quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Sodeflikkerstraal toch eens op met deze kleuter opmerkingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:50 schreef UitStraling het volgende:
Toch wel extra erg nu blijkt dat het om een asielzoeker gaat.
Wie?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik krijg ondertussen echt jeuk van al onze woke Bnners die zo geschrokken en boos zijn.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zet de gifjes maar klaar @:RamboDirk
PVV mag zich aangesproken voelen. Ze hadden de noodwet klaar maar hebben besloten deze mensen hier te houden. Walgelijk!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:58 schreef RotatoR het volgende:
Deze moord zet ook gelijk heel de discussie over AZCs en de spreidingswet in een ander daglicht. Het deugvolk wat zo loopt te drammen voor opvang in iedere gemeente mag zich kapot gaan schamen. Wat een ellende hebben zij veroorzaakt.
Waardeloos iddquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:00 schreef Zipportal het volgende:
Anno 2025. Perso geluid blijft kut.
Yess!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:01 schreef Zipportal het volgende:
Hart van Nederland heeft beter geluid.
Ja, dat las ik idd ergens eerder al dat een andere vrouw ook aangifte had gedaan, was snel weggekomen van hem.quote:
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:03 schreef Momo het volgende:
Maandag wordt hij voorgeleid bij rechter
Graagquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?
Groen Links Amsterdam heeft het niet zelf gedaan hequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:02 schreef UitStraling het volgende:
Stem Timmermans en onze lieve mooie dochters zullen dit dagdagelijks meemaken.
Precies dit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:00 schreef Joppiez het volgende:
Geen verassing dat het een asielzoeker is. In bepaalde zuidelijke culturen is het redelijk “normaal” om een vrouw te verkrachten, als je dit soort lui in grote getallen hier huisvest neemt de kans op dit soort incidenten natuurlijk ook toe.
hoe kan je dat zien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef greysbones het volgende:
Guttegut
Femke heeft haar hakjes maar weer aangetrokken
Heeft ze nodig na de zware dag bij Sailquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef maily het volgende:
Femke kan kiezen. Water met of zonder prik.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heeft ze nodig na de zware dag bij Sail
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan komt hij er makkelijk vanaf. Levenslang opsluiten is veel zwaarder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kunnen ze dat smerig stuk vreten niet gewoon pertinent verwijderen uit de genenpoel?
Arm meisje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:04 schreef greysbones het volgende:
Steek en snijwonden
Wat een horror
als het maar erg langzaam is danquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben tegen de doodstraf. Vandaag is echter een dag dat ik twijfel…
En terecht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
Er komt nergens meer een AZC zonder een gevecht
Ja dir doet de bouw van nieuwe AZC s geen goedquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
Mogen ze hem voor bedankenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Toefjes het volgende:
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:09 schreef matthijst het volgende:
Wat een gezwam. Achteraf beetje meeleven.
Taak voor politiek Den Haag. Maar goed, liever een kansloze noodwet bedenken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Benny het volgende:
"Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken"
Joh
Hoe moeten bestuurders er wel uitzien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Als je die drie figuren ziet heb ik nul vertrouwen in de toekomst, dat is nu de driehoek. Het kan net zo goed het bestuur zijn van de jeudeboulesvereniging.
De dader ook.quote:
Die wil niks oplossen hoor. Dan is z’n brandstof weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij ging het toch even oplossen met zijn noodwet?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is het ook. De dood van een 17 meisje te gebruiken voor politiek gewin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Ik heb precies hetzelfde. Ik was altijd voor, maar mijn vriendin heeft mij overtuigd met goede argumenten. Maar op dagen als deze…quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben tegen de doodstraf. Vandaag is echter een dag dat ik twijfel…
Vertel? Waar kan ik het zien?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef superniger het volgende:
Lale gooit liters olie op het vuur.
Die heeft een uitlaatklep.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef superniger het volgende:
Lale gooit liters olie op het vuur.
Polen heeft zo'n blueprint die goed werkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:11 schreef Benny het volgende:
"Er ligt geen blauwdruk klaar om dit aan te pakken"
Joh
Hongarije ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Polen heeft zo'n blueprint die goed werkt.
Dat is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.
Dat is nogal een trap na zeg; hoe krijgt ie het uit z'n strot.
Als ze goed werk hadden geleverd dan leefde dat grietje nog.
Die familie komt dus ook nog terecht in een smerige verkiezingscampagne.quote:
Zo werd het helemaal niet gezegd, bijzonder dat je dat eruit haalt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En de politie die zichzelf ook nog even op de borst klopt hoe goed ze het gedaan hebben.
Dat is nogal een trap na zeg; hoe krijgt ie het uit z'n strot.
Als ze goed werk hadden geleverd dan leefde dat grietje nog.
Op zich wel logisch als er al 2 kabinetten gevallen zijn om migratie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:15 schreef Momo het volgende:
Achterlijke Groenlinks/PVV geneuzel in het topic
Nou,om te beginnen per direct de deur op slot voor culturen waar vrouwenhaat en -geweld de normaalste zaak van de wereld is. Dan hou je het van buitenaf tegen en daarna ga je er aan de binnenkant met de bezem doorheen. Eerwraak=doodstraf, bijvoorbeeld.quote:In de gemeente Ouder-Amstel zijn de afgelopen dagen extra veiligheidsmaatregelen genomen. "De politie en de gemeente zetten alles op alles om vrouwenhaat en geweld tegen vrouwen te bestrijden. Wij komen in korte tijd met meer informatie over nieuwe maatregelen."
Krachtig, niet als lulletje rozenwaters.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe moeten bestuurders er wel uitzien?
Alle mannen doodmaken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben van mening dat we nu een bladzijde uit het playbook van meneer Netanyanhu moeten pakken en dit incident met een factor 10 moeten vergelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |