SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik rond het af maar je hebt: 38 miljoen euro aan langlopende schulden, 82 miljoen aan kortlopende schulden maakt 120 miljoen euro korte/langlopende schulden. Je hebt een eigen vermogen van 14 miljoen. Dat maakt 134 miljoen euro.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:03 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je zo naar het jaarverslag kijkt, dan zou ik juist een cursus accountancy aanraden.
quote:Ook bij de financiële situatie van Feyenoord zijn vraagtekens te zetten: de club blijft steken op 18 van de 40 punten in de FRS-ranking en blijft daarmee slechts 3 punten verwijderd van verscherpt toezicht. De club heeft dezelfde waardering als 2023, ondanks de 40 miljoen euro aan Europese premies en de tientallen miljoenen aan transferinkomsten in 2024.
Zit daar die 150 miljoen aan verkopen sinds januari bij?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik rond het af maar je hebt: 38 miljoen euro aan langlopende schulden, 82 miljoen aan kortlopende schulden maakt 120 miljoen euro korte/langlopende schulden. Je hebt een eigen vermogen van 14 miljoen. Dat maakt 134 miljoen euro.
Ik zie niet waar je opmerking hout snijdt. Dramatische verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. De verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden is ook niet goed.
Maar goed je hoeft mij niet te geloven.
[..]
Meteen die pleister eraf trekken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Die arme Borges heeft zijn interview met Joep Schreuder al achter de kiezen.
Hij keek alsof ie in een vreemde sketch was belandquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Die arme Borges heeft zijn interview met Joep Schreuder al achter de kiezen.
Uhhh oepsie!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Zit daar die 150 miljoen aan verkopen sinds januari bij?
Dat het helpt lijkt me duidelijk. Maar het punt is dat Henkie me weg zet als gekkie als ik zeg dat 120 miljoen euro van de 134 miljoen euro op de balans schuld is. Zonder onderbouwing verder. Lul de behanger.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Zit daar die 150 miljoen aan verkopen sinds januari bij?
Februari beldequote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik rond het af maar je hebt: 38 miljoen euro aan langlopende schulden, 82 miljoen aan kortlopende schulden maakt 120 miljoen euro korte/langlopende schulden. Je hebt een eigen vermogen van 14 miljoen. Dat maakt 134 miljoen euro.
Ik zie niet waar je opmerking hout snijdt. Dramatische verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. De verhouding tussen kortlopende vorderingen en kortlopende schulden is ook niet goed.
Maar goed je hoeft mij niet te geloven.
[..]
Dit is wel de kern van het verhaal. Geen enkele club in Nederland kan echt doorpakken bij een jaar zonder CL.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:03 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat het helpt lijkt me duidelijk. Maar het punt is dat Henkie me weg zet als gekkie als ik zeg dat 120 miljoen euro van de 134 miljoen euro op de balans schuld is. Zonder onderbouwing verder. Lul de behanger.
Los daarvan denk ik dat Feyenoord financieel allemaal wel wat kwetsbaar oogt op papier. Je moet die Champions League eigenlijk niet missen als je wil doorpakken. Maar goed dat zijn open deuren.
quote:Transferverkopen Feyenoord in 2025 (bijgewerkt)
Speler Bestemming Opbrengst (¤ mln)
Santiago Giménez AC Milan 35
Dávid Hancko Atlético Madrid 30
Quilindschy Hartman Brighton 20
Marcos López Girona 3,5
Neraysho Kasanwirjo Rapid Wien 1
Patrik Walemark Molde FK 1,5
Ramon Hendriks Vitesse 0,7
Mimeirhel Benita Excelsior 0,5
Fredrik Bjørkan Verkocht (geschat) 0,3
Jacob Rasmussen Brøndby 2,0
Gjivai Zechiël SC Heerenveen 1,0
Aliou Baldé OGC Nice 6,0
🧾 Totale transferinkomsten 2025 (inclusief Hancko)
Bedrag (¤ mln)
Totale verkopen ≈ 102,5 miljoen eur
Totaal komen we dan uit opquote:Champions League-inkomsten
Feyenoord vestigde in het seizoen 2024/2025 een record wat betreft Europese inkomsten. In de Champions League verdiende de club:
Totaal: ¤76,5 miljoen, bestaande uit:
Startpremie: ¤18,62 mln
Mediagelden: ¤19,8 mln
Prestatiebonussen: ¤26,1 mln
Kaartverkoop: ¤12,0 mln
en.wikipedia.org
+2
fr12.nl
+2
transfermarkt.com
+2
Ik vind dit een hele rare act klaasquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef Cryptonees het volgende:
Ik wil dat iedereen zich aan de feiten houdt want ik leeft bullshit
[..]
[..]
Totaal komen we dan uit op
76.5 + 102.5 = 179 miljoen
Die kut Kakkerlakken hebben nog nooit zoveel geld gezien
Baldé, Rasmussen, Bjorkan verkocht?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef Cryptonees het volgende:
Ik wil dat iedereen zich aan de feiten houdt want ik lees bullshit
[..]
[..]
Totaal komen we dan uit op
76.5 + 102.5 = 179 miljoen
Die kut Kakkerlakken hebben nog nooit zoveel geld gezien
Maar goed als we dan toch koffiedik kijken en zo ook rekenen Heb je inmiddels ook wel 50/60 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers. Zal wel het een en ander aan de strijkstok blijven hangen bij makelaars en dergelijke. Uitgaande is 150 ook niet netto.quote:
Klaas die een domme act doet is ook wel een beetje als Lex Immers die doet alsof ie Jhonny van de Beukering is.quote:
Ik vind dit een leuke vergelijkingquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klaas die een domme act doet is ook wel een beetje als Lex Immers die doet alsof ie Jhonny van de Beukering is.
Het wordt er niet beter op zeg maar.
Klaas? Ik ben geen Klaas. ik ken geen klaas hier. De enige Klaas die ik ken is Klaas Bruinsma. Dat was een hele goede vriend van me.quote:
quote:Wat ik persoonlijk, en dat wil ik even kwijt, wel vervelend vind, is dat best veel dingen lekken bij Feyenoord. Ik hoop heel erg dat Feyenoord-supporters dat ook beseffen. Want dat zit gewoon mogelijke transfers in de weg. Dat is nu ook een aantal keren het geval. Daarmee zeg ik niet dat elke primeur raak is, want soms zitten ze er ook naast, maar het helpt de club niet. Dat maakt het werk voor bijvoorbeeld Dennis te Kloese heel erg moeilijk. Stel dat wij met elkaar met een transfer bezig zijn, en het lekt te vroeg uit, dan moeten die Feyenoord-supporters die dat lekken, er wel rekening mee houden dat dit een negatieve uitwerking heeft op een mogelijke transfer voor hun club. Dat is denk ik wel iets, waarin ik hoop dat we beter met elkaar gaan meedenken. Het is een heel frustrerende factor en werkt het proces ook tegen. Soms hebben we net even een paar dagen nodig dat het even rustig blijft. Binnen onze samenwerking gaat het allemaal hartstikke goed, maar hoe dingen dan uitlekken, ik heb geen idee.’
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:34 schreef H.FR het volgende:
Robin is not amused en legt de vinger op de (een) zere plek
[..]
Hij heeft vermoedelijk al meerdere transfers verkloot de laatste jaren.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echt iedereen bij Feyenoord HAAT Jannes.
Ik vind de uitgaven wel vrij fors (vallen wel deels in verschillende boekjaren) zeker gezien de laatste jaarrekening en onzekerheid bij de Champions League. Dat scheelt al gauw een miljoen of dertig. In het slechtste geval geef je gechargeerd 50 miljoen uit plus CL gat dan verdampt de boel snel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is wel de kern van het verhaal. Geen enkele club in Nederland kan echt doorpakken bij een jaar zonder CL.
Daarom had Ajax zoveel geluk dat ze in een overleefjaar meteen weer top 2 eindigden.
Ik vind het stiekem ook wel grappig dat een narcistische zolderkamerautist nu al een jaar of vijf de hele club ontregeld krijgt met zijn primeurtjes. Past wel bij Feyenoord.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij heeft vermoedelijk al meerdere transfers verkloot de laatste jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |