abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218353133

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218353138
Die TT _O-

quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:39 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ehh pardon? Kom eens met bewijzen want jij weet meer dan de FBI, CIA, MI6 en Mossad bij elkaar zo te lezen…

Trump is een liefhebber van prachtige jonge vruchtbare vrouwen, zoals elke gezonde man, daar is niks mis mee.

Er is geen enkel bewijs of zelfs verdenking dat hij door een vriendschap met een smeerlap die met minderjarigen lag te klooien dat zelf ook is, dat is gestoord om te concluderen. En bovendien zijn Clinton, Gates en nog veel meer machtige mensen dat dan dus ook? Vreemd verhaal.
Ben je vergeten dat hij meerdere aanklachten aan zn broek heeft gehad die hij afgekocht heeft? Of telt dat allemaal niet meer als je aan 't "winnen" bent?

Je manier van spreken over Trump spreekt meer over het aanbidden van een sekteleider, niet de meest gezonde insteek. Maargoed, doe ermee wat je wilt.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:21:08 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218353139
Vanwege het interessante standpunt gewoon nog even opnieuw.

quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:39 schreef Eagles89 het volgende:

Trump is een liefhebber van prachtige jonge vruchtbare vrouwen, zoals elke gezonde man, daar is niks mis mee.
Dus homoseksuele mannen zijn ongezond in jouw ogen?
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:22:13 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218353146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef beefkeek het volgende:
Maargoed, doe ermee wat je wilt.
Niet veel denk ik.
pi_218353147
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:21 schreef Gunner het volgende:
Vanwege het interessante standpunt gewoon nog even opnieuw.
[..]
Dus homoseksuele mannen zijn ongezond in jouw ogen?
Ik heb als volwassen man ook helemaal niks met puber meisjes, zelfs niet als ze vruchtbaar zijn.
pi_218353148
@KoosVogels

Een hele lap tekst om vervolgens tot de conclusie te komen dat Amerika hier de grote winnaar is. Juist. Trump is een complete idioot volgens velen hier, een grote clown, die compleet mislukt zou zijn als zakenman maar wel al zn hele leven in zijn eigen vliegtuig van 100 miljoen met zn naam erop rondvliegt, de mooiste vrouwen en auto’s bezit, en op een landgoed woont waar Lodewijk 15 in Frankrijk nog jaloers van wordt. En die enorm grote loser is kennelijk zó debiel, dat iedereen uit medelijden/angst hem zn zin geeft, en hij in dit geval met de EU voor de zoveelste keer een enorme winst pakt. Juist. Ik ga volgende keer een auto kopen bij de dealer met een vraagprijs van 40k, ik acteer als een complete debiel, en ik rijd bij de dealer weg met de auto voor 30k. Zoiets? WINNING.
pi_218353156
quote:
Die TT _O-

Ik schud ze zo uit de mouw.
pi_218353158
De mooiste vrouwen "bezit".

Tja, denk dat dit alles wel zegt hè. Andrew Tate wordt ook graag aanbeden, maar een tip.
pi_218353167
quote:
Die TT _O-
[..]
Ben je vergeten dat hij meerdere aanklachten aan zn broek heeft gehad die hij afgekocht heeft? Of telt dat allemaal niet meer als je aan 't "winnen" bent?

Je manier van spreken over Trump spreekt meer over het aanbidden van een sekteleider, niet de meest gezonde insteek. Maargoed, doe ermee wat je wilt.
Ehhh aanklachten van minderjarige meisjes????!!! Volgens mij ben jij hier heel veel dingen volledig door elkaar heen aan het halen…

Ik ben wel een beetje klaar met het onterecht constant bashen van Trump, die een absolute eindbaas en held is door de belangen van Amerika behartigt zoals dat vroeger tot de jaren ‘90 Volstrekt normaal was.
pi_218353173
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:22 schreef Eagles89 het volgende:
@:KoosVogels

Een hele lap tekst om vervolgens tot de conclusie te komen dat Amerika hier de grote winnaar is. Juist. Trump is een complete idioot volgens velen hier, een grote clown, die compleet mislukt zou zijn als zakenman maar wel al zn hele leven in zijn eigen vliegtuig van 100 miljoen met zn naam erop rondvliegt, de mooiste vrouwen en auto’s bezit, en op een landgoed woont waar Lodewijk 15 in Frankrijk nog jaloers van wordt. En die enorm grote loser is kennelijk zó debiel, dat iedereen uit medelijden/angst hem zn zin geeft, en hij in dit geval met de EU voor de zoveelste keer een enorme winst pakt. Juist. Ik ga volgende keer een auto kopen bij de dealer met een vraagprijs van 40k, ik acteer als een complete debiel, en ik rijd bij de dealer weg met de auto voor 30k. Zoiets? WINNING.
Trump is een winnaar in de kinderlijke interpretatie van het begrip: de EU is gezwicht, dus Trump heeft gewonnen. Maar ik probeer je uit te leggen de deal dusdanig belabberd is, dat er geen eigenlijk geen winnaars zijn.

Deze tweet vat dat redelijk samen:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 28-07-2025 15:37:43 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218353180
Ojee…het zit weer te raaskallen in Schotland. o|O
  maandag 28 juli 2025 @ 15:29:22 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218353197
quote:
Die TT _O-
[..]

Aanklachten aan zijn broek die zijn afgekocht, of gestopt omdat de vrouwen te ernstig werden bedreigd.
Meerdere getuigenissen van vrouwen die Trump hebben beziggezien bij Epstein, waaronder een vrouw die bijna door Trump werd besprongen, tot Epstein zei: "Deze is niet voor jou, de jouwe is in de andere kamer".

Epstein heeft de financiering van de verbouwing van Mar-A-Lago voor Trump geregeld, Epstein heeft Mar-A-Lago jaren gebruikt als jachtgrond voor slachtoffers (waaronder Virginia Giuffre), Trump vloog tijdens zijn campagne rond in Epsteins vliegtuig ( :') ), ruim 10 jaar de dikste vriendjes, allebei misbruikers van vrouwen, maar geen idee wat de ander deed en "ik kende de man niet, was geen fan?

En dat dan geloven, hoe 'wilfully blind' ben je dan?

:') :') :') :')
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:31:16 #13
136 V.
pi_218353204
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:24 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ehhh aanklachten van minderjarige meisjes????!!!
Ja, aanklachten van destijds minderjarige meisjes.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:31:37 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218353211
quote:
Ik ben wel een beetje klaar met het onterecht constant bashen van Trump,
Mooi. Voor de rest maken we dat zelf wel uit.
Wellicht wat minder radicale standpunten innemen en de verheerlijking weglaten, met bronnen discussiëren dan kan het hier een prachtige plek voor je zijn.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:33:15 #15
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218353221
Trump en de 0,1% ultra rijken zijn inderdaad vet aan het winnen, de rest van de bevolking daarentegen not so much, die komen er waarschijnlijk nog voor het eind van het jaar wel achter dat ze royally fucked zijn.
pi_218353248
quote:

[..]
Ehhh aanklachten van minderjarige meisjes????!!! Volgens mij ben jij hier heel veel dingen volledig door elkaar heen aan het halen…

Ik ben wel een beetje klaar met het onterecht constant bashen van Trump, die een absolute eindbaas en held is door de belangen van Amerika behartigt zoals dat vroeger tot de jaren ‘90 Volstrekt normaal was.
Wij zijn klaar met mensen die de middelbare school niet afgemaakt hebben maar ook die blijven met dezelfde drek terugkomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218353249
quote:

[..]

"tot de jaren 90 volstrekt normaal was"

Misschien is er een reden dat dat niet meer normaal is...

Maar hey, dat scheelt. Ik ben ook wel een beetje klaar met het onterecht ophemelen van de grote oranje leider. Zijn we het in elk geval ergens over eens.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:37:30 #18
136 V.
pi_218353255
quote:

Niets wat Trump doet is ook maar enigszins normaal.
Kun je niet willen zien, prima, maar niet zo peeuwen.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218353257
Djeesus…het het hengelt nu naar een uitnodiging een speech in the House of England.
“Charles en Camilla I know very good…”
  maandag 28 juli 2025 @ 15:38:43 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218353266
quote:

[..]

“Onterecht”, ook. _O- _O- _O- _O- _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218353286
Het gaat weer lekker met de GOP dezer dagen:

En dit zegt wel wat over de opvoedkwaliteiten van Boeber:
twitter

[ Bericht 49% gewijzigd door xpompompomx op 28-07-2025 16:05:50 ]
  maandag 28 juli 2025 @ 15:40:26 #22
136 V.
pi_218353288
Voor de geïnteresseerden die denken dat Trump een eindbaas is die nooit wat fout doen, een kort overzicht van de vrouwen die PeDonald hebben beschuldigd van seksueel geweld:

1970s: Jessica Leeds
1989: Ivana Trump
Early 1990s: Kristin Anderson
1993: Stacey Williams
Mid-1990s: E. Jean Carroll
Mid-1990s: Lisa Boyne
1992: Faith Daniels
1992: Jill Harth
1992: Multiple NFL cheerleaders (link)
1994: Katie Johnson
1997: Five (5) former Miss Teen USA contestants
1997: Amy Dorris
1997: Cathy Heller
1997: Temple Taggart McDowell
1998: Karena Virginia
2000: Bridget Sullivan
Early 2000s: Karen Johnson
2001: Tasha Dixon
2003: Melinda McGillivray
2005: Jennifer Murphy
2005: Natasha Stoynoff
2006: Rachel Crooks
2006: Jessica Drake
2006: Ninni Laaksonen
2007: Summer Zervos
2011: Alexia Palmer
2013: Cassandra Searles

Zelden heeft een rechtschapen mens zo veel pech gehad. Zoveel pedovrienden en zo veel onterechte beschuldigingen. Echt, wat heeft die onschuldige man een ongelooflijke pech _O-
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218353366
So much winning:

twitter
pi_218353393
Quote..”I am allowed to allow her a pardon…”

Oh en de windmills…all made in China…rot and rust in the salty sea…
Killing birds..
me me me

Djeesus..de klojo - mag ik zeggen - noemt de vorige regering ‘scum’.
De files ( epstein) zijn run by horrible people.
“Nobody has approached me about pardoning Maxwell”…think again.
Het wil er niet over praten en nu gaat ie toch los…over epstein.

[ Bericht 14% gewijzigd door AnneX op 28-07-2025 15:59:31 ]
pi_218353422
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:53 schreef AnneX het volgende:
Quote..”I am allowed to allow her a pardon…”

Oh en de windmills…all made in China…rot and rust in the salty sea…
Killing birds..
me me me
Vergeet de walvissen niet, die allemaal crazy worden door de windmolens.
pi_218353515
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
So much winning:

[ x ]
https://www.volkskrant.nl(...)et-ongemak~b8d33bd0/

Paar rake quotes:

quote:
‘En je ziet toch ook dat de Europese delegatie daar niet per se als bange teckels aan zijn voeten ligt. Eerder kijken ze soeverein toe en zie je ze denken: ‘Laat hem maar’.’
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 28 juli 2025 @ 16:18:23 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218353536
quote:

[..]

Vogeltje toch. Stil maar. Wanneer jij het vernietigen van de Amerikaanse economie en de Amerikaanse hegemonie door een man die graag minderjarige (al dan niet vruchtbare) meisjes neukt een vorm van winnen vindt dan mag dat best.

Wanneer jij iemand die het Amerikaanse volk en de Amerikaanse belangen inruilt voor de belangen van een klein clubje ultra-rijken een absolute eindbaas vindt dan is dat ook helemaal prima.

Dan even de realiteit. De positie van Amerika in de wereld is binnen een half jaar van leider en betrouwbaar naar solistisch en egoïstisch gegaan. Het Amerika waar naar opgekeken wordt is verdwenen, Amerika is een bully waar omheen andere landen inmiddels echte afspraken aan het maken zijn, waar landen inmiddels alternatieven voor aan het ontwikkelen zijn.

Binnen nu en tien jaar zijn de verhoudingen tussen de wereldmachten volledig veranderd. Europa zal qua defensie zijn afhankelijkheid hebben afgebouwd, China zal de rol als economische supermacht hebben overgenomen en de VS blijft achter als een wereldrijk in verval. Verval wat misschien wel 50 jaar versneld is door de narcistische pedofiel.
pi_218353558
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:32 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En ook aan @:KoosVogels alle geleerden zijn het er wel over eens: Amerika/Trump is de grote winnaar. Waarom dan toch focussen op de paar negatieve aspecten voor Amerika? Terwijl de algemene lijn is dat het gewoon een grote winst is voor de VS? Dat is hetzelfde als tegen mij zeggen dat ik verloren heb omdat ik een dure taxi naar her werk moest nemen, omdat ik op het allerlaatst hoorde dat als ik bij een meeting op tijd aanwezig ben ik een flinke promotie krijg. Ofzoiets, haha.
https://www.hln.be/buiten(...)-afpersing~a5c7363e/

Winning winning winning.
Bekijk deze YouTube-video
Nee, het is meer dat je op een flinke promotie had gerekend, daarvoor een dure Taxi had besteld, en vervolgens conform CAO 1 trede omhoog gaat en een bescheiden bonus krijgt.

Niet bepaald winning.

Maar als jij daar blij van wordt: prima.

Trump zijn presidentschap is 2 grote zelfbevlekking.
Op langere termijn gaat de VS er daardoor niet op vooruit.

Wat de deal betreft: importheffingen zijn niet tegen te houden. Als Trump de hele wereld op 15% of hoger wil zetten kan dat gewoon..
Maar dat wordt grotendeels betaalt door de Amerikaanse consument.
Die gaan er op achteruit.
Amerikaanse producten hebben bovendien geen incentive meer om de prijzen laag te houden ivm buitenlandse concurrentie.

Tja, wie wint er dan?

Dan lng: we gaan van Russisch gas af, Qatar is geen betrouwbare partner. De VS wel, dus dat is nou niet echt een overwinning dat we daarover zaken met de VS gaan doen.
Dat deden we al en wordt voorlopig alleen maar meer.
Idem met wapenleveranties: het gros komt al uit Amerika en de Russische dreiging stuwt de aankoop van wapens op.

En tot slot investeringen in de VS: er wordt net gedaan alsof dat donaties zijn.
Maar investeringen leveren ons geld op.
En we investeren al jaren flink in de VS.
Nederland alleen al 1400 miljard in totaal.

Al met al stelt de deal weinig voor.
Uiteraard wordt er veel geschreeuwd over de deal. Dat is het politieke spel, en de deal is nog maar het begin van een nieuw handelsakkoord.
Dat moet nog helemaal worden uitonderhandeld.
En dan ga je niet nu al roepen dat het een uitstekende deal is.
pi_218353660
art of the really stupid deal was een goede TT geweest
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218353829
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:29 schreef V. het volgende:

[..]
Aanklachten aan zijn broek die zijn afgekocht, of gestopt omdat de vrouwen te ernstig werden bedreigd.
Meerdere getuigenissen van vrouwen die Trump hebben beziggezien bij Epstein, waaronder een vrouw die bijna door Trump werd besprongen, tot Epstein zei: "Deze is niet voor jou, de jouwe is in de andere kamer".

Epstein heeft de financiering van de verbouwing van Mar-A-Lago voor Trump geregeld, Epstein heeft Mar-A-Lago jaren gebruikt als jachtgrond voor slachtoffers (waaronder Virginia Giuffre), Trump vloog tijdens zijn campagne rond in Epsteins vliegtuig ( :') ), ruim 10 jaar de dikste vriendjes, allebei misbruikers van vrouwen, maar geen idee wat de ander deed en "ik kende de man niet, was geen fan?

En dat dan geloven, hoe 'wilfully blind' ben je dan?

:') :') :') :')
Geen vrouwen, schoolmeisjes, kinderen. Die “prachtige, jonge, vruchtbare vrouwen” die Trump en Epstein misbruikten zaten naar Nederland vertaald op de Havo of het VMBO, en dan niet in de examenklassen, want dan waren ze voor Epstein al te oud. Kinderen “jonge vrouwen” noemen vertekent het beeld.
Pedofielen vallen niet op jonge vrouwen, ze geilen op kinderen.
pi_218353851
Omdat ik in de Belgische krant alleen de kop kan lezen, heb ik even opgezocht wat die Dirk de Bièvre heeft gezegd.

Professor internationale politiek Dirk De Bièvre (Universiteit Antwerpen) noemt de deal een voortzetting van de handelsoorlog. "Trump spreekt van een ‘big deal’, maar het is de vraag of je dit echt een akkoord kan noemen. Het gaat hier niet over een verdrag, wel een eenzijdige – en volgens de regels van de Wereldhandelsorganisatie illegale – verhoging van douanetarieven", zegt hij in De Ochtend op Radio 1.
Volgens De Bièvre negeert de VS hiermee namelijk flagrante WTO-afspraken over maximumtarieven. "De Europese Unie aanvaardt dit met de tanden op elkaar. Ondertussen bereiden legalisten een klacht voor bij de Wereldhandelsorganisatie in Genève."
pi_218354182
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 28 juli 2025 @ 17:48:05 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218354252
Wellink ook niet tevreden over de EU

Hij vermoedt ook dat onder de oppervlakte ligt dat ze anders Oekraiene zou dumpen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:04:12 #35
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218354380
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ x ]

#Notadragqueen

:')
pi_218354558
quote:
Oftewel: hij staat in de files, en op een vervelender manier dan “hij kent ‘m”
  maandag 28 juli 2025 @ 18:39:12 #37
136 V.
pi_218354634
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 16:53 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Geen vrouwen, schoolmeisjes, kinderen. Die “prachtige, jonge, vruchtbare vrouwen” die Trump en Epstein misbruikten zaten naar Nederland vertaald op de Havo of het VMBO, en dan niet in de examenklassen, want dan waren ze voor Epstein al te oud. Kinderen “jonge vrouwen” noemen vertekent het beeld.
Pedofielen vallen niet op jonge vrouwen, ze geilen op kinderen.
"allebei misbruikers", dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door V. op 28-07-2025 19:49:21 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218354937
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oftewel: hij staat in de files, en op een vervelender manier dan “hij kent ‘m”
Precies anders zou hij de files wel vrijgeven ...

(Wat overigens nog steeds niet inhoudt dat hijzelf zich vergrepen heeft aan te jonge meisjes)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juli 2025 @ 20:09:29 #39
862 Arcee
Look closer
pi_218355696
twitter

Trump geeft toe dat "Epstein did something that was inappropriate".

twitter

En dat hij nooit het privilege heeft gehad om naar Epstein's eiland te gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 juli 2025 @ 20:17:28 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218355855
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
Wellink ook niet tevreden over de EU

Hij vermoedt ook dat onder de oppervlakte ligt dat ze anders Oekraiene zou dumpen.
Ik ben ervan overtuigd dat dat er inderdaad latent onder ligt maar dan rijst wel de vraag hoe diep je moet bukken voor een een paarhonderd vierkante kilometer Oost-Oekraine.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 28 juli 2025 @ 20:27:38 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218355977
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben ervan overtuigd dat dat er inderdaad latent onder ligt maar dan rijst wel de vraag hoe diep je moet bukken voor een een paarhonderd vierkante kilometer Oost-Oekraine.
Het zijn nog maar vermoedens he. En waarschijnlijk boterzacht en niet afdwingbaar.
Trump zal hooguit datgeen doen waardoor er een status quo komt, hij zal nimmer Oekraiene in staat gaan stellen om iets terug te winnen. Daar hebben ze overigens ook geen capaciteit voor.

De zorgen in Duitsland groeien met het uur:

Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 28 juli 2025 @ 20:36:08 #42
403588 mcmlxiv
pi_218356076
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
We hebben de Amerikanen nog een jaar of wat nodig, tot de Europese defensie-industrie op orde is en we eigen cloud oplossingen kunnen hebben neergezet. Tot die tijd is beetje slijmen met de verkrachter helaas noodzakelijk. Eerst Rusland en nú Amerika hebben Europa enigszins wakker geschud, het is aan de Europese kiezers om Europa wakker te houden.
pi_218356844
“ Scotland protests Trump – with wit, bite and bagpipes”

Quote:…” Trump arrived on Friday evening, and if he had glanced at the Scottish newspaper the National, he might have noticed its not-so-subtle front page: “Convicted US felon to arrive in Scotland.”
Bron: the Washington Post. https://archive.ph/JZUoD
pi_218356966
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:09 schreef Arcee het volgende:
[ x ]
Trump geeft toe dat "Epstein did something that was inappropriate".

[ x ]
En dat hij nooit het privilege heeft gehad om naar Epstein's eiland te gaan.
Hij deed iets onbehoorlijks. Ja dûh, Ghislaine lokte meisjes die hem moesten masseren, en eenmaal daaraan begonnen ging het van masturberen tijdens die massages tot regelrechte verkrachtingen. En als de meisjes niet meer wilden komen werd er gedreigd hun familie iets aan te doen of foto’s en films te laten zien van wat ze hadden gedaan. En ze werden gedeeld met anderen.

Maar dat bedoelt Trump niet. Jeffrey heeft zijn huis- en golfressort-personeel weggelokt (gestolen, “he stole people from me”).
Trump beschouwt zijn personeel kennelijk als eigendom.

De verkrachtingen van schoolmeisjes zijn in zijn ogen niet het “ he did something inappropiate”.

En dat is de door velen geadoreerde president van de Amerika. Moreel besef zero.
pi_218357263
twitter

Erg pijnlijk dit, daar sta je dan de retoriek van Trump te herhalen terwijl je werkelijk niets binnen heb weten te halen.
Trump blaft en Ursula bukt en tot zover de machtige EU die wel even zou laten zien dat ze een machtsblok zouden zijn die spierballen naar de rest kan tonen. Echt wat een afgang, kunnen we nu een maatschappelijk debat hebben over een Nexit?
pi_218357403
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je vindt niet dat dit dan door de lidstaten zelf moet worden bepaald kennelijk.
Lol, ze kijken wel uit hier. Nederland is het enige land samen met de DDR die het referendum heeft afgeschaft. Niemand heeft ooit gestemd voor het overdragen van soevereiniteit, de bevolking zou wel eens anders kunnen beslissen met betrekking tot de verkiezingen een Nexit.
pi_218357407
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Erg pijnlijk dit, daar sta je dan de retoriek van Trump te herhalen terwijl je werkelijk niets binnen heb weten te halen.
Trump blaft en Ursula bukt en tot zover de machtige EU die wel even zou laten zien dat ze een machtsblok zouden zijn die spierballen naar de rest kan tonen. Echt wat een afgang, kunnen we nu een maatschappelijk debat hebben over een Nexit?
Wat gaan we als Nederland in te brengen hebben in de wereldeconomie? Onze economie zit net aan in de top 20, de EU verlaten gaat ons echt ontzettend veel geld kosten. Het is niet alsof we als Nederland kunnen concurreren met de VS, Europa, China, India, Canada, etc.

Het lijkt mij juist dat je zoveel mogelijk wil voorkomen dat er onherstelbare beslissingen genomen worden. Zo goed gaat de VS hier echt niet uit komen.
pi_218357649
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ondanks dat ik denk dat Ursula niet heel veel anders/beter had kunnen doen is het wel zo dat ze onder flinke invloed staat van bepaalde industriën in met name Duitsland en Frankrijk die als de dood zijn voor heffingen in de orde van grootte waar Trump mee dreigde ala 30%. Heffingen van die orde van grootte zou de VS enorm last van gaan krijgen maar ook de EU omdat dat soort percentages moeilijk op te brengen zijn of door te berekenen zijn voor de afnemer... dan ga je simpelweg enorm dalende verkopen krijgen. Dit naar de mond praten door Ursula is puur om Trump niet boos te maken dat ie alsnog 30% gaat opleggen. Eigenlijk de Rutte methode dus. Komt zwak over qua beeldvorming maar is echt beter dan een handelsoorlog (want dat is eigenlijk waar je om roept als je wil dat de EU zijn spierballen laat zien). Nu schiet alleen de VS zich in de voet en verder niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 28 juli 2025 @ 22:53:25 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218357689
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ondanks dat ik denk dat Ursula niet heel veel anders/beter had kunnen doen is het wel zo dat ze onder flinke invloed staat van bepaalde industriën in met name Duitsland en Frankrijk die als de dood zijn voor heffingen in de orde van grootte waar Trump mee dreigde ala 30%. Heffingen van die orde van grootte zou de VS enorm last van gaan krijgen maar ook de EU omdat dat soort percentages moeilijk op te brengen zijn of door te berekenen zijn voor de afnemer... dan ga je simpelweg enorm dalende verkopen krijgen. Dit naar de mond praten door Ursula is puur om Trump niet boos te maken dat ie alsnog 30% gaat opleggen. Eigenlijk de Rutte methode dus. Komt zwak over qua beeldvorming maar is echt beter dan een handelsoorlog (want dat is eigenlijk waar je om roept als je wil dat de EU zijn spierballen laat zien). Nu schiet alleen de VS zich in de voet en verder niet.
De Duitse autoindustrie keek tegen 25% heffingen aan en heeft flink druk uitgeoefend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218357714
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat gaan we als Nederland in te brengen hebben in de wereldeconomie? Onze economie zit net aan in de top 20, de EU verlaten gaat ons echt ontzettend veel geld kosten. Het is niet alsof we als Nederland kunnen concurreren met de VS, Europa, China, India, Canada, etc.

Het lijkt mij juist dat je zoveel mogelijk wil voorkomen dat er onherstelbare beslissingen genomen worden. Zo goed gaat de VS hier echt niet uit komen.
Precies. Op de korte termijn is het even slikken, op de lange termijn het verstandigst.

David Ignatius:

quote:
Why did the E.U. accept Trump's tariff agreement, without reciprocating?

David Ignatius:

My answer is that they decided (correctly) that a deal is overall in their interest, even if it includes some features that are not in their interest. The European Union had a potent arsenal for revenge, and officials have been telling me they were getting ready to use it. But my sense is that this deal (like the one Japan struck) is long-run sensible, even if short-run unbalanced and extortionist.
Trump is van het korte termijn denken en kan nu even pochen op een 'overwinning' maar helpt ondertussen de VS naar de klote op allerlei gebied. De gevolgen van zijn beleid worden nu al zichtbaar.

This construction project was on time and on budget. Then came ICE.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 28-07-2025 23:14:13 ]
pi_218357727
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
We hebben de Amerikanen nog een jaar of wat nodig, tot de Europese defensie-industrie op orde is en we eigen cloud oplossingen kunnen hebben neergezet. Tot die tijd is beetje slijmen met de verkrachter helaas noodzakelijk. Eerst Rusland en nú Amerika hebben Europa enigszins wakker geschud, het is aan de Europese kiezers om Europa wakker te houden.
Lol, de kiezer die zich steeds meer afwent van de geweldige EU.
Even een lijstje met de problemen.
Ongecontroleerde immigratie een probleem dat stelselmatig genegeerd word met in sommige landen potentie tot rassenrellen.
Dure energiekosten dankzij de klimaatwaanzin en het gebrek aan visie in de EU.
Een enorm gebrek aan democratie en excessieve regelgeving.
De landen vallen alleen nog maar onder controle te houden met repressie, censuur en angstporno.
De Europese kiezer heeft helaas niets te kiezen want zowat elke partij kiest voor dat ondemocratische moloch en dat gaat dus zorgen voor nog meer spanningen.
Dit is een stervend continent waar de ideologen krampachtig vast blijven houden aan hun eigen gelijk ondanks het feit dat de wereld ze op alle fronten inhaalt.
pi_218357745
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Waarom is Singapore geen derde wereldland? Die hebben geen extra bestuurslaag nodig om van hun kleine eiland zonder grondstoffen een welvarend paradijs te maken.
  maandag 28 juli 2025 @ 23:13:03 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218357868
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
De Amerikanen gaan 15 procent extra betalen voor hun producten, wat een winnaars!

Wel eerst het doosje vullen!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 28 juli 2025 @ 23:23:14 #54
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218357966
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Grappig hoe dit nooit een probleem is bij AONN en Fox. :')
Goh, weer zo'n dictatoriale wens, het is ook zo opzichtig. Mensen die een bericht verwijderen op een forum als censuur zien zijn natuurlijk des duivels, toch...?
pi_218357970
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Haha lol. Voor je de voorsprong op de VS hebt ingehaald, áls je die al hebt ingehaald, ben je 50 jaar verder. Of dacht je dat de VS per direct stoppen met ontwikkelen van nieuw spul omdat de EU nú eindelijk begint met investeren in Defensie? Die B2’s die afgelopen maand in Iran de boel platgooiden werden al in de jaren 60 ontwikkeld, en in de jaren 80(!) rolde de eerste al uit de fabriek. En nog steeds is er geen land ter wereld die ze kan namaken. De F35 werd dertig jaar geleden(!) al in ontwikkeling genomen, en er is in de verste verte nog geen vliegtuig dat in de buurt komt, en de VS is al jaren bezig met de opvolger van de F35(!).
Je loopt dus zo ongeveer 30 jaar achter qua tech, en over dertig jaar loop je als je nú vandaag begint met meer investeren dan de VS doet, (wat nog steeds lang niet het geval is) misschien 20 jaar achter.

Lachwekkend dat je denkt dat de EU uberhaupt kan gaan concurreren met de VS of China in de toekomst. Tegen de tijd dat de EU heel misschien kan gaan concurreren zijn ze allang failliet óf wappert de Islamitische vlag boven Brussel.

Europa is zo ongelofelijk gedoemd, dat wil je niet weten.
pi_218358005
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom is Singapore geen derde wereldland? Die hebben geen extra bestuurslaag nodig om van hun kleine eiland zonder grondstoffen een welvarend paradijs te maken.
Ja, flinke havens die het mogelijk maken China in te komen helpen daarbij. Ik geloof best dat Nederland dat in de toekomst zou kunnen, maar het gaat ongelooflijk veel tijd en geld kosten om daar te komen. De EU biedt Nederland ook grote voordelen die je dan kwijt bent.

Maargoed, terug naar de VS. 15% handelstarief voor de EU met een deal vs 30% of 35% zonder een deal is gewoon de keus geweest. Dus lijkt de EU te hebben gedacht: joh, over een paar jaar is dit weer over. Laat Trump maar ff van zn momentje genieten.
  maandag 28 juli 2025 @ 23:28:29 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218358014
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:38 schreef AnneX het volgende:
Djeesus…het het hengelt nu naar een uitnodiging een speech in the House of England.
“Charles en Camilla I know very good…”
Prince Andrew verwelkomt hem vast graag.
  maandag 28 juli 2025 @ 23:34:19 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218358054
quote:
Dus:

- De files bestaan niet
- én ze zijn geschreven door Comey, Obama, Clinton en Biden
- Hij staat er niet in
- én hij staat er wel in, maar dat heeft Comey (of vul een andere random persoon met kritiek op Trump's gedrag in)

Maar wat raar dat mensen erover blijven praten...

Krankjorum is het nog een net woord, maar eigenlijk zijn er geen scheldwoorden genoeg om deze man te beschrijven en daarmee ook die stumperds die hem verdedigen. Die roepen nog steeds hard dat Trump toch echt wel kleren aan heeft, maar dat je die alleen kan zien als je heel veel lijm snuift.
  maandag 28 juli 2025 @ 23:38:16 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218358080
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218358192
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Duitse autoindustrie keek tegen 25% heffingen aan en heeft flink druk uitgeoefend.
De Duitse auto-industrie zou er goed aan doen om af te dwingen dat het verplicht elektrisch rijden dat ze miljarden kost van tafel word geveegd.
pi_218358194
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 23:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, flinke havens die het mogelijk maken China in te komen helpen daarbij. Ik geloof best dat Nederland dat in de toekomst zou kunnen, maar het gaat ongelooflijk veel tijd en geld kosten om daar te komen. De EU biedt Nederland ook grote voordelen die je dan kwijt bent.

Maargoed, terug naar de VS. 15% handelstarief voor de EU met een deal vs 30% of 35% zonder een deal is gewoon de keus geweest. Dus lijkt de EU te hebben gedacht: joh, over een paar jaar is dit weer over. Laat Trump maar ff van zn momentje genieten.
Kortom dat enorme machtsblok dat de EU pretendeert te zijn is niets anders dan een hond zonder tanden.
pi_218358197
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 23:23 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Haha lol. Voor je de voorsprong op de VS hebt ingehaald, áls je die al hebt ingehaald, ben je 50 jaar verder. Of dacht je dat de VS per direct stoppen met ontwikkelen van nieuw spul omdat de EU nú eindelijk begint met investeren in Defensie? Die B2’s die afgelopen maand in Iran de boel platgooiden werden al in de jaren 60 ontwikkeld, en in de jaren 80(!) rolde de eerste al uit de fabriek. En nog steeds is er geen land ter wereld die ze kan namaken. De F35 werd dertig jaar geleden(!) al in ontwikkeling genomen, en er is in de verste verte nog geen vliegtuig dat in de buurt komt, en de VS is al jaren bezig met de opvolger van de F35(!).
Je loopt dus zo ongeveer 30 jaar achter qua tech, en over dertig jaar loop je als je nú vandaag begint met meer investeren dan de VS doet, (wat nog steeds lang niet het geval is) misschien 20 jaar achter.

Lachwekkend dat je denkt dat de EU uberhaupt kan gaan concurreren met de VS of China in de toekomst. Tegen de tijd dat de EU heel misschien kan gaan concurreren zijn ze allang failliet óf wappert de Islamitische vlag boven Brussel.

Europa is zo ongelofelijk gedoemd, dat wil je niet weten.
Dit dus, daarom vind ik dat we ons niet moeten binden aan de EU. Laat Nederland zijn eigen keuzes maken met goede handelsbetrekkingen over de hele wereld. We hoeven niet vast te zitten aan de enorme regeldruk van de EU dat niets anders doet dan onze eigen industrie en innovatie in de weg staan.
pi_218358210
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 23:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus:

- De files bestaan niet
- én ze zijn geschreven door Comey, Obama, Clinton en Biden
- Hij staat er niet in
- én hij staat er wel in, maar dat heeft Comey (of vul een andere random persoon met kritiek op Trump's gedrag in)

Maar wat raar dat mensen erover blijven praten...

Krankjorum is het nog een net woord, maar eigenlijk zijn er geen scheldwoorden genoeg om deze man te beschrijven en daarmee ook die stumperds die hem verdedigen. Die roepen nog steeds hard dat Trump toch echt wel kleren aan heeft, maar dat je die alleen kan zien als je heel veel lijm snuift.
Liegen, bedriegen, opponenten kleineren en valselijk beschuldigen was al vaker voorkomend in Amerikaanse politiek dan in Nederland (lijkt mij...)
Maar Trump heeft het nog meer acceptabeler gemaakt voor zijn aanhang: kiezers en partijbonsen>
En dat is de grootste nationale schade: de democratie saboteren.
pi_218358648
Welke 'EU-US trade deal'?

Draadje

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 29-07-2025 05:52:19 ]
pi_218358670
pi_218358847
Deze mythe is hier ook meermaals voorbijgekomen, opgeworpen door de usual suspects. Trump zet het zelf even recht:

twitter
pi_218359140
Artikel in de Volkskrant vanmorgen over de familie Huffman, die van Texas naar Rusland is verhuisd omdat er op school gezegd was dat lesbiennes ook gewone mensen waren.

De man zit nu in het Russische leger aan het front. Voelt zich voor de wolven geworpen. Moest uitrusting zelf betalen.

Met idyllische filmpjes vol bloemen, prachtige gebouwen en mooie natuur proberen ze in hun vlogs andere Amerikanen naar Utopia te lokken. Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 29 juli 2025 @ 09:08:28 #68
136 V.
pi_218359317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 07:28 schreef KoosVogels het volgende:
Deze mythe is hier ook meermaals voorbijgekomen, opgeworpen door de usual suspects. Trump zet het zelf even recht:

[ x ]
Beide verklaringen zijn incorrect.

De echte reden dat Trump en Epstein met elkaar braken was omdat Trump Epstein naaide (hij staat er bekend om dat hij bijna seksueel opgewonden raakt als hij zijn 'beste vrienden' kan naaien). Epstein had connecties met de miljjardair Les Wexner (eigenaar van onder meer.... Victoria's Secret. Epstein heeft zich tijdens zijn jachtpartijen ook voorgedaan als een scouter voor Victoria's Secret). Wexner was Epsteins eerste klant en had hem volledig beheer over zijn vermogen gegeven.

In 2004 wilde Wexner zijn kapitale villa verkopen en Epstein deed een bod van ongeveer 36 miljoen omdat hij daar dolgraag wilde gaan wonen. Hij had het hoogste bod gedaan en ging er vanuit dat de deal praktisch rond was, en liet de villa zien aan (zijn vriend) Trump en vroeg hem onder meer waar hij het best zijn zwembad kon laten aanleggen.

Achter zijn rug om deed Trump een hoger bod (ruim boven de 40 miljoen dollar). Omdat Epstein wist dat Trump dat geld echt niet had (Trump werd door diverse geldschieters, waaronder Epstein, financieel drijvende gehouden. Epstein had negen jaar eerder ook de verbouwing van Mar-A-Lago gefinancierd), probeerde Epstein erachter te komen wie, naast Trump, hem probeerde te raken door Trump vele miljoenen voor te schieten. Epstein heeft Trump zelfs bedreigd (ws met mogelijk bekendmaken wat hij over Trumps seksuele verdorvenheid) om erachter te komen wie het geld leverde EN ervoor te zorgen dat Trump zich terugtrok. Dat deed Trump niet en uiteindelijk won Trump (die eigenlijk het geld niet had!!!) de biedingswedstrijd en kocht de villa. Voor Epstein extra pijnlijk, omdat hij er wilde gaan wonen en Trump wilde hem alleen maar flippen. De waarschijnlijke geldschieter was waarschijnlijk Leon Black (vriend van de Trumps, maar ook de man die Epstein ooit 158 miljoen(!!!) dollar betaalde voor 'financieel advies' (UH HUH :') ). (Hij heeft Kushner tijdens Trumps eerste termijn ook een gigantische lening gegeven, iets dat ongekend was voor een adviseur van de zittende president). Later is Black, het zal niemand verrassen in dit verhaal, beschuldigd van het verkrachten van een 16-jarig meisje in... het huis van Epstein.

Een paar weken na de deal kwam er een anonieme tip (waarschijnlijk Trump, die deed vaker anonieme tips) over Epstein bij de politie binnen, die ertoe leidde dat hij voor de eerste keer werd opgepakt wegens vieze dingetjes met meisjes/vrouwen.

Daarna heeft Trump zich pas van hem gedistantieerd.

Een fascinerend detail over de Wexner-villa is trouwens dat Trump de villa voor 41 miljoen kocht en deze in 2006, na wat aanpassingen, op de markt zette voor 125 miljoen. Niemand wilde dat ding hebben. Vraagprijs zakte naar 100 miljoen. In 2008 kocht een Russische oligarch, Dmitry Rybolovlev, de villa voor 95 miljoen (zonder enige andere concurrerende bieders). Trump verdiende dus in 4 jaar 54 miljoen op de villa, een transactie die door niemand kon worden verklaard en nog steeds als verdacht wordt beschouwd. Sterker nog, Rybolovlev liet de villa platgooien, wat het helemaal een bizarre transactie maakte.

Niet onbelangrijk, 9 dagen voor voor de presidentsverkiezingen van 2016 stonden de vliegtuigen van Trump en Rybolovlev een paar uur naast elkaar 'geparkeerd' op het vliegveld van Las Vegas, en 4 dagen later toevalligerwijs nog eens een paar uur op het vliegveld van Charlotte. :')

Desondanks claimt Trump de man niet te kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 29-07-2025 17:57:26 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218359567
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat jij de economie en politiek van Singapore niet helemaal begrijpt.

Ook is Asean je vreemd.
pi_218359627
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 05:43 schreef Kijkertje het volgende:

Draadje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals gezegd boterzachte toezeggingen en een 15% tarief welke de VS zelf gaat betalen.
Pappen en nathouden.
pi_218360779
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 05:43 schreef Kijkertje het volgende:

Draadje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duidelijk dat de EU hier echt een hele "slechte" deal heeft gemaakt en Trump de grote onderhandelaar is. Zo groot dat het nu al uit elkaar aan 't klappen is. Goed geregeld.

Is Trump nu nog steeds zo'n eindbaas?
pi_218361784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 00:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit dus, daarom vind ik dat we ons niet moeten binden aan de EU. Laat Nederland zijn eigen keuzes maken met goede handelsbetrekkingen over de hele wereld. We hoeven niet vast te zitten aan de enorme regeldruk van de EU dat niets anders doet dan onze eigen industrie en innovatie in de weg staan.
Wat nou als de EU een president krijgt met vrijwel ongelimiteerde macht, zou je dan zeggen dat Nederland wel in de EU moet blijven?
pi_218361814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 00:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom dat enorme machtsblok dat de EU pretendeert te zijn is niets anders dan een hond zonder tanden.
Nou nee, ze laten gewoon die tanden niet zien. De EU kan de VS zeker wel pijn doen, want er zijn flink wat productiestromen die vooral in Republikeinse staten zeer afhankelijk zijn van de EU. Maar het werkt beter bij een zelfbewuste Chauncey Gardiner om jezelf van de domme te houden. De beste man wil graag 'winnen', dus geef hem een gratis ijsje en stuur hem weer weg met een aai over de bol en wat 'goed gedaan jochie' gejuich.

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 29-07-2025 18:38:25 ]
pi_218361843
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol, ze kijken wel uit hier. Nederland is het enige land samen met de DDR die het referendum heeft afgeschaft. Niemand heeft ooit gestemd voor het overdragen van soevereiniteit, de bevolking zou wel eens anders kunnen beslissen met betrekking tot de verkiezingen een Nexit.
Wat heeft een referendum hiermee te maken?
pi_218364121
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heeft een referendum hiermee te maken?
Snap ik ook niet helemaal, referenda bestaan in de VS wel maar alleen op lokaal niveau en kunnen ook niet zomaar door jan en alleman op de agenda worden gezet.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:07:38 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218364728
Het is inderdaad wel grappig om te lezen hoe Brussel én teveel macht heeft én helemaal geen macht heeft. En dan staan achter iemand die zich alle macht geëigend.
pi_218364840
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De fiets is groen en de banaan vliegt door de lucht. Daarom is het cijfer 7 zo'n mooi diertje.

Om even net zo'n relevante post te plaatsen.
pi_218364923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:07 schreef Vis1980 het volgende:
Het is inderdaad wel grappig om te lezen hoe Brussel én teveel macht heeft én helemaal geen macht heeft. En dan staan achter iemand die zich alle macht geëigend.
Trump-adoratie en Europese zelfhaat gaan nu eenmaal hand in hand.
pi_218365076
Aangezien Joe Rogan door de Trumpisten in deze reeks op handen wordt gedragen, ben ik benieuwd hoe dit landt:

twitter
pi_218365099
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
Aangezien Joe Rogan door de Trumpisten in deze reeks op handen wordt gedragen, ben ik benieuwd hoe dit landt:

[ x ]
Hij is een TINO.
Trumpeteer In Name Only
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:54:50 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218365219
quote:

[ x ]
Misschien omdat er zoveel naar hem zijn gaan kijken hij automatisch MainStream Media is geworden.

Deze is voor wie de referentie snapt:

'You've become one of them'

[ Bericht 1% gewijzigd door Vis1980 op 29-07-2025 21:33:02 ]
pi_218365509
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij is een TINO.
Trumpeteer In Name Only
Een dolle MINA, Maga In Naam Alleen.
pi_218366086
quote:

[ x ]
Rogan is nooit meer dan een useful idiot geweest.
pi_218366151
quote:
Trump says Epstein ‘stole’ underage victim Virginia Giuffre from his Mar-a-Lago spa, leading to feud

President Donald Trump on Tuesday said he ended his friendship with Jeffrey Epstein because the disgraced financier “stole” young women working at his Mar-a-Lago spa too many times — including a 17-year-old Virginia Giuffre.

Speaking aboard Air Force One while returning from his five-day combination golf holiday and tariff summit in Scotland, Trump was asked about comments he’d made over the weekend suggesting that he’d banned the pedophile power-player from his Palm Beach club for hiring away employees.

He confirmed that Epstein “took people that work for me” and did so again despite being admonished not to poach Mar-a-Lago workers by Trump.

“He took people that work for me, and I told him, don’t do it any more. And he did it. I said, stay the hell out of here,” he said.

Pressed further on whether the workers poached by Epstein included Giuffre, then a Mar-a-Lago pool locker-room attendant whose groundskeeper dad got her a job there, Trump confirmed she was among the poachings.

“I told him, I said, listen, we don’t want you taking our people, whether it was spa or not spa. I don’t want him taking people. And he was fine. And then, not too long after that, he did it again. And I said, out of here,” he said, describing Epstein as having “stolen” his spa workers.

Asked point blank if one of them was Giuffre, who died aged 41 by suicide earlier this year, he replied: “I think she worked at the spa. I think so. I think that was one of the people.”

“I don’t know. I think she worked at the spa. I think so. I think that was one of the people, yeah, he stole her,” Trump added. “And by the way, she had no complaints about us, as you know, none whatsoever.”
Victoria Giuffre. waar kennen we die ook weer van? Oh ja!
quote:
Virginia Giuffre, one of the most prominent victims of the disgraced US financier Jeffrey Epstein who also alleged she had been sexually trafficked to Prince Andrew, has died aged 41.
Maar nee hoor, het is allemaal fakenews verzonnen door democraten.
pi_218366605
pi_218366609
quote:
"Wat een Pietje Bell!" zou phpedomystyle zeggen...
pi_218366625
quote:
Dat moet toch allemaal gewoon bewijs zijn en in t dossier zitten?
pi_218366637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lijkt me wel ja.
pi_218366687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als dat bestaat, dan is dat al lang door Bondi en Co in de shredder gegooid joh.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218366762
Waar is Melania …(‘s self esteem) 😇

#stand by your man 🎶
pi_218366772
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als dat bestaat, dan is dat al lang door Bondi en Co in de shredder gegooid joh.
Ik weet niet hoe het werkt met fysiek bewijs zoals foto's bv maar ik neem aan dat het niet zo eenvoudig is om dat te vernietigen laat staan dat je daarmee alle sporen van het bestaan ervan hebt uitgewist.
pi_218366786
Heerlijk ook hoe die malloot van een Starmer daar in zijn stoel zat te zweten toen Trump zijn hele beleid fileerde.
Van de sterftaks voor de boeren tot aan windmolens en immigratie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Chivaz op 30-07-2025 03:01:09 ]
pi_218366791
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump-adoratie en Europese zelfhaat gaan nu eenmaal hand in hand.
  woensdag 30 juli 2025 @ 01:51:49 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218366803
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juli 2025 01:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het werkt met fysiek bewijs zoals foto's bv maar ik neem aan dat het niet zo eenvoudig is om dat te vernietigen laat staan dat je daarmee alle sporen van het bestaan ervan hebt uitgewist.
Daar ga ik ook van uit. Ergens klinkt het wel als een gekke film, waarbij Trump juist president wilde worden om uit de gevangenis te blijven. Na zijn eerste termijn wanhopig proberen in ambt te blijven. Vervolgens thuis heel veel classified documents hebben...

Maar ja, wat ik hier grappig verzin is natuurlijk niet de waarheid, dat zou wel erg bizar zijn. Het ding alleen is, op geen enkel moment heb ik gedacht dat ie aan meisjes gezeten zou hebben, maar zijn gedrag is wel zo ontzettend raar omtrent de Epstein-files dat zelfs zijn moeder zou gaan twijfelen. Op zijn minst weet hij meer, ook al gaat dat misschien om andere 'gedupeerden'.
pi_218366943
Nieuwe afleiding:

pi_218366956
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ x ]

Gewoon ontkennen, de Trump-methode.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lv5gv4zlc22q

pi_218366957
https://bsky.app/profile/(...)m/post/3lv4tewlzps2s

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218366969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 01:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar ga ik ook van uit. Ergens klinkt het wel als een gekke film, waarbij Trump juist president wilde worden om uit de gevangenis te blijven. Na zijn eerste termijn wanhopig proberen in ambt te blijven. Vervolgens thuis heel veel classified documents hebben...

Maar ja, wat ik hier grappig verzin is natuurlijk niet de waarheid, dat zou wel erg bizar zijn. Het ding alleen is, op geen enkel moment heb ik gedacht dat ie aan meisjes gezeten zou hebben, maar zijn gedrag is wel zo ontzettend raar omtrent de Epstein-files dat zelfs zijn moeder zou gaan twijfelen. Op zijn minst weet hij meer, ook al gaat dat misschien om andere 'gedupeerden'.
Dat hij nu ineens zijn versie van de oorzaak van de breuk met Epstein (het 'stelen' van zijn meisjes) naar buiten brengt zal ook niet voor niets zijn. Dat is iets waarvan hij hoopt dat Maxwell dat gaat bevestigen of zo? Geen idee.

Het klopt alleen niet. Die breuk kwam pas later en was idd nav de aankoop van het huis van Wexler in Palm Beach. In 2000 werd Giuffre ingepikt door Epstein, in 2002 meldde Trump nog dat Epstein een 'terrific guy' was (New York Magazine) en in 2004 wilden beide het huis van Wexler kopen.

A Timeline of What We Know About Trump and Epstein

quote:
2000: Mar-a-Lago plays a role in Epstein’s case

Mar-a-Lago, Mr. Trump’s private club, played a key role in allegations against Mr. Epstein and Ms. Maxwell.

Virginia Giuffre, a victim of Mr. Epstein’s sex-trafficking ring who said she was “passed around like a platter of fruit” as a teenager to rich and powerful predators, was recruited into Mr. Epstein’s employment while at Mar-a-Lago, according to her account.

Ms. Giuffre, who was 16 at the time, said she was reading a massage therapy manual when she was approached by Ms. Maxwell and invited to become Mr. Epstein’s traveling masseuse. She said the two of them then groomed her to perform sexual services for wealthy men.

Ms. Giuffre accused Mr. Epstein and Ms. Maxwell, a British socialite, of forcing her to have sex with Prince Andrew of Britain. He flatly denied the accusations, but he relinquished his royal duties in 2019.

A widely published photograph showed Prince Andrew with his hand around her waist. He said he had no memory of the occasion.

Ms. Giuffre died by suicide in April.

2004: Trump and Epstein have a ‘falling out’ over a property fight

Two years after Mr. Trump called Mr. Epstein a “terrific guy,” the two men became rivals over an oceanfront Palm Beach mansion that had fallen into foreclosure. In a power struggle detailed by The Washington Post, Mr. Trump ultimately outbid Mr. Epstein for the property.

There is little public record of the two men interacting after that real estate battle. Mr. Trump would later say in 2019 that he and Mr. Epstein had a “falling out” and hadn’t spoken in 15 years; the president declared himself “not a fan” of his former friend.

Not long after the property auction, the police in Palm Beach fielded a tip that young women had been observed going in and out of Mr. Epstein’s home.

A few months later, in March 2005, the police received a more substantive complaint, from a woman who said her teenage stepdaughter had been paid by Mr. Epstein to give him a massage while she was undressed, according to a police report. That led to an investigation that later identified at least a dozen potential victims.

An F.B.I. and Florida police investigation led to his indictment in 2006. Two years later, he pleaded guilty in state court to two felony charges, including soliciting a minor, in a deal that avoided federal charges that could have meant far more serious prison time.
New York Magazine in 2002:

Jeffrey Epstein: International Moneyman of Mystery "Terrific guy," Donald Trump booms from a speakerphone. "He's a lot of fun to be with."

quote:
Epstein likes to tell people that he's a loner, a man who's never touched alcohol or drugs, and one whose nightlife is far from energetic. And yet if you talk to Donald Trump, a different Epstein emerges. "I've known Jeff for fifteen years. Terrific guy," Trump booms from a speakerphone. "He's a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it -- Jeffrey enjoys his social life."

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-07-2025 05:03:26 ]
pi_218366989
Ondanks 3(!) klokkenluiders (en schriftelijke bezwaren van talloze rechters/juristen/advocaten) benoemen de Republikeinen toch gewoon Emil Bove als rechter voor het leven bij het Hof van Beroep.

Het corrumperen van de rechtsstaat gaat onder Trump 2 gewoon verder.

https://bsky.app/profile/whitehouse.senate.gov/post/3lv4rx27ivs2r

Republicans confirm former Trump lawyer Emil Bove to lifetime appeals court perch

Senate Republicans backed Bove despite allegations from three whistleblowers about his conduct as an official at the Justice Department.

https://bsky.app/profile/contrariannews.org/post/3lut67rjges22

:Y

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 30-07-2025 06:47:48 ]
pi_218367053
quote:
Mooie visualisatie van Maga ^O^
pi_218367090
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 01:47 schreef Chivaz het volgende:
Heerlijk ook hoe die malloot van een Starmer daar in zijn stoel zat te zweten toen Trump zijn hele beleid fileerde.

Fascinerend hoe jij datgene wat we in de video zien op die manier weet te spinnen.
Het zegt een hoop over jouw perceptie.
pi_218367092
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 06:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mooie visualisatie van Maga ^O^
Niemand heeft Trump ook bedankt voor de 60 miljoen die hij uitgaf aan voedsel voor Gaza. SO UNFAIR! :'(

https://bsky.app/profile/thebulwark.com/post/3luxibjlk4k2t

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-07-2025 07:05:43 ]
pi_218367111
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niemand heeft Trump ook bedankt voor de 60 miljoen die hij uitgaf voor voedsel voor Gaza. So unfair! :'(

[ afbeelding ]
Het illustreert heel mooi waar het Trump om te doen is.
pi_218367145
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het illustreert heel mooi waar het Trump om te doen is.
Bedankjes krijgen, en alleen trump heeft dit gegeven uit zijn eigen zak mensen hoeven de rest van de natie niet de bedanken. :D
pi_218367237
quote:

Ah kijk meer deflectie. Je ziet niemand zweten hier.
  woensdag 30 juli 2025 @ 08:32:24 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218367445
Welke 6 oorlogen heeft Trump opgelost in zes maanden?

Die in Oekraine in ieder geval niet

* Gunner rent
pi_218367513
Wat is er toch mis met dat Republikeinse volk? Hier weer de zoveelste die wel erg veel van kinderen houdt:
twitter

Of dit figuur:
twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door xpompompomx op 30-07-2025 08:49:12 ]
pi_218367600
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 08:32 schreef Gunner het volgende:
Welke 6 oorlogen heeft Trump opgelost in zes maanden?

Die in Oekraine in ieder geval niet

* Gunner rent
De burgeroorlog in Californië.
pi_218367704
quote:

Starmer is tenminste geen pedo die uit alle macht probeert om bewijs hierover te laten verdwijnen.
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:29:21 #110
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218367859
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2025 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is er toch mis met dat Republikeinse volk? Hier weer de zoveelste die wel erg veel van kinderen houdt:
[ x ]

Of dit figuur:
[ x ]

Porn again Christians!

#notadragqueen
#notademocrat
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:50:00 #111
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218368082
quote:
[ x ]

Of dit figuur:
[ x ]

Ja, het valt al langer op dat degenen die luidkeels iedereen en z'n moeder van pedofilie beschuldigen, daar niet veel later vaak zélf bepaald niet vies van blijken te zijn... Ook op het gebied van ander seksueel misbruik voeren ze (Republikeinen) trouwens de ranglijst aan.

Maar goed, god forgives of zo...

woensdag 30 juli 2025 @ 09:52:05 #113
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218368101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
“Porn Again Christian” vond ik het sterkste commentaar er onder.
Goeie TT ook voor het volgende deeltje. :9
pi_218368277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 07:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ah kijk meer deflectie. Je ziet niemand zweten hier.
Je hebt helemaal gelijk, Starmer zit daar zelfverzekerd, volkomen gesteund door zijn volk en hij kan leunen op een geweldige periode als PM.
Is dit hoe ik het goed beschrijf in de alternatieve realiteit?
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:12:56 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218368299
’Donald Trump overweegt serieus gratie te verlenen aan Sean ’Diddy’ Combs’

De ene viezerik die gratie aan de andere wil geven. Quelle surprise
pi_218368308
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:50 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, het valt al langer op dat degenen die luidkeels iedereen en z'n moeder van pedofilie beschuldigen, daar niet veel later vaak zélf bepaald niet vies van blijken te zijn... Ook op het gebied van ander seksueel misbruik voeren ze (Republikeinen) trouwens de ranglijst aan.

Maar goed, god forgives of zo...

Vermoed dat het wel met religie te maken zal hebben eigenlijk. Allemaal mannen die vast zitten in een wereld waarin je aan de andere kant zo zuiver mogelijk moet zijn, niet voor het huwelijk mag neuken, geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken etc etc en die aan de andere kant overal porno zien.
pi_218368314
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:12 schreef Gunner het volgende:

woensdag 30 juli 2025 @ 10:16:24 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218368323
Er zijn best wel veel overeenkomsten tussen die twee.

Van wikipedia

quote:
In oktober 2024 werd Combs door nog eens 120 vermeende slachtoffers beschuldigd van seksueel geweld. 25 van hen waren minderjarig op het moment van misbruik, aldus zijn advocaat.
pi_218368357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, Starmer zit daar zelfverzekerd, volkomen gesteund door zijn volk en hij kan leunen op een geweldige periode als PM.
Maar dat Trump de Epstein Files maar niet vrijgeeft vind je wel prima kennelijk?
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:21:55 #120
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:24:47 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218368377
quote:

Make America Great for Pedophiles Again.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:40:20 #122
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218368455
Maar goed, ondertussen gaat ook op een ander terrein de afbraak onder Trump gewoon door. Onder andere door Trump's bizarre gegoochel met tariffs te verwachten tekorten aan metalen die essentieel zijn voor de industrie zoals staal, aluminium en vooral koper.

Veel succes met die '100% made in America' producten..

[ Bericht 8% gewijzigd door kladderadatsch op 30-07-2025 11:05:16 ]
pi_218368523
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Make America Great for Pedophiles Again.
Het was niet voor niets dat toen de geest uit de fles kwam qua metoo andere misstanden, dat Trump voor de deur van de democratie stond met het mes tussen de tanden. En met hem velen die veel te verbergen hebben. Voor hem waren die tijden zeker 'great'.
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:18:02 #124
254452 Friggles
Ja precies
pi_218368702
quote:

[..]
Nee. Het is helemaal niet het een of het ander. Want er is zat aan te merken op Starmer. Dat heeft alleen weinig van doen met die debiel die daar naast hem zit.
pi_218368809
quote:

Nogmaals, zou de EU ook zo'n president moeten hebben die voor het Congress gaat staan en Donald Trump de grond in boort?
pi_218368832
Uiteraard komt er geen reactie op die buitengewoon interessante vraag.
pi_218368974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, zou de EU ook zo'n president moeten hebben die voor het Congress gaat staan en Donald Trump de grond in boort?
Zit jij eigenlijk meer op een hielenlikker te wachten of op iemand die tegen Trump en andere criminele autocraten ingaat?
  Overall beste user 2022 woensdag 30 juli 2025 @ 12:19:32 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218369107
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zit jij eigenlijk meer op een hielenlikker te wachten of op iemand die tegen Trump en andere criminele autocraten ingaat?
Wie levert het meeste op?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218369138
Bizar dat je hier als nieuwsmedium keihard over liegt, en meegaat in de propaganda van het Witte Huis.

twitter
pi_218369472
quote:

Ik snap echt niet wat hij daar zelf voor profijt aan zou hebben. Het maakt hem toch alleen maar nog meer verdacht, of zou Diddy een paar Trump coins kopen?
pi_218369510
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Bizar dat je hier als nieuwsmedium keihard over liegt, en meegaat in de propaganda van het Witte Huis.

[ x ]
Fox is dan ook geen nieuwsmedium maar een activistische propaganda zender, dan is het natuurlijk niet vreemd dat ze propaganda verspreiden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218370112
quote:

[..]
klopt. hij weet inmiddels dat het slimmer trump uit te laten razen. er komt toch alleen maar onzin uit en als hij hem in de rede zou vallen wordt de onzin alleen op luidere toon herhaald. als hij weg kan je schuttingen die hij om getrapt heeft weer recht zetten. Cursus "om de idioot heen werken"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218370163
quote:

[..]
Probeer het eens om zonder van het ene naar het andere uiterste te gaan.
Genuanceerd zou je het kunnen noemen.
pi_218370672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef Sabata het volgende:
Cursus "om de idioot heen werken"
Die cursus zouden we hier ook moeten toepassen door geïndoctrineerde maga fans gewoon in hun sap te laten gaarkoken en niet erop te reageren. :+
pi_218371081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef Sabata het volgende:

[..]
klopt. hij weet inmiddels dat het slimmer trump uit te laten razen. er komt toch alleen maar onzin uit en als hij hem in de rede zou vallen wordt de onzin alleen op luidere toon herhaald. als hij weg kan je schuttingen die hij om getrapt heeft weer recht zetten. Cursus "om de idioot heen werken"
Wishfull thinking op z’n best. Je gaat er vanuit dat het huidige beleid met een volgende president van tafel word geveegd. Als het succesvol blijkt te zijn en daar lijkt het vooralsnog een beetje op dan blijft het beleid gewoon staan ongeacht welke partij de macht grijpt.
pi_218371091
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[ x ]
Tax the rich lol.
pi_218371165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tax the rich lol.
Vind je het goed dat de federale overheid zoveel geld binnenharkt dat afkomstig is van Amerikaanse bedrijven en dan met name de middenstand?
  Overall beste user 2022 woensdag 30 juli 2025 @ 16:21:36 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218371196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wishfull thinking op z’n best. Je gaat er vanuit dat het huidige beleid met een volgende president van tafel word geveegd. Als het succesvol blijkt te zijn en daar lijkt het vooralsnog een beetje op dan blijft het beleid gewoon staan ongeacht welke partij de macht grijpt.
Je weet een dag voordat ze ingaan toch niet wat het effect is op de handel? Hoe kun je dan zeggen of iets succes heeft?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218371244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vind je het goed dat de federale overheid zoveel geld binnenharkt dat afkomstig is van Amerikaanse bedrijven en dan met name de middenstand?
Daar boven op de vraag:
Vind je het goed dat de president pedo's beschermd?
pi_218371293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goede vraag, het gaat tegen mijn principes in om bedrijven en consumenten extra te belasten.
Tegelijkertijd vind ik het wel apart dat je post word geliked door mensen die juist een voorstander zijn van het extra belasten van het bedrijfsleven.
Kan ik daar dan weer uit opmaken dat het extra belasten van het bedrijfsleven ineens slecht is omdat Trump het doet?
pi_218371531
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goede vraag, het gaat tegen mijn principes in om bedrijven en consumenten extra te belasten.
Dat niet alleen, je bent vrij consequent in je minachting van de federale overheid. Dat is ook de reden dat ik er naar vraag, want als je dat echt vindt dan kun je volgens mij geen fan zijn van Trump. Trump is zeer consequent in het naar zich toe trekken van federale macht, de staten hebben nul komma nul te zeggen over de tarifs bijvoorbeeld. De staten hebben macht in de Senaat, die door Trump genegeerd en geschoffeerd wordt. Normaal gesproken zouden tariffs ingevoerd moeten worden via Congress, zodat de afgevaardigden en senatoren van de staten die daardoor geraakt worden er nog wat over kunnen zeggen.

Dan hebben we het nog niet eens over de Supreme Court die alleen maar meer macht weghaalt bij de andere onderdelen van de trias politica en die aan de president geeft. Vandaar dat ik ook vraag, als je oprecht vindt dat de federale overheid zo klein mogelijk moet zijn, hoe kun je dan op welke manier dan ook Trump steunen?

Want nogmaals, al dat geld dat opgehaald wordt met die tariffs verdwijnt in de zakken van de federale overheid. De staten zien daar geen cent van terug, zeker de Democratische staten niet.

Wat betreft je tweede punt, het meerendeel van dit geld wordt opgehaald bij de kleinere bedrijven. De grote bedrijven vinden manieren om die tariffs niet of minder te betalen. Dus van 'tax the rich' is hier bij uitstek geen sprake.
pi_218371594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat niet alleen, je bent vrij consequent in je minachting van de federale overheid. Dat is ook de reden dat ik er naar vraag, want als je dat echt vindt dan kun je volgens mij geen fan zijn van Trump. Trump is zeer consequent in het naar zich toe trekken van federale macht, de staten hebben nul komma nul te zeggen over de tarifs bijvoorbeeld. De staten hebben macht in de Senaat, die door Trump genegeerd en geschoffeerd wordt. Normaal gesproken zouden tariffs ingevoerd moeten worden via Congress, zodat de afgevaardigden en senatoren van de staten die daardoor geraakt worden er nog wat over kunnen zeggen.

Dan hebben we het nog niet eens over de Supreme Court die alleen maar meer macht weghaalt bij de andere onderdelen van de trias politica en die aan de president geeft. Vandaar dat ik ook vraag, als je oprecht vindt dat de federale overheid zo klein mogelijk moet zijn, hoe kun je dan op welke manier dan ook Trump steunen?

Want nogmaals, al dat geld dat opgehaald wordt met die tariffs verdwijnt in de zakken van de federale overheid. De staten zien daar geen cent van terug, zeker de Democratische staten niet.

Wat betreft je tweede punt, het meerendeel van dit geld wordt opgehaald bij de kleinere bedrijven. De grote bedrijven vinden manieren om die tariffs niet of minder te betalen. Dus van 'tax the rich' is hier bij uitstek geen sprake.
Valide punten allemaal, ik heb ooit in het verleden gezegd dat ik liever Rand Paul had gezien als president waarop Koos helaas terecht opmerkte dat die het nooit zou worden omdat hij het charisma heeft van een vaatdoek.
Desalniettemin is Trump veruit de beste keuze als je hem vergelijkt met welke willekeurige democraat ook. Vooral als het gaat om het maatschappelijke aspect.
pi_218371610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Valide punten allemaal, ik heb ooit in het verleden gezegd dat ik liever Rand Paul had gezien als president waarop Koos helaas terecht opmerkte dat die het nooit zou worden omdat hij het charisma heeft van een vaatdoek.
Desalniettemin is Trump veruit de beste keuze als je hem vergelijkt met welke willekeurige democraat ook. Vooral als het gaat om het maatschappelijke aspect.
Make human trafficking and sexual exploitation of minors great again!
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:20:32 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218371625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar boven op de vraag:
Vind je het goed dat de president pedo's beschermd?
Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218371690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tax the rich lol.
Mijn visie op belastingen en inrichting van de samenleving is wel wat complexer dan 'tax the rich'.

Verder is het punt natuurlijk dat een nieuwsmedium keihard liegt wanneer het claimt dat die tariffs worden opgehoest door 'andere landen'.
pi_218371703
quote:

[..]

Er is natuurlijk een flinke hoeveelheid ruimte tussen Paul en Trump binnen de Republikeinse partij. Is daar niemand die je liever zou zien dan?

Verder vraag ik me af wat dat maatschappelijke aspect betekent, is dat cultuur?
pi_218371796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn visie op belastingen en inrichting van de samenleving is wel wat complexer dan 'tax the rich'.

Verder is het punt natuurlijk dat een nieuwsmedium keihard liegt wanneer het claimt dat die tariffs worden opgehoest door 'andere landen'.
Ik weet het, maar het komt ieder geval enigszins op hetzelfde neer. Het geld word opgehoest door de consument en het bedrijfsleven.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat mensen die constant roepen dat het bedrijfsleven en de rijken zwaarder belast moeten worden nu roepen dat zwaarder belasten ineens vreselijk is want Trump tarrifs.
Ik ben erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat.
pi_218371836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet het, maar het komt ieder geval enigszins op hetzelfde neer. Het geld word opgehoest door de consument en het bedrijfsleven.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat mensen die constant roepen dat het bedrijfsleven en de rijken zwaarder belast moeten worden nu roepen dat zwaarder belasten ineens vreselijk is want Trump tarrifs.
Ik ben erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat.
Dit soort belastingen worden opgehoest door de consument, de gewone burger.

Ik heb niet de illusie dat je mijn soms uitvoerige bijdragen volledig tot je neemt, maar ik pleit nou juist consequent voor lastenverlichting voor de 'gewone burger'.

Oftewel een verschuiving van belasting op arbeid naar kapitaal.
pi_218371891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een flinke hoeveelheid ruimte tussen Paul en Trump binnen de Republikeinse partij. Is daar niemand die je liever zou zien dan?

Verder vraag ik me af wat dat maatschappelijke aspect betekent, is dat cultuur?
De partij van een kleine overheid etc is dood. Die stroming heeft geen enkele kans van slagen sinds Trump de partij heeft veranderd in de partij die het nu is.
Figuren zoals Massie en Paul zullen nooit echt een rol van betekenis kunnen gaan spelen in de partij.

Ik doelde inderdaad meer op het culturele aspect, een figuur zoals Trump is/was blijkbaar broodnodig om een beetje normaliteit terug te krijgen in de maatschappij.
pi_218371899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit soort belastingen worden opgehoest door de consument, de gewone burger.

Ik heb niet de illusie dat je mijn soms uitvoerige bijdragen volledig tot je neemt, maar ik pleit nou juist consequent voor lastenverlichting voor de 'gewone burger'.

Oftewel een verschuiving van belasting op arbeid naar kapitaal.
Uiteindelijk komt elke belastingverhoging bij de consument terecht.
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:58:16 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218371996
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Niemand heeft Trump ook bedankt voor de 60 miljoen die hij uitgaf aan voedsel voor Gaza. SO UNFAIR! :'(

[ afbeelding ]
De man die nooit dank baar is zegt...
pi_218372001
quote:
[ x ]

Of dit figuur:
[ x ]

Oh, trump heeft in januari verscheidene pedo's gratie gegeven.
Dus zo vreemd is dat niet.
  woensdag 30 juli 2025 @ 18:03:30 #153
403588 mcmlxiv
pi_218372015
Hmm minderjarige meisjes verkrachten is blijkbaar "normaliteit terugbrengen". Ik leer elke dag weer wat bij
pi_218372022
quote:

[..]
Grappig, je schiet meteen de andere kant op....

Lastig hè, om gewoon bij de realiteit te blijven.
pi_218372043
quote:

[..]
Gratie verlenen aan allerlei criminelen, pedo's vrijuit laten gaan door weigeren de Epstein Files vrij te geven en zelfs overwegen om de enige veroordeelde in dit grote schandaal gratie te verlenen is inderdaad heel goed voor de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')