abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218810903
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218811379
Dakota's? :?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 12:51:33 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
DC3
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218811462
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.

Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
pi_218811590
Zojuist kwamen ze weer overvliegen.

@Blues er moest gekeken worden of ze nog goed zaten zodat er nieuwe besteld kunnen worden

Herkenbaar @AnneX doe ik ook met opgeruimde kasten

Fijjn voor beterder @vlindertje89

Baalde net dat mijn camera nog niet trug is, er was hier geen bitchfight maar een birdfight aan de gang een paar spechten hadden een luidruchtige discussie en vlgen vlakbij rond. Gaaf gezicht
We have far more in common than that which devides us..
pi_218812119
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.

Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.

pi_218812806
Egels zijn toch nachtdieren!? Die zal overdag wegkruipen óf was op zoek naar zijn/haar vriendinnetje.😢 Goed dat je dan wat beschutting hebt geboden.

De man van de catering is naar Londen en nu heb ik geen broodje.
Wèl al 4 koekjes op.
pi_218812957
:o :o er is er nóg een! Vanwege de vakantie had ik al een hele tijd niet stil achter in de tuin gezeten maar in een andere border kraakte het ook, en zag ik er ook eentje kruipen onder de struiken.

Ik heb water neergezet en laat ze verder maar met rust.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 15:26:06 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218813190
Egels heb ik nog niet gezien in m'n tuin.
Een haas, eekhoorns en ratten }:| wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218813199
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.

Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.

[ afbeelding ]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
pi_218813280
Goeie Candaas.

De horeca medewerker was er even en liet de doos met tosti’s zien.

En de Aller Aller AllerBeste Tip van dit jaar: de tosti in een vel bakpapier 👍🏼
Het houdt de grillplaat schoon. w/

Tuurlijk wisten jullie dit allang. Alleen nooit aan mij verteld.
pi_218813287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.

Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
Aha ok
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218813317
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
Inmiddels wordt er volop gescharreld en gegraven. Ze zijn ook niet heel klein, daarom vond de dierenambulance het niet nodig om te komen of iets te doen. Ik belde toen ik alleen de eerste had gezien, en ze zei dat ik hem kon oppakken met een handdoek en uitzetten ergens in een bos, maar nu zijn het er twee en misschien wel nog meer? De tuin hier is goed rommelig, veel struiken en beschutting dus dat ergens anders uitzetten lijkt me dan ook niet heel handig.
pi_218814069
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?

In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.

SPOILER: niet lezen vlinder!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:46:32 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218814191
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:29 schreef sigme het volgende:
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?

In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.
[ afbeelding ]

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je beestenboel breidt zich internationaal aardig uit…
pi_218814339
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218814360
Mooie levende en mooie zielige dode diertjes >:O O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 september 2025 @ 18:19:17 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218814432
Wilde eindigen bij de craft beer toko waar ik in Brussel begon, maar die is op vrijdag dicht? 😐
Inmiddels elders bij het beeld van Jacques Brel onderdak gevonden.

Rustig plein. Fijn dus voor een hapje eten.

Eerst het militair museum bekeken en daarna geschiedenis & kunst. Beiden in het Jubelpark. Militair Museum vond ik leuker. Het geschiedenis en kunst is ene deel Wereldmuseum ander deel kunst. Het Wereldmuseum dacht ik van tja. Kunstdeel was nog wel de moeite waard.

Maar na de lunch lekker in het park gezeten. Te mooi weer voor inspanning 😎
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218814443
Dank voor de spoilers waar ongetwijfeld iets onder staat wat ik inderdaad niet wil lezen (en die ik dus ondanks mijn grote nieuwsgierigheid en slechte zelfregulerend vermogen daadwerkelijk niet open heb geklikt haha) _O_

Dode vleermuisjes die al dood waren toen jullie er kwamen, of niet? Mompelt iets over rabiës en het niet altijd goed kunnen zien of gevoeld worden van vleermuisbeten. Al weten jullie dat vast ook wel ;)
pi_218815142
Wij hoeven voor voor ons ijs echt niet meer naar Limburg

Grote dank @Clubsoda _O_
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218815280
Tof jasje O+
pi_218815497
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.

Is dit een meelmot? :'(

Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.

[ Bericht 27% gewijzigd door vlindertje89 op 19-09-2025 20:41:32 ]
pi_218815932
Ja t kind heeft smaak :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218816006
@vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.

Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
pi_218816110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.

[ link | afbeelding ]
Is dit een meelmot? :'(

Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.
Als je ze hebt, dan weet je dat. Echt. Dus wat jij beschrijft lijkt mij een incident, en geen reden voor zorg.
pi_218816161
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218816241
@vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?

@Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?

Avondeten #6 : geen frites meer van de overkant. Nu selluf aardappelschijfjes gebakken, een gekruide kipfilet en 300 gram verse tomatensalade gemaakt. Twee mandarijnen.
Grote mandarijnen zónder pit: heerlijk :Y)

Verhuurder vindt de niét- functionerende wc bril - vanaf dag 1 - eigenlijk geen zaak voor hem om op te lossen. De bril zit scheef. De klushulp had er materiaal voor gehaald en zegt, dat de bril nooit heeft vastgezeten. Hij blijft er verder af om niks stuk te maken.
Voor deze keer komt hij het van de week oplossen…
pi_218816332
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.

Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
In Amerika is advies als je een vleermuis in je huis vindt, ga rabiës shots halen, want je kan zomaar gebeten zijn (als je m binnen ziet vliegen en weer naar buiten ziet vliegen dan denk ik niet, maar als je r eentje vindt en niet weet hoe lang al zit dan wel, want kan je ongemerkt in je slaap gebeten hebben). Nou kan het wel zijn dat de prevalentie van rabiës daar anders is, dat weet ik niet, en in Amerika zijn ze ook wel wat voorzichtiger natuurlijk. Ik volg een Amerikaanse kinderarts op insta en daar kwam het toevallig redelijk recent voorbij.

Thanks Tuindier! Ik hoop t ook. Las op internet ook dat ze binnen kunnen vliegen en je ze dan foetsie moet maken anders gaat t als het vrouwtje is op zoek naar plek voor eitjes, dus binnen gevlogen lijkt idd reële optie. Als ik komende dagen niet steeds blijf zien/steeds meer dan zal dat het inderdaad wel zijn.

AnneX het was wel 'n kleintje, en kleuren etc lijkt wel precies op Indische meelmot, dus die kans lijkt me groter. Bij mijn huurhuis is klein onderhoud ook wel voor mij als huurder, maar dingen die bij intrekken al niet goed waren zou ik idd wel van denken dat verhuurder die op moet lossen. Maar ligt ook aan wat in het contract staat enzo. Wel fijn dat hij uiteindelijk toch komt.
pi_218816974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?

@:Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?
Alleen als het héél warm is.

Wc brillen en ander klein onderhoud zijn idd voor de huurder. Maar alleen als het in eerste instantie wel goed was.
pi_218817143
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid

Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
pi_218818233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid

Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
pi_218819026
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 00:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
pi_218819465
Missie volbracht. 3 dagen pretpark is gelukt, totaal 30 uur. Van te voren had ik allerlei twijfels over problemen met zere voeten, brillen die af zouden vliegen in de achtbaan, etc. En bovenal of ik het vol zou houden. Maar het is allemaal gelukt, en hoe. Met nog prachtig weer ook, 24-29 graden.

Woensdag 30 (ik 21) glijbanen en 6 andere attracties plus een mocktail in het water.

Donderdag 22 attracties waarvan 9 coasters. Vrijdag 19 attracties waarvan 11 coasters.

Vandaag doen we rustig aan. We zitten nu een beetje te lezen. Straks gaan we uit ontbijten terwijl de auto laadt. Daarna een tourtje door het Schwarzwald naar een openluchtmuseum en een waterval.

Qua eten is het nog niet hoogculinair maar het valt ook niet tegen. Kirschtorte, rosti, flammkuche en wurstslat (wtf) staan nog op de lijst.
Spoilers!
pi_218819477
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 07:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
pi_218819495
Wow Lucky: 30 uur _O_ Keep going…
pi_218819592
@sigme @derLudolf @gcjoel @Barreltje en anderen met een ‘landgoed’: Als jullie nog een fruitboom zoeken…
https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=OVERONS
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:49 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218819618
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
pi_218819662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
Dat sowieso, een van de andere heeft na 1,5 een kantelpunt, dan voldoe ik niet meer. Maar deze is ook wat aan het dementeren, het gaat gewoon niet lekker met haar
pi_218819750
Wat een fijne dagen voor jullie @Lucky_Strike
pi_218819831
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt. 8)7
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
pi_218820397
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Zit je?
pi_218820401

Nogal wat rook hier.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218820403
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt. 8)7
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
Wat hackers kunnen doen he -O- :(
pi_218820410
2 wasjes draaien een wandelingetje in de zon en straks weer eens samen met vriendin naar het inloopkoor in de karrek in Haarlem *G*

(rond die tijd is het noodweer zie ik dus helaas niet op de fiets)
pi_218820420
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Nogal wat rook hier.
Oh no alweer ;( Hoe staat de wind?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 11:22:58 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218820426
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Zit je?
Ja! Brussel verlaten en nu bij Mechelen.
pi_218820559
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Nogal wat rook hier.
Oeh, hoe dicht bij is dat?
pi_218820587
Moest even de bankrekening checken en zie allerlei (kleine) afschrijvingen van vis en haring happen bij de afschrijvingen in Zeeland.😉

Gaan hoor @Blues hoor graag welke liedjes jullie zingen. 🎶
De laatste weken luister ik vaker naar ABC lounge radio. Lekker sloom. En dan is er een bewerkte nauwelijks herkenbaar deuntje omdat het ‘lounge’ ofwel trager is bewerkt in een iets andere toonsoort. 🙃
Stel je eens voor dat men dat met Bach of Beethoven deed. 😂
pi_218820620
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hemelsbreed een kilometer of twaalf. 25 minuten met de auto.
pi_218820623
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
+/- 30 km… over de weg. Ow LHO is er al. Hemelsbreed is meer van belang!

Heb je water in de buurt? Voelen jullie je veilig? Voorzorgsmaatregelen?
pi_218820811
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Zelf vervoeren is geen optie.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
pi_218820828
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
Misschien op de dag zelf?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 12:09:51 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218820842
Paspoortcontrole. Eerste keer dat ik dat meemaak in de trein naar/van België.
pi_218820925
Was gedaan bij de wasserette en dan in de tussentijd even naar bakker/super/markt/bazaar. En naar de goedkope benzinepomp. ¤1,23 voor diesel, ¤1,30 voor benzine.
pi_218820977
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:43 schreef AnneX het volgende:
Moest even de bankrekening checken en zie allerlei (kleine) afschrijvingen van vis en haring happen bij de afschrijvingen in Zeeland.😉

Gaan hoor @:Blues hoor graag welke liedjes jullie zingen. 🎶
De laatste weken luister ik vaker naar ABC lounge radio. Lekker sloom. En dan is er een bewerkte nauwelijks herkenbaar deuntje omdat het ‘lounge’ ofwel trager is bewerkt in een iets andere toonsoort. 🙃
Stel je eens voor dat men dat met Bach of Beethoven deed. 😂
😄

Is ie in Zeeland aan het toeteren?

Ik zal de 4 stukken noteren!🎤🎶
pi_218820987
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef borisz het volgende:
Paspoortcontrole. Eerste keer dat ik dat meemaak in de trein naar/van België.
:o
pi_218821036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien op de dag zelf?
Dat is vandaag. (8>
pi_218821047
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]
😄

Is ie in Zeeland aan het toeteren?

Ik zal de 4 stukken noteren!🎤🎶
Woont erbovenop naast het Badhotel https://jazzbythesea.nl/programma/ en fietst rondjes over Walcheren.
pi_218821074
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:42 schreef AnneX het volgende:
@:sigme @:derLudolf @:gcjoel @:Barreltje en anderen met een ‘landgoed’: Als jullie nog een fruitboom zoeken…
https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=OVERONS
morguh!

ik las van de week iets in de trand van : er is een seizoen van groeien en er is een seizoen van preserveren.

en wij zijn vandaag definitief begonnen aan het preserveren seizoen. buurman hield een appelpers festijn. ds we hadden zo'n 50 kilo appels van de appelbomen , en hebben nu zo'n 22 liter appelsap O+

een deel voor de gingershots, de rest gaat in de diepvries ( gelukkig hebben we zo'n schoonmoeder unit :P )
verder is er kippensoep van "op de datum"kip, een feature die we nu ook bij het online bestellen van boodschappen toe kunnen voegen.
Ergens deze week is het ook de beurt aan de honing, er staat zo'n 18 kilo te wachten om verwerkt te worden ^O^
oh, en er komt ook nog wat schapen en lams vlees aan O+

en met dank aan de workawayers, hopelijk ook volgende week beginnen aan de groententuin.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_218821089
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:16 schreef sigme het volgende:
Was gedaan bij de wasserette en dan in de tussentijd even naar bakker/super/markt/bazaar. En naar de goedkope benzinepomp. ¤1,23 voor diesel, ¤1,30 voor benzine.
Koopje!

Wij staan te laden en ontbijten en shoppen bij een poepchique supermarkt waar zeker 10 demostands staan. Alles om je zo lang mogelijk in de winkel te houden.
Spoilers!
pi_218821096
@Barreltje, wat geweldig allemaal O+
Spoilers!
pi_218821114
Hej Barrel En échte honing, geen supermarkt meng knijpflacon. :X
Heb je al een stalletje aan de weg? met een trommeltje. Of QR code …

Goeie oogst zeg! En leuk dat jullie ook workawayers als medewerkers hebben.
Dan is het werk te overzien, vermoed ik.
pi_218821138
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:28 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is vandaag. (8>
Ai, duimen dus dat ze snel komen
pi_218821159
we zijn SUPER blij met de workawayers!
er gebeurt ineens ZOVEEL van waar we maar niet aan toe kwamen !

en dan sturen we die lui dus even er op uit om de appels te pakken voor het persen, geweldig!
met dank aan LHO, die het daar eerder ook over had .

haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen :P
pi_218821167
Wat geweldig allemaal @Barreltje
pi_218821238
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Koopje!

Wij staan te laden en ontbijten en shoppen bij een poepchique supermarkt waar zeker 10 demostands staan. Alles om je zo lang mogelijk in de winkel te houden.
Waaruit bestaan de demo’s? Proeven?

Valt niet op hè, dat ik een beetje zit te clicken hier en daar.

Ook serieus leeswerk. Nl. de Turkse ‘studente’ (en ik) hebben bedacht, dat voor haar het werken in de kinderopvang zou kunnen zijn.
SPOILER
Ook een klein project.
pi_218821264
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh no alweer ;( Hoe staat de wind?
Pietsje wind vanaf zee; dat is gunstig. Beetje regen ook, zwarte strepen op raam auto. Morgen noemenswaardige regen. De brand is op ongeveer een kilometer van de mensen van de paardenroutes.
pi_218821270
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
we zijn SUPER blij met de workawayers!
er gebeurt ineens ZOVEEL van waar we maar niet aan toe kwamen !

en dan sturen we die lui dus even er op uit om de appels te pakken voor het persen, geweldig!
met dank aan LHO, die het daar eerder ook over had .

haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen :P
Oh wat leuk om te horen :D
pi_218821280
Oops het begint te waaien. Er staan bomen rondom. En er komt een giga bui aan voor de rest van de dag.
Domburg is al rood. -O-
Edit: tot 16 uur.
pi_218821306
Voor de tweede keer vandaag vliegtuigen onderweg naar droppings. Paar een stuk hoger paar een stuk lager in de lucht en dan denk je aan de mensen die dit dagelijks horen en weten dat de volgende verwoesting en mogelijk de dood heel dichtbij zijn.
pi_218821344
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh wat leuk om te horen :D
ja echt super bedankt , anders was er hier wel een soort van huwelijkscrisis geweest :D

we hadden eerder 3 italianse meiden, nu een frans stel.. en het is prima voor ons, want ze slapen lekker in de BNB , hebben we beiden zo onze privacy. en dan eten we 2 keer per week samen en doen dan gezellig.

er is een geul gegraven, een franse drain aangelegd, de goten zijn weer schoon, de appels geplukt, onkruid gewied, ze voeden het lam eens per dag, de ramen zijn ontdaan van overbodige verf, de fruitbomen zijn bemest , gras weggehaald en daarna mooi stenen er om heen gelegd, het ijzerdraad voor de paarden is weggehaald van het veld, nu kunnen de herten vrij over het veld migreren, volgende week wordt het vilt van de rijbaan opgeruimd en worden de buiten meubelen in de verf gezet. dit had ons zelf ech MAANDEN gekost om dat tussen door te doen allemaal :o
pi_218821564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ai, duimen dus dat ze snel komen
Merci. Gejinxt w/ Rust in de tent.
pi_218821674
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]
morguh!

ik las van de week iets in de trand van : er is een seizoen van groeien en er is een seizoen van preserveren.
1 Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd.
2 Er is een tijd om geboren te worden, en een tijd om te sterven; een tijd om te planten, en een tijd om het geplante uit te roeien;
3 Een tijd om te doden, en een tijd om te genezen; een tijd om af te breken, en een tijd om te bouwen;
4 Een tijd om te wenen, en een tijd om te lachen; een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen;
5 Een tijd om stenen weg te werpen, en een tijd om stenen te vergaderen; een tijd om te omhelzen, en een tijd om verre te zijn van omhelzen;
6 Een tijd om te zoeken, en een tijd om verloren te laten gaan; een tijd om te bewaren, en een tijd om weg te werpen;
7 Een tijd om te scheuren, en een tijd om toe te naaien; een tijd om te zwijgen, en een tijd om te spreken;
8 Een tijd om lief te hebben, en een tijd om te haten; een tijd van oorlog, en een tijd van vrede.
pi_218821676
Wat heerlijk dat al die klussen nu gedaan zijn. Ook veel rust voor jullie
pi_218821719
@sigme Turn turn turn 🎶Pete Seeger
SPOILER
Donder en bliksem hiero.
pi_218821835
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Redelijk ruim inderdaad, al kan je dan in elk geval in ochtend wel nog iets doen. Wel fijn dat ze het komen ophalen!

Ik mag maandag voor de tweede keer wachten op de afhaling van retourpakket - met verwachte ophaaltijd tussen 8-18u, waar ik van DPD zelf op de dag een slot van 00:00-23:59 voor kreeg :') . Hopelijk komen ze maandag wél daadwerkelijk.

Hier regent het nu ook, maar het onweer trekt net onderlangs. Over ruim halfuur wel ook hier boven de stad volgens voorspelling. En daarna trekt het behoorlijk weg. Wat fijn zou zijn als dat inderdaad klopt, want met vriendin uit Den Haag afgesproken bij een bos met restaurant om taart te eten en rondje te wandelen. Zou prettig zijn als het dan in elk geval niet onweert, en bij voorkeur ook niet of maar heel zacht regent :D .

Vanochtend markt geweest, kaas gehaald en bij een fruit en groente kraam geweest. Ik heb 5 nectarines, 10 zoete mandarijnen, 2 Reine Claude groene pruimen, 2 Reine Claude Victoria pruimen en 1 grote paarse pruim (geen idee welke soort) en 2 courgettes gehaald. Bij betalen zei ze geen bedrag en liet ook apparaat niet zien, verder niet bij nagedacht want de prijzen vd mandarijnen en nectarines waren heel normaal dus gewoon met telefoon gepind. Keek ik daarna in supermarkt op weg naar huis even hoeveel saldo ik nog had, zie ik dat er maar ¤8 afgeschreven is. Da's dus niet helemaal goed gegaan, want de nectarines waren al 5 voor ¤5 en de mandarijnen 10 voor ¤4.. maar had ook niet zo'n zin om nog weer terug te gaan fietsen. Dus dat is een goedkope week voor fruit zo.
pi_218822014
ik wilde vandaag alletwee m'n motoren even uitlaten (accuutje even lekker doorladen, vloeistoffen warm).
Eentje is gelukt. Toen kwam de regen.
pi_218822030
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat hackers kunnen doen he -O- :(
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.
pi_218822389
Ondertussen heb ik een kwartier in scherminstellingen zitten knoeien om een raar icoontje wat op al mijn windows bleek te zitten weg te krijgen.

De oplossing was het piepkleine stickertje van het scherm te peuteren met een mesje...
pi_218822391
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:42 schreef AnneX het volgende:
@:sigme Turn turn turn 🎶Pete Seeger
Prediker 3 1:8 Statenvertaling

Hier is het 33graden. Morgen slaat het weer om zegt de voorspelling. Wij vertrekken dan.
pi_218822415
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een kwartier in scherminstellingen zitten knoeien om een raar icoontje wat op al mijn windows bleek te zitten weg te krijgen.

De oplossing was het piepkleine stickertje van het scherm te peuteren met een mesje...
:D
pi_218822426
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Prediker 3 1:8 Statenvertaling

Hier is het 33graden. Morgen slaat het weer om zegt de voorspelling. Wij vertrekken dan.
Hier was het vamnorgen tussen heerlijk en klam warrm in.

Weerbericht gister: "Zaterdag een schitterende warme dag, die afgerond wordt met buien in de nacht. Zondag koeler".

Inmiddels regent het.
pi_218822458
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]
:D
Goed he ? :P
pi_218822465
Hier motregen met een zonnetje. Vies warm en vies klam.
Maar draadjesvlees in de slowcooker :9~
pi_218822471
Ik was vandaag dus even bij de echte bakker. Daar kan je alleen contant betalen.
Er staan prijzen bij de broden/broodjes. Het is maar een heel winkeltje met klein assortiment.

De winkeldame weigert pertinent om haar waren zo duur te verkopen als ze geprijsd zijn. Enorme croissants van 1 euro kosten 80 cent, voor twee chocoladebroodjes van elk 75ct mocht ik niet meer dan een euro betalen (ik had de 1,50 al gepast op de toonbank liggen!)

En dat is bij haar altijd zo :P
pi_218822548
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:39 schreef sigme het volgende:
Ik was vandaag dus even bij de echte bakker. Daar kan je alleen contant betalen.
Er staan prijzen bij de broden/broodjes. Het is maar een heel winkeltje met klein assortiment.

De winkeldame weigert pertinent om haar waren zo duur te verkopen als ze geprijsd zijn. Enorme croissants van 1 euro kosten 80 cent, voor twee chocoladebroodjes van elk 75ct mocht ik niet meer dan een euro betalen (ik had de 1,50 al gepast op de toonbank liggen!)

En dat is bij haar altijd zo :P
Prijzen waar je bij de NL bakker een korstje uit de snijmachine voor mag kopen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 14:54:16 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218822769
Thuis!
Uurtje later dan gepland, maar de reis ging voorspoedig.
Wasje aan en straks weer uiteten. Specktakel ivm verjaardag broertje :+
pi_218823321
Da's ook een lekkere mindfuck: Dulce de Leche Fudge.

Waarbij je dan dus -niet- eerst Dulce de leche maakt van je gecondenseerde melk... maar het meeverhit met de suiker en boter..
pi_218823421
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:26 schreef fietsie het volgende:
Da's ook een lekkere mindfuck: Dulce de Leche Fudge.

Waarbij je dan dus -niet- eerst Dulce de leche maakt van je gecondenseerde melk... maar het meeverhit met de suiker en boter..
En chocolade en dat alles in de slowcooker. Heel lang geleden gemaakt, zo lekker
  zaterdag 20 september 2025 @ 16:27:21 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218824234
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218824415
quote:
80s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:27 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.
ik heb ook al mijn vrienden gemobiliseerd dat ze glazen potjes in moeten leveren :P
pi_218824593
Vorige week stond een verzoek om potjes in het lokale digitale sufferdje 😎 van de bijenteler en voor inmaken van de bio groenten uit haar giga moestuin.
Misschien ook in jouw dorp?
Overigens: heb jijzelf of de Chef bijenkasten? Achttien kilo is nogal wat.
Iets van 80 potjes!? _O_
pi_218824853
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:06 schreef AnneX het volgende:
Vorige week stond een verzoek om potjes in het lokale digitale sufferdje 😎 van de bijenteler en voor inmaken van de bio groenten uit haar giga moestuin.
Misschien ook in jouw dorp?
Overigens: heb jijzelf of de Chef bijenkasten? Achttien kilo is nogal wat.
Iets van 80 potjes!? _O_
ik doe de honing in potjes, Chef gebruikt het :9
pi_218825028
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.
Die hebben geen verstand van IT.
pi_218825032
Lekker gezongen met een volle kerk, in het Engels, NL en Zweeds :D
pi_218825223
Net de huwelijksceremonie van vrienden bijgewoond.
Nu wachten in de lobby van hotel waar andere vrienden hebben ingecheckt voor we met zijn drietjes een hapje gaan eten.
Daarna terugwandelen naar de feestlocatie, waar ik de auto al heb geparkeerd want ik rijd vanavond nog terug. Is maar een half uurtje en morgen natuurlijk weer zwemmen. Gelukkig een afzegger dus iets minder vroeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218825312
Al zeker een half uur is er een giga dreun. Soms niet, dan weer wel.
Lang leve de bewoners app. Er is een techno feestje onder de brug van A27 bij Vianen.
Goeie akoestiek. Een bewoner noemde het :” best dik”.

Desgevraagd: “Dik” is het nieuwe “vet”. Tis maar dat jullie het weten. 😂

Écht…hoe “dik” is dit feestje.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door AnneX op 20-09-2025 18:39:26 ]
pi_218825917
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 17:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Die hebben geen verstand van IT.
Jawel, want extern, een groot kantoor in Amsterdam, en een hoog uurtarief. Dan is alles wat je beweert waar.
pi_218825957
Klinkt tof @Barreltje! En wat een hoop werk is er gedaan!

@Cat-astrophe veel plezier nog!

Taart (citroen merengue) was erg lekker en wandelen met vriendin was ook erg gezellig. Het was na de taart droog en er was zelfs een heel klein beetje zon! Ook nog focaccia met wat groente erop meegenomen van het bakkerswinkeltje bij het restaurant, en als avondeten gegeten. Was lekker.

Nu weer lekker op de bank.
pi_218826007
Oeh, dat klinkt wel erg lekker, die taart.

Hier in huis ruikt het heerlijk naar draadjesvlees maar helaas nog niet zacht genoeg, dus dat eet ik morgen. Had vanmiddag wat crispy chili op m’n gebakken ei, ietwat teveel :%
pi_218826069
Avond :W

Groetjes vanuit de trein naar Londen!
Vandaag interessante lezingen gevolgd. (Na gisteren Bristol wat verkend te hebben en voor het eerst in jaren in een stapelbed te hebben geslapen. Ik ben er niet uitgetyft ^O^ ).

Zo eerst naar de LEGO winkel (bij King’s Cross dus groot deel in HP stijl), daarna naar het hostel om onze tassen te dumpen, dan pizza bij Purezza en dan morgen naar de HP studio’s. En dan ‘s avonds naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')