11 september:quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
12 september:quote:De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.
Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.
Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.
Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.
De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.
Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
quote:22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk
De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.
Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.
De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.
De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.
De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.
Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.
De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.
Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.
Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.
Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Je moet ook niet zomaar alles geloven:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem het niet van je aan.
Jij neemt ook niks van anderen aan.
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onzin vergelijking, hebben we in deze reeks als eerder ontkracht.
Je gebruikt een gemotoriseerd voertuig om te rijden.
Je gebruikt een wapen om te doden.
Leugen.quote:
Je reactie op wat ik schrijf is een verdachtmaking. Het een sluit het ander immers niet uit.quote:Het is een reactie op wat jij schrijft.
Ik mag prima opmerken dat hij feitelijk slachtoffer is geworden van het gedachtegoed dat hij predikte.quote:Het zou geen moment in mij opkomen om die uitspraak te gebruiken zoals jij dat doet.
Ter verdediging door heel hard te blazen in een wapen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Ja, en de excessen die er uit voort vloeiden, nam hij maar voor lief, want.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Langspeelplaat VEM heeft een nieuw liedje!quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mr. cherry picking in tha house!
Ter verdediging waartegen kerel? Durf je daar geen antwoord op te geven ofzoquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben allesbehalve roomser dan de paus.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leugen.
[..]
Je reactie op wat ik schrijf is een verdachtmaking. Het een sluit het ander immers niet uit.
[..]
Ik mag prima opmerken dat hij feitelijk slachtoffer is geworden van het gedachtegoed dat hij predikte.
Je roomser dan de paus "zou niet bij me opkomen!" is lachwekkend hypocriet.
Nee, dat was mijn vraag. Mss eens teruglezen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
De manier waarop je suggereert dat hij zijn eigen dood voor lief heeft genomen is alleszeggend.
Ooit gehoord van afschrikking?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ter verdediging door heel hard te blazen in een wapen?
Nee door te moorden. Dat is het primaire nut van een wapen.
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?
Nee. Ik snap dat je dat graag wil maar over het motief is nog niets bekend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
Maar het was dus een rechtse internettrol die de trekker overhaalde?
Beter dan maar steeds dezelfde shit herhalen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Langspeelplaat VEM heeft een nieuw liedje!
I was cherry picking
I was cherry picking dreams
I was cherry picking, did you ever think of me
You were hot and heavy
You were hesitant it seemed
When I'm cherry picking
I always know you're gonna leave
En op welke wijze pas je het wapen toe?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.
Trekker overhalen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze pas je het wapen toe?
Vergeet kleine kinderen die belletje trekken niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Tegen criminelen met wapens maar ook tegen wilde dieren, giftige slangen, beren etc.
Tegen tirannie van de overheid en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ter verdediging waartegen kerel? Durf je daar geen antwoord op te geven ofzo
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijnquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben allesbehalve roomser dan de paus.
De manier waarop je suggereert dat hij zijn eigen dood voor lief heeft genomen is alleszeggend. Maar doe vooral alsof het een hele onschuldige observatie is, die reeds tientallen keren al voorbij is gekomen, dus daar was nog wel behoefte aan...
Afschrikking....omdat je wapen iemand kan doden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van afschrikking?
Hoe dan ook: dat is de reden dat het wapenbezit een grondrecht is geworden en de reden dat Amerikanen daar nog steeds in geloven in overwegende mate.
Democratie. Telt ook als het je niet uitkomt.
Hij nam de doden dus voor lief om het recht op wapenbezit te behouden...quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leugen. Hij vond de doden wel betreurenswaardig, maar nam die voor lief omdat hij het recht op wapenbezit (net als een overgrote meerderheid in de VS) belangrijker vond.
In iemands richting wijzen en zeggen dat als die niet verdomd snel met zijn mes de andere kant op loopt hij wel eens last kan krijgen van hoofdpijn...quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op welke wijze verdedig je jezelf met een vuurwapen?
Niet bekend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
RTquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tegen tirannie van de overheid en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.
Daar was het voor bedoeld ja. Wie heeft er nu nog een wapen om die reden?quote:
Aanvallen waarmee, beste kerel?quote:en persoonlijke beveiliging tegen eender wie je aan wil vallen.
Het kwam in de grondwet zodat de burgers wat zouden kunnen doen als een dictator de boel overneemt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van afschrikking?
Hoe dan ook: dat is de reden dat het wapenbezit een grondrecht is geworden en de reden dat Amerikanen daar nog steeds in geloven in overwegende mate.
Democratie. Telt ook als het je niet uitkomt.
Alleen jammer dat de meeste van die lui aan de kant van de tiran staan.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef Monolith het volgende:
Ja dat tegen de tirannie van de overheid is zo langzamerhand ook wel noodzakelijk natuurlijk.
Direct quote:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn vraag. Mss eens teruglezen.
Geweer tegen iemand aangooien heeft minder nutquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door de ander te verwonden of doden.
Helemaal goed.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijn
Een wat voor ding?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Lol als het dus echt een Groyper is dan kwam de kogel van rechts jongens.
Ja, seems like it.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:37 schreef VoMy het volgende:
Nee dat kunnen we nietquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Kunnen we derhalve constateren dat zijn dood, eigenlijk no biggie is?
Dat zou wat zijn. Dat extreem-rechts het op conservatief-rechts gemunt heeftquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.quote:
Dus door iemand met de dood bedreigen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In iemands richting wijzen en zeggen dat als die niet verdomd snel met zijn mes de andere kant op loopt hij wel eens last kan krijgen van hoofdpijn...
Soort zoekt soort zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Dat extreem-rechts het op conservatief-rechts gemunt heeft
Maar waarom doe je dat dan? Topic na topic leugens over zogenaamde links/progressief geweld en geen enkel feit om dat te onderbouwen, wat logisch is, want rechts geweld is al decennia extreem veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beter dan maar steeds dezelfde shit herhalen.
Ironisch genoeg zou Kirk zo'n domme opmerking als die jij hier nu maakt wel vrij goed uit elkaar trekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Kunnen we derhalve constateren dat zijn dood, eigenlijk no biggie is?
Let wel: we redeneren nu even met meneer Kirk mee he?
Ik wil graag een femboy of een therian als president van Amerrika. Gewoon als ultieme resultaat van de culture warsquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.
https://www.thecanary.co/(...)ing-trump-supporter/quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Je zit weer te liegen joh.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Direct quote:
Maar goed; zal hij zijn eigen sterven ook voor lief genomen hebben
Geen vraag.
Houd daar eens mee op.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:05 schreef ExTec het volgende:
Maar goed; zal hij zijn eigen sterven ook voor lief genomen hebben, want hoe betreurenswaardig ook, de overgrote meerderheid vinden die wapens belangrijker?
Nogmaals, iedereen doet dat voor gemotoriseerd verkeer en toch accepteert niemand die kans voor zichzelf. Iedereen maakt zichzelf wijs dat het hem of haar niet zal treffen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niemand neemt zijn eigen dood, of zo'n dood, voor lief. Het gaat erom dat hij meermaals predikt dat meerdere doden per jaar een offer is wat hij graag maakt voor the right to bear arms. Als je daar zo oprecht en standvastig in bent dan accepteer je dus ook de kans dat jij 1 van die slachtoffers moet zijn
Prima. Maar daar heb ik ook geen probleem mee. Met doden wel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afschrikking....omdat je wapen iemand kan doden.
Ik kan het slecht rijmen met dat zijn vader aangaf dat Tyler vond dat Charlie Kirk haat aan het verspreiden was (bron: https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o )quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:44 schreef viceversa het volgende:
Ja, want dat is ook wat de overheid zal doen: een kernbom op je huis flikkeren als ze je vervelend vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.
Ik heb geen overzicht van wie om welke reden een wapen in huis heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar was het voor bedoeld ja. Wie heeft er nu nog een wapen om die reden?
[..]
Aanvallen waarmee, beste kerel?
Dus?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het kwam in de grondwet zodat de burgers wat zouden kunnen doen als een dictator de boel overneemt.
Ja dat is een leuk idee wanneer het leger uit burgers met musketten bestaat. In die tijdgeest is het logisch.
Als iedereen nu nog steeds alleen musketten had ipv ar 15 zou al een hele hoop schelen. Het hele idee van burgers kunnen zich verdedigen tegen de overheid slaat natuurlijk nergens meer op in moderne tijd.
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
A group of Femboys pretending to be Neo-nazis.
Ok dus je quote eerder is dus onzin want dat weet je niet:quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen overzicht van wie om welke reden een wapen in huis heeft.
quote:Ontkracht... Nee, het wapenbezit in de VS is ter verdediging. Dat is gewoon een feit.
Dat zeg ik niet. Ik vraag nogmaals, je hebt een vuurwapen nodig om je te verdedigen tegen aanvallen met...?quote:En als je denkt dat een verbod op wapens maakt dat je niet aangevallen kan worden door wapens... dan heb ik nieuws voor je.
Dus dat gebruiken als reden om maar wapens te houden is een beetje domquote:
Geen idee. Wist je dat als je iemand in zijn been schiet hij dat vaak overleeft en desondanks de dreiging significant vermindert?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door iemand met de dood bedreigen.
En als die persoon daar niet van onder de indruk is, zul je moeten laten zien dat het geen loos dreigement is
En in een samenleving waarin wapenbezit legaal is, kun je verwachten dat de kwaadwillende ook een vuurwapen heeft.
En er een andere standaard op na houdt dan jezelf.
Maakt een dreigement dan wel voldoende indruk?
Ja het is hard werken voor boomers om een beetje bij te blijven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.
Jezelf tegen slangen verdedigen met een AR-15quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Behalve dan dat anderen dat als zodanig gezegd hebben. Ik heb gezegd dat ik denk dat onder progressieven het normaler is om te vinden dat mensen vanwege hun mening vermoord mogen worden. Dat is wezenlijk anders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dat dan? Topic na topic leugens over zogenaamde links/progressief geweld en geen enkel feit om dat te onderbouwen, wat logisch is, want rechts geweld is al decennia extreem veel gevaarlijker.
Met alle liefde blijf ik jouw leugens weerleggen met feiten hoor.
Bedankt, dat is interessant. Dus na zijn kort universiteitsperiode is hij hierheen gegaan. Als ik het goed begrijp vergelijkbaar met MBO. Een prima opleiding lijkt mij. Ik weet niet hoe het in de VS is, maar met technisch MBO kun je hier meer verdienen dan met bepaalde HBO/WO studies. Je zou wel denken dat 3 jaar technisch MBO niet bepaald een locatie is om te radicaliseren tot een linkse woke activist, zoals sommigen blijkbaar denken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik was ff druk maar gevonden:
Who is Tyler Robinson?
Robinson grew up in Washington, Utah, a suburb of St. George. A spokesperson for the Washington County School District said he was a student there from 2008 to 2021, when he graduated from Pine View High School.
He was a high-achieving student, earning a scholarship to attend Utah State University, according to public records and social media reviewed by CNN. In 2021, Robinson’s mother posted a video of him reading a letter about receiving the scholarship. USU said in a statement that Robinson “briefly attended” the school for one semester in 2021, then took a leave of absence.
“He was a pre-engineering major, so he took courses that would have been part of that major,” said spokesperson Amanda DeRito.
Robinson is currently a third-year student in the electrical apprenticeship program at Dixie Technical College in St. George, according to the Salt Lake Tribune.
https://nymag.com/intelli(...)on-what-we-know.html
Vergeet gigantische wormen in de woestijn niet. Is nog wel een aardige documentaire over uitgekomen zo rond 1990.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jezelf tegen slangen verdedigen met een AR-15.
Vrijheid van meningsuiting toch? Dat mag alleen zolang het feitenvrij gelul over zogenaamd links/progressief geweld is?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin weer zeg. Kan dit soort ongefundeerd gespeculeer niet weggehaald worden?
Ik had net eerder vandaag begrepen dat als je naar een universiteit het blauw haar langzaam begint te groeien en je na 4 jaar een volledig communist bent!quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bedankt, dat is interessant. Dus na zijn kort universiteitsperiode is hij hierheen gegaan. Als ik het goed begrijp vergelijkbaar met MBO. Een prima opleiding lijkt mij. Ik weet niet hoe het in de VS is, maar met technisch MBO kun je hier meer verdienen dan met bepaalde HBO/WO studies. Je zou wel denken dat 3 jaar technisch MBO niet bepaald een locatie is om te radicaliseren tot een linkse woke activist, zoals sommigen blijkbaar denken.
Nee, de vraag zit verderop. Of je weet niet hoe je een logische zinsbouw moet maken. Dat kan ook.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je zit weer te liegen joh.
[..]
Houd daar eens mee op.
Of je komt wat minder in hele donkere krochten van het internet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik voel me oud. Heb dat woord echt nog nooit in mijn leven gezien.
kernbommen zijn niet voor de eigen bevolking, maar voor de Ander (USSR of China)quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De overheid heeft kernbommen, ik gok dat je het met een pistooltje niet gaat redden.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij nam de doden dus voor lief om het recht op wapenbezit te behouden...
Hij is nu zelf een van de doden die hij voor lief nam?
In de VS heb je dat recht wel in bepaalde specifieke gevallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Wist je dat als je iemand in zijn been schiet hij dat vaak overleeft en desondanks de dreiging significant vermindert?
Verder: ik pleit niet voor wapenbezit. Ik zeg alleen dat het recht niet bestaat om mensen te kunnen doden.
Ik weet waarom het recht er is. Kun je ook zelf even opzoeken. Dat de mensen die gebruikmaken van het recht daar verschillende redenen voor kunnen hebben laat dat onverlet. Sommigen vinden het gewoon leuk om op blikjes te schieten. Dat is niet de reden dat het in de grondwet staat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok dus je quote eerder is dus onzin want dat weet je niet:
[..]
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vraag nogmaals, je hebt een vuurwapen nodig om je te verdedigen tegen aanvallen met...?
Te laat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ik heb nog even gebeden voor Charlie Kirk
Als je je daardoor beter voelt moet je dat vooral doenquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Oh nouja, dan komt ie in de hel.quote:
Het was alleen niet om die reden. En daarnaast kun je met een sniper geweer het leger nog best veel pijn doen als je je goed weet te verstoppen. Los van dat je als bevolking met veel meer personen bent. Dus het is helemaal niet zo evident als jij denkt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus dat gebruiken als reden om maar wapens te houden is een beetje dom
Spot on.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.
Dat is toch iets anders dan dat jullie het formuleren want dat heeft toch net een te hoog eigen schuld dikke bult gehalte
Als hij morgen uit de dood opstaat krijg je van mij de eer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ter zelfverdediging ja... Cirkel rond.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de VS heb je dat recht wel in bepaalde specifieke gevallen.
Maar dan lijk jij op iets anders te doelen, namelijk zijn persoonlijke veiligheid die in het geding zou zijn gekomen door zijn visie, etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Hij aanvaarde dat risico door ondanks de gevaren en bedreigingen toch door te gaan met waar hij mee bezig was.
Dat is toch iets anders dan dat jullie het formuleren want dat heeft toch net een te hoog eigen schuld dikke bult gehalte
voel je je nu wat beter? dan heeft het in elk geval resultaat gehadquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:02 schreef Falco het volgende:
Ik zou het erg bijzonder vinden als een gebed daar invloed op zou hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Zijn ziel moet nog begeleiding hebben naar god Yahweh.
Kirk zei dat sommige vrouwen boos en bitter zijn door anticonceptie. En hij vergeleek abortus met de holocaust.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan lijk jij op iets anders te doelen, namelijk zijn persoonlijke veiligheid die in het geding zou zijn gekomen door zijn visie, etc.
Te vergelijken met een Pim Fortuyn, Theo van Gogh, of Peter R de Vries.
Dat is van een heel andere orde.
Het is prijzenswaardig dat hij niet ging inbinden door bedreigingen.
Net zoveel als anders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou het erg bijzonder vinden als een gebed daar invloed op zou hebben.
Ze zullen daar vast en zeker Grand Theft Auto op een of andere manier hier bij betrekken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
Al iets bekend over het motief van de moordenaar?
Nope.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:16 schreef UitStraling het volgende:
Al iets bekend over het motief van de moordenaar?
Hij was bijna niet te vermijden op social media...quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
Een oprecht mens had nog nooit van hem gehoord terecht.
Dat moet je er toch echt eens in verdiepen want dit is wel erg kort door de bochtquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kirk zei dat sommige vrouwen boos en bitter zijn door anticonceptie. En hij vergeleek abortus met de holocaust.
Ik zie er vooral een provocateur in die zijn meninkjes goed wist te verkopen.
Geen mens ooit van deze gemankeerde kerel gehoord. Dat had zo moeten blijven. Geen fijn mens bepaald.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:19 schreef matspontius het volgende:
Deze man maakt wel wat los hoor - 16 delen al!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |