Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.quote:
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog een egel gevonden in de tuin! Deze leeft maar doet niet veel. Heb hem laten liggen maar een krat half op een emmer boven hem gezet voor wat schaduw en zodat ie minder in het zicht ligt.
Oh! Hij kruipt heel langzaam weg.
[ afbeelding ]
Aha okquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vliegtuigen, die vliegen nu om de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog te vieren.
Dank voor jullie meeleven. Het is klein leed, maar toch is het fijn om daar begrip in te vinden.
Inmiddels wordt er volop gescharreld en gegraven. Ze zijn ook niet heel klein, daarom vond de dierenambulance het niet nodig om te komen of iets te doen. Ik belde toen ik alleen de eerste had gezien, en ze zei dat ik hem kon oppakken met een handdoek en uitzetten ergens in een bos, maar nu zijn het er twee en misschien wel nog meer? De tuin hier is goed rommelig, veel struiken en beschutting dus dat ergens anders uitzetten lijkt me dan ook niet heel handig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als hij nog in de buurt is, even contact opnemen met een egelopvang. Je hoort egeltjes niet/nauwelijks te zien overdag, en zeker als ze sloom zijn, zijn ze waarschijnlijk ernstig verzwakt.
SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:29 schreef sigme het volgende:
In onze casa troffen we op de benedenverdieping een zwaluwnestje dat er in mei nog niet zat. In het trapgat een dode zwaluw. Die zal licht gezien hebben en niet weer omgekeerd zijn?
In de woonkamer twee dode vleermuisjes. Hier liggen ze buiten op een rots.
[ afbeelding ]Je beestenboel breidt zich internationaal aardig uit…SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: niet lezen vlinder!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Als je ze hebt, dan weet je dat. Echt. Dus wat jij beschrijft lijkt mij een incident, en geen reden voor zorg.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeeh, ziet er uit als heel goed ijsje!
En idd ook leuk jasje.
[ link | afbeelding ]
Is dit een meelmot?
Lijkt wel verdomd op t Google plaatje. Het was er vanavond eentje, en vanochtend en gister 2x heb ik ook keer motje zien vliegen in de woonkamer (foto is op koelkast), maar weet niet of zelfde soort. Gisteren heb ik ze ze naar buiten gedirigeerd, vandaag vermoord. Geen idee of het nou van buiten komt - wel even raam open gehad en deur achter, maar dat was wel al tijdje dicht toen ik m vanavond zag, al kan ie natuurlijk even rondgevlogen hebben voor ik hem zag. Als niet van buiten komt zou ik niet weten hoe dan wel, ik heb alles in van die Ikea plastic voorraaddozen met deksel met rubberen ring erin, of in originele dichte verpakking (quinoa in karton, rest in plastic), of de aangebroken havermout/suiker/cacao enzo in originele papieren verpakking met afsluitclip en dan ook nog in plastic ziplock zakje. Alleen mn open plastic notenzakjes hebben alleen een afsluitclip en niet ook nog in bak/zakje (amandelen, walnoten, cashewnoten). Oh, en ik heb nog kruidenpotjes, maar ook allemaal met dekseltje dicht enzo. Ik zie in de voorraaddozen in elk geval helemaal niks afwijkends.
In Amerika is advies als je een vleermuis in je huis vindt, ga rabiës shots halen, want je kan zomaar gebeten zijn (als je m binnen ziet vliegen en weer naar buiten ziet vliegen dan denk ik niet, maar als je r eentje vindt en niet weet hoe lang al zit dan wel, want kan je ongemerkt in je slaap gebeten hebben). Nou kan het wel zijn dat de prevalentie van rabiës daar anders is, dat weet ik niet, en in Amerika zijn ze ook wel wat voorzichtiger natuurlijk. Ik volg een Amerikaanse kinderarts op insta en daar kwam het toevallig redelijk recent voorbij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 de vleermuisjes waren al dood. Later die middag vloog er een levende (duh) een kwartiertje door het huis voordat ‘ie de uitgang gevonden had.
Niet op te merken vleermuisbeten ken ik niet, maar bij mijn weten is rabiës zo zeldzaam dat ik er geen aandacht aan schenk totdat een beest mij actief aanvalt.
Alleen als het héél warm is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 kan het geen avond/ nacht vlindertje op de foto zijn met opgevouwen vleugels?
@:Vanyel wat een giga ijsje. Dat is werk om op te krijgen voordat het gesmolten is.!?
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je geen zorgen meer over je eigen kat, komt de oppas kat om de hoek om zorgen over te maken. Een van de katten waar ik voor zorg heeft al 3 dagen nauwelijks gegeten en overal ligt viezigheid
Meelmot lijkt me zo verschrikkelijk, laatst vloog hier ook wat onbestemds maar leek totaal niet op een meelmot (toch voor de zekerheid maar afscheid van genomen)
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ookquote:Op zaterdag 20 september 2025 00:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wanneer komt de kat eigenaar terug? Heb je contact met hun?
Lijkt mij serieus lastig om te beslissen wel/ niet dierenarts te consulteren…
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maandag gelukkig en ik heb contact met ze. Probleem is dat deze kat zich niet op laat pakken, ook niet door hen. Dus wanneer ze naar de DA moer zal ze eerst iets in haar eten moeten krijgen (moet ze wel eten natuurlijk) om haar heel kalm te krijgen. Bij de DA weten ze dit ook
Dat sowieso, een van de andere heeft na 1,5 een kantelpunt, dan voldoe ik niet meer. Maar deze is ook wat aan het dementeren, het gaat gewoon niet lekker met haarquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien heeft Katz ‘gewoon’ heimwee naar zijn/haar baasjes…
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Zit je?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:48 schreef borisz het volgende:
Verplicht nog op het terras. Mn geplande trein is afgeschaft om de Vlaamse term te gebruiken. Over een uurtje nieuwe kans.
Wat hackers kunnen doen hequote:Op zaterdag 20 september 2025 10:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Afgeschaft…😎 Op diverse vliegvelden zijn de systemen gehackt.![]()
Hopelijk zijn de treinen gevrijwaard van hackers.
Oh no alweerquote:Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nogal wat rook hier.
Oeh, hoe dicht bij is dat?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nogal wat rook hier.
Hemelsbreed een kilometer of twaalf. 25 minuten met de auto.quote:
+/- 30 km… over de weg. Ow LHO is er al. Hemelsbreed is meer van belang!quote:
Misschien op de dag zelf?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Zelf vervoeren is geen optie.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
😄quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:43 schreef AnneX het volgende:
Moest even de bankrekening checken en zie allerlei (kleine) afschrijvingen van vis en haring happen bij de afschrijvingen in Zeeland.😉
Gaan hoor @:Blues hoor graag welke liedjes jullie zingen. 🎶
De laatste weken luister ik vaker naar ABC lounge radio. Lekker sloom. En dan is er een bewerkte nauwelijks herkenbaar deuntje omdat het ‘lounge’ ofwel trager is bewerkt in een iets andere toonsoort. 🙃
Stel je eens voor dat men dat met Bach of Beethoven deed. 😂
quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef borisz het volgende:
Paspoortcontrole. Eerste keer dat ik dat meemaak in de trein naar/van België.
Woont erbovenop naast het Badhotel https://jazzbythesea.nl/programma/ en fietst rondjes over Walcheren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
😄
Is ie in Zeeland aan het toeteren?
Ik zal de 4 stukken noteren!🎤🎶
morguh!quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:42 schreef AnneX het volgende:
@:sigme @:derLudolf @:gcjoel @:Barreltje en anderen met een ‘landgoed’: Als jullie nog een fruitboom zoeken…
https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=OVERONS
Koopje!quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:16 schreef sigme het volgende:
Was gedaan bij de wasserette en dan in de tussentijd even naar bakker/super/markt/bazaar. En naar de goedkope benzinepomp. ¤1,23 voor diesel, ¤1,30 voor benzine.
Waaruit bestaan de demo’s? Proeven?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Koopje!
Wij staan te laden en ontbijten en shoppen bij een poepchique supermarkt waar zeker 10 demostands staan. Alles om je zo lang mogelijk in de winkel te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een klein project.
Pietsje wind vanaf zee; dat is gunstig. Beetje regen ook, zwarte strepen op raam auto. Morgen noemenswaardige regen. De brand is op ongeveer een kilometer van de mensen van de paardenroutes.quote:
Oh wat leuk om te horenquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
we zijn SUPER blij met de workawayers!
er gebeurt ineens ZOVEEL van waar we maar niet aan toe kwamen !
en dan sturen we die lui dus even er op uit om de appels te pakken voor het persen, geweldig!
met dank aan LHO, die het daar eerder ook over had .
haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen
ja echt super bedankt , anders was er hier wel een soort van huwelijkscrisis geweestquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh wat leuk om te horen
Merci. Gejinxtquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai, duimen dus dat ze snel komen
1 Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
morguh!
ik las van de week iets in de trand van : er is een seizoen van groeien en er is een seizoen van preserveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder en bliksem hiero.
Redelijk ruim inderdaad, al kan je dan in elk geval in ochtend wel nog iets doen. Wel fijn dat ze het komen ophalen!quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:07 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch dat ikea materiaal laat ophalen en ook nog op korte termijn binnen 3 dagen.
Zelf vervoeren is geen optie.
Alleen het tijdslot is nogal ruim tussen 12 en 18 uur. Had gedacht, dat het vandaag iets specifieker zou worden. Pagina verversen maakt niks uit.
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.quote:
Prediker 3 1:8 Statenvertalingquote:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen heb ik een kwartier in scherminstellingen zitten knoeien om een raar icoontje wat op al mijn windows bleek te zitten weg te krijgen.
De oplossing was het piepkleine stickertje van het scherm te peuteren met een mesje...
Hier was het vamnorgen tussen heerlijk en klam warrm in.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Prediker 3 1:8 Statenvertaling
Hier is het 33graden. Morgen slaat het weer om zegt de voorspelling. Wij vertrekken dan.
Goed he ?quote:
Prijzen waar je bij de NL bakker een korstje uit de snijmachine voor mag kopenquote:Op zaterdag 20 september 2025 14:39 schreef sigme het volgende:
Ik was vandaag dus even bij de echte bakker. Daar kan je alleen contant betalen.
Er staan prijzen bij de broden/broodjes. Het is maar een heel winkeltje met klein assortiment.
De winkeldame weigert pertinent om haar waren zo duur te verkopen als ze geprijsd zijn. Enorme croissants van 1 euro kosten 80 cent, voor twee chocoladebroodjes van elk 75ct mocht ik niet meer dan een euro betalen (ik had de 1,50 al gepast op de toonbank liggen!)
En dat is bij haar altijd zo
En chocolade en dat alles in de slowcooker. Heel lang geleden gemaakt, zo lekkerquote:Op zaterdag 20 september 2025 15:26 schreef fietsie het volgende:
Da's ook een lekkere mindfuck: Dulce de Leche Fudge.
Waarbij je dan dus -niet- eerst Dulce de leche maakt van je gecondenseerde melk... maar het meeverhit met de suiker en boter..
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:42 schreef Barreltje het volgende:
haha de honing verkopen aan de weg mag niet zolang je geen bedrijf hebt. beetje zoals met Sarabi en haar bier in het begin. natuurlijk geven we een hoop weg en verkopen we het handje kontantje nog wel ..
we moeten het allemaal nog een beetje uitzoeken.. eerst maar eens glazen potjes voor de honing verzamelen
ik heb ook al mijn vrienden gemobiliseerd dat ze glazen potjes in moeten leverenquote:Op zaterdag 20 september 2025 16:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wij haalden honing bij de "boer" waar we ook onze eieren haalden. En die had gewoon een statiegeld systeem voor de glazen potten, erg makkelijk.
ik doe de honing in potjes, Chef gebruikt hetquote:Op zaterdag 20 september 2025 17:06 schreef AnneX het volgende:
Vorige week stond een verzoek om potjes in het lokale digitale sufferdje 😎 van de bijenteler en voor inmaken van de bio groenten uit haar giga moestuin.
Misschien ook in jouw dorp?
Overigens: heb jijzelf of de Chef bijenkasten? Achttien kilo is nogal wat.
Iets van 80 potjes!?
Die hebben geen verstand van IT.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
En toch blijven er ziekenhuisbesturen die zich door KPMG en consorten "de cloud" in laten lullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door AnneX op 20-09-2025 18:39:26 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |