abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2025 @ 18:55:17 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218582211
twitter
pi_218582238
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:20 schreef ZarB het volgende:
Ik begrijp overigens niet waarom al die wegkijkende deugneuzen schreeuwen over MANNENPROBLEEM. Want we mogen niet alle asielzoekers over één kam scheren, maar wel alle mannen?
Dat vind ik ook heel lastig uit te leggen. Om mij heen zie ik wel dat mannen andere mannen oproepen om op te houden met bv. vrouwen reduceren tot voorwerpen. (veel mannen zeggen bv. "dat is een wijf" als minachtig als ze zien dat een vrouw een fout maakt in het verkeer)

Overigens begreep ik dat de verdachte geen asielzoeker is, maar een illegaal verblijvende vreemdeling. Hoe kan zo'n iemand dan in het COA slapen? Bieden die bed-bad-brood?
pi_218582261
Maar wat is een man? En wat is een vrouw? Dat moet eerst gedefinieerd worden voordat je kunt spreken van een mannenprobleem.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:05:28 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218582299
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ja moet je echt zo gruwelijk veel AZCs willen in Nederland.. als er in de spreidingswet staat ??/

is dat niet een beetje te dol van Groen Links en D66?
Beetje raar om te doen alsof het een dingetje is van GL en D66. Het is een wet uit de koker van toenmalig staatssecretaris Van den Burg (VVD) onder Rutte-IV.

In de Eerste Kamer stemden de senatoren van VVD ook gewoon voor deze wet.
pi_218582337
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Maar wat is een man? En wat is een vrouw? Dat moet eerst gedefinieerd worden voordat je kunt spreken van een mannenprobleem.
Ja klopt, terwijl je eigenlijk geen grenzen mag stellen aan wanneer iemand man of vrouw is want dan beperk je mensen hun vrijheid.
pi_218582341
Hoofdredacteur Nu.nl:

quote:
In de rubriek Van de hoofdredactie schrijft hoofdredacteur Lindsay Mossink wekelijks over wat er speelde op de redactie. Deze week: hoe de dood van de zeventienjarige Lisa veel losmaakt in onze samenleving, en op onze redactie.
"Vrouwen moeten beter op hun hoede zijn", was een veelgehoorde reactie. Het lichaam van Lisa was net gevonden langs een fietspad in Duivendrecht. Na een avondje uit fietste Lisa van het Leidseplein in Amsterdam terug naar haar woonplaats Abcoude.
De volgende dag vroeg ik mijn vrouwelijke collega's om na hun avonddienst niet meer alleen naar het metrostation te fietsen. Onze redactie bevindt zich om de hoek van de plek waar Lisa werd gevonden. Een bedrijventerrein met de Hanos, Makro, een sorteercentrum van PostNL en grote delen met niemandsland.
Moet dat uitmaken? Nee, maar we leven in de omgekeerde wereld. Op Instagram werd het bericht van Nienke 's Gravemade dan ook duizenden keren gedeeld. "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis dat meisjes van zeventien jaar veilig thuiskomen." Dat is hoe het moet zijn, maar zo is het niet. Elke acht dagen wordt er in Nederland een vrouw vermoord.
Dit onderwerp verdient alle aandacht, weet ook burgemeester Femke Halsema. "De veiligheid van vrouwen en meisjes is niet vanzelfsprekend. Dit is een schandvlek op onze samenleving", zei Halsema op de persconferentie over de zaak. "Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken, maar we kunnen er wel voor zorgen dat we niet wachten tot een volgend dodelijk slachtoffer tot het alle aandacht krijgt dat het verdient."
In andere Europese landen is die aandacht er al veel langer. Door femicide te registreren, zorgmedewerkers te trainen op signalen en kinderen op jonge leeftijd te leren hoe je met elkaar omgaat.
Je ziet daar dat ook media een belangrijke rol kunnen spelen. Neem deze Servische richtlijn die ervoor zorgt dat journalisten zorgvuldig berichten over geweld tegen vrouwen. Niet met een focus op de keuze van het slachtoffer, maar op die van het geweld van de dader.
Het begint in ieder geval niet bij vrouwen en meisjes die alleen naar huis fietsen.
Lees hier onze verhalen over dit onderwerp:

Zeggen dat 'vrouwen niet alleen moeten fietsen' staat oplossing in de weg
Dood van Lisa roept bij agenten herinneringen op: 'Film die zich afspeelt'
Verder deze week

"Ik ben benieuwd waarom de redactie ervoor kiest om alleen het verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA te verslaan", mailde lezer Ivar deze week. Het onderwerp van zijn e-mail: schijn van partijdigheid.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we te kritisch waren rondom verkiezingsprogramma's, waardoor we niet schreven over de programma's van onder meer de VVD en de BBB. Dat was een verkeerde inschatting.
We zijn vaak streng bij politiek nieuws. We zijn geneigd eerst te kijken naar nieuwswaardige punten in zo'n programma of zelfs de haalbaarheid. Maar met zulke belangrijke verkiezingen op komst, moeten we jullie ook volledig informeren.
De komende weken zullen we dat doen in ons verkiezingsliveblog en volgen we niet alleen de nieuwste verkiezingsprogramma's (gisteren verscheen dat van de PVV), maar ook de nieuwste kabinetscrisis.
Reactie die de olifant in de kamer benoemt:
quote:
Mijn verhaal is compleet anders, maar niet méér of minder waar. Mijn ervaringen hebben niets te maken met autochtone Nederlandse jongens/mannen, die zijn altijd netjes en correct tegenover mij geweest. Elke mindere ervaring waren met voornamelijk jonge jongens met een niet Westerse afkomst. Zie je, compleet anekdotisch, maar niet méér of minder waard.

Ik deel mijn ervaringen omdat ze voor mij – en voor veel andere vrouwen – een patroon laten zien dat we niet durven te benoemen.

Dat betekent niet dat ik ontken dat er ook Nederlandse mannen daders zijn. Natuurlijk niet, die zijn er ook, maar het wordt wel vermoeiend om dat telkens te benoemen wanneer je een punt wilt maken omdat het afleidt.

Seksueel geweld komt in alle lagen van de samenleving voor. Maar dat mag ons er niet van weerhouden om ook te kijken naar culturele factoren, groepsgedrag en veranderende dynamieken in bepaalde buurten.

Ik wil juist dat we elkaars ervaringen serieus nemen – ook wanneer ze ongemakkelijk zijn.
Vakman pur sang
pi_218582377
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ja moet je echt zo gruwelijk veel AZCs willen in Nederland.. als er in de spreidingswet staat ??/

is dat niet een beetje te dol van Groen Links en D66?
Wat wil je anders? Dat die mensen op straat slapen?

In Leiden hebben ze al overlast van een klein groepje mensen mensen dat steeds opnieuw tentenkampjes opzet: https://www.omroepwest.nl(...)midden-in-binnenstad je moet niet willen dat asielzoekers dat massaal gaan doen.
pi_218582399
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:06 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]
Ja klopt, terwijl je eigenlijk geen grenzen mag stellen aan wanneer iemand man of vrouw is want dan beperk je mensen hun vrijheid.
Misschien identificeerde de aanvaller zich wel als vrouw of non-binair, dan kun je nu niet spreken van een mannenprobleem.
pi_218582416
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:08 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]

In Leiden hebben ze al overlast van een klein groepje mensen mensen dat steeds opnieuw tentenkampjes opzet: https://www.omroepwest.nl(...)midden-in-binnenstad je moet niet willen dat asielzoekers dat massaal gaan doen.
Zijn die uit het AZC gezet dan? Of hoe moet ik dat zien?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218582419
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Misschien identificeerde de aanvaller zich wel als vrouw of non-binair, dan kun je nu niet spreken van een mannenprobleem.
Ja, de grap is nu wel duidelijk.
Dit, dus.
pi_218582515
quote:

[..]

Return to sender zou fijn zijn. Maar dat gebeurt helaas niet.
pi_218582551
quote:

[..]

Nee, dan knuppel je ze uit die tenten, pakt ze af en vernietigt ze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:26:56 #88
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218582575
Eerste borden met tekst 'Wij eisen de nacht op' langs snelwegen en op stations https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-op-stations.html

Ik heb ze ook al gespot 🙏
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_218582576
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, de grap is nu wel duidelijk.
Nou, nou, dit klinkt redelijk transfobisch :{w
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:33:50 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218582624
Blijft bizar dat er (hier) niet gezegd mag worden dat het een mannenprobleem is (wat gewoon klopt), maar wél dat het een asielzoekersprobleem is (wat niet klopt) :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218582626
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:26 schreef jcdragon het volgende:
Eerste borden met tekst 'Wij eisen de nacht op' langs snelwegen en op stations https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-op-stations.html

Beter "wij eisen ons land terug"
pi_218582637
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Blijft bizar dat er (hier) niet gezegd mag worden dat het een mannenprobleem is (wat gewoon klopt), maar wél dat het een asielzoekersprobleem is (wat niet klopt) :')
Zit je me nou te vergelijken met een of andere kut moslim die vrouwen als honden ziet?
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:35:07 #93
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218582639
quote:
Het is een mensen die brood eten en water drinken probleem. Alleen mensen die brood eten en water drinken doen zulke dingen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:35:43 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218582650
Victimblaming is hey ok, wijzen naar asielzoekers is hey ok, wijzen naar moslims is hey ok. Maar owh wee als je ook maar durft te benoemen dat het allemaal mannen zijn. Dan breekt de hel los..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218582725
quote:
CBS: asielzoekers zijn 4x oververtegenwoordigd in zedenmisdrijven tov autochtone Nederlanders.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:45:44 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218582757
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Victimblaming is hey ok, wijzen naar asielzoekers is hey ok, wijzen naar moslims is hey ok. Maar owh wee als je ook maar durft te benoemen dat het allemaal mannen zijn. Dan breekt de hel los..
Er worden meer mannen door mannen vermoord dan vrouwen. Wij zijn ook slachtoffer. Stop met victim blamen aub
pi_218582759
quote:
Zullen vooral homo's niet zo blij mee zijn ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 19:46:49 #98
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218582768
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:26 schreef jcdragon het volgende:

Ik vind het een heel goed initiatief maar ik vrees dat het geen verschil gaat maken.
Your beauty never ever scared me.
pi_218582770
quote:
Hoe kom je er overigens bij dat victimblaming ok is? Nogal een smerige insinuatie.
  zondag 24 augustus 2025 @ 19:47:06 #100
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218582771
quote:
Wie zijn de mensen die jou moeten beschermen tegen zulke psychotische islamitische verkrachters en moordenaars? Tante truus? Nee daar heb je toch echt helderdenkende Nederlandse mannen voor nodig met spierballen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')