abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218810903
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218811379
Dakota's? :?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 12:51:33 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
DC3
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218811462
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.

Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
pi_218811590
Zojuist kwamen ze weer overvliegen.

@Blues er moest gekeken worden of ze nog goed zaten zodat er nieuwe besteld kunnen worden

Herkenbaar @AnneX doe ik ook met opgeruimde kasten

Fijjn voor beterder @vlindertje89

Baalde net dat mijn camera nog niet trug is, er was hier geen bitchfight maar een birdfight aan de gang een paar spechten hadden een luidruchtige discussie en vlgen vlakbij rond. Gaaf gezicht
We have far more in common than that which devides us..
pi_218812119
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.

Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.

pi_218812806
Egels zijn toch nachtdieren!? Die zal overdag wegkruipen óf was op zoek naar zijn/haar vriendinnetje.😢 Goed dat je dan wat beschutting hebt geboden.

De man van de catering is naar Londen en nu heb ik geen broodje.
Wèl al 4 koekjes op.
pi_218812957
:o :o er is er nóg een! Vanwege de vakantie had ik al een hele tijd niet stil achter in de tuin gezeten maar in een andere border kraakte het ook, en zag ik er ook eentje kruipen onder de struiken.

Ik heb water neergezet en laat ze verder maar met rust.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 15:26:06 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218813190
Egels heb ik nog niet gezien in m'n tuin.
Een haas, eekhoorns en ratten }:| wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218813199
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.

Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.

[ afbeelding ]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
pi_218813280
Goeie Candaas.

De horeca medewerker was er even en liet de doos met tosti’s zien.

En de Aller Aller AllerBeste Tip van dit jaar: de tosti in een vel bakpapier 👍🏼
Het houdt de grillplaat schoon. w/

Tuurlijk wisten jullie dit allang. Alleen nooit aan mij verteld.
pi_218813287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.

Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
Aha ok
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218813317
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
Inmiddels wordt er volop gescharreld en gegraven. Ze zijn ook niet heel klein, daarom vond de dierenambulance het niet nodig om te komen of iets te doen. Ik belde toen ik alleen de eerste had gezien, en ze zei dat ik hem kon oppakken met een handdoek en uitzetten ergens in een bos, maar nu zijn het er twee en misschien wel nog meer? De tuin hier is goed rommelig, veel struiken en beschutting dus dat ergens anders uitzetten lijkt me dan ook niet heel handig.
pi_218814069
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?

In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.

SPOILER: niet lezen vlinder!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:46:32 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218814191
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:29 schreef sigme het volgende:
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?

In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.
[ afbeelding ]

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je beestenboel breidt zich internationaal aardig uit…
pi_218814339
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218814360
Mooie levende en mooie zielige dode diertjes >:O O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 september 2025 @ 18:19:17 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218814432
Wilde eindigen bij de craft beer toko waar ik in Brussel begon, maar die is op vrijdag dicht? 😐
Inmiddels elders bij het beeld van Jacques Brel onderdak gevonden.

Rustig plein. Fijn dus voor een hapje eten.

Eerst het militair museum bekeken en daarna geschiedenis & kunst. Beiden in het Jubelpark. Militair Museum vond ik leuker. Het geschiedenis en kunst is ene deel Wereldmuseum ander deel kunst. Het Wereldmuseum dacht ik van tja. Kunstdeel was nog wel de moeite waard.

Maar na de lunch lekker in het park gezeten. Te mooi weer voor inspanning 😎
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218814443
Dank voor de spoilers waar ongetwijfeld iets onder staat wat ik inderdaad niet wil lezen (en die ik dus ondanks mijn grote nieuwsgierigheid en slechte zelfregulerend vermogen daadwerkelijk niet open heb geklikt haha) _O_

Dode vleermuisjes die al dood waren toen jullie er kwamen, of niet? Mompelt iets over rabiës en het niet altijd goed kunnen zien of gevoeld worden van vleermuisbeten. Al weten jullie dat vast ook wel ;)
pi_218815142
Wij hoeven voor voor ons ijs echt niet meer naar Limburg

Grote dank @Clubsoda _O_
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218815280
Tof jasje O+
pi_218815497
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.

Is dit een meelmot? :'(

Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.

[ Bericht 27% gewijzigd door vlindertje89 op 19-09-2025 20:41:32 ]
pi_218815932
Ja t kind heeft smaak :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218816006
@vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.

Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
pi_218816110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.

[ link | afbeelding ]
Is dit een meelmot? :'(

Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.
Als je ze hebt, dan weet je dat. Echt. Dus wat jij beschrijft lijkt mij een incident, en geen reden voor zorg.
pi_218816161
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218816241
@vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?

@Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?

Avondeten #6 : geen frites meer van de overkant. Nu selluf aardappelschijfjes gebakken, een gekruide kipfilet en 300 gram verse tomatensalade gemaakt. Twee mandarijnen.
Grote mandarijnen zónder pit: heerlijk :Y)

Verhuurder vindt de niét- functionerende wc bril - vanaf dag 1 - eigenlijk geen zaak voor hem om op te lossen. De bril zit scheef. De klushulp had er materiaal voor gehaald en zegt, dat de bril nooit heeft vastgezeten. Hij blijft er verder af om niks stuk te maken.
Voor deze keer komt hij het van de week oplossen…
pi_218816332
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.

Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
In Amerika is advies als je een vleermuis in je huis vindt, ga rabiës shots halen, want je kan zomaar gebeten zijn (als je m binnen ziet vliegen en weer naar buiten ziet vliegen dan denk ik niet, maar als je r eentje vindt en niet weet hoe lang al zit dan wel, want kan je ongemerkt in je slaap gebeten hebben). Nou kan het wel zijn dat de prevalentie van rabiës daar anders is, dat weet ik niet, en in Amerika zijn ze ook wel wat voorzichtiger natuurlijk. Ik volg een Amerikaanse kinderarts op insta en daar kwam het toevallig redelijk recent voorbij.

Thanks Tuindier! Ik hoop t ook. Las op internet ook dat ze binnen kunnen vliegen en je ze dan foetsie moet maken anders gaat t als het vrouwtje is op zoek naar plek voor eitjes, dus binnen gevlogen lijkt idd reële optie. Als ik komende dagen niet steeds blijf zien/steeds meer dan zal dat het inderdaad wel zijn.

AnneX het was wel 'n kleintje, en kleuren etc lijkt wel precies op Indische meelmot, dus die kans lijkt me groter. Bij mijn huurhuis is klein onderhoud ook wel voor mij als huurder, maar dingen die bij intrekken al niet goed waren zou ik idd wel van denken dat verhuurder die op moet lossen. Maar ligt ook aan wat in het contract staat enzo. Wel fijn dat hij uiteindelijk toch komt.
pi_218816974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?

@:Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?
Alleen als het héél warm is.

Wc brillen en ander klein onderhoud zijn idd voor de huurder. Maar alleen als het in eerste instantie wel goed was.
pi_218817143
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid

Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
pi_218818233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid

Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
pi_218819026
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 00:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
pi_218819465
Missie volbracht. 3 dagen pretpark is gelukt, totaal 30 uur. Van te voren had ik allerlei twijfels over problemen met zere voeten, brillen die af zouden vliegen in de achtbaan, etc. En bovenal of ik het vol zou houden. Maar het is allemaal gelukt, en hoe. Met nog prachtig weer ook, 24-29 graden.

Woensdag 30 (ik 21) glijbanen en 6 andere attracties plus een mocktail in het water.

Donderdag 22 attracties waarvan 9 coasters. Vrijdag 19 attracties waarvan 11 coasters.

Vandaag doen we rustig aan. We zitten nu een beetje te lezen. Straks gaan we uit ontbijten terwijl de auto laadt. Daarna een tourtje door het Schwarzwald naar een openluchtmuseum en een waterval.

Qua eten is het nog niet hoogculinair maar het valt ook niet tegen. Kirschtorte, rosti, flammkuche en wurstslat (wtf) staan nog op de lijst.
Spoilers!
pi_218819477
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 07:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
pi_218819495
Wow Lucky: 30 uur _O_ Keep going…
pi_218819592
@sigme @derLudolf @gcjoel @Barreltje en anderen met een ‘landgoed’: Als jullie nog een fruitboom zoeken…
https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=OVERONS
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:49 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218819618
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
pi_218819662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
Dat sowieso, een van de andere heeft na 1,5 een kantelpunt, dan voldoe ik niet meer. Maar deze is ook wat aan het dementeren, het gaat gewoon niet lekker met haar
pi_218819750
Wat een fijne dagen voor jullie @Lucky_Strike
pi_218819831
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt. 8)7
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
pi_218820397
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Zit je?
pi_218820401

Nogal wat rook hier.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218820403
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt. 8)7
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
Wat hackers kunnen doen he -O- :(
pi_218820410
2 wasjes draaien een wandelingetje in de zon en straks weer eens samen met vriendin naar het inloopkoor in de karrek in Haarlem *G*

(rond die tijd is het noodweer zie ik dus helaas niet op de fiets)
pi_218820420
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Nogal wat rook hier.
Oh no alweer ;( Hoe staat de wind?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 11:22:58 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218820426
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Zit je?
Ja! Brussel verlaten en nu bij Mechelen.
pi_218820559
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Nogal wat rook hier.
Oeh, hoe dicht bij is dat?
pi_218820587
Moest even de bankrekening checken en zie allerlei (kleine) afschrijvingen van vis en haring happen bij de afschrijvingen in Zeeland.😉

Gaan hoor @Blues hoor graag welke liedjes jullie zingen. 🎶
De laatste weken luister ik vaker naar ABC lounge radio. Lekker sloom. En dan is er een bewerkte nauwelijks herkenbaar deuntje omdat het ‘lounge’ ofwel trager is bewerkt in een iets andere toonsoort. 🙃
Stel je eens voor dat men dat met Bach of Beethoven deed. 😂
pi_218820620
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hemelsbreed een kilometer of twaalf. 25 minuten met de auto.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218820623
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
+/- 30 km… over de weg. Ow LHO is er al. Hemelsbreed is meer van belang!

Heb je water in de buurt? Voelen jullie je veilig? Voorzorgsmaatregelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')