11 september:quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
12 september:quote:De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.
Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.
Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.
Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.
De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.
Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
quote:22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk
De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.
Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.
De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.
De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.
De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.
Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.
De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.
Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.
Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.
Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Je moet ook niet zomaar alles geloven:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem het niet van je aan.
Jij neemt ook niks van anderen aan.
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onzin vergelijking, hebben we in deze reeks als eerder ontkracht.
Je gebruikt een gemotoriseerd voertuig om te rijden.
Je gebruikt een wapen om te doden.
Leugen.quote:
Je reactie op wat ik schrijf is een verdachtmaking. Het een sluit het ander immers niet uit.quote:Het is een reactie op wat jij schrijft.
Ik mag prima opmerken dat hij feitelijk slachtoffer is geworden van het gedachtegoed dat hij predikte.quote:Het zou geen moment in mij opkomen om die uitspraak te gebruiken zoals jij dat doet.
Ter verdediging door heel hard te blazen in een wapen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Ja, en de excessen die er uit voort vloeiden, nam hij maar voor lief, want.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Langspeelplaat VEM heeft een nieuw liedje!quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mr. cherry picking in tha house!
Ter verdediging waartegen kerel? Durf je daar geen antwoord op te geven ofzoquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben allesbehalve roomser dan de paus.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leugen.
[..]
Je reactie op wat ik schrijf is een verdachtmaking. Het een sluit het ander immers niet uit.
[..]
Ik mag prima opmerken dat hij feitelijk slachtoffer is geworden van het gedachtegoed dat hij predikte.
Je roomser dan de paus "zou niet bij me opkomen!" is lachwekkend hypocriet.
Nee, dat was mijn vraag. Mss eens teruglezen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
De manier waarop je suggereert dat hij zijn eigen dood voor lief heeft genomen is alleszeggend.
Ooit gehoord van afschrikking?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ter verdediging door heel hard te blazen in een wapen?
Nee door te moorden. Dat is het primaire nut van een wapen.
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?
Nee. Ik snap dat je dat graag wil maar over het motief is nog niets bekend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
Maar het was dus een rechtse internettrol die de trekker overhaalde?
Beter dan maar steeds dezelfde shit herhalen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Langspeelplaat VEM heeft een nieuw liedje!
I was cherry picking
I was cherry picking dreams
I was cherry picking, did you ever think of me
You were hot and heavy
You were hesitant it seemed
When I'm cherry picking
I always know you're gonna leave
En op welke wijze pas je het wapen toe?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.
Trekker overhalen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze pas je het wapen toe?
Vergeet kleine kinderen die belletje trekken niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.
Tegen tirannie van de overheid en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ter verdediging waartegen kerel? Durf je daar geen antwoord op te geven ofzo
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijnquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben allesbehalve roomser dan de paus.
De manier waarop je suggereert dat hij zijn eigen dood voor lief heeft genomen is alleszeggend. Maar doe vooral alsof het een hele onschuldige observatie is, die reeds tientallen keren al voorbij is gekomen, dus daar was nog wel behoefte aan...
Afschrikking....omdat je wapen iemand kan doden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van afschrikking?
Hoe dan ook: dat is de reden dat het wapenbezit een grondrecht is geworden en de reden dat Amerikanen daar nog steeds in geloven in overwegende mate.
Democratie. Telt ook als het je niet uitkomt.
Hij nam de doden dus voor lief om het recht op wapenbezit te behouden...quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leugen. Hij vond de doden wel betreurenswaardig, maar nam die voor lief omdat hij het recht op wapenbezit (net als een overgrote meerderheid in de VS) belangrijker vond.
In iemands richting wijzen en zeggen dat als die niet verdomd snel met zijn mes de andere kant op loopt hij wel eens last kan krijgen van hoofdpijn...quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?
Niet bekend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
RTquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tegen tirannie van de overheid en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.
Daar was het voor bedoeld ja. Wie heeft er nu nog een wapen om die reden?quote:
Aanvallen waarmee, beste kerel?quote:en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.
Het kwam in de grondwet zodat de burgers wat zouden kunnen doen als een dictator de boel overneemt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van afschrikking?
Hoe dan ook: dat is de reden dat het wapenbezit een grondrecht is geworden en de reden dat Amerikanen daar nog steeds in geloven in overwegende mate.
Democratie. Telt ook als het je niet uitkomt.
Alleen jammer dat de meeste van die lui aan de kant van de tiran staan.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef Monolith het volgende:
Ja dat tegen de tirannie van de overheid is zo langzamerhand ook wel noodzakelijk natuurlijk.
Direct quote:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn vraag. Mss eens teruglezen.
Geweer tegen iemand aangooien heeft minder nutquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door de ander te verwonden of doden.
Helemaal goed.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijn
Een wat voor ding?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Lol als het dus echt een Groyper is dan kwam de kogel van rechts jongens.
Ja, seems like it.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
Nee dat kunnen we nietquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Kunnen we derhalve constateren dat zijn dood, eigenlijk no biggie is?
Dat zou wat zijn. Dat extreem-rechts het op conservatief-rechts gemunt heeftquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.quote:
Dus door iemand met de dood bedreigen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In iemands richting wijzen en zeggen dat als die niet verdomd snel met zijn mes de andere kant op loopt hij wel eens last kan krijgen van hoofdpijn...
Soort zoekt soort zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Dat extreem-rechts het op conservatief-rechts gemunt heeft
Maar waarom doe je dat dan? Topic na topic leugens over zogenaamde links/progressief geweld en geen enkel feit om dat te onderbouwen, wat logisch is, want rechts geweld is al decennia extreem veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beter dan maar steeds dezelfde shit herhalen.
Ironisch genoeg zou Kirk zo'n domme opmerking als die jij hier nu maakt wel vrij goed uit elkaar trekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Kunnen we derhalve constateren dat zijn dood, eigenlijk no biggie is?
Let wel: we redeneren nu even met meneer Kirk mee he?
Ik wil graag een femboy of een therian als president van Amerrika. Gewoon als ultieme resultaat van de culture warsquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.
https://www.thecanary.co/(...)ing-trump-supporter/quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Je zit weer te liegen joh.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Direct quote:
Maar goed; zal hij zijn eigen sterven ook voor lief genomen hebben
Geen vraag.
Houd daar eens mee op.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:05 schreef ExTec het volgende:
Maar goed; zal hij zijn eigen sterven ook voor lief genomen hebben, want hoe betreurenswaardig ook, de overgrote meerderheid vinden die wapens belangrijker?
Nogmaals, iedereen doet dat voor gemotoriseerd verkeer en toch accepteert niemand die kans voor zichzelf. Iedereen maakt zichzelf wijs dat het hem of haar niet zal treffen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijn
Prima. Maar daar heb ik ook geen probleem mee. Met doden wel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afschrikking....omdat je wapen iemand kan doden.
Ik kan het slecht rijmen met dat zijn vader aangaf dat Tyler vond dat Charlie Kirk haat aan het verspreiden was (bron: https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o )quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Ja, want dat is ook wat de overheid zal doen: een kernbom op je huis flikkeren als ze je vervelend vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.
Ik heb geen overzicht van wie om welke reden een wapen in huis heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar was het voor bedoeld ja. Wie heeft er nu nog een wapen om die reden?
[..]
Aanvallen waarmee, beste kerel?
Dus?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het kwam in de grondwet zodat de burgers wat zouden kunnen doen als een dictator de boel overneemt.
Ja dat is een leuk idee wanneer het leger uit burgers met musketten bestaat. In die tijdgeest is het logisch.
Als iedereen nu nog steeds alleen musketten had ipv ar 15 zou al een hele hoop schelen. Het hele idee van burgers kunnen zich verdedigen tegen de overheid slaat natuurlijk nergens meer op in moderne tijd.
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.
Ok dus je quote eerder is dus onzin want dat weet je niet:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen overzicht van wie om welke reden een wapen in huis heeft.
quote:Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Dat zeg ik niet. Ik vraag nogmaals, je hebt een vuurwapen nodig om je te verdedigen tegen aanvallen met...?quote:En als je denkt dat een verbod op wapens maakt dat je niet aangevallen kan worden door wapens... dan heb ik nieuws voor je.
Dus dat gebruiken als reden om maar wapens te houden is een beetje domquote:
Geen idee. Wist je dat als je iemand in zijn been schiet hij dat vaak overleeft en desondanks de dreiging significant vermindert?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door iemand met de dood bedreigen.
En als die persoon daar niet van onder de indruk is, zul je moeten laten zien dat het geen loos dreigement is
En in een samenleving waarin wapenbezit legaal is, kun je verwachten dat de kwaadwillende ook een vuurwapen heeft.
En er een andere standaard op na houdt dan jezelf.
Maakt een dreigement dan wel voldoende indruk?
Ja het is hard werken voor boomers om een beetje bij te blijven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.
Jezelf tegen slangen verdedigen met een AR-15quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Behalve dan dat anderen dat als zodanig gezegd hebben. Ik heb gezegd dat ik denk dat onder progressieven het normaler is om te vinden dat mensen vanwege hun mening vermoord mogen worden. Dat is wezenlijk anders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dat dan? Topic na topic leugens over zogenaamde links/progressief geweld en geen enkel feit om dat te onderbouwen, wat logisch is, want rechts geweld is al decennia extreem veel gevaarlijker.
Met alle liefde blijf ik jouw leugens weerleggen met feiten hoor.
Bedankt, dat is interessant. Dus na zijn kort universiteitsperiode is hij hierheen gegaan. Als ik het goed begrijp vergelijkbaar met MBO. Een prima opleiding lijkt mij. Ik weet niet hoe het in de VS is, maar met technisch MBO kun je hier meer verdienen dan met bepaalde HBO/WO studies. Je zou wel denken dat 3 jaar technisch MBO niet bepaald een locatie is om te radicaliseren tot een linkse woke activist, zoals sommigen blijkbaar denken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik was ff druk maar gevonden:
Who is Tyler Robinson?
Robinson grew up in Washington, Utah, a suburb of St. George. A spokesperson for the Washington County School District said he was a student there from 2008 to 2021, when he graduated from Pine View High School.
He was a high-achieving student, earning a scholarship to attend Utah State University, according to public records and social media reviewed by CNN. In 2021, Robinson’s mother posted a video of him reading a letter about receiving the scholarship. USU said in a statement that Robinson “briefly attended” the school for one semester in 2021, then took a leave of absence.
“He was a pre-engineering major, so he took courses that would have been part of that major,” said spokesperson Amanda DeRito.
Robinson is currently a third-year student in the electrical apprenticeship program at Dixie Technical College in St. George, according to the Salt Lake Tribune.
https://nymag.com/intelli(...)on-what-we-know.html
Vergeet gigantische wormen in de woestijn niet. Is nog wel een aardige documentaire over uitgekomen zo rond 1990.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jezelf tegen slangen verdedigen met een AR-15.
Vrijheid van meningsuiting toch? Dat mag alleen zolang het feitenvrij gelul over zogenaamd links/progressief geweld is?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin weer zeg. Kan dit soort ongefundeerd gespeculeer niet weggehaald worden?
Ik had net eerder vandaag begrepen dat als je naar een universiteit het blauw haar langzaam begint te groeien en je na 4 jaar een volledig communist bent!quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bedankt, dat is interessant. Dus na zijn kort universiteitsperiode is hij hierheen gegaan. Als ik het goed begrijp vergelijkbaar met MBO. Een prima opleiding lijkt mij. Ik weet niet hoe het in de VS is, maar met technisch MBO kun je hier meer verdienen dan met bepaalde HBO/WO studies. Je zou wel denken dat 3 jaar technisch MBO niet bepaald een locatie is om te radicaliseren tot een linkse woke activist, zoals sommigen blijkbaar denken.
Nee, de vraag zit verderop. Of je weet niet hoe je een logische zinsbouw moet maken. Dat kan ook.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je zit weer te liegen joh.
[..]
Houd daar eens mee op.
Of je komt wat minder in hele donkere krochten van het internet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.
kernbommen zijn niet voor de eigen bevolking, maar voor de Ander (USSR of China)quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij nam de doden dus voor lief om het recht op wapenbezit te behouden...
Hij is nu zelf een van de doden die hij voor lief nam?
In de VS heb je dat recht wel in bepaalde specifieke gevallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Wist je dat als je iemand in zijn been schiet hij dat vaak overleeft en desondanks de dreiging significant vermindert?
Verder: ik pleit niet voor wapenbezit. Ik zeg alleen dat het recht niet bestaat om mensen te kunnen doden.
Ik weet waarom het recht er is. Kun je ook zelf even opzoeken. Dat de mensen die gebruikmaken van het recht daar verschillende redenen voor kunnen hebben laat dat onverlet. Sommigen vinden het gewoon leuk om op blikjes te schieten. Dat is niet de reden dat het in de grondwet staat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok dus je quote eerder is dus onzin want dat weet je niet:
[..]
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vraag nogmaals, je hebt een vuurwapen nodig om je te verdedigen tegen aanvallen met...?
Te laat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ik heb nog even gebeden voor Charlie Kirk
Als je je daardoor beter voelt moet je dat vooral doenquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Oh nouja, dan komt ie in de hel.quote:
Het was alleen niet om die reden. En daarnaast kun je met een sniper geweer het leger nog best veel pijn doen als je je goed weet te verstoppen. Los van dat je als bevolking met veel meer personen bent. Dus het is helemaal niet zo evident als jij denkt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus dat gebruiken als reden om maar wapens te houden is een beetje dom
Spot on.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.
Dat is toch iets anders dan dat jullie het formuleren want dat heeft toch net een te hoog eigen schuld dikke bult gehalte
Als hij morgen uit de dood opstaat krijg je van mij de eer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ter zelfverdediging ja... Cirkel rond.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de VS heb je dat recht wel in bepaalde specifieke gevallen.
Maar dan lijk jij op iets anders te doelen, namelijk zijn persoonlijke veiligheid die in het geding zou zijn gekomen door zijn visie, etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.
Dat is toch iets anders dan dat jullie het formuleren want dat heeft toch net een te hoog eigen schuld dikke bult gehalte
voel je je nu wat beter? dan heeft het in elk geval resultaat gehadquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ik zou het erg bijzonder vinden als een gebed daar invloed op zou hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Zijn ziel moet nog begeleiding hebben naar god Yahweh.
Kirk zei dat sommige vrouwen boos en bitter zijn door anticonceptie. En hij vergeleek abortus met de holocaust.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan lijk jij op iets anders te doelen, namelijk zijn persoonlijke veiligheid die in het geding zou zijn gekomen door zijn visie, etc.
Te vergelijken met een Pim Fortuyn, Theo van Gogh, of Peter R de Vries.
Dat is van een heel andere orde.
Het is prijzenswaardig dat hij niet ging inbinden door bedreigingen.
Net zoveel als anders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou het erg bijzonder vinden als een gebed daar invloed op zou hebben.
Ze zullen daar vast en zeker Grand Theft Auto op een of andere manier hier bij betrekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
Al iets bekend over het motief van de moordenaar?
Nope.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
Hij was bijna niet te vermijden op social media...quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
Een oprecht mens had nog nooit van hem gehoord terecht.
Dat moet je er toch echt eens in verdiepen want dit is wel erg kort door de bochtquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kirk zei dat sommige vrouwen boos en bitter zijn door anticonceptie. En hij vergeleek abortus met de holocaust.
Ik zie er vooral een provocateur in die zijn meninkjes goed wist te verkopen.
Geen mens ooit van deze gemankeerde kerel gehoord. Dat had zo moeten blijven. Geen fijn mens bepaald.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:19 schreef matspontius het volgende:
Deze man maakt wel wat los hoor - 16 delen al!
Nee, daarom is dit al deel 16 omdat Charlie Kirk niemand boeit en niemand hem kende - kom van die zolder kamer af man en get a life ...............quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen mens ooit van deze gemankeerde kerel gehoord. Dat had zo moeten blijven. Geen fijn mens bepaald.
Ah, en waarom was Charlie Kirk volgens jou 'gemankeerd' en was het geen fijn mens?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen mens ooit van deze gemankeerde kerel gehoord. Dat had zo moeten blijven. Geen fijn mens bepaald.
Moet ie daarom dood? Dat niet. Maar maak je je zwaar gehaat wegens je attitude dan loop je wel een risico.
Kortom, beter zwijgen, want anders loop je het risico slachtoffer te worden van een aanslag. En dit vind jij normaal?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
Het houdt de gemoederen wel bezig....
Een oprecht mens had nog nooit van hem gehoord terecht.
In een land waar men strijdt met het zwaard kun je ook ten onder gaan door het zwaard.
Als je een beetje low profile blijft over wat je denkt en vindt dan zal er nooit iemand zijn die je om zeep wil helpen.
Zoek je de confrontatie dan is de USA een gevaarlijk land omdat iedereen en zijn moeder 1 of meer wapens heeft.
Shit happens. Deze Charlie was geen Charlie Hebdo.
Vreemd toch eigenlijk, een eend die een eend doodschiet omdat hij een eend is.quote:
Er zijn andere wapensquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jezelf tegen slangen verdedigen met een AR-15.
Inderdaad niet zo slimquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
kernbommen zijn niet voor de eigen bevolking, maar voor de Ander (USSR of China)
je eigen land nuken is niet zo goed voor de economie , nog niet eens de meest geflipte dictator doet dat
Jezelf tegen een slang verdedigen met een ouderwetse revolverquote:
Je mag je kennis hier met mij delen hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat moet je er toch echt eens in verdiepen want dit is wel erg kort door de bocht
Hoe staat zijn zwaard (woorden) in verhouding tot de schutter zijn zwaard (een kogel)?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
Het houdt de gemoederen wel bezig....
In een land waar men strijdt met het zwaard kun je ook ten onder gaan door het zwaard.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je mag je kennis hier met mij delen hoor.
Nee hoor, op Youtube genoeg bewijsmateriaal. Er mankeert je niets aan je handjes toch?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je mag je kennis hier met mij delen hoor.
1. Je hoeft me niet twee keer te quoten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, op Youtube genoeg bewijsmateriaal. Er mankeert je niets aan je handjes toch?
Hmm, kortom je hebt even naar de politieke affiliatie gekeken en meteen harde conclusies getrokken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat ie net zo denkt als jij. Jij bent m.i. en met alle respect en zo natuurlijk ook een enge vent met een gemankeerd brein. Tevens geen enkel sociaal geweten. Daarom.
Je hoeft natuurlijk maar genoeg mensen tegen de schenen te schoppen ( met woorden) dat men massaal een bloedhekel aan je krijgt. Onder die massa is altijd wel iemand die het met hardere maatregelen wil doen. En zo geschiedde. Je kunt maar tot op bepaalde hoogte mensen irriteren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:26 schreef 2172619626795 het volgende:
Hoe staat zijn zwaard (woorden) in verhouding tot de schutter zijn zwaard (een kogel)?
Jij bent meer een Arjen dan een Lale.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk maar genoeg mensen tegen de schenen te schoppen ( met woorden) dat men massaal een bloedhekel aan je krijgt. Onder die massa is altijd wel iemand die het met hardere maatregelen wil doen. En zo geschiedde. Je kunt maar tot op bepaalde hoogte mensen irriteren.
Je kletst uit je nek, doet bijdehand en bent echt te beroerd om zelf iets op te zoeken. Ik heb geen mening maar zeg dat je er eerst meer in moet verdiepen voordat je allerlei flauwekul uitkraamtquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
1. Je hoeft me niet twee keer te quoten.
2. Jij hebt een mening, dan mag jij die ook onderbouwen. Ik ga er geen moeite in stoppen om jouw gelijk te bewijzen (dat zul je zelf moeten doen).
Dank je.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jij bent meer een Arjen dan een Lale.
“Ze had een kort rokje aan, en je kunt maar zo kort gaan totdat iemand er gebruik van maakt”quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk maar genoeg mensen tegen de schenen te schoppen ( met woorden) dat men massaal een bloedhekel aan je krijgt. Onder die massa is altijd wel iemand die het met hardere maatregelen wil doen. En zo geschiedde. Je kunt maar tot op bepaalde hoogte mensen irriteren.
Hij was ultra conservatief en vond Kirk niet conservatief genoeg.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
Bullllllllllllllllllllllllllllllllllllllshiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij was ultra conservatief en vond Kirk niet conservatief genoeg.
Dus met andere woorden: je zwaard/zwaard vergelijking is totale onzin.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kirk heeft niemand tegen de schenen geschopt, hij was iemand die het open debat opzocht en met allerlei mensen het gesprek aanging over politieke kwesties. Wellicht moet je jezelf afvragen waarom je een debat weg probeert te zetten als verkapt geweld en aan de hand daarvan een aanslag min of meer afschildert als een logisch gevolg.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is nog niet duidelijk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij was ultra conservatief en vond Kirk niet conservatief genoeg.
Hoe moet men dat non- en verbaal geweld dan bestrijden? Uit zichzelf gaan die paaseieren toch niet beschaafd reageren of antwoorden geven aan normale beleefde jongeren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs is er nodig dat mensen die vinden dat verbaal geweld besteden mag worden met daadwerkelijk geweld niet helemaal bij hun paasei zijn...
quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef 3rr0r het volgende:
Het FOK! Kirk topic, een situatieschets @:Zipportal
Bekijk deze YouTube-video
Uitkomst links of rechts to be determined
Vind zijn meningen over abortus wel bedenkelijk hoor. Dat zelfs een verkrachtte vrouw haar ongeboren kind moet houden en vrouwen sowieso maar meer tijd aan gezin en huishouden moeten besteden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kirk heeft niemand tegen de schenen geschopt, hij was iemand die het open debat opzocht en met allerlei mensen het gesprek aanging over politieke kwesties. Wellicht moet je jezelf afvragen waarom je een debat weg probeert te zetten als verkapt geweld en aan de hand daarvan een aanslag min of meer afschildert als een logisch gevolg.
Het wordt zo wel weer heel duidelijk in welke hoek het probleem zit. Jouw betoog heeft nogal een 'speech is violence' vibe.
Negeren en anders middels de stembus natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe moet men dat non- en verbaal geweld dan bestrijden? Uit zichzelf gaan die paaseieren toch niet beschaafd reageren of antwoorden geven aan normale beleefde jongeren.
Waarmee? De vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef Zipportal het volgende:
Leraar niet meer voor klas na juichen om moord Charlie Kirk, Radboud-docent vindt schorsing ‘walgelijk’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-walgelijk~adc5aad9/
Weg ermee.
Geweldverheerlijking =/= vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarmee? De vrijheid van meningsuiting?
Wat een idiootquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef Zipportal het volgende:
Leraar niet meer voor klas na juichen om moord Charlie Kirk, Radboud-docent vindt schorsing ‘walgelijk’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-walgelijk~adc5aad9/
Weg ermee.
Is hij gearresteerd?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kunt dit uiteraard pas een piepklein beetje met elkaar vergelijken als beide docenten publiekelijk geëxecuteerd worden door iemand die een andere mening is toegedaan.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus Timmermans moet ook niet raar opkijken als het zover is? Mag toch hopen dat het zo niet werkt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was gewoon een irritante lul die overal wat van vond en daarmee de boer opging. Het eigen heilige gelijk uitdragen. Dat zet soms kwaad bloed en dat is best gevaarlijk in een land waar iedereen en zijn moeder een vuurwapen heeft wat ze ook best eens willen gebruiken als het ze niet aanstaat. Meer is het niet volgens mij. Als je gewoon een beetje low profile bent en een attitude hebt van leven en laten leven dan gaat ook daar niemand op je schieten. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind zijn meningen over abortus wel bedenkelijk hoor. Dat zelfs een verkrachtte vrouw haar ongeboren kind moet houden en vrouwen sowieso maar meer tijd aan gezin en huishouden moeten besteden.
Ik als vrouw kan me voorstellen dat die uitspraken vrouwen tegen de schenen schoppen. Laat een vrouw lekker zelf beslissen over haar leven.
Als docent hoor je objectief te zijn. Deze halve gare moet zijn helemaal nergens meer aan de bak komen als leraar. Niks schorsen, optiefen - ga maar putjes scheppen vanaf nuquote:
Net op tijdquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Heeft dit topic al de conclusie getrokken dat het een totaalidioot was die gevaarlijke denkwijzen verkocht aan de jeugd én dat politieke moord ten alle tijde heel slecht is? Of ben ik te vroeg?
Je wil je eigen mening weer eens als conclusie laten prevaleren?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Heeft dit topic al de conclusie getrokken dat het een totaalidioot was die gevaarlijke denkwijzen verkocht aan de jeugd én dat politieke moord ten alle tijde heel slecht is? Of ben ik te vroeg?
Oh daar ben ik het ook helemaal niet mee eens, ik vind dat veel te extreem en ben een voorstander van 'safe, legal, and rare' met gratis verkrijgbare anticonceptiemiddelen. Maar binnen de conservatieve scene in de VS zijn er best een behoorlijk aantal (waaronder de nodige vrouwen) pro-life, ik vind dat niet iemand tegen de schenen schoppen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind zijn meningen over abortus wel bedenkelijk hoor. Dat zelfs een verkrachtte vrouw haar ongeboren kind moet houden en vrouwen sowieso maar meer tijd aan gezin en huishouden moeten besteden.
Ik als vrouw kan me voorstellen dat die uitspraken vrouwen tegen de schenen schoppen. Laat een vrouw lekker zelf beslissen over haar leven.
Rustig maar, wij domme tokkies hopen dat ook niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:47 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dus Timmermans moet ook niet raar opkijken als het zover is? Mag toch hopen dat het zo niet werkt.
Ik denk precies op tijdquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Ah...quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dus het vermoorden van iemand om zijn mening is wel ok volgens jou en is eigenlijk zijn eigen schuld?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was gewoon een irritante lul die overal wat van vond en daarmee de boer opging. Het eigen heilige gelijk uitdragen. Dat zet soms kwaad bloed en dat is best gevaarlijk in een land waar iedereen en zijn moeder een vuurwapen heeft wat ze ook best eens willen gebruiken als het ze niet aanstaat. Meer is het niet volgens mij. Als je gewoon een beetje low profile bent en een attitude hebt van leven en laten leven dan gaat ook daar niemand op je schieten. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.
Play stupid games win stupid prizes.
God verhoedde dat je iets van abortus vindt of anatomie van de mens.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was gewoon een irritante lul die overal wat van vond en daarmee de boer opging. Het eigen heilige gelijk uitdragen. Dat zet soms kwaad bloed en dat is best gevaarlijk in een land waar iedereen en zijn moeder een vuurwapen heeft wat ze ook best eens willen gebruiken als het ze niet aanstaat. Meer is het niet volgens mij. Als je gewoon een beetje low profile bent en een attitude hebt van leven en laten leven dan gaat ook daar niemand op je schieten. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.
Oh ja, het is 21:00 uur geweestquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat ie net zo denkt als jij. Jij bent m.i. en met alle respect en zo natuurlijk ook een enge vent met een gemankeerd brein. Tevens geen enkel sociaal geweten. Daarom.
Gaat prima als je geen rechtse incelbubbel hebt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij was bijna niet te vermijden op social media...
Ik denk dat het nu wel kan ja. De ergste emotie is wel bedaard.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Idd. Nog nooit van de beste man gehoord.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:53 schreef Friggles het volgende:
[..]
Gaat prima als je geen rechtse incelbubbel hebt.
Victim-blaming is wel heel selectief hierquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus het vermoorden van iemand om zijn mening is wel ok volgens jou en is eigenlijk zijn eigen schuld?
Ik denk dat we als diersoort beter in onze veilige grot op konijnenbotjes hadden moeten blijven kauwen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Play stupid games win stupid prizes.
Onbegrijpelijk inderdaad dat die gast nog altijd in Nijmegen zit. Idioot.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Harry Pettit... dat die pseudo-wetenschappelijke gesubsidieerde haatmongool uberhaupt nog mag onderwijzen...
Wil je 1 voorbeeld hebben van de verziekte sfeer in Nederlands academia, zie Pettit.
Heb je daar bronnen van?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het ook helemaal niet mee eens, ik vind dat veel te extreem en ben een voorstander van 'safe, legal, and rare' met gratis verkrijgbare anticonceptiemiddelen. Maar binnen de conservatieve scene in de VS zijn er best een behoorlijk aantal (waaronder de nodige vrouwen) pro-life, ik vind dat niet iemand tegen de schenen schoppen.
Kirk was ook tegen het homohuwelijk, nou, dat mag hij vinden, daar ben ik het ook niet mee eens, maar ik ga dat niet persoonlijk opvatten verder. Hij had goede contacten met lhbt-ers zoals Dave Rubin, Scott Presler en Richard Grenell.
En dit krijgt ook meteen drie likes hè, en uiteraard uit de te verwachten hoek. En vervolgens weer jammeren als dit op een gegeven moment wordt opgemerkt en anderen er iets van zeggen. Dan jammert men meteen alles bij elkaar dat ze 'zomaar' worden aangesproken op hun gedachtegoed en dat dit hartstikke 'polariserend' is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus het vermoorden van iemand om zijn mening is wel ok volgens jou en is eigenlijk zijn eigen schuld?
Zo rol ik. Maar even serieus: deze Kirk was een haatzaaier met een agenda. Dan loop je zeker in de US of A een behoorlijk risico. En dat beet hem in zijn kont. Verkeerde tijd verkeerde plaats.quote:
Alleen maar verliezers.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:57 schreef Harmankardon het volgende:
Even wat aandelen burgeroorlog kopen
quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef 2172619626795 het volgende:
Meer geld naar de geestelijke gezondheidszorg, blijkt na vandaag ook maar weer
Huh, waar wil je precies bronnen van?quote:
Zijn goede contacten met LHBT-ersquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Huh, waar wil je precies bronnen van?
Hilarisch hoe je in die langspeelplaat blijft hangen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij zo frappeert is hoe al die 'progressieven' nu ineens heel veel moeite hebben met de religieuze denkbeelden van Charlie m.b.t. vrouwen, homo's en abortus en straks weer gezellig een vorkje meeprikken met Iftar. Ter begrip, inclusie en diversiteit en zo.
Schijthypocrieten.
Nee ik denk ook niet dat iemand hier dat hoopt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Rustig maar, wij domme tokkies hopen dat ook niet.
Bij dit soort moordenaars is het 95% schizo en 5% politiek.
Meer geld naar de geestelijke gezondheidszorg, blijkt na vandaag ook maar weer
Iedereen heeft een mening maar die kan je gewoon lekker voor jezelf houden. Dit was een heel ander beest die vond dat hij zijn mening van de daken moest schreeuwen en dat zijn mening de enige juiste mening was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is het niet. Zoals je weet staan de invites voor de volgende 'doe gezellig een dagje mee met Ramadan' in de deugcirkels al klaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef Friggles het volgende:
[..]
Hilarisch hoe je in die langspeelplaat blijft hangen.
Je moet gewoon fragiele personen uitsluiten van social media. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat we als diersoort beter in onze veilige grot op konijnenbotjes hadden moeten blijven kauwen.
Nee, jij vindt hem een haatzaaier omdat je zelf radicaal progressief en links bent en Kirk uitgesproken rechts en conservatief was. Maar dat heet een verschil van visie, geen haatzaaien. Wat Charlie Kirk deed is juist met mensen met wie hij enorm van mening verschilde, toch de discussie aan te gaan. Zo hoort dat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo rol ik. Maar even serieus: deze Kirk was een haatzaaier met een agenda. Dan loop je zeker in de US of A een behoorlijk risico. En dat beet hem in zijn kont. Verkeerde tijd verkeerde plaats.
Nee, ik voel me nu smerigquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
voel je je nu wat beter? dan heeft het in elk geval resultaat gehad
Het heeft hier volstrekt niets mee te maken, maar toch sleur je het er weer met de haren bij.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het niet. Zoals je weet staan de invites voor de volgende 'doe gezellig een dagje mee met Ramaan' in de deugcirkels al klaar
In ieder geval gekwetstheid afschaffen als excuus voor moord.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je moet gewoon fragiele personen uitsluiten van social media. Probleem opgelost.
Oh boy, daar gaan we weer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij zo frappeert is hoe al die 'progressieven' nu ineens heel veel moeite hebben met de religieuze denkbeelden van Charlie m.b.t. vrouwen, homo's en abortus en straks weer gezellig een vorkje meeprikken met Iftar. Ter begrip, inclusie en diversiteit en zo.
Schijthypocrieten.
Bij Ettovan weet je één ding zeker, het is de schuld van de Islamquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:03 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het heeft hier volstrekt niets mee te maken, maar toch sleur je het er weer met de haren bij.
Ik zou mijzelf niet als links-progressief zien, wel als iemand die een grafhekel heeft aan Trump en zijn debiele beweging plus die christenfundamentalisten. En ik heb net zo’n hekel aan moslimfundamentalisten.
Het heeft hier ALLES mee te maken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:03 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het heeft hier volstrekt niets mee te maken, maar toch sleur je het er weer met de haren bij.
Ik zou mijzelf niet als links-progressief zien, wel als iemand die een grafhekel heeft aan Trump en zijn debiele beweging plus die christenfundamentalisten. En ik heb net zo’n hekel aan moslimfundamentalisten.
Ok.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het heeft hier ALLES mee te maken.
Je naald blijft hangenquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo rol ik. Maar even serieus: deze Kirk was een haatzaaier met een agenda. Dan loop je zeker in de US of A een behoorlijk risico. En dat beet hem in zijn kont. Verkeerde tijd verkeerde plaats.
Oh boy, je weet dat ik gelijk hebt en zwijgt verder liever over de inhoud. Laten we het snel weer hebben over de enge maar wat veiliger te bekritiseren denkbeelden van die blonde.quote:
Je suis Charlie. Maar tevens prikken wij graag een vorkje mee bij Iftar. Dat moet ook gewoon kunnen.quote:
Dat 'racisme'-stokpaard...quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ten aanval op het stokpaard!
Ik geniet van je, Etto.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat 'racisme'-stokpaard...
Valt me nog mee dat je geen beurse reet hebt onderhand.
Jezus werd ook door een van zijn eigen volgelingen verraden. Symbolisch voor zo'n christenfundi.quote:
Het is geen langspeelplaatquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef Friggles het volgende:
[..]
Hilarisch hoe je in die langspeelplaat blijft hangen.
Het verbaast mij dat je als universiteit zo'n haatdragende activist binnen de organisatie zou willen hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Harry Pettit... dat die pseudo-wetenschappelijke gesubsidieerde haatmongool uberhaupt nog mag onderwijzen...
Wil je 1 voorbeeld hebben van de verziekte sfeer in Nederlands academia, zie Pettit.
Labiliteit en social media als combinatie zie ik (ook) als één van de grootste problemen hier in en natuurlijk de wapenwet in de VS.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je moet gewoon fragiele personen uitsluiten van social media. Probleem opgelost.
Tja ergens wel mee eens. Als ik op tv of YouTube voor een miljoenenpubliek bijvoorbeeld ga lopen preken dat bepaalde groepen of minderheden, eventjes netjes uitgedrukt, “ongewenst” zijn, dan is de kans groot dat er tussen een aantal miljoen er eentje tussenzit die mij kapot wil schieten. Dat lijkt me logisch. In dat opzicht wel vreemd dat Kirk geen of maar weinig beveiliging leek te hebben. De aanslag op Trump is ook vrij vers nog.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja maar dan graag snel stoppen met Fok! anders word je dadelijk vermoord.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Iedereen heeft een mening maar die kan je gewoon lekker voor jezelf houden. Dit was een heel ander beest die vond dat hij zijn mening van de daken moest schreeuwen en dat zijn mening de enige juiste mening was.
Het verbaast me echt dat men het zo opneemt voor zo'n zwaar fout figuur. Moest hij dood? Nee. Maar zeker daar neem je een risico die hem in zijn kont gebeten heeft.
Wat ik tot nu toe van 'm heb gezien overstijgt de gemiddelde gereformeerde mening in de Bible Belt niet zo gek veel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Iedereen heeft een mening maar die kan je gewoon lekker voor jezelf houden. Dit was een heel ander beest die vond dat hij zijn mening van de daken moest schreeuwen en dat zijn mening de enige juiste mening was.
Het verbaast me echt dat men het zo opneemt voor zo'n zwaar fout figuur. Moest hij dood? Nee. Maar zeker daar neem je een risico die hem in zijn kont gebeten heeft.
QFTquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, jij vindt hem een haatzaaier omdat je zelf radicaal progressief en links bent en Kirk uitgesproken rechts en conservatief was. Maar dat heet een verschil van visie, geen haatzaaien. Wat Charlie Kirk deed is juist met mensen met wie hij enorm van mening verschilde, toch de discussie aan te gaan. Zo hoort dat.
Jij zit het daarentegen hier min of meer doodleuk even als een logisch gevolg weg te zetten dat hij nu is doodgeschoten, want ach, hij verkondigde een wereldbeeld waar niet iedereen het mee eens was. En dan ook nog mij verwijten dat ik geen sociaal geweten zou hebben. Man man man, kijk eens in de spiegel.
Ik geniet vooral van de haast tragikomische cognitieve dissonantie die al een tijdje aan linkerzijde heerst.quote:
Dit simplisme... mijn hemel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bij Ettovan weet je één ding zeker, het is de schuld van de Islam
Wow.quote:Play stupid games win stupid prizes.
Ga ergens anders slachtoffertje spelen en polariseren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting toch? Dat mag alleen zolang het feitenvrij gelul over zogenaamd links/progressief geweld is?
Tijd voor weerbaarheidstrainingen. Zachte eieren. Denk overigens dat ze zouden schrikken in hoeverre de gemiddelde Nederlander zich (deels) in bijvoorbeeld zijn Anti-Abortus standpunt kan vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Labiliteit en social media als combinatie zie ik (ook) als één van de grootste problemen hier in en natuurlijk de wapenwet in de VS.
Het is in deze zijn eigen schuld dat je een behoorlijk risico loopt als dat je attitude is. Iedereen heeft een mening maar die mening geeft je niet het recht om anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit snap ik ook niet - hij was heel erg populair en aan de andere kant enorm gehaat. Dus waarom hij niet zwaarder beveiligd werd?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja ergens wel mee eens. Als ik op tv of YouTube voor een miljoenenpubliek bijvoorbeeld ga lopen preken dat bepaalde groepen of minderheden, eventjes netjes uitgedrukt, “ongewenst” zijn, dan is de kans groot dat er tussen een aantal miljoen er eentje tussenzit die mij kapot wil schieten. Dat lijkt me logisch. In dat opzicht wel vreemd dat Kirk geen of maar weinig beveiliging leek te hebben. De aanslag op Trump is ook vrij vers nog.
attitude...quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is in deze zijn eigen schuld dat je een behoorlijk risico loopt als dat je attitude is. Iedereen heeft een mening maar die mening geeft je niet het recht om anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is.
Laten we wel wezen zo rolde deze gozer. Hij stak zijn nek uit en als dat net iemand niet zint dan kan zoiets gebeuren in the good old US of A. Ondernemersrisico zeg maar.
Dit topic is al 16 delen rechtse polarisatie. Best jammer dat de dader toch weer een extreem rechtse engnek lijkt te zijn toch?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ga ergens anders slachtoffertje spelen en polariseren.
Woorden doen ertoequote:Op vrijdag 12 september 2025 22:12 schreef nostra het volgende:
Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wow.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is in deze zijn eigen schuld dat je een behoorlijk risico loopt als dat je attitude is. Iedereen heeft een mening maar die mening geeft je niet het recht om anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is.
Laten we wel wezen zo rolde deze gozer. Hij stak zijn nek uit en als dat net iemand niet zint dan kan zoiets gebeuren in the good old US of A. Ondernemersrisico zeg maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we de democratie dan maar direct opheffen als dit het uitgangspunt is![]()
Daar zeg je het zelf. Als je enorm gehaat wordt dan loop je het risico op afbreuk van je winkel. Als je gewoon een aardig mens bent die iedereen in zijn waarde laat dan gaat er niemand op je schieten. Kies je ervoor om een onverdraagzame haatzaaier te zijn dan moet je oppassen. Dat zien we ook bij Wilders b.v.quote:
Laat maar eens zien dan deze bewering: anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd isquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik niet en dat wil ik graag zo houden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:19 schreef matspontius het volgende:
Ik heb inmiddels vele filmpjes van deze man gezien
Die ene wel?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik niet en dat wil ik graag zo houden.
Dus je kletst maar wat uit je nek - point taken. Besef je dat het gevaarlijk is om mensen te demoniseren? En dan nog zonder kennis van zaken ......quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik neem even voor het gemak aan dat je er relatief blanco ingedoken bent. Ik ben oprecht benieuwd of dit nou allemaal zo extreem is? Of ben ik nou gek.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laat maar eens zien dan deze bewering: anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is
Ik heb inmiddels vele filmpjes van deze man gezien - ben benieuwd naar de filmpjes/bewijs van jouw vooringenomenheid
Als ik weet dat ie gemankeerde rechtse kletspraat verkoopt (en dat valt lastig te ontkennen) waarom zou ik dan in Zeus's naam filmpjes van de man gaan kijken. Echt hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus je kletst maar wat uit je nek - point taken. Besef je dat het gevaarlijk is om mensen te demoniseren? En dan nog zonder kennis van zaken ......
Dus je lult maar wat met als boodschap: pas maar op met het geven van je rechtse mening want voor je het weet wordt je publiekelijk op straat doodgeschoten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Redelijk blanco ja. Nee hoor helemaal niet. Komt op mij over als iemand die het debat met iedereen wil aangaan, wel een hele sterke eigen mening heeft maar gewoon een hele goede debater is en zijn ideeen verkondigt. Kijk ook vooral hoe aggresief en onwetend de studenten/docenten meestal reageren - dat is echt wel stuitend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik neem even voor het gemak aan dat je er relatief blanco ingedoken bent. Ik ben oprecht benieuwd of dit nou allemaal zo extreem is? Of ben ik nou gek.
Zeker, hier is hij bijvoorbeeld samen met Richard Grennel, hier een tribune van Dave Rubin, hier reactie van Douglas Murray en dan heb je nog conservatieve lhbt influencers zoals Rob Smith, Xaviaer en Evan. Dit zijn slechts een paar voorbeelden want er zijn nog veel meer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn goede contacten met LHBT-ers
Dit betrof iemand die het debat aanging met anderen, dan ontneem je mensen geen mening, maar dan geef je mensen juist de kans hun perspectief op tafel te leggen. Kortom, je begrijpt er niets van en blijft op verkapte wijze deze aanslag rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat blijkt toch? En dat is geen mening. Het is gebeurd ja? Als je in de USA woont en je irriteert genoeg mensen dan kun je neergeschoten worden. Dat is een feit. Ik ben er niet voor om mensen neer te schieten ook al is ie nog zo irritant. Maar het gebeurt wel. Elke dag aldaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:26 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus je lult maar wat met als boodschap: pas maar op met het geven van je mening want voor je het weet wordt je publiekelijk op straat doodgeschoten.
Ah, een alwetende zonder voorkennis. Of heb je een glazen bol? En aan demoniseren van een overledene doe je ook niet toch? Want is toch al dood ..........quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als ik weet dat ie gemankeerde rechtse kletspraat verkoopt (en dat valt lastig te ontkennen) waarom zou ik dan in Zeus's naam filmpjes van de man gaan kijken. Echt hoor.
In my defence: ik kijk sowieso noot filmpjes die iets zouden moeten bewijzen of ontkrachten. Daar is het medium m.i. niet geschikt voor.
…dus?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat blijkt toch? En dat is geen mening. Het is gebeurd ja? Als je in de USA woont en je irriteert genoeg mensen dan kun je neergeschoten worden. Dat is een feit. Ik ben er niet voor om mensen neer te schieten ook al is ie nog zo irritant. Maar het gebeurt wel. Elke dag aldaar.
Je de mond laten snoeren en geen mensen meer irriteren. Anders is het blijkbaar je eigen schuldquote:
Net als Andries Knevel altijd deed. Onverstoorbaar je eigen mening doordrukken tot je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:34 schreef 2172619626795 het volgende:
Hij irriteert daarmee niemand, mensen kiezen ervoor geïrriteerd te raken.
Ik vond Kirk's geloof vooral getuigen van een ongelooflijke liefdeloosheid jegens immigranten, gevangenen, verkrachte vrouwen, slachtoffers van wapengeweld en homoseksuelen.quote:
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als ik weet dat ie gemankeerde rechtse kletspraat verkoopt (en dat valt lastig te ontkennen) waarom zou ik dan in Zeus's naam filmpjes van de man gaan kijken. Echt hoor.
In my defence: ik kijk sowieso noot filmpjes die iets zouden moeten bewijzen of ontkrachten. Daar is het medium m.i. niet geschikt voor.
Jouw mening irriteert me ook danig.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Net als Andries Knevel altijd deed. Onverstoorbaar je eigen mening doordrukken tot je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Maar wat betreft dat laatste: daar kun je nooit zeker van zijn. Soms loop je het op in een land vergeven van vuurwapens.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vond Kirk's geloof vooral getuigen van een ongelooflijke liefdeloosheid jegens immigranten, gevangenen, verkrachte vrouwen, slachtoffers van wapengeweld en homoseksuelen.
Daarom word ik ook wat onpasselijk van al die types die Kirk nu ophemelen als een of andere martelaar.
Die man had volstrekt abjecte ideeën, in mijn opinie, en koppelde dat maar wat graag aan die oh zo onfeilbare bijbel van hem.
Punt is, daar strijd je tegen met WOORDEN, niet met wapens.
Homo-stenigingen it isquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Net als Andries Knevel altijd deed. Onverstoorbaar je eigen mening doordrukken tot je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Precies dit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vond Kirk's geloof vooral getuigen van een ongelooflijke liefdeloosheid jegens immigranten, gevangenen, verkrachte vrouwen, slachtoffers van wapengeweld en homoseksuelen.
Daarom word ik ook wat onpasselijk van al die types die Kirk nu ophemelen als een of andere martelaar.
Die man had volstrekt abjecte ideeën, in mijn opinie, en koppelde dat maar wat graag aan die oh zo onfeilbare bijbel van hem.
Dat hij het gewoon presteerde om te zeggen dat zelfs in het geval van de verkrachting van zijn eigen dochter de zwangerschap doorgezet zou worden, toonde mij aan dat hij ethisch en moreel gezien een bijzonder zwak karakter had. Is wel meer bij religieuze fundi's.
Vergeet daarbij niet te vermelden dat het ging om zijn (hypothetische) 10-jarige dochterquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hij het gewoon presteerde om te zeggen dat zelfs in het geval van de verkrachting van zijn eigen dochter de zwangerschap doorgezet zou worden, toonde mij aan dat hij ethisch en moreel gezien een bijzonder zwak karakter had. Is wel meer bij religieuze fundi's.
Dat jij dat nou belangrijk vind.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:39 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Vergeet daarbij niet te vermelden zijn (hypothetische) 10-jarige dochter
Dat is voor mij een belangrijk detail want dat maakt zijn mening nog ziekerquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat jij dat nou belangrijk vind.
Ik geloof ook niet in het concept van martelaren, maar ik vind mooi te zien als mensen op een goede en constructieve manier inspiratie uit zo'n man hebben weten te halen. En zeker, open debat is erg belangrijk, dat wist Kirk op een uitstekende manier te doen en heeft op die manier veel jonge Amerikanen weten te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden? Dat is waarom er gelukkig relatief weinig mensen fysiek aangevallen worden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat niet maar volgens sommigen hier is het zijn eigen schuld.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:49 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden?
Het probleem is dat dit niet zomaar een mens was maar de absolute troonopvolger van aartsconservatief Amerika die zijn politieke denkbeelden aan de verdedigen was in een open debat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:49 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden? Dat is waarom er gelukkig relatief weinig mensen fysiek aangevallen worden.
Ik zie het niet als eigen schuld. Wel een risico dat je loopt in die idiote samenleving die ze tegenwoordig in de VS hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:51 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat niet maar volgens sommigen hier is het zijn eigen schuld.
Dat was de voedingsbodem van deze discussie geïnitieerd door @:bart2002 (en anderen voor hem, die inmiddels zijn gebanned)
Soort zoon van god?quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit niet zomaar een mens was maar de absolute troonopvolger van aartsconservatief Amerika die zijn politieke denkbeelden aan de verdedigen was in een open debat.
Niet Harry van de friettent op de hoek.
Dan zijn wij het helemaal eensquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:53 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ik zie het niet als eigen schuld. Wel een risico dat je loopt in die idiote samenleving die ze tegenwoordig in de VS hebben.
What een hoop stront weer zeg, net of die wereld daarvoor al niet bestond. Die man was 31, net of hij die zooi in Amerika heeft gecreerd. Hij probeerde dat juist om te draaien maar ja als je eenmaal een vooringenomen houding hebt is daar tegenwoordig heel moeilijk van af te stappen, is het niet?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat Bart op een wat onhandige manier probeert te zeggen dat Charlie Kirk best een gevaarlijke rol op zich genomen heeft in een land met meer wapens dan mensen. En dat is natuurlijk gewoon waar. Sinds MLK is er structureel niet echt veel veranderd in de VS op dat gebied. De dood ligt vaak op de loer in dat land.
Per 100.000 inwoners 5,9 moordslachtoffers ten opzichte van 1,4 hier. Dat zijn zo’n 20.000 onnodige slachtoffers elk jaar weer omdat met name rechts, deze mafklapper inclusief, denkt dat vuurwapens een land veiliger kunnen maken op basis van een bijna 250 jaar oude wet waarvan de onderbouwing al sinds de burgeroorlog eigenlijk bullshit is.
Kirk is het tragische slachtoffer van de wereld die hij en mensen als hij gemaakt en verdedigd hebben.
Als dat het was dan fair enough.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat Bart op een wat onhandige manier probeert te zeggen dat Charlie Kirk best een gevaarlijke rol op zich genomen heeft in een land met meer wapens dan mensen. En dat is natuurlijk gewoon waar. Sinds MLK is er structureel niet echt veel veranderd in de VS op dat gebied. De dood ligt vaak op de loer in dat land.
Per 100.000 inwoners 5,9 moordslachtoffers ten opzichte van 1,4 hier. Dat zijn zo’n 20.000 onnodige slachtoffers elk jaar weer omdat met name rechts, deze mafklapper inclusief, denkt dat vuurwapens een land veiliger kunnen maken op basis van een bijna 250 jaar oude wet waarvan de onderbouwing al sinds de burgeroorlog eigenlijk bullshit is.
Kirk is het tragische slachtoffer van de wereld die hij en mensen als hij gemaakt en verdedigd hebben.
Kirk mag dan een domme mening hebben maar het zijn dit soort mensen en onze achterlijke media die van een vonkje een uitslaande brand maken door er een vat olie op te gooien.quote:NOS door het stof na kritiek op ’leugenachtig’ frame vermoorde influencer Charlie Kirk: ’Dat was onjuist’
De NOS heeft de plank flink misgeslagen rond de vermoorde conservatieve influencer Charlie Kirk. De NOS stelde dat Kirk ’alle zwarte vrouwen dom’ zou hebben genoemd, en dat hij vond dat zwarte mensen ’minder waard’ zijn dan witte. Maar zo zit het niet, blijkt uit wie een langer fragment van dezelfde video ziet. „Het is bijna niet voor te stellen dat je de context kon missen”, zo klinkt het. Inmiddels gaat de NOS op de eigen website door het stof.
https://www.telegraaf.nl/(...)njuist/90063741.html
Echt in niets probeerde die man een betere wereld te maken. Schei uit joh.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
What een hoop stront weer zeg, net of die wereld daarvoor al niet bestond. Die man was 31, net of hij die zooi in Amerika heeft gecreerd. Hij probeerde dat juist om te draaien maar ja als je eenmaal een vooringenomen houding hebt is daar tegenwoordig heel moeilijk van af te stappen, is het niet?
Ik zal je even mee terug nemen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kletst uit je nek, doet bijdehand en bent echt te beroerd om zelf iets op te zoeken. Ik heb geen mening maar zeg dat je er eerst meer in moet verdiepen voordat je allerlei flauwekul uitkraamt
En als ik dan vraag waarom het kort door de bocht is, krijg je dit:quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat moet je er toch echt eens in verdiepen want dit is wel erg kort door de bocht
Ik ga jouw bewijsmateriaal niet zoeken hoor, dat moet je zelf doen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, op Youtube genoeg bewijsmateriaal. Er mankeert je niets aan je handjes toch?
Tuurlijk jongen….quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
What een hoop stront weer zeg, net of die wereld daarvoor al niet bestond. Die man was 31, net of hij die zooi in Amerika heeft gecreerd. Hij probeerde dat juist om te draaien maar ja als je eenmaal een vooringenomen houding hebt is daar tegenwoordig heel moeilijk van af te stappen, is het niet?
Kirk hielp Trump met zijn gefaalde coup.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:06 schreef 2172619626795 het volgende:
Kirk mag dan een domme mening hebben
Ik kan je first hand vertellen dat je het mis hebt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:53 schreef Friggles het volgende:
[..]
Gaat prima als je geen rechtse incelbubbel hebt.
Ja vreselijke kerel, heel irritant en polariserendquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:08 schreef VEM2012 het volgende:
Voor mensen die een beetje realistischer beeld willen van Kirk:
Bekijk deze YouTube-video
En daarvoor zijn de autoriteiten of het stemhokje en nog steeds geen kogels bedoeldquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kirk hielp Trump met zijn gefaalde coup.
Dat is wel iets meer dan een domme mening hebben.
En dat pareer je met argumenten, geen kogels.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen….
- Abortus: fel tegen, zelfs bij verkrachting of incest; vergelijkt abortus met de Holocaust.
- Vuurwapens: verdedigt onbeperkt wapenbezit; vindt jaarlijkse slachtoffers een “prijs die het waard is” voor het Tweede Amendement.
- Immigratie: sterk tegen immigratie uit landen als India en Mexico; stelt dat de VS “vol” is.
- Religie en staat: ziet scheiding van kerk en staat als “fictie”; wil meer christelijke invloed in overheid en onderwijs.
- Cultuur: beschouwt westerse beschaving als superieur; kritisch over islam en multiculturele samenleving.
- LGBTQ+ en gender: ontkent meer dan twee genders; wil landelijke ban op transzorg en noemt transgenderrechten schadelijk.
- Empathie: verwerpt empathie als “new age”-begrip dat schade aanricht; verkiest sympathie.
Zo’n sympathieke vent…..
Definieer betere wereld.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:08 schreef Friggles het volgende:
[..]
Echt in niets probeerde die man een betere wereld te maken. Schei uit joh.
Jij hebt de 38 keer waarin ik dat heb gezegd, geschreven, nogmaals geschreven, op een andere manier geschreven gemist begrijp ik?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat pareer je met argumenten, geen kogels.
Ok dus mensen die een andere mening hebben dan jou zijn niet sympathiek? Mooie levensvisiequote:Op vrijdag 12 september 2025 23:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen….
- Abortus: fel tegen, zelfs bij verkrachting of incest; vergelijkt abortus met de Holocaust.
- Vuurwapens: verdedigt onbeperkt wapenbezit; vindt jaarlijkse slachtoffers een “prijs die het waard is” voor het Tweede Amendement.
- Immigratie: sterk tegen immigratie uit landen als India en Mexico; stelt dat de VS “vol” is.
- Religie en staat: ziet scheiding van kerk en staat als “fictie”; wil meer christelijke invloed in overheid en onderwijs.
- Cultuur: beschouwt westerse beschaving als superieur; kritisch over islam en multiculturele samenleving.
- LGBTQ+ en gender: ontkent meer dan twee genders; wil landelijke ban op transzorg en noemt transgenderrechten schadelijk.
- Empathie: verwerpt empathie als “new age”-begrip dat schade aanricht; verkiest sympathie.
Zo’n sympathieke vent…..
Ik verwijs naar post #256. Laten we niet terug naar de middeleeuwen gaan.quote:
Neuh..quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij hebt de 38 keer waarin ik dat heb gezegd, geschreven, nogmaals geschreven, op een andere manier geschreven gemist begrijp ik?
iedereen een basisinkomen allemaal 4 gratis vliegtickets per jaar, 50 vrije dagen , meer toeslagen en huurverlaging voor iedereenquote:
Ik was het ook op veel punten met hem oneens. Bill Maher ook. Maar het is een normaal gesprek zoals iedereen moet kunnen hebben met mensen die het niet met jou eens zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja vreselijke kerel, heel irritant en polariserend![]()
Noot: ik ben het zeker niet eens met zijn visie maar alla ...
Waar doe ik dat?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:13 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En daarvoor zijn de autoriteiten of het stemhokje en nog steeds geen kogels bedoeld
Of gaan we nu nog meer redenen proberen te verzinnen waarom de moord zijn eigen schuld was, omdat de rest van de schijt debunked is of om andere redenen niet blijft plakken?
Waarom zou dat een probleem zijnquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok dus mensen die een andere mening hebben dan jou zijn niet sympathiek? Mooie levensvisie
Iemand met een dergelijk denkbeeld is in ieder geval weinig sympathiek in mijn ogen nee. Andere mening kan prima, compleet ander wereldbeeld wordt toch lastig.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok dus mensen die een andere mening hebben dan jou zijn niet sympathiek? Mooie levensvisie
Kunnen heel veel mensen nog wat van leren, ook hier op dit forumquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik was het ook op veel punten met hem oneens. Bill Maher ook. Maar het is een normaal gesprek zoals iedereen moet kunnen hebben met mensen die het niet met jou eens zijn.
Super & helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:17 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ik verwijs naar post #256. Laten we niet terug naar de middeleeuwen gaan.
En speciaal voor jou, maakt me geen reet uit vanuit welk geloof die achterlijke denkbeelden dan komen.
Nee hoor, binnen de normale bandbreedte van normaal links t/m normaal rechts heb ik geen enkele moeite met andere meningen. Daar viel deze persoon niet binnen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je vindt iemand zijn karakter of persoonlijkheid niet sympathiek, over denkbeelden of visie ga je in debat - dat heeft echt helemaal niets met wel of niet sympathiek te makenquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:19 schreef Friggles het volgende:
[..]
Iemand met een dergelijk denkbeeld is in ieder geval weinig sympathiek in mijn ogen nee. Andere mening kan prima, compleet ander wereldbeeld wordt toch lastig.
Absoluut.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kunnen heel veel mensen nog wat van leren, ook hier op dit forum
Je bent wel hard voor jezelf…quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:22 schreef mcmlxiv het volgende:
Extremisten vind ik niet zo sympathiek, sorry daarvoor
En jij bepaald voor de hele wereld wel even of deze man daar binnen hoortquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, binnen de normale bandbreedte van normaal links t/m normaal rechts heb ik geen enkele moeite met andere meningen. Daar viel deze persoon niet binnen.
Extremisten vind ik niet zo sympathiek, sorry daarvoor
Ga jij nou nog meen keer je leugens over links politiek geweld herhalen.quote:
Jouw soort?? Gaan we die kant op?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga jij nou nog meen keer je leugens over links politiek geweld herhalen.
Best pijnlijk dat jouw soort mensen door jouw soort mensen worden afgeknald.
Het is sowieso wat pathetisch om iedereen waar je het niet mee eens bent uit te maken voor Nazi, Fascist, Incel…quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die bubbel waar iedereen het over heeft is ook zo 2023
Net alsof denkbeelden en visie niet terugkomen in het karakter en gedrag van mensen. Zodra 1 van die punten al naar voren komt in een gesprek dan zal het qua sympathie lastig worden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je vindt iemand zijn karakter of persoonlijkheid niet sympathiek, over denkbeelden of visie ga je in debat - dat heeft echt helemaal niets met wel of niet sympathiek te maken
Ik bepaal niets voor jou beste kerel, jij mag verkrachte vrouwen dwingen een kind te krijgen een top idee vinden, moet jij weten. Misschien vind ik jou dan ook minder sympathiek.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
En jij bepaald voor de hele wereld wel even of deze man daar binnen hoortEn zeikt hem vervolgens gigantisch af. Dan kom je met tegenargumenten voor zijn verwerpelijke ideeen. Maar die zie ik niet. Blaten kunnen we allemaal ....
Doe eens een quote?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga jij nou nog meen keer je leugens over links politiek geweld herhalen.
Best pijnlijk dat jouw soort mensen door jouw soort mensen worden afgeknald.
Absoluut waar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is sowieso wat pathetisch om iedereen waar je het niet mee eens bent uit te maken voor Nazi, Fascist, Incel…
Dat was een running gag bij The Young Ones. Rick die iedereen een fascist noemde waarmee hij het oneens was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet je nagaan: daar is verder geen sociaal stelsel zoals we hier kennen. Dus je verliest je baan, je inkomen, hebt daarbij geen mogelijkheden om terug te vallen op een sociaal vangnet puur en alleen omdat je het nodig vond om op iemands graf te dansen.
Ik zou er hardop om lachen als het niet zo triest was maar wel keiharde karma.
Wat vallen sommigen door de mand zeg.
Nee hoor, ik vindt die Charlie een sympathieke kerel en een hele goede debater. Maar ben het zeker niet met een aantal van zijn standpunten eens. Moet kunnen in een normale wereld ........quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:26 schreef Friggles het volgende:
[..]
Net alsof denkbeelden en visie niet terugkomen in het karakter en gedrag van mensen. Zodra 1 van die punten al naar voren komt in een gesprek dan zal het qua sympathie lastig worden.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:29 schreef 2172619626795 het volgende:
De lijst van mensen die hun baan zijn verloren omdat ze de moordaanslag toejuichen begint ook echt eindeloos te worden:Oh of is dit weer doxxing wat ik nu doe?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet je nagaan: daar is verder geen sociaal stelsel zoals we hier kennen. Dus je verliest je baan, je inkomen, hebt daarbij geen mogelijkheden om terug te vallen op een sociaal vangnet puur en alleen omdat je het nodig vond om op iemands graf te dansen.
Ik zou er hardop om lachen als het niet zo triest was maar wel keiharde karma.
Wat vallen sommigen door de mand zeg.
Tja jij vindt structureel leugens blijven verkopen om je onzin aan de man te brengen een goed idee. Misschien moet ik het lijstje nog een keer plaatsen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe eens een quote?
Jouw soort mensen. Je bent wel heel erg gebrand op laten zien wat jouw true colors zijn, is het niet?
Leg me geen woorden in de mond ok? Je begint een beetje af te glijden ....quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik bepaal niets voor jou beste kerel, jij mag verkrachte vrouwen dwingen een kind te krijgen een top idee vinden, moet jij weten. Misschien vind ik jou dan ook minder sympathiek.
Noem eens wat van die gevaarlijke denkwijzen want hoewel ik het zeker niet met hem eens ben zie ik hem alleen maar goede argumenten naar voren brengen. Mijn conclusies zijn alleen vaak andersquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Nattekat het volgende:
Als je iets beweert zien we daar ook graag bewijslast vanquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja jij vindt structureel leugens blijven verkopen om je onzin aan de man te brengen een goed idee. Misschien moet ik het lijstje nog een keer plaatsen?
Je hoeft dat lijstje helemaal niet te plaatsen omdat het a niets te maken heeft met wat ik wel gezegd heb (daarom heb je ook geen quote) en b het cherry picking is. Het is geen volledig overzicht. En ofwel jij weet dat, ofwel je hebt het ergens overgenomen van een rabiaat linkse site en je weet niet beter. Either way: don’t care.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja jij vindt structureel leugens blijven verkopen om je onzin aan de man te brengen een goed idee. Misschien moet ik het lijstje nog een keer plaatsen?
Je bent een beetje opgewonden hè? Tja een typisch rechtse karaktertrekquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als je iets beweert zien we daar ook graag bewijslast van
Grappenmakerquote:Op vrijdag 12 september 2025 23:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hoeft dat lijstje helemaal niet te plaatsen omdat het a niets te maken heeft met wat ik wel gezegd heb (daarom heb je ook geen quote) en b het cherry picking is. Het is geen volledig overzicht. En ofwel jij weet dat, ofwel je hebt het ergens overgenomen van een rabiaat linkse site en je weet niet beter. Either way: don’t care.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |