Het is een gekende werkwijze dat mensen in groepen aankomen om zich bij aanvraag strategisch uiteen te splitsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:23 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Precies. Even het huwelijk ontbinden ofzo, zielig doen en hoppa beide recht op een eigen woning.
Succes daarmee met provincies waar BBB in het bestuur zit - alle 12 ongeveer.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
maar er is geen mens bij de provicies die op het idee komt om es flink woningn te gaan bouwen in de weilanden
Dat willen genoeg gemeentes in Noord-Holland wel, maar de PS in die provincie betsaat uit GL/PvdA en D'66-ers. Die zijn mordicus tegen bouwen buiten de bebouwde kom. Max. 7 woningen per project buiten de bk geloof ik. Resultaat: nieuwbouw ligt stil.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
maar er is geen mens bij de provicies die op het idee komt om es flink woningn te gaan bouwen in de weilanden
Schandalig!!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is een gekende werkwijze dat mensen in groepen aankomen om zich bij aanvraag strategisch uiteen te splitsen.
Controleren of onderzoeken op of wat eerdere (onderlinge) verbintenissen waren, is erg ingewikkeld.
Zeker daar waar administratie simpelweg (bewust) ontbreekt.
Etnisch profileren of iemand een relatie ontzeggen of die daarop controleren, is in Nederland nu eenmaal niet toegestaan.
En ja dan kan het - imo sporadisch - gebeuren dat er meerdere mensen een woning verkrijgen, de één bij een ander intrekt en een daarbij "vrijkomende" woning wordt "onderverhuurd" aan iemand (anders) die dat spel weer meespeelt.
Dat BBB in elke provincie in het bestuur zit ligt het niet aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat willen genoeg gemeentes in Noord-Holland wel, maar de PS in die provincie betsaat uit GL/PvdA en D'66-ers. Die zijn mordicus tegen bouwen buiten de bebouwde kom. Max. 7 woningen per project buiten de bk geloof ik. Resultaat: nieuwbouw ligt stil.
PVV heeft geen probleem met woningbouw in het weilandquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat BBB in elke provincie in het bestuur zit ligt het niet aan natuurlijk.
Zoals hierboven gezegd, “links” wil al wat langer soms in weilanden bouwen maar wordt tegengehouden door partijen als BBB die niks met de boeren willen doen.
Het past ook beter in de logica van D66 bijvoorbeeld, die sowieso een halvering vd veestapel wil en de vrijgekomen land gebruiken voor woningbouw.
Groen Links heeft smoesjes zat om niet te hoeven bouwenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:47 schreef kalinhos het volgende:
D66:
https://www.nieuweoogst.n(...)allen-op-boerengrond
Pvda:
https://www.ad.nl/politie(...)utiecentra~af408e16/
Maar het zal liggen aan de “linkse” partijen natuurlijk.
quote:Polder Rijnenburg
In Utrecht moeten veel nieuwe woningen worden gebouwd.
Daarom zijn er plannen om woningen te bouwen in polder Rijnenburg.
Zo breidt Utrecht uit, de natuur in.
GroenLinks is tegen deze plannen.
Wij vinden de polder Rijnenburg geen goede locatie voor woningbouw.
De bodem daalt, en er is overstromingsgevaar.
Slappe grond
Ook ontbreken er nog wegen en aansluitingen op het openbaar vervoer (OV).
Het bouwen in de polder vraagt om miljarden euro's voor alleen al de aansluiting op het openbaar vervoer.
Dan nog zou woningbouw in Rijnenburg leiden tot 20 tot 30 procent meer autoverkeer dan wanneer er woningen in de stad zouden worden gebouwd.
Het ligt aan de Provinciale Staten Noord-Holland.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:47 schreef kalinhos het volgende:
Maar het zal liggen aan de “linkse” partijen natuurlijk.
En wat zal de daarop volgende observatie zijn .....???quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:58 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/ijzerboot/status/1976259199400280101
Ik zag deze statistieken. Nu ben ik nog steeds van mening dat het eigenlijke probleem het slopen van de woningmarkt en de krimp van het aantal sociale huurwoningen is, maar dit wijst erop dat de immigratie een grotere factor is dan eerder gemeld.
Mensen met een Nederlands paspoort in een groeiend segment van de samenleving laten het aantal huishoudens niet groeien omdat hun kinderen tot na hun dertigste vast zitten bij hen thuis is dan een volgende observatie.
Dat alle ouderen in hele grote woningen bezet houden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:35 schreef blomke het volgende:
[..]
En wat zal de daarop volgende observatie zijn .....???
Spannend hè....???quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:35 schreef blomke het volgende:
[..]
En wat zal de daarop volgende observatie zijn .....???
Ja, nou. Vooral voor autochtonen wordt het heel spannend.quote:
Dat is een vergissing, ik zie voornamelijk dat vitale oudere mannen grote woningen bezet houden. Met de nadruk op vitale.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat alle ouderen in hele grote woningen bezet houden?
Het begrip "bezet houden" roept bij mij negatieve connotaties op. Alsof het een onrechtmatige, haast oorlogszuchtige daad is. Ze wonen er gewoon, zoals ook vrouwen in woningen wonen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is een vergissing, ik zie voornamelijk dat vitale oudere mannen grote woningen bezet houden *. Met de nadruk op vitale.
Aangezien vrouwen ouder worden dan mannen lijkt het me aannemelijk dat er meer woningen "bezet" worden gehouden door oudere vrouwen dan oudere mannen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is een vergissing, ik zie voornamelijk dat vitale oudere mannen grote woningen bezet houden. Met de nadruk op vitale.
als ze gaan samenwonen dan kost het heel veel AOW , dus gaan ze vaak op visite of samen met vakantie , dan blijf je toch ook zelfstandig das wel zo zeker danquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Aangezien vrouwen ouder worden dan mannen lijkt het me aannemelijk dat er meer woningen "bezet" worden gehouden door oudere vrouwen dan oudere mannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |