abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2025 @ 11:03:05 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218841618
https://www.telegraaf.nl/(...)ondwet/92034734.html

Dit land is kapot hoor
Ik zweer het je

Men wil geen woningen bouwen in het weiland en statushouders houden voorrang op de toewijzing van vrijkomende woningen

En dan vind men het vreemd dat er PVV gestemd wordt

quote:
RvS keihard over schrappen voorrang statushouders: strijdig met de Grondwet
Den Haag- Statushouders géén voorkeurspositie meer geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen leidt tot ’ongelijke behandeling in strijd met de Grondwet’.

Dat stelt de Raad van State in een vernietigend advies over het wetsvoorstel van demissionair woonminister Mona Keijzer (BBB).
Volgens het hoogste adviesorgaan hebben statushouders geen gelijke positie vanwege een achterstand op de woningmarkt.

10 minuten geleden
Het schrappen van de voorkeurspositie voor statushouders op sociale huurwoningen was een van de kroonjuwelen van het kabinet-Schoof.
Het wetsvoorstel van demissionair minister Mona Keijzer (Wonen, BBB) komt er grofweg op neer dat gemeenten statushouders niet langer voorrang mogen geven bij de toewijzing van sociale huur, zelfs niet via een zogeheten urgentieverklaring waarmee bepaalde woningzoekenden versneld in aanmerking komen voor een woning.

Mona Keijzer: ’Als Nederlandse starter rond de 30 word je ingehaald door een 20-jarige uit Syrië voor een sociale huurwoning, mensen trekken dit niet meer’

Het leidde al tot felle kritiek vanuit Nederlandse gemeenten. De Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) waarschuwt al een lange tijd dat gemeenten hun wettelijke taak moeilijk kunnen uitvoeren. De organisatie is bang dat ’de opvang tot en met integratie door dit wetsvoorstel volledig vastloopt en dat de gevolgen hiervan worden afgeschoven op de samenleving’.
quote:
Het wetsvoorstel werd in juli al verrassend flink aangescherpt. Omdat een aantal linkse Kamerleden de viering van Keti Koti verkozen boven stemmen en een aantal rechtste partijen een amendement van de PVV steunden, was er een nipte meerderheid om de voorrangsregeling voor statushouders volledig af te schaffen..
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218841641
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
pi_218841681
Ik vind dat de raad van state ontbonden moet worden.

Totaal achterhaald wereldvreemd orgaan dat gevuld wordt met uitgerangeerde politici die tot aan hun pensioen een baantje moeten hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218841683
Het probleem zit ‘m in die verscherping van juli 2025.

Als je bv iemand die ooit statushouder was en die na zoveel jaar wachten een woning krijgt en later ontstaat er een situatie waar voorrang benodigd is(geweld partner, scheiding, zaken waar iedereen voorrang voor krijgt) dan zou die persoon daar nooit voor in aanmerking komen, das het kromme.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218841718
Ach ja, de linkse landverraders van de RvS zijn er weer.
pi_218841739
PVV weer drie zetels erbij.
  maandag 22 september 2025 @ 11:12:39 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218841749
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:09 schreef kalinhos het volgende:
Het probleem zit ‘m in die verscherping van juli 2025.

Als je bv iemand die ooit statushouder was en die na zoveel jaar wachten een woning krijgt en later ontstaat er een situatie waar voorrang benodigd is(geweld partner, scheiding, zaken waar iedereen voorrang voor krijgt) dan zou die persoon daar nooit voor in aanmerking komen, das het kromme.
deze statushouders hebben voorrang boven je zwangere buurmeisje en je gescheiden buurman

Ik heb een jongen die in scheiding lag op kamers genomen om dat ie anders NOOIT woonruimte zou krijgen
Echt NOOIT
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 september 2025 @ 11:13:31 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218841761
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deze statushouders hebben voorrang boven je zwangere buurmeisje en je gescheiden buurman

Ik heb een jongen die in scheiding lag op kamers genomen om dat ie anders NOOIT woonruimte zou krijgen
Echt NOOIT
Dat vind ik wel heel erg fideel van je ^O^
"Hoka Hey!"
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 september 2025 @ 11:14:36 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218841778
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
Je moet 1,5x modaal verdienen om überhaupt een kans te maken. Je mag maximaal net onder modaal verdienen om überhaupt recht te hebben op sociale huur.

De cirkels in je venn diagram overlappen niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 22 september 2025 @ 11:15:08 #10
287741 matspontius
pi_218841781
RvS is toch ook een gedrocht van een instantie. Pas die grondwet aan en flikker die zogenaamde statushouders het land uit - die hebben hier sowieso niets te zoeken. Mijn stem voor de verkiezingen is wel overduidelijk!!!
"Hoka Hey!"
pi_218841792
quote:
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.
Hey is drank kopen als je jonger dan 18 bent dan ook ongelijke behandeling. En lopen op een snelweg omdat een 'pad' even goed is als een 'weg' of zelfs beter.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218841806
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:15 schreef matspontius het volgende:
RvS is toch ook een gedrocht van een instantie.
Trol van de staat op het moment.
'Hoe kunnen alles tegenhouden, dat is hun credo op het moment. Maar wat verwacht je ook met iemand aan het roer daar die totaal tegen het huidige kabinet staat en daartoe ongetwijfeld ook de opdracht krijgt.

Wil je vooruit, moet je die vervangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218841826
Houden onderscheid op voorrang woningen. Nou dat is prima. Maar niet het sóórt woning.

Voortaan alle statushouders maar in houten chalets.
  maandag 22 september 2025 @ 11:20:56 #14
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218841832
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:03 schreef michaelmoore het volgende:
Den Haag- Statushouders géén voorkeurspositie meer geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen leidt tot ’ongelijke behandeling in strijd met de Grondwet’.
Dan passen we de grondwet toch aan. Problem solved.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218841841
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Trol van de staat op het moment.
'Hoe kunnen alles tegenhouden, dat is hun credo op het moment. Maar wat verwacht je ook met iemand aan het roer daar die totaal tegen het huidige kabinet staat en daartoe ongetwijfeld ook de opdracht krijgt.

Wil je vooruit, moet je die vervangen.
Dat gaat gebeuren ook, mensen zijn het echt kotsbeu.

Ik verwacht een monsterzege op rechts.
pi_218841844
Wat verwacht je anderrs met zo'n D66 lul aan het roer
Jammer dat dat gebouw niet is afgefikt afgelopen zaterdag
  maandag 22 september 2025 @ 11:22:32 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841847
Het is geen bindend advies. Maar het traineert de wetswijziging enorm omdat er weer een bureaucratische molen op gang komt.

Er is een negatief advies enkel en alleen op de aanname dat een asielzoeker op achterstand zou staan ten opzichte van een reguliere inwoner. Raarrrr

Dit voelt echt als traineren.
pi_218841848
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Houden onderscheid op voorrang woningen. Nou dat is prima. Maar niet het sóórt woning.

Voortaan alle statushouders maar in houten chalets.
Tent
pi_218841853
D
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Echt NOOIT
die eerste voorrang vind ik ook onzin maar het punt is dus dat ze als ze eenmaal een woning zouden hebben, ze niet dezelfde kansen hebben als de rest. Want als de statushouder dan in de toekomst een gescheiden buurman of zwanger buurmeisje wordt, ze nooit voorrang krijgen als ze dat anders (als niet-statushouder) wel zouden krijgen.

Ik ben er niet voor dat ze meer rechten krijgen als de rest, maar ook niet minder rechten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 22 september 2025 @ 11:24:20 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218841860
Vroeger hoorde ik nooit wat van die lui. Nooit.

Het is ronduit krankjorum hoe dit ongekozen instituut probeert dit land te leiden.

quote:
"Vergunninghouders blijven daardoor op achterstand staan", aldus de Raad.
En als je ze voorrang gaat geven geldt dat voor de mensen die hier al generaties wonen.

Dit is geen juridisch argument, maar een politiek argument.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218841870
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tent
Het moet wel humanitair blijven.
pi_218841872
De RvS is echt anti Nederland. Wat een gedrocht :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218841873
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef RamboDirk het volgende:
Het is geen bindend advies. Maar het traineert de wetswijziging enorm omdat er weer een bureaucratische molen op gang komt.

Er is een negatief advies enkel en alleen op de aanname dat een asielzoeker op achterstand zou staan ten opzichte van een reguliere inwoner. Raarrrr

Dit voelt echt als traineren.
Een asielzoeker staat in Nederland op achterstand, dat komt door zijn achtergrond en ervaring.
Andere taal en cultuur, das niet raar of negatief maar gewoon een feit. Als ik in Italië ga wonen heb ik ook een achterstand omdat ik de taal niet machtig ben.

Dat via wetten en regels proberen recht te trekken is discriminatie van de autochtone inwoners.
  maandag 22 september 2025 @ 11:26:08 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841879
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef kalinhos het volgende:
D
[..]
die eerste voorrang vind ik ook onzin maar het punt is dus dat ze als ze eenmaal een woning zouden hebben, ze niet dezelfde kansen hebben als de rest. Want als de statushouder dan in de toekomst een gescheiden buurman of zwanger buurmeisje wordt, ze nooit voorrang krijgen als ze dat anders (als niet-statushouder) wel zouden krijgen.

Ik ben er niet voor dat ze meer rechten krijgen als de rest, maar ook niet minder rechten.
Wat jij omschrijft is het amendement wat later is geschrapt uit dit wetsvoorstel en dus helemaal niet meer van toepassing is.

Dit wetsvoorstel gaat enkel over Hanni uit Eritrea die net zolang moet wachten als Hennie uit Volendam.
  maandag 22 september 2025 @ 11:26:36 #25
287741 matspontius
pi_218841880
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:24 schreef thedeedster het volgende:
Vroeger hoorde ik nooit wat van die lui. Nooit.

Het is ronduit krankjorum hoe dit ongekozen instituut probeert dit land te leiden.

quote:
"Vergunninghouders blijven daardoor op achterstand staan", aldus de Raad.
En als je ze voorrang gaat geven geldt dat voor de mensen die hier al generaties wonen.

Dit is geen juridisch argument, maar een politiek argument.
Het is een woke argument, een zichzelf aangepraat schuldgevoel wat iedereen in dit land door zijn strot heen geduwd krijgt. Grenzen dicht, wie zich niet aanpast eruit. Slachtoffers van geweld/oorlog in de regio opvangen, niet hier. Dit land is echt terminaal aan het worden :r
"Hoka Hey!"
  maandag 22 september 2025 @ 11:27:24 #26
287741 matspontius
pi_218841888
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het moet wel humanitair blijven.
Neem ze in huis - is ook humaan!
"Hoka Hey!"
pi_218841889
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat jij omschrijft is het amendement wat later is geschrapt uit dit wetsvoorstel en dus helemaal niet meer van toepassing is.

Dit wetsvoorstel gaat enkel over Hanni uit Eritrea die net zolang moet wachten als Hennie uit Volendam.
Ik dacht dat dat juist met die stemming op 1 juli eraan toegevoegd was?
  maandag 22 september 2025 @ 11:30:55 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218841915
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat juist met die stemming op 1 juli eraan toegevoegd was?
Nee, is een heel ander voorstel.

quote:
Het plan van BBB-minister Keijzer staat los van een ander voorstel van de PVV om asielzoekers met een verblijfsvergunning onder geen enkele omstandigheid nog een urgentieverklaring te geven voor een sociale huurwoning. Ook niet als er sprake is van een noodsituatie als dakloosheid of huiselijk geweld; gronden waarop niet-statushouders wel voorrang kunnen krijgen.
pi_218841925
Men moet van het idee af, dat iemand pas waardevol is en gezond verstand heeft als die een ruime vrijstaande woonruimte heeft.
pi_218841940
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nee, is een heel ander voorstel.
[..]

Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')