abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2025 @ 10:46:41 #251
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218350612
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
De prijs is niet het enige argument. Zeker niet in het wat hogere segment. Mensen kijken naar het totaalplaatje. Een auto is tenslotte geen paar sokken of iets anders van een paar centen.
Ja. Maar de vraag naar dat type goederen kan best elastisch zijn als er veel aanbod is. De tijd dat BMW/VW/AUDI heilig waren zijn wel voorbij.

Zie de paniek voor China omdat zij ook hoogwaardige auto's maken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218350642
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja. Maar de vraag naar dat type goederen kan best elastisch zijn als er veel aanbod is. De tijd dat BMW/VW/AUDI heilig waren zijn wel voorbij.

Zie de paniek voor China omdat zij ook hoogwaardige auto's maken.
China krijgt hogere tarieven.
pi_218350749
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan zal de prijs gaan stijgen en zullen andere auto's (ford, GM) goedkoper en dus aantrekkelijker worden.
Ik denk dat dat Merz daar niet op zit te wachten.
De tarieven op staal en aluminium blijven 50%, terwijl het tarief op een auto 15% is. Het is dus voordeliger om een auto te importeren dan om in de VS te bouwen. Amerikaanse auto-makers hebben last van dat tarief van 50% voor al hun staal en aluminium. Tel daarbij op dat Ford, GM en andere Amerikaanse autobouwers duizenden onderdelen uit andere landen gebruiken die ook allemaal duurder worden voor de Amerikaanse consument.

Gevolg: een Amerikaanse auto wordt duurder voor de gemiddelde Amerikaan vanwege toegenomen productiekosten (door de tarieven).

Dat even los van de betrouwbaarheid van veel Amerikaanse auto's ten opzichte van Europese/Aziatische.
  maandag 28 juli 2025 @ 11:02:00 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218350884
Hé kijk de fans van de kinderverkrachter zijn terug. Zouden Trumpfans nou zelf ook een beetje opgewonden raken van het idee kinderen te misbruiken?
pi_218350904
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:21 schreef phpmystyle het volgende:
Dat Epstein verhaal zit wel hoog bij sommigen. Get over it.
Get over it?
In principe zou dat niet moeten. (Desnoods pun intended.)

In de praktijk gaat Trumps echte aanhang uiteindelijk wel net zo redeneren als jij.
En gelovigen gaan weer zeggen dat, mocht Trump toch een 'viezerik' of zelfs een pedo blijken te zijn (geweest), dan is het alleen aan de Almachtige om daar op De Jongste Dag een oordeel over uit te spreken.
Daarbij weten de meesten sowieso al dat Trump bedenkelijke ideeën heeft over de man-vrouwverhouding en hoe je als celebrity met 'smachtende' dames om dient te gaan. Laat 'm zich dan een keer vergist hebben in de leeftijd. Matt Gaetz loopt toch ook nog steeds rond?

Het Epstein-verhaal gaat in ieder geval, net als alle andere kwesties waarmee Trump te worstelen heeft (gehad), met breedsprakerige en uitgekookte vertragingstactieken op de lange baan worden geschoven.
Totdat Donald de laatste adem uitblaast.

Als daarna blijkt dat hij toch echt vuile handen (plus de rest) heeft gemaakt, dan zullen zijn mensen dat veroordelen en berouwvol zeggen dat ze zulks nooit hebben geweten of vermoed.
En zo zullen vrienden van eventueel schuldige Democratische politici ook gaan reageren. Epstein was vriendjes met zowat iedereen. Niet alleen met Republikeinen of met Trump.

Kortomo: nix aan de handa.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toby56 op 28-07-2025 11:12:22 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218350926
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan zal de prijs gaan stijgen en zullen andere auto's (ford, GM) goedkoper en dus aantrekkelijker worden.
Ik denk dat dat Merz daar niet op zit te wachten.
Dat is juist het grappige, die 15 procent is minder dan de importheffingen die Amerikaanse bedrijven voor Aluminium en staal en importheffingen vanuit Canada en Mexico.
De EU heeft dus eenzelfde tarief als Japan.

Bedrijven gaan natuurlijk niet hun winstmarges naar beneden bijstellen omdat Trump import tarieven heft.
@KoosVogels zegt het juist, schade beperken en dat lijkt nu gedaan te zijn met het overeen gekomen raamwerk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218350957
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is een slechte deal, maar meer viel er ook niet echt uit te halen. Trump wil hoe dan ook importheffingen verhogen, die krijg je sowieso niet van tafel. Dat is economische idioterie van Trump, maar daar hebben we mee te dealen. Het gevolg is dat aan beide kanten van de oceanen meer wordt betaald voor importproducten, wat betekent dat zowel Amerikaanse als Europese consumenten aan het kortste eind trekken.

Hadden we een beter resultaat behaald als individueel lidstaat? In theorie was dat mogelijk geweest, maar de realiteit is dat Trump dan over je heen walst. Want als klein land met een kleine afzetmarkt maak je natuurlijk nul indruk in Washington. Met veel geslijm was je misschien op de 15 procent uitgekomen. Nou, driewerf hoera.

De realiteit is dat er een economische idioot in het Witte Huis zit, die om de een of andere reden extreem gefocust is op importheffingen als economisch duizenddingendoekje.

Dat verandert ofwel als Amerikanen de hogere importheffingen gaan voelen in hun portemonnee of als Trump over een paar jaar wordt vervangen. Tot die tijd moet de EU gewoon de schade zien te beperken. Dat is wat de huidige ploeg in Brussel heeft gedaan. Je kunt deze deal zeker geen succes noemen, maar gezien de omstandigheden moeten we het er maar mee doen.

Maar gezellig dat je weer opduikt. Even je neus gedrukt tijdens alle Epstein-onthullingen en nu sta je weer vooraan.
Het VK heeft een betere deal dan de EU. Zelfs Verhofstadt toch een beetje de held van de EU adepten zit nu op Twitter te fulmineren over de deal.

Even over Epstein, welke onthullingen? Er is helemaal niets bekend geworden tot mijn eigen verontwaardiging overigens.
De hele doofpot is een faal van epische proporties en wederom een teken dat onrecht en corruptie doodnormaal is aan de top.
pi_218350990
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het VK heeft een betere deal dan de EU. Zelfs Verhofstadt toch een beetje de held van de EU adepten zit nu op Twitter te fulmineren over de deal.
Verdeel en heers, beste Chivaz. De huidige Amerikaanse regering zou de EU het liefste zien verdwijnen, dus het VK een betere deal gunnen kan gewoon tactiek zijn. Wat ook meespeelt is dat het VK een handelstekort heeft met de VS. In Trumps bizarre economische logica leidt dat tot lagere importheffingen.

quote:
Even over Epstein, welke onthullingen? Er is helemaal niets bekend geworden tot mijn eigen verontwaardiging overigens.
De hele doofpot is een faal van epische proporties en wederom een teken dat onrecht en corruptie doodnormaal is aan de top.
De innige relatie tussen Trump en Epstein werden afgelopen week andermaal bevestigd, waarna je grote held de zogenaamde 'Epstein Files' tot een 'hoax' bombardeerde en begon te fulmineren tegen zijn aanhangers.

Dat zijn opmerkelijke ontwikkelingen, waar je als verstokte Trump-aanhangers ongetwijfeld iets van vindt. Maar opmerkelijk genoeg was jij in geen velden of wegen te bekennen. Je duikt pas weer op als Trump een 'succesje' kan claimen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218351069
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
De innige relatie tussen Trump en Epstein werden afgelopen week andermaal bevestigd, waarna je grote held de zogenaamde 'Epstein Files' tot een 'hoax' bombardeerde en begon te fulmineren tegen zijn aanhangers.
En zoals ik al zei moest veel MAGA volk zoals PHP even 24/7 gebombardeerd worden via Fox e.d. met 'get over it' en nu verspreidt hij ook dat mantra netjes.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218351121
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En zoals ik al zei moest veel MAGA volk zoals PHP even 24/7 gebombardeerd worden via Fox e.d. met 'get over it' en nu verspreidt hij ook dat mantra netjes.
Sander Schimmelpenninck verwoordt het vandaag ook treffend in de VK:

quote:
Ten eerste is het al die complotdenkers die zich bezighouden met pedofilie, van de QAnon-beweging tot de idioten die in Bodegraven grafschennis pleegden, helemaal niet echt te doen om kindermisbruik. Wanneer er immers werkelijk een geheim genootschap van pedofiele illuminati zou bestaan, zouden mensen zich moeten verzetten tegen de vermenging van rijkdom en politieke macht die schimmigheid in de hand werkt, iets dat zo’n beetje onderaan de agenda van extreemrechts staat.

Sowieso gaan complottheorieën eigenlijk nooit over de dingen waar ze over beweren te gaan. Het is vooral folklore, om je lidmaatschap van een bepaalde groep te bevestigen. Het idee toegang te hebben tot geheime kennis, geeft onzekere en stuurloze lieden zelfvertrouwen. De geruststelling dat alle complexiteit en chaos van de moderne wereld is te verklaren met een of ander primitief verklarinkje, waarin mensen die je toch al stom vond de duivel zijn, en jijzelf bij de goeden hoort, is heroïne voor de simpelen van geest.

Bron
pi_218351179
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Alleen jammer dat de tarieven door de ontvanger betaald moeten worden, dus dat de Amerikanen meer gaan betalen voor produkten die geïmporteerd worden.
En dat Amerikaanse alternatieven voor deze producten (voor zover aanwezig) natuurlijk óók gaan stijgen in prijs. Zolang die stijging onder de 15% blijft, zijn ze goedkoper dan de Europese import én pakt de Amerikaanse producent meer winst.
Win-win, behalve voor de Amerikaanse consument.
pi_218351418
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verdeel en heers, beste Chivaz. De huidige Amerikaanse regering zou de EU het liefste zien verdwijnen, dus het VK een betere deal gunnen kan gewoon tactiek zijn. Wat ook meespeelt is dat het VK een handelstekort heeft met de VS. In Trumps bizarre economische logica leidt dat tot lagere importheffingen.
[..]

Dat zijn opmerkelijke ontwikkelingen, waar je als verstokte Trump-aanhangers ongetwijfeld iets van vindt. Maar opmerkelijk genoeg was jij in geen velden of wegen te bekennen. Je duikt pas weer op als Trump een 'succesje' kan claimen.
Lol opmerkelijke ontwikkelingen zegt hij.
Dat ze vrienden waren was al jarenlang bekend, dat is toch echt niets nieuws.

En de EU uit elkaar trekken is beleid waar ik alleen maar achter kan staan. Ik hoop dat hij daarom slaagt, deze extra ondemocratische bestuurslaag ben ik liever kwijt dan rijk.
pi_218351546
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En zit Vance er die lachend ingeslagen koers voortzet met als bonus dat hij heeft gezien hoe buigzaam en dociel Europa is als je een beetje dreigt.

Bovendien is Europa zelf te traag om er een sterke Europese markt tegenover te zetten.
Moet Vance wèl gekozen worden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218351569
Het over een ondemocratische bestuurslaag in de EU hebben en tegelijkertijd constant de loftrompet blazen voor alle ondemocratische decreten die een autoritaire president van de VS ondertekend. :')

Objectief verfieerbare inconsistentie?
pi_218351621
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol opmerkelijke ontwikkelingen zegt hij.
Dat ze vrienden waren was al jarenlang bekend, dat is toch echt niets nieuws.
Ik gebruik heel bewust de term 'ontwikkelingen', in plaats van 'onthullingen'. Wat de WSJ en andere media naar buiten brengen is op zichzelf niet heel opmerkelijk (al ben ik benieuwd waar de conservatieve krant nog meer mee komt).

Maar wat deze hele kwestie interessant maakt, is hoe Trump wild om zich heen slaat. Hij schreeuwt dat de Epstein List een 'hoax' is, die is opgesteld door Obama en de Dems, en roept dat het 'saai' is en dat mensen zich op iets anders moeten richten. En laten we vooral ook Ghislaine Maxwell in de gaten houden, die mogelijk vrij wordt gelaten in opdracht van Trump.

Bijzonder opmerkelijk allemaal, al snap ik heel goed dat jij het daar liever niet over hebt.

quote:
En de EU uit elkaar trekken is beleid waar ik alleen maar achter kan staan. Ik hoop dat hij daarom slaagt, deze extra ondemocratische bestuurslaag ben ik liever kwijt dan rijk.
Tsja, jij staat dan ook niet bekend om je doordachte kijk op zaken.
pi_218351649
Als…als…als…tump voortijdig zóu terugtreden, dan is Van toch automatisch van VP naar potus. En zal zeer waarschijnlijk het beleid voort zetten!?
# of is dit bnw?
pi_218351674
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De GOP is economisch natuurlijk liberaal in de basis
Je actief bemoeien met universiteiten, mediahuizen en de ingrediëntenlijst (!) van Coca Cola is natuurlijk zeer liberaal
  maandag 28 juli 2025 @ 12:45:04 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218351705
quote:

[..]De EU uit elkaar trekken is beleid waar ik alleen maar achter kan staan. Ik hoop dat hij daarom slaagt, deze extra ondemocratische bestuurslaag ben ik liever kwijt dan rijk.
Chivaz als vluchteling in de beste brexit tradities. We zullen je met liefde opvangen in Ter Apel tussen de andere paupers beste kerel.
pi_218351792
De hogere autoprijzen in de VS zullen zorgen voor minder auto's op de weg. Is gewoon een stukje klimaathysterie van Trump.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218351871
quote:

[..].

Maar je vindt niet dat dit dan door de lidstaten zelf moet worden bepaald kennelijk.
pi_218351887
Trots op Trump !

Zelfs de media aan de linkerkant erkennen dat dit een enorme winst is voor die zogenaamde “clown” aan de andere kant van de oceaan.

Als hij een “clown” is die de EU keihard bij de ballen heeft, ben ik wel benieuwd wat de EU dan wel niet is lol.
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 13:03:24 #272
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218351893

Grappig hoe dit nooit een probleem is bij AONN en Fox. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 juli 2025 @ 13:04:49 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218351900
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:02 schreef Eagles89 het volgende:
Trots op Trump !

Zelfs de media aan de linkerkant erkennen dat dit een enorme winst is voor die zogenaamde “clown” aan de andere kant van de oceaan.

Als hij een “clown” is die de EU keihard bij de ballen heeft, ben ik wel benieuwd wat de EU dan wel niet is lol.
De EU is nou niet zo goed in het verdedigen van belangen. Als het nu gaat om die van Oekraieners of hun eigen bevolking. Ze kunnen echt helemaal niks.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218351919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:26 schreef Basp1 het volgende:
Het over een ondemocratische bestuurslaag in de EU hebben en tegelijkertijd constant de loftrompet blazen voor alle ondemocratische decreten die een autoritaire president van de VS ondertekend. :')

Objectief verfieerbare inconsistentie?
De EU haten en Trump/Poetin aanbidden gaan hand in hand.
Het ene kan niet zonder het andere.
pi_218351929
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De EU is nou niet zo goed in het verdedigen van belangen. Als het nu gaat om die van Oekraieners of hun eigen bevolking. Ze kunnen echt helemaal niks.
Leuk verzonnen, maar het raakt kant noch wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')