abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218579872
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van n dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter
pi_218580133
We zijn 1 familie toch
pi_218580225
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:27 schreef Puala het volgende:
De mannen die bij mij ver over de grens van het acceptabele zijn gegaan zijn 100% nederlands. Dus dan ben ik blijkbaar in staat om de 40% te treffen.

Maar dit soort statistieken is natuurlijk weer koren op de molen van Wilders. Dus grote kans dat t in de komende verkiezingen weer voor een bijzondere verkiezing gaat leiden.
Volgens mij beweert niemand dat dit een probleem is van asielzoekers en dat een stop op het opvangen van asielzoekers d oplossing is. Maar...als je als vrouw onder de autochtone bevolking al te dealen hebt met bepaalde mannen die hun handen niet thuis kunnen houden, waarom zou je dan het risico voor vrouwen willen vergroten door nog meer mannen toe te laten, waarvan een deel ook z'n handen niet thuis kan houden? Wetende dat bij die laatste groep ook veel mannen zitten uit culturen waarbij een vrouw berhaupt niks waard is.
pi_218580257
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Volgens mij beweert niemand dat dit een probleem is van asielzoekers en dat een stop op het opvangen van asielzoekers d oplossing is. Maar...als je als vrouw onder de autochtone bevolking al te dealen hebt met bepaalde mannen die hun handen niet thuis kunnen houden, waarom zou je dan het risico voor vrouwen willen vergroten door nog meer mannen toe te laten, waarvan een deel ook z'n handen niet thuis kan houden? Wetende dat bij die laatste groep ook veel mannen zitten uit culturen waarbij een vrouw berhaupt niks waard is.
Ik ben niet anti hoor, zeker niet. Maar ik denk dat het gewoon niet d oplossing is. Al vraag ik me oprecht af of die er is. Daarvoor moet een zeer diepgeworteld probleem worden doorbroken en dat doe je niet met 1 maatregel of met 1 campagne. En ik denk helaas niet dat we in staat zullen zijn om dit probleem op te lossen. Zolang je nog steeds dit soort knakkers hebt;

quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is wel aardig denigrerend naar (blonde) vrouwen die wel steeds lastig worden gevallen en meer.

Het is gewoon grotendeels waar dat vooral vrouwen naef blijven en links stemmen en zo de verkrachtigen zelf in stand houden. Kom op voor de mede-vrouw is er niet bij. Maar wel de gewone man die gewoon werkt en goed is voor zijn vrouw ermee belasten.
Die vinden dat een post waar in ik aangeef te maken hebben met seksueel overschrijdend gedrag dat vertaalt naar denigerend praten over (blonde) vrouwen. Dan heb je gewoon ook met mensen te maken die te dom zijn om t probleem te snappen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat kan dat jij net toevallig alleen Nederlandse schoften hebt ontmoet. Het zal ongetwijfeld ook uitmaken waar je woont. In het dorp waar ik woon zul je ook vrijwel alleen maar blanke schoften treffen, want ruim 99% is blank.

En het kan alleen maar koren op de molen van Wilders zijn zo lang als dit probleem bij andere partijen niet leidt tot beloftes om het aan te pakken.
fair punt.

quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee de conclusie die ze duidelijk laat merken: dat het allemaal wel mee zal vallen met de agressie van de islam.
Dit heb ik echt niet gezegd. Pertinent niet. Maar ik zit niet in een islam-tunnel inderdaad.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Yeah, right :')

Dit is echt een kort rokje in het kwadraat.
Hij is niet wijzer, maar waarschijnlijk willen we ook niet weten wat hij op zn kerfstok heeft daardoor.
  zondag 24 augustus 2025 @ 15:36:17 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_218580286
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:45 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Hier zouden ze misschien eens een voorlichtingscampagne op moeten richten. Dat mensen daadwerkelijk ingrijpen als ze iets zien gebeuren ipv afwachten.
Daar denkt de Amerikaan in het volgende artikel nu vast anders over.

https://www.hln.be/buiten(...)beschermen~aecb7a72/

Weten ze in Amsterdam al meer over de dader of mogen we dat niet weten?
pi_218580345
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:36 schreef asco het volgende:

[..]

Ik zou ook bang zijn een mes tussen mijn ribben te krijgen inderdaad. Daar komt nog eens bij dat als je jezelf verdedigt met geweld dat door het juridisch systeem als buitenproportioneel gezien wordt, je het risico loopt zelf vervolgd te worden. De problematiek is wat betreft veel breder. De gehele sociale structuur en cohesie kalft af, waardoor we elkaar niet meer op dingen kunnen aanspreken. Er is berhaupt geen sprake meer van een ‘we’.
  zondag 24 augustus 2025 @ 15:44:08 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218580346
Ik word altijd een beetje moe van die moeimakers die dit soort problemen onder het tapijt van de mannen problemen schuiven. Alles om het migranten moslim probleem maar weer te bagatelliseren.
pi_218580379
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:36 schreef asco het volgende:

[..]

Nee, ik heb tenminste niks nieuws gehoord. De politie geeft geen informatie over zijn nationaliteit.

Ik heb net even snel op X gekeken en zelfs daar weten ze niks. Zelfs geen verkeerde foto's. Ook geen naam. Ik hoop niet dat het iemand is die al heel lang gezocht werd of zoiets dergelijks.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 24-08-2025 15:54:23 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218580454
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van die moeimakers die dit soort problemen onder het tapijt van de mannen problemen schuiven. Alles om het migranten moslim probleem maar weer te bagatelliseren.
Voor t zelfde geld is t een Oekraense oorlogsvluchteling. Dan breekt de pleuris ook uit…
pi_218580463
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb net even snel op X gekeken en zelfs daar weten ze niks.
Oei, dan houdt het wel op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218580472
quote:
11s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Oei, dan houdt het wel op.
Ik bedoel zelf geen roddels, dat valt wel erg op. Zoals erbij vermeld staat. Als je goed zou kunnen lezen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:03:06 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218580473
quote]6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 09:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Femke Halsema laat zich interviewen door Griet Op de Beeck in Zomergasten

De voorlaatste gast in Zomergasten is Femke Halsema, die na een lange carrire in de politiek als eerste vrouw burgemeester van Amsterdam werd.
[..]
.
_O- _O- _O-

Vorig jaar werd Femke Halsema benoemd voor een tweede termijn van zes jaar als burgemeester van Amsterdam. Na een lange carrire in de politiek als Kamerlid en later ook fractievoorzitter van GroenLinks, kreeg ze deze functie als eerste vrouw.

Femke Halsema in Zomergasten

In haar bezoek aan Zomergasten komen politieke onderwerpen onvermijdelijk voorbij, "maar ik ben niet van plan het Nederlandse politieke debat eindeloos uit te melken." Halsema, die als politicus bekendstaat om haar heldere principes en welbespraaktheid, belooft onder meer aandacht te besteden aan de idealen van leiderschap die haar hebben gevormd.

"Ik hoop dat kijkers aan de uitzending een gevoel van zachtheid en nieuwsgierigheid overhouden. Naar mensen, naar verschillen, naar wat mooi is in onze wereld."

Wanneer is Zomergasten op televisie te zien?

Zomergasten met Femke Halsema is op zondag 24 augustus 2025 om 20:20 uur te zien op NPO 2.

https://www.tvgids.nl/nie(...)er-amsterdam-npo2-tv

Gelukkig nog even tijd voor een emmer om te :r
En raam dag eerder open want dan gaat de tv makkelijker naar buiten :B
[/quote]
pi_218580490
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[poll=9196]
Ze kon het ook worden dus alles kan.
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:08:40 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218580508
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:05 schreef Nober het volgende:
Ze kon het ook worden dus alles kan.
Ze is niet gekozen maar benoemd, als beloning voor het oprotten uit de politiek waar ze niet functioneerde
Nu bedrijft ze nog steeds politiek en kan nog steeds niks

:r
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:09:50 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218580514
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Puala het volgende:

[..]
Voor t zelfde geld is t een Oekraense oorlogsvluchteling. Dan breekt de pleuris ook uit…
Er is al een Oekrainer geweest die random mensen in Amsterdam heeft lopen neersteken. Getraumatiseerde mensen massaal binnen halen is nooit een goed idee.

Neemt niet weg dat er onevenredig veel maatschappelijke problemen met niet-westerse allochtone mannen zijn. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen.

Dat Marc Overmars dickpics stuurt naar vrouwen doet daar niets aan af en is een heel ander probleem.
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:13:56 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218580544
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
…. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen…..
Al geef je Halsema jampot bodems als brillenglazen dan nog ziet ze het niet
Rapporten die je niet bevallen:

Hou je geheim
Stop je onder in de la
Ontken je dat ze bestaan
Kan je niet vinden als je zoekt

pi_218580721
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:31 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben niet anti hoor, zeker niet. Maar ik denk dat het gewoon niet d oplossing is. Al vraag ik me oprecht af of die er is. Daarvoor moet een zeer diepgeworteld probleem worden doorbroken en dat doe je niet met 1 maatregel of met 1 campagne. En ik denk helaas niet dat we in staat zullen zijn om dit probleem op te lossen. Zolang je nog steeds dit soort knakkers hebt;
[..]
Die vinden dat een post waar in ik aangeef te maken hebben met seksueel overschrijdend gedrag dat vertaalt naar denigerend praten over (blonde) vrouwen. Dan heb je gewoon ook met mensen te maken die te dom zijn om t probleem te snappen.
[..]
fair punt.
[..]
Dit heb ik echt niet gezegd. Pertinent niet. Maar ik zit niet in een islam-tunnel inderdaad.
[..]
Hij is niet wijzer, maar waarschijnlijk willen we ook niet weten wat hij op zn kerfstok heeft daardoor.
Ik ben wel een beetje biased geraakt door algoritmes en nieuws wat veel islam of igg mensen met afkomst uit landen met een islamitische achtergrond laat zien. Dat geeft soms teveel een gekleurd beeld. Maar ik ben aardig intelligent en een man van de wereld, en alles zegt dat dit zo niet kan doorgaan.
Daarom vind ik juist mensen die naef blijven en het niet willen zien niet bijster intelligent. Terwijl ze vaak uit hoger onderwijs komen en omgaan met mensen die hebben bepaalt dat de linkse denkwijze de intelligentie bevat, hebben ze vaak een toch bizar dom denkbeeld.

En die laatste opmerking is helemaal gewoon dom lullen.
Vakman pur sang
pi_218580788
quote:

[..]
Er is al een Oekrainer geweest die random mensen in Amsterdam heeft lopen neersteken. Getraumatiseerde mensen massaal binnen halen is nooit een goed idee.

Neemt niet weg dat er onevenredig veel maatschappelijke problemen met niet-westerse allochtone mannen zijn. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen.

Dat Marc Overmars dickpics stuurt naar vrouwen doet daar niets aan af en is een heel ander probleem.
Als we echt naar cijfers en rapporten gaan kijken, dan zie je net dat het probleem met jonge moslimsmannen kleiner is dan gedacht wordt.

Dan wordt de problematiek of criminaliteit van de asielzoeker of allochtoon vergeleken met een gelijke groep autochtonen mannen en niet met de gehele autochtonen gemeenschap waarbij de gemiddelde leeftijd 15 jaar hoger ligt.
pi_218580797
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:08 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ze is niet gekozen maar benoemd, als beloning voor het oprotten uit de politiek waar ze niet functioneerde
Nu bedrijft ze nog steeds politiek en kan nog steeds niks

Ze is in 2024 nog genoemd als beste bestuurder dus ik denk dat men wel wat argumenten heeft dat ze aspecten van haar werk goed doet.
Dit, dus.
pi_218580799
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze is in 2024 nog genoemd als beste bestuurder dus ik denk dat men wel wat argumenten heeft dat ze aspecten van haar werk goed doet.
Door wie?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218580804
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:46 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Door wie?
drugslobby
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218580806
quote:

[..]

Zo kijken de meeste mensen niet zo van "jaaaa, witte mannen doen dat ook." Ze redeneren gewoon van "als we die mensen niet binnen hadden gehaald, hadden we geen extra gekken gehad."
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:49:33 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218580830
quote:

dat vooral vrouwen naef blijven en links stemmen en zo de verkrachtigen zelf in stand houden.

The fuck lees ik hier allemaal joh :')
Huilen dan.
pi_218580835
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Feiten.
Vakman pur sang
pi_218580838
Als je sommigen leest dan moet vooral de blanke man zich kapot schamen want die flikken dit ook hoor en die proberen er ook nog een moslimprobleem van te maken.
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:50:34 #26
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218580841
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als we echt naar cijfers en rapporten gaan kijken, dan zie je net dat het probleem met jonge moslimsmannen kleiner is dan gedacht wordt.

Dan wordt de problematiek of criminaliteit van de asielzoeker of allochtoon vergeleken met een gelijke groep autochtonen mannen en niet met de gehele autochtonen gemeenschap waarbij de gemiddelde leeftijd 15 jaar hoger ligt.
uh nee :')
pi_218580843
Dit, dus.
pi_218580845
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:50 schreef UitStraling het volgende:
Als je sommigen leest dan moet vooral de blanke man zich kapot schamen want die flikken dit ook hoor en die proberen er ook nog een moslimprobleem van te maken.
GC / Mannen
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:52:06 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218580858
quote:
Wij van WC eend :')
pi_218580859
quote:
Ajax met Gloukh begonnen aan emotioneel duel met Heracles
De wedstrijd van Ajax staat in het teken van de zeventienjarige Lisa uit Abcoude die afgelopen week om het leven is gebracht in de buurt van het stadion. Er worden dan ook massaal bloemen gelegd op de plek waar het incident heeft plaatsgevonden en er zal een minuut applaus zijn in de 17e minuut.
https://www.nu.nl/voetbal(...)el-met-heracles.html

waarom applaus i.p.v. stilte?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218580868
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het ontbreekt nog net aan "eigenlijk wllen ze verkracht worden door een dominante man".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:53:28 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218580869
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Feiten.
Na decennia aan rechtse kabinetten moet ik hier lezen dat "naeve vrouwen" verkrachtingen zelf in stand houden door links te stemmen.

Riiiiiight. Misschien kan je even die feiten van jou wat beter aanwijzen want ik zie ze niet.
Huilen dan.
pi_218580870
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat dus
pi_218580882
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zo kijken de meeste mensen niet zo van "jaaaa, witte mannen doen dat ook." Ze redeneren gewoon van "als we die mensen niet binnen hadden gehaald, hadden we geen extra gekken gehad."
Alleen het probleem zijn niet de gekken dat 'ze' daarom tegen immigratie zijn. Ze zijn tegen immigratie en doen alsof dit vanwege die gekken is.

Als het alleen die gekken zijn wat het probleem is dan zou de opvang van vrouwen die moslim zijn gewoon wel kunnen. Die uit oorlogsgebied komen of zwaar onderdrukt worden waar ze in een soort van gevangenschap moeten leven. Alleen dat zien we niet terug, die vrouwen zijn k niet welkom. Dus het probleem zijn niet die gekken
pi_218580903
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
uh nee :')
#wegkijken
pi_218580906
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Mwa, zal wel meevallen.
Dit, dus.
pi_218580928
quote:
Dezelfde reden dat er wel eens een onschuldig meisje wordt vermoord en je dat moeilijk kunt voorkomen.

In een groep van 50.000 mensen zitten wel eens een paar debieltjes (die gaan schreeuwen tijdens een minuut stilte of zo).
pi_218580987
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 15:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen enkele one size fits all oplossing. Maar het is wel laaghangend fruit om eens te stoppen met het toelaten van mensen die een cultuur hebben die onverenigbaar is met onze wetten, normen en waarden.

Daarnaast zijn er nog veel meer andere dingen die we moeten doen. Scholing van jongeren over intieme omgang. Maar ook scholing over hoe een ‘grapje’ op het verkeerde moment enorm bedreigend kan voelen. Waardoor je als je dat weet je dat grapje niet meer maakt.

Hoe kunnen we beter en sneller ingrijpen als iemand wordt bedreigd?

Allemaal zaken waar we denk ik wat mee kunnen bereiken.
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:05:54 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218580988
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden van deze cijfers en rapporten aub.
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:07:52 #40
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218581008
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa, zal wel meevallen.
Ah precies de stellingname die jij hebt over de massa immigratie van moslims.

vAltWelMeE
aUtoChToNeN dOeN hEt OoK
dIvErSiTeIt iS oNzE kRaCht
blablabla

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218581025
quote:
Dat is gebruikelijk tijdens de wedstrijd.

Al had een minuut stilte voorafgaand ook niet misstaan. Maar dat zie je doorgaans alleen bij mensen van de club, of die iets voor het voetbal in zijn algemeenheid hebben betekend.

Dit initiatief kwam volgens mij vanuit de supportersvereniging.
pi_218581054
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 09:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je de buitenlander weghaalt of beter gezegd iedereen met een kleurtje want al zijn opa en oma hier geboren blijft iemand toch een buitenlander, dan blijf je jatterij, vernielingen, overlast, verkrachtingen en moorden houden.

Het gaat niet om dat rijtje, zie bijvoorbeeld het aantal moorden dat in de afgelopen dertig jaar (de migratie decennia) gehalveerd is. Het is afhankelijk van de de dader of het gedoogd wordt of totaal onacceptabel is en waar 'iedereen' op aangekeken wordt. Het is wel 'zij' alleen dat 'wij' dat bestaat niet.
Gister ook gezegd. Zeker is dat er. Hebben onze handen vol aan. Als die allochtonen hier niet zijn en de illegalen gewoon weg gaan, heb je deze shit er niet nog eens bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218581055
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ah precies de stellingname die jij hebt over de massa immigratie van moslims.

vAltWelMeE
aUtoChToNeN dOeN hEt OoK
dIvErSiTeIt iS oNzE kRaCht
blablabla

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef van alledrie anders even een quote waar ik dat zeg? :D
Dit, dus.
pi_218581093
twitter

Pepperspray legaliseren voor vrouwen lijkt me inmiddels wel een uitstekend plan. Werkt zoals je kunt zien erg effectief.
pi_218581121
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 09:49 schreef Noek het volgende:

[..]
Nee, jouw vrouwenhaat sijpelt anders ook wel lekker door.

Afiijn Lastige casus want we hebben te maken met 2 problemen.We halen mensen binnen die vrouwen niet als volwaardig aanzien en als je dit als vrouw niet inziet ben je echt ziende blind.
Het gevoel van veiligheid bij vrouwen neemt af door statistieken maar het is ook een gevoelskwestie omdat we veel online zijn en dagelijks beelden van vrouuwen zien die worden gestalkt of lastiggevallen door vreemde mannen. Het helpt allemaal niet.

Ik vind het fijn, merk ik, als mannen ook erkennen dat dit een probleem is. Ook vind ik het fijn om te zien als een man ingrijpt of helpt en niet gelijk start met:"jullie wilden gelijke rechten.." Zo ontzettend onderontwikkeld en dom want het is die soort die het veroorzaakt en dan opeens het probleem bij de vrouwen legt omdat we net zoveel salaris willen voor dezelfde functie.
Omdat we de juiste medische zorg willen. Omdat we willen dat medicatie ook getest wordt voor ons vrouwen.

Voor de ouders van het mesije breekt toch je hart. Ga hier maar mee leven. Ik zou niet weten hoe. Behalve politiek is het een mensenkwestie en eigenlijk zou daar als eerst alle aandacht naartoe moeten gaan.
Maar ja.
Ja, iedere kritiek is vrouwenhaat. Makkelijke kaart, he?
Zeker tegenwoordig.

Niet ieder stukje realisme is vrouwenhaat. En zeker niet mij aanwijzen. Echter ben ik wel een realist op veel zaken. Zoals je verder beschrijft hier.
1947-2016
pi_218581130
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Pepperspray legaliseren voor vrouwen lijkt me inmiddels wel een uitstekend plan. Werkt zoals je kunt zien erg effectief.
Je kan ook zelf pepperspray maken en dan in een verstuiver doen waar eerst je bodymist ofzo inzat. Dan ziet niemand wat het is.

(heb ik van TikTok)
  Spellchecker zondag 24 augustus 2025 @ 17:18:55 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218581142
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je kan ook zelf pepperspray maken en dan in een verstuiver doen waar eerst je bodymist ofzo inzat.

(heb ik van TikTok)
Deospuitbusje kan toch ook?
pi_218581156
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je kan ook zelf pepperspray maken en dan in een verstuiver doen waar eerst je bodymist ofzo inzat. Dan ziet niemand wat het is.

(heb ik van TikTok)
Ik neem aan dat dit ook illegaal is? Of je het nu zelf maakt of koopt zal voor de wet niet uitmaken.
pi_218581158
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:18 schreef maily het volgende:

[..]
Deospuitbusje kan toch ook?
Van Axe het liefst want dat prikt het hardste. (heb ik ook weer van TikTok)
pi_218581170
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2025 16:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Na decennia aan rechtse kabinetten moet ik hier lezen dat "naeve vrouwen" verkrachtingen zelf in stand houden door links te stemmen.

Riiiiiight. Misschien kan je even die feiten van jou wat beter aanwijzen want ik zie ze niet.
Het was ook een overdreven reactie die niet helemaal klopt.
Mijn inziens moeten we samen zorgen dat onze samenleving veilig is. En dan moeten we niet meer naef zijn maar goed handelen.
Van mijn part door een linkse partij die wel de juiste maatregelen neemt, ook prima.
Vakman pur sang
pi_218581184
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:20 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit ook illegaal is? Of je het nu zelf maakt of koopt zal voor de wet niet uitmaken.
Ja dat is illegaal, maar ik heb liever een boete dan dat ik dood ben.
pi_218581206
quote:

[..]
Dit is wel aardig denigrerend naar (blonde) vrouwen die wel steeds lastig worden gevallen en meer.

Het is gewoon grotendeels waar dat vooral vrouwen naef blijven en links stemmen en zo de verkrachtigen zelf in stand houden. Kom op voor de mede-vrouw is er niet bij. Maar wel de gewone man die gewoon werkt en goed is voor zijn vrouw ermee belasten.
Wat een ongelofelijke staatsdebiel ben je toch ook. Vrouwen houden verkrachtingen in stand.
Lees je wel wat je schrijft? Denk je ook nog eens na voor je schrijft of is dit het beste wat die ene hersencel kan produceren? Begin gewoon eens bij het begin. Het start met een man en een intentie maar WIJ houden het in stand. Baby's ook bij die pedo's. Daar ook nog iets over te melden? Vast wel.

Voordat je reageert
Het gehele victim blaming stopt per direct. Zo niet, volgen er bans.

Deze engnek doet niet anders.
Go hard or go home
pi_218581250
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja dat is illegaal, maar ik heb liever een boete dan dat ik dood ben.
Snap ik, maar dan kun je het netzogoed in Duitsland bestellen. Gewoon verkrijgbaar via Amazon.de.
pi_218581294
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:24 schreef Noek het volgende:

[..]
Wat een ongelofelijke staatsdebiel ben je toch ook. Vrouwen houden verkrachtingen in stand.
Lees je wel wat je schrijft? Denk je ook nog eens na voor je schrijft of is dit het beste wat die ene hersencel kan produceren? Begin gewoon eens bij het begin. Het start met een man en een intentie maar WIJ houden het in stand. Baby's ook bij die pedo's. Daar ook nog iets over te melden? Vast wel.

Voordat je reageert
Het gehele victim blaming stopt per direct. Zo niet, volgen er bans.

Deze engnek doet niet anders.
Nou moet je eens goed luisteren:
Het is gewoon zo, kijk naar de cijfers van het UK en Zweden. Er zit wel degelijk een stevige relatie in het toelaten van migranten en het aantal verkrachtingen.
Dat het een indirecte concequentie is en niemand pleit voor meer verkrachtingen is duidelijk en niemand wil dit ook.
Maar verandering begint met feiten onder ogen zien en dan keuzes maken en uitvoeren. Dat het onwelgevallig is kan ik niets aan doen.

En ik laat me niet uitschelden voor engnek, op persoonlijke scheldwoorden staat ook een ban, dat je het even weet
Vakman pur sang
pi_218581357
Vrouwen standaard een handwapen bij zodra als ze buiten zijn, een Glock17 of zo, denk wel dat dit zou helpen.
pi_218581388
Leveling the playing field, voor als een geile muzelman je wil bespringen.
pi_218581391
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:32 schreef UitStraling het volgende:
Vrouwen standaard een handwapen bij zodra als ze buiten zijn, een Glock17 of zo, denk wel dat dit zou helpen.
pi_218581416
Diepe zucht.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:39:39 #59
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_218581453
Mooi eerbetoon O+ https://nos.nl/video/2579(...)til-bij-dood-lisa-17(video in de link)

quote:
Familie Lisa (17) noemt Ajax-applaus in zeventiende minuut ‘heel mooi’, Lisa kwam graag in de Arena

De familie van Lisa uit Abcoude noemt het ‘heel mooi’ dat supporters van Ajax zondag in de Johan Cruijff Arena massaal willen applaudisseren voor het 17-jarige meisje. De actie is vooraf afgestemd met de nabestaanden, laat woordvoerder Selma Hetharia van Namens de Familie aan deze site weten. „Ze zijn ervan op de hoogte en ze vinden dit een heel mooi gebaar.”

Het applaus klinkt in de zeventiende minuut van de wedstrijd, een verwijzing naar de leeftijd van Lisa. Zij en haar familie waren trouwe Ajax-supporters en kwamen graag naar de Arena, bevestigt Hetharia. Ook de Amsterdamse club zelf heeft inmiddels contact gezocht met de familie. Een woordvoerder van Ajax laat weten dat het gezin inderdaad graag wedstrijden van de club bezocht.

Supporters van Ajax zeggen dat ze de nabestaanden willen steunen met dit eerbetoon. ‘Het is een gevoelig onderwerp, maar een mooi initiatief van Ajax’, schrijft de supportersvereniging. ‘We ondersteunen dit eerbetoon dan ook van harte. We wensen alle nabestaanden heel veel sterkte.’

Feest Abcoude aangepast

Ook in Abcoude, waar Lisa woonde, is het drama als een mokerslag aangekomen. Het jaarlijkse dorpsfeest dat voor volgende week gepland stond, wordt vanwege de gebeurtenissen aangepast, meldt de organisatie zaterdag op Facebook.

‘Het overlijden van Lisa heeft ons allemaal diep geraakt’, staat in het bericht. ‘Abcoude is een hechte gemeenschap waar Lisa en haar familie onderdeel van uitmaken. Voor de eendracht is dit geen tijd om feest te vieren. Wel willen we ruimte bieden om samen te komen en elkaar te ontmoeten, maar in een ingetogen sfeer.’

In overleg met de gemeente is daarom besloten om het programma te wijzigen. De optredens worden vervroegd en ingekort, de muziek zal zachter staan en om 22.00 uur is het afgelopen. Jongerencentrum Tumult en het pioniersteam van de Dorpskerk in Abcoude stellen de Dorpskerk tot 18.00 uur open voor mensen die steun zoeken.

Inzamelingsactie voor campagne

Ondertussen is, naar aanleiding van de moord op Lisa, binnen 24 uur al ruim 40.000 euro ingezameld voor een campagne langs Nederlandse snelwegen met de boodschap: ‘Wij eisen de nacht op, laat vrouwen veilig thuiskomen’. Initiatiefneemster Danique de Jong wil die tekst ‘zo snel mogelijk overal in Nederland’ op masten langs de snelweg tonen.

Ze wil voorkomen dat de aandacht over de veiligheid van Nederlandse vrouwen snel verslapt. „Nu moeten we erover blijven praten, iets in beweging zetten, handelingsperspectief bieden voor mannen. Want het is een mannenprobleem.”

Het oorspronkelijke streefbedrag van 35.000 euro is inmiddels verhoogd naar 55.000 euro. De Jong hoopt dat meer organisaties, bedrijven en steden zich aansluiten, zodat de boodschap op nog veel meer plekken te zien is. Op termijn wil ze samenwerken met experts en ambassadeurs om blijvende verandering in gang te zetten.

Een opmerking over dit artikel of een tip over de gebeurtenissen in Duivendrecht? Neem dan (anoniem) contact op met onze verslaggever via s.quekel@ad.nl

Hoe nu verder?

Sinds de persconferentie van de Amsterdamse driehoek vrijdagavond kan de politie nog geen nieuwe informatie geven over de zaak. Dat komt doordat de 22-jarige verdachte, een asielzoeker, in volledige beperkingen zit. „Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat”, legt een woordvoerder uit.

De familie van Lisa zegt opgelucht te zijn dat er iemand is opgepakt. „We voelen opluchting dat er een verdachte is aangehouden en dat er uitzicht is op gerechtigheid”, staat in de schriftelijke verklaring. „Voor ons als familie ligt de focus nu op het afscheid van Lisa. We hopen dat in alle rust en geborgenheid, samen met onze dierbaren, te kunnen doen.”

Illegaal in opvang?

Maandag wordt de verdachte voorgeleid aan de rechter-commissaris op verdenking van moord en verkrachting. Mogelijk wordt dan duidelijker in welk azc hij verbleef en of dat legaal was. Volgens Het Parool zou dat niet het geval zijn, maar de politie wil daar niets over zeggen. De woordvoerder kon ook nog niet aangeven of de oproep tijdens de persconferentie aan vrouwen die mogelijk slachtoffer zijn geworden, tot extra meldingen heeft geleid.

Wel benadrukte ze dat er extra steun is voor de centralist die het laatste telefoontje van Lisa aannam. Deze persoon kon live meeluisteren terwijl Lisa werd aangevallen.

In de buurt van de plek waar de 17-jarige Lisa door de politie is gevonden, ligt een bloemenzee. Ook 50 meter verderop, de plek waar ze lag, zijn steeds meer bloemen te zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 24-08-2025 17:44:54 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Spellchecker zondag 24 augustus 2025 @ 17:43:57 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218581505
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:39 schreef Gretzl het volgende:
Mooi eerbetoon O+ https://nos.nl/video/2579(...)til-bij-dood-lisa-17(video in de link)
[..]

Fijn dat ze het van te voren hebben overlegd met de familie ^O^
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:44:03 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218581506
Maar dit doet de acceptatie van nog meer asielzoekers geen goed, Groen Links heeft wel een probleem nu met hun spreiding van nog meer AZC in Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218581552
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
Maar dit doet de acceptatie van nog meer asielzoekers geen goed, Groen Links heeft wel een probleem nu met hun spreiding van nog meer AZC in Nederland
Onze vrijheid, gastvrijheid en tolerantie krijgt inmiddels diepe wonden van mensen die vanuit een vroegmiddeleeuwse religie anders denken over vrouwen, homo's en Joden.
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:56:05 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218581632
twitter
pi_218581742
Mooi hoor, die actie met die reclameborden met boodschap.

Maar geloof je dat het iets uitmaakt?
Nee, dit probleem was er 30-40 jaar geleden al, en zal niet verdwijnen.
Aandacht hiervoor zal kwaadwillenden echt niet tegenhouden helaas..
pi_218581789
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:05 schreef Toine51 het volgende:
Mooi hoor, die actie met die reclameborden met boodschap.

Maar geloof je dat het iets uitmaakt?
Nee, dit probleem was er 30-40 jaar geleden al, en zal niet verdwijnen.
Aandacht hiervoor zal kwaadwillenden echt niet tegenhouden helaas..
Nee, ik lees net dat ze iemand ook niet uitzetten als hij illegaal is maar hij heeft mentale/psychische problemen.
Ja. Dan geef je ook de hoop op. Tenminste ik wel.

Want dit zegt chatGPT :

"2. Wat als iemand niet kn of wl vertrekken?
a. Niet kn vertrekken

Bijvoorbeeld:

Het land van herkomst geeft geen reisdocumenten af

Terugkeer is te gevaarlijk (bijvoorbeeld naar Syri of Eritrea)

Medische of psychische problemen

Dan kan de uitzetting niet doorgaan, ook al heeft die persoon geen rechtmatig verblijf. Nederland kan mensen niet zomaar dumpen aan een grens.
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:19:43 #66
338319 ZarB
Pia colada
pi_218581882
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, ik lees net dat ze iemand ook niet uitzetten als hij illegaal is maar hij heeft mentale/psychische problemen.

Want dit zegt chatGPT :

a. Niet kn vertrekken

Bijvoorbeeld:

Dan kan de uitzetting niet doorgaan, ook al heeft die persoon geen rechtmatig verblijf. Nederland kan mensen niet zomaar dumpen aan een grens.
Terugkeer is gevaarlijk voor de dader. Maar de dader in NL houden is gevaarlijk voor het land. Goh, moeilijke keuze hoor.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:20:52 #67
338319 ZarB
Pia colada
pi_218581894
Ik begrijp overigens niet waarom al die wegkijkende deugneuzen schreeuwen over MANNENPROBLEEM. Want we mogen niet alle asielzoekers over n kam scheren, maar wel alle mannen?
pi_218581903
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Want dit zegt chatGPT :

a. Niet kn vertrekken

Bijvoorbeeld:

We hebben dan ook te houden aan verdragen als de Vluchtelingenverdrag van Gnve, wat in 1951 is opgesteld.
Dat was een hele andere wereld als nu.
Zulke verdragen zouden regelmatig moeten worden herzien.
pi_218581917
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:20 schreef ZarB het volgende:
Ik begrijp overigens niet waarom al die wegkijkende deugneuzen schreeuwen over MANNENPROBLEEM. Want we mogen niet alle asielzoekers over n kam scheren, maar wel alle mannen?
Daarom zijn deugkneuzen een integraal onderdeel van het probleem, als je de aandacht van het probleem niet durft te benoemen kan het ook nooit opgelost worden.
pi_218581936
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]
We hebben dan ook te houden aan verdragen als de Vluchtelingenverdrag van Gnve, wat in 1951 is opgesteld.
Dat gebeurt ook zeker. Aanpassingen en adendums komen voor, maar het is lastig in het logge apparaat om zaken snel aan te passen. Dat het nu niet meer up to date zou zijn is overigens een misvatting.
Dit, dus.
pi_218581971
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Want als ik het goed begrijp worden (illegale) asielzoekers met mentale problemen niet behandeld omdat ze daar de financiele middelen niet voor hebben?

Dus die houden die mentale problemen dan altijd( en het is ook heel moeilijk in verband met tolkendekking , en wachtlijsten etc.)

Of heb ik het fout?
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:33:59 #72
323876 michaelmoore
pi_218582027
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onze vrijheid, gastvrijheid en tolerantie krijgt inmiddels diepe wonden van mensen die vanuit een vroegmiddeleeuwse religie anders denken over vrouwen, homo's en Joden.
Maar ja moet je echt zo gruwelijk veel AZCs willen in Nederland.. als er in de spreidingswet staat ??/

is dat niet een beetje te dol van Groen Links en D66?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:46:09 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218582140
Wethouder in Amsterdam Groot Wassink

Waarom zou je in godsnaam het strengste asielbeleid ooit willen?’

https://www.amnesty.nl/wo(...)elbeleid-ooit-willen

Nou lul, nu heb je je antwoord :R
pi_218582148
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is gewoon zo, kijk naar de cijfers van het UK en Zweden. Er zit wel degelijk een stevige relatie in het toelaten van migranten en het aantal verkrachtingen.
Dat het een indirecte concequentie is en niemand pleit voor meer verkrachtingen is duidelijk en niemand wil dit ook.
Maar verandering begint met feiten onder ogen zien en dan keuzes maken en uitvoeren. Dat het onwelgevallig is kan ik niets aan doen.

En ik laat me niet uitschelden voor engnek, op persoonlijke scheldwoorden staat ook een ban, dat je het even weet
Maar daar kunnen de vrouwen niks aan doen.
Dat is het beleid van de overheid.
Die wilt meer mensen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:53:51 #75
323876 michaelmoore
pi_218582199
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar daar kunnen de vrouwen niks aan doen.
Dat is het beleid van de overheid.
Die wilt meer mensen.
Ja de mensen van het AZC kunnen er ok niets aan doen he
het is hun roeping https://fb.watch/BG-cwQ2FeY/
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:55:17 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218582211
twitter
pi_218582238
quote:
Dat vind ik ook heel lastig uit te leggen. Om mij heen zie ik wel dat mannen andere mannen oproepen om op te houden met bv. vrouwen reduceren tot voorwerpen. (veel mannen zeggen bv. "dat is een wijf" als minachtig als ze zien dat een vrouw een fout maakt in het verkeer)

Overigens begreep ik dat de verdachte geen asielzoeker is, maar een illegaal verblijvende vreemdeling. Hoe kan zo'n iemand dan in het COA slapen? Bieden die bed-bad-brood?
pi_218582261
Maar wat is een man? En wat is een vrouw? Dat moet eerst gedefinieerd worden voordat je kunt spreken van een mannenprobleem.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:05:28 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218582299
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ja moet je echt zo gruwelijk veel AZCs willen in Nederland.. als er in de spreidingswet staat ??/

Beetje raar om te doen alsof het een dingetje is van GL en D66. Het is een wet uit de koker van toenmalig staatssecretaris Van den Burg (VVD) onder Rutte-IV.

In de Eerste Kamer stemden de senatoren van VVD ook gewoon voor deze wet.
pi_218582337
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Maar wat is een man? En wat is een vrouw? Dat moet eerst gedefinieerd worden voordat je kunt spreken van een mannenprobleem.
Ja klopt, terwijl je eigenlijk geen grenzen mag stellen aan wanneer iemand man of vrouw is want dan beperk je mensen hun vrijheid.
pi_218582341
Hoofdredacteur Nu.nl:

quote:
In de rubriek Van de hoofdredactie schrijft hoofdredacteur Lindsay Mossink wekelijks over wat er speelde op de redactie. Deze week: hoe de dood van de zeventienjarige Lisa veel losmaakt in onze samenleving, en op onze redactie.
"Vrouwen moeten beter op hun hoede zijn", was een veelgehoorde reactie. Het lichaam van Lisa was net gevonden langs een fietspad in Duivendrecht. Na een avondje uit fietste Lisa van het Leidseplein in Amsterdam terug naar haar woonplaats Abcoude.
De volgende dag vroeg ik mijn vrouwelijke collega's om na hun avonddienst niet meer alleen naar het metrostation te fietsen. Onze redactie bevindt zich om de hoek van de plek waar Lisa werd gevonden. Een bedrijventerrein met de Hanos, Makro, een sorteercentrum van PostNL en grote delen met niemandsland.
Moet dat uitmaken? Nee, maar we leven in de omgekeerde wereld. Op Instagram werd het bericht van Nienke 's Gravemade dan ook duizenden keren gedeeld. "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis dat meisjes van zeventien jaar veilig thuiskomen." Dat is hoe het moet zijn, maar zo is het niet. Elke acht dagen wordt er in Nederland een vrouw vermoord.
Dit onderwerp verdient alle aandacht, weet ook burgemeester Femke Halsema. "De veiligheid van vrouwen en meisjes is niet vanzelfsprekend. Dit is een schandvlek op onze samenleving", zei Halsema op de persconferentie over de zaak. "Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken, maar we kunnen er wel voor zorgen dat we niet wachten tot een volgend dodelijk slachtoffer tot het alle aandacht krijgt dat het verdient."
In andere Europese landen is die aandacht er al veel langer. Door femicide te registreren, zorgmedewerkers te trainen op signalen en kinderen op jonge leeftijd te leren hoe je met elkaar omgaat.
Je ziet daar dat ook media een belangrijke rol kunnen spelen. Neem deze Servische richtlijn die ervoor zorgt dat journalisten zorgvuldig berichten over geweld tegen vrouwen. Niet met een focus op de keuze van het slachtoffer, maar op die van het geweld van de dader.
Het begint in ieder geval niet bij vrouwen en meisjes die alleen naar huis fietsen.
Lees hier onze verhalen over dit onderwerp:

Zeggen dat 'vrouwen niet alleen moeten fietsen' staat oplossing in de weg
Dood van Lisa roept bij agenten herinneringen op: 'Film die zich afspeelt'
Verder deze week

"Ik ben benieuwd waarom de redactie ervoor kiest om alleen het verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA te verslaan", mailde lezer Ivar deze week. Het onderwerp van zijn e-mail: schijn van partijdigheid.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we te kritisch waren rondom verkiezingsprogramma's, waardoor we niet schreven over de programma's van onder meer de VVD en de BBB. Dat was een verkeerde inschatting.
We zijn vaak streng bij politiek nieuws. We zijn geneigd eerst te kijken naar nieuwswaardige punten in zo'n programma of zelfs de haalbaarheid. Maar met zulke belangrijke verkiezingen op komst, moeten we jullie ook volledig informeren.
De komende weken zullen we dat doen in ons verkiezingsliveblog en volgen we niet alleen de nieuwste verkiezingsprogramma's (gisteren verscheen dat van de PVV), maar ook de nieuwste kabinetscrisis.
Reactie die de olifant in de kamer benoemt:
quote:
Mijn verhaal is compleet anders, maar niet mr of minder waar. Mijn ervaringen hebben niets te maken met autochtone Nederlandse jongens/mannen, die zijn altijd netjes en correct tegenover mij geweest. Elke mindere ervaring waren met voornamelijk jonge jongens met een niet Westerse afkomst. Zie je, compleet anekdotisch, maar niet mr of minder waard.

Ik deel mijn ervaringen omdat ze voor mij – en voor veel andere vrouwen – een patroon laten zien dat we niet durven te benoemen.

Dat betekent niet dat ik ontken dat er ook Nederlandse mannen daders zijn. Natuurlijk niet, die zijn er ook, maar het wordt wel vermoeiend om dat telkens te benoemen wanneer je een punt wilt maken omdat het afleidt.

Seksueel geweld komt in alle lagen van de samenleving voor. Maar dat mag ons er niet van weerhouden om ook te kijken naar culturele factoren, groepsgedrag en veranderende dynamieken in bepaalde buurten.

Ik wil juist dat we elkaars ervaringen serieus nemen – ook wanneer ze ongemakkelijk zijn.
Vakman pur sang
pi_218582377
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat wil je anders? Dat die mensen op straat slapen?

In Leiden hebben ze al overlast van een klein groepje mensen mensen dat steeds opnieuw tentenkampjes opzet: https://www.omroepwest.nl(...)midden-in-binnenstad je moet niet willen dat asielzoekers dat massaal gaan doen.
pi_218582399
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:06 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]
Ja klopt, terwijl je eigenlijk geen grenzen mag stellen aan wanneer iemand man of vrouw is want dan beperk je mensen hun vrijheid.
Misschien identificeerde de aanvaller zich wel als vrouw of non-binair, dan kun je nu niet spreken van een mannenprobleem.
pi_218582416
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:08 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]

In Leiden hebben ze al overlast van een klein groepje mensen mensen dat steeds opnieuw tentenkampjes opzet: https://www.omroepwest.nl(...)midden-in-binnenstad je moet niet willen dat asielzoekers dat massaal gaan doen.
Zijn die uit het AZC gezet dan? Of hoe moet ik dat zien?
pi_218582419
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Misschien identificeerde de aanvaller zich wel als vrouw of non-binair, dan kun je nu niet spreken van een mannenprobleem.
Ja, de grap is nu wel duidelijk.
Dit, dus.
pi_218582515
quote:

[..]

Return to sender zou fijn zijn. Maar dat gebeurt helaas niet.
pi_218582551
quote:

[..]

Nee, dan knuppel je ze uit die tenten, pakt ze af en vernietigt ze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:26:56 #88
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218582575
Eerste borden met tekst 'Wij eisen de nacht op' langs snelwegen en op stations https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-op-stations.html

Ik heb ze ook al gespot 🙏
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:27:09 #89
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218582576
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, de grap is nu wel duidelijk.
Nou, nou, dit klinkt redelijk transfobisch :{w
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:33:50 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218582624
Blijft bizar dat er (hier) niet gezegd mag worden dat het een mannenprobleem is (wat gewoon klopt), maar wl dat het een asielzoekersprobleem is (wat niet klopt) :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218582626
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:26 schreef jcdragon het volgende:
Eerste borden met tekst 'Wij eisen de nacht op' langs snelwegen en op stations https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-op-stations.html

Beter "wij eisen ons land terug"
pi_218582637
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Blijft bizar dat er (hier) niet gezegd mag worden dat het een mannenprobleem is (wat gewoon klopt), maar wl dat het een asielzoekersprobleem is (wat niet klopt) :')
Zit je me nou te vergelijken met een of andere kut moslim die vrouwen als honden ziet?
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:35:07 #93
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218582639
quote:
Het is een mensen die brood eten en water drinken probleem. Alleen mensen die brood eten en water drinken doen zulke dingen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:35:43 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218582650
Victimblaming is hey ok, wijzen naar asielzoekers is hey ok, wijzen naar moslims is hey ok. Maar owh wee als je ook maar durft te benoemen dat het allemaal mannen zijn. Dan breekt de hel los..
pi_218582725
quote:
CBS: asielzoekers zijn 4x oververtegenwoordigd in zedenmisdrijven tov autochtone Nederlanders.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:45:44 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218582757
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Victimblaming is hey ok, wijzen naar asielzoekers is hey ok, wijzen naar moslims is hey ok. Maar owh wee als je ook maar durft te benoemen dat het allemaal mannen zijn. Dan breekt de hel los..
Er worden meer mannen door mannen vermoord dan vrouwen. Wij zijn ook slachtoffer. Stop met victim blamen aub
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:45:53 #97
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218582759
quote:
Zullen vooral homo's niet zo blij mee zijn ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 19:46:49 #98
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218582768
quote:

Ik vind het een heel goed initiatief maar ik vrees dat het geen verschil gaat maken.
Your beauty never ever scared me.
pi_218582770
quote:
Hoe kom je er overigens bij dat victimblaming ok is? Nogal een smerige insinuatie.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:47:06 #100
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218582771
quote:
Wie zijn de mensen die jou moeten beschermen tegen zulke psychotische islamitische verkrachters en moordenaars? Tante truus? Nee daar heb je toch echt helderdenkende Nederlandse mannen voor nodig met spierballen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218582841
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
CBS: asielzoekers zijn 4x oververtegenwoordigd in zedenmisdrijven tov autochtone Nederlanders.
gelijk onderzoeken waarom dit zo is
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218582849
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:46 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik vind het een heel goed initiatief maar ik vrees dat het geen verschil gaat maken.
Zou je denken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:58:31 #103
323876 michaelmoore
pi_218582850
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Beetje raar om te doen alsof het een dingetje is van GL en D66. Het is een wet uit de koker van toenmalig staatssecretaris Van den Burg (VVD) onder Rutte-IV.

In de Eerste Kamer stemden de senatoren van VVD ook gewoon voor deze wet.
erg dom, je ellende uitsmeren is niet goed voor je zei mijn moeder altijd

je moet er toch een keer wat aan gaan doen , voor het te laat is
pi_218582955
quote:

Je leest het nu al overal. In de kranten, op LinkedIn begin vrouwen over ervaringen.
Nu is dit weken de hype, de nacht terug en oproep aan alle mannen.

Ik heb mij altijd keurig gedragen en al diverse keren vrouwen uit vervelende situaties geholpen.
Ik sta op voor zwangere vrouwen en doe houdt deuren open.
Dan zijn er wat gestoorden, drugsgebruikers en mensen met een islamitische achtergrond die zich niet kunnen gedragen en dan moeten alle mannen het lijden?
Zo geen zin in. :')

Flikkert op met je borden:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-op-stations.html
Vakman pur sang
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:14:53 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218583003
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je leest het nu al overal. In de kranten, op LinkedIn begin vrouwen over ervaringen.

Ik heb mij altijd keurig gedragen en al diverse keren vrouwen uit vervelende situaties geholpen.
Dan zijn er wat gestoorden, drugsgebruikers en mensen met een islamitische achtergrond die zich niet kunnen gedragen en dan moeten alle mannen het lijden?

Het is maar waar je je druk om maakt zeg
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:15:53 #106
338319 ZarB
Pia colada
pi_218583014
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Illegale vermoordt meisje, "kut asielzoekers!!" De maatschappij: niet alle asielzoekers over 1 kam!!

Ook de maatschappij: kut mannen!! Boeeeh weg met mannen!!! *O*
pi_218583041
Ach, die arme mannen, die nu zo diep moeten lijden...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218583049
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is maar waar je je druk om maakt zeg
Nou ja het wordt wel in je neus gedrukt h? Moet morgen de weg nog op.
Vakman pur sang
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:19:18 #109
338319 ZarB
Pia colada
pi_218583051
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:18 schreef OllieA het volgende:
Ach, die arme mannen, die nu zo diep moeten lijden...
#jesuismannen

#jenesuispasillegaleasielzoeker
pi_218583085
Ik ben diep geroerd door de mannen die hier dapper hun ervaringen durven te delen. Het is niet makkelijk om man te zijn, tegenwoordig, zo blijkt maar weer eens. Kop op jongens!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:22:07 #111
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218583086
quote:

[..]
Nou als ik zon bord zag dan zou ik wel twee keer nadenken voordat ik een vrouw vermoord hoor.
pi_218583102
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:22 schreef OllieA het volgende:
Ik ben diep geroerd door de mannen die hier dapper hun ervaringen durven te delen. Het is niet makkelijk om man te zijn, tegenwoordig, zo blijkt maar weer eens. Kop op jongens!
Wat mooi! Heel progressief van je.
pi_218583118
Ondertussen in Dresden:

twitter
pi_218583142
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:24 schreef RotatoR het volgende:
Ondertussen in Dresden:

[ x ]
Leeft hij nog?
Die man die die vrouwen hielp. Ik durf die foto's niet te kijken.
pi_218583162
quote:
Ondertussen in Dresden:

[ x ]
Rot man had zich er niet mee moeten bemoeien!
Vakman pur sang
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:28:53 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218583165
Halsema nu op tv 3 uur lang :r

pi_218583175
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat mooi! Heel progressief van je.
Ach, het is gewoon een beetje meeleven met die mannen die morgen weer de weg op moeten, en dan geconfronteerd worden met die vreselijke borden. Mannen moeten gewoon de openbare ruimte weer opeisen en niet geconfronteerd worden met dit soort narigheden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 20:31:00 #118
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218583185
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Nou als ik zon bord zag dan zou ik wel twee keer nadenken voordat ik een vrouw vermoord hoor.
:')
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:31:54 #119
338319 ZarB
Pia colada
pi_218583195
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rot man had zich er niet mee moeten bemoeien!
Was een man he, altijd weer zich opdringen.
pi_218583200
quote:
Ondertussen in Dresden:

[ x ]
In Duitsland gaat het wel vaker mis. Denk aan de Keulse oudejaarsnacht 2015/2016.
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:32:33 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218583201
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja het wordt wel in je neus gedrukt h? Moet morgen de weg nog op.
Het is wat meid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218583218
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Halsema nu op tv 3 uur lang :r

[ afbeelding ]
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:33:43 #123
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_218583223
Je hele leven ben je beleefd en attent als man: je houdt deuren open, brengt dames veilig thuis, vraagt of ze willen bellen als ze thuis zijn aangekomen, geeft complimenten en zet ze op een voetstuk. En nu, bijna 54 jaar oud, hoor je ineens dat vrouwen “gelijke rechten willen” en ook als mens behandeld willen worden. (Wat heb ik dan die 54 jaar gedaan) Begrijpelijk natuurlijk, maar de paradox is dat dit ertoe leidt dat je als man al snel wordt weggezet als “fout” terwijl het slechts een klein percentage is dat zich daadwerkelijk misdraagt. Je inspanningen en respectvolle houding lijken daardoor genegeerd te worden.
Want dat wordt dus nu door alles niet meer gezien er gaat nu een te groot pro dames en anti mannen gedachten uit.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_218583254
quote:
Ondertussen in Dresden:

[ x ]
Degene die gestoken heeft is nog niet gepakt.

twitter
pi_218583298
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:33 schreef RAVW het volgende:
Je hele leven ben je beleefd en attent als man: je houdt deuren open, brengt dames veilig thuis, vraagt of ze willen bellen als ze thuis zijn aangekomen, geeft complimenten en zet ze op een voetstuk. En nu, bijna 54 jaar oud, hoor je ineens dat vrouwen “gelijke rechten willen” en ook als mens behandeld willen worden. (Wat heb ik dan die 54 jaar gedaan) Begrijpelijk natuurlijk, maar de paradox is dat dit ertoe leidt dat je als man al snel wordt weggezet als “fout” terwijl het slechts een klein percentage is dat zich daadwerkelijk misdraagt. Je inspanningen en respectvolle houding lijken daardoor genegeerd te worden.
Want dat wordt dus nu door alles niet meer gezien er gaat nu een te groot pro dames en anti mannen gedachten uit.
Ik wil wel even benadrukken dat ik niet anti-alle-mannen ben, hoor. :) :)
pi_218583670
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Geef eens wat voorbeelden van deze cijfers en rapporten aub.

https://www.wrr.nl/binari(...)ijd-verliezen-04.pdf

https://repository.wodc.n(...)_v2_tcm28-299890.pdf
https://repository.wodc.n(...)quence=1&isAllowed=y

De cijfers van asielzoekers of migranten worden vergeleken met groep autochtonen zonder migratieachtergrond in zelfde leeftijdsklasse en diverse demografische en sociaal economische kenmerken. En dan komen de cijfers van de verschillende groepen dichter bij elkaar.
pi_218583699
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 14:27 schreef Puala het volgende:

Maar dit soort statistieken is natuurlijk weer koren op de molen van Wilders. Dus grote kans dat t in de komende verkiezingen weer voor een bijzondere verkiezing gaat leiden.
Dit is dus precies het probleem van links. Het gaat niet om de feiten of om de veiligheid van, in dit geval, vrouwen. Nee, bij links gaat het om "wilders niet in de kaart spelen".

Dus dan sluiten we de ogen maar voor ongemakkelijke feiten, het liefst zou je ze natuurlijk helemaal verbieden maar dat kan helaas niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218583746
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De cijfers van asielzoekers of migranten worden vergeleken met groep autochtonen zonder migratieachtergrond in zelfde leeftijdsklasse en diverse demografische en sociaal economische kenmerken. En dan komen de cijfers van de verschillende groepen dichter bij elkaar.
Zo kan je natuurlijk alles weg corrigeren.

Feit is dat die "lagere sociaal economische status" natuurlijk niet uit de lucht komt vallen. Die hangt uiteraard rechtstreeks samen met het zijn van (een kind van) een kansarme immigrant. Verhoudingsgewijs zijn er natuurlijk veel meer asielzoekers en statushouders met een "lagere sociaal economische status" dan hier geboren en getogen Nederlanders die hier hun opleiding hebben doorlopen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:29:09 #129
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218583869
Dus je gaat de asielzoekers vergelijken met autochtonen van absoluut het laagste allooi en dan kun je concluderen dat ze eigenlijk heulemaal niet zo crimineel zijn. Ja lekker gerekend hoor.
pi_218583896
quote:

[..]
Dit soort initiatieven gaan (helaas) tot zeker 1978 terug.

https://atria.nl/nieuws-p(...)take-back-the-night/
https://www.bhic.nl/ontde(...)rouwen/heksennachten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218583905
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Even een tip.
Als je toch al aan het manipuleren bent; vergelijk de asielzoekers met de mensen die in de bajes zitten of er gezeten hebben. Dan rollen nog mooiere statistieken uit.
-
pi_218583992
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even een tip.
Als je toch al aan het manipuleren bent; vergelijk de asielzoekers met de mensen die in de bajes zitten of er gezeten hebben. Dan rollen nog mooiere statistieken uit.
Manipuleren? Tip? Geen inhoud.
Je gaat lekker vriend, heb ik je beledigd ofzo?
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 21:44:22 #133
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218584010
Wat is het motief dan? Niet kunnen verdragen dat vrouwen geen hoofdoeken dragen? (Vrouwen die te westers gekleed zijn)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218584037
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat is het motief dan? Niet kunnen verdragen dat vrouwen geen hoofdoeken dragen? (Vrouwen die te westers gekleed zijn)
goeie vraag, hij zit vast, gewoon ondervragen met een leugendetector
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:49:50 #135
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218584055
quote:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:50:37 #136
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218584062
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even een tip.
Precies. Altijd amusant hoe mensen zich in allerlei bochten wringen om alles maar weer te bagatelliseren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 21:50:49 #137
236264 crew  capricia
pi_218584063
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:29 schreef Twiitch het volgende:
Dus je gaat de asielzoekers vergelijken met autochtonen van absoluut het laagste allooi en dan kun je concluderen dat ze eigenlijk heulemaal niet zo crimineel zijn. Ja lekker gerekend hoor.
Juist.
Waarom zou je dit soort laagste allooi sowieso willen importeren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218584090
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Wie wil dat?
Er wordt niemand gemporteerd
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:57:34 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218584134
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
En weer een wow.. :{
pi_218584164
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En weer een wow.. :{
Hoezo? Ze heeft gelijk toch?
Er is een jonge meid dood nu, en die had nog geleeft als meneer gewoon was uitgezet, of tegengehouden.

Goed gespeelde verontwaardiging.
Vakman pur sang
pi_218584169
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wie wil dat?
Er wordt niemand gemporteerd
Verwelkomt, gemporteerd, lood om oud ijzer.
pi_218584273
Op de sociaals gaan nu vragen rond over of het allemaal wel waar is....

''Micha twijfelt of Lisa uberhaupt heeft bestaan omdat er geen foto of achternaam van haar bekend is.
Zelfs chat kan niets vinden over Lisa. Alleen de voormalige school, de woonplaats. Thats it. Geen sociale media, geen achternaam, niets. En toevallig is Lisa (als dat al haar naam is) gefilmd in de nacht, maar net niet toen het allemaal gebeurde …''

'' ik geloof er niks van. Ze vertrok om 3:30. Met het getal 33 wordt gecommuniceerd dat het een psyop is. Werkelijk niemand kende die "Lisa", we kennen haar achternaam niet en er is geen enkele foto. Het is allemaal nep.''

''Moord Lisa
hoax? false flag? PsyOp?
Project femicide? Project Men-are-pigs?
3:30
lisa sail
woonplaatscode Abcoude is 1332
geen foto
geen achternaam''
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_218584278
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo? Ze heeft gelijk toch?
Er is een jonge meid dood nu, en die had nog geleeft als meneer gewoon was uitgezet, of tegengehouden.

Goed gespeelde verontwaardiging.
Irritant ook, asielzoeker slacht een jong meisje af en meteen zijn jij en ik ook dader, opbokken met dat linkse laffe wegkijkpraatje aub.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:24:10 #144
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218584367
quote:

Jammer, ik snap deze hele retoriek echt voor geen meter. Als vrouw leggen we het nu eenmaal fysiek af tegenover de meeste mannen, en je hebt maar 1 doorgedraaide gek op een coke spree nodig om van je fiets gerukt te worden. (ik ben een beetje bevooroordeeld, want een bekende (wel alleen van hoi en doei) heeft dus ooit iets verschrikkelijks gedaan, nadat 'ie zo nodig z'n neus moest poederen.)

Ik denk dat de empowerment van vrouwen er meer in zou zitten dat we elkaar supporten, nooit iemand achterlaten, alleen naar huis laten fietsen, en dat we voor elkaar de risico's afvangen door elkaar te beschermen (waarmee ik niet wil zeggen dat iemand in het geval van Lisa een fout heeft gemaakt. Maar wel dat het goed zou zijn als er een gesprek op gang zou komen over hoe we zulk soort dingen kunt voorkomen. En dat hoewel de gedachtegang van iedereen logisch, begrijpelijk en invoelbaar is geweest, een dure fiets nooit een reden mag zijn om in je eentje zo'n route te gaan fietsen om 3.00 's nachts).

Als je als maatschappij dit soort dingen wil voorkomen, kun je denk ik toch beter de mensen met een verstandelijk vermogen aanspreken (de meeste vrouwen) dan de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben (lees: verkrachters en moordenaars met welke beperking dan ook die ze in staat stelt zulke daden te plegen).

Ik denk echt niet dat de oplossing is dat we als vrouwen elkaar nu lekker gaan aanmoedigen om vooral 's nachts in ons eentje te gaan fietsen, terwijl er zoveel plekken zijn die gewoon objectief gezien best wel sketchy zijn.
pi_218584372
Ik vind het ook wel apart dat het ene nieuws t andere dooft.

Over de vermoorde 24 jarige met 5 kinderen hoor je ineens niets meer over.

Geen inzamelings actie en geen zoekactie. Die man loopt nog rond.
pi_218584378
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:16 schreef rinardo het volgende:
Op de sociaals gaan nu vragen rond over of het allemaal wel waar is....

''Micha twijfelt of Lisa uberhaupt heeft bestaan omdat er geen foto of achternaam van haar bekend is.
Zelfs chat kan niets vinden over Lisa. Alleen de voormalige school, de woonplaats. Thats it. Geen sociale media, geen achternaam, niets. En toevallig is Lisa (als dat al haar naam is) gefilmd in de nacht, maar net niet toen het allemaal gebeurde …''

'' ik geloof er niks van. Ze vertrok om 3:30. Met het getal 33 wordt gecommuniceerd dat het een psyop is. Werkelijk niemand kende die "Lisa", we kennen haar achternaam niet en er is geen enkele foto. Het is allemaal nep.''

''Moord Lisa
hoax? false flag? PsyOp?
Project femicide? Project Men-are-pigs?
3:30
lisa sail
woonplaatscode Abcoude is 1332
geen foto
geen achternaam''

Maar hoeveel mensen zitten er dan wel niet in het complot? 112-medewerkers, klasgenootjes, vriendinnetjes, politie, etc
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:27:02 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584402
quote:

[..]

Ja. Ik zie niet wat je hier doet aan victim blaming.

Feiten, argumenten, waarheid. Dat deel je.
1947-2016
pi_218584404
Eigenlijk is Lisa in de steek gelaten door haar vriendinnen, want die moesten zo nodig met de taxi. Lisa wilde haar fiets daar niet laten staan en fietste naar huis. Als je de nacht wil opeisen moet je ook samen sterk staan en samen naar huis fietsen en haar niet alleen laten gaan.
pi_218584416
twitter
pi_218584426
feminists unite
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:29:06 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584427
quote:

[..]

Ja. Ik zie niet wat je hier doet aan victim blaming.

Feiten, argumenten, waarheid. Dat deel je.
quote:
Dit ja.

Pure gaslighting ook nog.
1947-2016
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:29:43 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218584430
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk is Lisa in de steek gelaten door haar vriendinnen, want die moesten zo nodig met de taxi. Lisa wilde haar fiets daar niet laten staan en fietste naar huis. Als je de nacht wil opeisen moet je ook samen sterk staan en samen naar huis fietsen en haar niet alleen laten gaan.
En daar gaan we weer met iemand anders dan de dader de schuld geven... :')
pi_218584444
quote:
Ook als je samen naar huis fietst, is er altijd 1 die het laatste stuk alleen naar huis fietst.

Als het gaat om de plekken waar je beter niet alleen fietst, moeten ze iets aan die plekken doen.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:31:59 #154
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584446
quote:
Wat een onzin.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:33:08 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218584452
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:58 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]
Dat vind ik ook heel lastig uit te leggen. Om mij heen zie ik wel dat mannen andere mannen oproepen om op te houden met bv. vrouwen reduceren tot voorwerpen. (veel mannen zeggen bv. "dat is een wijf" als minachtig als ze zien dat een vrouw een fout maakt in het verkeer)
Er zijn wel wat specifieke situaties waar de superieure visuospatiale vaardigheden van mannen in het verkeer het verschil laten zien, maar vrouwen hebben het voordeel dat ze voorzichtiger zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:35:41 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584469
Volgens mij is ook het hele idee van de nacht opeisen dat je juist gewoon alleen veilig over straat naar huis moet kunnen.
pi_218584481
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik denk dat het verstandiger is om dit te vertalen naar het Arabisch en Turks en wellicht nog wat andere talen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:37:25 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584486
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:15 schreef ZarB het volgende:

[..]
Illegale vermoordt meisje, "kut asielzoekers!!" De maatschappij: niet alle asielzoekers over 1 kam!!

En alle kritiek er op is vrouwenhaat!

Gtfo joh.
Net zoals met dat eeuwige linkse pappen en nathouden van illegalen. Dit is wat je krijgt: dode meisjes door buitenlandse illegale roofdieren.
1947-2016
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:38:50 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584500
quote:

[..]

Gtfo joh.
Net zoals met dat eeuwige linkse pappen en nathouden van illegalen. Dit is wat je krijgt: dode meisjes door buitenlandse illegale roofdieren.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
In Duitsland gaat het wel vaker mis. Denk aan de Keulse oudejaarsnacht 2015/2016.
Ook woestijnratten.
1947-2016
pi_218584505
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat het verstandiger is om dit te vertalen naar het Arabisch en Turks en wellicht nog wat andere talen.
Dat is racistisch…
pi_218584506
Ik vind het wel erg onmannelijk en de goede opvoeding om een meisje alleen naar huis te laten fietsen midden in de nacht, maar goed dit waren allemaal meiden toch?
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:39:45 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584512
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:24 schreef Saboo het volgende:

[..]
Jammer, ik snap deze hele retoriek echt voor geen meter. Als vrouw leggen we het nu eenmaal fysiek af tegenover de meeste mannen, en je hebt maar 1 doorgedraaide gek op een coke spree nodig om van je fiets gerukt te worden. (ik ben een beetje bevooroordeeld, want een bekende (wel alleen van hoi en doei) heeft dus ooit iets verschrikkelijks gedaan, nadat 'ie zo nodig z'n neus moest poederen.)

Ik denk dat de empowerment van vrouwen er meer in zou zitten dat we elkaar supporten, nooit iemand achterlaten, alleen naar huis laten fietsen, en dat we voor elkaar de risico's afvangen door elkaar te beschermen (waarmee ik niet wil zeggen dat iemand in het geval van Lisa een fout heeft gemaakt. Maar wel dat het goed zou zijn als er een gesprek op gang zou komen over hoe we zulk soort dingen kunt voorkomen. En dat hoewel de gedachtegang van iedereen logisch, begrijpelijk en invoelbaar is geweest, een dure fiets nooit een reden mag zijn om in je eentje zo'n route te gaan fietsen om 3.00 's nachts).

Als je als maatschappij dit soort dingen wil voorkomen, kun je denk ik toch beter de mensen met een verstandelijk vermogen aanspreken (de meeste vrouwen) dan de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben (lees: verkrachters en moordenaars met welke beperking dan ook die ze in staat stelt zulke daden te plegen).

Ik denk echt niet dat de oplossing is dat we als vrouwen elkaar nu lekker gaan aanmoedigen om vooral 's nachts in ons eentje te gaan fietsen, terwijl er zoveel plekken zijn die gewoon objectief gezien best wel sketchy zijn.
Kijk uit, dit riekt naar "victim blaming".
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218584515
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:35 schreef Ama het volgende:
Volgens mij is ook het hele idee van de nacht opeisen dat je juist gewoon alleen veilig over straat naar huis moet kunnen.
Ik vind dat helemaal top en logisch natuurlijk, maar dat gaat de (potentiele) daders niet bereiken op deze manier. Sterker nog, ik denk niet dat dit in het algorithme van de gemiddelde Syrier/Afghaan/Iritreer voorbij komt. De enigen die deze boodschap/actie tegenkomen zijn Jan-Willem en Olivier die het er ook volkomen mee eens zijn en zijn oogevoed met respect voor vrouwen (of in ieder geval dat je ze niet fysiek aanvalt).
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:42:02 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584530
quote:

[..]

Gtfo joh.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Ook woestijnratten.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:29 schreef Twiitch het volgende:
Cijfers mooi maken en naar je toe rekenen heet dat.
1947-2016
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:42:17 #165
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584531
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:40 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal top en logisch natuurlijk, maar dat gaat de (potentiele) daders niet bereiken op deze manier. Sterker nog, ik denk niet dat dit in het algorithme van de gemiddelde Syrier/Afghaan/Iritreer voorbij komt. De enigen die deze boodschap/actie tegenkomen zijn Jan-Willem en Olivier die het er ook volkomen mee eens zijn en zijn oogevoed met respect voor vrouwen (of in ieder geval dat je ze niet fysiek aanvalt).
Ik heb eerder al gezegd dat ik initiatief heel goed vindt maar dat het toch geen verschil gaat maken.
pi_218584540
Je kan toch ook niet eerst allemaal wolven uitzetten in de Nederlandse bossen en als er dan steeds schaapjes de strot afgebeten worden zeggen: wij schaapjes eisen de nacht op! Ja leuk voor je, maar wat kan die wolf dat schelen?
pi_218584547
quote:

[..]
pi_218584551
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is racistisch…
Ik snap nog steeds niet dat dat per definitie slecht zou zijn. Je gaat je dochter ook niet in een kooi met wolven stoppen omdat de meeste toch geen mens zouden aanvallen, misschien maar 1 op de 100. Racisme en stereotypering is een logisch gevolg van je overlevingsinstinct, je gaat gevaar uit de weg en daarmee moet je helaas een aantal goedwillenden teleurstellen dat je er liever niks van moet hebben.
pi_218584555
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En daar gaan we weer met iemand anders dan de dader de schuld geven... :')
Over de dader GEEN WOORD in onze pers.

Wie is die man? Wat is zijn naam?

Je leest alleen maar whataboutisms en deflecties naar "alle mannen".

En welke rol speelt het COA?

Het COA lijkt wel een soort staat binnen een staat, waar nul controle op plaatsvindt.
pi_218584560
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:42 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb eerder al gezegd dat ik initiatief heel goed vindt maar dat het toch geen verschil gaat maken.
Klopt, we zitten op 1 lijn.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:47:09 #171
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584562
quote:

[..]
Ja want alle Nederlanders zijn ook zulke lieverdjes.
pi_218584563
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is racistisch…
Nee dat is het niet.

Wel effectiever, de kans dat je de dadergroep aanspreekt is veel groter in het Arabisch.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:48:24 #173
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584567
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef DrDentz het volgende:
Je kan toch ook niet eerst allemaal wolven uitzetten in de Nederlandse bossen en als er dan steeds schaapjes de strot afgebeten worden zeggen: wij schaapjes eisen de nacht op! Ja leuk voor je, maar wat kan die wolf dat schelen?
Dat is de activistische reflex die je ook ziet bij bijvoorbeeld vrouwen in Iran die onderdrukt worden door de staat.

Alleen zijn moord en verkrachting al strafbaar in Nederland. Waar het activisme dan op gericht is, dat zie ik niet.

Stel jezelf als (jonge)vrouw liever de vraag: hoe minimaliseer ik de kans dat mij dit overkomt.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218584575
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:46 schreef Homey het volgende:

[..]

Het COA lijkt wel een soort staat binnen een staat, waar nul controle op plaatsvindt.
Dat COA is ook een bizar orgaan. Ten eerste wie wil daar uberhaupt nog werken? Ten tweede hebben die overal carte blanche en een enorme portemonnee. Gaat er wat fout dan wordt er niemand op afgestraft, ze kunnen de duurste hotels afkooen als het moet, en als ze over hun limiet zitten en 50k boete per dag krijgen dan komt dat rechtstreeks uit de schatkist/belastingpot. Dat gaat echt helemaal nergens meer over.
pi_218584580
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is de activistische reflex die je ook ziet bij bijvoorbeeld vrouwen in Iran die onderdrukt worden door de staat.

Alleen is moord en verkrachting al strafbaar in Nederland. Waar het activisme dan op gericht is, dat zie ik niet.

Stel jezelf als (jonge)vrouw liever de vraag: hoe minimaliseer ik de kans dat mij dit overkomt.
In Iran heb je als vrouw meer kans dat je verkracht en vermoord wordt door een politieagent dan dat ze je netjes een bekeuring uitschrijven omdat je een haarlokje hebt laten zien.
pi_218584588
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Alleen zijn moord en verkrachting al strafbaar in Nederland. Waar het activisme dan op gericht is, dat zie ik niet.

Dat hebben ze in Afghanistan goed opgelost :')
pi_218584589
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:47 schreef Ama het volgende:

[..]
Als het de ene keer een Nederlander is en de volgende keer een asielzoeker/allochtoon en dat gaat zo’n beetje 50/50 dan heb je toch wel een groot probleem hoor. Aangezien die Nederlanders 80% van de bevolking uitmaken. En als helemaal als het een aantal keer asielzoekers of illegalen zijn wat echt maar een paar procent is. Het is levensgevaarlijk (letterlijk) om dan met repliek te komen van ‘Nederlanders zijn ook zulke lieverdjes’.
pi_218584590
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:46 schreef Homey het volgende:

[..]

De media proberen ALLE mannen de schuld te geven, dus ook jij! WIJ zijn verantwoordelijk voor de dood van die arme meid :') WIJ mannen moeten ons schamen. WIJ mannen zijn dit schuld :')

Bizar ja.
En over die idioot lees je bar weinig.
U MAD?
pi_218584594
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In Iran heb je als vrouw meer kans dat je verkracht en vermoord wordt door een politieagent dan dat ze je netjes een bekeuring uitschrijven omdat je een haarlokje hebt laten zien.
Maar daar hoor je Claudia de Breij dan weer niet over
pi_218584604
Overigens, Hoezo weten we de etniciteit van de dader nog niet?

Ik weet niet wat me meer zorgen baart: dat ze het niet vrijgeven, of dat ze het niet weten van een asielzoeker.
pi_218584618
quote:
82s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
De media proberen ALLE mannen de schuld te geven, dus ook jij! WIJ zijn verantwoordelijk voor de dood van die arme meid :') WIJ mannen moeten ons schamen. WIJ mannen zijn dit schuld :')

Bizar ja.
Wel vreemd ja, als de zaak Dutroux nu zou spelen, zouden wij dan ook allemaal de dader zijn met meisjes in de kelder? Volgens de NPO hebben we met zn allen vorige week een meisje vermoord..
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:56:49 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218584624
twitter

Volgens Danil Osseweijer van Forum voor Democratie is het allemaal een complot van de overheid
pi_218584626
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:47 schreef Ama het volgende:

[..]
Zeker niet, maar dit al al de zoveelste deze weken.

En iemand met een mes bewerken doen wij Nederlanders niet zo graag...

De laatste was Michael Panhuis in 2018? Die hadden ze overigens ook aan zijn balzak aan een kraan omhoog mogen hijsen.

Daarbij, als we hier al genoeg van die mongolen hebben rondlopen, waarom dan nog meer importeren?
pi_218584631
Is er al meer bekend over de verdachte?
pi_218584632
quote:

[..]

Bizar ja.
GC / Mannen
pi_218584633
quote:

[..]

Bizar ja.
Bewijst overduidelijk de persbreidel in Nederland. Censuur.

Geen krant komt met die naam. Ze houden het goed geheim ook, want ik zie Geenstijl ook niet met een scoop komen. Ook hier speelt de enorme macht van het COA op de pers.
pi_218584637
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Overigens, Hoezo weten we de etniciteit van de dader nog niet?

Ik weet niet wat me meer zorgen baart: dat ze het niet vrijgeven, of dat ze het niet weten van een asielzoeker.
Is het een Palestijn?

Mensen gaan speculeren.
pi_218584642
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:57 schreef Nober het volgende:
Dat is niet relevant, het had elke man kunnen zijn
pi_218584647
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Geen krant komt met die naam. Ze houden het goed geheim ook, want ik zie Geenstijl ook niet met een scoop komen. Ook hier speelt de enorme macht van het COA op de pers.
Als de politie het niet vrijgeeft blijft het vrij lastig om de naam te achterhalen. Zeker in een COA locatie. Als zo'n dader in een doodnormale wijk in Nederland woont, heb je al snel buren die de naam prijsgeven

Maar neem aan dat dat morgen wel komt
pi_218584676
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:01 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als de politie het niet vrijgeeft blijft het vrij lastig om de naam te achterhalen. Zeker in een COA locatie. Als zo'n dader in een doodnormale wijk in Nederland woont, heb je al snel buren die de naam prijsgeven

Maar neem aan dat dat morgen wel komt
Op sites als nu.nl verzwijgen ze structureel 'onwelgevallige' huidskleuren, afkomsten en namen bij misdaden. Je ziet bijna nooit een foto.

Als de dader blank is, zie je opeens wel een portretfoto met naam en toenaam.
pi_218584677
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:57 schreef Nober het volgende:
Yes, illegale asielzoeker, usual suspect, verwarde man, niet goed gescreend en niet op tijd uit kunnen zetten. Wat wou je nog meer weten?
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 23:09:45 #192
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584691
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zeker niet, maar dit al al de zoveelste deze weken.

En iemand met een mes bewerken doen wij Nederlanders niet zo graag...

De laatste was Michael Panhuis in 2018? Die hadden ze overigens ook aan zijn balzak aan een kraan omhoog mogen hijsen.

Daarbij, als we hier al genoeg van die mongolen hebben rondlopen, waarom dan nog meer importeren?
Uh nee.
pi_218584692
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat is niet relevant, het had elke man kunnen zijn
Dat weet ik zo net nog niet. Als ik zo in mijn kringen rondkijk van 150 man denk ik niet dat er daar tussenzitten die diep in de nacht een 17-jarig meisje dood zouden steken. Maar ik verkeer me dan ook niet in asielzoekers/moslim/tokkie kringen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:10:02 #194
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584693
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:52 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat hebben ze in Afghanistan goed opgelost :')
De vrouw die verkracht wordt in Afghanistan is strafbaar. Bizar.
pi_218584699
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Wel vreemd ja, als de zaak Dutroux nu zou spelen, zouden wij dan ook allemaal de dader zijn met meisjes in de kelder? Volgens de NPO hebben we met zn allen vorige week een meisje vermoord..
En ik heb niet eens een kelder maar TOCH schuldig. Waanzin.
U MAD?
pi_218584704
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:06 schreef Homey het volgende:

[..]
Op sites als nu.nl verzwijgen ze structureel 'onwelgevallige' huidskleuren, afkomsten en namen bij misdaden. Je ziet bijna nooit een foto.

Als de dader blank is, zie je opeens wel een portretfoto met naam en toenaam.
Ik weet nog dat het NOS journaal opende met "witte man opent vuur op menigte in Las Vegas" 😐
pi_218584710
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Uh nee.
Die een willekeurige vrouw vermoorde? Zeker wel.
Meeste vind plaats in de relationele sfeer, niet dat dat beter is ofzo
pi_218584714
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Is het een Palestijn?

Mensen gaan speculeren.
Ik mag hopen dat er daar inmiddels niet teveel meer van over zijn. Kan ook niet want Isral heeft daar een genocide op gepleegd. Er is als het goed is nog maar een handjevol palestijnen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:13:43 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584724
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat COA is ook een bizar orgaan. Ten eerste wie wil daar uberhaupt nog werken? Ten tweede hebben die overal carte blanche en een enorme portemonnee. Gaat er wat fout dan wordt er niemand op afgestraft, ze kunnen de duurste hotels afkooen als het moet, en als ze over hun limiet zitten en 50k boete per dag krijgen dan komt dat rechtstreeks uit de schatkist/belastingpot. Dat gaat echt helemaal nergens meer over.
Iedere keer is het weer een en al verbazing. Elk dossier loopt vast in Nederland. Maar het asiel- en opvangcircus stoomt gewoon door, ongebonden aan budget of bestuurlijke slagkracht want het kan niet op.

Overspannen woningmarkt, geen aanbod in huurhuizen? ruimtegebrek? Inflatie? Geen last van.

Net zo lang tot werkelijk ieder Nederlands veendorp zijn plicht doet in de opvang. Genieten.
pi_218584727
Ergens wel grappig dat de types die normaal iedere asielzoeker over n kam scheren, nu verontwaardigd zijn dat mannen over n kam geschoren worden.

Verder vind ik het wel lastig dat allerlei partijen, zowel links als rechts van het spectrum, nu over de rug van een overleden meisje hun punt willen maken, waaronder die campagne. Ik vraag me af of haar ouders, die nadrukkelijk om privacy en rust gevraagd hebben, daarop zitten te wachten.
pi_218584734
twitter

Respect voor deze vrouwen die niet meedoen met dat policor gelul.
pi_218584735
quote:
IND wijst asielaanvraag af van pedo maar rechter fluit ze terug:

Dat hij met een kind trouwde en haar verkrachtte is geen reden voor uitsluiting van bescherming onder het vluchtelingenverdrag.

Ze doen echt hun best om gevaarlijke mannen hier te houden.
twitter

https://x.com/lyd20211/status/1957429070427201868
pi_218584736
quote:

[..]

Vroeger had Geenstijl in een half uur de tips en in een uur de bevestiging over dader en slachtoffer.
Op zijn minst initialen.
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_218584738
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Iedere keer is het weer een en al verbazing. Elk dossier loopt vast in Nederland. Maar het asiel- en opvangcircus stoomt gewoon door, ongebonden aan budget of bestuurlijke slagkracht want het kan niet op.

Overspannen woningmarkt, geen aanbod in huurhuizen? ruimtegebrek? Inflatie? Geen last van.

Net zo lang tot werkelijk ieder Nederlands veendorp zijn plicht doet in de opvang. Genieten.
Het is echt zo he. Het geld van het COA is nooit op. Al zou er weer een gigantische economische crisis komen dan blijft de asielopvang onaangetast.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:17:57 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218584746
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:15 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wappie tv
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218584752
Zelfs tijdens de coronalockdown toen niemand de grens over mocht en alles op slot zat kwamen er 500 asielzoekers per week binnen. De asielinstroom stopt nooit.
pi_218584756
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Wappie tv
Ja ik kijk er ook niet naar maar het feit dat ze zich zo uitspreken kan ik wel waarderen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:23:50 #208
182233 thedeedster
pi_218584766
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:14 schreef Alaianaya het volgende:
Ergens wel grappig dat de types die normaal iedere asielzoeker over n kam scheren, nu verontwaardigd zijn dat mannen over n kam geschoren worden.

Verder vind ik het wel lastig dat allerlei partijen, zowel links als rechts van het spectrum, nu over de rug van een overleden meisje hun punt willen maken, waaronder die campagne. Ik vraag me af of haar ouders, die nadrukkelijk om privacy en rust gevraagd hebben, daarop zitten te wachten.
Je draait het om.

En wat is nu erger? Dat die BWM inconsequent is, of die vermeend moreel superieure deuger?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218584767
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Wappie tv
Ik zie hier juist 2 heel intelligente vrouwen die de vinger exact op de zere plek weten te leggen. Ken ze verder niet overigens.
pi_218584769
quote:
[ x ]

Die lelijke uilenbril die de schuld van deze moord door een asielzoeker aan (blanke) mannen geeft omdat ze onveilige steden hebben ontworpen :')
pi_218584784
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je draait het om.

En wat is nu erger? Dat die BWM inconsequent is, of die vermeend moreel superieure deuger?
Ik heb geen idee wat een BWM is.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:28:32 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218584785
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:24 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik zie hier juist 2 heel intelligente vrouwen die de vinger exact op de zere plek weten te leggen. Ken ze verder niet overigens.
En je ziet al direct dat ze heel intelligent zijn

Knap
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218584786
Maar als er eens wat meer vrouwelijke architecten komen dan worden steden ook veiliger ontworpen, want nu zijn het verkrachtersparadijzen.
pi_218584789
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die lelijke uilenbril die de schuld van deze moord door een asielzoeker aan (blanke) mannen geeft omdat ze onveilige steden hebben ontworpen :')
Dat is deug tv.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:30:35 #215
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584793
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:15 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is echt zo he. Het geld van het COA is nooit op. Al zou er weer een gigantische economische crisis komen dan blijft de asielopvang onaangetast.
Dat is ook niet gek. Want als je het een beetje doorrekent gaat er jaarlijks zo'n 14 miljard naar het hele circus. Nog los van geld uit andere potjes die creatief op de begroting staan.

12 miljard is voor opvang (eerstejaars, inclusief crisis/noodopvang).
De structurele huisvesting van statushouders komt daar bovenop, maar die kosten zijn versnipperd en niet in n bedrag in de rijksbegroting terug te vinden.
pi_218584853
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:19 schreef DrDentz het volgende:
Zelfs tijdens de coronalockdown toen niemand de grens over mocht en alles op slot zat kwamen er 500 asielzoekers per week binnen. De asielinstroom stopt nooit.
Dat weet ik ook nog. En die hoefden niet getest te worden op corona.
pi_218584857
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:15 schreef rinardo het volgende:

[..]
Vroeger had Geenstijl in een half uur de tips en in een uur de bevestiging over dader en slachtoffer.
Op zijn minst initialen.
Ja hun tipcircuit is niet meer wat het geweest is.
pi_218584873
quote:
Dit kan echt niet.
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:53:28 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218584881
quote:

[..]
De ene dag lees je als nietsvermoedende architect in het nieuws dat er een meisje door een asielzoeker vermoord is, en de volgende dag ben jij, Hugo van 60 met krantje en kop koffie in de hand, ineens de schuldige. Mooi hoor w/
pi_218584882
quote:

[..]

De FVD-wappie complottheorieen zijn natuurlijk veel te bizar maar deze informatiestilte is wel heel erg afwijkend van wat gangbaar is.

Hier klopt inderdaad iets niet zou je denken.
-
pi_218584892
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]
De ene dag lees je als nietsvermoedende architect in het nieuws dat er een meisje door een asielzoeker vermoord is, en de volgende dag ben jij, Hugo van 60 met krantje en kop koffie in de hand, ineens de schuldige. Mooi hoor w/
Superfout beroep, kijk maar naar Albert Speer.
pi_218584910
quote:

[..]
quote:
"Goede verlichting is heel belangrijk, maar denk ook aan goede zichtlijnen zodat je kunt zien wat er op je afkomt", zegt James, die de ervaringen van vrouwen in de publieke ruimte onderzoekt. "Als je ergens denkt: dit is geen fijne plek, moet je ervoor kunnen kiezen om eraf te fietsen."
Tja, het is duidelijk dat Lisa precies zag wat er op haar afkwam. En wegfietsen, waarheen, om half 4 snachts?
Elke vierkante meter van het land maar volbouwen met 24/7 stadionlampen, camera's en politieagenten dan.

Dom wijf (die Eva).
pi_218584916
deze kankerhond levenslang opsluiten!!!
  maandag 25 augustus 2025 @ 00:19:24 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218584935
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 00:19 schreef AchJa het volgende:
Ah, er komen wat meer details boven water van de organisator van de inzamelingsactie. Het geld zal vast goed besteed worden... :')

[ x ]
THE PLOT THICKENS

Edit: Die tweets lijken me niet serieus bedoeld om eerlijk te zijn. Oh wacht, ze staan niet op volgorde.
pi_218584942
Groepen die het meeste te vrezen hebben onder de massa-immigratie : vrouwen, joden en homoseksuelen.

quote:
Man aangeklaagd voor moord na vondst van vier doden in de Seine

[..]
De krant Le Figaro meldt op basis van justitie dat de verdachte een dakloze twintiger is uit een land in Noord-Afrika.
..
Mogelijk zijn de mannen gedood omdat ze homoseksueel waren, melden Franse media.

https://nos.nl/artikel/25(...)l&utm_source=twitter

Waarom doen we ons dit aan?
pi_218585005
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Onzin. Ook Nederlandse mannen zijn om het leven gebracht door stekende asielzoekers. Ook vrouwen steken weleens mannen dood.

Je bent je eigen straatje aan het schoonvegen, dat meisje is gekeeld omdat mensen zoals jij zo graag die barbaren wilden opvangen. Dit is waarvoor je gewaarschuwd was maar je wilde het toch, en nu heb je je zin.
^O^ _O_ spijker op de kop.

Een stem op links is een stem op dit soort taferelen. Je ziet dit in heel West-Europa. Waar de bevolking nog homogeen is (denk aan Polen, Hongarije, Tsjechi, Kroati etc.) kunnen vrouwen om middernacht nog gerust alleen over straat. Waar de bevolking multicultureel is, is het een stuk minder veilig voor vrouwen en zie je een buitensporig aandeel van allochtone delinquenten in aanrandingen, verkrachtingen en moorden.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeVerzamelaar op 25-08-2025 01:26:56 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218585024
ik ben ook een man
it's ok to be a man
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 25 augustus 2025 @ 01:54:02 #229
56749 BlaZ
pi_218585025
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 01:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
^O^ _O_ spijker op de kop.

Een stem op links is een stem op dit soort taferelen. Je ziet dit in heel West-Europa. Waar de bevolking nog homogeen is (denk aan Polen, Hongarije, Tsjechi, Kroati etc.) kunnen vrouwen om middernacht nog gerust alleen over straat. Waar de bevolking multicultureel is, is het een stuk minder veilig voor vrouwen en zie je een buitensporig aandeel van allochtone delinquenten in aanrandingen, verkrachtingen en moorden.
En wie stemmen er vaker links: vrouwen.

Uiteindelijk komt het erop neer dat iedereen dit soort moordzaken wel vervelend vind, maar dat een grote groep dit eigenlijk gewoon accepteert als bijproduct van de cultuurverrijking.
pi_218585050
twitter
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 25 augustus 2025 @ 02:46:46 #231
56749 BlaZ
pi_218585066
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 02:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[ x ]
Het lijkt me niet erg verstandig om naar een club te gaan als je wekelijks wordt aangerand?
pi_218585069
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 02:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt me niet erg verstandig om naar een club te gaan als je wekelijks wordt aangerand?
victim blaming
ik heb je gerapporteerd!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 25 augustus 2025 @ 02:59:14 #233
56749 BlaZ
pi_218585073
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 02:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
victim blaming
ik heb je gerapporteerd!
Oh leuk, dit is namelijk geen victim blaming, ik geef niet aan dat het de schuld van de personen is die steeds naar de club gaan dat het gebeurt.

Het gebeurt echter en ze gaan steeds terug, dan lijkt dit eerder op een soort stockholm syndroom.
pi_218585075
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 02:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oh leuk, dit is namelijk geen victim blaming, ik geef niet aan dat het de schuld van de personen is die steeds naar de club gaan dat het gebeurt.

Het gebeurt echter en ze gaan steeds terug, dan lijkt dit eerder op een soort stockholm syndroom.
nee nee en nog eens nee
triple nee dus
victim blaming vind ik het
maar dat is mijn mening en meestal heb ik ongelijk
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 25 augustus 2025 @ 03:08:26 #235
56749 BlaZ
pi_218585077
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
nee nee en nog eens nee
triple nee dus
Ik vind is geen argument.
Maar volgens jou is het dus verstandig om naar een club te gaan als je daar wekelijks wordt aangerand en denkt dat het niet de juist aanpak is om dan gewoon eens niet te gaan?
pi_218585079
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
nee nee en nog eens nee
triple nee dus
Joh. Als een persoon zegt dat mannen wekelijks aangerand worden in een club. Ga jij dan nog naar die club? En als je dat doet ben je dan echt nog een slachtoffer? Vrouwen zouden geen slachtoffer moeten worden 1 op de 100.000 keer dat ze alleen fietsen. Maar dit soort berichten van het Parool helpen niet bepaald
pi_218585080
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik vind is geen argument.
Maar volgens jou is het dus verstandig om naar een club te gaan als je daar wekelijks wordt aangerand en denkt dat het niet de juist aanpak is om dan gewoon eens niet te gaan?
mijn mening is dat jij aan victim blaming doet
aan de andere kant heb ik bijna altijd ongelijk, 9 van de 10 keer
aan de andere kant vind ik wat geschreven is, duidelijk is qua communicatie
het is dus aan de specialisten om te oordelen of het victim blaming is of niet
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585081
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
mijn mening is dat jij aan victim blaming doet
aan de andere kant heb ik bijna altijd ongelijk, 9 van de 10 keer
aan de andere kant vind ik wat geschreven is, duidelijk is qua communicatie
het is dus aan de specialisten om te oordelen of het victim blaming is of niet
Welke specialisten zijn dat als ik vragen mag? Hij doet niet aan victim blaming van wat ik heb gezien. Hij gaat alleen in op het stomme bericht van het Parool dat als je weet dat je wekelijks aangerand wordt in een bepaalde club je er niet naar terug zou moeten gaan. Wat is dan het victim blaming zoals jij ernaar kijkt?
pi_218585082
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:15 schreef Masberum het volgende:

[..]
Welke specialisten zijn dat als ik vragen mag? Hij doet niet aan victim blaming van wat ik heb gezien. Hij gaat alleen in op het stomme bericht van het Parool dat als je weet dat je wekelijks aangerand wordt in een bepaalde club je er niet naar terug zou moeten gaan. Wat is dan het victim blaming zoals jij ernaar kijkt?
bepaalde club of alle clubs?
bepaalde supermarkt of alle supermarkten?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585083
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
bepaalde club of alle clubs?
bepaalde supermarkt of alle supermarkten?
Geef gewoon antwoord man, ik denk dat je zelf ook wel weet dat hij en ik gelijk hebben maar het gewoon niet toe wil geven
pi_218585085
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:18 schreef Masberum het volgende:

[..]
Geef gewoon antwoord man, ik denk dat je zelf ook wel weet dat hij en ik gelijk hebben maar het gewoon niet toe wil geven
dus als een vrouw naar club x gaat en aangerand wordt, dan dat zij maar naar club y of club z moet gaan?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585086
Als ik wekelijks ergens aangerand zou worden dan zou ik er niet meer heengaan en aangifte doen.

Als ik er toch blijf komen geeft het aan dat ik graag aangerand word maar het niet wil toegeven. En juist wil ontkennen
pi_218585087
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
dus als een vrouw naar club x gaat en aangerand wordt, dan dat zij maar naar club y of club z moet gaan?
Ja als ik aangerand zou worden zou ik aangifte doen en er niet wekenlang meer heengaan tenzij ik er wel van zou genieten

Het is ook geen hogere wiskunde ofzo. Dus ik begrijp niet waarom je hier zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen.
pi_218585088
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:21 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja als ik aangerand zou worden zou ik aangifte doen en er niet wekenlang meer heengaan tenzij ik er wel van zou genieten

Het is ook geen hogere wiskunde ofzo. Dus ik begrijp niet waarom je hier zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen.
jij zal wel gelijk hebben, aangezien ik bijna altijd ongelijk heb
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 25 augustus 2025 @ 03:23:29 #245
56749 BlaZ
pi_218585089
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Dat zegt toch niemand. Als het een keer gebeurt ok, dan doe je aangifte en kun je nog eens gaan kijken of de situatie verbeterd is.

Maar wekelijks teruggaan terwijl je aangerand wordt klinkt haast als toestemming.
pi_218585090
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zegt toch niemand. Als het een keer gebeurt ok, dan doe je aangifte en kun je nog eens gaan kijken of de situatie verbeterd is.

Maar wekelijks teruggaan terwijl je aangerand wordt klinkt haast als toestemming.
ok
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585091
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
jij zal wel gelijk hebben, aangezien ik bijna altijd ongelijk heb
Joh wees dan gewoon stil. Met die redenatie kan iedereen alles maar zeggen en zichzelf indekken. Denk gewoon voor je reageert, zeker in gevoelige topics zoals dit alstublieft
pi_218585092
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 03:24 schreef Masberum het volgende:

[..]
Joh wees dan gewoon stil. Met die redenatie kan iedereen alles maar zeggen en zichzelf indekken. Denk gewoon voor je reageert, zeker in gevoelige topics zoals dit alstublieft
ok sorry dan
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585097
ik hoop dat ik niet gebannen word zoals bij andere rubriek op fok ;)
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_218585108

Meer dan 2000 duimpjes omhoog op deze NU reactie. Zegt genoeg. Nog nooit zoveel duimpjes omhoog gezien op een NU post.
pi_218585109
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 04:13 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

Meer dan 2000 duimpjes omhoog op deze NU reactie. Zegt genoeg. Nog nooit zoveel duimpjes omhoog gezien op een NU post.
Nou, dat zegt veel!
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218585114
quote:
Ah, er komen wat meer details boven water van de organisator van de inzamelingsactie. Het geld zal vast goed besteed worden... :')

[ x ]
Goh, dit was te verwachten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218585178
quote:
[ afbeelding ]

Dat zal de familie van Lisa wel veel troost bieden, denk ik :)
Dit, dus.
pi_218585211
Wat leeees ik hier allemaal. Moet hier geen slotje op tot er weer nieuws is?

Toestemming geven om aangerand te worden als je naar een club gaat :') Als vrouw word je in dat soort etablissementen voortdurend tegen je wil aangeraakt. Ik ga al 7 jaar niet meer uit en kan me van vrijwel elke uitgaansavond in Amsterdam wel vervelende, handtastelijke mannen herinneren. Dat waren overigens geen asielzoekers.
pi_218585213
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze kon ook teveel gezien hebben. Dat ze niet tegen de politie mocht praten..

Van de dader, uiteraard.
  maandag 25 augustus 2025 @ 07:06:14 #256
56749 BlaZ
pi_218585254
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 06:49 schreef Alaianaya het volgende:

Toestemming geven om aangerand te worden als je naar een club gaat :') Als vrouw word je in dat soort etablissementen voortdurend tegen je wil aangeraakt. Ik ga al 7 jaar niet meer uit en kan me van vrijwel elke uitgaansavond in Amsterdam wel vervelende, handtastelijke mannen herinneren. Dat waren overigens geen asielzoekers.
Je doet dus precies wat de suggestie was. Hoe weet je dat overigens, dat het geen asielzoekers waren? Ik neem aan dat je met dergelijk aanrandend volk niet direct een uitgebreid gesprek gaat voeren.
pi_218585257
https://nypost.com/2025/0(...)-to-stop-harassment/

An American has been stabbed after confronting a Syrian national in Germany after allegedly stepping in to help two female passengers being harassed on a tram, according to reports.

The young man was attacked at around 12:25 a.m. on Sunday after intervening when "two men from a group harassed female passengers" on the tram in the eastern German city of Dresden, Saxony police said in a statement.
Mja
pi_218585272
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je doet dus precies wat de suggestie was. Hoe weet je dat overigens, dat het geen asielzoekers waren? Ik neem aan dat je met dergelijk aanrandend volk niet direct een uitgebreid gesprek gaat voeren.
:D
Dit, dus.
pi_218585276
quote:

Maar waren het autochtone blanke mannen?
Mja
pi_218585294
quote:
9s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Volgens Danil Osseweijer van Forum voor Democratie is het allemaal een complot van de overheid
Hmm.. het is wel sus.. niemand weet wie het slachtoffer is, een hele generieke naam "Lisa", we weten blijkbaar wel dat ze Ajaxfan was, geen beelden, geen dader
  maandag 25 augustus 2025 @ 07:19:20 #261
22565 asco
Los in deze tent
pi_218585295
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:06 schreef TAmaru het volgende:
https://nypost.com/2025/0(...)-to-stop-harassment/

An American has been stabbed after confronting a Syrian national in Germany after allegedly stepping in to help two female passengers being harassed on a tram, according to reports.

The young man was attacked at around 12:25 a.m. on Sunday after intervening when "two men from a group harassed female passengers" on the tram in the eastern German city of Dresden, Saxony police said in a statement.
Die is schijnbaar alweer vrij.
(geen zin om uit te zoeken of het allemaal klopt, ik heb dit internet niet verzonnen)

https://x.com/visegrad24/status/1959659312273383633/video/1
pi_218585296
quote:
[ x ]

Normaliter ben ik die types snel beu.
Maar hier spuien ze alleen maar feiten.

Vooral de hele media die elkaar napraat en de oorzaak niet noemt is tenenkrommend en voedt conspiraties dat de media gestuurd wordt.

Een vrouw met bril die verteld dat de stad verkeert ontworpen is door mannen. Omdat het mannen zijn.
Wie zendt dit uit? Totaal belachelijk!

Dit hele verhaal legt heel veel dingen bloot en gaat voor weer een verschuiving naar rechts zorgen. En dat is de complete eigen eer van links, door zulke domme dingen te roepen. Je kunt ook gewoon benoemen dat geweld door immigranten moet worden aangepakt.
Vakman pur sang
pi_218585323
Wat is haar instagram?
pi_218585326
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:19 schreef asco het volgende:

[..]
Die is schijnbaar alweer vrij.
(geen zin om uit te zoeken of het allemaal klopt, ik heb dit internet niet verzonnen)

https://x.com/visegrad24/status/1959659312273383633/video/1
Ja dat hoorde ik ook. Geen idee of het klopt. Moet haast wel een fout betreffen als hij is vrijgelaten. Maar toch, absurd natuurlijk.
Mja
pi_218585349
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:26 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja dat hoorde ik ook. Geen idee of het klopt. Moet haast wel een fout betreffen als hij is vrijgelaten. Maar toch, absurd natuurlijk.
Als je die man ziet (die man die die vrouw heeft verdedigd) snap je ook wel waarom bijna niemand ingrijpt. Ik heb het maar even in een spoiler gezet.

SPOILER
pi_218585377
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:26 schreef TAmaru het volgende:

[..]
“According to the on-call public prosecutor’s assessment, there were insufficient grounds for detention. The knife attack cannot be attributed to him,” Senior Public Prosecutor Jurgen Schmidt told Bild.

Dit staat in dat https://nypost.com/2025/0(...)n-to-stop-harassment dat jij had gepost....
pi_218585441
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:13 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Maar waren het autochtone blanke mannen?
Toevallig het merendeel wel. Maar ik ging ook naar plekken waar dat vooral ook het publiek was.
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:01:44 #268
182233 thedeedster
pi_218585446
quote:
[ afbeelding ]

Valt me nog mee dat zoiets nog op nu.nl blijft staan.
pi_218585448
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:00 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Toevallig het merendeel wel. Maar ik ging ook naar plekken waar dat vooral ook het publiek was.
Ik wil niet vervelend doen, maar er is ook een tijd geweest dat allochtone mannen nog niet eens werden toegelaten in clubs.
pi_218585450
quote:

[ x ]
Maar wat bazeld dat mens nou in haar tweets? Ik snap er geen hol van dat verhaal over dat pak...
pi_218585453
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
“According to the on-call public prosecutor’s assessment, there were insufficient grounds for detention. The knife attack cannot be attributed to him,” Senior Public Prosecutor Jurgen Schmidt told Bild.

Dit staat in dat https://nypost.com/2025/0(...)n-to-stop-harassment dat jij had gepost....
Dus de dader is nog voortvluchtig?
pi_218585455
Nee vrij wegens gebrek aan bewijs.
pi_218585457
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het heeft meer met mijn leeftijd te maken dat ik daar niet meer te vinden ben.

Een uitgebreid gesprek is ook niet nodig om erachter te komen of het een asielzoeker is. FOK!ers weten dit vaak al op basis van een mager signalement! Maar in mijn geval sprak ik (of een vriendin) hen er op aan en kon ik dat er wel uit opmaken ja.
pi_218585459
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:04 schreef quirina het volgende:
Hij heeft bijna die gast zijn neus eraf gesneden?
pi_218585464
Mensen gaan helemaal loco als het over asielzoekers gaat h. Maar herinnert iemand zich nog wat er met Anne Faber gebeurde?
Die werd ook verkracht en vermoord door een psychopaat.
pi_218585470
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:07 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan helemaal loco als het over asielzoekers gaat h. Maar herinnert iemand zich nog wat er met Anne Faber gebeurde?
Dat weet ik nog wel, hoor.
pi_218585482
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar wat bazeld dat mens nou in haar tweets? Ik snap er geen hol van dat verhaal over dat pak...
Simpel: ze bestelt kleding dat niet haar maat is. Vervolgens past het wel maar heeft ze geen geld want ze is haar huis aan het opknappen en bedelt ze om geld via een tikkie-actie.
pi_218585497
quote:
Zat jij destijds onder een steen? Daar is enorme ophef over geweest.

Verder is het natuurlijk een ontzettend dom nonargument wat je maakt. In een land waar 87% van de mannen blank is, verwacht je ook in 87% van de gevallen een blanke dader. De verhouding is totaal scheef, waarschijnlijk snap je dat zelf ook wel, maar wil je Wilders niet in de kaart spelen.
pi_218585499
quote:
Daar was ook enorm veel ophef over.
pi_218585545
quote:
Psychopaten vind je in alle bevolkingsgroepen, of het nou autochtonen zijn of asielzoekers.

Men gaat nu voornamelijk 'los' omdat deze verdachte (volgens het Parool) een illegale asielzoeker zou zijn en allang uitgezet had moeten worden. Het beleid van de gemeente Amsterdam voorkomt dat waardoor hij alsnog voorzien is van bed, bad, brood.

Mocht het inderdaad een uitgeprocedeerde asielzoeker zijn dan kleeft er bloed aan de handen van de gemeente Amsterdam. De verantwoordelijken voor dit Amsterdamse beleid (zoals Halsema en Groot Wassink) mogen wat mij betreft dan ter verantwoording worden geroepen. Aftreden is daar in dan nog het minste.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:23:20 #281
56749 BlaZ
pi_218585567
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:04 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Het heeft meer met mijn leeftijd te maken dat ik daar niet meer te vinden ben.

Een uitgebreid gesprek is ook niet nodig om erachter te komen of het een asielzoeker is. FOK!ers weten dit vaak al op basis van een mager signalement! Maar in mijn geval sprak ik (of een vriendin) hen er op aan en kon ik dat er wel uit opmaken ja.
Die ruiken dat gewoon.
pi_218585618
quote:

Het lijkt mij ook dat de meeste asielzoekers daar niet te vinden zijn. Maar goed, niemand beweerde ook dat alleen asielzoekers dat doen.

Verder denk ik dat er bij aanranding iets anders wordt gedacht dan de dames in het artikel bedoelden. Ook jij spreekt over aangeraakt. Dat is sowieso al een heel breed begrip.

Niet dat daarmee de uitspraak ok is, maar als je aanranding vertaalt als tegen een muur gedrukt worden en dan uitgebreid worden betast in je kruis, dan is het op zich niet gek dat iemand zich afvraagt waarom je dan terug blijft keren.

Van de andere kant kan een normaal mens ook wel begrijpen dat je aangerand in dezen veel ruimer moet lezen uiteraard…
pi_218585642
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Psychopaten vind je in alle bevolkingsgroepen, of het nou autochtonen zijn of asielzoekers.

Men gaat nu voornamelijk 'los' omdat deze verdachte (volgens het Parool) een illegale asielzoeker zou zijn en allang uitgezet had moeten worden. Het beleid van de gemeente Amsterdam voorkomt dat waardoor hij alsnog voorzien is van bed, bad, brood.

Mocht het inderdaad een uitgeprocedeerde asielzoeker zijn dan kleeft er bloed aan de handen van de gemeente Amsterdam. De verantwoordelijken voor dit Amsterdamse beleid (zoals Halsema en Groot Wassink) mogen wat mij betreft dan ter verantwoording worden geroepen. Aftreden is daar in dan nog het minste.
Dat laatste gaat sowieso niet gebeuren.
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 08:28:09 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218585657
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 02:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[ x ]
quote:
Zojuist nog is Carice van Laar (17) met haar vriendin lastiggevallen door meerdere mannen in een auto, vertelt ze wanneer ze haar fiets rond elf uur zaterdagavond parkeert aan de Weteringschans tegenover Paradiso. „We fietsten bij het Rijksmuseum, toen reden de mannen naast ons en zeiden ze: h lieverds, waar gaan jullie heen?”
quote:
Van Laar: „Ik schreeuwde ‘hou je bek’. Ik was vroeger terughoudend. Nu zeg ik er juist iets van, omdat ze anders denken dat het normaal is. Toen gingen ze alleen maar harder schreeuwen.”
Dus even voor de goede orde:

Dus de heren vragen zonder enige vorm van schelden/geschreeuw wat de dames gaan doen, en ze krijgen een teringgrote muil terug???

WAT IS DIT.

#OMGEKEERDEWERELD
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:32:01 #285
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218585694
:|W
pi_218585740
quote:

[..]

Volgens mij kan een gemeente niet voorkomen dat Dienst Terugkeer en Vertrek en de politie iemand uitzet. Hoe zou de gemeente Amsterdam dit dan wel voor elkaar krijgen?
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:44:43 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218585808
quote:

[..]

Als je iets zo stellig post, zorg er dan voor dat het ook klopt.
pi_218585848
quote:
80s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dus even voor de goede orde:

Dus de heren vragen zonder enige vorm van schelden/geschreeuw wat de dames gaan doen, en ze krijgen een teringgrote muil terug???

WAT IS DIT.

#OMGEKEERDEWERELD

Empathisch vermogen is niet erg sterk ontwikkeld hier…
pi_218585861
quote:

[..]

Het duurt ook best lang voordat ze met een naam komen, he? Of is dat procedure?
pi_218585904
quote:
JA!
Dr een NLer die hier al wnt!!

Dit gedrocht komt hier als asielzoeker en moord en verkracht er op los!

Godsamme zeg, en jij snapt niet dat daar ophef over komt?

Ben jij nog wel bij de tijd?
pi_218585909
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Valt me nog mee dat zoiets nog op nu.nl blijft staan.
Nog geen 900 uur. Wordt zo wel verwijderd.
1947-2016
pi_218585919
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
JA!

Dit gedrocht komt hier als asielzoeker en moord en verkracht er op los!

Godsamme zeg, en jij snapt niet dat daar ophef over komt?

Ben jij nog wel bij de tijd?
Wat wil je hier nou precies mee zeggen?
pi_218585940
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou precies mee zeggen?
Dat begrijp jij ook niet?
Dat elke moord erg is, ofcourse.
Maar gepleegd door een asielzoeker, die hier komen voor hun veiligheid of geluk...
Ja, logisch dat daar toch meer ophef over is? Is niet de 1ste keer he?

Nogmaals;
NLers plegen idd ook misdaden, maar nog ff extra criminelen erbij halen vanuit het buitenland, ja joh...
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:06:49 #294
182233 thedeedster
pi_218585962
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar gepleegd door een asielzoeker, die hier komen voor hun veiligheid of geluk...

Nogmaals;
NLers plegen idd ook misdaden, maar nog ff extra criminelen erbij halen vanuit het buitenland, ja joh...
Ergo; om anderen veiligheid te bieden, offeren we eigen veiligheid op.
pi_218585993
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Nogmaals;
Ik zou eerder verwachten dat het omgekeerde waar zou zijn. Zo'n asielzoeker daar verwacht je een GGZ verhaal bij omdat die uit een oorlogsgebied komt. Iemand die hier opgroeit heeft dat niet mee gehad.
Als we ons toch druk maken om vrouwen die vermoord worden en dat pas doen als een asielzoeker dader is dan weet je dat het niet om die vrouwen gaat maar om de afkomst van de dader.
pi_218586017
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij kan een gemeente niet voorkomen dat Dienst Terugkeer en Vertrek en de politie iemand uitzet. Hoe zou de gemeente Amsterdam dit dan wel voor elkaar krijgen?
De gemeente Amsterdam werkt zulke dingen graag tegen.
Net zoals dat bed bad brood.
https://www.binnenlandsbe(...)nd-jaar-bijdrage-aan

quote:
De gemeente Amsterdam heeft al aangekondigd de bed-bad-broodregeling volgend jaar zelf te gaan financieren.
pi_218586043
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:04 schreef quirina het volgende:
Ik maak dat niet uit het artikel op:

quote:
One suspect, a 21-year-old Syrian national named as “Majid A” by police, was arrested less than half a mile away at another tram stop on suspicion of being involved in the attack after allegedly beating up the American man on the tram, Bild reported.

He was released by police later on Sunday, despite having previous charges of grievous bodily harm, robbery and illegal entry, Bild reports.”He was temporarily arrested and released by the prosecutor’s office,” Geithner said.

Authorities in Dresden said that they didn’t have enough evidence linking the man to the knife attack.

A second man, who allegedly returned to the tram and stabbed the victim, is still on the run, according to German police.
Mja
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:24:01 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218586056
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De gemeente Amsterdam werkt zulke dingen graag tegen.
Net zoals dat bed bad brood.
https://www.binnenlandsbe(...)nd-jaar-bijdrage-aan
[..]

Daar is Amsterdam niet uniek in, en terecht overigens. Een alternatief is er eigenlijk niet echt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:28:29 #299
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218586082
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
JA!

Gelukkig maar. Dat maakt het een stuk minder erg!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:28:41 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218586084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 13:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hij zegt; 1 van, en dat klopt gewoon.
Of wil jij met droge ogen beweren dat NL onderaan de voorkeurslijst staat van immigranten...?
_O-
Nee, ik stel niet dat 'NL onderaan de voorkeurslijst staat van immigranten'.

Maar zeker ook niet bovenaan. Dat weet jij ook wel :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218586095
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]
Nee, ik stel niet dat 'NL onderaan de voorkeurslijst staat van immigranten'.

Maar zeker ook niet bovenaan. Dat weet jij ook wel :)
in het midden?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')