abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218841944
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:32 schreef torentje het volgende:
Men moet van het idee af, dat iemand pas waardevol is en gezond verstand heeft als die een ruime vrijstaande woonruimte heeft.
Dan moet het hele woord statushouder ook veranderen. Want status = eerbiedwaardig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218841946
Het was dan ook direct duidelijk dat in geen enkel geval voorrang kunnen verlenen juridisch geen stand kon houden, daar werd direct al door iedereen en zijn moeder voor gewaarschuwd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 11:36:34 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841953
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:
Het was dan ook direct duidelijk dat in geen enkel geval voorrang kunnen verlenen juridisch geen stand kon houden, daar werd direct al door iedereen en zijn moeder voor gewaarschuwd.
Dit is een ander wetsvoorstel, hebben we het net over gehad.

Dit wetsvoorstel gaat enkel over Hanni uit Eritrea die net zolang moet wachten als Hennie uit Volendam.

(neemt niet weg dat in theorie de gemeente kan zeggen dat Hanni voorrang moet krijgen omdat zijn fatbike een schuurtje nodig heeft om in te staan)
pi_218841956
Goh, de Raad van State oordeelt weer eens in het voordeel van asielzoekers. Dat clubje van Thom de Graaf is duidelijk gepolitiseerd.
pi_218841959
NWS / Steeds meer jongeren overwegen te gaan emigreren

Nederlandse jongeren (willen) emigreren, statushouders krijgen woning. Omgekeerde wereld lijkt me.
pi_218841964
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ook van dit voorstel was allang duidelijk dat het niet kon. Dit kabinet heeft boter op hun hoofd. Nu kunnen de partijen wel mooi weer gaan tieren over RvS en over D66-rechters of wat dan ook.

Zie 90% van de posts ook in dit topic. In plaats van ja ik weet niet hoor verwachten dat een kabinet deugdelijk juridisch advies inwint en deugdelijke wetsvoorstellen schrijft. Dat je dan misschien je verwijten richting het kabinet moet laten uitgaan. Geldt ook voor de Kamer met hun onhaalbare moties.

Maar goed, ik zal wel gek zijn dat ik waarde hecht aan de Grondwet.
pi_218842004
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dan moet het hele woord statushouder ook veranderen. Want status = eerbiedwaardig.
Statushouders krijgen hier toch ook geen ruime vrijstaande woonruimtes van de lieden die ruim en vrijstaand wonen?
  maandag 22 september 2025 @ 11:44:24 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218842005
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ook van dit voorstel was allang duidelijk dat het niet kon. Dit kabinet heeft boter op hun hoofd. Nu kunnen de partijen wel mooi weer gaan tieren over RvS en over D66-rechters of wat dan ook.

Zie 90% van de posts ook in dit topic. In plaats van ja ik weet niet hoor verwachten dat een kabinet deugdelijk juridisch advies inwint en deugdelijke wetsvoorstellen schrijft. Dat je dan misschien je verwijten richting het kabinet moet laten uitgaan. Geldt ook voor de Kamer met hun onhaalbare moties.

Laat dat gajes lekker buiten de landsgrenzen - hoeven we hier dit soort discussies ook niet te voeren. Win-Win ^O^ ^O^
"Hoka Hey!"
pi_218842009
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Laat dat gajes lekker buiten de lansgrenzen - hoeven we hier dit soort discussies ook niet te voeren. Win-Win ^O^ ^O^
Dat is een ander wetsvoorstel beste mats. Ook die werd al snel afgeschoten en daarna heeft Wilders geen moeite meer gedaan om het voor je te regelen.
pi_218842015
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Statushouders krijgen hier toch ook geen ruime vrijstaande woonruimtes van de lieden die ruim en vrijstaand wonen?
Nee want die zijn er niet. In de Randstad zijn dat allemaal koophuizen met een prijskaartje van gemiddeld 6 ton.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 22 september 2025 @ 11:46:28 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218842016
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit wetsvoorstel voldoet juridisch. Het enige wat de RvS stelt is:

quote:
Statushouders, oftewel asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen en dus in Nederland mogen blijven, hebben volgens de Raad van State "een ongunstige uitgangspositie op de woningmarkt".
Leuk dat de RvS dit zo schrijft maar genoeg groepen met een ongunstige uitgangspositie op de huidige woningmarkt.
  maandag 22 september 2025 @ 11:47:25 #42
3542 Gia
User under construction
pi_218842022
Nog maar eens: Bouw leegstaande scholen en kantoren om tot kamers met gedeelde voorzieningen, zoals badkamer, huiskamer, keuken, toiletten enz.... en huisvest daar die statushouders. Van daaruit kunnen ze dan zelfstandig op zoek naar eigen woonruimte. Ze hebben dan hetzelfde als onze jongeren, die nog noodgedwongen bij de ouders wonen. Ze kunnen dan gewoon aansluiten op de wachtlijst, want ze hebben onderdak.
  maandag 22 september 2025 @ 11:49:02 #43
3542 Gia
User under construction
pi_218842034
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
Want elke 30-jarige kan op 1 salaris een huis kopen? Mijn zoon van 31 is kok, maar verdient niet genoeg om een hypotheek van minimaal 2,5 ton te krijgen, want voor een lager bedrag zijn er amper koopwoningen.
pi_218842056
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nope, het gaat nog steeds om het verbod om urgentie te verlenen.

Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel. De RvS geeft nu zelfs dictum D, dat komt eigenlijk zelden tot nooit voor. Broddelwerk dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 september 2025 @ 11:55:21 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218842091
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel. De RvS geeft nu zelfs dictum D, dat komt eigenlijk zelden tot nooit voor. Broddelwerk dus.
quote:
Omdat een aantal linkse Kamerleden de viering van Keti Koti verkozen boven stemmen en een aantal rechtste partijen een amendement van de PVV steunden, was er een nipte meerderheid om de voorrangsregeling voor statushouders volledig af te schaffen.
Dit broddelwerkje kwam er doorheen omdat het Keti Koti was _O_ @KingRoland
pi_218842100
quote:

[..]

Ach, alles om het aan te dikken natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218842109
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee want die zijn er niet. In de Randstad zijn dat allemaal koophuizen met een prijskaartje van gemiddeld 6 ton.
Ze zijn er dus wel, maar de lieden die tegenwoordig ruim en vrijstaand wonen, gunnen de statushouders hetzelfde gemak en luxe dus niet?
pi_218842120
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach, alles om het aan te dikken natuurlijk.
Je kan het uitgebreide advies inzien, benieuwd op welke punten jij het juridisch aangedikt vindt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842143
quote:

[..]
Gemeenten waren eerder al vernietigend over dit voorstel.
Dat zijn vooral GroenLinks gemeenten die huilie huilie doen. Niet verassend.
pi_218842147
Hoezo heeft de RvS wat te zeggen over de particuliere eigendom van woningcorporaties?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2025 @ 12:03:26 #51
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842162
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Dan passen we de grondwet toch aan. Problem solved.
Haha lekker gelachen.

Met terreur organisaties als GroenLinks pvda denk pvdd gaat dat niet lukken plus nog wat andere als d66 volt cu is t helemaal onmogelijk.

Los van dat ik het ook niet verwacht van het cda en vvd als t erop aan komt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_218842184
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind dat de raad van state ontbonden moet worden.

Totaal achterhaald wereldvreemd orgaan dat gevuld wordt met uitgerangeerde politici die tot aan hun pensioen een baantje moeten hebben.
wereldvreemd tot en met
houden van alles en nog wat tegen in dit land, zie ook hun stikstof uitspraak
  maandag 22 september 2025 @ 12:06:14 #53
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842185
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:47 schreef Gia het volgende:
Nog maar eens: Bouw leegstaande scholen en kantoren om tot kamers met gedeelde voorzieningen, zoals badkamer, huiskamer, keuken, toiletten enz.... en huisvest daar die statushouders. Van daaruit kunnen ze dan zelfstandig op zoek naar eigen woonruimte. Ze hebben dan hetzelfde als onze jongeren, die nog noodgedwongen bij de ouders wonen. Ze kunnen dan gewoon aansluiten op de wachtlijst, want ze hebben onderdak.
En denk jij dat onze Somalische prinsen dat accepteren met hun legkip en 15 kinderen?
pi_218842186
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat zijn vooral GroenLinks gemeenten die huilie huilie doen. Niet verassend.
Nee, dat was vrij letterlijk elke gemeente in Nederland.

Dit debiele voorstel voorzag er namelijk niet alleen in om geen enkele vorm van voorrang meer te mogen verlenen aan statushouders maar ook om het zelf kunnen aanwijzen van urgentiecategorieėn (niet alleen statushouders) volledig bij de gemeenten weg te halen. Iets waar de RvS in hetzelfde advies ook vrij vernietigend over is.

quote:
Voor een dergelijke ingreep in de gemeentelijke beleidsvrijheid dient een gegronde reden te bestaan. (zie noot 37) De toelichting geeft als rechtvaardiging ‘een eerlijke verdeling van schaarse woonruimte’. (zie noot 38) Het blijft onduidelijk waarom gemeenten niet zelf die keuzes mogen maken. De Afdeling ziet dan ook niet in waarom de gemeenten deze bevoegdheid wordt ontnomen.

Aan een dergelijke ingreep in de gemeentelijke beleidsvrijheid zou bovendien een zorgvuldig proces vooraf moeten gaan, waarbij alle relevante instanties worden betrokken. De Afdeling merkt in dit verband op dat diverse noodzakelijke processtappen niet zijn gevolgd. Zo zijn de verschillende koepels niet formeel geconsulteerd. (zie noot 39) Ook blijkt niet uit de toelichting dat een Uitvoerbaarheidstoets Decentrale Overheden is verricht. Dit geeft geen blijk van een zorgvuldig wetgevingsproces.
Hiermee zeggen ze eigenlijk heel netjes 'welke debiel heeft dit ingediend?'
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218842187
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:47 schreef Gia het volgende:
Daar moeten we wel eerst even toestemming voor vragen aan de heilige Raad van State.
pi_218842206
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ondwet/92034734.html

Dit land is kapot hoor
Ik zweer het je

Men wil geen woningen bouwen in het weiland en statushouders houden voorrang op de toewijzing van vrijkomende woningen

En dan vind men het vreemd dat er PVV gestemd wordt
[..]
[..]

yep ik zeg tegenwoordig bijna elke week "dit land is kapot"
want dat is het gwn
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 22 september 2025 @ 12:08:58 #57
3542 Gia
User under construction
pi_218842215
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
En denk jij dat onze Somalische prinsen dat accepteren met hun legkip en 15 kinderen?
Eh, we hoeven alleen maar onderdak te verlenen aan degene die statushouder zijn, niet aan degene die nog in Somalie wonen. We mogen ook stellen dat gezinshereniging pas mogelijk is als de statushouder gepaste woonruimte heeft gevonden.

Onze kinderen kunnen ook pas een gezin stichten als ze gepaste woonruimte hebben gevonden.
  maandag 22 september 2025 @ 12:09:52 #58
3542 Gia
User under construction
pi_218842224
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar moeten we wel eerst even toestemming voor vragen aan de heilige Raad van State.
Dan voeren we toch gewoon uit wat ze willen! We geven ze voorrang op woonruimte!
  maandag 22 september 2025 @ 12:10:23 #59
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218842230
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Eh, we hoeven alleen maar onderdak te verlenen aan degene die statushouder zijn, niet aan degene die nog in Somalie wonen. We mogen ook stellen dat gezinshereniging pas mogelijk is als de statushouder gepaste woonruimte heeft gevonden.

Onze kinderen kunnen ook pas een gezin stichten als ze gepaste woonruimte hebben gevonden.
Zo denken wij maar het coa niet.
  maandag 22 september 2025 @ 12:10:57 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218842236
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, we willen helemaal geen gezinshereniging in dit land. Volg je het nieuws eigenlijk wel?
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')