abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218322252

Gedragsregels in dit topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218322505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:03 schreef snabbi het volgende:

[..]
Als je zo naar het jaarverslag kijkt, dan zou ik juist een cursus accountancy aanraden.
Ik rond het af maar je hebt: 38 miljoen euro aan langlopende schulden, 82 miljoen aan kortlopende schulden maakt 120 miljoen euro korte/langlopende schulden. Je hebt een eigen vermogen van 14 miljoen. Dat maakt 134 miljoen euro.

Ik zie niet waar je opmerking hout snijdt. Dramatische verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. De verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden is ook niet goed.

Maar goed je hoeft mij niet te geloven.

quote:
Ook bij de financiële situatie van Feyenoord zijn vraagtekens te zetten: de club blijft steken op 18 van de 40 punten in de FRS-ranking en blijft daarmee slechts 3 punten verwijderd van verscherpt toezicht. De club heeft dezelfde waardering als 2023, ondanks de 40 miljoen euro aan Europese premies en de tientallen miljoenen aan transferinkomsten in 2024.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:43:41 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218322551
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:38 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik rond het af maar je hebt: 38 miljoen euro aan langlopende schulden, 82 miljoen aan kortlopende schulden maakt 120 miljoen euro korte/langlopende schulden. Je hebt een eigen vermogen van 14 miljoen. Dat maakt 134 miljoen euro.

Ik zie niet waar je opmerking hout snijdt. Dramatische verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. De verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden is ook niet goed.

[..]

Zit daar die 150 miljoen aan verkopen sinds januari bij?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218322556
Die arme Borges heeft zijn interview met Joep Schreuder al achter de kiezen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:46:38 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218322581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Meteen die pleister eraf trekken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:53:43 #6
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218322651
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hij keek alsof ie in een vreemde sketch was beland _O-
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:58:47 #7
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218322711
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Meteen die pleister eraf trekken.
Die vraagt zich nu dus af of zijn transfer alsnog kan klappen
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:01:01 #8
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_218322739
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Uhhh oepsie!
pi_218322756
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat het helpt lijkt me duidelijk. Maar het punt is dat Henkie me weg zet als gekkie als ik zeg dat 120 miljoen euro van de 134 miljoen euro op de balans schuld is. Zonder onderbouwing verder. Lul de behanger.

Los daarvan denk ik dat Feyenoord financieel allemaal wel wat kwetsbaar oogt op papier. Je moet die Champions League eigenlijk niet missen als je wil doorpakken. Maar goed dat zijn open deuren.
pi_218322804
quote:

[..]

[..]

Februari belde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:12:23 #11
262211 hhh38
pi_218322852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:03 schreef Wotte het volgende:

[..]
Dat het helpt lijkt me duidelijk. Maar het punt is dat Henkie me weg zet als gekkie als ik zeg dat 120 miljoen euro van de 134 miljoen euro op de balans schuld is. Zonder onderbouwing verder. Lul de behanger.

Los daarvan denk ik dat Feyenoord financieel allemaal wel wat kwetsbaar oogt op papier. Je moet die Champions League eigenlijk niet missen als je wil doorpakken. Maar goed dat zijn open deuren.
Dit is wel de kern van het verhaal. Geen enkele club in Nederland kan echt doorpakken bij een jaar zonder CL.

Daarom had Ajax zoveel geluk dat ze in een overleefjaar meteen weer top 2 eindigden.
pi_218322856
Ik wil dat iedereen zich aan de feiten houdt want ik lees bullshit

quote:
Transferverkopen Feyenoord in 2025 (bijgewerkt)
Speler Bestemming Opbrengst (¤ mln)
Santiago Giménez AC Milan 35
Dávid Hancko Atlético Madrid 30
Quilindschy Hartman Brighton 20
Marcos López Girona 3,5
Neraysho Kasanwirjo Rapid Wien 1
Patrik Walemark Molde FK 1,5
Ramon Hendriks Vitesse 0,7
Mimeirhel Benita Excelsior 0,5
Fredrik Bjørkan Verkocht (geschat) 0,3
Jacob Rasmussen Brøndby 2,0
Gjivai Zechiël SC Heerenveen 1,0
Aliou Baldé OGC Nice 6,0

🧾 Totale transferinkomsten 2025 (inclusief Hancko)
Bedrag (¤ mln)
Totale verkopen ≈ 102,5 miljoen eur

quote:
Champions League-inkomsten
Feyenoord vestigde in het seizoen 2024/2025 een record wat betreft Europese inkomsten. In de Champions League verdiende de club:

Totaal: ¤76,5 miljoen, bestaande uit:

Startpremie: ¤18,62 mln

Mediagelden: ¤19,8 mln

Prestatiebonussen: ¤26,1 mln

Kaartverkoop: ¤12,0 mln 
en.wikipedia.org
+2
fr12.nl
+2
transfermarkt.com
+2

Totaal komen we dan uit op

76.5 + 102.5 = 179 miljoen

Die kut Kakkerlakken hebben nog nooit zoveel geld gezien
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:14:22 #13
262211 hhh38
pi_218322880
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef Cryptonees het volgende:
Ik wil dat iedereen zich aan de feiten houdt want ik leeft bullshit
[..]
[..]

Ik vind dit een hele rare act klaas
pi_218322971
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef Cryptonees het volgende:
Ik wil dat iedereen zich aan de feiten houdt want ik lees bullshit
[..]
[..]

Baldé, Rasmussen, Bjorkan verkocht? :')
pi_218322985
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:07 schreef CR7 het volgende:

[..]
Februari belde
Maar goed als we dan toch koffiedik kijken en zo ook rekenen Heb je inmiddels ook wel 50/60 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers. Zal wel het een en ander aan de strijkstok blijven hangen bij makelaars en dergelijke. Uitgaande is 150 ook niet netto.

Al met al heb je die cijfers gewoonweg niet.
pi_218322998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Hij is wel redelijk volhardend.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:25:14 #17
474254 GurneyIsBestOke
pi_218323002
quote:

[..]
Klaas die een domme act doet is ook wel een beetje als Lex Immers die doet alsof ie Jhonny van de Beukering is.

Het wordt er niet beter op zeg maar.
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:30:14 #18
262211 hhh38
pi_218323057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Klaas die een domme act doet is ook wel een beetje als Lex Immers die doet alsof ie Jhonny van de Beukering is.

Het wordt er niet beter op zeg maar.
Ik vind dit een leuke vergelijking :)
pi_218323062
quote:

[..]
Klaas? Ik ben geen Klaas. ik ken geen klaas hier. De enige Klaas die ik ken is Klaas Bruinsma. Dat was een hele goede vriend van me.
pi_218323110
Robin is not amused en legt de vinger op de (een) zere plek

quote:
Wat ik persoonlijk, en dat wil ik even kwijt, wel vervelend vind, is dat best veel dingen lekken bij Feyenoord. Ik hoop heel erg dat Feyenoord-supporters dat ook beseffen. Want dat zit gewoon mogelijke transfers in de weg. Dat is nu ook een aantal keren het geval. Daarmee zeg ik niet dat elke primeur raak is, want soms zitten ze er ook naast, maar het helpt de club niet. Dat maakt het werk voor bijvoorbeeld Dennis te Kloese heel erg moeilijk. Stel dat wij met elkaar met een transfer bezig zijn, en het lekt te vroeg uit, dan moeten die Feyenoord-supporters die dat lekken, er wel rekening mee houden dat dit een negatieve uitwerking heeft op een mogelijke transfer voor hun club. Dat is denk ik wel iets, waarin ik hoop dat we beter met elkaar gaan meedenken. Het is een heel frustrerende factor en werkt het proces ook tegen. Soms hebben we net even een paar dagen nodig dat het even rustig blijft. Binnen onze samenwerking gaat het allemaal hartstikke goed, maar hoe dingen dan uitlekken, ik heb geen idee.’
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:35:51 #21
474254 GurneyIsBestOke
pi_218323125
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:34 schreef H.FR het volgende:
Robin is not amused en legt de vinger op de (een) zere plek
[..]

_O-

Echt iedereen bij Feyenoord HAAT Jannes.
Met pijn en moeite derde
pi_218323143
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
_O-

Echt iedereen bij Feyenoord HAAT Jannes.
Hij heeft vermoedelijk al meerdere transfers verkloot de laatste jaren.

Ik sluit niet uit dat we nu Tengstedt hebben in plaats van een echt goede spits hierdoor.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_218323181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dit is wel de kern van het verhaal. Geen enkele club in Nederland kan echt doorpakken bij een jaar zonder CL.

Daarom had Ajax zoveel geluk dat ze in een overleefjaar meteen weer top 2 eindigden.
Ik vind de uitgaven wel vrij fors (vallen wel deels in verschillende boekjaren) zeker gezien de laatste jaarrekening en onzekerheid bij de Champions League. Dat scheelt al gauw een miljoen of dertig. In het slechtste geval geef je gechargeerd 50 miljoen uit plus CL gat dan verdampt de boel snel.

Ze nemen wel al risico's.
pi_218323195
https://www.espn.nl/voetb(...)gaande-met-feyenoord

Eigenlijk vind ik dat je met zo'n shitload aan blessures lekker moet bijtekenen. Genoeg interesse voor hem maar dan moet je niet elke drie maanden kapot zijn.
blablablabla
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:45:56 #25
474254 GurneyIsBestOke
pi_218323253
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:37 schreef H.FR het volgende:

[..]
Hij heeft vermoedelijk al meerdere transfers verkloot de laatste jaren.
Ik vind het stiekem ook wel grappig dat een narcistische zolderkamerautist nu al een jaar of vijf de hele club ontregeld krijgt met zijn primeurtjes. Past wel bij Feyenoord.

Maar ook wel lastig natuurlijk, zo’n hijgende Jannes met een aluminium-hoedje. Alleen je gaat er ook nooit meer vanaf komen. Die vent is echt knettergek, en zolang hij weleens een echt nieuwtje heeft zal hij een publiek hebben.
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:54:11 #26
262211 hhh38
pi_218323372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:40 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik vind de uitgaven wel vrij fors (vallen wel deels in verschillende boekjaren) zeker gezien de laatste jaarrekening en onzekerheid bij de Champions League. Dat scheelt al gauw een miljoen of dertig. In het slechtste geval geef je gechargeerd 50 miljoen uit plus CL gat dan verdampt de boel snel.

Ze nemen wel al risico's.
Oude boekjaar (waar we met verkoop Gimenez en dikke CL inkomsten sowieso dik in de plus staan):
Uit: Hartman, Lopez, Vd Belt, Benita +15 miljoen
In: Steijn -10 miljoen

Nieuwe boekjaar:
Uit: Milambo, Hancko, Pedersen, Sebaoui, Haen +55 miljoen
In: Valente, Diarra, Watanabe, Tengstedt, Bos -30/35 miljoen

Volgens mij valt dat enorm mee qua risico.
pi_218323393
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Oude boekjaar (waar we met verkoop Gimenez en dikke CL inkomsten sowieso dik in de plus staan):

Nieuwe boekjaar:

Laat Wotte toch lekker gaan. :)
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:56:16 #28
262211 hhh38
pi_218323401
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vind het stiekem ook wel grappig dat een narcistische zolderkamerautist nu al een jaar of vijf de hele club ontregeld krijgt met zijn primeurtjes. Past wel bij Feyenoord.

Maar ook wel lastig natuurlijk, zo’n hijgende Jannes met een aluminium-hoedje. Alleen je gaat er ook nooit meer vanaf komen. Die vent is echt knettergek, en zolang hij weleens een echt nieuwtje heeft zal hij een publiek hebben.
Ik vind dat helemaal niet grappig. Maar je kan niet voorkomen dat zo'n gek bereid is de club te schaden voor z'n eigen ego. Dus moet je in ieder geval zorgen dat dat lek niet zit in de binnenste kring die zich bezighoudt met transfers.

Als SinterSjaak het lek is moet je hem vandaag nog de club uit werken, dat is onacceptabel.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:58:30 #29
262211 hhh38
pi_218323427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Laat Wotte toch lekker gaan. :)
Dit soort discussies zijn vooral vaak vermoeiend omdat iedereen van alles kan beweren tot het jaarverslag uit is, maar wat er deze maand gebeurt zien we pas in oktober 2026 terug.
pi_218323471
quote:

[..]

[..]

Er zijn 3 elementen die ik hiervoor wil aanhalen. Nog los van het feit dat Feyenoord allerlei aankopen doet, maar jij de conclusie trekt dat een interne discussie wel moet gaan over de financiële mogelijkheden.

1) Je beschrijft aan de passiva-kant alleen de banktegoeden. Voor jou is deze blijkbaar heel belangrijk, maar vanuit een accountancy oogpunt zou ik die wat minder belangrijk plaatsen. Als je een opmerking wil maken over een kaspositie, dan moet je veel meer inzicht hebben in de verwachting van de kasstromen over tijd dan een enkele momentopname.

2) Je beschrijft de schuldpositie ten opzichte van eigen vermogen. Het klinkt misschien interessant, maar eigenlijk is het veel interessanter om die schuldpositie af te zetten tegen het bezit en de betaalbaarheid van de schuld. Je hoeft geen enkele Feyenoorder te overtuigen dat we komen uit een tijd waarin dit eigenlijk negatief was en dat we nu uit deze tijd ontsnapt zijn. De schuldenpositie is juist enorm verbeterd en we hebben onze loansharks vanuit de haven grotendeels uitgekocht.

3) Wel of geen kwalificatie van de Champions League is niet relevant voor de begroting, omdat Feyenoord de begroting maakt zonder de inkomsten vanuit Europa van het komende jaar. Dus dat mislopen van de inkomsten kan heel relevant zijn naar de toekomst, maar niet nu. Dit is een van de grootste redenen waarom het salarisplafond wat Feyenoord hanteert zoveel lager ligt. Wat wel door Feyenoord gebruikt wordt in zijn financiële positie zijn de verkopen die er gedaan zijn, ook de verkopen die na de afsluiting van het gebroken boekjaar maar die nog wel in het jaarverslag genoemd worden, maar dus niet in de cijfers zitten. Met daarbij nog de andere inkomsten vanuit de Champions League van het afgelopen jaar en de verkoop vanuit de winterse transferperiode.
pi_218323511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal niet grappig. Maar je kan niet voorkomen dat zo'n gek bereid is de club te schaden voor z'n eigen ego. Dus moet je in ieder geval zorgen dat dat lek niet zit in de binnenste kring die zich bezighoudt met transfers.

Als SinterSjaak het lek is moet je hem vandaag nog de club uit werken, dat is onacceptabel.
Zo is het ook weer. Jannes heeft alleen primeurs omdat iemand hem die bezorgd. Die iemand moet optyfen.
pi_218323548
quote:

[..]

Nieuwe boekjaar:

Je leert het niet he? Waarom staat Paxiao er niet bij?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:17:08 #33
474254 GurneyIsBestOke
pi_218323649
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik probeer het ook maar een plekje te geven he :{

Het probleem zit denk ik niet eens binnen de club, het zullen vooral zaakwaarnemers, buitenlandse media, andere louche figuren zijn die dankbaar gebruik van hem maken. Jannes zal gewoon in zijn waanbeelden blijven hangen. Ik weet niet hoe je dit nog oplost, ik denk dat het onmogelijk is eigenlijk.
Met pijn en moeite derde
pi_218323684
quote:

[..]

Nieuwe boekjaar:

In het jaarverslag waar die positie uit gequote wordt, staat letterlijk:
quote:
Na balansdatum zijn Mats Wieffer, Ramon Hendriks, Marcus Pedersen (huur met koopoptie), Lutsharel Geertruida, Ondrej Lingr en de jeugdspelers Tidjany Toure, Nesto Groen en Lennard Hartjes getransfereerd. Samen met doorverkopen op eerdere transfers waaronder die van Crysencio Summerville is met deze transfers een positief resultaat vergoedingssommen gerealiseerd van circa EUR 45 miljoen
Hiervan is ook een deel al weer geïnvesteerd, maar dit is het echte bedrag en niet het bedrag wat we moeten gokken wat er overblijft na zaakwaarnemers, andere club-vergoedingen etc.
We hebben voor dit seizoen 67m aan spelers verkocht - inderdaad ook nog dat resultaat van het vorige boekjaar waarin Santi bijv nog bij moet komen.
pi_218323691
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dit soort discussies zijn vooral vaak vermoeiend omdat iedereen van alles kan beweren tot het jaarverslag uit is, maar wat er deze maand gebeurt zien we pas in oktober 2026 terug.
Dat klopt grotendeels, maar als iemand met cijfers gaat strooien, vind ik het geen probleem om daar inhoudelijk op te reageren.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:25:50 #36
262211 hhh38
pi_218323753
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het probleem zit denk ik niet eens binnen de club, het zullen vooral zaakwaarnemers, buitenlandse media, andere louche figuren zijn die dankbaar gebruik van hem maken. Jannes zal gewoon in zijn waanbeelden blijven hangen. Ik weet niet hoe je dit nog oplost, ik denk dat het onmogelijk is eigenlijk.
Als er meerdere keren in de media over geklaagd wordt is het sowieso erger dan bij Ajax en PSV. Dat betekent dat de reguliere transferwatchers (zoals Fabrizio, maar ook binnenlandse zoals Mounir Boualin) minder informatie hebben van die clubs dan bij ons. Daardoor vermoed ik dat het meer is dan alleen zaakwaarnemers die er belang bij hebben, want voor alle grote clubs zou wel iemand te vinden zijn die het wil publiceren. Bij ons komt het echt van binnen de club.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:50:44 #37
474254 GurneyIsBestOke
pi_218323950
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als er meerdere keren in de media over geklaagd wordt is het sowieso erger dan bij Ajax en PSV. Dat betekent dat de reguliere transferwatchers (zoals Fabrizio, maar ook binnenlandse zoals Mounir Boualin) minder informatie hebben van die clubs dan bij ons. Daardoor vermoed ik dat het meer is dan alleen zaakwaarnemers die er belang bij hebben, want voor alle grote clubs zou wel iemand te vinden zijn die het wil publiceren. Bij ons komt het echt van binnen de club.
Ajax en PSV hebben dan ook niet zo’n schaamteloze debiel met een netwerk. Je moet ook niet vergeten dat Jannes het meeste heeft opgebouwd toen hij nog niet zo erg geradicaliseerd was, tussen 2019 en zo’n 2021 was hij op zich een prima bron. Daar teert hij ook nog wel een beetje op, waardoor hij het nu kan doen met een combinatie van louche bronnen en zijn eigen onzin.

Bovendien is de hele situatie gewoon vrij zeldzaam, want die vent is echt de weg kwijt. Hij heeft een website waar hij zelf de hele redactie is maar nog wel mensen naar komen, hij beschadigt de club moedwillig maar is er zelf van overtuigd dat hij het allemaal ‘in clubbelang’ doet. Zo iemand kan je eigenlijk niet repliceren. Échte clubliefhebbers (zonder stoornis) waren op dit punt allang gekapt, andere transferwatchers zullen niet zo gauw een hyperfocus hebben op één club.

Ik ben er daarom van overtuigd dat hij geen bronnen meer heeft binnen Feyenoord, in ieder geval (maar dat hij ze wel ooit had).
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:54:28 #38
262211 hhh38
pi_218324014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ajax en PSV hebben dan ook niet zo’n schaamteloze debiel met een netwerk. Je moet ook niet vergeten dat Jannes het meeste heeft opgebouwd toen hij nog niet zo erg geradicaliseerd was, tussen 2019 en zo’n 2021 was hij op zich een prima bron. Daar teert hij ook nog wel een beetje op, waardoor hij het nu kan doen met een combinatie van louche bronnen en zijn eigen onzin.

Bovendien is de hele situatie gewoon vrij zeldzaam, want die vent is echt de weg kwijt. Hij heeft een website waar hij zelf de hele redactie is maar nog wel mensen naar komen, hij beschadigt de club moedwillig maar is er zelf van overtuigd dat hij het allemaal ‘in clubbelang’ doet. Zo iemand kan je eigenlijk niet repliceren.
Wat ik wil zeggen is dat als zaakwaarnemers voelen dat ze iets moeten lekken dat ze dat zullen doen, of een club nou iemand zoals Jannes heeft of niet. Er is altijd wel iemand te vinden die het wil publiceren. Hoe groot het netwerk van Jannes is maakt in zo'n scenario niet uit.

Ik vrees dat er iemand binnen de club zit met een hekel aan Te Kloese.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:58:59 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218324050
quote:

[..]

Tijd dat men eens bij Jannes in de voortuin gaat staan, lijkt me niet heel ver weg meer eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:00:27 #40
262211 hhh38
pi_218324068
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Tijd dat men eens bij Jannes in de voortuin gaat staan, lijkt me niet heel ver weg meer eigenlijk.
Dat zou, voor de verandering, nou eens totaal terecht zijn
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:02:51 #41
268491 fetX
pi_218324106
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Bovendien is de hele situatie gewoon vrij zeldzaam, want die vent is echt de weg kwijt. Hij heeft een website waar hij zelf de hele redactie is maar nog wel mensen naar komen, hij beschadigt de club moedwillig maar is er zelf van overtuigd dat hij het allemaal ‘in clubbelang’ doet. Zo iemand kan je eigenlijk niet repliceren. Échte clubliefhebbers (zonder stoornis) waren op dit punt allang gekapt, andere transferwatchers zullen niet zo gauw een hyperfocus hebben op één club.
Die website is inmiddels alweer vrij irrelevant. Volgens mij heeft hij daar ook een soort ‘ruzie’ of ‘meningsverschil’ mee. Het nieuws staat net zo snel op FR12 als op 1908.nl. Verder post hij al die primeurs alweer een tijdje via zijn oude account.

Verder mag hij inderdaad wel gaan stoppen met dat vroeg brengen van die primeurs. Snap echt niet waarom je dat nou allemaal per sé wilt. Brengt alleen maar schade toe en dat is nu al meerdere keren gebleken, danwel naar buiten gekomen.
pi_218324111
quote:

[..]

Jannes zal gewoon in zijn waanbeelden blijven hangen. Ik weet niet hoe je dit nog oplost, ik denk dat het onmogelijk is eigenlijk.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218324136
Jannes die dreigt targets online te gooien als Feyenoord "niet stopt met janken" :') Wat een figuur.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:18:15 #44
262211 hhh38
pi_218324195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:08 schreef Alaianaya het volgende:
Jannes die dreigt targets online te gooien als Feyenoord "niet stopt met janken" :') Wat een figuur.
Denken dat je een club kan chanteren met je domme nieuwtjesplatform :')
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:23:30 #45
474254 GurneyIsBestOke
pi_218324242
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Wat ik wil zeggen is dat als zaakwaarnemers voelen dat ze iets moeten lekken dat ze dat zullen doen, of een club nou iemand zoals Jannes heeft of niet. Er is altijd wel iemand te vinden die het wil publiceren. Hoe groot het netwerk van Jannes is maakt in zo'n scenario niet uit.

Ik vrees dat er iemand binnen de club zit met een hekel aan Te Kloese.
Dat geloof ik dus niet, als dat echt zo was hadden ze die allang gevonden. Dit speelt al jaren en is absoluut niet subtiel meer.

En voor het ander geldt, je zal zelden iemand hebben die zo actief jaagt op nieuwtjes als Jannes. En al helemaal niet iemand die je zo gemakkelijk kan manipuleren.
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 25 juli 2025 @ 23:46:21 #46
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218324434
Jongens, straks komt ie hier weer z'n ego strelen met z'n vrije hand :{

Alsnog we nog niet genoeg dorpsgekken hebben.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_218324450
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:01 schreef snabbi het volgende:

[..]
Er zijn 3 elementen die ik hiervoor wil aanhalen. Nog los van het feit dat Feyenoord allerlei aankopen doet, maar jij de conclusie trekt dat een interne discussie wel moet gaan over de financiële mogelijkheden.

1) Je beschrijft aan de passiva-kant alleen de banktegoeden. Voor jou is deze blijkbaar heel belangrijk, maar vanuit een accountancy oogpunt zou ik die wat minder belangrijk plaatsen. Als je een opmerking wil maken over een kaspositie, dan moet je veel meer inzicht hebben in de verwachting van de kasstromen over tijd dan een enkele momentopname.

2) Je beschrijft de schuldpositie ten opzichte van eigen vermogen. Het klinkt misschien interessant, maar eigenlijk is het veel interessanter om die schuldpositie af te zetten tegen het bezit en de betaalbaarheid van de schuld. Je hoeft geen enkele Feyenoorder te overtuigen dat we komen uit een tijd waarin dit eigenlijk negatief was en dat we nu uit deze tijd ontsnapt zijn. De schuldenpositie is juist enorm verbeterd en we hebben onze loansharks vanuit de haven grotendeels uitgekocht.

3) Wel of geen kwalificatie van de Champions League is niet relevant voor de begroting, omdat Feyenoord de begroting maakt zonder de inkomsten vanuit Europa van het komende jaar. Dus dat mislopen van de inkomsten kan heel relevant zijn naar de toekomst, maar niet nu. Dit is een van de grootste redenen waarom het salarisplafond wat Feyenoord hanteert zoveel lager ligt. Wat wel door Feyenoord gebruikt wordt in zijn financiële positie zijn de verkopen die er gedaan zijn, ook de verkopen die na de afsluiting van het gebroken boekjaar maar die nog wel in het jaarverslag genoemd worden, maar dus niet in de cijfers zitten. Met daarbij nog de andere inkomsten vanuit de Champions League van het afgelopen jaar en de verkoop vanuit de winterse transferperiode.
1. Uiteraard is het laaghangend fruit maar je conclusie op basis van dat toch wel opmerkelijke saldo is ook kort door de bocht. Ik neem aan dat je de liquide middelen aan de activa zijde bedoeld? Mijns inziens geeft het wel degelijk iets fundamenteels iets over de kasstroom van de club. Zeker in een branche waar liquiditeit van belang is om slagkracht te hebben. Het is niet ondenkbaar dat transfers bemoeilijkt worden als je die operationele slagkracht mist als men teveel geld vooraf eist?

2. Ik vind dit een bijzondere take dat je dit als een of-of ziet terwijl het mijns inziens en-en is. Solvabiliteit hangt samen met de verhouding bezit schuld en de betaalbaarheid daarvan. Als je kijkt naar de verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden dat is niet goed te noemen.

3. Is mijns inziens ook niet helemaal conform de realiteit aangezien het wel/niet halen van Champions League miljoenen wel degelijk operationeel tekorten kan afdekken of investeringen mogelijk maakt. Laat staan de liquide middelen die er op korte termijn uit voortvloeien. De begroting zal wel sluitend zijn maar operationeel is het natuurlijk wel degelijk een ding.
pi_218324487
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:49 schreef Wotte het volgende:

[..]
1. Uiteraard is het laaghangend fruit maar je conclusie op basis van dat toch wel opmerkelijke saldo is ook kort door de bocht. Ik neem aan dat je de liquide middelen aan de activa zijde bedoeld? Mijns inziens geeft het wel degelijk iets fundamenteels iets over de kasstroom van de club. Zeker in een branche waar liquiditeit van belang is om slagkracht te hebben. Het is niet ondenkbaar dat transfers bemoeilijkt worden als je die operationele slagkracht mist als men teveel geld vooraf eist?

2. Ik vind dit een bijzondere take dat je dit als een of-of ziet terwijl het mijns inziens en-en is. Solvabiliteit hangt samen met de verhouding bezit schuld en de betaalbaarheid daarvan. Als je kijkt naar de verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden dat is niet goed te noemen.

3. Is mijns inziens ook niet helemaal conform de realiteit aangezien het wel/niet halen van Champions League miljoenen wel degelijk operationeel tekorten kan afdekken of investeringen mogelijk maakt. Laat staan de liquide middelen die er op korte termijn uit voortvloeien. De begroting zal wel sluitend zijn maar operationeel is het natuurlijk wel degelijk een ding.
Je kan het terug proberen te draaien naar mij, maar het is jouw analyse niet de mijne. Jij maakt de bewering dat intern gemor zou moeten komen uit een financiële positie. Dat terwijl er veel meer logischere verklaringen voor zijn.
1. Ik zie inderdaad dat Feyenoord enorme moeite heeft met transfers deze week. Als je het verslag een leest, dan weet je hoe ze aan liquiditeit komen.
2. Je mist hier de clue, het gaat om off-balance.
3. Het kan dat afdekken, alleen Feyenoord begroot niet op het halen van Europees voetbal in tegenstelling tot een aantal andere clubs.
pi_218324509
@Wotte weet het niet meer
pi_218324514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:57 schreef snabbi het volgende:

[..]
Je kan het terug proberen te draaien naar mij, maar het is jouw analyse niet de mijne.
1. Ik zie inderdaad dat Feyenoord enorme moeite heeft met transfers deze week. Als je het verslag een leest, dan weet je hoe ze aan liquiditeit komen.
2. Je mist hier de clue, het gaat om off-balance.
3. Het kan dat afdekken, alleen Feyenoord begroot niet op het halen van Europees voetbal in tegenstelling tot een aantal andere clubs.
1. Kredietlijn her en der zeker dat heb ik niet gelezen.
2. Ik volg je inderdaad niet meer. Waar hebben we het dan over? :D
3. Echt op helemaal geen Europees voetbal?

Maar nergens om het is opzich wel een interessante discussie.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 00:07:22 #51
262211 hhh38
pi_218324521
Het lijkt me dat we wel op minimaal EL begroten.
pi_218324523
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:02 schreef CR7 het volgende:
@:Wotte weet het niet meer
Ik snap inderdaad dat jij moeite hebt om het concept van een discussie te begrijpen :)
pi_218324560
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:06 schreef Wotte het volgende:

[..]
1. Kredietlijn her en der zeker dat heb ik niet gelezen.
2. Ik volg je inderdaad niet meer. Waar hebben we het dan over? :D
3. Echt op helemaal geen Europees voetbal?

Maar nergens om het is opzich wel een interessante discussie.
1. Ze verkopen de transfervordering aan financials om zowel het counterparty risico weg te nemen, alsmede de toekomstige gelden naar voren te halen.
2. Het bezit in spelerswaarde is off-balance, ze repareren het operationeel resultaat met de verplichting spelers te verkopen.
3. Ze nemen geen voorschot op de toekomstige Europese gelden in de begroting voor het operationele resultaat inderdaad. Ze stellen het operationele resultaat van het lopende jaar natuurlijk wel bij via de resultatenrekening, waardoor gedurende het seizoen wel geld kan vrijkomen. Het grote verschil met andere clubs is dus dat dit geld vooral "transfer" geld is en niet geld wat in het salarishuis zit. Dat salarishuis zorgt voor de meerjaren verplichting en dat is wat je echt in de problemen kan helpen wanneer je een slecht seizoen draait.

[ Bericht 8% gewijzigd door snabbi op 26-07-2025 00:44:28 ]
pi_218324573
User @snabbi laat lollertroller @Wotte alle hoeken van het veld zien!
pi_218324639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:07 schreef hhh38 het volgende:
Het lijkt me dat we wel op minimaal EL begroten.
Begroten kan je hier op 2 manieren uitleggen. Je hebt de incidentele uitgaven van een individuele transfer. Dat kan je precies vormgeven naar je eigen cashflow. Daarvoor kan je dus ook voor het komende seizoen rekening houden met de inkomsten die je weet die naar je toekomen.
Wanneer ik het over begroten heb, gaat het over wat je volgend seizoen aan Europese gelden gaat krijgen. Dat geld kan je meenemen in je salarishuishouding of niet. Feyenoord heeft haar salarishuishouding daar niet op gebaseerd. Het echte probleem is niet het aantrekken van een speler voor bijvoorbeeld 10m. Het probleem is dat je die speler een contract laat tekenen voor 4 jaar en dat je die 4 jaar aan cashflow moet gaan begroten.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 00:53:37 #56
262211 hhh38
pi_218324656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:48 schreef snabbi het volgende:

[..]
Begroten kan je hier op 2 manieren uitleggen. Je hebt de incidentele uitgaven van een individuele transfer. Dat kan je precies vormgeven naar je eigen cashflow. Daarvoor kan je dus ook voor het komende seizoen rekening houden met de inkomsten die je weet die naar je toekomen.
Wanneer ik het over begroten heb, gaat het over wat je volgend seizoen aan Europese gelden gaat krijgen. Dat geld kan je meenemen in je salarishuishouding of niet. Feyenoord heeft haar salarishuishouding daar niet op gebaseerd. Het echte probleem is niet het aantrekken van een speler voor bijvoorbeeld 10m. Het probleem is dat je die speler een contract laat tekenen voor 4 jaar en dat je die 4 jaar aan cashflow moet gaan begroten.
Ja dat snap ik. Maar volgens mij zijn onze totale kosten vóór vergoedingssommen (dus zonder transfers meegerekend) inmiddels hoger dan inkomsten bij geen Europees voetbal. Vorig jaar (toen we CL speelden en nog de tussenronde van de EL haalden) was het resultaat voor vergoedingssommen niet extreem positief. Als je daar de Europese inkomsten af zou halen zou het sowieso negatief zijn. Zelfs als je eventuele prestatiebonussen en de kosten van het organiseren van die extra wedstrijden er ook afhaalt.
pi_218324675
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:53 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja dat snap ik. Maar volgens mij zijn onze totale kosten vóór vergoedingssommen (dus zonder transfers meegerekend) inmiddels hoger dan inkomsten bij geen Europees voetbal. Vorig jaar (toen we CL speelden en nog de tussenronde van de EL haalden) was het resultaat voor vergoedingssommen niet extreem positief. Als je daar de Europese inkomsten af zou halen zou het sowieso negatief zijn. Zelfs als je eventuele prestatiebonussen en de kosten van het organiseren van die extra wedstrijden er ook afhaalt.
Eens. We begroten niet met de Europese prijzengelden, maar met het interen op het spelerskapitaal.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 01:13:37 #58
262211 hhh38
pi_218324700
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 01:03 schreef snabbi het volgende:

[..]
Eens. We begroten niet met de Europese prijzengelden, maar met het interen op het spelerskapitaal.
Dat is ook niet wat je wil natuurlijk. Vooral als je met je transferbeleid al aan het interen bent op je spelerskapitaal.
pi_218325052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:24 schreef snabbi het volgende:

[..]
1. Ze verkopen de transfervordering aan financials om zowel het counterparty risico weg te nemen, alsmede de toekomstige gelden naar voren te halen.
2. Het bezit in spelerswaarde is off-balance, ze repareren het operationeel resultaat met de verplichting spelers te verkopen.
3. Ze nemen geen voorschot op de toekomstige Europese gelden in de begroting voor het operationele resultaat inderdaad. Ze stellen het operationele resultaat van het lopende jaar natuurlijk wel bij via de resultatenrekening, waardoor gedurende het seizoen wel geld kan vrijkomen. Het grote verschil met andere clubs is dus dat dit geld vooral "transfer" geld is en niet geld wat in het salarishuis zit. Dat salarishuis zorgt voor de meerjaren verplichting en dat is wat je echt in de problemen kan helpen wanneer je een slecht seizoen draait.
De redenatie dat je schulden betaalbaar zijn omdat je spelers kunt verkopen vind ik persoonlijk een vrij theoretisch punt in de discussie van de betaalbaarheid ervan. Dat dubbeltje kan ook gewoon de andere kant opvallen qua blessures, transfervrij vertrek of tegenvallende prestaties. Ik zie niet helemaal waarom mijn punt niet valide is omdat deels je aangenomen kapitaal off balance staat? Feitelijk gezien is de verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden vrij matig te nemen. Dat zegt wel degelijk iets (in combinatie ogenschijnlijke beperkte liquiditeit) over de risico's en afhankelijkheid dat Feyenoord loopt bij het voldoen aan hun korte termijn verplichtingen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:07:16 #60
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218325641
Benieuw naar de nieuwelingen vandaag :Y
pi_218325762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 01:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat is ook niet wat je wil natuurlijk. Vooral als je met je transferbeleid al aan het interen bent op je spelerskapitaal.
Nee eens.
pi_218325852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:39 schreef Wotte het volgende:

[..]
De redenatie dat je schulden betaalbaar zijn omdat je spelers kunt verkopen vind ik persoonlijk een vrij theoretisch punt in de discussie van de betaalbaarheid ervan. Dat dubbeltje kan ook gewoon de andere kant opvallen qua blessures, transfervrij vertrek of tegenvallende prestaties. Ik zie niet helemaal waarom mijn punt niet valide is omdat deels je aangenomen kapitaal off balance staat? Feitelijk gezien is de verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden vrij matig te nemen. Dat zegt wel degelijk iets (in combinatie ogenschijnlijke beperkte liquiditeit) over de risico's en afhankelijkheid dat Feyenoord loopt bij het voldoen aan hun korte termijn verplichtingen.
Er lijken nu meerdere discussies te lopen.
Het originele punt wat je maakte is, dat de interne redenen wel financieel gedreven zouden moeten zijn. Dit inclusief de comment dat je daar geen accountant voor hoeft te zijn. Dat punt is in mijn ogen zeker niet bewezen. Als je dat punt heel hard wil maken, zal je toch echt meer moeten beargumenteren welke geldstromen er geweest zijn sinds dat jaarverslag en dat het geld daarom nu op moet zijn. Ook dat je geen accountant hoeft te zijn, wilde ik even laten zien dat juist accountancy hier veel meer doet dan jij ziet.

Het andere punt lijkt te zijn of er wel of geen gezonde financiële basis is. Dat Feyenoord er financieel kwetsbaar voor staat, is een feit. Dat punt maak je alleen niet door te wijzen naar wat een banksaldo is.
pi_218325893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:35 schreef snabbi het volgende:

[..]
Er lijken nu meerdere discussies te lopen.
Het originele punt wat je maakte is, dat de interne redenen wel financieel gedreven zouden moeten zijn. Dit inclusief de comment dat je daar geen accountant voor hoeft te zijn. Dat punt is in mijn ogen zeker niet bewezen. Als je dat punt heel hard wil maken, zal je toch echt meer moeten beargumenteren welke geldstromen er geweest zijn sinds dat jaarverslag en dat het geld daarom nu op moet zijn. Ook dat je geen accountant hoeft te zijn, wilde ik even laten zien dat juist accountancy hier veel meer doet dan jij ziet.

Het andere punt lijkt te zijn of er wel of geen gezonde financiële basis is. Dat Feyenoord er financieel kwetsbaar voor staat, is een feit. Dat punt maak je alleen niet door te wijzen naar wat een banksaldo is.
Ik blijf het als Ajax supporter vreemd vinden dat als een club bijna 200 miljoen opgehaald heeft in 2025, als de verkoop van Paxaio doorgaat, dat je Feyenoord nog financieel kwetsbaar kan noemen. Dat is best knap dan.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:00:15 #64
474254 GurneyIsBestOke
pi_218326017
Als Ajax supporter _O-
Met pijn en moeite derde
pi_218326153
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:44 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
Ik blijf het als Ajax supporter vreemd vinden dat als een club bijna 200 miljoen opgehaald heeft in 2025, als de verkoop van Paxaio doorgaat, dat je Feyenoord nog financieel kwetsbaar kan noemen. Dat is best knap dan.
Je telt te veel bedragen bij elkaar op. De verkoop na 1 juli valt niet meer in het seizoen van 2024-2025. Maar whatever, ik geef je die cadeau. Ook geef ik je cadeau, dat je in werkelijkheid van die 200m nog heel wat moet aftrekken in de vorm van makelaars, afdrachten aan andere clubs en belasting.

We hebben in 2024-2025 + de recente transfers ook 75m aan transfers uitgegeven. Hou je 125m over. De bedrijfslasten in het seizoen 2023-2024 waren 112m. Je hebt inderdaad genoeg geld om het einde van het komende seizoen te halen. Dat ziet er zeer solide uit hoor. -O-
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:33:43 #66
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326287

Moussa aanvoerder _O-
pi_218326305
kapoet maken
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:36:26 #68
262211 hhh38
pi_218326315
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:33 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

Moussa aanvoerder _O-
Extra manier om hem te overtuigen dat ie moet blijven?

Geen Sauer -O-

Wel mooi dat Lotomba weer fit is. Benieuwd naar hem en Watanabe.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 10:36:42 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218326318
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:33 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

Moussa aanvoerder _O-
dat is wel heel bijzonder ja
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:38:16 #71
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Geen Sauer -O-

Moussa zal toch ook wel door hebben dat hij nooit aanvoerder zal worden. En mocht hij echt willen vertrekken lijkt me zoiets hem niet overtuigen om te blijven :')

Je hebt Bijlow, Hwang, misschien zelfs Moder als optie in het veld lopen. Vreemde keuze.
pi_218326360
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:44 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
Dat doet decennia lang wanbeleid met je. Absurd dat een club met zo'n grote achterban en voorzieningen niet in staat is om structureel top 2 te zijn.
pi_218326396
quote:

[..]

Geen Sauer -O-

Wellenreuther, Timber, Borges, Tengstedt... ze zullen vast in actie komen in die andere oefenpot.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:53:56 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218326419
We komen nooit meer van Zerrouki af
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:57:55 #75
474254 GurneyIsBestOke
pi_218326437
quote:

Geen Sauer -O-
Valente en Read ook nog niet.
Met pijn en moeite derde
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:58:57 #76
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326441
jaaaa ze komen op het veld
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:59:28 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218326444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Zijn allemaal later erbij gekomen

Van Persie is geen Priske
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:01:06 #78
262211 hhh38
pi_218326454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maar Sauer heeft al meegedaan. Die heeft gisteren niet meegetraind dus hij zal een lichte blessure hebben.
pi_218326481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:18 schreef snabbi het volgende:

[..]
Je telt te veel bedragen bij elkaar op. De verkoop na 1 juli valt niet meer in het seizoen van 2024-2025. Maar whatever, ik geef je die cadeau. Ook geef ik je cadeau, dat je in werkelijkheid van die 200m nog heel wat moet aftrekken in de vorm van makelaars, afdrachten aan andere clubs en belasting.

We hebben in 2024-2025 + de recente transfers ook 75m aan transfers uitgegeven. Hou je 125m over. De bedrijfslasten in het seizoen 2023-2024 waren 112m. Je hebt inderdaad genoeg geld om het einde van het komende seizoen te halen. Dat ziet er zeer solide uit hoor. -O-
Geld is geld, het maakt niet uit op welke datum het geld binnenkomt.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:07:17 #80
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218326502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:04 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
Dat maakt redelijk uit in boekjaren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218326503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:04 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
dan moet je niet schrijven "in 2025", want er is geen 200m binnengekomen in 2025.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:08:53 #82
262211 hhh38
pi_218326510
Net toch maar Feyenoord One aangeschaft, maar dat kan je niet casten? :')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:09:26 #83
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326515
Zeiken om rood in een friendly _O-
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juli 2025 @ 11:09:36 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_218326518
Ik hoop op een goed Feijenoord seizoen. Ook Ajax en PSV en met een beetje mazzel AZ. Laat het maar knetteren.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:10:45 #85
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326527
Bijlow :N
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:10:49 #86
262211 hhh38
pi_218326528
Hoek van de keeper :{
pi_218326541
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat maakt redelijk uit in boekjaren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:07 schreef snabbi het volgende:

[..]
dan moet je niet schrijven "in 2025", want er is geen 200m binnengekomen in 2025.
Het is voor voetbalclub echt helemaal niets van meerwaarde om met winst of verlies bezig te houden en je met boekjaren bezig te houden. Je kan op de sluitdatum van het boekjaar 5 miljoen verlies hebben en dag erop iemand voor 30 miljoen verkopen. Wat zegt mij dat? Helemaal niets. Is niets anders dan een boekhoudkundige feit met weinig meerwaarde. Bij een club als ajax kan het wel invloed hebben die cijfers omdat het beursgenoteerd is. Dat heeft externe invloed op de koers en belangen van aandeelhouders

Bij Feyenoord hebben die cijfertjes nul invloed, behalve misschien in de budgetteringen en het beleid op de korte termijn. Elke transfer kan dat beleid beinvloeden.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:13:19 #88
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218326550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:08 schreef hhh38 het volgende:
Feyenoord One aangeschaft, maar dat kan je niet casten? :')
Beflikkering in z'n zuiverste soort.
pi_218326561
Waar kan ik de wedstrijd kijken?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218326567
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:14 schreef Ali_boo het volgende:
Waar kan ik de wedstrijd kijken?
Op de tribune :)
pi_218326595
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:12 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
[..]
Het is voor voetbalclub echt helemaal niets van meerwaarde om met winst of verlies bezig te houden en je met boekjaren bezig te houden. Je kan op de sluitdatum van het boekjaar 5 miljoen verlies hebben en dag erop iemand voor 30 miljoen verkopen. Wat zegt mij dat? Helemaal niets. Is niets anders dan een boekhoudkundige feit met weinig meerwaarde. Bij een club als ajax kan het wel invloed hebben die cijfers omdat het beursgenoteerd is. Dat heeft externe invloed op de koers en belangen van aandeelhouders

Bij Feyenoord hebben die cijfertjes nul invloed, behalve misschien in de budgetteringen en het beleid op de korte termijn. Elke transfer kan dat beleid beinvloeden.
Dit is voor elk bedrijf zo, maar goed daarom zeg ik ook in mijn antwoord. Je bedrijfslasten zijn 112m per jaar. Dus je kan 1 jaar overleven.
Het lijkt veel geld, maar alles is relatief.
pi_218326620
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef snabbi het volgende:

[..]
Dit is voor elk bedrijf zo, maar goed daarom zeg ik ook in mijn antwoord. Je bedrijfslasten zijn 112m per jaar. Dus je kan 1 jaar overleven.
Het lijkt veel geld, maar alles is relatief.
Ik vraag me af hoeveel miljard een club als Feyenoord nodig heeft om gezond te zijn. Als het na het afgelopen boekjaar niet gezond is kan het zich beter opheffen want zo een seizoen met zoveel transferinkomsten en CL inkomsten ga je de komende jaren niet meer krijgen.
pi_218326680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:19 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel miljard een club als Feyenoord nodig heeft om gezond te zijn. Als het na het afgelopen boekjaar niet gezond is kan het zich beter opheffen want zo een seizoen met zoveel transferinkomsten en CL inkomsten ga je de komende jaren niet meer krijgen.
Dit antwoord is natuurlijk vrij simpel. Hoeveel je nodig hebt, hangt af van hoeveel je in je bedrijfslasten uitgeeft.
pi_218326689
matige actie van moussa btw
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:26:28 #95
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218326690
Nou @hhh38? Is het je 25 euro al waard?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:31:43 #96
474254 GurneyIsBestOke
pi_218326727
quote:
Dit is Feyenoord

Wat verwacht je.
Met pijn en moeite derde
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:37:00 #97
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326795
Jaaaa

Die band doet Hadj goed :) /s
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:39:25 #98
262211 hhh38
pi_218326810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Nou @:hhh38? Is het je 25 euro al waard?
Behalve dat ik op m'n telefoon moet kijken is de kwaliteit prima.

Watanabe bevalt goed tot nu toe. Heel rustig aan de bal, stabiele verdediger. Sliti, Plug en Lotomba tot nu toe de zwakke schakels. Ueda en Steijn onzichtbaar
pi_218326812
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:37 schreef Divje het volgende:
Jaaaa

Die band doet Hadj goed :) /s
ja hij blijft nu niet zo bij de zijlijn maar gaat ver naar binnen met zn actie, prima actie en schot
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:41:34 #100
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326816
Ueda neemt bal aan.

Balverlies.
pi_218326818
quote:
Ik kan Feyenoord One gewoon casten van mijn telefoon naar mijn Chromecast hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218326835
quote:
Dat komt tzt met de upgrade, waarvoor je een schamele 10 euro per jaar extra betaald voor de nieuwe features.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:47:38 #103
262211 hhh38
pi_218326873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Op de webversie was er geen knopje, in de app nu wel gevonden. Maar hij vindt mijn TV niet.

Het is nog niet best tot nu toe :{
pi_218326887
eerste helft van de eerste helft kwamen we niet onder de druk uit, daarna begon het een beetje te lopen en konden we zelf ook wat druk op de bal zetten en kwamen we op 1-1. Zo tegen het einde van de eerste helft nog wat kansen voor Nice, daar hadden we makkelijk op 1-2 kunnen komen
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:49:36 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218326898
Lekker veldje wel, vanmiddag zelfde veld neem ik aan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:56:40 #106
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218326981
Announce Rav
pi_218327001
Eigenlijk moet je gewoon die Itakura er ook gewoon nog bij halen. Worden al die Jappen helemaal gek, en ze zijn met pakweg 125 miljoen daar, verdien je zo terug.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:58:55 #108
262211 hhh38
pi_218327008
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:49 schreef Caland het volgende:
Lekker veldje wel, vanmiddag zelfde veld neem ik aan?
Ja wie heeft dit vervallen stadion uitgekozen? :')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:58:58 #109
268491 fetX
pi_218327009
quote:
Jawel.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:59:06 #110
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218327012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Denken dat @hhh38 een telefoon heeft...
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:00:38 #111
262211 hhh38
pi_218327033
Ik bleek met m'n telefoon met een andere wifi verbonden te zijn :@
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:06:01 #112
262211 hhh38
pi_218327121
Centrum van Plug en Zerrouki ;(
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:14:19 #113
262211 hhh38
pi_218327209
Nice voetbalt er echt veel te makkelijk doorheen soms
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:21:13 #114
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218327293
:') :')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:29:33 #115
268491 fetX
pi_218327388
Er zit maar weinig vooruitgang in.
pi_218327440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:29 schreef fetX het volgende:
We gaan gewoon hetzelfde spelbeeld krijgen als de laatste wedstrijden in de competitie vanaf maart verwacht ik.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteiten van Robin van Persie als trainer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:44:39 #117
262211 hhh38
pi_218327598
Plug ontsnapt
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:49:16 #118
474254 GurneyIsBestOke
pi_218327645
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:29 schreef fetX het volgende:
Al tijd voor PANIEK?
Met pijn en moeite derde
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:53:07 #119
262211 hhh38
pi_218327684
Ik vond de samenhang nog matig als je bedenkt dat je over anderhalve week al zo'n belangrijke wedstrijd hebt. Je had nu eigenlijk al met je beoogde basis moeten spelen.

Er moet echt heel snel nog een centrale verdediger bij.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:09:23 #120
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218327798
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:53 schreef hhh38 het volgende:
Ik vond de samenhang nog matig als je bedenkt dat je over anderhalve week al zo'n belangrijke wedstrijd hebt. Je had nu eigenlijk al met je beoogde basis moeten spelen.

Gezien de omstandigheden was dat wel een beetje wat je kon verwachten. Er is geen samenhang als je net je eerste wedstrijd speelt als een watanabe bijv. Verder eens dat je nog meer verdedigers nodig hebt. Plug en Zerrouki achterin kan niet je eerste team zijn in elk geval.
pi_218327803
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:53 schreef hhh38 het volgende:

Ik vind het eerlijk gezegd nog niet veel.

De intensiteit ontbreekt volledig. Al is het natuurlijk een oefenduel.
Het tempo ligt te laag.
Het drukzetten is nog steeds los zand (dan gaan er 3 drukzetten en de rest blijft staan of loopt achteruit).
Ons middenveld ontbreekt creativiteit.
Er moet uiteraard nog een goede centrale verdediger bij.

Maar al met al is het lastig te zien waar Robin van Persie nu al maanden op traint.

Maar goed, slechts een oefenwedstrijd, ik weet het wel, maar ik verwacht weinig ontwikkeling eerlijk gezegd (wat niet wil zeggen dat de spelers er niks van kunnen).
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:14:30 #123
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218327824
Een matig elftal op de mat vandaag.
Welke beoogde basisklanten misten er nog?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218327841
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
read + hopelijk nog een centrale verdediger die er nog niet is
timber
paxiao/sauer, tengstedt
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:18:00 #125
262211 hhh38
pi_218327852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Met de huidige selectie neem ik aan dat tegen Fenerbahce Read, Trauner, Timber en Paixao/Sauer zouden moeten spelen.
pi_218327895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Met de huidige selectie neem ik aan dat tegen Fenerbahce Read, Trauner, Timber en Paixao/Sauer zouden moeten spelen.
Trauner die nog geen minuut gespeeld heb…..
pi_218327908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Verwacht dat Trauner, Timber en Tengstedt nog niet fit genoeg zijn om de thuiswedstrijd tegen Fenerbahçe te halen.

Tengstedt schijnt pas 1 week voorbereiding in de benen te hebben.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:29:56 #128
262211 hhh38
pi_218327932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:24 schreef Irrem het volgende:

[..]
Trauner die nog geen minuut gespeeld heb…..
Nog altijd een betere optie dan Plug. Maar er zal nog wel een verdediger komen in de komende week.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:37:24 #129
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218327977
Dat scheelt aanzienlijk.
Ben benieuwd naar de aankopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:38:32 #130
474254 GurneyIsBestOke
pi_218327988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:44 schreef hhh38 het volgende:
Plug ontsnapt
Toch mooi dat je Hancko kan vervangen met EIGEN JEUGD van een vergelijkbaar niveau
Met pijn en moeite derde
pi_218328010
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Toch mooi dat je Hancko kan vervangen met EIGEN JEUGD van een vergelijkbaar niveau
Nou, ik zie de basis elf van Feyenoord toch liever unplugged hoor. :)
pi_218328011
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
We gaan gewoon hetzelfde spelbeeld krijgen als de laatste wedstrijden in de competitie vanaf maart verwacht ik.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteiten van Robin van Persie als trainer.
Robin is ook geen trainer en dat zie je aan alles terug

- Persconferenties kijk ik al lang niet meer ( komt geen zinnig woord uit)
- Tactisch is het een onbenul
- Druk zetten bij hem staat gelijk aan: als kippen zonder kop achter spelers aanrennen
- Wisselbeleid is zeer voorspelbaar
- Tempo is veel laag waardoor we makkelijk te verdedigen zijn
- Aanvallend zijn we veel te voorspelbaar

Het was ook lachwekkend om hem aan te stellen. En iedereen die het een goed idee vond om hem voor de spelers te gooien, dient per direct ontslagen te worden :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:42:56 #133
262211 hhh38
pi_218328029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

- Druk zetten bij hem staat gelijk aan: als kippen zonder kop achter spelers aanrennen

Het was ook lachwekkend om hem aan te stellen. En iedereen die het een goed idee vond om hem voor de spelers te gooien, dient per direct ontslagen te worden :W
Alles aan die aanstelling schreeuwt "compromis". Te Kloese had z'n kans gehad om een originele gescoute trainer aan te stellen, dat was Priske. Aangezien dat flopte op bijna alle aspecten moest er een NEDERLANDSE trainer komen die goed zou liggen bij de fans.

Tja.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:46:15 #134
498282 Scrummie
pi_218328063
quote:

[..]

:')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:48:16 #135
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218328094
quote:
En toch is hij vrij makkelijk te verdedigen, hij zoekt namelijk vrijwel altijd naar zijn linkerbeen. Dat zie je hier ook weer... Plus dat je als verdediger weet dat de kans klein is dat hij afspeelt, hij ziet hier bijv. niet eens dat hij een steekpassje had kunnen geven. Gewoon de lijn van het schot van zijn linkerbeen verdedigen, hij kapt toch ook niet met links.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_218328096
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Alles aan die aanstelling schreeuwt "compromis". Te Kloese had z'n kans gehad om een originele gescoute trainer aan te stellen, dat was Priske. Aangezien dat flopte op bijna alle aspecten moest er een NEDERLANDSE trainer komen die goed zou liggen bij de fans.

Tja.
Dan kan je net zo goed Ruud Gullit aanstellen. Is die goed genoeg voor de baan als trainer? Nee. Maar is nog steeds een stuk beter dan Robin

En onder Gullit speelden we best aantrekkelijk voetbal. Iets wat we bij deze 'trainer' niet terug gaan zien

Maar hij praat Nederlands en kent de stad, dus waar hebben we het over :D
pi_218328124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]
:')
Precies, geef hem wat tijd en steun je kk club ^O^
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:51:50 #138
262211 hhh38
pi_218328143
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
En toch is hij vrij makkelijk te verdedigen, hij zoekt namelijk vrijwel altijd naar zijn linkerbeen. Dat zie je hier ook weer... Plus dat je als verdediger weet dat de kans klein is dat hij afspeelt, hij ziet hier bijv. niet eens dat hij een steekpassje had kunnen geven. Gewoon de lijn van het schot van zijn linkerbeen verdedigen, hij kapt toch ook niet met links.
Hij kapt ook regelmatig wel naar z'n rechter, zo heeft ie ook meerdere goals gemaakt afgelopen seizoen.

En een bepaalde speler is juist heel succesvol geweest op deze manier ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 26-07-2025 13:59:22 ]
pi_218328221
quote:

[..]

Tussenjaar #4045
blablablabla
pi_218328378
Hoe Van Persie het vorige seizoen heeft afgemaakt met heel pragmatisch spelen vanuit een gesloten verdediging was wel precies wat we op dat moment nodig hadden. Op het moment dat Priske weg ging vreesde ik serieus dat we dit seizoen überhaupt geen Europees zouden spelen maar uiteindelijk word je (makkelijk) derde. Daar mag je hem best credits voor geven.

Nou was dat vorig seizoen wel een stuk makkelijker, alleen al de naam Van Persie zal spelers die niet al te lekker in hun vel zitten een moraalboost geven. De volgende stap met ook fatsoenlijk spel zal dit seizoen gezet moeten wouden, dus pas dit seizoen zal moeten blijken of Van Persie meer kan dan een mentaal geknakte selectie opkalefateren. Op basis van een paar oefenpotjes kan je daar echter natuurlijk nog geen enkele conclusie aan verbinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 26-07-2025 14:17:51 ]
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:14:08 #141
124676 RobertoCarlos
pi_218328483
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Hij kapt ook regelmatig wel naar z'n rechter, zo heeft ie ook meerdere goals gemaakt afgelopen seizoen.

En een bepaalde speler is juist heel succesvol geweest op deze manier ;)
Nou ja, kijk, als jij mij als voormalige tob-speler wilt tegenspreken, moet je dat vooral doen

Laat HM het eerst maar eens zien in echte wedstrijden. Dat heb ik nog niet gezien. Ben fan, maar ik als voormalig tob-speler zou hem in mijn broekzak hebben
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:33:53 #142
498282 Scrummie
pi_218328660
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Precies, geef hem wat tijd en steun je kk club ^O^
Nee, gedraag je gewoon niet als een simpele tokkie.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:38:01 #143
498282 Scrummie
pi_218328695
Hopelijk laat die Diarra nu wat zien. En Valente.
pi_218328771
Het lijkt weer nergens op. Inmiddels zou je toch iets van een structuur moeten zien. Maar de schaduw lijst qua trainers staat vast wel klaar.
pi_218328788
quote:
Feyenoord heeft het zwaar en wordt in de beginfase weggespeeld.
quote:
Daar is de 1-0 voor de Oostenrijkers. Phillip Verhounig schuift een lage voorzet binnen en zet FC Liefering verdiend op voorsprong. Het zat er al even aan te komen voor Feyenoord, dat het lastig heeft.
Jongons, ik heb hier een HEEL slecht gevoel bij. :{
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:54:07 #146
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218328807
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:51 schreef bbuddybb het volgende:

[..]
[..]
Jongons, ik heb hier een HEEL slecht gevoel bij. :{
Kijk even naar wie er in de verdediging staan buddy... Godsallemachtig _O-
pi_218328958
De score boeit mij niet, maar als ik de indrukken hier en daar lees, lijkt het erop alsof het er voetballend totaal niet uitziet.

Dat baart mij wel zorgen. :{
pi_218329014
quote:

[..]

Beetje voorbarig. Het is nu te laat voor een koerswijziging. Als ik aan betere alternatieven moet denken, kan ik mij alleen maar kandidaten bedenken die waarschijnlijk niet haalbaar zijn. We gaan het wel zien, eerste jaar slot werd ook zo'n beetje elk duel in de voorbereiding verloren.

Daarmee is niet gezegd dat we nu dan een topseizoen gaan hebben, maar om nu helemaal in mineur te zitten na een paar oefenpotjes gaat mij wel erg ver.
pi_218329116
Tied voor de 1-1.
pi_218329255
Blijkbaar is vd Berg uitgevallen in de warming up van een oefenwedstrijd (rugklachten).
Onduidelijk is natuurlijk of dit ernstig is en of dit een belemmering vormt voor Feyenoord om een transfer aan te gaan.
pi_218329263
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:33 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor de 1-1.
Hoe vind je het tot nu toe?
pi_218329277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:47 schreef bbuddybb het volgende:

[..]
Hoe vind je het tot nu toe?
Kan geen stream vinden.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:54:54 #153
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218329364
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:48 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Kan geen stream vinden.
Ik had een tiktoklive stream van iemand die een camera op z'n tv had gericht waarop Feyenoord ONE gecast werd..

Zit nu in een hoekje m'n levenskeuzes te overpeinzen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:59:57 #154
124676 RobertoCarlos
pi_218329488
Zijn er eigenlijk dingen veranderd in de medische staf dit jaar? Want dat ging vorig seizoen toch niet zo best? :X
pi_218329492
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:54 schreef Divje het volgende:

[..]
Ik had een tiktoklive stream van iemand die een camera op z'n tv had gericht waarop Feyenoord ONE gecast werd..

zaterdag 26 juli 2025 @ 16:04:32 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218329598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:54 schreef Divje het volgende:

[..]

Stond de televisie op een hoogglans witte meubel?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:06:46 #157
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218329651
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Stond de televisie op een hoogglans witte meubel?
Niet zichtbaar, stond vrij dicht op de tv en mistte een stuk beeld _O-
pi_218329805
Ik kijk nog niet uit naar de start van het seizoen -O-
pi_218329851
David Moyes says #mufc must improve in a number of areas, including passing, creating chances and defending.
pi_218329870
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:16 schreef De_Pel het volgende:
Weer lastig 3e.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:19:37 #161
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218329874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
David Moyes says #mufc must improve in a number of areas, including passing, creating chances and defending.
Meen je
pi_218330029
vd Berg gaat hem niet worden he.

Ze hebben zich bedacht dat ze toch liever een Linkspoot/LCV dan een RCV halen.
Bovendien is hij geblesseerd geraakt alleen al door aan Feyenoord gelinkt te worden.
pi_218330420
Vaatdoek Stengs en Rambo Ramiz mogen snel naar de uitgang. :)
pi_218330492
https://www.vi.nl/pro/ana(...)rijden-van-feyenoord

Tldr; de spelers hebben geen idee wat ze moeten doen met druk zetten.
pi_218330613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:01 schreef H.FR het volgende:

Ah, of de trainersstaf krijgt dat er al maanden niet in (ook vorig seizoen niet), of ons spelersmateriaal is niet goed genoeg om het uit te kunnen voeren.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:49:11 #166
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_218330912
FC Liefering, altijd lastig.
pi_218330914
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ah, of de trainersstaf krijgt dat er al maanden niet in (ook vorig seizoen niet), of ons spelersmateriaal is niet goed genoeg om het uit te kunnen voeren.
De staf, uiteraard.
pi_218330960
Ik hou mij vast aan het feit dat Oh Arne in de voorbereiding van het kampioensjaar met 0-7 verloor van Kopenhagen.

Ik mis Arne
pi_218331173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:55 schreef alopio het volgende:
Ik hou mij vast aan het feit dat Oh Arne in de voorbereiding van het kampioensjaar met 0-7 verloor van Kopenhagen.

Ik mis Arne
Er staat een samenvatting van bijna een kwartier van Feyenoord - Atletico op YouTube. Daarin zie je echt wel een heel duidelijk strijdplan en de tactische inbreng van Arend Martijn. Vooral in de looplijnen, manier van opbouwen en met name de omschakeling is het dag en nacht verschil met wat Robin en Priske lieten zien. En dat was nog met Haps als linksback. Het lijkt vooralsnog nergens op.
blablablabla
pi_218331346
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Er staat een samenvatting van bijna een kwartier van Feyenoord - Atletico op YouTube. Daarin zie je echt wel een heel duidelijk strijdplan en de tactische inbreng van Arend Martijn. Vooral in de looplijnen, manier van opbouwen en met name de omschakeling is het dag en nacht verschil met wat Robin en Priske lieten zien. En dat was nog met Haps als linksback. Het lijkt vooralsnog nergens op.
Eens hoor, zelfs in zijn eerste seizoen tegen Drita zag je zijn ideeen en dat was met spelers als Fer.

Ik geef van Persie een kans maar tot nu toe is het wel dertien in dozijn open deuren
pi_218331448
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:49 schreef maxi-mus het volgende:
FC Liefering, altijd lastig.
Hebben toch wel wat grote spelers rondgelopen.
pi_218331485
We zijn veel te verwend geweest met Arne.
pi_218331629
Het is tot nu toe vooral hopen op bevliegingen van spelers, want verdere samenhang in het spel is niet te ontdekken.

Stagnatie kunnen we ons ook niet echt veroorloven. Het tafelzilver is al aardig verkocht.
#12 is not for sale!
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juli 2025 @ 19:23:14 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_218331976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We zijn veel te verwend geweest met Arne.
Hoelang zat-ie bij Feijenoord :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:51:02 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218332263
twitter

Nog eens 35-40 miljoen erbij
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218332502
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:51 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Nog eens 35-40 miljoen erbij
Zo blijft er wel heel weinig echte klasse over
pi_218332560
Mijn god. Ik zap net langs Feyenoord - Cambuur 10 jaar terug. Alsof je naar F-jes zit te kijken, met o.a. van Beek, Nelom, Immers en Kazim.
pi_218332583
Zou Kloese weten dat je niet persé al het tafelzilver hoeft te verkopen iedere zomer?

Mocht hij vertrekken moet er echt wel een vervanger bij die er meteen staat (dus geen gokje).

Anders kunnen we onze sportieve ambities wel meteen vaarwel zeggen komend seizoen. Dan wordt het qua scorend vermogen en creativiteit wel erg mager.
pi_218333108
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe Van Persie het vorige seizoen heeft afgemaakt met heel pragmatisch spelen vanuit een gesloten verdediging was wel precies wat we op dat moment nodig hadden. Op het moment dat Priske weg ging vreesde ik serieus dat we dit seizoen überhaupt geen Europees zouden spelen maar uiteindelijk word je (makkelijk) derde. Daar mag je hem best credits voor geven.

Nou was dat vorig seizoen wel een stuk makkelijker, alleen al de naam Van Persie zal spelers die niet al te lekker in hun vel zitten een moraalboost geven. De volgende stap met ook fatsoenlijk spel zal dit seizoen gezet moeten wouden, dus pas dit seizoen zal moeten blijken of Van Persie meer kan dan een mentaal geknakte selectie opkalefateren. Op basis van een paar oefenpotjes kan je daar echter natuurlijk nog geen enkele conclusie aan verbinden.
Dat Van Persie genoodzaakt was om defensief te spelen. Zeker gezien de vorm waarin we verkeerden en blessures die we hadden, is allemaal prima te rechtvaardigen. Het voetbal was niet om aan te gluren, maar we wonnen onze wedstrijden, we hebben ons geplaatst voor de CL-voorronde. De 3e plek was ook het max haalbare.

Wat niet te rechtvaardigen is dat we nu, met een volledig fitte selectie plus de nodige versterkingen. Weer dezelfde reactie zit voetbal spelen. Jezelf ingraven en hopen op een counter. Dat doe je maar bij NAC/NEC maar niet bij onze club. Bij Feyenoord verwacht ik dominant/aanvallend voetbal

Dat je dan een paar oefenwedstrijden verliest, daar hecht ik niet aan te veel waarde aan. Het gaat mij vooral om de manier waarop. Hij is al bijna 6 maanden trainer en ik zie geen enkele vooruitgang in de manier van spelen.
pi_218333184
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:16 schreef De_Pel het volgende:
Denk dat de 3e/4e plek dit seizoen het max haalbare is
pi_218333265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:01 schreef H.FR het volgende:

Voor mensen die weigeren te betalen voor hun VI pro, hier is de gratis versie:https://www.reddit.com/r/(...)efenwedstrijden_van/
pi_218333927
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 21:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voor mensen die weigeren te betalen voor hun VI pro, hier is de gratis versie:https://www.reddit.com/r/(...)efenwedstrijden_van/
Thanks.

Allemaal niet bepaald hoopgevend, temeer omdat Robin van Persie al vanaf maart geen goed antwoord weet te bedenken op dat probleem met drukzetten en doordekken.

Dan heb ik er geen vertrouwen in dat hij dat antwoord nu in een paar weken ineens wel weet te vinden.
pi_218334379
Hebben jullie voorkeur voor een vervanger?

Niet omdat hij op de schopstoel zit maar gewoon omdat het kan.
blablablabla
  zaterdag 26 juli 2025 @ 22:55:25 #184
262211 hhh38
pi_218334417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:51 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie voorkeur voor een vervanger?

Niet omdat hij op de schopstoel zit maar gewoon omdat het kan.
Als Dick Schreuder het goed doet bij NEC zou ik die wel willen proberen.
pi_218334428
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Thanks.

Allemaal niet bepaald hoopgevend, temeer omdat Robin van Persie al vanaf maart geen goed antwoord weet te bedenken op dat probleem met drukzetten en doordekken.

Dan heb ik er geen vertrouwen in dat hij dat antwoord nu in een paar weken ineens wel weet te vinden.
Het kan ook zijn dat Van Persie helemaal niet voor die spelstijl kiest en voor meer zekerheid kiest. Hij moest na Priske meer zekerheid inbouwen omdat het vaak open huis was bij Feyenoord.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:36:57 #186
268491 fetX
pi_218334764
Dit geeft mij toch weinig vertrouwen. Uitslag boeit niet zo, maar het spel is toch wel schrikbarend slecht hoor. Mijn hemel.
  Trouwste user 2022 zondag 27 juli 2025 @ 01:10:11 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_218335295
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:36 schreef fetX het volgende:
Dit geeft mij toch weinig vertrouwen. Uitslag boeit niet zo, maar het spel is toch wel schrikbarend slecht hoor. Mijn hemel.
Dat krijg je met een open dak. Qua hemel.

zondag 27 juli 2025 @ 09:21:10 #188
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_218336206
Zo, even al dat gezeik van FR12.nl ontvluchten…
  zondag 27 juli 2025 @ 09:54:39 #189
393053 De_Pel
Is weg.
pi_218336454
quote:
Bijlow sluit zomers vertrek uit
Lekker dan. Wéér 3 miljoen voor 7 potjes. Ekte ekte.
  zondag 27 juli 2025 @ 10:02:53 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218336574
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Lekker dan. Wéér 3 miljoen voor 7 potjes. Ekte ekte.
Die weet vooral heel goed dat geen enkele club hem nog wil hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 27 juli 2025 @ 10:08:28 #191
393053 De_Pel
Is weg.
pi_218336679
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Die weet vooral heel goed dat geen enkele club hem nog wil hebben.
Jup. Nog een jaartje dan zit ‘ie permanent in de WW/ziektewet.
pi_218336702
Of hij krijgt een ander type contract, zonder vast salaris.
pi_218337022
quote:
Het is dat Timon goed keepte anders was het helemaal pijnlijk geworden.
  zondag 27 juli 2025 @ 10:44:40 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218337042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als Dick Schreuder het goed doet bij NEC zou ik die wel willen proberen.
Als je dacht dat Priske cringe was op social media.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218337998
Leuk om te zien dat we al met een volgende trainer bezig zijn.

Het is toch zeker 27 juli.
pi_218338128
Geprezen door Mike Verweij, een Ajax-journalist
Dtk is de Rotterdamse Overmars _O_

Te Kloese geprezen om transferbeleid: ''Feyenoord kan zich een misser veroorloven''

Feyenoord krijgt lof voor het transferbeleid van deze zomer. Algemeen directeur Dennis te Kloese wordt zowel intern als extern geprezen om de manier waarop hij de selectie heeft versterkt én tegelijk financieel resultaat heeft geboekt. Trainer Robin van Persie sprak vrijdag tijdens het persmoment al zijn waardering uit, en ook in de podcast van De Telegraaf is de toon positief.

Feyenoord wist zich tot dusver te versterken met acht nieuwe spelers, terwijl er sprake is van een brutto winst van achttien miljoen euro op de transfermarkt. Toch is er ook kritiek op enkele aanwinsten, zoals Gonçalo Borges. De buitenspeler kwam voor tien miljoen euro over van FC Porto. Journalist Mike Verweij ziet echter geen reden tot paniek. ''Als jij op je scouting vertrouwt, en dat doet Feyenoord, waarom dan niet?''

Verweij noemt ook Jordan Bos als voorbeeld van een minder bekende naam. ''Het is een naam waar niemand ooit van heeft gehoord. Of de scouting van Feyenoord is geweldig goed en dat zal blijken. Of het is een gok. Dat gaan we zien. Het is ook het makkelijke van ons werk. Wij kunnen achteraf zeggen dat het een waardeloze aankoop is.''

Wel plaatst Verweij een kanttekening bij de flexibiliteit van Feyenoord op de transfermarkt. ''Wat me wel verbaast: elke club heeft lijstjes. Als nummer één niet lukt, ga je voor nummer twee, enzovoorts. Bij Feyenoord veranderen ze wel snel van profielen, vind ik. Ook de eerste spits die ze wilden van Atalanta is een heel ander type dan Tengstedt. Maar ook in het verleden heeft de scouting van Feyenoord laten zien dat ze er oog voor hebben.''

Vertrouwen in Te Kloese groeit

Volgens Verweij moeten supporters meer vertrouwen hebben in de beleidsmakers van de club. ''Ik heb toevallig ook contact gehad met een goede bekende van Te Kloese. Als je ziet wat hij momenteel doet bij Feyenoord... Er ging een mooi plaatje rond op sociale media: Kökcü, Giménez, Hancko, Wieffer en Milambo. In totaal voor 15,5 miljoen euro gehaald en voor 162 miljoen verkocht.''

''Te Kloese doet iets gigantisch goed. Het roept een beetje herinneringen op aan Overmars, die ook zijn eigen oorlogskas creëerde. Als je dat geld hebt, dan zal er ongetwijfeld een keer een misser tussen zitten bij al die aankopen die Feyenoord momenteel doet. Het is inmiddels een behoorlijk rijtje geworden. Voor 49 miljoen gekocht en dit seizoen ook weer voor 67 miljoen verkocht. Als je het geld hebt, kun je je een misser veroorloven en dat kan Alex Kroes bij Ajax bijvoorbeeld niet.''

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 27-07-2025 14:25:25 ]
pi_218338219
En dit dus :lijstje:

twitter
  zondag 27 juli 2025 @ 12:58:15 #198
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218338291
Godverdomme wat gaat het slecht met onze club hè jongens

/s
pi_218338336
Alles wat ik over de afgelopen weken lees, wijst erop dat er helemaal niets klopt van het spel. En dat er geen progressie in zit.

Ik denk dat we een pak slaag krijgen van Fenerbahce, jongons.
  zondag 27 juli 2025 @ 13:04:44 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218338370
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:51 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Jeetje, als we nu niet degraderen weet ik het ook niet. Sauer en Read zijn geen euro waard
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 27 juli 2025 @ 13:15:53 #201
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218338537
Dick Schneider is overleden.

Voormalig Oranje-international Dick Schneider is overleden. 'Knakkie', zoals zijn bijnaam luidde, is 77 jaar geworden.
Schneider maakte tijdens zijn carrière vooral naam bij Go Ahead Eagles en Feyenoord. Ook droeg hij het shirt van Vitesse, FC Zutphen en FC Wageningen en speelde hij elf interlands voor het Nederlands elftal.

Hij deed onder meer mee in de enige interland ooit in De Adelaarshorst. Tijdens dat duel met IJsland kreeg Nederland een penalty en wilde het publiek dat Schneider achter de bal ging staan. Johan Cruijff legde de bal neer, waarna Schneider de strafschop nam en scoorde.

Op dat moment stond Schneider onder contract bij Feyenoord, de club waarmee hij twee keer de landstitel en één keer de UEFA Cup won. Hij speelde drie periodes bij Go Ahead Eagles.

Na zijn actieve loopbaan was Schneider kort directeur voetbal bij Go Ahead Eagles. Ook in de periode daarna bleef hij de club op de voet volgen. Zo bezocht 'Knakkie' met regelmaat de trainingen en was hij een vaste gast bij de thuiswedstrijden van Go Ahead.

https://www.nu.nl/voetbal(...)ftijd-overleden.html

Wel mooi dat hij de bekerwinst van GAE nog heeft meegemaakt. _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218338822
twitter

#ANNOUNCE
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_218344981
Ik heb vanaf dag één gezegd het niet in de zelfoverschattende praatjesmaker Van Persie te zien zitten. Ik hoop daar nu eindelijk eens de credits voor te krijgen.

Nog los van het veldspel waar geen reet van klopt kiest hij voor een eerste keeper waarvan iedereen weet dat hij ongeschikt is voor topsport. Zelfs bij zo'n kinderlijk eenvoudige beslissing gaat de beste man al de mist in. Hij heeft het niet. Er worden tientallen miljoenen geïnvesteerd in de selectie, nog nooit eerder vertoond in de club geschiedenis, en de trainer is een pannenkoek die net komt kijken. Ik snap daar niks van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 27-07-2025 20:05:52 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 27 juli 2025 @ 19:45:49 #204
474254 GurneyIsBestOke
pi_218345072
Het is eind juli en we hebben nog altijd maar één centrale verdediger. Geef het nou even tijd.

Ik weet nog wel een andere trainer bij wie het drukzetten eind juli nog niet zo lukte met maar één fatsoenlijke centrale verdediger.
Met pijn en moeite derde
pi_218345129
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het is eind juli en we hebben nog altijd maar één centrale verdediger. Geef het nou even tijd.

Ik weet nog wel een andere trainer bij wie het drukzetten eind juli nog niet zo lukte met maar één fatsoenlijke centrale verdediger.
Ken je ook nog een club die een gefaalde trainer van Heerenveen heeft gehaald en hem vervolgens een zak met 50 miljoen heeft gegeven?
pi_218345441
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 19:49 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ken je ook nog een club die een gefaalde trainer van Heerenveen heeft gehaald en hem vervolgens een zak met 50 miljoen heeft gegeven?
:D
  zondag 27 juli 2025 @ 20:34:30 #207
393053 De_Pel
Is weg.
pi_218345777
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:51 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Hoewel een beetje overdreven en zwart-wit zie ik wel een kern van waarheid. Wat dat betreft vind ik dit wel een beetje het jaar van de waarheid voor DtK. Er wordt met gigantische hoeveelheden geld gesmeten, dan moet dat wel een beetje gaan renderen ook anders graaf je je eigen graf.
pi_218347276
Marseille die de deal voor Paxaio wil KAPEN van Leeds.

Heel mooi nieuws. Gewoon lekker bieden.
pi_218347427
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Marseille die de deal voor Paxaio wil KAPEN van Leeds.

Heel mooi nieuws. Gewoon lekker bieden.
Wel jammer dat Paixao dan sowieso zal vertrekken deze zomer. Zo blijven er nauwelijks nog echte uitblinkers over in de selectie (van het niveau Hancko en Paixao). Al kunnen we niet alle aankopen al helemaal inschatten.

Maar wat mij betreft moet er dan echt nog wel een hele goede vleugelaanvaller bij. Sauer en Slory zijn aardige talenten maar ten opzichte van Paixao doe je dan toch wel een paar stappen terug voorlopig.

Of die Borges moet een schot in de roos blijken te zijn en ook op links kunnen spelen.
pi_218347479
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wel jammer dat Paixao dan sowieso zal vertrekken deze zomer. Zo blijven er nauwelijks nog echte uitblinkers over in de selectie (van het niveau Hancko en Paixao). Al kunnen we niet alle aankopen al helemaal inschatten.

Maar wat mij betreft moet er dan echt nog wel een hele goede vleugelaanvaller bij. Sauer en Slory zijn aardige talenten maar ten opzichte van Paixao doe je dan toch wel een paar stappen terug voorlopig.

Of die Borges moet een schot in de roos blijken te zijn en ook op links kunnen spelen.
Als ik Van Persie zo hoorde verwacht ik eigenlijk wel dat Moussa blijft, daar zit ook zeker nog wel rek in (beide kanten op eigenlijk haha). De scouting heeft er afgelopen seizoen best goed opgezeten qua aankopen, dus best nog wel goede hoop dat een Borges in de Eredivisie zeker in ieder geval zijn stempel kan gaan drukken. Ik zou het echt wel aandurven met het trio Borges, Sauer en Moussa. Uiteraard nog een back-up erachter die gehaald moet worden.
pi_218347722
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In het beste geval hebben de spelers de mogelijkheid zichzelf te verbeteren. Als ze al op het niveau van uitblinkers waren, hadden ze nooit voor deze prijzen naar ons gekomen.

Voor de vleugel hebben we dan ook Diarra nog
  zondag 27 juli 2025 @ 22:54:03 #212
474254 GurneyIsBestOke
pi_218348070
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:26 schreef snabbi het volgende:

[..]
In het beste geval hebben de spelers de mogelijkheid zichzelf te verbeteren. Als ze al op het niveau van uitblinkers waren, hadden ze nooit voor deze prijzen naar ons gekomen.

Voor de vleugel hebben we dan ook Diarra nog
Precies. Voor deze versie van Paixao hebben we ook twee jaar moeten wachten, en dat was soms wel even afzien. Dat eerste seizoen struikelde hij drie koprollen over ieder been waar hij tegenaan liep, en vorig seizoen was hij wel taak bewuster maar had hij een winterdip waarin hij zelden een beslissende actie had. Zelfs begin dit seizoen waren er nog mensen die hem bij ieder kansloos afstandsschot afschreven.

Het is een beetje je lot als Feyenoord dat zodra je vleugelspelers écht gaan renderen, je ze direct kwijtraakt. Maar wel voor flink wat knaken.
Met pijn en moeite derde
pi_218348648
quote:
twitter

https://x.com/PieterZwartNL/status/1949352532137902272
pi_218349022
Als er goede nieuwe trainers op de lijst staan en beschikbaar zijn, dan zou ik niet te lang wachten, zoals vorig jaar.
pi_218349398
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 02:52 schreef H.FR het volgende:
Als er goede nieuwe trainers op de lijst staan en beschikbaar zijn, dan zou ik niet te lang wachten, zoals vorig jaar.
Ik denk dat Robin van Persie in ieder geval tot november de tijd krijgt, mocht het niet lopen.

Ik heb er zelf ook een hard hoofd in. Niet vanwege de aankopen, daar zitten zeker gokjes tussen maar dat zullen we moeten afwachten, maar meer omdat hij het al vanaf maart niet voor elkaar krijgt om zijn tactiek, het drukzetten en het doordekken er goed in te krijgen.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:31:44 #216
474254 GurneyIsBestOke
pi_218349491
quote:
Toch vind ik dit een beetje snel. Van het Slot-tijdperk zijn enkel nog spelers over die momenteel niet fit zijn of destijds nauwelijks speelden, dus dat fundament is gewoon weg, en vorig seizoen moet je qua tactiek als verloren beschouwen. Zeker nu weer met een hoop aankopen erbij begin je praktisch opnieuw, dan vind ik het niet gek dat het drukzetten eind juli nog niet loopt. Al helemaal niet aangezien van je twee CV’s één er pas een paar dagen bij is en de ander er niks van kan. Bij Slot duurde het ook de eerste twee seizoenen enkele weken en dat was echt een vakman.

Kanttekening dat vPersie wel al in maart gestart is en deze spelers beter zijn. Als het tegen Wolfsburg niet lukt hoop ik wel op een meer pragmatische tactiek tegen Fener.
Met pijn en moeite derde
  maandag 28 juli 2025 @ 08:39:13 #217
262211 hhh38
pi_218349562
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Toch vind ik dit een beetje snel. Van het Slot-tijdperk zijn enkel nog spelers over die momenteel niet fit zijn of destijds nauwelijks speelden, dus dat fundament is gewoon weg, en vorig seizoen moet je qua tactiek als verloren beschouwen. Zeker nu weer met een hoop aankopen erbij begin je praktisch opnieuw, dan vind ik het niet gek dat het drukzetten eind juli nog niet loopt. Al helemaal niet aangezien van je twee CV’s één er pas een paar dagen bij is en de ander er niks van kan. Bij Slot duurde het ook de eerste twee seizoenen enkele weken en dat was echt een vakman.

Kanttekening dat vPersie wel al in maart gestart is en deze spelers beter zijn. Als het tegen Wolfsburg niet lukt hoop ik wel op een meer pragmatische tactiek tegen Fener.
Bij Slot zag je het na Drita eigenlijk meteen in elkaar vallen. Toen stond de tactiek als een huis, alleen met het materiaal kon je niet elke wedstrijd winnen.

Daar twijfel ik nu wel aan.
  maandag 28 juli 2025 @ 08:44:40 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218349608
Ik vind vooral de selectie niet in balans, je hebt een overvol middenveld met eigenlijk een aantal hele dure en zelfde type spelers voor één positie, geen creativiteit en geen 6. Verdediging is bekend en de aanval is een coinflip. Dat kan echt alle kanten op.

Zet je daar nog een rookie voor als trainer en tel uit je winst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 09:00:26 #219
474254 GurneyIsBestOke
pi_218349718
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Bij Slot zag je het na Drita eigenlijk meteen in elkaar vallen. Toen stond de tactiek als een huis, alleen met het materiaal kon je niet elke wedstrijd winnen.

Daar twijfel ik nu wel aan.
Maar tegen Drita klopte er nog werkelijk niks van, die thuiswedstrijd was echt schandalig. Dat ging over een week tijd ineens beter en had ook wel te maken dat je Fer verving voor Trauner. Zo’n Jan Plug haalt op dit moment het hele team naar beneden.

Ik twijfel ook wel hoor, maar ik zou echt uitkijken met harde woorden totdat Tengstedt en een fatsoenlijke LCV zijn aangehaakt.
Met pijn en moeite derde
  maandag 28 juli 2025 @ 09:03:15 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218349740
Het is 2058, men heeft het nog steeds over Drita thuis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 09:05:12 #221
474254 GurneyIsBestOke
pi_218349757
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:03 schreef Caland het volgende:
Het is 2058, men heeft het nog steeds over Drita thuis.
Ik vind de vergelijking nu wel wat meer gepast dan september vorig jaar toen sommigen het gebruikten om Priske te verdedigen na de zoveelste mislukte wedstrijd.
Met pijn en moeite derde
  maandag 28 juli 2025 @ 09:10:24 #222
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218349801
Alles staat en valt met het feit of RvP het kan overbrengen, voorlopig twijfel ik daar aan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 28 juli 2025 @ 09:30:43 #223
474254 GurneyIsBestOke
pi_218349967
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Alles staat en valt met het feit of RvP het kan overbrengen, voorlopig twijfel ik daar aan.
En of de selectie een beetje in balans is. Slot kreeg bepaalde (dure) spelers ook nooit echt aan de praat. Qua drukzetten met het hele team ben je ook wel een beetje zo goed als je zwakste schakel, en op dit moment zijn Plug en eigenlijk ook Ueda en Hwang wel erg zwakke schakels.
Met pijn en moeite derde
pi_218349997
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
En of de selectie een beetje in balans is. Slot kreeg bepaalde (dure) spelers ook nooit echt aan de praat. Qua drukzetten met het hele team ben je ook wel een beetje zo goed als je zwakste schakel, en op dit moment zijn Plug en eigenlijk ook Ueda en Hwang wel erg zwakke schakels.
Hadj Moussa verzaakt ook stelselmatig in drukzetten en meelopen met z'n tegenstander. Ook afgelopen oefenwedstrijd weer.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:34:46 #225
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218350000
Ik dacht eigenlijk dat Hwang een goede voetballer was.
Dit, dus.
pi_218350010
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef Buitendam het volgende:
Het kan snel gaan.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:35:41 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218350013
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef Buitendam het volgende:
Het probleem is een beetje dat zowel Hwang, Timber en Moder het beste zijn op 8.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 09:39:49 #228
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218350056
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje dat zowel Hwang, Timber en Moder het beste zijn op 8.
En als je Timber verkoopt en daarvoor een goeie 6 haalt. Ga je er wel op vooruit, denk ik.
Dit, dus.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:40:26 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218350061
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En als je Timber verkoopt en daarvoor een goeie 6 haalt. Ga je er wel op vooruit, denk ik.
Dat vermoeden heb ik ook wel, ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 09:47:10 #230
262211 hhh38
pi_218350115
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je met een echte 10 speelt is 2 8en daarachter niet per se een probleem. Maar dat ligt een beetje aan wat voor type. Timber heeft wel een stofzuiger naast zich nodig.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:48:24 #231
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218350123
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als je met een echte 10 speelt is 2 8en daarachter niet per se een probleem. Maar dat ligt een beetje aan wat voor type. Timber heeft wel een stofzuiger naast zich nodig.
Je hebt dus gewoon een goeie 6 nodig.
Dit, dus.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:49:12 #232
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218350129
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je hebt dus gewoon een goeie 6 nodig.
Je hebt er nu eigenlijk maar één (Taghi) die wel potentie heeft laten zien, maar ook nog wel erg weinig inhoud heeft.

En je hebt Zerrouki nog, maar ach.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 09:51:09 #233
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218350146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Je hebt er nu eigenlijk maar één (Taghi) die wel potentie heeft laten zien, maar ook nog wel erg weinig inhoud heeft.

En je hebt Zerrouki nog, maar ach.
Ja, die moet je ook nog verkopen :D en ik zou er ook geen talentje neerzetten, maar gewoon een degelijke met ervaring.
Dit, dus.
pi_218350175
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:44 schreef Caland het volgende:
Ik vind vooral de selectie niet in balans, je hebt een overvol middenveld met eigenlijk een aantal hele dure en zelfde type spelers voor één positie, geen creativiteit en geen 6. Verdediging is bekend en de aanval is een coinflip. Dat kan echt alle kanten op.

Zet je daar nog een rookie voor als trainer en tel uit je winst.
Je mist gewoon een goed verdedigend blok, ik heb wel vertrouwen in Watanabe maar die is er pas een paar dagen, en er moet gewoon nog een CV bij.

Wat je wel enorm mist is wat jij ook al benoemd is een goede 6. Enorm belangrijk in het hoog drukzetten. Onder Slot had je eerst Aursnes en toen Wieffer en die waren zo belangrijk met het gaten dichtlopen, doordekken, drukzetten en balveroveringen. Dat mist dit elftal nu wel.
pi_218350197
Watanabe is een degelijke verdediger, en vast beter dan Trauner en Beelen, maar met het vertrek van Hancko zijn we defensief gewoon minder dan vorig seizoen. Zo is het ook gewoon. Smal is ook gewoon minder dan Bueno bijvoorbeeld.

Watanabe schijnt ook niet top te zijn met veel ruimte in zijn rug, dus als we de organisatie niet top voor elkaar krijgen gaan we echt meer tegendoelpunten krijgen dan vorig seizoen.

Maar allemaal zaken die je Te Kloese kunt verwijten in het samenstellen van de spelersgroep.
pi_218350237
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Watanabe is een degelijke verdediger, en vast beter dan Trauner en Beelen, maar met het vertrek van Hancko zijn we defensief gewoon minder dan vorig seizoen. Zo is het ook gewoon. Smal is ook gewoon minder dan Bueno bijvoorbeeld.

Watanabe schijnt ook niet top te zijn met veel ruimte in zijn rug, dus als we de organisatie niet top voor elkaar krijgen gaan we echt meer tegendoelpunten krijgen dan vorig seizoen.

Maar allemaal zaken die je Te Kloese kunt verwijten in het samenstellen van de spelersgroep.
Ja, maar met het vertrek van Hancko is dat natuurlijk een logische ontwikkeling dat je defensief twee stappen terug zet, die vervang je echt niet zomaar en je moet hopen dat iemand de stappen naar datzelfde niveau kan zetten.

Verder over LB heb je geen idee hoe zo'n Bos zich staande gaat houden en was het ook niet voor niets dat we vorig seizoen zowat iedere wedstrijd een andere LB hadden. Bueno had nog mazzel dat Smal op een gegeven moment nodig was op het middenveld. In potentie echt wel beter en ook topwedstrijden gespeeld, maar net zo veel draken van potten op de mat gelegd. Ook qua fitheid een groot vraagteken.
  maandag 28 juli 2025 @ 10:34:35 #237
268491 fetX
pi_218350462
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Hancko ga je niet vervangen natuurlijk. Dat was met afstand de beste verdediger in Nederland. Ik hoop nog steeds dat ze die vdBerg halen en daarnaast nog een lcv (huur/koop). Dan zit je de komende jaren achterin ook wel goed. Ik vond Bueno persoonlijk niet zo bijzonder, maar daar verschillen de meningen over.

Zolang er achterin niks bij komt is de selectie niet compleet en dat vind ik toch wel wat vermoeiend worden. Derde jaar op rij, en nu heb je genoeg financiële slagkracht. Maar wellicht komt er de komende dagen nog wat bij. Alleen moet dat voor de 31e, want dan kun je ze nog inschrijven.
pi_218350527
twitter

Die is zo goed als weg
pi_218350598
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:34 schreef fetX het volgende:

[..]
Hancko ga je niet vervangen natuurlijk. Dat was met afstand de beste verdediger in Nederland. Ik hoop nog steeds dat ze die vdBerg halen en daarnaast nog een lcv (huur/koop). Dan zit je de komende jaren achterin ook wel goed. Ik vond Bueno persoonlijk niet zo bijzonder, maar daar verschillen de meningen over.

Zolang er achterin niks bij komt is de selectie niet compleet en dat vind ik toch wel wat vermoeiend worden. Derde jaar op rij, en nu heb je genoeg financiële slagkracht. Maar wellicht komt er de komende dagen nog wat bij. Alleen moet dat voor de 31e, want dan kun je ze nog inschrijven.
Natuurlijk wel botte pech met de blessure van Beelen, anders had je afgelopen weekend een prima centrum staan.

En of we nog genoeg financiele slagkracht hebben waag ik te betwijfelen gezien het kostenplaatje van deze window. Aangezien Van den Berg nog altijd niet geseald is moeten er kennelijk toch keuzes gemaakt worden.
pi_218350602
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:40 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

Die is zo goed als weg
Prima bedrag.

Alle vertrouwen in Sauer.
  maandag 28 juli 2025 @ 10:49:29 #241
268491 fetX
pi_218350669
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel botte pech met de blessure van Beelen, anders had je afgelopen weekend een prima centrum staan.

En of we nog genoeg financiele slagkracht hebben waag ik te betwijfelen gezien het kostenplaatje van deze window. Aangezien Van den Berg nog altijd niet geseald is moeten er kennelijk toch keuzes gemaakt worden.
Ik betwijfel dat niet echt, eigenlijk. Die twijfel rondom vdBerg zit denk ik met name omdat het een rechtspoot is. Daarnaast kun je altijd kijken naar huur. Voor de CL moet de selectie compleet zijn en dat was ook de doelstelling. Het begint er toch op te lijken dat we dit niet gaan redden.
pi_218351527
Gaat deze club ooit nog een speler verkopen voor meer dan 35 miljoen exclusief bonussen? Zeg het maar, jongons.
pi_218351549
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:22 schreef bbuddybb het volgende:
Gaat deze club ooit nog een speler verkopen voor meer dan 35 miljoen exclusief bonussen? Zeg het maar, jongons.
Ja. Igor.
  maandag 28 juli 2025 @ 12:24:12 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218351552
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:22 schreef bbuddybb het volgende:
We zijn in een paar jaar tijd van jodenfooitjes in de categorie 10-15 naar 30-40 gegaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218351644
Ik vind het vooral zonde dat we Tengstedt nu hebben gehaald. Had liever een echt goede spits gezien en dan wat later in de voorbereiding.
pi_218351673
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:35 schreef H.FR het volgende:
Ik vind het vooral zonde dat we Tengstedt nu hebben gehaald. Had liever een echt goede spits gezien en dan wat later in de voorbereiding.
Misschien wordt Tengstedt wel lachend de topscorer van de Europa League
pi_218351854
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
We zijn in een paar jaar tijd van jodenfooitjes in de categorie 10-15 naar 30-40 gegaan.
Roya2Faces niet meer in de top 5 duurste spelers -O-
pi_218351904
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:59 schreef De_Kraam het volgende:

[..]
Make Royston Ricky great again :{.
  maandag 28 juli 2025 @ 13:13:25 #249
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218352000
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Make Royston Ricky great again :{.
Dirkie Kuyt van toen hij nog scheve tanden had die 100 jaar dat lijstje heeft aangevoerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218352116
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Misschien wordt Tengstedt wel lachend de topscorer van de Europa League
Misschien van de Denen bij Feyenoord seizoen 25/26.
pi_218352531
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:59 schreef De_Kraam het volgende:

[..]
Lazovic is ook de top 10 duurste aankopen uitgevallen
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_218352717
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Lazovic is ook de top 10 duurste aankopen uitgevallen
En dan vinden wij 7 miljoen nu nog een hoop geld voor een speler. Lazovic koste dus 40/45 jaar geleden al hetzelfde.
pi_218352948
Serieus… het disfunctionele duo blijft gewoon intact? :')

twitter
  maandag 28 juli 2025 @ 14:53:17 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218352958
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:52 schreef De_Pel het volgende:
Serieus… het disfunctionele duo blijft gewoon intact? :')

[ x ]
Voor beiden geldt eigenlijk zo'n beetje hetzelfde: verdienen een net iets te leuk salaris om het elders te gaan proberen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 15:04:41 #255
474254 GurneyIsBestOke
pi_218353049
Ik kan wel leven met nog een seizoen Bijlow en Wellenreuther. Beetje tegen beter weten in hopen dat Bijlow wat langer fit blijft dit seizoen, ach ja.
Met pijn en moeite derde
pi_218353111
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor beiden geldt eigenlijk zo'n beetje hetzelfde: verdienen een net iets te leuk salaris om het elders te gaan proberen.
3 miljoen voor je altijd kreupele eerste keeper, en 8 ton voor je mentaal instabiele reserve. Tja. Genieton Jongons...
pi_218353122
Eigenlijk moet Wellenreuther eerste keeper zijn natuurlijk. Liet hij ook afgelopen zaterdag weer zien wat mij betreft.

Hoewel een Bijlow in topvorm ook echt wel heel goed is, een stuk beter dan Wellenreuther, maar helaas hebben we dat maar een wedstrijd of 6 mogen meemaken.
pi_218353196
Timon is een meer dan uitstekende tweede keeper.

Het is alleen jammer dat dit heel vaak nodig is met onze eerste keeper.
  maandag 28 juli 2025 @ 15:40:23 #259
474254 GurneyIsBestOke
pi_218353287
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 15:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
3 miljoen voor je altijd kreupele eerste keeper, en 8 ton voor je mentaal instabiele reserve. Tja. Genieton Jongons...
Die (foute) keuzes zijn in het verleden gemaakt, zonder kennis van dingen die we nu pas zeker weten (dat het echt nooit meer goed zou komen met de fitheid van Bijlow, en dat Wellenreuther als eerste keeper volledig door het ijs zou zakken).

Los daarvan was de opzet Bijlow 1e keeper, Wellenreuther 2e keeper prima voor de eerste twee seizoenen. Het ging pas mis toen de rollen werden omgedraaid.
Met pijn en moeite derde
  maandag 28 juli 2025 @ 18:36:06 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218354613
twitter

Meh
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218354661
twitter
pi_218354664
Vast een jodenfooi.
pi_218354666
35 miljoen inclusief bonussen wordt genoemd.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:44:42 #264
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218354677
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Matig
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 18:48:42 #265
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218354705
quote:
Matig. En geen vervanger.

Laat Te Kloese maar koken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:49:40 #266
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218354711
Spelert heb ook wat te willen
pi_218354735
En dat vast in 15 termijnen.

Tot zover mijn hoop op Leeds.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:53:59 #268
474254 GurneyIsBestOke
pi_218354763
Ook wel bijzonder dat Marseille dit soort bedragen kan aftikken voor spelers (lol)
Met pijn en moeite derde
pi_218354778
Er moet ook nog 20% naar zijn oude club hé. Dus netto houdt Feyenoord er hooguit 29 miljoen aan over.

Als ze het principe blijven hanteren dat ze hooguit de helft weer opnieuw investeren dan kan er slechts 14,5 miljoen worden geherinvesteerd (maximaal).
pi_218354788
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ook wel bijzonder dat Marseille dit soort bedragen kan aftikken voor spelers (lol)
Het zou gaan om 30 miljoen vast, 5 miljoen aan bonussen en een doorverkooppercentage.
pi_218354807
quote:
35 lijkt wel de max bij Feyenoord.

Op shirtjes zit geen prijslimiet. Klanten worden BEDONDERD.
pi_218354811
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het zou gaan om 30 miljoen vast, 5 miljoen aan bonussen en een doorverkooppercentage.
Pfff wat een kutdeal.

#weergeenrecord #DtK_Out
  maandag 28 juli 2025 @ 19:14:52 #273
262211 hhh38
pi_218354914
Ja dit zou best teleurstellend zijn. Je beste aanvaller die nog 4 jaar vast ligt hoef je niet zomaar te laten gaan.
  maandag 28 juli 2025 @ 19:16:37 #274
268491 fetX
pi_218354930
Als het echt 35 is, vind ik dat inderdaad niet echt een denderende deal. Ook niet slecht, maar heb wel het gevoel dat er meer in zit (en zo niet, dan had ik hem gehouden).
pi_218355075
Gefeliciteerd kakkerlakken met weer een toptransfer. Vreemde keuze, ik zou denken kiezen voor PL club maar braziliaantje dacht er anders over.
pi_218355095
Kwalitatief doen we ook een behoorlijk jasje uit zo.

Tenzij Borges, Diarra en Tengstedt allen een schot in de roos blijken te zijn, of tenzij er nog 2 aankopen “aan de bovenkant” bijkomen.

Maar voorlopig ligt mijn verwachtingspatroon heel laag.

Dat maakt het contrast tussen de uitspraken van RvP over het kampioenschap des te schrijnender.

Hij is natuurlijk (nog) geen toptrainer maar hij wordt ook totaal in de steek gelaten door Kloese qua selectie samenstelling.
pi_218355109
Toch wel hele rare praktijken dat je als club zo duidelijk zegt dat je het bod van Marseille niet serieus kunt nemen, daarom did gesprekken stopt zet, een flink hoger bod vaan Leeds accepteert maar dan nu ineens wel akkoord gaat met een bod van Marseille dat een stuk lager is dan het reeds geaccepteerde bod.

Ook als speler zou voor mij een keuze tussen Marseille en Leeds een no-brainer zijn trouwens en dat zou geen Frankrijk worden voor mij.
  maandag 28 juli 2025 @ 19:36:27 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218355122
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch wel hele rare praktijken dat je als club zo duidelijk zegt dat je het bod van Marseille niet serieus kunt nemen, daarom did gesprekken stopt zet, een flink hoger bod vaan Leeds accepteert maar dan nu ineens wel akkoord gaat met een bod van Marseille dat een stuk lager is dan het reeds geaccepteerde bod.

Ook als speler zou voor mij een keuze tussen Marseille en Leeds een no-brainer zijn trouwens en dat zou geen Frankrijk worden voor mij.
Weet jij de hoogte van het bod dat van Leeds en nu Marseille is geaccepteerd?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218355159
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Weet jij de hoogte van het bod dat van Leeds en nu Marseille is geaccepteerd?
Dat heeft toch in alle kranten gestaan?
pi_218355168
quote:

quote:

35 miljoen is gewoon een goed bedrag voor Paxaio. Als ik de berichten hier zo lees denken sommige dat er oneindig veel gevraagd kan worden voor spelers van Feyenoord maar dat is niet zo.

De salarissen bij Feyenoord liggen nu eenmaal een stuk lager dan bij Ajax en PSV. Transferjaren x salaris kunnen een goede indicatie geven wat je voor een speler kunt krijgen. Ik denk dat 35 - 40 de max was voor Paxiao. Dus je kunt niet ontevreden zijn met deze transfersom. Het is gewoon realistische.
  maandag 28 juli 2025 @ 19:41:51 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218355216
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat heeft toch in alle kranten gestaan?
Als jij echt denkt dat er een voetbalclub ter wereld is die akkoord gaat met een bod dat vele malen lager is dan een bod dat al is uitgebracht dan mag dat verder hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 19:42:36 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218355229
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:39 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
[..] Het is gewoon realistische.
OKlaas
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juli 2025 @ 19:44:44 #283
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218355246
Ah de act begint uit elkaar te vallen.
pi_218355270
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:44 schreef Divje het volgende:
Ah de act begint uit elkaar te vallen.
Hopelijk gaat Feyenoord verstandig om met al dat geld wat binnengeharkt is en doet Feyenoord niet een 2e Martin van Geel Act
pi_218355285
quote:

Eh er is niks lagers geaccepteerd hoor, OM wilde eerst Paixao voor 25 miljoen, daar ging Feyenoord niet mee akkoord, toen ging OM voor Weah, kwam Leeds voor Paixao met +- 30/35 miljoen, Weah ging niet door voor OM die terugschakelde voor Paixao en het bod van Leeds hebben overtroffen of gematcht. Rond de 35 dus.

Prima bedrag, weet niet of je heel veel meer had gekregen, bij nog zo’n bizar goed seizoen wel, maar had ook minder gekund. Al met al is 35 goed.
pi_218355324
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 20:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Hoewel een beetje overdreven en zwart-wit zie ik wel een kern van waarheid. Wat dat betreft vind ik dit wel een beetje het jaar van de waarheid voor DtK. Er wordt met gigantische hoeveelheden geld gesmeten, dan moet dat wel een beetje gaan renderen ook anders graaf je je eigen graf.
Als je als eredivisie club 60 mil uitgeeft dan ben je wel verplicht om kampioen te worden. Ondanks de grote uitgaven die we tot nu toe hebben gedaan, is het kwalitatief niet echt beter geworden.

Dit is de 3e transferseizoen van Dtk, en elke keer weer blijkt dat die niet weet hoe je gebalanceerd team samen moet stellen. De man heeft een fetisj voor dure middelmaat
pi_218355346
Wmb is Timbert dan nog de enige speler van echte buitenklasse.

Spelers als Hadj Moussa of Read kan ik daar nog niet toe rekenen, en Bijlow is dat natuurlijk alleen theoretisch.

Als je dan ook nog voor een fooitje balt snap ik wel dat je nou geen zin meer hebt om bij te tekenen.
  maandag 28 juli 2025 @ 19:51:30 #288
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218355348
Vind het maar weinig voor een speler die kampioen is geworden, gepresteerd in de CL en nog 4 jaar contract.
pi_218355353
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als je als eredivisie club 60 mil uitgeeft dan ben je wel verplicht om kampioen te worden. Ondanks de grote uitgaven die we tot nu toe hebben gedaan, is het kwalitatief niet echt beter geworden.

Dit is de 3e transferseizoen van Dtk, en elke keer weer blijkt dat die niet weet hoe je gebalanceerd team samen moet stellen. De man heeft een fetisj voor dure middelmaat
Of jullie ploeg beter of niet beter is geworden kan je op dit moment nog niet stellen. Die conclusie moet je trekken na 10 competitie wedstrijden.
pi_218355431
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

We hebben alleen nog maar Steijn echt aan het werk gezien van de nieuwe aankopen, de rest heeft nog niet meer dan een helftje gemaakt tot zelfs 0,0 minuten. Dus laten we die voorbarige conclusies alsjeblieft even achterwege laten.

En dat je kwalitatief een stapje achteruit zet is meer dan logisch met het vertrek van Hancko en Paixao.
pi_218355458
Nu gaat eigenlijk een hele belangrijke periode aanbreken. Feyenoord heeft flink gecasht met de jeugd en aankopen van 2021/2023. Sinistera, Paixao, Gimenez, Wieffer, Kokcu, Geertruida, Hancko.

Wij hebben flink geld, dus zaak om er uiteraard kwalitatief goede spelers voor terug te kopen, maar ook spelers die je later weer kan verkopen voor veel geld. Je hebt een aantal “oudere” spelers die dat niet gaan opleveren (Hwang, Watanabe) en van de aankopen moet je afwachten of het wat kan worden. Nu waren bijvoorbeeld Paixao, en zeker Sinistera, ook niet veel soeps in het begin dus lastig te oordelen. Een Hadj Moussa kan zich doorontwikkelen en veel geld opleveren, Borges kan een schot in de roos zijn, Timber kan verlengen en nog veel opleveren.

Qua jeugd heb je natuurlijk Read, Sliti, Sauer, Slory die kunnen doorbreken en veel geld waard kunnen worden. Maar je hebt ook spelers waarvan je nu al weet dat het niet de zilvervloot opbrengt (Smal, Ueda, Hwang). Het liefst hoop je ook op aankopen die echt goed gescout zijn en veel opbrengen zoals een Wieffer of (qua geld wat minder) Aursnes. En spelers zoals Hancko die je rond de 8 miljoen koopt op 23/24 jarige leeftijd en zich in 3 jaar enorm ontwikkelen.

Enorm spannende en belangrijke tijden dus. Want een paar keer de plank misslaan en het geld kan zo verdampen. Dat weten ze in Amsterdam, en dat geld voor ons des te harder.
pi_218355460
quote:
pi_218355507
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
We hebben alleen nog maar Steijn echt aan het werk gezien van de nieuwe aankopen, de rest heeft nog niet meer dan een helftje gemaakt tot zelfs 0,0 minuten. Dus laten we die voorbarige conclusies alsjeblieft even achterwege laten.

En dat je kwalitatief een stapje achteruit zet is meer dan logisch met het vertrek van Hancko en Paixao.
Maar met zoveel investeringen moet je wel bijna verplicht meedoen voor de titel. Je kan 2e worden zoals Slot met bizar veel punten, dan kan je jezelf niet veel verwijten, maar kansloos 3e en in de winterstop al niet meer meedoen dat mag eigenlijk niet meer. En wil je dat voorkomen moet er echt een goede linker cv bij en het liefst een goede 6. Dan laat ik de spits nog buiten beschouwing en hoop ik dar Tengsted een goede gok is.
pi_218355572
  maandag 28 juli 2025 @ 20:07:02 #295
268491 fetX
pi_218355650
Kom maar op met die lcv.

En er mag ook wel wat weg ;(
pi_218355730
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ga me nou niet wijsmaken dat de twee vertrekkende spelers onvervangbaar zijn. En als je al met zoveel geld zit te smijten dan hoort de vervaging net zo goed of misschien zelfs beter te zijn
pi_218355745
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:51 schreef Cryptonees het volgende:

[..]
Of jullie ploeg beter of niet beter is geworden kan je op dit moment nog niet stellen. Die conclusie moet je trekken na 10 competitie wedstrijden.
''Jullie''

:') :')
  maandag 28 juli 2025 @ 20:12:06 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218355750
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ga me nou niet wijsmaken dat de twee vertrekkende spelers onvervangbaar zijn. En als je al met zoveel geld zit te smijten dan hoort de vervaging net zo goed of misschien zelfs beter te zijn
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218355752
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:00 schreef alopio het volgende:

[..]
Maar met zoveel investeringen moet je wel bijna verplicht meedoen voor de titel. Je kan 2e worden zoals Slot met bizar veel punten, dan kan je jezelf niet veel verwijten, maar kansloos 3e en in de winterstop al niet meer meedoen dat mag eigenlijk niet meer. En wil je dat voorkomen moet er echt een goede linker cv bij en het liefst een goede 6. Dan laat ik de spits nog buiten beschouwing en hoop ik dar Tengsted een goede gok is.
Zeker, maar je mag ook niet vergeten dat PSV ook niet stil zit. CL-voetbal zal er ten alle tijden gehaald moeten worden nu in de competitie.

Die LCV komt echt nog wel, maar ik vrees nu wel wat later in de window. Verder vind ik de kritiek allemaal buitengewoon voorbarig en volledig op de onderbuik. Laten we eerst maar zien wat we daadwerkelijk echt in huis gehaald hebben en of het allemaal zo kut is als nu geroepen wordt.
  maandag 28 juli 2025 @ 20:13:43 #300
498282 Scrummie
pi_218355778
Prima bedrag. Snap alleen niet dat Igor naar zo’n klote club wil.
pi_218355779
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Uhhh, wat? Die zijn voor Feyenoord wel onvervangbaar.

Of we moeten ineens een dik salarishuis kunnen bieden en ook transfersommen van rond de 40 miljoen op tafel kunnen gooien. Om nog maar te zwijgen over een leuk verhaal verzinnen rond de Eredivisie en hoe leuk het hier is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')