abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218368832
Uiteraard komt er geen reactie op die buitengewoon interessante vraag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218368974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, zou de EU ook zo'n president moeten hebben die voor het Congress gaat staan en Donald Trump de grond in boort?
Zit jij eigenlijk meer op een hielenlikker te wachten of op iemand die tegen Trump en andere criminele autocraten ingaat?
pi_218369107
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 11:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zit jij eigenlijk meer op een hielenlikker te wachten of op iemand die tegen Trump en andere criminele autocraten ingaat?
Wie levert het meeste op?
pi_218369138
Bizar dat je hier als nieuwsmedium keihard over liegt, en meegaat in de propaganda van het Witte Huis.

twitter
pi_218369472
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:12 schreef Gunner het volgende:
’Donald Trump overweegt serieus gratie te verlenen aan Sean ’Diddy’ Combs’

De ene viezerik die gratie aan de andere wil geven. Quelle surprise
Ik snap echt niet wat hij daar zelf voor profijt aan zou hebben. Het maakt hem toch alleen maar nog meer verdacht, of zou Diddy een paar Trump coins kopen?
pi_218369510
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Bizar dat je hier als nieuwsmedium keihard over liegt, en meegaat in de propaganda van het Witte Huis.

[ x ]
Fox is dan ook geen nieuwsmedium maar een activistische propaganda zender, dan is het natuurlijk niet vreemd dat ze propaganda verspreiden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218370112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, Starmer zit daar zelfverzekerd, volkomen gesteund door zijn volk en hij kan leunen op een geweldige periode als PM.
Is dit hoe ik het goed beschrijf in de alternatieve realiteit?
klopt. hij weet inmiddels dat het slimmer trump uit te laten razen. er komt toch alleen maar onzin uit en als hij hem in de rede zou vallen wordt de onzin alleen op luidere toon herhaald. als hij weg kan je schuttingen die hij om getrapt heeft weer recht zetten. Cursus "om de idioot heen werken"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218370163
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, Starmer zit daar zelfverzekerd, volkomen gesteund door zijn volk en hij kan leunen op een geweldige periode als PM.
Is dit hoe ik het goed beschrijf in de alternatieve realiteit?
Probeer het eens om zonder van het ene naar het andere uiterste te gaan.
Genuanceerd zou je het kunnen noemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218370672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef Sabata het volgende:
Cursus "om de idioot heen werken"
Die cursus zouden we hier ook moeten toepassen door geïndoctrineerde maga fans gewoon in hun sap te laten gaarkoken en niet erop te reageren. :+
pi_218371081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef Sabata het volgende:

[..]
klopt. hij weet inmiddels dat het slimmer trump uit te laten razen. er komt toch alleen maar onzin uit en als hij hem in de rede zou vallen wordt de onzin alleen op luidere toon herhaald. als hij weg kan je schuttingen die hij om getrapt heeft weer recht zetten. Cursus "om de idioot heen werken"
Wishfull thinking op z’n best. Je gaat er vanuit dat het huidige beleid met een volgende president van tafel word geveegd. Als het succesvol blijkt te zijn en daar lijkt het vooralsnog een beetje op dan blijft het beleid gewoon staan ongeacht welke partij de macht grijpt.
pi_218371091
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[ x ]
Tax the rich lol.
pi_218371165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tax the rich lol.
Vind je het goed dat de federale overheid zoveel geld binnenharkt dat afkomstig is van Amerikaanse bedrijven en dan met name de middenstand?
pi_218371196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wishfull thinking op z’n best. Je gaat er vanuit dat het huidige beleid met een volgende president van tafel word geveegd. Als het succesvol blijkt te zijn en daar lijkt het vooralsnog een beetje op dan blijft het beleid gewoon staan ongeacht welke partij de macht grijpt.
Je weet een dag voordat ze ingaan toch niet wat het effect is op de handel? Hoe kun je dan zeggen of iets succes heeft?
pi_218371244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vind je het goed dat de federale overheid zoveel geld binnenharkt dat afkomstig is van Amerikaanse bedrijven en dan met name de middenstand?
Daar boven op de vraag:
Vind je het goed dat de president pedo's beschermd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218371293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goede vraag, het gaat tegen mijn principes in om bedrijven en consumenten extra te belasten.
Tegelijkertijd vind ik het wel apart dat je post word geliked door mensen die juist een voorstander zijn van het extra belasten van het bedrijfsleven.
Kan ik daar dan weer uit opmaken dat het extra belasten van het bedrijfsleven ineens slecht is omdat Trump het doet?
pi_218371531
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goede vraag, het gaat tegen mijn principes in om bedrijven en consumenten extra te belasten.
Dat niet alleen, je bent vrij consequent in je minachting van de federale overheid. Dat is ook de reden dat ik er naar vraag, want als je dat echt vindt dan kun je volgens mij geen fan zijn van Trump. Trump is zeer consequent in het naar zich toe trekken van federale macht, de staten hebben nul komma nul te zeggen over de tarifs bijvoorbeeld. De staten hebben macht in de Senaat, die door Trump genegeerd en geschoffeerd wordt. Normaal gesproken zouden tariffs ingevoerd moeten worden via Congress, zodat de afgevaardigden en senatoren van de staten die daardoor geraakt worden er nog wat over kunnen zeggen.

Dan hebben we het nog niet eens over de Supreme Court die alleen maar meer macht weghaalt bij de andere onderdelen van de trias politica en die aan de president geeft. Vandaar dat ik ook vraag, als je oprecht vindt dat de federale overheid zo klein mogelijk moet zijn, hoe kun je dan op welke manier dan ook Trump steunen?

Want nogmaals, al dat geld dat opgehaald wordt met die tariffs verdwijnt in de zakken van de federale overheid. De staten zien daar geen cent van terug, zeker de Democratische staten niet.

Wat betreft je tweede punt, het meerendeel van dit geld wordt opgehaald bij de kleinere bedrijven. De grote bedrijven vinden manieren om die tariffs niet of minder te betalen. Dus van 'tax the rich' is hier bij uitstek geen sprake.
pi_218371594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat niet alleen, je bent vrij consequent in je minachting van de federale overheid. Dat is ook de reden dat ik er naar vraag, want als je dat echt vindt dan kun je volgens mij geen fan zijn van Trump. Trump is zeer consequent in het naar zich toe trekken van federale macht, de staten hebben nul komma nul te zeggen over de tarifs bijvoorbeeld. De staten hebben macht in de Senaat, die door Trump genegeerd en geschoffeerd wordt. Normaal gesproken zouden tariffs ingevoerd moeten worden via Congress, zodat de afgevaardigden en senatoren van de staten die daardoor geraakt worden er nog wat over kunnen zeggen.

Dan hebben we het nog niet eens over de Supreme Court die alleen maar meer macht weghaalt bij de andere onderdelen van de trias politica en die aan de president geeft. Vandaar dat ik ook vraag, als je oprecht vindt dat de federale overheid zo klein mogelijk moet zijn, hoe kun je dan op welke manier dan ook Trump steunen?

Want nogmaals, al dat geld dat opgehaald wordt met die tariffs verdwijnt in de zakken van de federale overheid. De staten zien daar geen cent van terug, zeker de Democratische staten niet.

Wat betreft je tweede punt, het meerendeel van dit geld wordt opgehaald bij de kleinere bedrijven. De grote bedrijven vinden manieren om die tariffs niet of minder te betalen. Dus van 'tax the rich' is hier bij uitstek geen sprake.
Valide punten allemaal, ik heb ooit in het verleden gezegd dat ik liever Rand Paul had gezien als president waarop Koos helaas terecht opmerkte dat die het nooit zou worden omdat hij het charisma heeft van een vaatdoek.
Desalniettemin is Trump veruit de beste keuze als je hem vergelijkt met welke willekeurige democraat ook. Vooral als het gaat om het maatschappelijke aspect.
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 17:19:07 #143
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218371610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Valide punten allemaal, ik heb ooit in het verleden gezegd dat ik liever Rand Paul had gezien als president waarop Koos helaas terecht opmerkte dat die het nooit zou worden omdat hij het charisma heeft van een vaatdoek.
Desalniettemin is Trump veruit de beste keuze als je hem vergelijkt met welke willekeurige democraat ook. Vooral als het gaat om het maatschappelijke aspect.
Make human trafficking and sexual exploitation of minors great again!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:20:32 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218371625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar boven op de vraag:
Vind je het goed dat de president pedo's beschermd?
Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218371690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tax the rich lol.
Mijn visie op belastingen en inrichting van de samenleving is wel wat complexer dan 'tax the rich'.

Verder is het punt natuurlijk dat een nieuwsmedium keihard liegt wanneer het claimt dat die tariffs worden opgehoest door 'andere landen'.
pi_218371703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een flinke hoeveelheid ruimte tussen Paul en Trump binnen de Republikeinse partij. Is daar niemand die je liever zou zien dan?

Verder vraag ik me af wat dat maatschappelijke aspect betekent, is dat cultuur?
pi_218371796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn visie op belastingen en inrichting van de samenleving is wel wat complexer dan 'tax the rich'.

Verder is het punt natuurlijk dat een nieuwsmedium keihard liegt wanneer het claimt dat die tariffs worden opgehoest door 'andere landen'.
Ik weet het, maar het komt ieder geval enigszins op hetzelfde neer. Het geld word opgehoest door de consument en het bedrijfsleven.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat mensen die constant roepen dat het bedrijfsleven en de rijken zwaarder belast moeten worden nu roepen dat zwaarder belasten ineens vreselijk is want Trump tarrifs.
Ik ben erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat.
pi_218371836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet het, maar het komt ieder geval enigszins op hetzelfde neer. Het geld word opgehoest door de consument en het bedrijfsleven.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat mensen die constant roepen dat het bedrijfsleven en de rijken zwaarder belast moeten worden nu roepen dat zwaarder belasten ineens vreselijk is want Trump tarrifs.
Ik ben erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat.
Dit soort belastingen worden opgehoest door de consument, de gewone burger.

Ik heb niet de illusie dat je mijn soms uitvoerige bijdragen volledig tot je neemt, maar ik pleit nou juist consequent voor lastenverlichting voor de 'gewone burger'.

Oftewel een verschuiving van belasting op arbeid naar kapitaal.
pi_218371891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een flinke hoeveelheid ruimte tussen Paul en Trump binnen de Republikeinse partij. Is daar niemand die je liever zou zien dan?

Verder vraag ik me af wat dat maatschappelijke aspect betekent, is dat cultuur?
De partij van een kleine overheid etc is dood. Die stroming heeft geen enkele kans van slagen sinds Trump de partij heeft veranderd in de partij die het nu is.
Figuren zoals Massie en Paul zullen nooit echt een rol van betekenis kunnen gaan spelen in de partij.

Ik doelde inderdaad meer op het culturele aspect, een figuur zoals Trump is/was blijkbaar broodnodig om een beetje normaliteit terug te krijgen in de maatschappij.
pi_218371899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit soort belastingen worden opgehoest door de consument, de gewone burger.

Ik heb niet de illusie dat je mijn soms uitvoerige bijdragen volledig tot je neemt, maar ik pleit nou juist consequent voor lastenverlichting voor de 'gewone burger'.

Oftewel een verschuiving van belasting op arbeid naar kapitaal.
Uiteindelijk komt elke belastingverhoging bij de consument terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')