abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:14:53 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218754802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is in deze zijn eigen schuld dat je een behoorlijk risico loopt als dat je attitude is. Iedereen heeft een mening maar die mening geeft je niet het recht om anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is.

Laten we wel wezen zo rolde deze gozer. Hij stak zijn nek uit en als dat net iemand niet zint dan kan zoiets gebeuren in the good old US of A. Ondernemersrisico zeg maar.
attitude...

ffs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:14:57 #202
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218754803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ga ergens anders slachtoffertje spelen en polariseren.
Dit topic is al 16 delen rechtse polarisatie. Best jammer dat de dader toch weer een extreem rechtse engnek lijkt te zijn toch?
pi_218754812
quote:
85s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:12 schreef nostra het volgende:
Op vrijdag 12 september 2025 21:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wow.
Woorden doen ertoe
pi_218754823
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:16 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Woorden doen ertoe
Is je mening maar afwijkend genoeg dan vraag je er zelf om en moet je dood.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:18:22 #205
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218754824
quote:

[..]
Het is in deze zijn eigen schuld dat je een behoorlijk risico loopt als dat je attitude is. Iedereen heeft een mening maar die mening geeft je niet het recht om anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is.

Laten we wel wezen zo rolde deze gozer. Hij stak zijn nek uit en als dat net iemand niet zint dan kan zoiets gebeuren in the good old US of A. Ondernemersrisico zeg maar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we de democratie dan maar direct opheffen als dit het uitgangspunt is :')
pi_218754833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:14 schreef matspontius het volgende:
enorm gehaat
Daar zeg je het zelf. Als je enorm gehaat wordt dan loop je het risico op afbreuk van je winkel. Als je gewoon een aardig mens bent die iedereen in zijn waarde laat dan gaat er niemand op je schieten. Kies je ervoor om een onverdraagzame haatzaaier te zijn dan moet je oppassen. Dat zien we ook bij Wilders b.v. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:19:25 #207
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218754834
quote:

[..]

Laat maar eens zien dan deze bewering: anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is

Ik heb inmiddels vele filmpjes van deze man gezien - ben benieuwd naar de filmpjes/bewijs van jouw vooringenomenheid :!
"Hoka Hey!"
pi_218754837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:19 schreef matspontius het volgende:
Ik heb inmiddels vele filmpjes van deze man gezien
Ik niet en dat wil ik graag zo houden.
pi_218754844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Die ene wel?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:21:56 #210
287741 matspontius
pi_218754850
quote:

[..]
Dus je kletst maar wat uit je nek - point taken. Besef je dat het gevaarlijk is om mensen te demoniseren? En dan nog zonder kennis van zaken ......
"Hoka Hey!"
pi_218754858
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:19 schreef matspontius het volgende:

[..]
Laat maar eens zien dan deze bewering: anderen hun mening te ontnemen omdat die verkeerd is

Ik heb inmiddels vele filmpjes van deze man gezien - ben benieuwd naar de filmpjes/bewijs van jouw vooringenomenheid :!
Ik neem even voor het gemak aan dat je er relatief blanco ingedoken bent. Ik ben oprecht benieuwd of dit nou allemaal zo extreem is? Of ben ik nou gek.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:23:17 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218754866
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:04 schreef Falco het volgende:

[..]
Oh boy, daar gaan we weer.
Kwam te dichtbij he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dus je kletst maar wat uit je nek - point taken. Besef je dat het gevaarlijk is om mensen te demoniseren? En dan nog zonder kennis van zaken ......
Als ik weet dat ie gemankeerde rechtse kletspraat verkoopt (en dat valt lastig te ontkennen) waarom zou ik dan in Zeus's naam filmpjes van de man gaan kijken. Echt hoor. :)

In my defence: ik kijk sowieso noot filmpjes die iets zouden moeten bewijzen of ontkrachten. Daar is het medium m.i. niet geschikt voor.
pi_218754888
quote:

[..]
Dus je lult maar wat met als boodschap: pas maar op met het geven van je rechtse mening want voor je het weet wordt je publiekelijk op straat doodgeschoten.

Heldere taal
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:26:55 #215
287741 matspontius
pi_218754893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:22 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik neem even voor het gemak aan dat je er relatief blanco ingedoken bent. Ik ben oprecht benieuwd of dit nou allemaal zo extreem is? Of ben ik nou gek.
Redelijk blanco ja. Nee hoor helemaal niet. Komt op mij over als iemand die het debat met iedereen wil aangaan, wel een hele sterke eigen mening heeft maar gewoon een hele goede debater is en zijn ideeen verkondigt. Kijk ook vooral hoe aggresief en onwetend de studenten/docenten meestal reageren - dat is echt wel stuitend.

Je kan het er niet mee eens zijn maar dan ga je de discussie aan!!!
"Hoka Hey!"
pi_218754913
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zijn goede contacten met LHBT-ers
Zeker, hier is hij bijvoorbeeld samen met Richard Grennel, hier een tribune van Dave Rubin, hier reactie van Douglas Murray en dan heb je nog conservatieve lhbt influencers zoals Rob Smith, Xaviaer en Evan. Dit zijn slechts een paar voorbeelden want er zijn nog veel meer.

De wereld werkt nu eenmaal anders dan sommigen denken, want lang niet alle lhbt-ers zijn links en progressief en heel veel conservatieven (ondanks wellicht een verschil van mening over het homohuwelijk) zijn prima mensen die uitstekend overweg kunnen met lhbt'ers. En ik spreek hier uit ervaring, ik heb meer problemen bij progressieven gehad dan bij conservatieven.
quote:

[..]

Dit betrof iemand die het debat aanging met anderen, dan ontneem je mensen geen mening, maar dan geef je mensen juist de kans hun perspectief op tafel te leggen. Kortom, je begrijpt er niets van en blijft op verkapte wijze deze aanslag rechtvaardigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218754914
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:26 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus je lult maar wat met als boodschap: pas maar op met het geven van je mening want voor je het weet wordt je publiekelijk op straat doodgeschoten.
Dat blijkt toch? En dat is geen mening. Het is gebeurd ja? Als je in de USA woont en je irriteert genoeg mensen dan kun je neergeschoten worden. Dat is een feit. Ik ben er niet voor om mensen neer te schieten ook al is ie nog zo irritant. Maar het gebeurt wel. Elke dag aldaar.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:29:35 #218
287741 matspontius
pi_218754915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als ik weet dat ie gemankeerde rechtse kletspraat verkoopt (en dat valt lastig te ontkennen) waarom zou ik dan in Zeus's naam filmpjes van de man gaan kijken. Echt hoor. :)

In my defence: ik kijk sowieso noot filmpjes die iets zouden moeten bewijzen of ontkrachten. Daar is het medium m.i. niet geschikt voor.
Ah, een alwetende zonder voorkennis. Of heb je een glazen bol? En aan demoniseren van een overledene doe je ook niet toch? Want is toch al dood ..........
"Hoka Hey!"
pi_218754929
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat blijkt toch? En dat is geen mening. Het is gebeurd ja? Als je in de USA woont en je irriteert genoeg mensen dan kun je neergeschoten worden. Dat is een feit. Ik ben er niet voor om mensen neer te schieten ook al is ie nog zo irritant. Maar het gebeurt wel. Elke dag aldaar.
…dus?
pi_218754939
Mooi dit.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:33:27 #221
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218754945
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
…dus?
Je de mond laten snoeren en geen mensen meer irriteren. Anders is het blijkbaar je eigen schuld :')

Als je met een kort rokje over straat gaat moet je ook niet raar opkijken als je verkracht wordt :')

Typisch slachtoffer dader maken jargon. Bart2002 is er goed in!
pi_218754949
@Bart2002 Totaal achterlijk.

Je irriteren is een keuze. Je hoeft niet te luisteren naar andermans mening.

Deze persoon ging in gesprek met anderen die ervoor kiezen hun mening uit te dragen.

Hij irriteert daarmee niemand, mensen kiezen ervoor geïrriteerd te raken.

Die persoon is doodgeschoten om zijn mening, niet omdat hij anderen zou irriteren.

Sterk staaltje victim blaming

Nog even en we praten openbare homo-stenigingen goed omdat er een paar geïrriteerde moslims zijn die vinden dat ze erom vroegen door hand in hand te lopen
pi_218754952
Ik vind het een aparte vergelijking, dat van het rokje. Maar het zal wel. :)
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:35:19 #224
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218754957
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
Mooi dit.

[ twitter ]
wtf? push-ups na het douchen en eten??
pi_218754961
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:34 schreef 2172619626795 het volgende:
Hij irriteert daarmee niemand, mensen kiezen ervoor geïrriteerd te raken.
Net als Andries Knevel altijd deed. Onverstoorbaar je eigen mening doordrukken tot je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:36:00 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218754963
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
Mooi dit.

[ twitter ]
Ik vond Kirk's geloof vooral getuigen van een ongelooflijke liefdeloosheid jegens immigranten, gevangenen, verkrachte vrouwen, slachtoffers van wapengeweld en homoseksuelen.

Daarom word ik ook wat onpasselijk van al die types die Kirk nu ophemelen als een of andere martelaar.

Die man had volstrekt abjecte ideeën, in mijn opinie, en koppelde dat maar wat graag aan die oh zo onfeilbare bijbel van hem.

Dat hij het gewoon presteerde om te zeggen dat zelfs in het geval van de verkrachting van zijn eigen dochter de zwangerschap doorgezet zou worden, toonde mij aan dat hij ethisch en moreel gezien een bijzonder zwak karakter had. Is wel meer bij religieuze fundi's.

Punt is, daar strijd je tegen met WOORDEN, niet met wapens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
pi_218754970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Net als Andries Knevel altijd deed. Onverstoorbaar je eigen mening doordrukken tot je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Jouw mening irriteert me ook danig.
pi_218754979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vond Kirk's geloof vooral getuigen van een ongelooflijke liefdeloosheid jegens immigranten, gevangenen, verkrachte vrouwen, slachtoffers van wapengeweld en homoseksuelen.

Daarom word ik ook wat onpasselijk van al die types die Kirk nu ophemelen als een of andere martelaar.

Die man had volstrekt abjecte ideeën, in mijn opinie, en koppelde dat maar wat graag aan die oh zo onfeilbare bijbel van hem.

Hier kan ik het wel mee eens zijn. Maar wat betreft dat laatste: daar kun je nooit zeker van zijn. Soms loop je het op in een land vergeven van vuurwapens.
pi_218754982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Homo-stenigingen it is
pi_218754985
quote:

[..]

Dat hij het gewoon presteerde om te zeggen dat zelfs in het geval van de verkrachting van zijn eigen dochter de zwangerschap doorgezet zou worden, toonde mij aan dat hij ethisch en moreel gezien een bijzonder zwak karakter had. Is wel meer bij religieuze fundi's.

Precies dit.
pi_218754989
quote:

[..]

Vergeet daarbij niet te vermelden dat het ging om zijn (hypothetische) 10-jarige dochter

Koekoek
pi_218754991
Hij mag dat soort rare dingen vinden in Amerika. Net zoals een hoop andere mensen rare dingen mogen zeggen.
pi_218754997
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:39 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Vergeet daarbij niet te vermelden zijn (hypothetische) 10-jarige dochter
Dat jij dat nou belangrijk vind.
pi_218755002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:40 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat jij dat nou belangrijk vind.
Dat is voor mij een belangrijk detail want dat maakt zijn mening nog zieker

Maar zoals vaker gezegd: dat zijn zijn woorden en daarvoor hoeft hij niet doodgeschoten te worden
pi_218755016
quote:

[..]

Ik geloof ook niet in het concept van martelaren, maar ik vind mooi te zien als mensen op een goede en constructieve manier inspiratie uit zo'n man hebben weten te halen. En zeker, open debat is erg belangrijk, dat wist Kirk op een uitstekende manier te doen en heeft op die manier veel jonge Amerikanen weten te beïnvloeden.
pi_218755038
quote:

[..]

Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden? Dat is waarom er gelukkig relatief weinig mensen fysiek aangevallen worden.
pi_218755048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:49 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden?
Dat niet maar volgens sommigen hier is het zijn eigen schuld.

Dat was de voedingsbodem van deze discussie geïnitieerd door @Bart2002 (en anderen voor hem, die inmiddels zijn gebanned)
pi_218755055
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:49 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ja helemaal mee eens. Maar dat zullen de meesten toch niet bestrijden? Dat is waarom er gelukkig relatief weinig mensen fysiek aangevallen worden.
Het probleem is dat dit niet zomaar een mens was maar de absolute troonopvolger van aartsconservatief Amerika die zijn politieke denkbeelden aan de verdedigen was in een open debat.

Niet Harry van de friettent op de hoek.
pi_218755057
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:51 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat niet maar volgens sommigen hier is het zijn eigen schuld.

Dat was de voedingsbodem van deze discussie geïnitieerd door @:bart2002 (en anderen voor hem, die inmiddels zijn gebanned)
Ik zie het niet als eigen schuld. Wel een risico dat je loopt in die idiote samenleving die ze tegenwoordig in de VS hebben.
pi_218755059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het probleem is dat dit niet zomaar een mens was maar de absolute troonopvolger van aartsconservatief Amerika die zijn politieke denkbeelden aan de verdedigen was in een open debat.

Niet Harry van de friettent op de hoek.
Soort zoon van god?
pi_218755065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:53 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ik zie het niet als eigen schuld. Wel een risico dat je loopt in die idiote samenleving die ze tegenwoordig in de VS hebben.
Dan zijn wij het helemaal eens
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:55:14 #243
287741 matspontius
pi_218755066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:54 schreef Friggles het volgende:

[..]
Soort zoon van god?
Zoon van Trump God
"Hoka Hey!"
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:56:50 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218755073
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 23:00:04 #245
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218755083
Ik denk dat Bart op een wat onhandige manier probeert te zeggen dat Charlie Kirk best een gevaarlijke rol op zich genomen heeft in een land met meer wapens dan mensen. En dat is natuurlijk gewoon waar. Sinds MLK is er structureel niet echt veel veranderd in de VS op dat gebied. De dood ligt vaak op de loer in dat land.

Per 100.000 inwoners 5,9 moordslachtoffers ten opzichte van 1,4 hier. Dat zijn zo’n 20.000 onnodige slachtoffers elk jaar weer omdat met name rechts, deze mafklapper inclusief, denkt dat vuurwapens een land veiliger kunnen maken op basis van een bijna 250 jaar oude wet waarvan de onderbouwing al sinds de burgeroorlog eigenlijk bullshit is.

Kirk is het tragische slachtoffer van de wereld die hij en mensen als hij gemaakt en verdedigd hebben.
  vrijdag 12 september 2025 @ 23:05:23 #246
287741 matspontius
pi_218755093
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat Bart op een wat onhandige manier probeert te zeggen dat Charlie Kirk best een gevaarlijke rol op zich genomen heeft in een land met meer wapens dan mensen. En dat is natuurlijk gewoon waar. Sinds MLK is er structureel niet echt veel veranderd in de VS op dat gebied. De dood ligt vaak op de loer in dat land.

Per 100.000 inwoners 5,9 moordslachtoffers ten opzichte van 1,4 hier. Dat zijn zo’n 20.000 onnodige slachtoffers elk jaar weer omdat met name rechts, deze mafklapper inclusief, denkt dat vuurwapens een land veiliger kunnen maken op basis van een bijna 250 jaar oude wet waarvan de onderbouwing al sinds de burgeroorlog eigenlijk bullshit is.

Kirk is het tragische slachtoffer van de wereld die hij en mensen als hij gemaakt en verdedigd hebben.
What een hoop stront weer zeg, net of die wereld daarvoor al niet bestond. Die man was 31, net of hij die zooi in Amerika heeft gecreerd. Hij probeerde dat juist om te draaien maar ja als je eenmaal een vooringenomen houding hebt is daar tegenwoordig heel moeilijk van af te stappen, is het niet?
"Hoka Hey!"
pi_218755097
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:00 schreef mcmlxiv het volgende:

Als dat het was dan fair enough.

Maar laten we ook niet vergeten dat de haat rondom de persoon Kirk actief gevoed wordt door onder anderen ons eigen NOS, of mensen als Stephen King die Kirk woorden in de mond leggen die hij nooit zo heeft gezegd.

quote:
NOS door het stof na kritiek op ’leugenachtig’ frame vermoorde influencer Charlie Kirk: ’Dat was onjuist’
De NOS heeft de plank flink misgeslagen rond de vermoorde conservatieve influencer Charlie Kirk. De NOS stelde dat Kirk ’alle zwarte vrouwen dom’ zou hebben genoemd, en dat hij vond dat zwarte mensen ’minder waard’ zijn dan witte. Maar zo zit het niet, blijkt uit wie een langer fragment van dezelfde video ziet. „Het is bijna niet voor te stellen dat je de context kon missen”, zo klinkt het. Inmiddels gaat de NOS op de eigen website door het stof.

https://www.telegraaf.nl/(...)njuist/90063741.html

Kirk mag dan een domme mening hebben maar het zijn dit soort mensen en onze achterlijke media die van een vonkje een uitslaande brand maken door er een vat olie op te gooien.

Totale incompetente onnozelen

En die trein der debielen bleven maar mensen op springen vandaag op SM en elders

Dezelfde mensen die in andere woorden durven zeggen; eigen schuld.

Walgelijke vertoning
pi_218755104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:05 schreef matspontius het volgende:

[..]
What een hoop stront weer zeg, net of die wereld daarvoor al niet bestond. Die man was 31, net of hij die zooi in Amerika heeft gecreerd. Hij probeerde dat juist om te draaien maar ja als je eenmaal een vooringenomen houding hebt is daar tegenwoordig heel moeilijk van af te stappen, is het niet?
Echt in niets probeerde die man een betere wereld te maken. Schei uit joh.
pi_218755107
Voor mensen die een beetje realistischer beeld willen van Kirk:

Bekijk deze YouTube-video
pi_218755109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je kletst uit je nek, doet bijdehand en bent echt te beroerd om zelf iets op te zoeken. Ik heb geen mening maar zeg dat je er eerst meer in moet verdiepen voordat je allerlei flauwekul uitkraamt
Ik zal je even mee terug nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:20 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat moet je er toch echt eens in verdiepen want dit is wel erg kort door de bocht
En als ik dan vraag waarom het kort door de bocht is, krijg je dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
[..]
Nee hoor, op Youtube genoeg bewijsmateriaal. Er mankeert je niets aan je handjes toch?
Ik ga jouw bewijsmateriaal niet zoeken hoor, dat moet je zelf doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')