Jammer dat je minder moeite hebt met incompetente partijen waarvan het gros van hun kamerleden nauwelijks aanwezig is.quote:Op maandag 22 september 2025 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Truus en ik vinden dat inderdaad erg vervelend.
Precies. Intussen gebeurt er helemaal niks: niet door rechts, niet door links, niet door de PVV.quote:Op maandag 22 september 2025 15:56 schreef Fok-it het volgende:
Ah, het kabinet gaat weer eens in tegen de RvS. Je zou maar eens juridisch goed onderbouwd beleid gaan maken.
Ach, het levert weer wat zetels op he. Even d66 rechters gillen op X en Truus is overtuigd dat dit land al 20 jaar is gekaapt door extreem links
Verrassend.quote:Op maandag 22 september 2025 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Truus en ik vinden dat inderdaad erg vervelend.
Ik verwacht een monsterzege op rechts, als dat gebeurt krijg je van mij een mooie spiegel.quote:
Lief van je maar ik weet wel hoe hot ik benquote:Op maandag 22 september 2025 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik verwacht een monsterzege op rechts, als dat gebeurt krijg je van mij een mooie spiegel.
Kun je jezelf eens goed in de ogen kijken.
Hier is het probleem dat hij nog geen contract voor onbepaalde tijd heeft en dat de berekening voor het eerste ontwerp ver boven het bedrag was dat wij in gedachten hadden, voor hout-chaletbouw.quote:Op maandag 22 september 2025 15:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat zou gewoon moeten mogen zonder vergunning.
Bij Links is het zo dat Links gedachtengoed regeert als zij de meerderheid vormen. Als rechts de meerderheid vormt is Links de minderheid en dan moet er rekening gehouden worden met de minderheid.quote:Op maandag 22 september 2025 16:15 schreef Anti_schaap het volgende:
Gek he dat Nederlanders geen vertrouwen meer hebben in de rechtspraak. Met als resultaat dat je vaker opstanden gaat krijgen zoals afgelopen weekend.
Jij hoopt er natuurlijk al op dat een Nederlandse Capitool bestorming niet ver weg meer isquote:Op maandag 22 september 2025 16:15 schreef Anti_schaap het volgende:
Gek he dat Nederlanders geen vertrouwen meer hebben in de rechtspraak. Met als resultaat dat je vaker opstanden gaat krijgen zoals afgelopen weekend.
Tokkies die siegheilend het binnenhof slopen, het moet maar net in je straatje passen inderdaad.quote:Op maandag 22 september 2025 16:15 schreef Anti_schaap het volgende:
Bijzonder. Als coalitie mag je gewoon beleid maken hoor. Oppositie kan dat niet tegenhouden.quote:Op maandag 22 september 2025 16:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij Links is het zo dat Links gedachtengoed regeert als zij de meerderheid vormen. Als rechts de meerderheid vormt is Links de minderheid en dan moet er rekening gehouden worden met de minderheid.
Klopt, maar van links wordt er dan wel geageerd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden. En dat is vooral Links.quote:Op maandag 22 september 2025 16:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder. Als coalitie mag je gewoon beleid maken hoor. Oppositie kan dat niet tegenhouden.
Prijs u gelukkig dat u de ruimte hebt om dit überhaupt te doen.quote:Op maandag 22 september 2025 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is het probleem dat hij nog geen contract voor onbepaalde tijd heeft en dat de berekening voor het eerste ontwerp ver boven het bedrag was dat wij in gedachten hadden, voor hout-chaletbouw.
We zijn ons nog aan 't beraden en hebben het even in de koelkast gezet. Want ik denk dat je voor dat bedrag ook een echte stenen bungalow kan bouwen en dan zit je niet vast aan standaard prefab module maten.
We moeten ook nog een paar bomen rooien en het terrein bouwrijp maken. Vroeger hebben daar garageboxen gestaan en er zit nog veel puin in de grond. Denk dat we daar maar eens mee beginnen.
Denk dat de gemeente niet heel moeilijk zal doen, eigenlijk.
Jeetje. Wat een inhoudelijk betoog. Bedankt Gia.quote:Op maandag 22 september 2025 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar van links wordt er dan wel geageerd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden. En dat is vooral Links.
Gezien met de protesten in Frankrijk was er niet zoveel aan de hand. Maar gezien het toenemende woningtekort zijn er steeds meer mensen met niks (eigendom) te verliezen en geen mogelijkheden vanuit de overheid om het echt aan te pakken (cellentekort), dat is wel een ideale mix voor een geweldsspiraal.quote:Op maandag 22 september 2025 16:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jij hoopt er natuurlijk al op dat een Nederlandse Capitool bestorming niet ver weg meer is
Ik zie vooral een stel hypocriete degenerates die dagelijks online briesen over mensen en bijbehorende strafbare feiten om datzelfde klakkeloos ook te doen tijdens hun vrije dagquote:Op maandag 22 september 2025 16:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien met de protesten in Frankrijk was er niet zoveel aan de hand. Maar gezien het toenemende woningtekort zijn er steeds meer mensen met niks (eigendom) te verliezen en geen mogelijkheden vanuit de overheid om het echt aan te pakken (cellentekort), dat is wel een ideale mix voor een geweldsspiraal.
Mag niet van de Raad van State.quote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Daarom socialehuurwoningen in hun geheel afschaffen, uitkeringen afschaffen, paspoorten voor buitenlanders afschaffen.
Het kernprobleem is dat de Nederlandse overheid mensenrechten schendt, dan zijn ferme protesten wel degelijk gerechtigd.quote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zie vooral een stel hypocriete degenerates die dagelijks online briesen over mensen en bijbehorende strafbare feiten om datzelfde klakkeloos ook te doen tijdens hun vrije dag
quote:Het recht op wonen is een fundamenteel mensenrecht dat stelt dat iedereen recht heeft op een adequate, betaalbare woning waar men in veiligheid, vrede en waardigheid kan leven.
Ja, echt HEEL STOM dat de overheid beleid moet maken dat niet in strijd is met de grondwet.quote:Op maandag 22 september 2025 14:17 schreef Nexum het volgende:
Ik vind het ergens wel bijzonder dat een clubje van zo’n (10?) man zo’n invloed kan hebben op besluitvorming wat breed gedragen wordt in de samenleving. Daar gaat ergens iets mis, los of ik het er inhoudelijk mee eens ben of niet
En HRA?quote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Daarom socialehuurwoningen in hun geheel afschaffen, uitkeringen afschaffen, paspoorten voor buitenlanders afschaffen.
Je vergeet: het buitenland afschaffen.quote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
nou ik zou wel voor een kooprecht voor huurders zijn van hun huurwoning voor de huurprijsquote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Gewoon ieder mens de gelegenheid geven om op een plek naar keuze zelf een woning te bouwen, dan laat men tenminste blijken dat men niet mensvijandig is.quote:Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Dit klopt wel, maar dan is voorrang verlenen net zo min de manier om een gelijke behandeling te krijgen als dat geen voorrang verlenen is. Ze willen dat de overheid een ongelijke behandeling oplost door een andere ongelijke behandeling te creëren.quote:Statushouders, oftewel asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus in Nederland mogen blijven, hebben volgens de Raad van State "een ongunstige uitgangspositie op de woningmarkt". Omdat ze zich pas na binnenkomst in Nederland kunnen inschrijven voor een woning, komen ze automatisch onderaan de wachtlijst te staan.
Zouden ze dan een soort gemiddelde wachttijd alvast moeten krijgen, naar gelang hun leeftijd.quote:Op maandag 22 september 2025 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vind het maar een vreemde logica van de Raad van State.
[..]
Dit klopt wel, maar dan is voorrang verlenen net zo min de manier om een gelijke behandeling te krijgen als dat geen voorrang verlenen is.
Misschien zoiets maar de RvS geeft ook maar meteen een d-advies van volledig niet indienen, terwijl er inderdaad wel oplossingen zijn te verzinnen binnen die wet die een gelijkere situatie dan nu creëren en een gelijkere situatie dan enkel stoppen met alle voorrang voor statushouders. Want die moeten toch ook zien dat de huidige situatie net zo goed in strijd is met de grondwet.quote:Op maandag 22 september 2025 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Zouden ze dan een soort gemiddelde wachttijd alvast moeten krijgen, naar gelang hun leeftijd.
Maar ja, andere groepen krijgen dat ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |