Het COA gaat niet over woningbouw.quote:Op maandag 22 september 2025 12:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zo denken wij maar het coa niet.
Jawel, dat maak je op deze manier toch ook onmogelijk! Win - win.quote:Op maandag 22 september 2025 12:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eh, we willen helemaal geen gezinshereniging in dit land. Volg je het nieuws eigenlijk wel?
Die VNG bostrol is letterlijk een GL/PvdA prominent die telkens dit soort eigen-volk-laatst beleid loopt te pushen.quote:Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, dat was vrij letterlijk elke gemeente in Nederland.
Da's ook de bedoeling professor. De meeste mensen willen geen gelukszoekers/statushouders in dit land - dus dan is gezinshereniging van dit soort volk een gospe ........quote:Op maandag 22 september 2025 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, dat maak je op deze manier toch ook onmogelijk! Win - win.
Gaat RvS al lang niet meer om de inhoud.quote:Op maandag 22 september 2025 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan het uitgebreide advies inzien, benieuwd op welke punten jij het juridisch aangedikt vindt.
Dus geef je ze geen woning, maar wel onderdak, wat moet van de RvS. Dan voldoen we aan onze grondwettelijke plicht. RvS heeft niet aangegeven hoe groot de woonruimte moet zijn.quote:Op maandag 22 september 2025 12:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Da's ook de bedoeling professor. De meeste mensen willen geen gelukszoekers/statushouders in dit land - dus dan is gezinshereniging van dit soort volk een gospe ........
Zullen ze vast ook wel 'nee' voor zeggen en hun redenen vinden.quote:Op maandag 22 september 2025 12:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daar moeten we wel eerst even toestemming voor vragen aan de heilige Raad van State.
Je mag met een negatief advies ook prima het wetsvoorstel gewoon indienen, dat is geen enkel probleem.quote:Op maandag 22 september 2025 12:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen ze vast ook wel 'nee' voor zeggen en hun redenen vinden.
Mensen bij de RvS moet je vervangen wil je vooruit kunnen.
OKs, ik geef het opquote:Op maandag 22 september 2025 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus geef je ze geen woning, maar wel onderdak, wat moet van de RvS. Dan voldoen we aan onze grondwettelijke plicht. RvS heeft niet aangegeven hoe groot de woonruimte moet zijn.
We willen hier geen statushouders - volg het nieuws!!!!quote:Op maandag 22 september 2025 12:30 schreef Zwoerd het volgende:
Een statushouder mag hier blijven dan moet die ook een woning krijgen, die kun je niet nog 10 jaar in een opvangcentrum laten wonen.
De woningcrisis hier is ook heel wat groter dan de statushouders.
Ja. Enkel omdat in de eerste kamer die sukkels een meerderheid hebben.quote:Op maandag 22 september 2025 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Je mag met een negatief advies ook prima het wetsvoorstel gewoon indienen, dat is geen enkel probleem.
De kans dat het standhoudt bij de eerste kamer met een D-advies is alleen extreem klein.
Op dit prutswerk is heel veel meer aan te merken. Het wrange is dat Keijzer dat ook wel wist.quote:Op maandag 22 september 2025 12:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja. Enkel omdat in de eerste kamer die sukkels een meerderheid hebben.
Dan zijn ze dus geen statushouder meer.quote:Op maandag 22 september 2025 11:23 schreef kalinhos het volgende:
D
[..]
die eerste voorrang vind ik ook onzin maar het punt is dus dat ze als ze eenmaal een woning zouden hebben, ze niet dezelfde kansen hebben als de rest. Want als de statushouder dan in de toekomst een gescheiden buurman of zwanger buurmeisje wordt, ze nooit voorrang krijgen als ze dat anders (als niet-statushouder) wel zouden krijgen.
Ik ben er niet voor dat ze meer rechten krijgen als de rest, maar ook niet minder rechten.
Ben je sarcastisch?quote:Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als 30 jarige moet je toch ook gewoon een huis gaan kopen. Niet meer afhankelijk zijn van dat geneuzel met die sociale huurwoningen.
Dat iets aan de problemen doen het belangrijkst is daar is iedereen het wel over eens (al zeikt diezelfde RvS dan weer over stikstof als iemand wil bouwen), naar het gaat er nu - tot die oplossing er is - om hoe de situatie aan te vliegen zoals die nu is.quote:Op maandag 22 september 2025 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dit prutswerk is heel veel meer aan te merken. Het wrange is dat Keijzer dat ook wel wist.
Maar nu kan men weer wijzen naar D66-'rechters'. Dat is veel lekkerder dan daadwerkelijk iets aan problemen proberen te doen.
Jeej, rechts !quote:Op maandag 22 september 2025 11:22 schreef BeriBeri het volgende:
Wat verwacht je anderrs met zo'n D66 lul aan het roer
Jammer dat dat gebouw niet is afgefikt afgelopen zaterdag
Gewoon een groot tentenkamp in Flevoland. Ik roep dat al jaren.quote:Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Metalfrost het volgende:
Houden onderscheid op voorrang woningen. Nou dat is prima. Maar niet het sóórt woning.
Voortaan alle statushouders maar in houten chalets.
Containerflats! Tenten zijn te koud in de winter.quote:Op maandag 22 september 2025 12:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Gewoon een groot tentenkamp in Flevoland. Ik roep dat al jaren.
De weeffout in de grondwet is IMO dat hij tot op zekere hoogte alleen behoort te gelden voor Nederlanders en niet voor iedereen die in Nederland is.quote:Op maandag 22 september 2025 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook van dit voorstel was allang duidelijk dat het niet kon. Dit kabinet heeft boter op hun hoofd. Nu kunnen de partijen wel mooi weer gaan tieren over RvS en over D66-rechters of wat dan ook.
Zie 90% van de posts ook in dit topic. In plaats van ja ik weet niet hoor verwachten dat een kabinet deugdelijk juridisch advies inwint en deugdelijke wetsvoorstellen schrijft. Dat je dan misschien je verwijten richting het kabinet moet laten uitgaan. Geldt ook voor de Kamer met hun onhaalbare moties.
Maar goed, ik zal wel gek zijn dat ik waarde hecht aan de Grondwet.
Die zou toch in jullie achtertuin iets gaan bouwen? Hebben jullie daar nog geen vergunning voor aangevraagd?quote:Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Want elke 30-jarige kan op 1 salaris een huis kopen? Mijn zoon van 31 is kok, maar verdient niet genoeg om een hypotheek van minimaal 2,5 ton te krijgen, want voor een lager bedrag zijn er amper koopwoningen.
Het betreft nu ook een wetsvoorstel.quote:Op maandag 22 september 2025 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
De TT is nogal voorbarig. Aan het advies van de RvS kan namelijk voorbij worden gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |