quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Sodeflikkerstraal toch eens op met deze kleuter opmerkingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:50 schreef UitStraling het volgende:
Toch wel extra erg nu blijkt dat het om een asielzoeker gaat.
Wie?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik krijg ondertussen echt jeuk van al onze woke Bnners die zo geschrokken en boos zijn.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zet de gifjes maar klaar @:RamboDirk
PVV mag zich aangesproken voelen. Ze hadden de noodwet klaar maar hebben besloten deze mensen hier te houden. Walgelijk!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:58 schreef RotatoR het volgende:
Deze moord zet ook gelijk heel de discussie over AZCs en de spreidingswet in een ander daglicht. Het deugvolk wat zo loopt te drammen voor opvang in iedere gemeente mag zich kapot gaan schamen. Wat een ellende hebben zij veroorzaakt.
Waardeloos iddquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:00 schreef Zipportal het volgende:
Anno 2025. Perso geluid blijft kut.
Yess!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:01 schreef Zipportal het volgende:
Hart van Nederland heeft beter geluid.
Ja, dat las ik idd ergens eerder al dat een andere vrouw ook aangifte had gedaan, was snel weggekomen van hem.quote:
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
Maandag wordt hij voorgeleid bij rechter
Graagquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?
Groen Links Amsterdam heeft het niet zelf gedaan hequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:02 schreef UitStraling het volgende:
Stem Timmermans en onze lieve mooie dochters zullen dit dagdagelijks meemaken.
Precies dit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:00 schreef Joppiez het volgende:
Geen verassing dat het een asielzoeker is. In bepaalde zuidelijke culturen is het redelijk “normaal” om een vrouw te verkrachten, als je dit soort lui in grote getallen hier huisvest neemt de kans op dit soort incidenten natuurlijk ook toe.
hoe kan je dat zien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef greysbones het volgende:
Guttegut
Femke heeft haar hakjes maar weer aangetrokken
Heeft ze nodig na de zware dag bij Sailquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef maily het volgende:
Femke kan kiezen. Water met of zonder prik.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heeft ze nodig na de zware dag bij Sail
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan komt hij er makkelijk vanaf. Levenslang opsluiten is veel zwaarder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?
Arm meisje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef greysbones het volgende:
Steek en snijwonden
Wat een horror
als het maar erg langzaam is danquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben tegen de doodstraf. Vandaag is echter een dag dat ik twijfel…
En terecht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
Er komt nergens meer een AZC zonder een gevecht
Ja dir doet de bouw van nieuwe AZC s geen goedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
Mogen ze hem voor bedankenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:09 schreef matthijst het volgende:
Wat een gezwam. Achteraf beetje meeleven.
Taak voor politiek Den Haag. Maar goed, liever een kansloze noodwet bedenken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Benny het volgende:
"Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken"
Joh
Hoe moeten bestuurders er wel uitzien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Als je die drie figuren ziet heb ik nul vertrouwen in de toekomst, dat is nu de driehoek. Het kan net zo goed het bestuur zijn van de jeudeboulesvereniging.
De dader ook.quote:
Die wil niks oplossen hoor. Dan is z’n brandstof weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij ging het toch even oplossen met zijn noodwet?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is het ook. De dood van een 17 meisje te gebruiken voor politiek gewin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Ik heb precies hetzelfde. Ik was altijd voor, maar mijn vriendin heeft mij overtuigd met goede argumenten. Maar op dagen als deze…quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
Vertel? Waar kan ik het zien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef superniger het volgende:
Lale gooit liters olie op het vuur.
Die heeft een uitlaatklep.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef superniger het volgende:
Lale gooit liters olie op het vuur.
Polen heeft zo'n blueprint die goed werkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Benny het volgende:
"Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken"
Joh
Hongarije ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Polen heeft zo'n blueprint die goed werkt.
Dat is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.
Dat is nogal een trap na zeg; hoe krijgt ie het uit z'n strot.
Als ze goed werk hadden geleverd dan leefde dat grietje nog.
Die familie komt dus ook nog terecht in een smerige verkiezingscampagne.quote:
Zo werd het helemaal niet gezegd, bijzonder dat je dat eruit haalt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.
Dat is nogal een trap na zeg; hoe krijgt ie het uit z'n strot.
Als ze goed werk hadden geleverd dan leefde dat grietje nog.
Op zich wel logisch als er al 2 kabinetten gevallen zijn om migratie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:15 schreef Momo het volgende:
Achterlijke Groenlinks/PVV geneuzel in het topic
Nou,om te beginnen per direct de deur op slot voor culturen waar vrouwenhaat en -geweld de normaalste zaak van de wereld is. Dan hou je het van buitenaf tegen en daarna ga je er aan de binnenkant met de bezem doorheen. Eerwraak=doodstraf, bijvoorbeeld.quote:In de gemeente Ouder-Amstel zijn de afgelopen dagen extra veiligheidsmaatregelen genomen. "De politie en de gemeente zetten alles op alles om vrouwenhaat en geweld tegen vrouwen te bestrijden. Wij komen in korte tijd met meer informatie over nieuwe maatregelen."
Krachtig, niet als lulletje rozenwaters.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe moeten bestuurders er wel uitzien?
Alle mannen doodmaken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben van mening dat we nu een bladzijde uit het playbook van meneer Netanyanhu moeten pakken en dit incident met een factor 10 moeten vergelden.
Tr's zetten. Ben er klaar mee, vliegen er direct af.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:15 schreef Momo het volgende:
Achterlijke Groenlinks/PVV geneuzel in het topic
Terwijl ze nog niet eens begraven is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Die familie komt dus ook nog terecht in een smerige verkiezingscampagne.
Whut?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:17 schreef Momo het volgende:
Ze moeten eerst onderzoeken of zijn identiteit klopt
Even voor je verbeterd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:16 schreef klaasweetalles het volgende:
Femke stop je popie jopie gelul!
Waar kan ik de dader zien? Is er ergens een foto?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich wel logisch als er al 2 kabinetten gevallen zijn om migratie.
Ja we willen geen procedurefoutjes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:17 schreef Momo het volgende:
Waar heeft Timmermans (of wie dan ook) een dader verheerlijkt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:20 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Vraag maar aan Timmermans, die man die verheerlijkt deze figuren. En dom Nederland gaat er op stemmen.
Ze zeiden net dat ze de verdachte niet eerder hadden kunnen pakken met meer capaciteitquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:21 schreef -river- het volgende:
Al na het seksueel geweld van 15 augustus aan de Weesperzijde kwam de verdachte en diens locatie in beeld. Hij werd donderdag aangehouden in een asielzoekerscentrum in Duivendrecht.
Bron: Telegraaf
Als hij al in beeld was, waarom liep hij dan nog rond om te moorden?
Wat een faalquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:21 schreef -river- het volgende:
Al na het seksueel geweld van 15 augustus aan de Weesperzijde kwam de verdachte en diens locatie in beeld. Hij werd donderdag aangehouden in een asielzoekerscentrum in Duivendrecht.
Waarom? Het is wel een beetje de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tr's zetten. Ben er klaar mee, vliegen er direct af.
Zouden ze misschien moeten doen voordat je mensen 'loslaat' in het land.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:17 schreef Momo het volgende:
Je kan het er prima over hebben hoor, maar dan wel inhoudelijk in plaats van slechte tweetdumps of de uitgekauwde "wir schaffen das" oneliners. Enzovoortsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:22 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Waarom? Het is wel een beetje de kern van het probleem.
Dit bevreemd mij ook. Ze gaven toch aan het bewuste azc na dat incident al beter te bemannen met politie en ondanks dat is hij de straat weer opgegaan...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:21 schreef -river- het volgende:
Er is geen foto van de dader. Tenminste, ik kan niks vinden.quote:
Onderbuikgevoel bevestigd hebbenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Wat wil je doen, naar het land van herkomst reizen?
Daar is de asielprocedure voor en daardoor zitten mensen daar ook langere tijd in.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dat goed controleren als ze binnen komen in het land.
Gelooft iemand dat?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze dat goed controleren als ze binnen komen in het land.
Kregen we met Jos bregt of moordenaar Millie boele toch ook? Gelijke monniken gelijke kappen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Wat wil je doen, naar het land van herkomst reizen?
Het is heel lang geleden dat er zulke maatschappelijke ophef om een zaak is geweest.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:26 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Daar is de asielprocedure voor en daardoor zitten mensen daar ook langere tijd in.
Waarschijnlijk hebben ze ook wel een behoorlijke indicatie maar willen ze om getuigen niet te beïnvloeden terughoudend zijn. Het is al bijzonder dat ze zo snel iets delen.
Vervolgen en straffen. Wat anders?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:19 schreef Hoppahop het volgende:
De afgelopen twee weken:
Een Syrier die zijn vrouw vermoord
Een Georgier verdacht van een ernstig zedendelict in Zeist.
Een bewoner van een COA locatie die een kind van 17 vermoord.
Wat moeten wij met die mensen??
Vooral heel benieuwd hoe de linkse partijen gaan reagerenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is heel lang geleden dat er zulke maatschappelijke ophef om een zaak is geweest.
Sterker nog. Een zaak als deze is Un deze hoedanigheid uniek en van zeer grote invloed..zeker op de aankomende verkiezingen
Ja onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:23 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit bevreemd mij ook. Ze gaven toch aan het bewuste azc na dat incident al beter te bemannen met politie en ondanks dat is hij de straat weer opgegaan...
De verkiezingen zijn pas over 2 maandenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is heel lang geleden dat er zulke maatschappelijke ophef om een zaak is geweest.
Sterker nog. Een zaak als deze is Un deze hoedanigheid uniek en van zeer grote invloed..zeker op de aankomende verkiezingen
Zeker en het is dus ook begrijpelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stoppen met importeren van culturen waar vrouwen ondergeschikt zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vervolgen en straffen. Wat anders?
Vaak als je verdacht word moet je melden voor onderzoek en mag je erna gewoon weer naar huis tot de rechtszaak , das n beetje het probleemquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:30 schreef Donderkonijn het volgende:
Dus die gast was al in beeld bij de instanties..... eventjes hoor: Als je al weet dat meneer gevaarlijk is, waarom krijgt ie dan nog de kans om Lisa te vermoorden? Mis ik iets? Hier bekruipt me toch echt het gevoel dat als er adequater was gereageerd, Lisa nog geleefd had. WTF doet hij dan nog op straat!
Dat de discussie zelf hierover nu maatschappelijk losbarst, is m.i. normaal en zelfs noodzakelijk. Ook in het licht van de naderende verkiezingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Terwijl ze nog niet eens begraven is.
Zum
Ja. Als je hem op de korrel hebt en het azc waar hij verblijft al extra bemand met politie, zou hij niet de straat op mogen zonder dat er een undercover achter 'm aanzit 24/7.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:30 schreef Donderkonijn het volgende:
Dus die gast was al in beeld bij de instanties..... eventjes hoor: Als je al weet dat meneer gevaarlijk is, waarom krijgt ie dan nog de kans om Lisa te vermoorden? Mis ik iets? Hier bekruipt me toch echt het gevoel dat als er adequater was gereageerd, Lisa nog geleefd had. WTF doet hij dan nog op straat!
Grenzen dicht lijkt me beter. Voorkomen is altijd beter.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vervolgen en straffen. Wat anders?
Hem preventief opsluiten zal wel weer niet mogen van één of ander verdrag of EU-regel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja. Als je hem op de korrel hebt en het azc waar hij verblijft al extra bemand met politie, zou hij niet de straat op mogen zonder dat er een undercover achter 'm aanzit 24/7.
Helaas vrees ik dat daar geen capaciteit voor isquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja. Als je hem op de korrel hebt en het azc waar hij verblijft al extra bemand met politie, zou hij niet de straat op mogen zonder dat er een undercover achter 'm aanzit 24/7.
Daar is helemaal niet de mankracht voor in NLquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Klopt, mag nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hem preventief opsluiten zal wel weer niet mogen van één of ander verdrag of EU-regel.
Ze hadden op zijn MINST zijn telefoon 24/7 op de tracker moeten hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jawel. Want het azc was ook al met tig politiemensen extra bemand als ik het goed begreep.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef jigggy het volgende:
[..]
Helaas vrees ik dat daar geen capaciteit voor is
En dan weet je de afkomst, en dan? Slaap je dan beter? Het belangrijkste is, dat hij nu niet meer vrij rond zou kunnen lopen hier. Het land waar hij vandaan komt heeft er verder niks meer mee te maken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:27 schreef jigggy het volgende:
[..]
Kregen we met Jos bregt of moordenaar Millie boele toch ook? Gelijke monniken gelijke kappen?
Daar is niet genoeg politie voor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Daar is helemaal niet de mankracht voor in NL
Als die erachter loopt heeft dat ook weinig zin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Beveiligers. Politie weet ik niks van.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jawel. Want het azc was ook al met tig politiemensen extra bemand als ik het goed begreep.
Zo kwam Wilders naar Helmond omdat eerder een gehandicapte dame door 4 jonge asielzoekers was verkracht en ze nu op een redelijke groenstrook/bosje een nieuwe locatie willen bouwen voor nog eens 75 jonge asielzoekers. De plek is juist waar al het jeugd langs fietst die uit zijn geweest en naar school fietsen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog. Een zaak als deze is in deze hoedanigheid uniek en van zeer grote invloed..zeker op de aankomende verkiezingen
In principe is links de afgelopen 20 jaar weinig aan de macht geweestquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef BobW het volgende:
Links krijgt de schuld ondanks dat ze al jaren niet in de regering zitten, bijzonder.
Als je het toch politiek wil maken: PVV had de minister van Asiel, VVD de minister van Veiligheid.
Die percentages zullen nog wel een stuk lager liggen. Maar met een paar 100k is de kans groot dat er wel een paar gekken tussen zitten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Probleem is natuurlijk dat je dit soort personen 'zelf' (met heel veel haakjes) binnenhaalt en dan is de vraag of je het als maatschappij wilt accepteren dat je voor iedere 100 (of 1000) asielzoekers 1 rotte appel binnenhaalt.
Als je het bij de ene doet moet je het ook bij de andere doen? Hoezobhebben hun een luxe positie waarin ze beschermt moeten worden dat hun afkomst niet genoemd mag worden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef Durmada het volgende:
[..]
En dan weet je de afkomst, en dan? Slaap je dan beter? Het belangrijkste is, dat hij nu niet meer vrij rond zou kunnen lopen hier. Het land waar hij vandaan komt heeft er verder niks meer mee te maken.
En waarschijnlijk zijn die 3 mensen alleen al op die locatie hard nodigquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef Tjoent het volgende:
Denk even na mensen. Als je - extra - politiemensen inzet op de locatie, dan hoeft er slechts één achter hem aan te gaan. Drie shifts van 8 uur. Drie mensen, die waren al op de locatie.
Links heeft een aardige vinger in de pap gehad. Maar de grootste judas is toch de VVD geweest.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef BobW het volgende:
Links krijgt de schuld ondanks dat ze al jaren niet in de regering zitten, bijzonder.
Als je het toch politiek wil maken: PVV had de minister van Asiel, VVD de minister van Veiligheid.
Schaduwen doe je dan ook met de fiets...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als die erachter loopt heeft dat ook weinig zin.
De dader was op de fiets.
Waarom denk jij dan dat ze dat niet hebben gedaan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef Tjoent het volgende:
Denk even na mensen. Als je - extra - politiemensen inzet op de locatie, dan hoeft er slechts één achter hem aan te gaan. Drie shifts van 8 uur. Drie mensen, die waren al op de locatie.
De dader is schuldig. Dit is geen politieke kwestie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef BobW het volgende:
Zo wordt het iedere keer gedownplayed terwijl er een grote statistische oververtegenwoordiging is van een bepaalde groep mannen in dit soort gewelddadigheden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij Joop sporen ze toch ook niet.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)mannen-tegen-vrouwen
Uizetten, ik denk dat hij achter slot en grendel hoort en liefst de doodstrafquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:36 schreef littlemindy het volgende:
Mooie uitnodiging ook aan alle veilige landers: Vraag asiel aan, pleeg een ernstige misdaad terwijl je nog in procedure zit, en je hebt 100% garantie dat je hier de komende 20 jaar mag blijven op een eigen kamertje voorzien van alle luxe.
Ik mag toch hopen dat dat stuk uitschot wordt uitgezet naar het kutste land ever.
Omdat de politie niet direct ter plekke was toen ze gebeld werden door Lisa. Als je 'm schaduwt, duikt er iemand bovenop.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ze dat niet hebben gedaan?
Wat zijn je prioriteiten? Als de zogenaamde veiligheid van anderen een gevaar kan zijn voor de mensen die hier al zijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vooral heel benieuwd hoe de linkse partijen gaan reageren
Droppen boven de Middellandse zee is ook goed.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Uizetten, ik denk dat hij achter slot en grendel hoort en liefst de doodstraf
Als je hem uitzet is dat een belediging naar de familie dat die weer vrij kan rondlopen
Geen idee. Ze hadden 'm toch al op de korrel. Dan volg je 'm...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ze dat niet hebben gedaan?
Ik heb ook gelezen dat de politie in een stad eigenlijk in vijf minuten aanwezig moet kunnen zijn en dat was ook een half uur. Daar heb je niks aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Omdat de politie niet direct ter plekke was toen ze gebeld werden door Lisa. Als je 'm schaduwt, duikt er iemand bovenop.
Ale registers gaan open om het probleem te positioneren als veroorzaakt door de mannen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:
quote:De afgelopen twee weken:
Een Syrier die zijn vrouw vermoord
Een Georgier verdacht van een ernstig zedendelict in Zeist.
Een bewoner van een COA locatie die een kind van 17 vermoord.
Dat helpt niet nadat de misdrijven al gepleegd zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Grenzen dicht lijkt me beter. Voorkomen is altijd beter.
Hoezo moet jij het recht hebben om zijn afkomst te weten? Jij hebt verder niks met deze zaak te maken. Het is voor de familie al erg genoeg, ze hebben meermaals laten weten zo min mogelijk publieke aandacht voor de zaak te hebben, compleet begrijpelijk. Maar iemand van het fok forum moet alles weten over de dader?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:36 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als je het bij de ene doet moet je het ook bij de andere doen? Hoezobhebben hun een luxe positie waarin ze beschermt moeten worden dat hun afkomst niet genoemd mag worden?
Bij dit soort gedrag ben je per definitie te ver heen, en ik ben voorstander om de dader te euthanaseren in plaats van (tientallen) jaren nog te laten parasiteren op de Nederlandse staat / de belastingbetaler. We hebben op het moment zeer schaarste van middelen dus beter zet je deze effectief in.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe kom je aan deze onzin? Het was lang geen half uur..quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb ook gelezen dat de politie in een stad eigenlijk in vijf minuten aanwezig moet kunnen zijn en dat was ook een half uur.
Vriend, hoezo meten we met 2 maten is toch vraag 1?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoezo moet jij het recht hebben om zijn afkomst te weten? Jij hebt verder niks met deze zaak te maken. Het is voor de familie al erg genoeg, ze hebben meermaals laten weten zo min mogelijk publieke aandacht voor de zaak te hebben, compleet begrijpelijk. Maar iemand van het fok forum moet alles weten over de dader?
Het is in het belang van de familie heel belangrijk om dit zo snel mogelijk uit de media te halen. Er is geen belang om te weten of de dader uit Eritrea of Somalië komt. En al weet je dat, dat boeit toch geen reet.
Welke culturen zijn dit allemaal?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:32 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Stoppen met importeren van culturen waar vrouwen ondergeschikt zijn.
Welke twee maten?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef jigggy het volgende:
[..]
Vriend, hoezo meten we met 2 maten is toch vraag 1?
Dat ligt er maar aan wie je bent of het geen reet boeit of niet. Geert Wilders boeit het bijvoorbeeld heel veel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoezo moet jij het recht hebben om zijn afkomst te weten? Jij hebt verder niks met deze zaak te maken. Het is voor de familie al erg genoeg, ze hebben meermaals laten weten zo min mogelijk publieke aandacht voor de zaak te hebben, compleet begrijpelijk. Maar iemand van het fok forum moet alles weten over de dader?
Het is in het belang van de familie heel belangrijk om dit zo snel mogelijk uit de media te halen. Er is geen belang om te weten of de dader uit Eritrea of Somalië komt. En al weet je dat, dat boeit toch geen reet.
Het was een half uur. Bij Lisa. Lees maar na in de nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze onzin? Het was lang geen half uur..
Dat het bij onze Nederlanders we gelijk weten dat het Hollanders zijn, maar vluchtelingen moeten beschermt worden dus mag ik geen afkomst wetenquote:
10 minuten wat ik heb begrepenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het was een half uur. Bij Lisa.
Deze heeft nu wel een verblijfsvergunningquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Grenzen dicht lijkt me beter. Voorkomen is altijd beter.
Hoho vergeet niet de asielzoeker uit AZC Breda die een meisje uit Limburg ontvoerde (en waarschijnlijk misbruikte).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ale registers gaan open om het probleem te positioneren als veroorzaakt door de mannen.
Want het moet vooral niet benoemd worden waar het echt fout gaat zoals user @:hoppahop het waagde:
[..]
Er komt heus binnenkort wel een naam.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef jigggy het volgende:
[..]
Bij Volkert wisten we het, moordenaar millie boele, Jos bregt en ik kan nog wel even doorgaan
Dat belang is er wel aangezien er nogal wat naïef volk straks weer een stem gaat uitbrengen op partijen die deze problematiek in stand houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef Durmada het volgende:
Er is geen belang om te weten of de dader uit Eritrea of Somalië komt.
Laten we beginnen met de islamitische. Lekker in een ander deel van de wereld latenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Welke culturen zijn dit allemaal?
De enigen die er op dit moment belang bij hebben zijn de familieleden. Fokkers hebben geen speciaal recht om extra informatie te krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wie je bent of het geen reet boeit of niet. Geert Wilders boeit het bijvoorbeeld heel veel.
Nee, nou ik zal het nu zelf op gaan zoeken maar het was echt een half uur. Anders had ze waarschijnlijk nog wel geleefd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
10 minuten wat ik heb begrepen
15 minuten is de regel
Jij stelt het. Graag een officiële bron waar dit uit blijkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het was een half uur. Bij Lisa. Lees maar na in de nieuwsberichten.
Afhankelijk van waar dit ‘geval’ vandaag komt , zijn er vaker issues met vaststellen van identiteit en geboortejarenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er komt heus binnenkort wel een naam.
Wat iemand al noemde: ze moeten wel echt z’n identiteit hebben. Wie weet is het zo’n figuur dat met vals paspoort en naam hier binnen is gekomen, levert weer gedoe op als de rechtszaken beginnen.
Ach er gaat nog veel meer naief volk zijn stem uitbrengen op een populistische idioot die weer precies niets gaat bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat belang is er wel aangezien er nogal wat naïef volk straks weer een stem gaat uitbrengen op partijen die deze problematiek in stand houden.
die kan je intrekken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef Wotte het volgende:
[..]
Deze heeft nu wel een verblijfsvergunning
Dat is toch al heel lang zo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou voor onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Stelling:
Je hebt van die prostituees/sekswerkers die in opdracht van de overheid/gemeente werken, en dus betaald worden met gemeenschapsgeld. Wanneer zo iemand als deze dader in beeld komt bij de instanties, sturen ze zo een sekswerker erop af om hem rustig te krijgen. Bij deze kerel heeft dit niet plaatsgevonden en voelde hij zich hierdoor waarschijnlijk genaaid en heeft een moord gepleegd.
Meerdere personen(zowel asielzoekers als andere inwoners) zijn op de hoogte van dit en gaan zich ook ernaar gedragen, omdat ongepast(seksueel overschrijdend) gedrag beloond wordt.
Wat vinden jullie van deze stelling?
Gewoon doorsnijden en jaarringen tellen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar dit ‘geval’ vandaag komt , zijn er vaker issues met vaststellen van identiteit en geboortejaren
Jos Bregt werd nog gezocht op het moment dat zijn identiteit bekend gemaakt werd. Bij Millie Boele werd het ook niet 1 uur na aanhouding bekend gemaakt dacht ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:40 schreef jigggy het volgende:
[..]
Bij Volkert wisten we het, moordenaar millie boele, Jos bregt en ik kan nog wel even doorgaan
Je wist dezelfde avond nog wie de dader was heugde ik me want ze waren bij die agent in de tuin aan het gravenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Jos Bregt werd nog gezocht op het moment dat zijn identiteit bekend gemaakt werd. Bij Millie Boele werd het ook niet 1 uur na aanhouding bekend gemaakt dacht ik.
Dat is onzin. Dit is een moordpartij met heel veel media aandacht. De familie heeft het zwaar genoeg en het is van belang dat niet alles gedeeld hoeft te worden. Je weet al dat het een asielzoeker is, alsof het dan nog uitmaakt welke nationaliteit er precies is. Het is vooral zaak dat dit zo snel mogelijk uit de media verdwijnt, zodat de familie rust kan vinden om dit te verwerken. Er is geen enkel belang dat een of andere fokker precies hoeft te weten waar de verdachte vandaan komt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:41 schreef jigggy het volgende:
[..]
Dat het bij onze Nederlanders we gelijk weten dat het Hollanders zijn, maar vluchtelingen moeten beschermt worden dus mag ik geen afkomst weten
stel voor dat dit(stelling) zou kloppen, wat zou je ervan vinden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin.
Ja en als er gestemd moet worden voor een wetswijziging dan stemt links altijd tegen minder import, toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:35 schreef BobW het volgende:
Ik snap alle argumenten, maar als ik hier weer rationeel over kan denken, dan kan ik precies aangeven waarom doodstraf niet ok is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Bij dit soort gedrag ben je per definitie te ver heen, en ik ben voorstander om de dader te euthanaseren in plaats van (tientallen) jaren nog te laten parasiteren op de Nederlandse staat / de belastingbetaler. We hebben op het moment zeer schaarste van middelen dus beter zet je deze effectief in.
Daarnaast heeft deze meneer, nooit iets toegevoegd en alleen maar gekost en genomen, met zijn actie vanuit maatschappelijk perspectief veel schade veroorzaakt omdat deze jonge vrouw een heel (economisch) leven nog voor haar had.
Nee, maar met welke partij wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
We feliciteren Geert W. met de verkiezingswinst.
En er gaat geen reet veranderen.
Daders van seksueel geweld krijgen een sekswerker van de gemeente toegewezen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Stelling:
Je hebt van die prostituees/sekswerkers die in opdracht van de overheid/gemeente werken, en dus betaald worden met gemeenschapsgeld. Wanneer zo iemand als deze dader in beeld komt bij de instanties, sturen ze zo een sekswerker erop af om hem rustig te krijgen. Bij deze kerel heeft dit niet plaatsgevonden en voelde hij zich hierdoor waarschijnlijk genaaid en heeft een moord gepleegd.
Meerdere personen(zowel asielzoekers als andere inwoners) zijn op de hoogte van dit en gaan zich ook ernaar gedragen, omdat ongepast(seksueel overschrijdend) gedrag beloond wordt.
Wat vinden jullie van deze stelling?
Er is een rechtse meerderheid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Ja en als er gestemd moet worden voor een wetswijziging dan stemt links altijd tegen minder import, toch?
Tuurlijk word die meer beschermt , we wisten van alle bovenstaande voorbeelden het toen ook al vrij vlot, ik vind dat ik recht heb om tegen mijn nichtjes te zeggen voor welke mensen ze beter ‘s avonds op kunnen oassenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat is onzin. Dit is een moordpartij met heel veel media aandacht. De familie heeft het zwaar genoeg en het is van belang dat niet alles gedeeld hoeft te worden. Je weet al dat het een asielzoeker is, alsof het dan nog uitmaakt welke nationaliteit er precies is. Het is vooral zaak dat dit zo snel mogelijk uit de media verdwijnt, zodat de familie rust kan vinden om dit te verwerken. Er is geen enkel belang dat een of andere fokker precies hoeft te weten waar de verdachte vandaan komt.
Niks met bescherming te maken. Alsof de verdachte nu meer "beschermd" zou worden omdat je zijn afkomst niet weet.
Die ze dan kunnen misbruikenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daders van seksueel geweld krijgen een sekswerker van de gemeente toegewezen?
het is een stelling he, geen feit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daders van seksueel geweld krijgen een sekswerker van de gemeente toegewezen?
Gelukkig wordt het door de NOS een COA-locatie genoemd want anders krijgt AZC zo'n negatieve connotatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, gelukkig verbleef de verdachte op een COA locatie. Anders was dit ongetwijfeld het laatste deel van deze reeks geweest.
Je bent niet goedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het is een stelling he, geen feit.
ja, is het antwoord op je vraag
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uis-fietste-met-ern/quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:43 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jij stelt het. Graag een officiële bron waar dit uit blijkt.
Ik bedoel met het oog op nieuwe misdrijven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat helpt niet nadat de misdrijven al gepleegd zijn.
Alsof je nichtjes gelijk kunnen weten of iemand uit Mali komt of uit Eritrea. Goed verhaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:47 schreef jigggy het volgende:
[..]
Tuurlijk word die meer beschermt , we wisten van alle bovenstaande voorbeelden het toen ook al vrij vlot, ik vind dat ik recht heb om tegen mijn nichtjes te zeggen voor welke mensen ze beter ‘s avonds op kunnen oassen
En als ze dat hier 100% zeker weten wordt dat ook wel bekend. Zij werd gevonden in zijn achtertuin, dan heb je vrij snel door wie het is, ook omdat het een politie-agent was dus mensen kenden hem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef jigggy het volgende:
[..]
Je wist dezelfde avond nog wie de dader was heugde ik me
Waarom kom je met die stelling?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
stel voor dat dit(stelling) zou kloppen, wat zou je ervan vinden?
Inderdaad. Wat een bizarre stelling. Alsof zo'n vrouw dan nou ja verzin het zelf maar mag worden aangedaanquote:
Hoe laat belde ze dan ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uis-fietste-met-ern/
Lisa ging met vrienden uit rond het Leidseplein en vertrok om 3.30 uur naar huis met de fiets. Nadat ze zelf alarm had geslagen door naar het noodnummer te bellen, kon haar telefoon worden gelokaliseerd. Toen de politie ter plaatse kwam, rond 4.15 uur, werd ze levenloos in een berm aangetroffen.
Denk dat ze prima het verschil tussen een Syriër en een Somaliër kunnen zien ja.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Alsof je nichtjes gelijk kunnen weten of iemand uit Mali komt of uit Eritrea. Goed verhaal.
niet mij, maar de stelling bekritiseren aub.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom kom je met die stelling?
Dat staat er niet, dat weet ik ook niet, maar ik lees hier 3 kwartier.quote:
De totale tijd tussen het verlaten van het Leidseplein op de fiets en het aantreffen van het levenloze lichaam was 45 minuten. 30 minuten is dus een onzin verhaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, nou ik zal het nu zelf op gaan zoeken maar het was echt een half uur. Anders had ze waarschijnlijk nog wel geleefd.
Er is gemeld 10 minutenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat staat er niet, dat weet ik ook niet, maar ik lees hier 3 kwartier.
Oh het las alsof dit al het geval is en dat deze dader, ik bedoel verdachte, die sekswerker niet had gekregen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Je leest gewoon niet goed en vult het helemaal zelf in.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat staat er niet, dat weet ik ook niet, maar ik lees hier 3 kwartier.
Maar goed, ik wil er geen ding van maken, ze is overleden.
En dan moordenaars iemand geven om te vermoorden en bankovervallers een bank geven?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Denk wel dat ze maatschappelijke onrust proberen te voorkomen natuurlijk want dit is natuurlijk wel een maatschappelijk kruidvat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat is onzin. Dit is een moordpartij met heel veel media aandacht. De familie heeft het zwaar genoeg en het is van belang dat niet alles gedeeld hoeft te worden. Je weet al dat het een asielzoeker is, alsof het dan nog uitmaakt welke nationaliteit er precies is. Het is vooral zaak dat dit zo snel mogelijk uit de media verdwijnt, zodat de familie rust kan vinden om dit te verwerken. Er is geen enkel belang dat een of andere fokker precies hoeft te weten waar de verdachte vandaan komt.
Niks met bescherming te maken. Alsof de verdachte nu meer "beschermd" zou worden omdat je zijn afkomst niet weet.
Als ik bij de politie zou werken zou ik ook zeggen 10 minuten. Zo bedoel ik het.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Je leest gewoon niet goed en vult het helemaal zelf in.
En dan zeg jij: voor de Somaliër moet je oppassen, de Syriër mag je je laten achtervolgen? Wat een onzin, gast. Elke man die een meisje om half vier s'nachts achtervolgt is een creep, dan kan het een Noor zijn of een Somaliër. Ik mag hopen dat je je nichtjes betere adviezen geeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:49 schreef jigggy het volgende:
[..]
Denk dat ze prima het verschil tussen een Syriër en een Somaliër kunnen zien ja.
Het punt is dat “liegen” erover zinloos is als er nog gewoon een openbare rechtszaak komt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik bij de politie zou werken zou ik ook zeggen 10 minuten. Zo bedoel ik het.
Ik heb daar mijn mening op uiterst beschaafde wijze gedeeld, waarbij ik discussies met bepaalde bekende gebruikers aldaar niet uit te weg ben gegaan. Ik kan kreeg dan wel eens een bericht dat ik “niet moest stoken” e.d.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is toch al heel lang zo.
Maar het is wel godgeklaagd.
Het lijken de afgelopen dagen wel bovengemiddeld veel migranten te zijn dus wellicht is het goed omdat me te wegen in de risicoanalysequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef Durmada het volgende:
[..]
En dan zeg jij: voor de Somaliër moet je oppassen, de Syriër mag je je laten achtervolgen? Wat een onzin, gast. Elke man die een meisje om half vier s'nachts achtervolgt is een creep, dan kan het een Noor zijn of een Somaliër. Ik mag hopen dat je je nichtjes betere adviezen geeft.
Ik denk eerder dat hij dan allang één van zijn behandelaren heeft omgelegd en daarna zijn eigen strot heeft doorgesneden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef Twiitch het volgende:
Binnen nu en 10-15 jaar is deze parel alweer op (begeleid) verlof.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef Durmada het volgende:
[..]
En dan zeg jij: voor de Somaliër moet je oppassen, de Syriër mag je je laten achtervolgen? Wat een onzin, gast. Elke man die een meisje om half vier s'nachts achtervolgt is een creep, dan kan het een Noor zijn of een Somaliër. Ik mag hopen dat je je nichtjes betere adviezen geeft.
In deze false balance drogreden trapt niemand meer in. Als je de statistieken erop naslaat is het heel duidelijk welke mannen de creeps zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef Durmada het volgende:
[..]
De deugers van de gedecimeerde NSC stemmen toch tegenquote:
Was het maar allemaal zo simpel...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel met het oog op nieuwe misdrijven.
Nu komen ze hierheen, plegen een misdrijf, worden dan veroordeeld en zitten hun straf uit op kosten van de staat.
Beter NU grenzen dicht, wellicht iedereen die niet mag blijven uitzetten en heel veel camera toezicht.
Vrouwen wellicht ook toestaan een klein mesje bij zich te dragen en pepperspray.
Voorarrest verlengen ze wel met 14 dagen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
Maandag wordt hij voorgeleid bij rechter
Raar.quote:
We moeten wederom blij zijn dat er iemand dood is dan kun je gerechtvaardigd ingrijpen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:21 schreef -river- het volgende:
Ik kan iets niet winnen met argumenten dus val een dyslect aan op zijn vervoegingsfoutenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Twee vervoegingsfouten en een stijlfout in 5 woorden. Het is toch ergens wel knap.
Valt me overigens mee dat je nog het woord 'mensen' gebruikt....
Uiteindelijk zal dit wel naar buiten komen. Zeker bij de rechtszaak.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar als het verhaal klopt dan zou Lisa de politie hebben gebeld terwijl die man letterlijk op haar hielen zat en zou tien minuten later de politie zijn gearriveerd Die dader was daarna zo snel weg dat niemand hem nog kon vinden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het punt is dat “liegen” erover zinloos is als er nog gewoon een openbare rechtszaak komt.
Ik zou in die situatie niet heel veel moeite doen om tijdens de risicoanalyse ook nog even het land van herkomst te bepalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het lijken de afgelopen dagen wel bovengemiddeld veel migranten te zijn dus wellicht is het goed omdat me te wegen in de risicoanalyse
Als je geen oneliner mag geven hier is dat ook gewoon censuur. Het ligt er hier maar aan wie er modereert en hoe zijn/haar pet staat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:54 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik heb daar mijn mening op uiterst beschaafde wijze gedeeld, waarbij ik discussies met bepaalde bekende gebruikers aldaar niet uit te weg ben gegaan. Ik kan kreeg dan wel eens een bericht dat ik “niet moest stoken” e.d.Nog nooit een ban of iets in die richting gehad.
Inmiddels kan ik niet meer op die website komen:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin (daar niet actief) kan gewoon op de website. Ikzelf via VPN ook.
Ik zie hier een hoop geklaag op de moderatie, maar in vergelijking met diverse online platformen blinkt fok echt uit in het vrij kunnen etaleren van je mening. En dat allemaal dankzij (en soms ten koste van) de moderators hier.
Soms vergeten we hoe goed we het eigenlijk hebben, zo ook op fok.
Die tijdlijn blijft toch een beetje vaag. De politie zou pas 30 minuten na haar oproep gearriveerd zijn. Dus de aanval zou dan rond 03:45 al hebben plaatsgevonden. Slechts een kwartier nadat ze uit Amsterdam vertrokken was.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uis-fietste-met-ern/
Lisa ging met vrienden uit rond het Leidseplein en vertrok om 3.30 uur naar huis met de fiets. Nadat ze zelf alarm had geslagen door naar het noodnummer te bellen, kon haar telefoon worden gelokaliseerd. Toen de politie ter plaatse kwam, rond 4.15 uur, werd ze levenloos in een berm aangetroffen.
Bewezen: ‘Taalverbeteraars zijn onprettige mensen’quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Twee vervoegingsfouten en een stijlfout in 5 woorden. Het is toch ergens wel knap.
Valt me overigens mee dat je nog het woord 'mensen' gebruikt....
Er is geen fatsoenlijke sekswerker te vinden voor zoiets, als het al zou bestaan. Die kijken wel uit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oh het las alsof dit al het geval is en dat deze dader, ik bedoel verdachte, die sekswerker niet had gekregen.
Nou ja, seksueel geweld heeft zelden te maken met het willen bevredigen van seksuele behoeften, maar veel meer met macht. Dus tenzij je de sekswerker wilt laten verkrachten, lijkt het me niet echt zoden aan de dijk zetten.
Ja, dat zei ik in het begin van dit topic al, maar niemand gelooft mij.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die tijdlijn blijft toch een beetje vaag. De politie zou pas 30 minuten na haar oproep gearriveerd zijn. Dus de aanval zou dan rond 03:45 al hebben plaatsgevonden. Slechts een kwartier nadat ze uit Amsterdam vertrokken was.
Het verbaast mij niets dat daar censuur hoogtij viert.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:54 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik heb daar mijn mening op uiterst beschaafde wijze gedeeld, waarbij ik discussies met bepaalde bekende gebruikers aldaar niet uit te weg ben gegaan. Ik kan kreeg dan wel eens een bericht dat ik “niet moest stoken” e.d.Nog nooit een ban of iets in die richting gehad.
Inmiddels kan ik niet meer op die website komen:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin (daar niet actief) kan gewoon op de website. Ikzelf via VPN ook.
Ik zie hier een hoop geklaag op de moderatie, maar in vergelijking met diverse online platformen blinkt fok echt uit in het vrij kunnen etaleren van je mening. En dat allemaal dankzij (en soms ten koste van) de moderators hier.
Soms vergeten we hoe goed we het eigenlijk hebben, zo ook op fok.
Is het dan wel een rationele keuze om bijvoorbeeld een hond na een bijtincident in te slapen? Waarom niet jarenlang de hond behandelen met een dierenpsycholoog? Is het niet idealisme of overtuiging wat je verwart met rationaliteit?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap alle argumenten, maar als ik hier weer rationeel over kan denken, dan kan ik precies aangeven waarom doodstraf niet ok is.
Het is van alle kanten een kwestie van verlies. Het grootste is van het meisje en voor haar familie, maar wat een shitkermis is het alweer om het delict.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat de discussie zelf hierover nu maatschappelijk losbarst, is m.i. normaal en zelfs noodzakelijk. Ook in het licht van de naderende verkiezingen.
Maar het gaat over de manier waarop en die is inderdaad echt om te huilen, vanuit beide kanten. Met Wilders die middels een tweet weer een nieuwe ondergrens weet te bereiken.
Mannen die vrouwen om half vier in de nacht achtervolgen zijn creeps. Dat kan iedereen zijn, ook iemand uit Denemarken of Georgië. Dat het bovengemiddeld veel asielzoekers zijn in Nederland is ook gewoon waar. Maar het maakt toch niet uit welk land hij afkomstig is? Het gaat mis met het asiel, niet met de afkomst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In deze false balance drogreden trapt niemand meer in. Als je de statistieken erop naslaat is het heel duidelijk welke mannen de creeps zijn.
Wij hebben het hier zo slecht nog niet. Moet je zelfs daar nu tegenin willen gaan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Als je geen oneliner mag geven hier is dat ook gewoon censuur. Het ligt er hier maar aan wie er modereert en hoe zijn/haar pet staat.
Klopt ik ben een partijdige oneerlijke kremlin puppet. En links. Enzo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Als je geen oneliner mag geven hier is dat ook gewoon censuur. Het ligt er hier maar aan wie er modereert en hoe zijn/haar pet staat.
De asiel shitshow nu is ook het resultaat van decennialang pappen en nathouden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is van alle kanten een kwestie van verlies. Het grootste is van het meisje en voor haar familie, maar wat een shitkermis is het alweer om het delict.
Er zit dus iemand in de asielprocedure waarvan de identiteit niet vaststaat (geen uitzondering), die al eerder en kort geleden een gewelddadig zedendelict heeft gepleegd maar nog vrij rondloopt, Wilders sloopt het resterende draagvlak voor asielzoekers verder, iedereen is boos op iedereen.
En dat arme kind is nog niet eens begraven, de rechtszaak is nog lang niet begonnen en er zijn al onverteerbare feiten naar boven gekomen. Het gaat alleen maar erger worden.
Wat 'onprettig' valt natuurlijk te kwantificeren...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bewezen: ‘Taalverbeteraars zijn onprettige mensen’
Dat Feyenoord topic waar jij altijd reageert kan ook wel dichtquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:59 schreef klaasweetalles het volgende:
Deze topic kan wel dicht
moordenaar is gepakt
voor rest is het allemaal bullshit tot de rechtzaak
Je kan in 7 a 8 minuten een heel eind verderop zijn..quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als het verhaal klopt dan zou Lisa de politie hebben gebeld terwijl die man letterlijk op haar hielen zat en zou tien minuten later de politie zijn gearriveerd Die dader was daarna zo snel weg dat niemand hem nog kon vinden.
Te voet.
Ja, kan.
Ik ga werken, fijne avond!![]()
Ik zou die tijdstippen allemaal niet te precies nemen, overal staat wat anders. De politie heeft het zelf over "kort na 4:00" dat ze is gevonden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die tijdlijn blijft toch een beetje vaag. De politie zou pas 30 minuten na haar oproep gearriveerd zijn. Dus de aanval zou dan rond 03:45 al hebben plaatsgevonden. Slechts een kwartier nadat ze uit Amsterdam vertrokken was.
quote:Agenten vonden haar daar kort na 04.00 uur ’s nachts.
Je moet niet claimen dat je een transparant forum hebt waar iedereen zijn mening mag geven, om ze vervolgens aan ban te geven wanneer die mening je niet aanstaat, als is hij gewoon correct volgens de huisregels.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:00 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wij hebben het hier zo slecht nog niet. Moet je zelfs daar nu tegenin willen gaan?
Het is vrij rationeel om de eigen soort hoger in rang te stellen dan een andere soort. Nog afgezien van 'dierenpsycholoog'. Dat lijkt mij op het niveau Jomanda.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Is het dan wel een rationele keuze om bijvoorbeeld een hond na een bijtincident in te slapen? Waarom niet jarenlang de hond behandelen met een dierenpsycholoog? Is het niet idealisme of overtuiging wat je verwart met rationaliteit?
Daar hadden we hier geen onderzoek voor nodig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bewezen: ‘Taalverbeteraars zijn onprettige mensen’
Hear, hear.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is van alle kanten een kwestie van verlies. Het grootste is van het meisje en voor haar familie, maar wat een shitkermis is het alweer om het delict.
Er zit dus iemand in de asielprocedure waarvan de identiteit niet vaststaat (geen uitzondering), die al eerder en kort geleden een gewelddadig zedendelict heeft gepleegd maar nog vrij rondloopt, Wilders sloopt het resterende draagvlak voor asielzoekers verder, iedereen is boos op iedereen.
En dat arme kind is nog niet eens begraven, de rechtszaak is nog lang niet begonnen en er zijn al onverteerbare feiten naar boven gekomen. Het gaat alleen maar erger worden.
Ik weet niet met hoeveel de agenten direct ter plekke waren maar als ze met 2 waren kan ik me zo voorstellen dat de prio in 1e instantie bij Lisa lag en niet bij de dader.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als het verhaal klopt dan zou Lisa de politie hebben gebeld terwijl die man letterlijk op haar hielen zat en zou tien minuten later de politie zijn gearriveerd Die dader was daarna zo snel weg dat niemand hem nog kon vinden.
Te voet.
Ja, kan.
Ik ga werken, fijne avond!![]()
"Mannen", het nieuwe "jongeren"quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Heb ik me ook al afgevraagd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ben ik de enige die het raar vind dat AZC's snachts niet gesloten zijn? Of is dat al besproken![]()
Ja, in Polen leven ze ook in een fatsoenlijk land maar daar hebben ze geen last van dit soort dingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:03 schreef Nober het volgende:
[..]
We leven in een fatsoenlijk land waar we onze vluchtelingen en illegalen niet als criminelen gaan behandelen.
Daar heeft de bevolking altijd verstandig gestemd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:05 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
Ja, in Polen leven ze ook in een fatsoenlijk land maar daar hebben ze geen last van dit soort dingen.
Het is geen gevangenis, maar een opvang. Dus net als jij en ik op eender welk tijdstip naar buiten mogen, mogen zij dat ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb ik me ook al afgevraagd.
Dus toch...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Klopt ik ben een partijdige oneerlijke kremlin puppet. En links. Enzo.
Een oneliner a la "wir schaffen das" om maar iets te noemen voegt ook inhoudelijk niks toe. Op fok! mag alles, of je nou pro Israel of pro Pallie bent om maar wat te noemen, het word niet gecensureerd op die manier. Als je het dan vergelijkt met Joop.nl of nu.nl, dat zijn gigantische echokamers in vergelijking met fok!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef Cebolinho het volgende:
[..]
De afkomst zegt iets over de culturele achtergrond. Een asielzoeker uit Oekraïne zal niet zo snel dit soort misdaden begaan in tegenstelling tot asielzoekers uit de 3e wereld waar vrouwen slechts een gebruiksvoorwerp zijn. Dat soort details zijn dus gewoon relevante feiten. Waarom zou je dat willen censureren?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Mannen die vrouwen om half vier in de nacht achtervolgen zijn creeps. Dat kan iedereen zijn, ook iemand uit Denemarken of Georgië. Dat het bovengemiddeld veel asielzoekers zijn in Nederland is ook gewoon waar. Maar het maakt toch niet uit welk land hij afkomstig is? Het gaat mis met het asiel, niet met de afkomst.
Ik kijk juist meer algemeen wat iets, of iemand toevoegt. En ik geloof best dat je zat honden hebt die meer maatschappelijk toegevoegd of bijgedragen hebben dan deze dader/meneer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is vrij rationeel om de eigen soort hoger in rang te stellen dan een andere soort. Nog afgezien van 'dierenpsycholoog'. Dat lijkt mij op het niveau Jomanda.
Amenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De afkomst zegt iets over de culturele achtergrond. Een asielzoeker uit Oekraïne zal niet zo snel dit soort misdaden begaan in tegenstelling tot asielzoekers uit de 3e wereld waar vrouwen slechts een gebruiksvoorwerp zijn. Dat soort details zijn dus gewoon relevante feiten. Waarom zou je dat willen censureren?
Ze is rond 03:30 vertrokken, naar PD was het 23-28 minuten fietsen, ik weet niet waar jij die 03:45 vandaag haalt? Misschien heeft ze om 03:45 gebeld maar toen was ze nog 7 minuten fietsen verwijderd van PD.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik in het begin van dit topic al, maar niemand gelooft mij.
Maar geeft niks.
Dat mag best veranderen. Zeker als mensen uit landen komen waar vrijheid ver te zoeken was, en ineens krijgen ze ALLE vrijheid. Zeker omgeving Amsterdam, is wat anders dan een locatie op het platteland waar toch niks te doen is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen gevangenis, maar een opvang. Dus net als jij en ik op eender welk tijdstip naar buiten mogen, mogen zij dat ook.
Uit onmacht, niet met opzet. Dat vind ik persoonlijk nog erger omdat er dan geen mogelijkheid bestaat om dit bij te sturen. Die hele PVV met hun blabla en straffe taal heeft ook nog 0 effect gesorteerd op dit dossier. Beschamend en beangstigend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De asiel shitshow nu is ook het resultaat van decennialang pappen en nathouden.
Ze mogen naar buiten, op dat terrein. En dat heeft helemaal niks net gevangen te maken, of crimineel. Puur dat ze niet met zijn allen of in groepjes (of in dit geval alleen) daar in de omgeving gaan dwalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen gevangenis, maar een opvang. Dus met als jij en ik op eender welk tijdstip naar buiten mogen, mogen zij dat ook.
In de TBS schieten ze ook naar buiten via de ramen, daar hadden ze bij de moord op Mariska Peters ook niets door.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze mogen naar buiten, op dat terrein. En dat heeft helemaal niks net gevangen te maken, of crimineel. Puur dat ze niet met zijn allen of in groepjes daar in de omgeving gaan dwalen.
Oekrainers lopen dan weer het risico om door een Nederlander omgebracht te worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De afkomst zegt iets over de culturele achtergrond. Een asielzoeker uit Oekraïne zal niet zo snel dit soort misdaden begaan in tegenstelling tot asielzoekers uit de 3e wereld waar vrouwen slechts een gebruiksvoorwerp zijn. Dat soort details zijn dus gewoon relevante feiten. Waarom zou je dat willen censureren?
De hele asielproblematiek moet je EU breed oplossen door om te beginnen alle verdragen en afspraken aan te passen en daarna ook EU-breed uitvoering te gaan geven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uit onmacht, niet met opzet. Dat vind ik persoonlijk nog erger omdat er dan geen mogelijkheid bestaat om dit bij te sturen. Die hele PVV met hun blabla en straffe taal heeft ook nog 0 effect gesorteerd op dit dossier. Beschamend en beangstigend.
Ik heb ook een dochter van deze leeftijd plus twee zoons die eruit zien als wat als dé dadergroep wordt gezien. Nou, tel uit onze winst in dit klimaat.
Het is inderdaad triest. Het is triest en tegelijkertijd ook logisch dat het gebeurd: het onderwerp migratie is zo hoog gespannen dat het minste geringste van het ene kamp de ander triggered, en andersom.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heb je wel eens vanaf het Leidseplein naar Duivendrecht gefietst. Dat is een heel eind.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee, die steekt gewoon vijf mensen neerquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De afkomst zegt iets over de culturele achtergrond. Een asielzoeker uit Oekraïne zal niet zo snel dit soort misdaden begaan in tegenstelling tot asielzoekers uit de 3e wereld waar vrouwen slechts een gebruiksvoorwerp zijn.
JA dit is een ramp voor de voorstanders van ieder dorp een eigen AZCquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan blijven bestuurders zich maar afvragen waarom mensen geen AZC meer in hun buurt willen.
Mensen vergeten weer snel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, die steekt gewoon vijf mensen neer
Enkele maanden geleden zelfs nog. Iemand uit Oekraine op de dam. Enkele dagen geleden nog een Georgiër in Rotterdam. Misdaad komt voort uit elke nationaliteit. Daar kan je asielzoeker niet op screenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |