abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:29:06 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584427
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou moet je eens goed luisteren:
Het is gewoon zo, kijk naar de cijfers van het UK en Zweden. Er zit wel degelijk een stevige relatie in het toelaten van migranten en het aantal verkrachtingen.
Dat het een indirecte concequentie is en niemand pleit voor meer verkrachtingen is duidelijk en niemand wil dit ook.
Maar verandering begint met feiten onder ogen zien en dan keuzes maken en uitvoeren. Dat het onwelgevallig is kan ik niets aan doen.

En ik laat me niet uitschelden voor engnek, op persoonlijke scheldwoorden staat ook een ban, dat je het even weet
Ja. Ik zie niet wat je hier doet aan victim blaming.

Feiten, argumenten, waarheid. Dat deel je.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:20 schreef ZarB het volgende:
Ik begrijp overigens niet waarom al die wegkijkende deugneuzen schreeuwen over MANNENPROBLEEM. Want we mogen niet alle asielzoekers over één kam scheren, maar wel alle mannen?
Dit ja.

Pure gaslighting ook nog.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:29:43 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218584430
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk is Lisa in de steek gelaten door haar vriendinnen, want die moesten zo nodig met de taxi. Lisa wilde haar fiets daar niet laten staan en fietste naar huis. Als je de nacht wil opeisen moet je ook samen sterk staan en samen naar huis fietsen en haar niet alleen laten gaan.
En daar gaan we weer met iemand anders dan de dader de schuld geven... :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218584444
quote:
Eigenlijk is Lisa in de steek gelaten door haar vriendinnen, want die moesten zo nodig met de taxi. Lisa wilde haar fiets daar niet laten staan en fietste naar huis. Als je de nacht wil opeisen moet je ook samen sterk staan en samen naar huis fietsen en haar niet alleen laten gaan.
Ook als je samen naar huis fietst, is er altijd 1 die het laatste stuk alleen naar huis fietst.

Als het gaat om de plekken waar je beter niet alleen fietst, moeten ze iets aan die plekken doen.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:31:59 #154
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584446
quote:
Wat een onzin.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:33:08 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218584452
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:58 schreef socialmedialurker het volgende:

[..]
Dat vind ik ook heel lastig uit te leggen. Om mij heen zie ik wel dat mannen andere mannen oproepen om op te houden met bv. vrouwen reduceren tot voorwerpen. (veel mannen zeggen bv. "dat is een wijf" als minachtig als ze zien dat een vrouw een fout maakt in het verkeer)
Er zijn wel wat specifieke situaties waar de superieure visuospatiale vaardigheden van mannen in het verkeer het verschil laten zien, maar vrouwen hebben het voordeel dat ze voorzichtiger zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:35:41 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584469
Volgens mij is ook het hele idee van de nacht opeisen dat je juist gewoon alleen veilig over straat naar huis moet kunnen.
pi_218584481
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik denk dat het verstandiger is om dit te vertalen naar het Arabisch en Turks en wellicht nog wat andere talen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:37:25 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584486
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:15 schreef ZarB het volgende:

[..]
Illegale vermoordt meisje, "kut asielzoekers!!" De maatschappij: niet alle asielzoekers over 1 kam!!

Ook de maatschappij: kut mannen!! Boeeeh weg met mannen!!! *O*
En alle kritiek er op is vrouwenhaat!

Gtfo joh.
Net zoals met dat eeuwige linkse pappen en nathouden van illegalen. Dit is wat je krijgt: dode meisjes door buitenlandse illegale roofdieren.
1947-2016
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:38:50 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584500
quote:

[..]
Illegale vermoordt meisje, "kut asielzoekers!!" De maatschappij: niet alle asielzoekers over 1 kam!!

Gtfo joh.
Net zoals met dat eeuwige linkse pappen en nathouden van illegalen. Dit is wat je krijgt: dode meisjes door buitenlandse illegale roofdieren.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
In Duitsland gaat het wel vaker mis. Denk aan de Keulse oudejaarsnacht 2015/2016.
Ook woestijnratten.
1947-2016
pi_218584505
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat het verstandiger is om dit te vertalen naar het Arabisch en Turks en wellicht nog wat andere talen.
Dat is racistisch…
pi_218584506
Ik vind het wel erg onmannelijk en de goede opvoeding om een meisje alleen naar huis te laten fietsen midden in de nacht, maar goed dit waren allemaal meiden toch?
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:39:45 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584512
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:24 schreef Saboo het volgende:

[..]
Jammer, ik snap deze hele retoriek echt voor geen meter. Als vrouw leggen we het nu eenmaal fysiek af tegenover de meeste mannen, en je hebt maar 1 doorgedraaide gek op een coke spree nodig om van je fiets gerukt te worden. (ik ben een beetje bevooroordeeld, want een bekende (wel alleen van hoi en doei) heeft dus ooit iets verschrikkelijks gedaan, nadat 'ie zo nodig z'n neus moest poederen.)

Ik denk dat de empowerment van vrouwen er meer in zou zitten dat we elkaar supporten, nooit iemand achterlaten, alleen naar huis laten fietsen, en dat we voor elkaar de risico's afvangen door elkaar te beschermen (waarmee ik niet wil zeggen dat iemand in het geval van Lisa een fout heeft gemaakt. Maar wel dat het goed zou zijn als er een gesprek op gang zou komen over hoe we zulk soort dingen kunt voorkomen. En dat hoewel de gedachtegang van iedereen logisch, begrijpelijk en invoelbaar is geweest, een dure fiets nooit een reden mag zijn om in je eentje zo'n route te gaan fietsen om 3.00 's nachts).

Als je als maatschappij dit soort dingen wil voorkomen, kun je denk ik toch beter de mensen met een verstandelijk vermogen aanspreken (de meeste vrouwen) dan de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben (lees: verkrachters en moordenaars met welke beperking dan ook die ze in staat stelt zulke daden te plegen).

Ik denk echt niet dat de oplossing is dat we als vrouwen elkaar nu lekker gaan aanmoedigen om vooral 's nachts in ons eentje te gaan fietsen, terwijl er zoveel plekken zijn die gewoon objectief gezien best wel sketchy zijn.
Kijk uit, dit riekt naar "victim blaming".
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218584515
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:35 schreef Ama het volgende:
Volgens mij is ook het hele idee van de nacht opeisen dat je juist gewoon alleen veilig over straat naar huis moet kunnen.
Ik vind dat helemaal top en logisch natuurlijk, maar dat gaat de (potentiele) daders niet bereiken op deze manier. Sterker nog, ik denk niet dat dit in het algorithme van de gemiddelde Syrier/Afghaan/Iritreëer voorbij komt. De enigen die deze boodschap/actie tegenkomen zijn Jan-Willem en Olivier die het er ook volkomen mee eens zijn en zijn oogevoed met respect voor vrouwen (of in ieder geval dat je ze niet fysiek aanvalt).
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:42:02 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218584530
quote:

[..]

Gtfo joh.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
In Duitsland gaat het wel vaker mis. Denk aan de Keulse oudejaarsnacht 2015/2016.
Ook woestijnratten.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:29 schreef Twiitch het volgende:
Dus je gaat de asielzoekers vergelijken met autochtonen van absoluut het laagste allooi en dan kun je concluderen dat ze eigenlijk heulemaal niet zo crimineel zijn. Ja lekker gerekend hoor.
Cijfers mooi maken en naar je toe rekenen heet dat.
1947-2016
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:42:17 #165
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584531
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:40 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal top en logisch natuurlijk, maar dat gaat de (potentiele) daders niet bereiken op deze manier. Sterker nog, ik denk niet dat dit in het algorithme van de gemiddelde Syrier/Afghaan/Iritreëer voorbij komt. De enigen die deze boodschap/actie tegenkomen zijn Jan-Willem en Olivier die het er ook volkomen mee eens zijn en zijn oogevoed met respect voor vrouwen (of in ieder geval dat je ze niet fysiek aanvalt).
Ik heb eerder al gezegd dat ik initiatief heel goed vindt maar dat het toch geen verschil gaat maken.
pi_218584540
Je kan toch ook niet eerst allemaal wolven uitzetten in de Nederlandse bossen en als er dan steeds schaapjes de strot afgebeten worden zeggen: wij schaapjes eisen de nacht op! Ja leuk voor je, maar wat kan die wolf dat schelen?
pi_218584547
quote:

[..]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218584551
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is racistisch…
Ik snap nog steeds niet dat dat per definitie slecht zou zijn. Je gaat je dochter ook niet in een kooi met wolven stoppen omdat de meeste toch geen mens zouden aanvallen, misschien maar 1 op de 100. Racisme en stereotypering is een logisch gevolg van je overlevingsinstinct, je gaat gevaar uit de weg en daarmee moet je helaas een aantal goedwillenden teleurstellen dat je er liever niks van moet hebben.
pi_218584555
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En daar gaan we weer met iemand anders dan de dader de schuld geven... :')
Over de dader GEEN WOORD in onze pers.

Wie is die man? Wat is zijn naam?

Je leest alleen maar whataboutisms en deflecties naar "alle mannen".

En welke rol speelt het COA?

Het COA lijkt wel een soort staat binnen een staat, waar nul controle op plaatsvindt.
pi_218584560
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:42 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb eerder al gezegd dat ik initiatief heel goed vindt maar dat het toch geen verschil gaat maken.
Klopt, we zitten op 1 lijn.
  roze zondag 24 augustus 2025 @ 22:47:09 #171
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218584562
quote:

[..]
Ja want alle Nederlanders zijn ook zulke lieverdjes.
pi_218584563
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is racistisch…
Nee dat is het niet.

Wel effectiever, de kans dat je de dadergroep aanspreekt is veel groter in het Arabisch.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:48:24 #173
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218584567
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef DrDentz het volgende:
Je kan toch ook niet eerst allemaal wolven uitzetten in de Nederlandse bossen en als er dan steeds schaapjes de strot afgebeten worden zeggen: wij schaapjes eisen de nacht op! Ja leuk voor je, maar wat kan die wolf dat schelen?
Dat is de activistische reflex die je ook ziet bij bijvoorbeeld vrouwen in Iran die onderdrukt worden door de staat.

Alleen zijn moord en verkrachting al strafbaar in Nederland. Waar het activisme dan op gericht is, dat zie ik niet.

Stel jezelf als (jonge)vrouw liever de vraag: hoe minimaliseer ik de kans dat mij dit overkomt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218584575
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Over de dader GEEN WOORD in onze pers.

Wie is die man? Wat is zijn naam?

Je leest alleen maar whataboutisms en deflecties naar "alle mannen".

En welke rol speelt het COA?

Het COA lijkt wel een soort staat binnen een staat, waar nul controle op plaatsvindt.
Dat COA is ook een bizar orgaan. Ten eerste wie wil daar uberhaupt nog werken? Ten tweede hebben die overal carte blanche en een enorme portemonnee. Gaat er wat fout dan wordt er niemand op afgestraft, ze kunnen de duurste hotels afkooen als het moet, en als ze over hun limiet zitten en 50k boete per dag krijgen dan komt dat rechtstreeks uit de schatkist/belastingpot. Dat gaat echt helemaal nergens meer over.
pi_218584580
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is de activistische reflex die je ook ziet bij bijvoorbeeld vrouwen in Iran die onderdrukt worden door de staat.

Alleen is moord en verkrachting al strafbaar in Nederland. Waar het activisme dan op gericht is, dat zie ik niet.

Stel jezelf als (jonge)vrouw liever de vraag: hoe minimaliseer ik de kans dat mij dit overkomt.
In Iran heb je als vrouw meer kans dat je verkracht en vermoord wordt door een politieagent dan dat ze je netjes een bekeuring uitschrijven omdat je een haarlokje hebt laten zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')