abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218351947
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:02 schreef Eagles89 het volgende:
Trots op Trump !

Zelfs de media aan de linkerkant erkennen dat dit een enorme winst is voor die zogenaamde “clown” aan de andere kant van de oceaan.

Als hij een “clown” is die de EU keihard bij de ballen heeft, ben ik wel benieuwd wat de EU dan wel niet is lol.
Iedereen heeft inmiddels door hoe je Trump moet bespelen.

Alleen jij nog niet kennelijk.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218352015
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
De EU haten en Trump/Poetin aanbidden gaan hand in hand.
Het ene kan niet zonder het andere.
We zouden in feite naar een federale EU moeten (Verenigde Staten van Europa) zodat Von Der Leyen net zo een machtige positie heeft als Trump en lidstaten weinig meer te zeggen hebben.
Blijkbaar vinden ze dat dan juist weer fijn als het allemaal minder democratisch wordt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218352041
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Grappig hoe dit nooit een probleem is bij AONN en Fox. :')
Als Biden iets in deze richting had gezegd.....laat ook maar.

Mocht Trump het inderdaad voor elk krijgen dat bepaalde zenders van de buis worden gehaald (lijkt mij stug dat dat lukt) dan staan de usual suspects in deze reeks dat ofwel toe te juichen of goed te praten.

Zorgwekkend en verdrietig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218352062
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:14 schreef bedachtzaam het volgende:

Blijkbaar vinden ze dat dan juist weer fijn als het allemaal minder democratisch wordt.
Beetje autoritair en fascistisch beleid wordt door onzekere conservatieve rechtse mensen blijkbaar als houvast gezien in de snel veranderende geglobaliseerde wereld.. De geglobaliseerde wereld waar deze onzekere mannetjes gretig gebruik van maken en denken dat dit ook kan met alleen de lusten en niet de lasten....
pi_218352134
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen heeft inmiddels door hoe je Trump moet bespelen.

Alleen jij nog niet kennelijk.
Als bespelen betekent dat je hem zo’n beetje in alles zn zin moet geven, dan kan ik niet wachten om de rest van mn leven “bespeelt” te worden, hahahahaha
pi_218352177
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als Biden iets in deze richting had gezegd.....laat ook maar.

Mocht Trump het inderdaad voor elk krijgen dat bepaalde zenders van de buis worden gehaald (lijkt mij stug dat dat lukt) dan staan de usual suspects in deze reeks dat ofwel toe te juichen of goed te praten.

Zorgwekkend en verdrietig.
Het is verkeerd het te verbieden, iets met vrijheid van meningsuiting, maar er mag absoluut geen belastinggeld naartoe zoals in Nederland en veel Europese landen wél massaal al decennia gebeurd is. Als dat níet het geval is, én ze krijgen geen andere oneerlijke steun, dan hoort ieder geluid mits binnen de kaders van de wet, gewoon de kans te krijgen. Het zou dan een enorme fout zijn het te verbieden, en ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren.
pi_218352196
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:26 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als bespelen betekent dat je hem zo’n beetje in alles zn zin moet geven, dan kan ik niet wachten om de rest van mn leven “bespeelt” te worden, hahahahaha
Hij krijgt niet zijn zin in alles.

Wat jij vergeet is dat Trump doet aan post truth politiek.

En jij maar denken dat hij met de waarheid komt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218352198
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:30 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het is verkeerd het te verbieden, iets met vrijheid van meningsuiting, maar er mag absoluut geen belastinggeld naartoe zoals in Nederland en veel Europese landen wél massaal al decennia gebeurd is. Als dat níet het geval is, én ze krijgen geen andere oneerlijke steun, dan hoort ieder geluid mits binnen de kaders van de wet, gewoon de kans te krijgen. Het zou dan een enorme fout zijn het te verbieden, en ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren.
Trump heeft het dan ook bewust niet over het dichtdraaien van de subsidiekraan, maar over het intrekken van licenties. Dat duidt er dus op hij doelt op onafhankelijke zenders die op eigen kracht draaiende worden gehouden.

Beetje opletten, Willempie.
  maandag 28 juli 2025 @ 13:38:21 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218352254
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar gezellig dat je weer opduikt. Even je neus gedrukt tijdens alle Epstein-onthullingen en nu sta je weer vooraan.
Dat viel me ook op inderdaad, niet alleen hij overigens.
Maar goed inmiddels al , na het bijlezen, door meerderen opgemerkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gunner op 28-07-2025 13:45:45 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 28 juli 2025 @ 13:44:53 #285
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218352326
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is gewoon een slechte deal voor de EU en iedereen weet het maar dat kan natuurlijk niet toegegeven worden gezien hun persoonlijke mening omtrent Trump.

[ x ]

Dit is gewoon pijnlijk en laat maar weer eens zien dat een groot moloch zoals de EU niet per definitie een goed instrument is om goede handelsverdragen af te dwingen. Het was een van de grootste argumenten van de EU adepten dat de EU nodig was om een groot machtsblok te vormen.
Daar staan we dan met ons groot machtsblok, dure energie, verplicht miljarden investeren in de VS, verplicht wapens kopen in de VS om die vervolgens te doneren aan Oekraïne en de ideologen zagen dat het goed was.
Niet om het een of ander maar op het tarief na zijn het boterzachte beloftes of toezeggingen waar de EU grotendeels al aan voldeed. Wapens en LNG hebben we nu nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218352397
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En de EU uit elkaar trekken is beleid waar ik alleen maar achter kan staan. Ik hoop dat hij daarom slaagt, deze extra ondemocratische bestuurslaag ben ik liever kwijt dan rijk.
Voor zover ik weet geldt deze zelfde mening ook voor de federale overheid van de VS, toch?
  maandag 28 juli 2025 @ 14:03:31 #287
33189 RM-rf
1/998001
pi_218352479
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
We zouden in feite naar een federale EU moeten (Verenigde Staten van Europa) zodat Von Der Leyen net zo een machtige positie heeft als Trump en lidstaten weinig meer te zeggen hebben.
Ik vind dat an sich helemaal geen goed idee…. De president van de Europese Commissie is niet eens een gekozen positie, maar wordt benoemd door de lidstaten via achterkamertjespolitiek.

De commissie zoveel macht geven is eerder erg gevaarlijk; waarbij de VS een goed voorbeeld is wat er mis aan is als ‘alles’ gepolitiseerd wordt en een centrale figuur ook steeds meer macht verzameld over het parlement en legidlatieve macht alswel ook de juridische onafhankelijkheid inperkt.

De EU heeft momenteel wel een ‘relatief’ goede en efficiënte scheiding der macht van de Europese Gerechtshoven en de executieve macht van de commissie… maar wat er nu wel aan ontbreekt is dat het Europese Gerechtshof ook beslissingen van de commissie en besluiten van de Lidstaten onderling kan terugdraaien…
Momenteel is daarbij de beste hoop het Duitse Bundesgerichtshof dat beslissingen van de EU toetst aan de Duitse Grondwet en beperkingen die daarin staan (vooral qua financiële schuldopbouw)…

Het EU Gerechtshof kan dit echter enkel gaan doen als ook de EU een set van regels die de macht en competentie van de Europese Commissie en de Lidstaten beperken, als grondrechten-document aanneemt… en het Gerechtshof besluiten daaraaan kan toetsen…
Een eerder project om een ‘Grondwet’ voor de EU op te zetten liep vooral mis door de te uitgebreide principiële en ideologische opzet waardoor men met een document van meer dan 1000 pagina’s kwam…. Misschien kan men weer proberen om een kleinschalige (50 artikelen) die vooral definieert waar de grenzen liggen aan de beslissingen die Commissie en Europese Raad _mogen_ nemen: gericht op het voorkomen van een situatie waarin een autoritaire partij of persoon teveel macht in Europa verzameld.

Maar zelfs dan, de situatie in de VS bewijst maar weer dat dezelfde ideologische groep die vaak zelf claimt hun grondwettelijke rechten te willen ophouden, heel makkelijk wegkijkt als ze denkt dat de rechten van mensen die niet tot hun eigen doelgroep behoren grootschalig geschonden worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 28-07-2025 14:41:55 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218352559
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Speciaal voor jou en alle andere alwetende Fokkers:

https://www.ad.nl/economi(...)e-nu-weten~a1188d3f/

Zelfs kritische media op Trump zijn het er allemaal over eens: Trump is WINNING.

En voor de Vlamingen hier:

https://www.hln.be/econom(...)-der-leyen~ab5735cd/

“We are going to win so much, you will beg me to stop winning”.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218352577
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Grappig hoe dit nooit een probleem is bij AONN en Fox. :')
De wannabeedictator laat zich expliciet kennen: opponenten de mond snoeren, wettelijk.
Free speech is toch in de Amerikaanse grondwet En Trump heeft toch gezworen die te verdedigen?
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 14:25:02 #290
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218352667
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:15 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

Zelfs kritische media op Trump zijn het er allemaal over eens: Trump is WINNING.

Pedo's verdedigen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218352718
quote:

[..]

Het is niet om je 'winnen' definieert.

Je zou kunnen stellen dat Trump 'wint' omdat hij deels heeft gekregen wat hij wilde. Al valt er ook het nodige af te dingen op die conclusie.

Trump wilde bijvoorbeeld dat de EU Amerikaanse techreuzen met rust zou laten. Aan dat verzoek wordt geen gehoor gegeven. Ook zou de VS graag zien dat de EU haar eisen voor voedselveiligheid versoepelt, zodat de Amerikanen hun vlees naar ons kunnen importeren. Dat gebeurt evenmin.

Maar het grootste probleem zijn de importheffingen, waar Trump een bizarre, economisch ongeletterde obsessie mee heeft. Het percentage wordt vastgesteld op 15 procent. Dat kun je zien als een overwinning voor Trump, maar in de praktijk betekent dit dat de Amerikaanse consument simpelweg meer betaalt voor zijn producten uit de EU. Wie wint daarbij? You tell me. Hint: het is niet de consument.

Ik denk dan ook dat de WSJ het goed verwoordt: Companies Welcome EU-U.S. Trade Deal as Least-Bad Outcome

Het is beter dan geen deal, want dat zou hogere importheffingen betekenen. En daar hij heeft helemaal niemand baat bij, al schijnt Trump te denken van wel.
pi_218352732
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

En ook aan @KoosVogels alle geleerden zijn het er wel over eens: Amerika/Trump is de grote winnaar. Waarom dan toch focussen op de paar negatieve aspecten voor Amerika? Terwijl de algemene lijn is dat het gewoon een grote winst is voor de VS? Dat is hetzelfde als tegen mij zeggen dat ik verloren heb omdat ik een dure taxi naar her werk moest nemen, omdat ik op het allerlaatst hoorde dat als ik bij een meeting op tijd aanwezig ben ik een flinke promotie krijg. Ofzoiets, haha.
https://www.hln.be/buiten(...)-afpersing~a5c7363e/

Winning winning winning.
pi_218352789
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Pedo's verdedigen. :')
Ehh pardon? Kom eens met bewijzen want jij weet meer dan de FBI, CIA, MI6 en Mossad bij elkaar zo te lezen…

Trump is een liefhebber van prachtige jonge vruchtbare vrouwen, zoals elke gezonde man, daar is niks mis mee.

Er is geen enkel bewijs of zelfs verdenking dat hij door een vriendschap met een smeerlap die met minderjarigen lag te klooien dat zelf ook is, dat is gestoord om te concluderen. En bovendien zijn Clinton, Gates en nog veel meer machtige mensen dat dan dus ook? Vreemd verhaal.
  maandag 28 juli 2025 @ 14:40:36 #294
254452 Friggles
Ja precies
pi_218352801
Wat een loser ben je als je denkt dat er alleen maar sprake is van winnen en verliezen.
  maandag 28 juli 2025 @ 14:43:41 #295
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218352827
Do not feed the troll, pls. :)

Check dit:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3luvjqjwmpc2t

#ETTD deze is wel met extra Schadenfreude
pi_218352986
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:32 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En ook aan @:KoosVogels alle geleerden zijn het er wel over eens: Amerika/Trump is de grote winnaar. Waarom dan toch focussen op de paar negatieve aspecten voor Amerika? Terwijl de algemene lijn is dat het gewoon een grote winst is voor de VS? Dat is hetzelfde als tegen mij zeggen dat ik verloren heb omdat ik een dure taxi naar her werk moest nemen, omdat ik op het allerlaatst hoorde dat als ik bij een meeting op tijd aanwezig ben ik een flinke promotie krijg. Ofzoiets, haha.
https://www.hln.be/buiten(...)-afpersing~a5c7363e/

Winning winning winning.
Misschien zou je mijn bijdrage ook daadwerkelijk moeten lezen, aangezien ik duidelijk onder woorden breng waarom ik het beeld van Trump als 'winnaar' nuanceer.

Laten we ons heel even focussen op die importheffingen: Trump denkt dat die de economie ten goede komen, terwijl de EU gelooft in vrijhandel. Daarom loopt Trump als een malloot met 'tariffs' te dreigen en strooien, terwijl de EU ze zoveel mogelijk probeert te vermijden.

Elke econoom begrijpt en onderschrijft dat generieke tarieven slecht uitpakken voor de economie, en ook Amerikaanse bedrijven zitten daar niet op te wachten. Maar daar denkt de president dus anders over, die houdt er zijn eigen realiteit op na.

Als EU neem je het dus op tegen een halve gare die bereid is om economische tegenslag te accepteren omdat hij denkt dat importheffingen een positief effect hebben. Daar valt niet tegen op te boksen. Dan moet je als EU maar genoegen nemen met een halfbakken deal, waarbij de tarieven iets lager uitvallen.

Althans, zo redeneert men in Brussel. Persoonlijk had ik liever gezien dat ze voet bij stuk hadden gehouden. Dan maar een tariff war met de VS.

Dus ja, in zekere zin heeft Trump 'gewonnen', maar vooral omdat hij economisch gezien een imbeciel is. Bovendien trekt de consument aan beide kanten van de oceaan aan het kortste eind.

Die professor internationale politiek heeft verder ook gelijk met deze conclusie: "Dit is een vorm van afpersing. Maar beter dit dan onszelf in de voet schieten." Daaruit volgt echter niet per se dat de VS als winnaar uit de bus komt. Trump misschien, omdat hij winst kan claimen, maar de deal is in het voordeel van de Amerikaanse economie.
pi_218353082
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:40 schreef Weird- het volgende:

[..]
Je actief bemoeien met universiteiten, mediahuizen en de ingrediëntenlijst (!) van Coca Cola is natuurlijk zeer liberaal
En de naam van American Footballteams, of honkbalteams. Of dat Apple zijn telefoons maakt op een plek die de regering niet wil. Of als CNN iets zegt wat niet bevalt, ze geen vragen mogen stellen. Of als AP niet het nieuws brengt wat ze willen, ze geen toegang tot de persmomenten van het Witte Huis krijgen. Of wanneer een rechter een uitspraak doet die niet bevalt hij "deranged" of "partisan" genoemd wordt.

Enz..

Bijzonder liberaal allemaal.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:17:52 #298
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218353117
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:39 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

Trump is een liefhebber van prachtige jonge vruchtbare vrouwen, zoals elke gezonde man, daar is niks mis mee.

Dus homoseksuele mannen zijn niet gezond?

Interesting.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218353118
quote:

[..]

Als "pijnlijk compromis" ondertussen al hetzelfde is als winnen is het wel heel droevig gesteld, vind je zelf ook niet?
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 15:19:21 #300
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218353129
Vol
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')