quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Volgens mij beweert niemand dat dit een probleem is van asielzoekers en dat een stop op het opvangen van asielzoekers dé oplossing is. Maar...als je als vrouw onder de autochtone bevolking al te dealen hebt met bepaalde mannen die hun handen niet thuis kunnen houden, waarom zou je dan het risico voor vrouwen willen vergroten door nog meer mannen toe te laten, waarvan een deel ook z'n handen niet thuis kan houden? Wetende dat bij die laatste groep ook veel mannen zitten uit culturen waarbij een vrouw überhaupt niks waard is.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:27 schreef Puala het volgende:
De mannen die bij mij ver over de grens van het acceptabele zijn gegaan zijn 100% nederlands. Dus dan ben ik blijkbaar in staat om de 40% te treffen.
Maar dit soort statistieken is natuurlijk weer koren op de molen van Wilders. Dus grote kans dat t in de komende verkiezingen weer voor een bijzondere verkiezing gaat leiden.
Ik ben niet anti hoor, zeker niet. Maar ik denk dat het gewoon niet dé oplossing is. Al vraag ik me oprecht af of die er is. Daarvoor moet een zeer diepgeworteld probleem worden doorbroken en dat doe je niet met 1 maatregel of met 1 campagne. En ik denk helaas niet dat we in staat zullen zijn om dit probleem op te lossen. Zolang je nog steeds dit soort knakkers hebt;quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:27 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij beweert niemand dat dit een probleem is van asielzoekers en dat een stop op het opvangen van asielzoekers dé oplossing is. Maar...als je als vrouw onder de autochtone bevolking al te dealen hebt met bepaalde mannen die hun handen niet thuis kunnen houden, waarom zou je dan het risico voor vrouwen willen vergroten door nog meer mannen toe te laten, waarvan een deel ook z'n handen niet thuis kan houden? Wetende dat bij die laatste groep ook veel mannen zitten uit culturen waarbij een vrouw überhaupt niks waard is.
Die vinden dat een post waar in ik aangeef te maken hebben met seksueel overschrijdend gedrag dat vertaalt naar denigerend praten over (blonde) vrouwen. Dan heb je gewoon ook met mensen te maken die te dom zijn om t probleem te snappen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wel aardig denigrerend naar (blonde) vrouwen die wel steeds lastig worden gevallen en meer.
Het is gewoon grotendeels waar dat vooral vrouwen naïef blijven en links stemmen en zo de verkrachtigen zelf in stand houden. Kom op voor de mede-vrouw is er niet bij. Maar wel de gewone man die gewoon werkt en goed is voor zijn vrouw ermee belasten.
fair punt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, dat kan dat jij net toevallig alleen Nederlandse schoften hebt ontmoet. Het zal ongetwijfeld ook uitmaken waar je woont. In het dorp waar ik woon zul je ook vrijwel alleen maar blanke schoften treffen, want ruim 99% is blank.
En het kan alleen maar koren op de molen van Wilders zijn zo lang als dit probleem bij andere partijen niet leidt tot beloftes om het aan te pakken.
Dit heb ik echt niet gezegd. Pertinent niet. Maar ik zit niet in een islam-tunnel inderdaad.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee de conclusie die ze duidelijk laat merken: dat het allemaal wel mee zal vallen met de agressie van de islam.
Hij is niet wijzer, maar waarschijnlijk willen we ook niet weten wat hij op zn kerfstok heeft daardoor.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yeah, right
Dit is echt een kort rokje in het kwadraat.
Daar denkt de Amerikaan in het volgende artikel nu vast anders over.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:45 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Hier zouden ze misschien eens een voorlichtingscampagne op moeten richten. Dat mensen daadwerkelijk ingrijpen als ze iets zien gebeuren ipv afwachten.
Ik zou ook bang zijn een mes tussen mijn ribben te krijgen inderdaad. Daar komt nog eens bij dat als je jezelf verdedigt met geweld dat door het juridisch systeem als buitenproportioneel gezien wordt, je het risico loopt zelf vervolgd te worden. De problematiek is wat betreft veel breder. De gehele sociale structuur en cohesie kalft af, waardoor we elkaar niet meer op dingen kunnen aanspreken. Er is überhaupt geen sprake meer van een ‘we’.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:36 schreef asco het volgende:
[..]
Daar denkt de Amerikaan in het volgende artikel nu vast anders over.
https://www.hln.be/buiten(...)beschermen~aecb7a72/
Weten ze in Amsterdam al meer over de dader of mogen we dat niet weten?
Nee, ik heb tenminste niks nieuws gehoord. De politie geeft geen informatie over zijn nationaliteit.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:36 schreef asco het volgende:
[..]
Daar denkt de Amerikaan in het volgende artikel nu vast anders over.
https://www.hln.be/buiten(...)beschermen~aecb7a72/
Weten ze in Amsterdam al meer over de dader of mogen we dat niet weten?
Voor t zelfde geld is t een Oekraïense oorlogsvluchteling. Dan breekt de pleuris ook uit…quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van die moeimakers die dit soort problemen onder het tapijt van de mannen problemen schuiven. Alles om het migranten moslim probleem maar weer te bagatelliseren.
Oei, dan houdt het wel op.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb net even snel op X gekeken en zelfs daar weten ze niks.
Ik bedoel zelf geen roddels, dat valt wel erg op. Zoals erbij vermeld staat. Als je goed zou kunnen lezen.quote:
Ze is niet gekozen maar benoemd, als beloning voor het oprotten uit de politiek waar ze niet functioneerdequote:
Er is al een Oekrainer geweest die random mensen in Amsterdam heeft lopen neersteken. Getraumatiseerde mensen massaal binnen halen is nooit een goed idee.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor t zelfde geld is t een Oekraïense oorlogsvluchteling. Dan breekt de pleuris ook uit…
Al geef je Halsema jampot bodems als brillenglazen dan nog ziet ze het nietquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
…. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen…..
Ik ben wel een beetje biased geraakt door algoritmes en nieuws wat veel islam of igg mensen met afkomst uit landen met een islamitische achtergrond laat zien. Dat geeft soms teveel een gekleurd beeld. Maar ik ben aardig intelligent en een man van de wereld, en alles zegt dat dit zo niet kan doorgaan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben niet anti hoor, zeker niet. Maar ik denk dat het gewoon niet dé oplossing is. Al vraag ik me oprecht af of die er is. Daarvoor moet een zeer diepgeworteld probleem worden doorbroken en dat doe je niet met 1 maatregel of met 1 campagne. En ik denk helaas niet dat we in staat zullen zijn om dit probleem op te lossen. Zolang je nog steeds dit soort knakkers hebt;
[..]
Die vinden dat een post waar in ik aangeef te maken hebben met seksueel overschrijdend gedrag dat vertaalt naar denigerend praten over (blonde) vrouwen. Dan heb je gewoon ook met mensen te maken die te dom zijn om t probleem te snappen.
[..]
fair punt.
[..]
Dit heb ik echt niet gezegd. Pertinent niet. Maar ik zit niet in een islam-tunnel inderdaad.
[..]
Hij is niet wijzer, maar waarschijnlijk willen we ook niet weten wat hij op zn kerfstok heeft daardoor.
Als we echt naar cijfers en rapporten gaan kijken, dan zie je net dat het probleem met jonge moslimsmannen kleiner is dan gedacht wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Er is al een Oekrainer geweest die random mensen in Amsterdam heeft lopen neersteken. Getraumatiseerde mensen massaal binnen halen is nooit een goed idee.
Neemt niet weg dat er onevenredig veel maatschappelijke problemen met niet-westerse allochtone mannen zijn. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen.
Dat Marc Overmars dickpics stuurt naar vrouwen doet daar niets aan af en is een heel ander probleem.
Ze is in 2024 nog genoemd als beste bestuurder dus ik denk dat men wel wat argumenten heeft dat ze aspecten van haar werk goed doet.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ze is niet gekozen maar benoemd, als beloning voor het oprotten uit de politiek waar ze niet functioneerde
Nu bedrijft ze nog steeds politiek en kan nog steeds niks
Door wie?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze is in 2024 nog genoemd als beste bestuurder dus ik denk dat men wel wat argumenten heeft dat ze aspecten van haar werk goed doet.
drugslobbyquote:
Zo kijken de meeste mensen niet zo van "jaaaa, witte mannen doen dat ook." Ze redeneren gewoon van "als we die mensen niet binnen hadden gehaald, hadden we geen extra gekken gehad."quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Er is al een Oekrainer geweest die random mensen in Amsterdam heeft lopen neersteken. Getraumatiseerde mensen massaal binnen halen is nooit een goed idee.
Neemt niet weg dat er onevenredig veel maatschappelijke problemen met niet-westerse allochtone mannen zijn. Als je dat nu niet nog ziet, na al die jaren. Met alle cijfers & rapporten die er zijn. Dan kan een bezoekje aan de opticien wellicht eens helpen.
Dat Marc Overmars dickpics stuurt naar vrouwen doet daar niets aan af en is een heel ander probleem.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:
dat vooral vrouwen naïef blijven en links stemmen en zo de verkrachtigen zelf in stand houden.
Feiten.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
The fuck lees ik hier allemaal joh
uh neequote:Op zondag 24 augustus 2025 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als we echt naar cijfers en rapporten gaan kijken, dan zie je net dat het probleem met jonge moslimsmannen kleiner is dan gedacht wordt.
Dan wordt de problematiek of criminaliteit van de asielzoeker of allochtoon vergeleken met een gelijke groep autochtonen mannen en niet met de gehele autochtonen gemeenschap waarbij de gemiddelde leeftijd 15 jaar hoger ligt.
GC / Mannenquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:50 schreef UitStraling het volgende:
Als je sommigen leest dan moet vooral de blanke man zich kapot schamen want die flikken dit ook hoor en die proberen er ook nog een moslimprobleem van te maken.
Wij van WC eendquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
https://www.necker.nl/over-necker/
https://www.nu.nl/voetbal(...)el-met-heracles.htmlquote:Ajax met Gloukh begonnen aan emotioneel duel met Heracles
De wedstrijd van Ajax staat in het teken van de zeventienjarige Lisa uit Abcoude die afgelopen week om het leven is gebracht in de buurt van het stadion. Er worden dan ook massaal bloemen gelegd op de plek waar het incident heeft plaatsgevonden en er zal een minuut applaus zijn in de 17e minuut.
Het ontbreekt nog net aan "eigenlijk wíllen ze verkracht worden door een dominante man".quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
The fuck lees ik hier allemaal joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |