maar waarom laten we er nog zoveel meer binnen?"
...
Het is niet zo zeer binnenlaten maar dat er geen echte mogelijkheid is, om aanvragers voor een status op "humane" wijze tegen te houden.
Daar zit dus ook het probleem dat mensen door de overheid moeten worden opgevangen en voor wie er bij voorbaat al geen uitzicht is op adequate woonvoorzieningen. Dat probleem wordt momenteel "opgelost" door statushouders via meer urgentie=voorrang naar een woning te pardonneren.

Ik snap Mona natuurlijk ook weer dat door het urgentierecht van statushouders wettelijk weg te nemen, het land - op termijn - minder aantrekkelijk wordt omdat (status)aanvragers, een woning wel kunnen vergeten.
Die statushouder logeert in afwachting van wat niet meer gaat komen, op een (relatief dure, ontoereikende) kamer van een inhumaan AZC/hotel/boot.
  dinsdag 23 september 2025 @ 01:56:39 #225
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218848152
Misschien moeten we de inschrijving gelijk starten vanaf de geboorte?
  dinsdag 23 september 2025 @ 02:02:47 #226
323876 michaelmoore
pi_218848161
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is niet zo zeer binnenlaten maar dat er geen echte mogelijkheid is, om aanvragers voor een status op "humane" wijze tegen te houden.
Daar zit dus ook het probleem dat mensen door de overheid moeten worden opgevangen en voor wie er bij voorbaat al geen uitzicht is op adequate woonvoorzieningen. Dat probleem wordt momenteel "opgelost" door statushouders via meer urgentie=voorrang naar een woning te pardonneren.

Ik snap Mona natuurlijk ook weer dat door het urgentierecht van statushouders wettelijk weg te nemen, het land - op termijn - minder aantrekkelijk wordt omdat (status)aanvragers, een woning wel kunnen vergeten.
Die statushouder logeert in afwachting van wat niet meer gaat komen, op een (relatief dure, ontoereikende) kamer van een inhumaan AZC/hotel/boot.
juist je kunt niet de tekortkoming van te weinig woningbouw eenzijdig afwentelen op jonge Nederlandse woningzoekenden

Die linkse RvS moet zeggen dat er eerst gebouwd moet worden en dan pas voorrang voor asielzoekers
pi_218848167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:56 schreef Kamelenteen het volgende:
Misschien moeten we de inschrijving gelijk starten vanaf de geboorte?
Nog er voor. Op ds helft van de zwangerschap
Gelijk inschrijven bij de woningbouw als voor een basisschool, kinderopvang en consultatiebureau.

En doe direct maar voor een aanleunwoning, verzorgingstehuis en hospice. Alles in enen. Alle wachtrijen voor met maximaal jaren voorrang.

Echt, Van Kooten en De Bie hadden zulke mooie sketches kunnen maken over het huidige Nederland.
1947-2016
pi_218848191
quote:

[..]

Echt NOOIT
Het is inderdaad te gek voor woorden. Zelfde meegemaakt met een vriend, kreeg geen hulp na stukgelopen relatie, kon achteraan de 15 jaar (of was het 20) wachtlijst plaatsnemen. Moest ik ook hulp bieden. En dan krijgen die mensen uit andere landen wel allemaal huisjes want die zijn zielig (lees, van die helpen krijgt men een hardere deugpiemel).
pi_218848528
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:32 schreef ZarB het volgende:

[..]
Maar dan is dat argument toch zo van tafel :?
Dan moet wel iemand het van tafel vegen ipv te doen alsof de Raad van State de goddelijke wijsheid in pacht heeft en dit het werk van de juristen aldaar is dat onnavolgbaar is voor gewone stervelingen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 07:51:31 #230
182233 thedeedster
pi_218848538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 07:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan moet wel iemand het van tafel vegen ipv te doen alsof de Raad van State de goddelijke wijsheid in pacht heeft en dit het werk van de juristen aldaar is dat onnavolgbaar is voor gewone stervelingen.
Dat doet Mona Keizer toch? Ze legt dit advies gewoon terzijde
pi_218848643
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:33 schreef Homey het volgende:

[..]
Klopt, maar dit wordt vakkundig gedownplayed in de pers. Ik lees vaak reacties op nu.nl, het blijft shocking hoeveel Nederlanders die propaganda geloven. Dat zijn uiteraard mensen die zelf nooit op de wachtlijst staan, maar in een koopwoning met dikke overwaarde.
Daar hoef je niet eens voor naar nu punt nl. Het stikt ook hier van de lieden hardnekkig blijven beweren dat de toestroom van 1000 asielzoekers per maand geen enkele invloed heeft op de woningschaarste.
-
pi_218848725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 07:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat doet Mona Keizer toch? Ze legt dit advies gewoon terzijde
Maar dan laat ze links het weer lekker framen als ongrondwettelijk en daarmee zichzelf als rechtsstaatbeschermers, en dan heeft de 1e kamer ook weer een excuus om nee te zeggen.

Wat we moeten hebben is een minister die de RvS even inhoudelijk afserveert, maar daar heeft Keizer zelf de inhoud niet voor.
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:50:59 #233
182233 thedeedster
pi_218848801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar dan laat ze links het weer lekker framen als ongrondwettelijk en daarmee zichzelf als rechtsstaatbeschermers, en dan heeft de 1e kamer ook weer een excuus om nee te zeggen.

Wat we moeten hebben is een minister die de RvS even inhoudelijk afserveert, maar daar heeft Keizer zelf de inhoud niet voor.
Daar heb je een goed punt.
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:58:55 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218848852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of omdat er inhoudelijk weinig tegenin te brengen valt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218848990
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Jamaar hoe frame je het dan als de schuld van links?
Regering is rechts, dus dat kan niet.
1ste kamer heeft een rechtse meerderheid, dus dat kan ook niet.
De RvS is onafhankelijk, of zoals dat hier genoemd wordt: extreem links. Dus hoe geven we die de schuld?
pi_218849008
twitter

Niks aan de hand hier!
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:26:26 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218849010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:23 schreef Shotty het volgende:

[..]
Jamaar hoe frame je het dan als de schuld van links?
Regering is rechts, dus dat kan niet.
1ste kamer heeft een rechtse meerderheid, dus dat kan ook niet.
De RvS is onafhankelijk, of zoals dat hier genoemd wordt: extreem links. Dus hoe geven we die de schuld?
Nouja lees dit topic. Zelfs als iets juridisch op geen enkele manier hout snijdt vindt men wel weer een aanleiding om het dan niet te zoeken bij de indiener van het krakkemikkige voorstel. Onze wetten, ook links!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218849054
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Met een juridische achtergrond en een goed stel hersens is dat geen probleem, maar Keizer is geen hoogvlieger.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:26 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]

Niks aan de hand hier!
Omdat deze kwetsbare vluchtelingen nog geen strafblad hebben kunnen opbouwen in Nederland hebben geen gelijke kans, dus bepaalt de grondwet dat ze met voorrang naar de gevangenis moeten.
pi_218849089
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja lees dit topic. Zelfs als iets juridisch op geen enkele manier hout snijdt vindt men wel weer een aanleiding om het dan niet te zoeken bij de indiener van het krakkemikkige voorstel. Onze wetten, ook links!
Grondwettelijk artikel 1 snijdt het wel hout.

Het is de uitleg daarvan waarvan de RvS deze op haar manier uitlegt, en die Mona in haar wetsvoorstel op haar manier uitlegt. Voor allebei de uitleggen valt van alles te zeggen. De 'wet-maker' is dan in deze bij democratisch besluit (via verkiezingen) de bepaler hoe artikel 1 uitgelegd gaat worden. De RvS is ook (maar) een adviesorgaan. In de kabinetten Rutte heeft men ook regelmatig hun advies in de wind geslagen, dus het is niet iets aparts.

Indien de wet dan door de 2e en 1e kamer wordt aangenomen, is middels deze wet artikel 1 dan ook zodanig uitgelegd en dient iedereen zich daar aan te houden (ook al ben je het er niet mee eens).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:39:19 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218849100
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is de uitleg daarvan waarvan de RvS deze op haar manier uitlegt, en die Mona in haar wetsvoorstel op haar manier uitlegt. Voor allebei de uitleggen valt van alles te zeggen. De 'wet-maker' is dan in deze bij democratisch besluit (via verkiezingen) de bepaler hoe artikel 1 uitgelegd gaat worden. De RvS is ook (maar) een adviesorgaan. In de kabinetten Rutte heeft men ook regelmatig hun advies in de wind geslagen, dus het is niet iets aparts.

Indien de wet dan door de 2e en 1e kamer wordt aangenomen, is middels deze wet artikel 1 dan ook zodanig uitgelegd en dient iedereen zich daar aan te houden (ook al ben je het er niet mee eens).
Het kan ook gewoon genegeerd worden, zoals Keijer nu doet. Maar een wetsvoorstel met een D-advies komt er eigenlijk zelden tot nooit doorheen. En dat is niet omdat het links of rechts is maar omdat er inhoudelijk gewoon helemaal niets van klopt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:39:29 #241
287741 matspontius
pi_218849101
quote:
[ x ]

Niks aan de hand hier!
Heerlijk volk - echt een aanwinst voor de samenleving. Je weet waar je op moet stemmen om dit soort schorem in de toekomst buiten te houden!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:41:08 #242
182233 thedeedster
pi_218849120
Hopelijk bereikt deze wet de Eerste Kamer voor de nieuwe verkiezingen.

De politieke partijen moeten kleur bekennen en dan weet je dus waar je wél of níet op moet stemmen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:43:59 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218849146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:41 schreef thedeedster het volgende:
Hopelijk bereikt deze wet de Eerste Kamer voor de nieuwe verkiezingen.

De politieke partijen moeten kleur bekennen en dan weet je dus waar je wél of níet op moet stemmen.
Persoonlijk zou ik niet op een partij stemmen die dit vodje er doorheen weet te loodsen.

Het gaat namelijk alleen maar zorgen voor een verdere ineenstorting van het al vastgelopen asielbeleid. Praktisch elke gemeente kan dit succesvol gaan aanvechten bij een rechter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218849159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is de uitleg daarvan waarvan de RvS deze op haar manier uitlegt, en die Mona in haar wetsvoorstel op haar manier uitlegt. Voor allebei de uitleggen valt van alles te zeggen.
Nee, de grondwet geldt zoals die bedoeld is door de gekwalificeerde kamermeerderheid die hem aangenomen heeft. De juridische doctrine waarin de betekenis van de wet met het tijdsverloop en rechterlijke uitspraken verandert is fundamenteel antidemocratisch.
pi_218849821
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik niet op een partij stemmen die dit vodje er doorheen weet te loodsen.

Het gaat namelijk alleen maar zorgen voor een verdere ineenstorting van het al vastgelopen asielbeleid. Praktisch elke gemeente kan dit succesvol gaan aanvechten bij een rechter.
Laat het instorten. En laat gemeenten het maar aanvechten.

Dit asielbeleid is werkelijk absurd. Je moet als een joker de boel slopen. Steeds meer Nederlanders zijn die AZC’s helemaal zat.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:02:44 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218849991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:41 schreef Homey het volgende:

[..]
Laat het instorten. En laat gemeenten het maar aanvechten.
Dat betekent de facto dat ze binnen blijven stromen en er ook geen zicht op vertrek is.

Ik heb zelf eigenlijk liever dat beleidsbepalers regelgeving maken dat dat voorkomt en/of in toon houdt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218850091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:39 schreef matspontius het volgende:

[..]
Heerlijk volk - echt een aanwinst voor de samenleving. Je weet waar je op moet stemmen om dit soort schorem in de toekomst buiten te houden!
De Nederlandse rechtse partijen gaan toch nooit aan de landsgrenzen staan, om buitenlandse rechtse partijen te verhinderen om ons land te betreden?
pi_218850117
quote:
[ x ]

Niks aan de hand hier!
Dit wordt ook nergens in de regeliere media vermeldt.
pi_218850140
quote:
Moeten er wel betaalbare koopwoningen zijn.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:19:53 #250
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218850148
quote:
[ x ]

Niks aan de hand hier!
En de media zwijgt
pi_218850171
quote:
[ x ]

Niks aan de hand hier!
Volgens het deugpubliek geeft een AZC nauwelijks overlast.
pi_218850181
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat betekent de facto dat ze binnen blijven stromen en er ook geen zicht op vertrek is.

Ik heb zelf eigenlijk liever dat beleidsbepalers regelgeving maken dat dat voorkomt en/of in toon houdt.
Ik durf te wedden dat wanneer nieuwe asielzoekers hier een maand in een tent op een grasveldje moeten slapen dat ze snel hun heil elders zullen gaan zoeken buiten Nederland. Er zitten nauwelijks echte vluchtelingen tussen maar uitsluitend lieden die hier om economische motieven komen. Er is geen enkel Europees land waar de opvang zo goed en humaan is georganiseerd is als hier. En er is geen enkel Europees land waarbij statushouders zo ruimhartig met voorrang een sociale huurwoning toegewezen krijgen, een budget voor inboedel krijgen en allerlei andere tegemoetkoming in de kosten. Hoog tijd dat dit absurde systeem met een aanzuigende werking afgebroken wordt. Er zullen misschien een aantal weken schrijnende toestanden zijn (die de media maar wat graag zullen uitvergroten) maar dat moet maar op de koop genomen worden. De effecten van de asielinstroom op de autochtone bevolking zijn ook schrijnend.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:24:15 #253
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218850186
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volgens het deugpubliek geeft een AZC nauwelijks overlast.
Gewoon weer een incidentje
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:27:39 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218850212
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoog tijd dat dit absurde systeem met een aanzuigende werking afgebroken wordt.
Daar is vrijwel iedereen het over eens, dus kom dan met deugdelijke wetgeving in plaats van dit soort broddelwerk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218850246
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar is vrijwel iedereen het over eens, dus kom dan met deugdelijke wetgeving in plaats van dit soort broddelwerk.
Links heeft het recht op asiel en hun progressieve handleiding hoe asielzoekers te behandelen, zo diep institutioneel verankerd dat dit via wetgeving volgens de humane weg vrijwel onmogelijk is. Er zit een staat achter de staat die stevig de touwtjes in handen heeft; van politiek, goede doelen, rechters, ambtenaren, media, Raad van State etc. Een gelijkgeschakelde keten van belangen die elkaar stevig vasthouden en waar nodig zand in de machine strooien om rechts beleid te dwarsbomen.

Eigenlijk is Nederland al eeuwenlang een land wat geregeerd wordt door regenten. Dat is nu weinig anders.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:34:07 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218850255
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Links heeft het recht op asiel, en hun progressieve handleiding hoe asielzoekers te behandelen, zo diep institutioneel verankerd dat dit via wetgeving volgens de humane weg vrijwel onmogelijk is. Er zit een staat achter de staat die stevig de touwtjes in handen heeft, van politiek, goede doelen, rechters, ambtenaren, media, Raad van State etc. Een gelijkgeschakelde keten van belangen die elkaar stevig vasthouden en waar nodig zand in de machine strooien om rechts beleid te dwarsbomen.

Eigenlijk is Nederland al eeuwenlang een land wat geregeerd wordt door regenten. Dat is nu weinig anders.
Oja, het is allemaal de schuld van links.

De bingokaart is vol, u gaat door voor een bosch koelkast.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218850319
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Oja, het is allemaal de schuld van links.

De bingokaart is vol, u gaat door voor een bosch koelkast.
Hoi.

Ik heb niet mee gespeeld met de bingo, maar die koelkast gaat nu eerst naar mij.
pi_218850330
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Dingen beweren en er ook naar handelen zijn twee verschillende dingen. Als je kijkt naar het stemgedrag van GL/PvdA dan werken ze nog steeds iedere maatregel tegen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:48:35 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218850392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dingen beweren en er ook naar handelen zijn twee verschillende dingen. Als je kijkt naar het stemgedrag van GL/PvdA dan werken ze nog steeds iedere maatregel tegen.
Zou niet boeiend moeten zijn want nergens een meerderheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218850395
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
GL/PvdA heeft gewoon kleur bekend inzake dit onderwerp. Ze willen de hoeveelheid AZC's verdubbelen, een humaan en ruimhartig opvangbeleid en dat de samenleving gebaat is bij meer diversiteit. Immigratiebeperkende maatregelen op nationaal niveau zijn onbespreekbaar.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:55:00 #261
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218850454
Volgens mij was er in 2024 een tekort aan huurwoningen van rond de 400.00.

Ongeveer 7% naar statushouders, komen we er nog +- 372.000 tekort, wat gaan we daar aan doen dan?
pi_218850885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:55 schreef Duracell het volgende:

Ongeveer 7% naar statushouders, komen we er nog +- 372.000 tekort, wat gaan we daar aan doen dan?
Goeie vraag, zolang die stikstofwaanzin voortduurt wordt er niet gebouwd.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:10:08 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218851131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 02:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist je kunt niet de tekortkoming van te weinig woningbouw eenzijdig afwentelen op jonge Nederlandse woningzoekenden

Die linkse RvS moet zeggen dat er eerst gebouwd moet worden en dan pas voorrang voor asielzoekers
Dit is een cirkelredenering. De RvS geeft advies over een voorgenomen wetswijziging en is niet bevraagd om advies te geven dat er - hoe terecht ook - betaalbaar gebouwd moet worden.

Ook zonder RvS zal elk rechter het Mona-wetje in zijn hudige vorm kraken omdat iemand niet op grond van een statushouderschap mag worden uitgesloten van een urgentie beoordeling.
Maar goed, dat gaat Mona nog wel merken als ze de wet door de Kamers wil gaan jassen.
Ik kan mij niet onttrekken dat deze zinloze actie bedoeld is als verkiezingscampagne. Wat ze roept klinkt leuk maar is simpelweg onhoudbaar.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:13:06 #264
182233 thedeedster
pi_218851158
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
GL/PvdA heeft gewoon kleur bekend inzake dit onderwerp. Ze willen de hoeveelheid AZC's verdubbelen, een humaan en ruimhartig opvangbeleid en dat de samenleving gebaat is bij meer diversiteit. Immigratiebeperkende maatregelen op nationaal niveau zijn onbespreekbaar.
Kijk, dat mag allemaal. Vroeger waren ze daar nooit eerlijk over. Nu tenminste wél.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:24:19 #265
323876 michaelmoore
pi_218851231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dit is een cirkelredenering. De RvS geeft advies over een voorgenomen wetswijziging en is niet bevraagd om advies te geven dat er - hoe terecht ook - betaalbaar gebouwd moet worden.

betaalbaar bouwen kan alleen in de weilanden
niet in de stad

Ik pleit voor kooprecht van de huurwoning tegen WOZwaarde, financiering door de woningcorporatie met hypotheekgarantie
Dat is pas sociaal

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-09-2025 14:33:54 ]
pi_218851246
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Links heeft het recht op asiel en hun progressieve handleiding hoe asielzoekers te behandelen, zo diep institutioneel verankerd dat dit via wetgeving volgens de humane weg vrijwel onmogelijk is. Er zit een staat achter de staat die stevig de touwtjes in handen heeft; van politiek, goede doelen, rechters, ambtenaren, media, Raad van State etc. Een gelijkgeschakelde keten van belangen die elkaar stevig vasthouden en waar nodig zand in de machine strooien om rechts beleid te dwarsbomen.

Er is toch nog zoveel dat veranderd moet worden, voordat alles naar wens is van de echt linkse partijen? Het beleid is dan toch voornamelijk rechts geweest? Het is dan toch veel aannemelijker dat een links beleid gedwarsboomd wordt?
pi_218851290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:55 schreef Duracell het volgende:

De statushouders die nog een woning bezet houden terugsturen naar hun eigen land of het land waar ze in eerste instantie naartoe gevlucht waren.

Er gaat een hoger percentage naar statushouders en dat jaar in jaar uit, terwijl die statushouders niet doorstromen omdat ze van een uitkering afhankelijk zijn. Dus met een beetje geluk is met een jaar of 10 meer dan de helft van de sociale woningvoorraad aan zijn particuliere eigenaren onttrokken en weggegeven aan derde wereldschooiers.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:37:55 #268
323876 michaelmoore
pi_218851309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De statushouders die nog een woning bezet houden terugsturen naar hun eigen land of het land waar ze in eerste instantie naartoe gevlucht waren.

Er gaat een hoger percentage naar statushouders en dat jaar in jaar uit, terwijl die statushouders niet doorstromen omdat ze van een uitkering afhankelijk zijn. Dus met een beetje geluk is met een jaar of 10 meer dan de helft van de sociale woningvoorraad aan zijn particuliere eigenaren onttrokken en weggegeven aan derde wereldschooiers.
Geen voorrang op basis van statushouder zijn
quote:
Raad van State: Voortrekken statushouders op sociale woningmarkt moet blijven
De Raad van State heeft het kabinetsplan om de voorrang voor statushouders op sociale huurwoningen te schrappen hard afgekeurd.

Volgens het adviesorgaan gaat het voorstel van minister Keijzer (BBB) in tegen de Grondwet omdat het leidt tot ongelijke behandeling.
Het idee achter het plan is dat vluchtelingen niet langer alleen door hun verblijfsstatus een plek bovenaan de wachtlijst krijgen, maar de Raad vindt dat onaanvaardbaar.
iedereen mag wachten , ga maar bouwen voor die statushouders dan ,in de weilanden waar nu de AZC s komen

geen voorrang op Nederlanders die al 10 jaar ingeschreven staan

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-09-2025 14:55:08 ]
pi_218851381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is toch nog zoveel dat veranderd moet worden, voordat alles naar wens is van de echt linkse partijen? Het beleid is dan toch voornamelijk rechts geweest? Het is dan toch veel aannemelijker dat een links beleid gedwarsboomd wordt?
Ja, massa-immigratie is een zeer rechtse wens. Maar links heeft de gewone mensen jaren geleden al opgegeven en is bij de neoliberale globalisten in bed gekropen. Ze zijn nu ook liefhebber van oorlog.
pi_218851550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook zonder RvS zal elk rechter het Mona-wetje in zijn hudige vorm kraken omdat iemand niet op grond van een statushouderschap mag worden uitgesloten van een urgentie beoordeling.
Maar goed, dat gaat Mona nog wel merken als ze de wet door de Kamers wil gaan jassen.
Ik kan mij niet onttrekken dat deze zinloze actie bedoeld is als verkiezingscampagne. Wat ze roept klinkt leuk maar is simpelweg onhoudbaar.
Een statushouder hoeft ook niet per definitie uitgesloten te worden van een urgentie beoordeling. Het punt is juist dat een statushouder automatisch al urgentie voorrang krijgt, daar komt niet eens een beoordeling aan te pas.

Statushouders zijn volgens de RvS hulpeloze zwakkelingen die door de staat geholpen moeten worden.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:13:23 #271
287741 matspontius
pi_218851592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:07 schreef Ronald het volgende:

[..]
Een statushouder hoeft ook niet per definitie uitgesloten te worden van een urgentie beoordeling. Het punt is juist dat een statushouder automatisch al urgentie voorrang krijgt, daar komt niet eens een beoordeling aan te pas.

Statushouders zijn volgens de RvS hulpeloze zwakkelingen die door de staat geholpen moeten worden.
Hulpeloos als in het verkrachten en vermoorden van een jong meisje, als in het voor de trein duwen van een jong meisje, als in het voordurend vertonen van excessief geweld, als in het voortdurend trekkenvan messen, als in het voordurend lastig vallen van vrouwen en meisjes, als in het vootdurend ten toon spreiden van zeer aggressief en onaangepast gedrag, als in het voordurend niet betalen voor het openbaar vervoer, als in het voortdurend stelen, als in het voortdurend bedreigen van mensen, als in het zich niet wensen aan te passen aan de heersende normen, waarden en regels, als in - en zo kan ik nog wel een paar uur doorgaan. Zo hulpeloos bedoel je?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:13:43 #272
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218851600
quote:

[..]
En precies dat is wat een ruime meerderheid van het volk tegen de borst stuit. Maar nee, we drammen dat toch door.
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:15:42 #273
287741 matspontius
pi_218851623
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:13 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En precies dat is wat een ruime meerderheid van het volk tegen de borst stuit. Maar nee, we drammen dat toch door.
Precies de reden waarom je niet op die halve garen moet stemmen - die uitgemergelde tuinkabouter is de nagel aan de doodskist Nederland
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:17:36 #274
323876 michaelmoore
pi_218851651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:07 schreef Ronald het volgende:

[..]

ja volgens de GroenLinks heren en dames van de RVS

Ze willen niet woningen voor ons bouwen in het weiland maar wel AZC s in het kostbare groene weiland
En stiktof is nu opeens geen punt meer
\
quote:

pi_218851665
quote:

[..]
de samenleving gebaat is bij meer diversiteit.
Merk er niet veel van helaas
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:21:07 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218851677
Mona wil dat gemeentes nu statushouders met familieleden in Nederland slaapplekken gaan toekennen, als het bij familie niet kan, maar wil ook dat gemeentes nooit voorrang mogen geven aan statushouders bij het toewijzen van een sociale huurwoning.

Zou ze zelf doorhebben dat ze hiermee een compleet onuitvoerbaar plan creërt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:21:34 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218851680
quote:
Minister Keijzer (Asiel en Migratie) wil dat 2000 statushouders die al een verblijfsvergunning hebben gekregen bij familieleden gaan wonen. Zo wil ze meer plekken creëren voor nieuwe asielzoekers.

Het gaat om zogenoemde nareizigers: echtgenoten, partners, ouders en kinderen die door andere statushouders naar Nederland zijn gehaald. Op dit moment hoeven nareizigers niet bij hen te gaan wonen, als het huis daarvoor niet geschikt is. Daar wil Keijzer dus verandering in brengen.

Als het niet lukt om bij familie te wonen, moet de gemeente van dat familielid een slaapplek voor hen vinden.

Taak van de gemeentes
Gemeentes hebben de taak om woningen te vinden voor statushouders. Keijzer heeft een wetsvoorstel liggen om hen geen voorrang meer te geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Ondanks zware kritiek van de Raad van State wil Keijzer de wet doorzetten.
https://nos.nl/artikel/25(...)-familie-laten-wonen

En tegelijkertijd wil Keijzer in het hier genoemde wetsvoorstel dat gemeenten eigenlijk niks meer te zeggen mogen hebben erover. Wat een heerlijke domheid. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:22:25 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218851683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die "schooiers" zijn mensen die simpelweg een wat andere ingevuld levensdoel hebben dan hier opgegroeiden die hun veelal ambities zullen hebben afgestemd om opwaarts hun VinexKasteel met EV te gaan bemachtigen.

Ik kan en wil mij meer dan voorstellen dat een woning voor menigeen niet veel meer hoeft te zijn dan een noodzakelijk (inschrijf)adres waar naar behoefte 3x3 geslapen kan worden.
En ja wat dan gebeurd is dat een groot deel van beschikbare woningen worden bezet door een groep die dingen wel best (moeten) vinden. Ik ken wijken die inmiddels vrijwel zijn ontdaan van hun oorspronkelijke samenstelling en iemand bij zijn verstand, nog niet met geld toe zal willen wonen.

Wij hebben ook een koopwoning, niet omdat wij dat als doel ambieerden maar omdat wij op geen enkele wijze in nog aanmerking kwamen - noch wilde komen - voor die "(a)sociaal" gelegen huurwoning.
Zelf zou ik veel liever een huisbaas hebben die alles daarvoor afregelt en wij gewoon een betaalbare huur betalen. Maar goed, Es war einmal … das Leben.
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:23:04 #279
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218851691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef Caland het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-familie-laten-wonen

En tegelijkertijd wil Keijzer in het hier genoemde wetsvoorstel dat gemeenten eigenlijk niks meer te zeggen mogen hebben erover. Wat een heerlijke domheid. _O-
Ben je gemeente Appingedam, heb je kennelijk een Soedanees gezin wonen in een klein flatje waar niemand meer bij past, mag je ineens slaapplekken gaan regelen.

Maar niet door asielopvang of sociale huurwoningen _O-
Gewoon maar bij de burgemeester op zolder dan?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 23 september 2025 @ 16:05:14 #280
211196 Weltschmerz
pi_218851978
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die "schooiers" zijn mensen die simpelweg een wat andere ingevuld levensdoel hebben dan hier opgegroeiden die hun veelal ambities zullen hebben afgestemd om opwaarts hun VinexKasteel met EV te gaan bemachtigen.

Ik kan en wil mij meer dan voorstellen dat een woning voor menigeen niet veel meer hoeft te zijn dan een noodzakelijk (inschrijf)adres waar naar behoefte 3x3 geslapen kan worden.
En ja wat dan gebeurd is dat een groot deel van beschikbare woningen worden bezet door een groep die dingen wel best (moeten) vinden. Ik ken wijken die inmiddels vrijwel zijn ontdaan van hun oorspronkelijke samenstelling en iemand bij zijn verstand, nog niet met geld toe zal willen wonen.

Wij hebben ook een koopwoning, niet omdat wij dat als doel ambieerden maar omdat wij op geen enkele wijze in nog aanmerking kwamen - noch wilde komen - voor die "(a)sociaal" gelegen huurwoning.
Zelf zou ik veel liever een huisbaas hebben die alles daarvoor afregelt en wij gewoon een betaalbare huur betalen. Maar goed, Es war einmal … das Leben.
Nederland is een dichtbevolkt land met dus altijd een natuurlijke krapte op de woningmarkt, het is of huge huren of hopeloze toestanden zoals voor de particuliere sociale woningbouw. Dus hebben wij hier ook sociale woningbouw voor mensen met een prima baan of mensen die aan het begin van hun carriere staan, of een onderneming aan het opbouwen zijn.

Dat ging allemaal heel erg goed. Veel van die mensen stroomden vanzelf wel door, want hoe bescheiden sociale woningbouwverenigingshuizen ook zijn, een hypotheek is al snel een heel stuk lager dan de huur. Het gaat mis bij hoge concentraties tokkies, moslims en het teveel aan statushouders.
  dinsdag 23 september 2025 @ 16:06:23 #281
323876 michaelmoore
pi_218851990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nederland is een dichtbevolkt land met dus altijd een natuurlijke krapte op de woningmarkt, het is of huge huren of hopeloze toestanden zoals voor de particuliere sociale woningbouw.
54% van Nederland bestaat uit leeg Weiland

ik zou zeggen ga lekker bouwen en verzin geen smoesjes over plantjes, konijnen en slakken en stikstof , hoogwaardig openbaar vervoer en slappe grond

Maar niet willen bouwen en dan migranten voorrang geven, nee dat kan niet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-09-2025 16:23:05 ]
  dinsdag 23 september 2025 @ 16:21:43 #282
507368 RotatoR
pi_218852134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ben je gemeente Appingedam, heb je kennelijk een Soedanees gezin wonen in een klein flatje waar niemand meer bij past, mag je ineens slaapplekken gaan regelen.

Maar niet door asielopvang of sociale huurwoningen _O-
Gewoon maar bij de burgemeester op zolder dan?
Soedanezen kunnen makkelijk met 10 man in zo'n flatje. Ze kwamen toch voor een veilig onderkomen ipv een 5 sterren hotel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')