Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.quote:
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.
Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.
[ afbeelding ]
Aha okquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.
Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
Inmiddels wordt er volop gescharreld en gegraven. Ze zijn ook niet heel klein, daarom vond de dierenambulance het niet nodig om te komen of iets te doen. Ik belde toen ik alleen de eerste had gezien, en ze zei dat ik hem kon oppakken met een handdoek en uitzetten ergens in een bos, maar nu zijn het er twee en misschien wel nog meer? De tuin hier is goed rommelig, veel struiken en beschutting dus dat ergens anders uitzetten lijkt me dan ook niet heel handig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:29 schreef sigme het volgende:
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?
In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.
[ afbeelding ]Je beestenboel breidt zich internationaal aardig uit…SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Als je ze hebt, dan weet je dat. Echt. Dus wat jij beschrijft lijkt mij een incident, en geen reden voor zorg.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.
[ link | afbeelding ]
Is dit een meelmot?
Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.
In Amerika is advies als je een vleermuis in je huis vindt, ga rabiës shots halen, want je kan zomaar gebeten zijn (als je m binnen ziet vliegen en weer naar buiten ziet vliegen dan denk ik niet, maar als je r eentje vindt en niet weet hoe lang al zit dan wel, want kan je ongemerkt in je slaap gebeten hebben). Nou kan het wel zijn dat de prevalentie van rabiës daar anders is, dat weet ik niet, en in Amerika zijn ze ook wel wat voorzichtiger natuurlijk. Ik volg een Amerikaanse kinderarts op insta en daar kwam het toevallig redelijk recent voorbij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.
Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
Alleen als het héél warm is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?
@:Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid
Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ookquote:Op zaterdag 20 september 2025 00:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
Dat sowieso, een van de andere heeft na 1,5 een kantelpunt, dan voldoe ik niet meer. Maar deze is ook wat aan het dementeren, het gaat gewoon niet lekker met haarquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Zit je?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Wat hackers kunnen doen hequote:Op zaterdag 20 september 2025 10:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt.![]()
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
Oh no alweerquote:Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nogal wat rook hier.
Oeh, hoe dicht bij is dat?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nogal wat rook hier.
Hemelsbreed een kilometer of twaalf. 25 minuten met de auto.quote:
+/- 30 km… over de weg. Ow LHO is er al. Hemelsbreed is meer van belang!quote:
Misschien op de dag zelf?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Zelf vervoeren is geen optie.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
😄quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:43 schreef AnneX het volgende:
Moest even de bankrekening checken en zie allerlei (kleine) afschrijvingen van vis en haring happen bij de afschrijvingen in Zeeland.😉
Gaan hoor @:Blues hoor graag welke liedjes jullie zingen. 🎶
De laatste weken luister ik vaker naar ABC lounge radio. Lekker sloom. En dan is er een bewerkte nauwelijks herkenbaar deuntje omdat het ‘lounge’ ofwel trager is bewerkt in een iets andere toonsoort. 🙃
Stel je eens voor dat men dat met Bach of Beethoven deed. 😂
quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef borisz het volgende:
Paspoortcontrole. Eerste keer dat ik dat meemaak in de trein naar/van België.
Woont erbovenop naast het Badhotel https://jazzbythesea.nl/programma/ en fietst rondjes over Walcheren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
😄
Is ie in Zeeland aan het toeteren?
Ik zal de 4 stukken noteren!🎤🎶
morguh!quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:42 schreef AnneX het volgende:
@:sigme @:derLudolf @:gcjoel @:Barreltje en anderen met een ‘landgoed’: Als jullie nog een fruitboom zoeken…
https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=OVERONS
Koopje!quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:16 schreef sigme het volgende:
Was gedaan bij de wasserette en dan in de tussentijd even naar bakker/super/markt/bazaar. En naar de goedkope benzinepomp. ¤1,23 voor diesel, ¤1,30 voor benzine.
Waaruit bestaan de demo’s? Proeven?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Koopje!
Wij staan te laden en ontbijten en shoppen bij een poepchique supermarkt waar zeker 10 demostands staan. Alles om je zo lang mogelijk in de winkel te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een klein project.
Pietsje wind vanaf zee; dat is gunstig. Beetje regen ook, zwarte strepen op raam auto. Morgen noemenswaardige regen. De brand is op ongeveer een kilometer van de mensen van de paardenroutes.quote:
Oh wat leuk om te horenquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
we zijn SUPER blij met de workawayers!
er gebeurt ineens ZOVEEL van waar we maar niet aan toe kwamen !
en dan sturen we die lui dus even er op uit om de appels te pakken voor het persen, geweldig!
met dank aan LHO, die het daar eerder ook over had .
haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen
ja echt super bedankt , anders was er hier wel een soort van huwelijkscrisis geweestquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh wat leuk om te horen
Merci. Gejinxtquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai, duimen dus dat ze snel komen
1 Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
morguh!
ik las van de week iets in de trand van : er is een seizoen van groeien en er is een seizoen van preserveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder en bliksem hiero.
Redelijk ruim inderdaad, al kan je dan in elk geval in ochtend wel nog iets doen. Wel fijn dat ze het komen ophalen!quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Zelf vervoeren is geen optie.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.quote:
Prediker 3 1:8 Statenvertalingquote:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een kwartier in scherminstellingen zitten knoeien om een raar icoontje wat op al mijn windows bleek te zitten weg te krijgen.
De oplossing was het piepkleine stickertje van het scherm te peuteren met een mesje...
Hier was het vamnorgen tussen heerlijk en klam warrm in.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Prediker 3 1:8 Statenvertaling
Hier is het 33graden. Morgen slaat het weer om zegt de voorspelling. Wij vertrekken dan.
Goed he ?quote:
Prijzen waar je bij de NL bakker een korstje uit de snijmachine voor mag kopenquote:Op zaterdag 20 september 2025 14:39 schreef sigme het volgende:
Ik was vandaag dus even bij de echte bakker. Daar kan je alleen contant betalen.
Er staan prijzen bij de broden/broodjes. Het is maar een heel winkeltje met klein assortiment.
De winkeldame weigert pertinent om haar waren zo duur te verkopen als ze geprijsd zijn. Enorme croissants van 1 euro kosten 80 cent, voor twee chocoladebroodjes van elk 75ct mocht ik niet meer dan een euro betalen (ik had de 1,50 al gepast op de toonbank liggen!)
En dat is bij haar altijd zo
En chocolade en dat alles in de slowcooker. Heel lang geleden gemaakt, zo lekkerquote:Op zaterdag 20 september 2025 15:26 schreef fietsie het volgende:
Da's ook een lekkere mindfuck: Dulce de Leche Fudge.
Waarbij je dan dus -niet- eerst Dulce de leche maakt van je gecondenseerde melk... maar het meeverhit met de suiker en boter..
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen
ik heb ook al mijn vrienden gemobiliseerd dat ze glazen potjes in moeten leverenquote:Op zaterdag 20 september 2025 16:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.
ik doe de honing in potjes, Chef gebruikt hetquote:Op zaterdag 20 september 2025 17:06 schreef AnneX het volgende:
Vorige week stond een verzoek om potjes in het lokale digitale sufferdje 😎 van de bijenteler en voor inmaken van de bio groenten uit haar giga moestuin.
Misschien ook in jouw dorp?
Overigens: heb jijzelf of de Chef bijenkasten? Achttien kilo is nogal wat.
Iets van 80 potjes!?
Die hebben geen verstand van IT.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door AnneX op 20-09-2025 18:39:26 ]
Jawel, want extern, een groot kantoor in Amsterdam, en een hoog uurtarief. Dan is alles wat je beweert waar.quote:
Ik ga me nu verheugen op morgenquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
LondenVeel plezier @:Candaasje! De HP studio's ben ik nooit geweest.
Londen is wel nostalgie. Mn vader heeft er 5 jaar gewoond en toen gingen wij veel schoolvakanties daarheen. St James park, veel eekhoorntjes om te voeren. Rainforest cafe met lekker eten en een wensfontein om stiekem muntjes uit te jattenversgemaakte crepes bovenin bij selfridges. Natural History Museum waar ik tig stenen kocht voor mijn stenenverzameling. Science Museum.
@:Kaatje1 ja de taart was echt heel lekker! En oei, teveel chili oil, oeps. Jammer dat het vlees nog niet zacht genoeg is!
Antifa wist er wel vanquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Nou onze dorpswappie - je weet wel oa. die op eigen initiatief grenscontroles ging uitvoeren - roeptpetert dat de demonstratie van namiddag is opgezet door links en het bewust op rellen uit moest lopen. Want ze willen rechts uiteen drijven
Dat heeft de politie wel degelijk opgepikt, gezien de 2 (voor NL zeldzame) waterkanonnen die aanwezig waren en de grote hoeveelheid Mobiele Eenheid die meteen ingreep, maar niet tegen de overmacht van compleet doorgesnoven hooligans op kon.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Antifa wist er wel van(best apart dat de politie dit niet heeft opgepikt) https://afautrecht.noblog(...)ber-de-nieuwe-d-day/
Oh interessant dat stukje over hoe die pagina eerst heette! En wie/wat er waarschijnlijk achter zit. De pagina onder oude naam heb ik inderdaad wel eens zien reageren. Dat was bepaald niet constructief en op het trollende af.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Antifa wist er wel van(best apart dat de politie dit niet heeft opgepikt) https://afautrecht.noblog(...)ber-de-nieuwe-d-day/
Helaas. Specktakel was geen spektakel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:54 schreef borisz het volgende:
Thuis!
Uurtje later dan gepland, maar de reis ging voorspoedig.
Wasje aan en straks weer uiteten. Specktakel ivm verjaardag broertje
Dat is afschuwelijk om mee te makenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh interessant dat stukje over hoe die pagina eerst heette! En wie/wat er waarschijnlijk achter zit. De pagina onder oude naam heb ik inderdaad wel eens zien reageren. Dat was bepaald niet constructief en op het trollende af.
Voorbeeldje wat me nog bijstaat is een bericht over dit incident. Naar mijn mening is dat niet het bericht om te zeggen dat er nog meer asielzoekers van harte welkom zijn en dat alle mensen in TA racisten zijn en het eigen schuld is.
(Ook van de andere kant waren er veel reacties waar de honden geen brood van lusten, maar zulke reacties de spreekwoordelijke rode lap voor een stier)
https://www.rtvnoord.nl/1(...)treden-leeg-en-kapot
Bij Blockbuster?quote:
Hehe. Nee.quote:Op zondag 21 september 2025 08:04 schreef derLudolf het volgende:
Waren de Havenzangers er ook lona?
Bekijk deze YouTube-video
Deze drinkt graag maar was èn aan het werk èn met de auto.quote:Op zondag 21 september 2025 09:56 schreef AnneX het volgende:
Goeie reden om uit te brakken!
Barmannen drinken niet?
Zwager en sch.zus trouwden stiekum op Vlieland na 20 jaar of zo. Vertelden dat maanden later pas aan de directe familie. Gaven een groots feest.
De gasten waren verbluft toen zij het hoorden middels een geestige cabaret voorstelling van de andere ingewijden. De 5% inderdaad.
Op je eigen feest daadwerkelijk trouwen is helemaal geweldig!
Een boek lezen?quote:Op zondag 21 september 2025 01:29 schreef flipsen het volgende:
Hier al 2 dagen noodweer, tuin staat aardig blank. En zojuist weer een flinke hoos-/onweersbui en nu zitten we zonder licht. De buurtapp (staan zo'n 30 huizen hier denk ik) ging helemaal losMaar de stroomjongens komen vandaag niet meer vanwege het slechte weer
gelukkig mobiel vol, noodverlichting werkte ook prima en we hebben kaarsen. Maar geen televisie/Internet en dus geen noche romántica met Netflix
Geweldigquote:Op zondag 21 september 2025 07:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb niet teruggelezen, moest bijkomen.
Vrijdagavond hadden we een feestje (baas wordt 40, zijn vriendin werd al 40 en ze waren vrijdag precies 20 jaar samen), welke onverwacht (voor 95% van de mensen) een bruiloft bleek te zijn.![]()
Ze zouden "de kinderen naar bed brengen" bij de B&B van de locatie en dan zou hij weer verschijnen in pak met de BABS, de hand vragen aan de vader van de bruid die in haar jurk om de hoek al stond te wachten.![]()
Het was prachtig. De verrassing op de gezichten, liefdevolle ceremonie, mooie jurk, daarna werd het een prima feestje.
W. was getuige, we hebben de techniek verzorgt en geholpen met de voorbereidingen, we hebben met de collega's 2 goede cadeau's geregeld. Had nog wel wat voeten in de aarde want we wilden heel graag een fotograaf voor de avond (had de baas zelf niet geregeld) maar alle collega's weten wat voor Grote Hekel ze hebben aan "in the picture staan", dus het grootste deel van de collega's was tegen het idee.Maar ja, we konden natuurlijk niet zeggen hoe of wat.
![]()
Heb de eerste kiekjes gezien en ze zijn heel gaaf.![]()
Was gaaf om bij die 5% te horen, maar blij dat de "last" van de schouders is nu, stiekem.![]()
Onze taxiboer heeft ons vrijdagnacht laten zitten, ondanks van te voren een rit reserveren, dat was nog wel even spannend. Veilig thuisgebracht door de barman die voor het feestje geregeld was (en die we vrij goed kennen).
Gisteren zo brak als een tientje, maar voor 12 uur was de locatie schoon en opgeruimd, en hebben we het kersverse bruidspaar met kinders uitgezwaaid voor hun (huwelijks)vakantie.
Daarna hebben we de hele dag op de bank gelegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet pas eind vd middag hockeyen, had ik zo gepland zodat ik nog even kon slapen nadat nichtje was opgehaald. Maar die kwam natuurlijk niet. Normaal vind ik in ochtend hockeyen veel fijner, maar vandaag vind ik het eigenlijk wel lekker. Ik heb de kattenbakken schoongemaakt en de fonteinen schoongemaakt, gegeten, de vaatwasser gedraaid en uitgeruimd, beste zangers teruggekeken en ik kan nu gewoon nog ruim 2.5 uur chillen voor ik tas moet gaan pakken enzo.
Gelukkig toch weer stroom rond 22:00, gekookt, hondjes eten gegeven en naar bed. En om 23:30 weer zonder stroom, in het hele dorp ook geen stroom (we wonen op 10 minuutjes van het dorp). Ergens vannacht wel weer gerepareerd kennelijk. We hebben altijd wel wat blikvoer in huis en in de vriezer ook altijd wel iets. Ook hier trouwens weer geen bezorgdiensten voor zover ik kon zienquote:Op zondag 21 september 2025 05:13 schreef AnneX het volgende:
Ook onheilspellend zeg. Twee dagen noodweer.
Heb je genoeg eten in je nieuwe huis? Even pizza bestellen is er niet bij dan.
Hebben jullie de buren al ontmoet? En hoe is het met settelen?
Nog best lastig bij kaarslichtquote:
quote:Op zondag 21 september 2025 12:39 schreef AnneX het volgende:
Hup tegels erin… Zwarte hè!
Vanmorgen tussen neus en lippen door even twee stelling planken leeggemaakt. Dat kan sinds de kastenwissel.![]()
Van de week ook een verhuisdoos leeg en weg. Diverse hh apparaat konden ook in een kast.
En heb je ze gevangen?quote:Op zondag 21 september 2025 13:44 schreef Blues het volgende:
Oh ja tosties!![]()
Beetje vergeten apparaat hier
![]()
Net op de fiets ff naar supermarkt, er staken een saucijzenbroodje en kipsatébroodje over
En vervolgensquote:
In een lange post maar dat bleek @flipsenquote:poolboy (70+)
quote:Op zondag 21 september 2025 16:43 schreef derLudolf het volgende:
Van onderen omhoog scrollen.
Toen las ik eerst
[..]
En vervolgens
[..]
In een lange post maar dat bleek @:flipsen(het bericht, niet de poolboy denk ik)
Is LinkedIn ook al een datingsplatform tegenwoordig?
Van mijn vrouwelijke collega's hoor ik dat veel mannen het al jaren zo gebruiken; @vlindertje89 is echt de 1e dame die ik hardop zie typen dat ook te doenquote:Op zondag 21 september 2025 16:43 schreef derLudolf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik begreep dan Insta idd wel een goede plek was om " in de DM 's te glijden "![]()
vanavond Bao Bums met pulled chicken op het menu hier, ik had de kip nog over van de kippensoep die van de week gemaakt werd![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wellcht is het vakgebied waarin mijn Linkedin contacten zich bevinden ehm wat behoudend.quote:Op zondag 21 september 2025 18:19 schreef Barreltje het volgende:
Ik begreep dan Insta idd wel een goede plek was om " in de DM 's te glijden "![]()
Ja die zit namelijk in noordwest Schotllandquote:Op zondag 21 september 2025 16:37 schreef derLudolf het volgende:
vanaf Kaatjestadt Hauptbahnhof
Zal over een half uur ook wel even zwaaien naar @:dr_Flash maar die zal wel vertikken om terug te zwaaien
Het was meer ew piemels en Hihi blote mevrouwenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Flesquote:Op zondag 21 september 2025 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die zit namelijk in noordwest Schotlland
Ja dat weet ik, vandaar dat ik zeker was dat je niet zou zwaaienquote:Op zondag 21 september 2025 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die zit namelijk in noordwest Schotlland
quote:Op zondag 21 september 2025 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het was meer ew piemels en Hihi blote mevrouwenOmg doet me denken aan toen ik ooit voor het eerst met mijn neefje naar de bios ging. Kotste zichzelf helemaal onder vlak voor de film begon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist echt niet wat ik moest en dat personeel hielp ook niet. Nou toen heb ik het ook maar gelaten, en ben mn neefje gaan oppoetsen op het toilet.
Nog steeds een trauma aan als een van die kinderen te hard begint te hoesten![]()
Trauma!quote:Op zondag 21 september 2025 20:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg doet me denken aan toen ik ooit voor het eerst met mijn neefje naar de bios ging. Kotste zichzelf helemaal onder vlak voor de film begon.
Ik wist echt niet wat ik moest en dat personeel hielp ook niet. Nou toen heb ik het ook maar gelaten, en ben mn neefje gaan oppoetsen op het toilet.
Nog steeds een trauma aan als een van die kinderen te hard begint te hoesten
Facebook is echt niet meer in gebruik bij mij en de mensen om mij heen (en te zien aan die van hem, ook niet bij hem), er is wel een insta maar met 1 post en privé, en er was een up to date LinkedIn. Dus in deze situatie leek me de kans het grootst dat die daadwerkelijk in gebruik was (en dus mijn berichtje gezien zou worden).quote:Op zondag 21 september 2025 16:43 schreef derLudolf het volgende:
Yes pleasequote:
+1quote:
Hij heeft een prima middag gehad hoor.quote:
Leuke dagen zoquote:Op zondag 21 september 2025 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren was het nog 31 graden hier. Vandaag 20 en regen. Morgen 14 en heel veel regen. Dinsdag 13 en veel regen. Dat mag de pret niet drukken, vakantie is vakantie![]()
Gisteren naar de hoogste waterval van Duitsland en naar de grootste koekoeksklok ter wereld geweest. Beide de deceptie die je denkt dat het is. Maar goed, migrainedagje dus rustig aan.
Vandaag naar een leuk openluchtmuseum geweest, dat was de moeite waard. Kartoffelsuppe, kirschtorte, rosti en zuurkool kunnen ook van de culinaire to do lijst af.
Morgen bijtijds op voor meer actie in Straatsburg. Audiotour in het Europees Parlement, bootttocht, audiotour door de stad. We mogen met onze elektrische auto de stad (en P+R's!) niet in zonder sticker dus we gaan even wat ingewikkelder doen door de auto aan de Duitse grens te zetten en dan met de tram te gaan. Ook goed.
Ja hoor, best hoog en groot. Je kunt hem alleen niet helemaal zien, maar tot de helft. En dan sta je daar met zijn allen te staan voor 8 euro. Tja.quote:Op maandag 22 september 2025 00:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuke dagen zo![]()
Is de hoogste waterval niet heul hoog en de grootste koekoeksklok niet heul groots![]()
Behalve de M
quote:Op maandag 22 september 2025 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
Als iets net zo'n deceptie is als je verwachtte, is het dan een deceptie?
Werkt heel goed via zo'n P+R. Wij hadden vorig jaar ook geen sticker en kwamen er ter plaatse pas achter dus ook op dezelfde manier gedaan. En het was nog super goedkoop ook dus best een chille optie uiteindelijk.quote:Op zondag 21 september 2025 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren was het nog 31 graden hier. Vandaag 20 en regen. Morgen 14 en heel veel regen. Dinsdag 13 en veel regen. Dat mag de pret niet drukken, vakantie is vakantie![]()
Gisteren naar de hoogste waterval van Duitsland en naar de grootste koekoeksklok ter wereld geweest. Beide de deceptie die je denkt dat het is. Maar goed, migrainedagje dus rustig aan.
Vandaag naar een leuk openluchtmuseum geweest, dat was de moeite waard. Kartoffelsuppe, kirschtorte, rosti en zuurkool kunnen ook van de culinaire to do lijst af.
Morgen bijtijds op voor meer actie in Straatsburg. Audiotour in het Europees Parlement, bootttocht, audiotour door de stad. We mogen met onze elektrische auto de stad (en P+R's!) niet in zonder sticker dus we gaan even wat ingewikkelder doen door de auto aan de Duitse grens te zetten en dan met de tram te gaan. Ook goed.
Ons leek het ook de beste optie, ziet er idd goed en betaalbaar uit. Maar we gaan de 130 euro boete niet riskeren.quote:Op maandag 22 september 2025 08:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Werkt heel goed via zo'n P+R. Wij hadden vorig jaar ook geen sticker en kwamen er ter plaatse pas achter dus ook op dezelfde manier gedaan. En het was nog super goedkoop ook dus best een chille optie uiteindelijk.
In Triberg zelf heb ik ze ook nog wel duurder gezien volgens mij. Met werk es een nachtje in een chique hotel gezeten in het Schwarzwald (Dollenberg in Bad Petersal Griesbach) en daar hing in de lobby tal van koekoeksklokken uit verschillende tijdperken en bouwstijlen. Grappig om te zien.quote:Op maandag 22 september 2025 08:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overigens bestaan er koekoeksklokken van 26.000 euro
[..]![]()
En hij staat in een plasje bruinzwarte vloeistof, uit het inktreservoir gelekt ?quote:
Eerst maar begonnen met stofzuigenquote:Op maandag 22 september 2025 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Feestje geven @:sarabi![]()
Vandaag thuiswerken, ik moet zo naar de huisarts en teamleider is om 14 uur weg, dan heeft naar werk gaan niet zoveel zin.
Het is mooi hier hoor. Maar het weer he. Het weer. Maar dat wist je van tevoren. Vandaag even een dagje niks. Even rust, even binnenblijven. Hopelijk knap ik dan een beetje op.quote:
De kerstmarktquote:Op maandag 22 september 2025 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:gcjoel, heb je trouwens nog aanraders voor Straatsburg?
Ik heb die tram dit jaar ook genomen vanaf de Duitse kant, werkt heel goed. Straatsburg leuke stad!quote:Op zondag 21 september 2025 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of zoals B z'n oude printer, stoot wolken toner uit?quote:Op maandag 22 september 2025 09:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
En hij staat in een plasje bruinzwarte vloeistof, uit het inktreservoir gelekt ?
Mooiste kerstsfeer die ik ooit ergens meemaakt en dat was zelfs na de kerstdagen laat decemberquote:Op maandag 22 september 2025 11:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De kerstmarkt![]()
Ik ben echt helemaal nergens binnen geweest toen.
Das grootquote:Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Blues het volgende:
Leuk filmpje over die kkklokKoekoekt ie nou zo zachtjes?
Kn hem niet bekijken maar heel enthousiast was de koekoek niet neequote:Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Blues het volgende:
Leuk filmpje over die kkklokKoekoekt ie nou zo zachtjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil dit niet laten staan voor het nageslacht maar de totale wtf is dit nou weer moet toch even de ether in.
[ Bericht 24% gewijzigd door Vanyel op 22-09-2025 15:11:39 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 22 september 2025 12:48 schreef Vanyel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil dit niet laten staan voor het nageslacht maar de totale wtf is dit nou weer moet toch even de ether in.![]()
Wat vind je er zelf van?ik moet verrassend weinig
quote:Op maandag 22 september 2025 12:48 schreef Vanyel het volgende:
/spoiler
Ik wil dit niet laten staan voor het nageslacht maar de totale wtf is dit nou weer moet toch even de ether in.
Ik denk dat wtf de lading wel dekt voor het moment.quote:
quote:Op maandag 22 september 2025 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat wtf de lading wel dekt voor het moment.
De rest komt ongetwijfeld later
Wat een tegenslag (met het) weerquote:Op maandag 22 september 2025 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is mooi hier hoor. Maar het weer he. Het weer. Maar dat wist je van tevoren. Vandaag even een dagje niks. Even rust, even binnenblijven. Hopelijk knap ik dan een beetje op.
Dat beeld is inmiddels wel bijgesteld, ik zou mij ook niet aannemen atmquote:Op maandag 22 september 2025 13:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Zo’n uitspraak past zooo niet bij het beeld wat je van jezelf hebt of wil hebben qua capaciteiten lijkt me
Dudelik, dat kan nog alle kanten op dus.quote:Op maandag 22 september 2025 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat wtf de lading wel dekt voor het moment.
De rest komt ongetwijfeld later
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wie weet.quote:Op maandag 22 september 2025 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou het ook niet een beetje rust kunnen geven? Geen "ik moet eigenlijk" maar "kijken wat nu kan en hopen dat er tzt meer kan".
Snap ik, het is je uit handen genomenquote:Op maandag 22 september 2025 14:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie weet.
Maar het zou leuker zijn als ik daar zelf voor kon kiezen.
Nog niet.quote:Op maandag 22 september 2025 14:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Snap ik, het is je uit handen genomen
Wat warmte zou fijn zijn. Maar ik zit nu in de eetzaal met een biertje een beetje te fok!ken. Om vier uur zou de verwarming aan gaan (want ja overdag stoken ze niet omdat er toch niemand is) maar ik heb er nog niet veel van meegekregen. Er is hier in heel de eetzaal ook geen radiator trouwens. Kan beter in de droogruimte gaan zitten.quote:Op maandag 22 september 2025 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat een tegenslag (met het) weer![]()
Ben je op een gegeven moment vast klaar met ‘aanpassen aan’.
Dagje niks klinkt als goed plan.
Neem een whisky van me om een beetje op te warmen…quote:Op maandag 22 september 2025 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels is duidelijk waar de warmte vandaan had moeten komen. Er is kennelijk een soort knuffelmuur waar veel warmwaterbuizen achterlangs lopen.
Maar iets doet het niet en het is nu nog steeds blauwbekken geblazen
Het probleem is kennelijk nog niet zo erg dat je een nieuw hotel wil reserveren, gelukkig heb je wel bierquote:Op maandag 22 september 2025 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels is duidelijk waar de warmte vandaan had moeten komen. Er is kennelijk een soort knuffelmuur waar veel warmwaterbuizen achterlangs lopen.
Maar iets doet het niet en het is nu nog steeds blauwbekken geblazen
Inchnadamph.quote:Op maandag 22 september 2025 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Neem een whisky van me om een beetje op te warmen…
Waar zit je precies in het NW van Schotland? Prachtige omgeving, maar soms wat desolaat…
Ja je moet er van houden. Prachtige omgeving maar dat weer he.quote:Op maandag 22 september 2025 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Neem een whisky van me om een beetje op te warmen…
Waar zit je precies in het NW van Schotland? Prachtige omgeving, maar soms wat desolaat…
Ja, dat is behoorlijk in the middle of nowhere.quote:Op maandag 22 september 2025 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inchnadamph.
Precies genoeg? Denk het welzo veel is hier verder niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op maandag 22 september 2025 19:06 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel kwam het bericht als een verrassing?
quote:Op maandag 22 september 2025 19:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee.
Maar het is wel al heel lang onzeker, en het is nog steeds niet zeker/duidelijk, maar gaat er wel steeds meer op lijken. Maar ik ben de Queen of denial, dus ook ja.
Ja het is hier 18.5... lange mouwen en een vestquote:Op dinsdag 23 september 2025 10:42 schreef AnneX het volgende:
Verdorie Sigme wat waardeloos van de beestenstapel! Gelukkig waren katten en Mooitje er wel voor jullie.
Hier ook de kachel aan om 17o op te stoken naar 19o .
Toch wel een dikke week eerder dan andere jaren. Heeft meer buiten te maken vermoed ik.
Pand is 4/5 jaar oud.
Wowquote:Op dinsdag 23 september 2025 10:45 schreef sigme het volgende:
Oh, en de beverdam is geruimd. Daar had ik dan wel bericht van gehad (van de bevercoördinatrice).
De bevers zijn al aardig gevorderd met de herstelwerkzaamheden![]()
[ afbeelding ]
Oh no, nu al koud daar? Ik hoopte volgende maand nog even picos en asturias te doenquote:Op dinsdag 23 september 2025 12:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier gisteren voor het eerst ook de kachel aan. Het was 15 graden in huis. Swinters heb ik daar niet zoveel problemen mee, maar aangezien het donderdag nog boven de dertig was, is de omslag wat groot
De cocina de leña brand wel veel beter nu de schoorsteen schoon is
Beversquote:Op dinsdag 23 september 2025 10:45 schreef sigme het volgende:
Oh, en de beverdam is geruimd. Daar had ik dan wel bericht van gehad (van de bevercoördinatrice).
De bevers zijn al aardig gevorderd met de herstelwerkzaamheden![]()
[ afbeelding ]
Ik denk ook wel dat het kantelpunt van "alle ramen de hele dag open" naar "af en toe de verwarming aan" qua buitentemp en luchtvochtigheid aardig bereikt is...quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Verwarming is hier meer aan om het vocht weg te stoken dan omdat koud.
Jup.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat het kantelpunt van "alle ramen de hele dag open" naar "af en toe de verwarming aan" qua buitentemp en luchtvochtigheid aardig bereikt is...
Ook weer warmere dagen. Eerste sneeuw in Picos gevallen. Kom vooral langs als je in de buurt bent.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh no, nu al koud daar? Ik hoopte volgende maand nog even picos en asturias te doen
Sneeuw!!!quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook weer warmere dagen. Eerste sneeuw in Picos gevallen. Kom vooral langs als je in de buurt bent.
Haha goed filmpje! 💙quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:57 schreef flipsen het volgende:
Hier lekker lenteweer, 18-22 graden. Nog nét te koud om ons zwembad uit te proberen. Oh, en ik hou niet van zwembadenVrouwlief wel, maar dat is dan weer een koukleum. Merlina daarentegen vindt het helemaal geweldig
[ afbeelding ]
Zwembad is uiteraard wel afgesloten, dus ze kunnen er niet zonder toezicht in, maar Merlina vindt het echt helemaal geweldig, springt vanaf de kant erin, zwemt wat rondjes en gaat er weer via de trap uit. Willem alleen maar pootjebaden tot nu toe en Tarka heeft nog geen zin. Komt wel als het wat warmer wordt.quote:
Zei MnX niet: "Ik ga vaker een paar dagen weg!"?quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:33 schreef AnneX het volgende:
Ach de zieke oppas kat. Gelukkig waren de baasjes terug. Je zal er maar mee van doen krijgen.
De man is ook weer terug van de muziek. Wij hebben met de gastheer en vrouw geluncht. En bedankt voor het “geheel verzorgde verblijf”. De rekening volgt …😇 Zij gingen vaak uit eten en terrasje doen.
Bij thuiskomst was MnX een beetje ondersteboven van wat er in de afgelopen week is geschied.
Dat mag ook wel.
Ondersteboven op een goede manier hoop ik? Of vind hij het vervelend dat het zo gebeurt?quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:33 schreef AnneX het volgende:
Ach de zieke oppas kat. Gelukkig waren de baasjes terug. Je zal er maar mee van doen krijgen.
De man is ook weer terug van de muziek. Wij hebben met de gastheer en vrouw geluncht. En bedankt voor het “geheel verzorgde verblijf”. De rekening volgt …😇 Zij gingen vaak uit eten en terrasje doen.
Bij thuiskomst was MnX een beetje ondersteboven van wat er in de afgelopen week is geschied.
Dat mag ook wel.
Volgend jaar weer.quote:Op dinsdag 23 september 2025 18:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zei MnX niet: "Ik ga vaker een paar dagen weg!"?
Hij vindt het prima. Eerder ondersteboven van de hoeveelheid gedaan werk.( en de voorbereidingen). En er is nog genoeg voor hem te doen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:13 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ondersteboven op een goede manier hoop ik? Of vind hij het vervelend dat het zo gebeurt?
Main Character Syndromequote:
Mijn asthma en parfum zijn geen vrienden. Ik trek sigarettenrook een stuk beter dan hevige parfum.quote:Op dinsdag 23 september 2025 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Main Character Syndrome
Sowieso is een wolk van parfum op hebben niet echt sociaal gedrag. Er zijn mensen met luchtwegproblemen die je dan dus de mogelijkheid ontneemt om uit te gaan.
Ik werd ook heerlijkquote:
Dat zou ik ook doenquote:Op dinsdag 23 september 2025 23:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik werd ook heerlijk![]()
![]()
Na de pauze liep ik toevallig recht achter ze de zaal in. Toen moest ik natuurlijk even net voor ingang van de rij opzij gaan staan om het theater in me op te nemen (en wat mensen te laten passeren, ik let namelijk wel op mijn omgeving). En precies toen de kwetterende zwerm op hun stoelen neergestreken was... moest ik er langs. De dames hadden weer géén idee, dus het P-woord moest er nogmaals aan te pas komen om ze op te laten staan.
Kinderachtig? Misschien.
Lollig? Absoluut!
Baaldagen horen erbij. Ben je wat tevreden over hoe je ermee omgegaan bent?quote:
Da’s lekkerquote:Op woensdag 24 september 2025 09:23 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.
Net de resterende vakantiedagen gepland. Ik had iets misgerekend dus had er nog meer over dan ik dacht, dus nu nog bonusweekje vrij en een hoop vrijdagen.
Matig tevreden. Uiteindelijk met B gebeld en de gedachten op een rijtje gekregen, maar ik had het graag zelf willen oplossen. Ik zat helemaal in een "ik doe alles verkeerd" hersenspinsel door iets wat m'n PhD-begeleider maandag had gezegd, en vind het nog steeds soms lastig om dat zelf te herkennen en op te lossen. En dan zit ik eerst een hele dag te piekeren en te prutsen voordat ik er wat mee kan.quote:Op woensdag 24 september 2025 09:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Baaldagen horen erbij. Ben je wat tevreden over hoe je ermee omgegaan bent?
Gek genoeg hangen die wolken in onze ziekenhuisparkeergarage er iedere dag, alsof het voor patienten fijn is als er iemand ze helpt die als wc-eend meurt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Main Character Syndrome
Sowieso is een wolk van parfum op hebben niet echt sociaal gedrag. Er zijn mensen met luchtwegproblemen die je dan dus de mogelijkheid ontneemt om uit te gaan.
Kara and natequote:Op woensdag 24 september 2025 09:38 schreef fietsie het volgende:
@:Tele6 dit lijkt me ook wel iets voor jou om eens te doen: Bekijk deze YouTube-video
Heel goedquote:Op woensdag 24 september 2025 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Matig tevreden. Uiteindelijk met B gebeld en de gedachten op een rijtje gekregen, maar ik had het graag zelf willen oplossen. Ik zat helemaal in een "ik doe alles verkeerd" hersenspinsel door iets wat m'n PhD-begeleider maandag had gezegd, en vind het nog steeds soms lastig om dat zelf te herkennen en op te lossen. En dan zit ik eerst een hele dag te piekeren en te prutsen voordat ik er wat mee kan.
Positieve dingen van gister: ik heb de ellende vroeg genoeg opgelost dat ik daarna nog buiten kon gaan hardlopen en het hardlopen gaat echt heel goed de laatste 2 weken, dus ik heb gisteren iig daarmee iets positiefs kunnen doen. En het feit dat ik zelf B gebeld heb om m'n hersenspinsels te helpen fixen is ook altijd mooi.
Dat adorable gezorg van Kara, en het geglunder als hij zich weer eens enorm pijn doetquote:
Niet onderschatten hoe belangrijk het is zelf aan te voelen wanneer je hulp moet vragen (quote:Op woensdag 24 september 2025 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Matig tevreden. Uiteindelijk met B gebeld en de gedachten op een rijtje gekregen, maar ik had het graag zelf willen oplossen. Ik zat helemaal in een "ik doe alles verkeerd" hersenspinsel door iets wat m'n PhD-begeleider maandag had gezegd, en vind het nog steeds soms lastig om dat zelf te herkennen en op te lossen. En dan zit ik eerst een hele dag te piekeren en te prutsen voordat ik er wat mee kan.
Positieve dingen van gister: ik heb de ellende vroeg genoeg opgelost dat ik daarna nog buiten kon gaan hardlopen en het hardlopen gaat echt heel goed de laatste 2 weken, dus ik heb gisteren iig daarmee iets positiefs kunnen doen. En het feit dat ik zelf B gebeld heb om m'n hersenspinsels te helpen fixen is ook altijd mooi.
Zeker! Blijkbaar hoeven kerst en Pasen e.d. niet uit het saldo dat ik zie, dus dat was nog een meevaller.quote:
quote:Op woensdag 24 september 2025 17:41 schreef Blues het volgende:
Ok, stagiaire ontmoet.Ik heb er een keer een cursusje voor gevolgd; hoe moet ik met mijn stagair.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de dame (van s-bb, de club van de MBO-stages) is het vooral belangrijk om een bondje te smeden met je stagair, zodat je werkelijk samen de stage te lijf gaat. Misschien heb je wat aan deze strategie.ik moet verrassend weinig
Ja! Dit klinkt goed, samen de stage te lijf gaanquote:Op woensdag 24 september 2025 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er een keer een cursusje voor gevolgd; hoe moet ik met mijn stagair.
Volgens de dame (van s-bb, de club van de MBO-stages) is het vooral belangrijk om een bondje te smeden met je stagair, zodat je werkelijk samen de stage te lijf gaat. Misschien heb je wat aan deze strategie.
Ze is 2e jaars (bijna 17) heeft ook al even bij een huisarts stage gelopen.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Is het haar eerste stage? Het lijkt het me voor haar ook raar hoe ze de eerste week moest aanmodderen. Maar ze had toch zelf met je collega’s haar stage opdracht kunnen delen?
Nu geen tijd om te lezen maar linkje wel opgeslagen.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er een keer een cursusje voor gevolgd; hoe moet ik met mijn stagair.
Volgens de dame (van s-bb, de club van de MBO-stages) is het vooral belangrijk om een bondje te smeden met je stagair, zodat je werkelijk samen de stage te lijf gaat. Misschien heb je wat aan deze strategie.
Op welke wijze trek je eigenlijk rond? Ben je met een auto en rij jij dan?quote:Op woensdag 24 september 2025 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou het gaat de laatste dagen wel een stukje beter. Mooiere routes, flink wat wildlife gezien, paar goeie wandelingetjes gemaakt. En de lichamelijke ongemakken worden ook minder gelukkig. Al heb ik wel gewoon veel last van mijn rug, maar dat hoort er bij.
Morgen de gevaarlijkste weg van Schotland, de Baelach na Bà, unsuitable voor anything groter dan rolschaatsen zo'n beetjeDaarna verlaten we het parcours van de NC500 en gaan we even kijken bij Eilean Donan castle. Hierna pakken we de turntable ferry bij Glenelg. Even op Skye kijken. Over een week om deze tijd zijn we weer thuis
Nee maat rijdt. Zijn autoquote:Op woensdag 24 september 2025 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Op welke wijze trek je eigenlijk rond? Ben je met een auto en rij jij dan?
Goed geregeld!quote:
Nou ja, meerijden is vermoeiender dan zelf rijden hoorquote:
Vind ik niet hoorquote:Op woensdag 24 september 2025 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, meerijden is vermoeiender dan zelf rijden hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |