abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2025 @ 15:23:52 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218073892
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

Update 5 oktober 2024

Van Rijksoverheid

Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor. Nationaal Cordinator Antisemtimsebestrijding (NCAB).

Eddo Verdoner: "Antisemitische content vergiftigt onze samenleving, terwijl de bedrijven die dit faciliteren grof geld verdienen."

In 2023 was antisemitisme in 24% van alle gevallen de discriminatiegrond voor de melding bij Meld.Online Discriminatie. Dit terwijl Joden slecht 0,3% van de Nederlandse bevolking uitmaken. Een fors deel van het aantal meldingen van online antisemitisme sinds de aanslagen van 7 oktober komt voor rekening van X.com (voorheen Twitter).

Antisemitische content is verdienmodel voor bedrijven
Eddo Verdoner: "Sociale mediaplatforms verkopen het gebrek aan moderatie soms als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, maar het is gewoon een verdienmodel. Antisemitische content krijgt veel clicks en rond die clicks verkopen deze bedrijven advertenties. Ze verdienen daarmee veel geld, maar die haatdragende content vergiftigt intussen wel onze samenleving. De invloed van online haat op onze offline wereld is enorm en neemt alleen maar toe. We besteden immers steeds meer tijd op het internet."

Druk opvoeren op sociale mediabedrijven
De NCAB werkt in Europees verband samen om online antisemitisme te bestrijden. Samen met andere internationale cordinatoren wordt druk opgebouwd om sociale mediabedrijven te bewegen hun moderatie op orde te brengen.

SPOILER: Eerdere berichtgeving over groeiend antisemitisme na Hamas aanval op 7 oktober 2023
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 29 juni 2025 @ 15:25:10 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218073916
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Op het moment dat populistische volksmenners als Wierd Duk iets vinden moet je eigenlijk nagenoeg altijd aan de andere kant van die mening gaan staan.

Beproefde theorie.
Je weet nog altijd niet te onderbouwen Wierd Duk hier nu mee te maken zou hebben. Letterlijk niemand hier heeft het over die man, behalve jij.
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Komt ook nog netjes uitleg geven, chapeau.
Netjes? Dit is compleet belachelijk.

Hij denkt iets te hebben gezien gerelateerd aan zionisme bij een plek waar hij te gast is. Nou, mocht dit berhaupt al waar zijn, zionisme is niets meer dan het streven voor het behoud van een Joodse staat (lees: het bestaansrecht van Isral). Waarom is dit een reden om een optreden af te lasten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 29 juni 2025 @ 15:27:27 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218073960
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je weet nog altijd niet te onderbouwen Wierd Duk hier nu mee te maken zou hebben. Letterlijk niemand hier heeft het over die man, behalve jij.
[..]

Hij denkt iets te hebben gezien gerelateerd aan zionisme bij een plek waar hij te gast is. Nou, mocht dit berhaupt al waar zijn, zionisme is niets meer dan het streven voor het behoud van een Joodse staat (lees: het bestaansrecht van Isral). Waarom is dit een reden om een optreden af te lasten?
Ik weet niet wat er op die pamfletten heeft gestaan, jij blijkbaar ook niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 15:28:16 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218073969
Waarom zou je berhaupt pamfletten uitdelen op een voetbaltoernooi, beetje raar
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 15:29:47 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218073989
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik weet niet wat er op die pamfletten heeft gestaan, jij blijkbaar ook niet.
Ik had verwacht dat jij het wel zou weten aangezien je zijn actie 'netjes' noemt en zelfs complimenten geeft?
  zondag 29 juni 2025 @ 15:31:50 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218074030
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat jij het wel zou weten aangezien je zijn actie 'netjes' noemt en zelfs complimenten geeft?
Hij komt zich in ieder geval netjes afmelden op het podium met uitleg, dat spreekt wel voor hem ja :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 15:43:44 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218074223
Het is eigenlijk ook wel bijzonder als je er goed over nadenkt. Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is. Als er op een of andere manier het geloof of de overtuiging is dat Isral bestaansrecht heeft en moeten blijven bestaan (want dat is zionisme) dan ben je al 'fout' binnen bepaalde contreien.

Dat creert ook een moeilijke situatie aangezien er binnen het Jodendom zelf ook talloze referenties zijn aan Isral ('Zion') en plekken als Jerusalem (soms ook wel 'Zion' genoemd). Zo wordt het lastig om berhaupt nog praktiserend te zijn.

Eigenlijk moet het volledige Jodendom dus worden herzien omdat een stel gendoctrineerde mafklappers in het Westen even hebben besloten op basis van desinformatie, propaganda en Islamofilie dat Isral geen bestaansrecht zou hebben. Nota bene het enige Joodse land gelegen in het gebied waar Joden hun origine hebben.
  zondag 29 juni 2025 @ 15:47:31 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218074261
Heel benieuwd wat er dan op die posters stond. Tegenwoordig wordt er van een receptencolumn al zionisme gemaakt, dus het kan ook een overdreven interpretatie zijn.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:03:38 #9
464230 saparmurat_niyazov
Trkmenbashi
pi_218074524
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:47 schreef Qarrad het volgende:
Heel benieuwd wat er dan op die posters stond. Tegenwoordig wordt er van een receptencolumn al zionisme gemaakt, dus het kan ook een overdreven interpretatie zijn.
Zou Douwe Bob ook een expert op het gebied van zionistische uitingen zijn?
  zondag 29 juni 2025 @ 16:04:05 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218074532
Letterlijk bij elke scheet rond een universiteit hangen er posters van Samidoun en diverse pro-Palestinagroepen waarop niet elke actievoerder of student aangekeken mag worden, maar je mag wel een heel festival laten stikken als het pro-Isral is blijkbaar.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar goed, juist dat is zo tekenend in veel gevallen bij antisemitisme. Joden en dus ook Isral worden exclusief langs een andere maatstaf gelegd.

Als er iets hing la "Leve Groot Isral, weg met de Arabieren" dan snap ik het, maar gewoon zionisme als in "bestaansrecht voor Isral, hup onze jongens" moet mogen
  zondag 29 juni 2025 @ 16:05:15 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218074551
quote:
Veel mensen hebben geen idee wat 'zionisme' of 'zionist' betekent. Dat boeit ze ook niet, want het is een leuke manier om op Joden te kunnen haten en er dan ook nog bij te zeggen dat je echt geen antisemiet bent of zelf veel met het Joodse volk hebt.

Heeft er iemand een Davidster om? Nou, doe maar af, dat is immers een teken van zionisme. Een keppeltje? Heel verdacht, mogelijke zionist. Zelfs vele gebeden kan men niet meer zeggen, immers hebben die referenties naar 'Isral' of 'Zion'.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:12:04 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218074659
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:04 schreef Qarrad het volgende:
Letterlijk bij elke scheet rond een universiteit hangen er posters van Samidoun en diverse pro-Palestinagroepen waarop niet elke actievoerder of student aangekeken mag worden, maar je mag wel een heel festival laten stikken als het pro-Isral is blijkbaar.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar goed, juist dat is zo tekenend in veel gevallen bij antisemitisme. Joden en dus ook Isral worden exclusief langs een andere maatstaf gelegd.

Als er iets hing la "Leve Groot Isral, weg met de Arabieren" dan snap ik het, maar gewoon zionisme als in "bestaansrecht voor Isral, hup onze jongens" moet mogen
En dat is het ook. Letterlijk geen enkele etnische, nationale of religieuze groep wordt voor deze standaard gehouden.

Denk je dat artiesten niet meer naar China gaan of Chinese producten boycotten omdat er een echte (dus geen verzonnen) genocide gaande is in Xinjiang? Natuurlijk niet. Of is er haat tegen Turkije omdat Turkije een deel van Cyprus bezet? Het kan mensen helemaal niets schelen. Is er een afkeer van Jemen omdat er daar honderdduizenden mensen zijn omgekomen? Nee.

Of wat te denken van moslims, worden die verantwoordelijk gehouden voor de ontelbare mensenrechtenschendingen in de Islamtische wereld? Integendeel, de Islam wordt zelfs juist door dezelfde mensen die zich drukmaken over Isral en 'zionisme' omarmd en geknuffeld. Dat ziet men als 'de religie van de vrede'.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:21:45 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218074770
Bekijk deze YouTube-video

D-Reizen biedt trouwens ook vakanties naar Isral aan. Daar hangen vast ook posters, Douwe Bob :W
  zondag 29 juni 2025 @ 16:29:42 #14
332912 bianconeri
pi_218074884
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dat is het ook. Letterlijk geen enkele etnische, nationale of religieuze groep wordt voor deze standaard gehouden.

Whut :')
Jij komt echt elke dag met grotere onzin.

Niemand heeft een hoge standaard op voor Isral.
Alleen werd het tot voor kort als Westers gezien en van elk Westers land verwacht je normen en waarden.

Overigens noem ik oproepen tot het stoppen met de genocide nou niet bepaald een hoge standaard :')

Zelfs 99,99% van de landen met een lage standaard plegdn geen genocide.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:31:38 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218074913
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alleen werd het tot voor kort als Westers gezien en van elk Westers land verwacht je normen en waarden.

Overigens noem ik oproepen tot het stoppen met de genocide nou niet bepaald een hoge standaard :')

Ah, bijzonder. Dus in een oorlog tussen een Westers en een niet-Westers land tellen de regels eigenlijk maar voor n partij of hoe moeten we dat zien?
  zondag 29 juni 2025 @ 16:32:27 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218074937
"Van elk westers land verwacht je normen en waarden" vind ik een vrij denigrerend statement, eigenlijk. Alsof je westers moet zijn om je aan die standaard te kunnen houden en dat niet verwacht kan worden van niet-westerse staten.

Ik heb het idee dat je niet doorhebt wat een slechte dienst jij jouw kamp bewijst met jouw posts.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:45:40 #17
505012 oblo
pi_218075101
Laten we zaken gescheiden houden.

Douwe Bob kwam naar eigen zeggen bewust naar een Joods evenement, omdat hij zich verbonden voelt met Joodse Amsterdammers. Dat klinkt op zich erg positief en daar heb ik niets dan goede woorden voor, vooral in deze tijd. Daarom zie ik niet hoe dit te maken heeft met antisemitisme.

Aan de andere kant denk ik dat uitspraken als “ik treed niet op voor zionisten” heel bedenkelijk zijn. Ik weet niet wat hij tegen zionisme heeft en wat er op die pamfletten stond, maar ik heb het gevoel dat hij tegen de acties van Israel is en dat er iets “pro-Israel” op stond. En vandaag de dag is “zionisme” een verzamelterm voor alles wat Israel fout doet of zou doen, dus denk ik dat hij dat bruggetje instinctief maakt.

Maar je hebt zionisten en zionisme in alle vormen, smaken en kleuren. Van Ben Gvir en Smotrich, die het liefst een groot Israel willen enkel en alleen voor Joden. Tot Yeshayahu Leibowitz, Tamir Pardo en Yair Golan op maar een paar namen op te noemen. Bijna alle Joodse gemeenschappen in de diaspora en in Israel hangen wel een of andere vorm van zionisme aan. Dat zegt in principe niks over wat ze denken over Bibi, de oorlog in Gaza en Arabieren…
  zondag 29 juni 2025 @ 16:47:38 #18
332912 bianconeri
pi_218075129
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, bijzonder. Dus in een oorlog tussen een Westers en een niet-Westers land tellen de regels eigenlijk maar voor n partij of hoe moeten we dat zien?
Dat zeg ik toch nergens of wel dan?

Alleen van een land dat zichzelf modern en Westers durft te noemen mag je wel verwachten dat ze geen genocide plegen en geen walgelijkheden uitvoert.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:32 schreef Qarrad het volgende:
"Van elk westers land verwacht je normen en waarden" vind ik een vrij denigrerend statement, eigenlijk. Alsof je westers moet zijn om je aan die standaard te kunnen houden en dat niet verwacht kan worden van niet-westerse staten.

Ik heb het idee dat je niet doorhebt wat een slechte dienst jij jouw kamp bewijst met jouw posts.
Ah, ik veroordeel genocide en dat bewijst een slechte dienst?
En ik praat over een Westers land, niet over de andere landen of wel dan?

Ik zeg alleen dat Westerse landen ontwikkelde landen zijn met normale normen en waarden.
  zondag 29 juni 2025 @ 16:51:44 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218075182
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:45 schreef oblo het volgende:

Douwe Bob kwam naar eigen zeggen bewust naar een Joods evenement, omdat hij zich verbonden voelt met Joodse Amsterdammers. Dat klinkt op zich erg positief en daar heb ik niets dan goede woorden voor, vooral in deze tijd. Daarom zie ik niet hoe dit te maken heeft met antisemitisme.

Aan de andere kant denk ik dat uitspraken als “ik treed niet op voor zionisten” heel bedenkelijk zijn. Ik weet niet wat hij tegen zionisme heeft en wat er op die pamfletten stond, maar ik heb het gevoel dat hij tegen de acties van Israel is en dat er iets “pro-Israel” op stond. En vandaag de dag is “zionisme” een verzamelterm voor alles wat Israel fout doet of zou doen, dus denk ik dat hij dat bruggetje instinctief maakt.

Maar je hebt zionisten en zionisme in alle vormen, smaken en kleuren. Van Ben Gvir en Smotrich, die het liefst een groot Israel willen enkel en alleen voor Joden. Tot Yeshayahu Leibowitz, Tamir Pardo en Yair Golan op maar een paar namen op te noemen. Bijna alle Joodse gemeenschappen in de diaspora en in Israel hangen wel een of andere vorm van zionisme aan. Dat zegt in principe niks over wat ze denken over Bibi, de oorlog in Gaza en Arabieren…
De belangrijkste vraag ontbreekt: waarom moeten er posters hangen en pamfletten worden uitgedeeld op een voetbaltoernooi voor kinderen?

Loop toch al een tijdje mee in het amateurvoetbal en die zomerstoptoernooitjes zijn vaak erg gezellig, maar werkelijk nog nooit iets van politieke uitingen gezien.

Maargoed, ik blijf dan ook ver weg van religekkies. Misschien is dat het deels
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 17:00:19 #20
505012 oblo
pi_218075284
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:51 schreef Caland het volgende:

[..]
De belangrijkste vraag ontbreekt: waarom moeten er posters hangen en pamfletten worden uitgedeeld op een voetbaltoernooi voor kinderen?

Loop toch al een tijdje mee in het amateurvoetbal en die zomerstoptoernooitjes zijn vaak erg gezellig, maar werkelijk nog nooit iets van politieke uitingen gezien.

Maargoed, ik blijf dan ook ver weg van religekkies. Misschien is dat het deels
Kan zijn dat die organisatie is aangesloten bij de Macabi World Union. Dat heeft totaal niets te maken met religekkies. Beetje raar dat je dat zo brengt.
  zondag 29 juni 2025 @ 17:01:06 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218075290
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Kan zijn dat die organisatie is aangesloten bij de Macabi World Union. Dat heeft totaal niets te maken met religekkies. Beetje raar dat je dat zo brengt.
Ik vind eigenlijk alle mensen die een religie aanhangen gekkies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 17:02:36 #22
505012 oblo
pi_218075302
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk alle mensen die een religie aanhangen gekkies.
Waar heb je het over? Macabi is geen religieuze organisatie en veel zionisten zijn juist seculier.
  zondag 29 juni 2025 @ 17:03:53 #23
422690 Gizmogirl28
pi_218075311
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)t-meer/74567203.html

quote:
De uitingen waar Douwe Bob het over heeft gaan volgens de woordvoerder om een informatiestand van een externe organisatie: „Het woord ’zionisme’ wordt niet altijd even goed uitgelegd. Hij viel over de posters bij een liberale Joodse jeugdvereniging, een organisatie die vele verschillende Joodse en Joods voelende leden telt.”
Een standje, geen idee waar die poster over gaan, maar ik ben wel benieuwd.
  zondag 29 juni 2025 @ 17:11:28 #24
108676 Aether
pi_218075362
quote:
Of verhitte discussies over de oorsprong van falafel.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 29 juni 2025 @ 17:22:52 #25
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218075437
Volgens iemand op X zou het om deze banner gaan.

zondag 29 juni 2025 @ 17:24:05 #26
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218075448
  zondag 29 juni 2025 @ 17:24:40 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218075455
Misschien een leerzaam moment voor een aantal users:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  zondag 29 juni 2025 @ 17:35:38 #28
85843 Haushofer
pi_218075542
quote:
3s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:24 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Je overvraagt hiermee een deel van Fok!. Enig idee hoeveel energie al die nuance kost? Die kun je ook inzetten om gal te spuwen en onderbuikgevoel te bevredigen :Y :7
  zondag 29 juni 2025 @ 18:17:07 #29
507368 RotatoR
pi_218075810
Zionisme is gewoon een hondenfluitje voor jodenhaat.
  zondag 29 juni 2025 @ 18:18:19 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218075816
quote:
6s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[ afbeelding ]
Nou, niks aan het handje lijkt me.
Tenzij zionisme net als genocide iets anders is gaan betekenen. Oh wacht, zou dat het probleem zijn?
  zondag 29 juni 2025 @ 18:21:45 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218075835
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 18:17 schreef RotatoR het volgende:
Zionisme is gewoon een hondenfluitje voor jodenhaat.
Niet altijd. Zoals oblo al zei, er zit een flink spectrum in en het zionisme van een Ben Gvir vormt reden tot zorg, kritiek en verontwaardiging zonder dat dat antisemitisch hoeft te zijn.

Maar als je ertegen bent omdat je het bestaansrecht van de staat niet accepteert omdat je van mening bent dat alle Joodse Israli from the river to the sea verjaagd of uitgeroeid moeten worden dan zitten er waarschijnlijk wel wat verdachte flintertjes aan jodenhaat in de redenering verweven.
  zondag 29 juni 2025 @ 18:24:06 #32
507368 RotatoR
pi_218075853
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 18:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Niet altijd. Zoals oblo al zei, er zit een flink spectrum in en het zionisme van een Ben Gvir vormt reden tot zorg, kritiek en verontwaardiging zonder dat dat antisemitisch hoeft te zijn.

Maar als je ertegen bent omdat je het bestaansrecht van de staat niet accepteert omdat je van mening bent dat alle Joodse Israli from the river to the sea verjaagd of uitgeroeid moeten worden dan zitten er waarschijnlijk wel wat verdachte flintertjes aan jodenhaat in de redenering verweven.
Dat laatste is wat er bedoeld wordt door degene die altijd met zionisten lopen te schelden.
  zondag 29 juni 2025 @ 18:25:31 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218075865
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 18:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat laatste is wat er bedoeld wordt door degene die altijd met zionisten lopen te schelden.
Oh ja, ik denk dat er een leuke studie gedaan kan worden naar het ontstaan van de term "zio".
  zondag 29 juni 2025 @ 18:35:33 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218075950
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het wordt vooral als een Westers land gezien door mensen die de samenleving niet echt kennen of door mensen die dat als argument tegen het land willen gebruiken.
  zondag 29 juni 2025 @ 18:37:58 #35
396550 Richestorags
pi_218075986
quote:

[..]

Hoeveel mensen ken je die ALLEEN kritiek hebben op het zionisme van Ben Gvir? Ik lees vooral Judaism isn't Zionism of hele generieke statements over Zionisme = racisme of een generieke benadering van wat Zionisme zou zijn. Genuanceerde takes t.a.v. Zionistische stromingen zijn helaas erg in de minderheid.
  zondag 29 juni 2025 @ 18:38:45 #36
507155 Jeo_Boden
pi_218075994
  zondag 29 juni 2025 @ 19:30:19 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218076465
quote:
Dit is dacht ik een shiietische feestdag zonder link met iets Joods.
  zondag 29 juni 2025 @ 19:33:22 #38
498835 Wienerschnitzels
pi_218076481
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 16:45 schreef oblo het volgende:

Je kan toch moeilijk verbaasd zijn dat Joodse Amsterdammers over het algemeen pro-Israel zijn.

Maar vooral inderdaad dan benieuwd of die pamfletten dan echt zo schandelijk waren, ik verwacht dan toch pro-kolonisten pamfletten of iets dergelijks, wil je er zo erg van schrikken op een Joods voetbaltoernooi. Maar ja als ik dan al lees dat de manager van Douwe zegt dat het er niet toe doet wat er precies op de poster stond, dan vraag ik me toch af of het allemaal nou echt zo schokkend was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wienerschnitzels op 29-06-2025 19:42:27 ]
  zondag 29 juni 2025 @ 19:47:24 #39
340272 Frikandelbroodje
pi_218076561
quote:
De term is inderdaad aardig verziekt door extremisten als Ben-Gvir, terwijl het oorspronkelijk een onschuldige term was. Het heeft wat overeenkomsten met termen als neoconservatief, Black Lives Matter en socialisme, die ook aardig verziekt zijn door wappies.
Incelfrikandel
  zondag 29 juni 2025 @ 19:47:43 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218076563
quote:
6s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[ afbeelding ]
Even gekeken op de website:
quote:
Netzer (נצר) is de afkorting voor Noar Tsioni Reformi (Liberaal Zionistische jeugd). Netzer Nederland is d Liberaal-Joodse & Zionistische jongerenvereniging voor jongeren tussen de 11 en 18 jaar.

Netzer Nederland is onderdeel van de internationale Joodse jongerenvereniging Netzer Olami, de wereldorganisatie van 16 verschillende Netzer-afdelingen in 14 verschillende landen.

‘נצר’ betekent letterlijk ‘stekje’ in het Ivriet. Een stekje staat aan het begin van zijn leven en groeit uit tot een mooie bloem, struik of boom. Als jongerenvereniging is Netzer d plek om op te groeien en jouw eigen joodse identiteit te ontwikkelen. Netzer is d plek waar jij plezier beleeft en Joodse vrienden voor het leven maakt. Bij Netzer worden jongeren gestimuleerd hun ‘נצר’ (stekje) te laten bloeien en groeien tot een mooie bloem, struik of boom.

Als progressieve Joodse jongerenbeweging, proberen wij de kinderen op een leuke, informele en interactieve manier proberen te onderwijzen. Netzer organiseert het hele jaar door leuke dagen en reizen rondom het jodendom. Onze activiteiten zijn gebaseerd op het idee dat het jodendom leuk maar ook leerzaam kan zijn.

Bij Netzer proberen we meerdere activiteiten per maand te organiseren. Door het jaar heen hebben we ook weekenden van een paar dagen en een internationale reis naar een land in Europa.
Ze hebben op hun site zelfs een eigen definitie van zionisme:
quote:
Netzer beschouwt het Jodendom als een volk, een religie en een natie. Voor Netzer betekent Zionisme daarom het volgende: het Joodse volk heeft recht op zelfbeschikking in een eigen land. Dit hebben wij in een eigen Joodse Staat. Netzer staat voor een democratische en pluriforme Joodse Staat.

Wij lernen, discussiren en denken kritisch na over de huidige en toekomstige culturele, politieke, historische en demografische aspecten van de staat Israel en het Zionisme.
Bijzonder dat mensen hier dus al over vallen.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:05:51 #41
332912 bianconeri
pi_218076678
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 18:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het wordt vooral als een Westers land gezien door mensen die de samenleving niet echt kennen of door mensen die dat als argument tegen het land willen gebruiken.
Hoezo zou westers land een argument tegen Isral zijn?
Dat zou juist goed zijn.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:08:05 #42
332912 bianconeri
pi_218076687
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je kan toch moeilijk verbaasd zijn dat Joodse Amsterdammers over het algemeen pro-Israel zijn.

Hoezo?

Van joden in NL mag je toch aannemen dat ze genoeg onafhankelijke media zien over Isral?

Als ik een jood was dan was ik
anti-Isral geweest, 100%.
Waarom zou je achter je land moeten staan puur vanwege je afkomst?
Zeker als dat land de meest walgelijke dingen doet.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:11:29 #43
473277 Astro_boy
pi_218076714
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo?

Van joden in NL mag je toch aannemen dat ze genoeg onafhankelijke media zien over Isral?

Het is hun land ook niet. Indonesi is ook niet mijn land, ook al heb ik Indische roots.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:22:48 #44
396550 Richestorags
pi_218076798
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo zou westers land een argument tegen Isral zijn?
Dat zou juist goed zijn.
Omdat het geen Westers land is. Het is gelegen in het Midden-Oosten, de taal heeft haar oorsprong daar en de meeste inwoners zijn niet Westers maar komen uit Noord-Afrika of Arabische landen. De religie is niet Westers. Een groot deel van de Joodse inwoners woont ook al minimaal drie generaties daar, een deel langer en de Arabische inwoners wonen er al talloze generaties.

Verder hoef je ook geen Westers land te zijn om ontwikkeld te zijn, zie Japan en Zuid-Korea.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:26:08 #45
438579 klaasweetalles
pi_218076829
Ik moet neutraal blijven

Een keiharde feit is wel dat wereldwijd de populariteit van de joden sterk is afgenomen de afgelopen 2 jaar

Dit mede door Netanyahu en zijn acties in de Gaza.

Overal zijn er demonstraties wereldwijd voor wat er in de Gaza gebeurd.

Over Zionisme het volgende

quote:
Soorten zionisme:
Politiek zionisme: gericht op diplomatie en staatsvorming.

Cultureel zionisme: benadrukt de opbouw van Joodse cultuur en taal (bijv. het Hebreeuws).

Religieus zionisme: ziet Isral als onderdeel van Gods plan.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 29 juni 2025 @ 20:26:25 #46
505012 oblo
pi_218076832
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Maar vooral inderdaad dan benieuwd of die pamfletten dan echt zo schandelijk waren, ik verwacht dan toch pro-kolonisten pamfletten of iets dergelijks, wil je er zo erg van schrikken op een Joods voetbaltoernooi. Maar ja als ik dan al lees dat de manager van Douwe zegt dat het er niet toe doet wat er precies op de poster stond, dan vraag ik me toch af of het allemaal nou echt zo schokkend was.
Blijkbaar waren het banners van Netzer, dat is een progressieve en liberale organisatie dus lijkt mij sterk dat het ook maar iets te maken had met kolonisten.

Ik denk dat zijn bloed begon te koken bij de woorden zionisme en Israel en vloog al zijn gezonde verstand zijn oren uit. Iets waar helaas heel veel mensen last van hebben.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:31:35 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218076871
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:08 schreef bianconeri het volgende:

Ik ben Joods en zeker niet 100% anti-Isral. Ik ben anti-Isralische huidige fascistische regering die genocide pleegt, maar ik ben niet tegen het land Isral en zeker niet tegen de bewoners die ook anti-Netanyahu zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  zondag 29 juni 2025 @ 20:31:37 #48
507567 Ozewiezewozewalla
pi_218076872
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:26 schreef oblo het volgende:

[..]
Blijkbaar waren het banners van Netzer, dat is een progressieve en liberale organisatie dus lijkt mij sterk dat het ook maar iets te maken had met kolonisten.

Ik denk dat zijn bloed begon te koken bij de woorden zionisme en Israel en vloog al zijn gezonde verstand zijn oren uit. Iets waar helaas heel veel mensen last van hebben.
Daar maak ik me bij Douwe Bob niet zo gauw zorgen om.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van n ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zondag 29 juni 2025 @ 20:36:46 #49
438579 klaasweetalles
pi_218076930
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:31 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik ben Joods en zeker niet 100% anti-Isral. Ik ben anti-Isralische huidige fascistische regering die genocide pleegt, maar ik ben niet tegen het land Isral en zeker niet tegen de bewoners die ook anti-Netanyahu zijn.
Netanyahu kreeg blijkbaar de meeste stemmen bij de verkiezingen.

Trek dan je conclusie wat Isral wil
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  zondag 29 juni 2025 @ 20:39:44 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218076950
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:36 schreef klaasweetalles het volgende:

Lang niet alle Israeli zijn voor hem.
Poef.....gone! golfer
  zondag 29 juni 2025 @ 20:39:55 #51
211196 Weltschmerz
pi_218076952
quote:
3s.gif Op zondag 29 juni 2025 17:24 schreef golfer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hoe werkt dat dan concreet, Gaza steunen zonder Hamas the steunen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:41:42 #52
507567 Ozewiezewozewalla
pi_218076960
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Geert Wilders kreeg hier in Nederland de meeste stemmen, maar het huidige beleid is ook niet wat Nederland wil
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van n ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zondag 29 juni 2025 @ 20:42:07 #53
332912 bianconeri
pi_218076965
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:31 schreef golfer het volgende:

[..]
100% tegen Israel gaat dan ook om hoe Israel als land handelt.
Niet in de zin van dat het een land is of nooit goed kan zijn. Dat spreekt voor zich.
Net als dat dat ook niet inhoud dat iemand anti-Israeliers is of antisemiet door tegen het huidige beleid te zijn.
  zondag 29 juni 2025 @ 20:48:25 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218077012
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Hoe werkt dat dan concreet, Gaza steunen zonder Hamas the steunen?
Het merendeel van de vredelievende Palestijnse inwoners worden door de gewapende Hamas onderdrukt.
Poef.....gone! golfer
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 20:49:19 #55
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218077017
twitter

"Jodenhaat." Is dit niet gewoon smaad? Zou dit stand houden bij een rechter?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 29 juni 2025 @ 21:06:36 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077193
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ x ]

Goede vraag. Het is denk ik ook smaad om te beweren dat je belaagd bent na je weigering om op te treden. Misschien kunnen ze dat tegen elkaar wegstrepen.

Valse beschuldigingen heeft de Joodse gemeenschap wel wat negatieve ervaringen mee, dus daar heeft deze grote artiest ongetwijfeld rekening mee gehouden aangezien hij ook zo goed weet wat zionisme inhoudt.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 21:09:32 #57
pi_218077225
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Goede vraag. Het is denk ik ook smaad om te beweren dat je belaagd bent na je weigering om op te treden. Misschien kunnen ze dat tegen elkaar wegstrepen.

Valse beschuldigingen heeft de Joodse gemeenschap wel wat negatieve ervaringen mee, dus daar heeft deze grote artiest ongetwijfeld rekening mee gehouden aangezien hij ook zo goed weet wat zionisme inhoudt.
Was je erbij?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 29 juni 2025 @ 21:14:36 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077266
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Was je erbij?
twitter

Deze meneer blijkbaar wel.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:15:05 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218077270
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook wel bijzonder als je er goed over nadenkt. Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is. Als er op een of andere manier het geloof of de overtuiging is dat Isral bestaansrecht heeft en moeten blijven bestaan (want dat is zionisme) dan ben je al 'fout' binnen bepaalde contreien.

Dat creert ook een moeilijke situatie aangezien er binnen het Jodendom zelf ook talloze referenties zijn aan Isral ('Zion') en plekken als Jerusalem (soms ook wel 'Zion' genoemd). Zo wordt het lastig om berhaupt nog praktiserend te zijn.

Eigenlijk moet het volledige Jodendom dus worden herzien omdat een stel gendoctrineerde mafklappers in het Westen even hebben besloten op basis van desinformatie, propaganda en Islamofilie dat Isral geen bestaansrecht zou hebben. Nota bene het enige Joodse land gelegen in het gebied waar Joden hun origine hebben.
Nuance. Dat woord is jou volledig onbekend h? Het is altijd volledig wit of volledig zwart.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 21:15:59 #60
pi_218077279
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Dat zou kunnen. Daar zou men toch echt onderzoek naar moeten doen, hoe dit nou in elkaar zit.

Heeft voor de rest niks met mijn initile punt te maken.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 29 juni 2025 @ 21:16:40 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218077285
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Ah, iemand op X. Uiterst betrouwbaar

Kan me ook best voorstellen dat zo’n organisatie bij de kleedkamer nog even verhaal gaat halen. Zou ik ook doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 21:18:57 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218077296
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nuance. Dat woord is jou volledig onbekend h? Het is altijd volledig wit of volledig zwart.
Ik zou zeggen onderbouw maar waar volgens jou de nuances zouden moeten zitten ..
  zondag 29 juni 2025 @ 21:20:52 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218077307
Complimenten trouwens voor de NOS, men heeft hier zowaar een redelijk objectief artikel over geschreven.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:21:55 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077316
Ik vermoed dat als er echt een incident was geweest, daar de beelden allang van gedeeld zouden zijn.

Maar inderdaad, een aantal mensen die zich als ooggetuigen melden zegt nog niks.

Aan de andere kant zullen ook 250 sluitende getuigenissen worden afgedaan als een zionistische lobby vermoed ik.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 21:22:55 #65
pi_218077328
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:21 schreef Qarrad het volgende:
Ik vermoed dat als er echt een incident was geweest, daar de beelden allang van gedeeld zouden zijn.

Maar inderdaad, een aantal mensen die zich als ooggetuigen melden zegt nog niks.

Aan de andere kant zullen ook 250 sluitende getuigenissen worden afgedaan als een zionistische lobby vermoed ik.
Vooralsnog alleen pure vermoedens.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 29 juni 2025 @ 21:22:58 #66
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218077329
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik bedoel, op dit forum kan je met regelmaat een liefhebber van GeNoCiDe genoemd worden wanneer je het niet eens bent met andere mensen.

Als je nuance zoekt op dit forum dan zit je verkeerd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 29 juni 2025 @ 21:23:08 #67
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218077332
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:21 schreef Qarrad het volgende:

Blijkbaar hebben al die ooggetuigen hem tot aan de auto gevolgd. Dat noem ik al belagen eigenlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 21:23:56 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077340
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Vooralsnog alleen pure vermoedens.
Douwe Bob beweert iets maar levert tot nu toe niets dat zijn verhaal staaft, toch?
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 21:25:15 #69
pi_218077356
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Douwe Bob beweert iets maar levert tot nu toe niets dat zijn verhaal staaft, toch?
Ik heb weinig te maken met wat Douwe beweert
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 29 juni 2025 @ 21:27:04 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077382
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik heb weinig te maken met wat Douwe beweert
Ik reageerde op jouw gebruik van het woord smaad en trok dat even door naar een andere bewering in deze heisa.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:33:15 #71
510090 TheGreatAlfonso
pi_218077429
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Het merendeel van de vredelievende Palestijnse inwoners worden door de gewapende Hamas onderdrukt.
Is het niet zo dat het merendeel van de Palestijnse inwoners achter Hamas staat?
  zondag 29 juni 2025 @ 21:34:26 #72
510090 TheGreatAlfonso
pi_218077436
Is er al bekend wat er op die posters stond?

Walgelijke actie, voor al die kinderen ook nog. Verderfelijk figuur die Douwe Bob.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:35:26 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218077441
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:33 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Is het niet zo dat het merendeel van de Palestijnse inwoners achter Hamas staat?
Een groot deel steunt het achterliggende gedachtegoed van Hamas (moslimfundamentalisme, martelaarschap, terrorisme, antisemitisme) maar heeft soms vanwege economische motieven kritiek op Hamas wat dan keihard de kop wordt ingedrukt.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:35:38 #74
505012 oblo
pi_218077442
quote:
[ x ]

Jammer maar extreem voorspelbaar dat populisten dit weer gebruiken voor hun agenda. Waarschijnlijk is dat ook reden dat dit nu zo veel media aandacht krijgt. Douwe Bob komt over als erg naef en onwetend, maar hoe je dit kan spinnen als jodenhaat snap ik echt niet. Hij koos er bewust voor om bij een Joods evenement op te treden, hij maakt bij zijn vertrek duidelijk dat ie niks tegen de Joodse gemeenschap heeft en later in een social media post zegt ie hetzelfde.

Misschien kunnen we ipv hem massaal te verketteren hem ook onderwijzen over wat zionisme is?
  zondag 29 juni 2025 @ 21:37:42 #75
510090 TheGreatAlfonso
pi_218077452
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een groot deel steunt het achterliggende gedachtegoed van Hamas (moslimfundamentalisme, martelaarschap, terrorisme, antisemitisme) maar heeft soms vanwege economische motieven kritiek op Hamas wat dan keihard de kop wordt ingedrukt.
Heeft Gaza dan een economie? :? :D

Die hebben het toch te druk met raketten te schieten in plaats van, ik noem maar wat, hun land op te bouwen?
  zondag 29 juni 2025 @ 21:39:02 #76
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218077458
Zou Douwe Bob weten dat je met D-reizen naar Tel Aviv kan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:39:35 #77
438579 klaasweetalles
pi_218077459
Bekijk deze YouTube-video

Dit gebeurt er dus nu

Israel moet gewoon stoppen met die shit dan zal alles normaliseren

Maar zolang nethanyahu blijft zal dit gezeik nog wel een tijdje doorgaan
  zondag 29 juni 2025 @ 21:40:33 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218077463
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:37 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Heeft Gaza dan een economie? :? :D

Die hebben het toch te druk met raketten te schieten in plaats van, ik noem maar wat, hun land op te bouwen?
Ze hadden nog een economie ja, al zijn er natuurlijk honderden miljoenen als niet miljarden naar terreur gegaan en tevens de bankrekeningen van de leiders van Hamas. Die waren immers allemaal multimiljonairs.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:40:44 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218077465
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:35 schreef oblo het volgende:

[..]
Jammer maar extreem voorspelbaar dat populisten dit weer gebruiken voor hun agenda. Waarschijnlijk is dat ook reden dat dit nu zo veel media aandacht krijgt. Douwe Bob komt over als erg naef en onwetend, maar hoe je dit kan spinnen als jodenhaat snap ik echt niet. Hij koos er bewust voor om bij een Joods evenement op te treden, hij maakt bij zijn vertrek duidelijk dat ie niks tegen de Joodse gemeenschap heeft en later in een social media post zegt ie hetzelfde.

Misschien kunnen we ipv hem massaal te verketteren hem ook onderwijzen over wat zionisme is?
Dat zou helemaal prima zijn, als hij daarvoor openstaat en bijvoorbeeld probeert het goed te maken voor die kinderen die hij vandaag heeft teleurgesteld maar gezien mijn indruk van zijn geestelijke vermogens durf ik daar niet op te hopen.

Ontzettende kutmuziek trouwens. Als hij hier komt optreden ben ik in staat de stad vol te hangen met cht zionistische posters om ervan verschoond te blijven.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:43:34 #80
438579 klaasweetalles
pi_218077474
quote:
[ x ]

Dit is gewoon bullshit van VVD mevrouw die dit gewoon als verkiezingsstunt gebruikt

Ik denk dat Douwe Bob er goed aan heeft gedaan om niet op te treden en geen Partij te kiezen in deze als artiest.

Want je krijgt als artiest al een gauw een stempel voor wie je bent in deze kwestie

Douwe bob heeft natuurlijk een fanbase in beide kampen, dat dit nu tegen hem gebruikt wordt is wel een beetje triest.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:45:07 #81
505012 oblo
pi_218077483
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zou helemaal prima zijn, als hij daarvoor openstaat en bijvoorbeeld probeert het goed te maken voor die kinderen die hij vandaag heeft teleurgesteld maar gezien mijn indruk van zijn geestelijke vermogens durf ik daar niet op te hopen.

Ontzettende kutmuziek trouwens. Als hij hier komt optreden ben ik in staat de stad vol te hangen met cht zionistische posters om ervan verschoond te blijven.
Lol 😂 ken zijn muziek niet, dat hou ik dan maar zo.
  zondag 29 juni 2025 @ 22:02:25 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218077580
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit gebeurt er dus nu

Israel moet gewoon stoppen met die shit dan zal alles normaliseren

Maar zolang nethanyahu blijft zal dit gezeik nog wel een tijdje doorgaan
Dit zijn niets meer dan de bekende bloedsprookjes dat Isral zich zogenaamd doelbewust op kinderen zou richten, daar is simpelweg geen sprake van. Dit kunnen activisten honderden keren herhalen, dat maakt niet ineens waar.
  zondag 29 juni 2025 @ 22:04:57 #83
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218077598
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Lol 😂 ken zijn muziek niet, dat hou ik dan maar zo.
Het is mij vooral een raadsel waarom je Douwe Bob boekt op een jeugdvoetbaltoernooi. Kost je ook nog eens een godsvermogen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 22:10:23 #84
438579 klaasweetalles
pi_218077635
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zijn niets meer dan de bekende bloedsprookjes dat Isral zich zogenaamd doelbewust op kinderen zou richten, daar is simpelweg geen sprake van. Dit kunnen activisten honderden keren herhalen, dat maakt niet ineens waar.
Diverse internationale hulporganisaties hebben bevestigd wat daar gaande is

Netanyahu gaat daar gewoon lles uitroeien wat niet jood is
  zondag 29 juni 2025 @ 22:11:14 #85
505012 oblo
pi_218077640
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is mij vooral een raadsel waarom je Douwe Bob boekt op een jeugdvoetbaltoernooi. Kost je ook nog eens een godsvermogen
Misschien was het een zelfhatende jood in het bestuur.
  zondag 29 juni 2025 @ 22:19:23 #86
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218077708
De muziek van Douwe Bob of het populisme van Dilan, wat is erger?
  zondag 29 juni 2025 @ 22:23:12 #87
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218077733
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De muziek van Douwe Bob of het populisme van Dilan, wat is erger?
Alles is gewoon jodenhaat. Gek dat je toch nog steeds meer verwacht van de VVD.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 29 juni 2025 @ 22:26:43 #88
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218077760
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Het wordt vooral tijd dat de VVD Dilan loost.
  zondag 29 juni 2025 @ 23:34:30 #89
490158 Middelpunt
pi_218078048
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij niet weet wat zionisme is?
Hij had vooraf de afspraak gemaakt dat hij dit soort uitingen niet wilde. Punt. Als ze het dan toch doen, is het zijn goed recht om het dan niet te doen.

En zoals Olaf Koens het vandaag treffend heeft uitgelegd (waar Douwe Bob zich bij aansloot): hij heeft niks tegen de historische betekenis van zionisme. Het probleem is alleen dat de term ook misbruikt wordt door allerlei extremisten en in deze tijd waarin Isral allerlei oorlogsmisdaden pleegt is het dan toch niet zo gek dat Douwe Bob hier juist niks mee te maken wil hebben tijdens een optreden voor kinderen.
En ook daar mag je volledig anders over denken maar dat doet er verder niet zoveel toe. Nogmaals: hij had afgesproken dat dit niet zou gebeuren, als het dan toch gebeurd is het zn goed recht om niet op te treden.
Hij was net zo goed weg gegaan als ze er met Palestina vlaggen hadden gestaan.

Yesilgz is nu toch wel echt definitief af door dit te spinnen als Jodenhaat en te vergelijken met de tweede Wereldoorlog. Dit werkt de polarisatie alleen maar verder in de hand terwijl we dat nu juist niet nodig hebben.
Diezelfde Douwe Bob die heeft opgetreden in kamp Westerbork en diverse keren op 4 mei. En als hij iets tegen Joden had, was hij toch uberhaubt niet op deze uitnodiging ingegaan?
Het is echt misselijkmakend dat een politicus van zo'n grote partij dit soort dingen wil aangrijpen om stemmen te winnen. Blijkbaar is de angst voor Wilders zo groot, dat ze denken dat de enige oplossing is om zelf ook maar populistische drek te gaan roepen.

Ohja, en over dat goedmaken met die kinderen: hij heeft al aangegeven dat dit wel goed komt, ze mogen zelfs bij hen thuis komen voor een optreden. Ze regelen wel wat. Valt het toch weer mee met zn geestelijke vermogen.
  zondag 29 juni 2025 @ 23:49:03 #90
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218078100
Douwe Bob zit nu bij Renze. De eerste doodsbedreigingen zijn ook alweer binnen.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:27:10 #91
505682 Kip_Frites_Appelmoes
pi_218078172
Alles overziend denk ik dat het wel duidelijk is wat hier aan de hand is.

Voor mij heeft het er alle schijn van dat de organisatie van het voetbaltoernooi heel bewust tegen de gemaakte afspraken in toch zionistische posters en pamfletten op het voetbaltoernooi heeft toegestaan, wetende dat Douwe Bob daar bezwaar tegen had en mogelijk zou weigeren om op te treden, om vervolgens de weigering van Douwe Bob om op te treden te spinnen als antisemitisme zodat ze weer, met steun van bekende politici en journalisten, huilie-huilie kunnen doen over antisemitisme.

Het is allemaal vooropgezet spel. En dat over de ruggen van die kinderen.

De echte antisemieten in deze kwestie zijn de organisatoren van het voetbaltoernooi.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:30:40 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218078179
Er was geen sprake van zionistische posters of pamfletten.
Er stond een standje van een liberaal joodse jeugdclub voor 12 tot 18 jarige kinderen om daar lid van te worden.
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 00:31:13 #93
396550 Richestorags
pi_218078181
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Alles overziend denk ik dat het wel duidelijk is wat hier aan de hand is.

Voor mij heeft het er alle schijn van dat de organisatie van het voetbaltoernooi heel bewust tegen de gemaakte afspraken in toch zionistische posters en pamfletten op het voetbaltoernooi heeft toegestaan, wetende dat Douwe Bob daar bezwaar tegen had en mogelijk zou weigeren om op te treden, om vervolgens de weigering van Douwe Bob om op te treden te spinnen als antisemitisme zodat ze weer, met steun van bekende politici en journalisten, huilie-huilie kunnen doen over antisemitisme.

Het is allemaal vooropgezet spel. En dat over de ruggen van die kinderen.

De echte antisemieten in deze kwestie zijn de organisatoren van het voetbaltoernooi.
Die dekselse Joden. Zitten ook al aan de knoppen van de lokale voetbalkantine! Ze controleren echt alles...
  maandag 30 juni 2025 @ 00:45:38 #94
pi_218078193
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:30 schreef golfer het volgende:
Er was geen sprake van zionistische posters of pamfletten.
Er stond een standje van een liberaal joodse jeugdclub voor 12 tot 18 jarige kinderen om daar lid van te worden.
Voor zover ik heb begrepen zou het gaan om posters van de joodse jongerenorganisatie Netzer.

https://www.netzer.nl/

En wat lees ik op die site?
quote:
Netzer (נצר) is de afkorting voor Noar Tsioni Reformi (Liberaal Zionistische jeugd). Netzer Nederland is d Liberaal-Joodse & Zionistische jongerenvereniging voor jongeren tussen de 11 en 18 jaar.
Dus toch zionistisch.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:50:52 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218078195
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor zover ik heb begrepen zou het gaan om posters van de joodse jongerenorganisatie Netzer.

[..]
Dus toch zionistisch.
Heb je wel gelezen en begrepen er op die site staat?
En weet je wel wat de verschillende betekenenissen van zionisme zijn?
Dit is gewoon een progressieve joodse
jeugdclub.
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 00:54:26 #96
396550 Richestorags
pi_218078200
quote:

[..]

[..]
Dus toch zionistisch.
Je doet net of dat een vies woord is.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:56:06 #97
490158 Middelpunt
pi_218078201
quote:

[..]

[..]
Dus toch zionistisch.
Ik ben benieuwd of dat het enige is waar het om ging.
quote:
Netzer beschouwt het Jodendom als een volk, een religie en een natie. Voor Netzer betekent Zionisme daarom het volgende: het Joodse volk heeft recht op zelfbeschikking in een eigen land. Dit hebben wij in een eigen Joodse Staat. Netzer staat voor een democratische en pluriforme Joodse Staat.
Ik geloof niet dat Douwe Bob er op tegen is dat er een Joodse staat is.
Hij wilde geen politieke uitingen maar je kunt je natuurlijk sterk afvragen of echt dit politiek is, of gewoon een uiting van een basisrecht. Het vervelende is dat de term Zionisme een andere lading begint te krijgen, waar Douwe (terecht) wel een hekel aan heeft. Dat is echter totaal niet de betekenis die deze partij er aan geeft.
Het is een vrij lastige kwestie maar dat Yesilgz er op die manier mee aan de haal gaat en het gaat vergelijken met de tweede Wereldoorlog is pas echt belachelijk. Als ik Douwe was, zou ik haar aanklagen voor smaad.
  maandag 30 juni 2025 @ 01:27:45 #98
330914 Sherlock_Holmes
pi_218078214
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Alles jodenhaat, alles GeNoCiDe.

Oprahgif.
  maandag 30 juni 2025 @ 07:56:32 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218078560
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou zeggen onderbouw maar waar volgens jou de nuances zouden moeten zitten ..
Meteen aan het begin zou het al kunnen _O-

“Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is.”
  maandag 30 juni 2025 @ 08:48:44 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218078943
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:50 schreef golfer het volgende:

[..]
Heb je wel gelezen en begrepen er op die site staat?
En weet je wel wat de verschillende betekenenissen van zionisme zijn?
Dit is gewoon een progressieve joodse
jeugdclub.
Standwithus, die van mening zijn dat de Westelijke Jordaanoever helemaal niet bezet wordt en de nederzettingen steunt waren er ook met een kraam. Erg fris clubje.

Blijkt tokkie Douwe Bob toch gewoon een goed punt te hebben. Wel benieuwd of hij voorrijkosten rekent, als een soort van zelfverklaarde jood.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 08:56:33 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079000
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 07:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Meteen aan het begin zou het al kunnen _O-

“Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is.”
Ja? Want als 'zionisme' zo wordt geproblematiseerd waarbij we geregeld haatdragende teksten zien richting 'zionisten' dan komt het dus precies neer op wat ik heb aangegeven.
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Standwithus, die van mening zijn dat de Westelijke Jordaanoever helemaal niet bezet wordt en de nederzettingen steunt waren er ook met een kraam. Erg fris clubje.

Blijkt tokkie Douwe Bob toch gewoon een goed punt te hebben. Wel benieuwd of hij voorrijkosten rekent, als een soort van zelfverklaarde jood.
quote:
StandWithUs is een internationale, niet-partijgebonden educatie-organisatie die zich richt op het bestrijden van antisemitisme en het geven van educatie over de Isral en de Holocaust. StandWithUs versterkt studenten en gemeenschappen door middel van conferenties, geavanceerde campagnes, missies naar Isral en leiderschapsprogramma’s op universiteiten en middelbare scholen.

Bron
Wat heeft dit te maken met de Westelijke Jordaanoever?
  maandag 30 juni 2025 @ 08:59:48 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079014
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja? Want als 'zionisme' zo wordt geproblematiseerd waarbij we geregeld haatdragende teksten zien richting 'zionisten' dan komt het dus precies neer op wat ik heb aangegeven.
[..]
[..]
Wat heeft dit te maken met de Westelijke Jordaanoever?
Wellicht je even verdiepen in die club.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:02:49 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079030
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht je even verdiepen in die club.
Ik volg hen op de sociale media, het enige wat zij doen is proberen antisemitisme en anti-Isral sentimenten te bestrijden.

Waarom onderbouw je jouw eigen claims gewoon niet door aan te tonen dat zij deze posities in zouden nemen en als dit klopt tevens te onderbouwen waarom dit niet 'fris' zou zijn?
  maandag 30 juni 2025 @ 09:04:00 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079035
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik volg hen op de sociale media, het enige wat zij doen is proberen antisemitisme en anti-Isral sentimenten te bestrijden.

Waarom onderbouw je je eigen claims gewoon niet door aan te tonen dat zij deze posities in zouden nemen en als dit klopt tevens te onderbouwen waarom dit niet 'fris' zou zijn?
Ah ok, je baseert je dus op een eigen website en een eigen socialmedia-account. Dat verklaart het e.e.a.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:05:34 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079047
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah ok, je baseert je dus op een eigen website en een eigen socialmedia-account. Dat verklaart het e.e.a.
Ik baseer mij letterlijk op de website van StandWithUs. De link staat er nota bene bij.

Maar weer geen onderbouwing van jouw claims dus, dat dacht ik al.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:07:44 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079071
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik baseer mij letterlijk op de website van StandWithUs.
Ja, precies. Terwijl er genoeg onafhankelijke bronnen elders te vinden zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:08:04 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079072
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, precies. Terwijl er genoeg onafhankelijke bronnen elders te vinden zijn.
En waarom laat je niet een paar van die bronnen zien dan?
  maandag 30 juni 2025 @ 09:08:36 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079074
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom laat je niet een paar van die bronnen zien dan?
Google is gratis, gebruik het zou ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:10:10 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079080
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Google is gratis, gebruik het zou ik zeggen.
Het lukt je dus niet eens om je eigen claims te onderbouwen. Ach, Caland toch ook.
  maandag 30 juni 2025 @ 11:14:26 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218079846
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Caland het volgende:

Waar vandaan heb je dat verzonnen?
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 11:30:55 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079946
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Een simpele blik op wikipedia (o.a)

Verder waren er propagandablaadjes aanwezig over o.a. de kwalijke rol van de VN (in Isralische ogen), wat doet dat op een voetbaltoernooi? Als Douwe Bob zoals hij zelf aangeeft alleen wilde optreden als er geen politieke uitingen aanwezig waren dan staat hij volledig in zijn recht, lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 11:31:42 #112
19595 Chadi
pi_218079951
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb wel foto's gezien van het kraampje maar weet niet of het van het evenement was.
  maandag 30 juni 2025 @ 11:33:59 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079962
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb wel foto's gezien van het kraampje maar weet niet of het van het evenement was.

Post is vanzelfsprekend snel verwijderd van het eigen instagramaccount
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 11:52:23 #114
3542 Gia
User under construction
pi_218080067
Hoe langer die oorlog daar duurt, hoe meer polarisatie er plaatsvindt in Nederland. Mensen staan nu al lijnrecht tegenover elkaar en begrip voor elkaars standpunten is ver te zoeken. Je ziet dit binnen verenigingen, op werkplekken, in woonwijken en noem maar op. De ene partij is luidruchtiger, waardoor de andere partij maar liever zwijgt en de mening voor zich houdt.

De waarheid is: Er is geen waarheid. Beide kanten hebben punten waarop ze gelijk hebben, maar ook punten waarop ze fout zijn. Partij kiezen in dat conflict gaat niet naar een oplossing leiden.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:13:57 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080226
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Een simpele blik op wikipedia (o.a)

Verder waren er propagandablaadjes aanwezig over o.a. de kwalijke rol van de VN (in Isralische ogen), wat doet dat op een voetbaltoernooi? Als Douwe Bob zoals hij zelf aangeeft alleen wilde optreden als er geen politieke uitingen aanwezig waren dan staat hij volledig in zijn recht, lijkt me.
Maar dat zei hij niet, hij stelde specifiek tegen zionisme te zijn, waarmee hij dus expliciet aangeeft tegen het bestaan van Isral te zijn. Dat is nogal een standpunt om in te nemen, wetende dat bijna elke Jood wel mensen daar kent of er familie heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Gia het volgende:
Hoe langer die oorlog daar duurt, hoe meer polarisatie er plaatsvindt in Nederland. Mensen staan nu al lijnrecht tegenover elkaar en begrip voor elkaars standpunten is ver te zoeken. Je ziet dit binnen verenigingen, op werkplekken, in woonwijken en noem maar op. De ene partij is luidruchtiger, waardoor de andere partij maar liever zwijgt en de mening voor zich houdt.

De waarheid is: Er is geen waarheid. Beide kanten hebben punten waarop ze gelijk hebben, maar ook punten waarop ze fout zijn. Partij kiezen in dat conflict gaat niet naar een oplossing leiden.
Helaas hebben veel te veel mensen zich op basis van emotie en propaganda laten meeslepen in een conflict waar men niets van weet. En nu staat het schuim meteen rond de mond zodra het woord 'Isral' of 'zionisme' valt.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:16:41 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080247
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dat zei hij niet,
Dat zei hij ook, volgens Douwe Bob stond dat specifiek in het contract.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:23:38 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080302
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zei hij ook, volgens Douwe Bob stond dat specifiek in het contract.
Dan had hij dat moeten zeggen, maar dat deed hij niet, hij stelde dat hij dus tegen zionisme (lees: het bestaan van Isral) is. Daar zijn ook beelden van die hier gisteren al waren gedeeld, zie deze post.

Als je tegen het bestaansrecht van een land bent, dan zul je daar toch wel enige uitleg over moeten geven als je om die reden last minute een optreden cancelt. En dat is ook iets anders dan 'geen politieke uitingen' willen.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:30:07 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080352
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan had hij dat moeten zeggen, maar dat deed hij niet, hij stelde dat hij dus tegen zionisme (lees: het bestaan van Isral) is. Daar zijn ook beelden van die hier gisteren al waren gedeeld, zie deze post.

Als je tegen het bestaansrecht van een land bent, dan zul je daar toch wel enige uitleg over moeten geven als je om die reden last minute een optreden cancelt. En dat is ook iets anders dan 'geen politieke uitingen' willen.
Dat iemand zich op een podium wat ongelukkig uitdrukt vind ik niet zo relevant eigenlijk, de geschonden afspraken des te meer. Hoe dan ook netjes dat hij zich kwam afmelden en niet gewoon wegliep, zoals de meesten zouden doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:41:53 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218080469
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.

Ik denk eerder dat hij van tevoren niet heeft nagedacht, op tilt sprong toen hij ergens zionisme las en toen bedacht dat hij weleens kritiek kon krijgen als hij dat optrad.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:45:32 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080503
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.

Echt niet?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:45:38 #121
99238 Tomatenboer
pi_218080504
Als ook beslissingen als die van Douwe Bob, of berhaupt kritiek op de huidige daden van de Isralische regering, worden uitgelegd als 'antisemitisme' dan begrijp ik wel dat het met 48% zou zijn gegroeid ja.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 30 juni 2025 @ 12:47:19 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218080517
quote:

Ik werk bij een (openlucht)theater en heb nog nooit in de 'rider' dit soort dingen zien staan. Je hebt 2 soorten riders: een technische en hospitality rider. De technische rider beschrijft de technische eisen, zoals backline, PA-systeem en podiumindeling. De hospitality rider bevat wensen op het gebied van verzorging, zoals eten, drinken, kleedkamers en vervoer.
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 12:47:24 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080519
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ook beslissingen als die van Douwe Bob, of berhaupt kritiek op de huidige daden van de Isralische regering, worden uitgelegd als 'antisemitisme' dan begrijp ik wel dat het met 48% zou zijn gegroeid ja.
Kritiek op het beleid van Isral mag gewoon, net zoals bij elk ander land. Het bestaansrecht van Isral ontkennen is daarentegen wel verkapt antisemitisme.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:49:03 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080530
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik werk bij een (openlucht)theater en heb nog nooit in de 'rider' dit soort dingen zien staan. Je hebt 2 soorten riders: een technische en hospitality rider. De technische rider beschrijft de technische eisen, zoals backline, PA-systeem en podiumindeling. De hospitality rider bevat wensen op het gebied van verzorging, zoals eten, drinken, kleedkamers en vervoer.
Volgens jou stond er ook alleen een standje van een jeugdclub en waren er absoluut geen politieke uitingen of pamfletten aanwezig, toch?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:49:48 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218080538
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:49 schreef Caland het volgende:

Volgens jou stond er ook alleen een standje van een jeugdclub en waren er absoluut geen politieke uitingen of pamfletten aanwezig, toch?
Klopt.
Ben jij er geweest en heb jij zelf andere zaken gezien?
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 12:50:01 #126
504077 Zoddie
pi_218080539
quote:

Ik denk eerder dat hij van tevoren niet heeft nagedacht, op tilt sprong toen hij ergens zionisme las en toen bedacht dat hij weleens kritiek kon krijgen als hij dat optrad.
Dat denk ik ook, misschien al vooraf druk van social media omdat hij op zou treden bij een Joods toernooi, en dan ziet hij ook nog eens het woord Zionisme op een poster staan en ziet zichzelf al gecancelled worden.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:52:37 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218080564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik werk als semi-professionele muzikant (totaal niet op het niveau van Douwe Bob natuurlijk) en herken dit ook.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:04:04 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080684
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt.
Ben jij er geweest en heb jij zelf andere zaken gezien?
Op het filmpje waarin Douwe Bob spreekt is deze stand te zien

Die doorgaans dit soort blaadjes verspreiden over Hamas en de rol van de VN

Dat mogen ze wat mij betreft prima doen hoor, beetje gek op een zomertoernooitje is het wel maar uiteindelijk is het hun eigen feestje. Als er echter is afgesproken met de artiest dat men wegblijft van politieke uitingen mag hij daarom ook weigeren te spelen. Lijkt me overigens ook doodeenvoudig om te weerleggen als organisatie als zo’n afspraak niet is gemaakt
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 13:07:14 #129
504077 Zoddie
pi_218080711
Dat hij nu wordt bedreigd klopt natuurlijk zeker niet, maar komt hem ook wel goed uit.

Eerst kritiek krijgen op zijn acties dan zielig zijn met dat hij met de dood wordt bedreigd.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:09:06 #130
152519 opgebaarde
pi_218080728
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dat zei hij niet, hij stelde specifiek tegen zionisme te zijn, waarmee hij dus expliciet aangeeft tegen het bestaan van Isral te zijn. Dat is nogal een standpunt om in te nemen, wetende dat bijna elke Jood wel mensen daar kent of er familie heeft.
Gvir en Smotrich noemen zichzelf ook zionisten terwijl zij een paar stappen verder willen gaan, minder Arabieren en op naar een groot Isral 'from the river to the sea'. Zionisme lijkt meerdere definities te hebben

Als Bob tegen het bestaan van een joods land zou zijn, dan is de kans tamelijk groot dat hij van te voren besluit om bij een joods evenement niet op te treden.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:21:24 #131
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218080850
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:07 schreef Zoddie het volgende:
Dat hij nu wordt bedreigd klopt natuurlijk zeker niet, maar komt hem ook wel goed uit.

Eerst kritiek krijgen op zijn acties dan zielig zijn met dat hij met de dood wordt bedreigd.
:')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 30 juni 2025 @ 13:34:40 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080942
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gvir en Smotrich noemen zichzelf ook zionisten terwijl zij een paar stappen verder willen gaan, minder Arabieren en op naar een groot Isral 'from the river to the sea'. Zionisme lijkt meerdere definities te hebben

Als Bob tegen het bestaan van een joods land zou zijn, dan is de kans tamelijk groot dat hij van te voren besluit om bij een joods evenement niet op te treden.
Zionisme heeft n definitie maar binnen de zionistische bewegingen zijn meerdere stromingen. Ben-Gvir en Smotrich zijn zionisten en ook de anti-Netanyahu demonstranten en Isralische vredesactivisten zijn zionisten.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:27:00 #133
19595 Chadi
pi_218081330
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Gia het volgende:

Wat voor begrip moet je hebben voor zionisten. Mensen die anderen uit hun huizen en van hun land verdrijven en daarmee doorgaan. Anderen uitmoorden omdat ze niet joods zijn.
Totaal geen begrip voor.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:28:19 #134
19595 Chadi
pi_218081339
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kritiek op het beleid van Isral mag gewoon, net zoals bij elk ander land. Het bestaansrecht van Isral ontkennen is daarentegen wel verkapt antisemitisme.
Hoezo is dat antisemitisme?
  maandag 30 juni 2025 @ 14:30:48 #135
3542 Gia
User under construction
pi_218081365
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat voor begrip moet je hebben voor zionisten. Mensen die anderen uit hun huizen en van hun land verdrijven en daarmee doorgaan. Anderen uitmoorden omdat ze niet joods zijn.
Totaal geen begrip voor.
Wel voor mensen die een festival overvallen, borsten van meisjes afsnijden en ze dan verkrachten? Daar heb je wel begrip voor? Dan ben je pas ziek!
  maandag 30 juni 2025 @ 14:32:50 #136
3542 Gia
User under construction
pi_218081388
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat je feitelijk elke Jood daar vandaan wilt verdrijven.
Het is duidelijk dat in een islamitische staat geen Joden gewenst zijn, terwijl er vele Palestijnen in Isral wonen en werken. Dus wie is er nu het onverdraagzaamst?
  maandag 30 juni 2025 @ 14:49:03 #137
506545 Servieskast
pi_218081568
quote:

[..]
Alles is antisemitisme hier
  maandag 30 juni 2025 @ 14:50:17 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081582
quote:

[..]
Omdat het op geen enkel ander land wordt toegepast. Dat wil dus zeggen dat er een specifieke benadering is voor een Joods land, een standaard waar geen enkel ander land voor wordt gehouden.

Waarbij het in veel gevallen zelfs een dogma is dat in bepaalde gebieden helemaal geen Joden zouden mogen wonen of dat er complottheorien worden opgehoest over hoe alle Joden zogenaamd bekeerde Russen of Charzaren zijn.

Om nog maar te zwijgen over alle andere bloedsprookjes en en geschiedvervalsing.
  maandag 30 juni 2025 @ 15:02:33 #139
360508 VelitoX
pi_218081697
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
Omdat het op geen enkel ander land wordt toegepast. Dat wil dus zeggen dat er een specifieke benadering is voor een Joods land, een standaard waar geen enkel ander land voor wordt gehouden.
Die speciale benadering is er vanuit Israel zelf toch ook gewoon? Is nogal met dubbele maten meten...
  maandag 30 juni 2025 @ 15:08:00 #140
220444 HSG
pi_218081744
quote:

[..]
Als de wereld nou normaal had gedaan tegen de Joden was er geen Isral geweest.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  maandag 30 juni 2025 @ 15:32:10 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081983
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:02 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Die speciale benadering is er vanuit Israel zelf toch ook gewoon? Is nogal met dubbele maten meten...
Op welke manier heb je het gevoel dat hier vanuit Isral zelf sprake van is?
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Als de wereld nou normaal had gedaan tegen de Joden was er geen Isral geweest.
Dat was er waarschijnlijk alsnog geweest. Ook zonder de Holocaust was er in dit gebied wel een Joods land opgericht, niet meer dan begrijpelijk ook aangezien Joden hier de inheemse bewoners zijn.
  maandag 30 juni 2025 @ 16:52:19 #142
pi_218082645
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:32 schreef Gia het volgende:
Het is duidelijk dat in een islamitische staat geen Joden gewenst zijn, terwijl er vele Palestijnen in Isral wonen en werken. Dus wie is er nu het onverdraagzaamst?
Hoe kom je erbij dat joden in een islamitische staat ongewenst zouden zijn?
Er is een joodse gemeenschap in Iran en die kunnen gewoon in alle vrijheid hun godsdienst belijden.
Er is zelfs een zetel in het Iraanse nationale parlement gereserveerd voor de joodse gemeenschap.
  maandag 30 juni 2025 @ 16:57:23 #143
pi_218082673
quote:
Als beide partijen akkoord gaan met een dergelijke afspraak, waarom zou het dan niet mogen?
  maandag 30 juni 2025 @ 17:01:11 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218082705
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:32 schreef HowardRoark het volgende:

Ook zonder de Holocaust was er in dit gebied wel een Joods land opgericht, niet meer dan begrijpelijk ook aangezien Joden hier de inheemse bewoners zijn.
En al ver voor de Holocaust, in 1917, hebben de Britten (die toen de baas speelden in dat gebied) de The Balfour Declaration aangenomen.
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 17:08:45 #145
396550 Richestorags
pi_218082750
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat joden in een islamitische staat ongewenst zouden zijn?
Er is een joodse gemeenschap in Iran en die kunnen gewoon in alle vrijheid hun godsdienst belijden.
Er is zelfs een zetel in het Iraanse nationale parlement gereserveerd voor de joodse gemeenschap.
Tel even het aantal Joden in Arabische staten pre-1948 en post-1948.
  maandag 30 juni 2025 @ 17:09:07 #146
pi_218082758
quote:
84s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:01 schreef golfer het volgende:
En al ver voor de Holocaust, in 1917, hebben de Britten (die toen de baas speelden in dat gebied) de The Balfour Declaration aangenomen.
En het hele begin van de zionistische beweging is nog van ruim voor de Balfour Declaration.

Overigens werd in de Balfour Declaration de joden alleen een "national home" in Palestina beloofd. Dat begrip "national home" wordt daarbij nergens gedefinieerd, en de Balfour Declaration spreekt ook nergens expliciet dat de joden een onafhankelijke souvereine staat zouden krijgen.
  maandag 30 juni 2025 @ 17:12:55 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218082779
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

En het hele begin van de zionistische beweging is nog van ruim voor de Balfour Declaration.

Klopt. In 1897 was het Theodor Herzl die een eerste zionistisch congres organiseerde.
Poef.....gone! golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 17:47:28 #148
19595 Chadi
pi_218082992
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel voor mensen die een festival overvallen, borsten van meisjes afsnijden en ze dan verkrachten? Daar heb je wel begrip voor? Dan ben je pas ziek!
Wie zegt dat? Je zou het met me eens moeten zijn dat het totaal onacceptabel is wat zionisten doen. Geen beschuldigingen mijn kant opgooien om je eigen support voor zionisten in te dekken.
  maandag 30 juni 2025 @ 17:48:33 #149
19595 Chadi
pi_218083002
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou nee voor de oprichting van Isral woonden er ook gewoon joden. Kul argumenten dus.
  maandag 30 juni 2025 @ 17:49:41 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218083013
twitter

Het domme onderbuikpopulistje gaat deels door het stof, maar toch ook weer niet

Ach, Dilan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 17:50:25 #151
19595 Chadi
pi_218083019
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waarbij het in veel gevallen zelfs een dogma is dat in bepaalde gebieden helemaal geen Joden zouden mogen wonen of dat er complottheorien worden opgehoest over hoe alle Joden zogenaamd bekeerde Russen of Charzaren zijn.

Om nog maar te zwijgen over alle andere bloedsprookjes en en geschiedvervalsing.
Dus als ik in Nijkerk de republiek voor spaghetti vretende monsters opricht moet je dat ook maar erkennen omdat het nergens anders is? Ik begrijp het niet.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:14:14 #152
330914 Sherlock_Holmes
pi_218083153
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Je zou het met me eens moeten zijn dat het totaal onacceptabel is wat zionisten doen. Geen beschuldigingen mijn kant opgooien om je eigen support voor zionisten in te dekken.
Ja, we weten precies waar je voor staat (ik heb nog gereageerd op dat verwijderde bericht van je*).

*en nu de vraag welke, natuurlijk :D
  maandag 30 juni 2025 @ 22:36:56 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218085423
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als beide partijen akkoord gaan met een dergelijke afspraak, waarom zou het dan niet mogen?
Ik zeg niet dat het niet mag, toch?
Ik zeg dat ik het nog nooit eerder heb gezien, helemaal niet in deze context, dat een artiest geboekt wordt en bepaalt wat er op het event wel of niet present mag zijn aan uitingen.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:46:15 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085509
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee voor de oprichting van Isral woonden er ook gewoon joden. Kul argumenten dus.
Vertel gewoon eens heel eerlijk wat er precies gaat gebeuren als Isral inderdaad opgeheven wordt.

Wat gebeurt er dan?

Dan wordt het een multiculturele democratie vol vrouwen- en homorechten, godsdienstvrijheid en bescherming van minderheden, genaamd 'Palestina'?

Natuurlijk wordt dat het niet. Wat je daarmee wel bewerkstelligt, is het opheffen van de enige democratie die bovenstaande rechten waarborgt in die hele regio.

En iedereen met een flintertje historisch en politiek besef weet dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 22:49:17 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085529
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat zijn ze niet.

Daarom word ik ook geen antisemiet genoemd, wanneer ik Netanyahu bekritiseer, walg van Smotrich of van kolonisten.

Daarentegen stel ik ook niet dat Isral geen bestaansrecht heeft, alles geboycot en gecancelled moet worden want Isral (had en heb ik met Rusland en Russen ook niet) noch bagatelliseer ik de radicale jodenhaat van Hamas of ontken ik het barbarisme van 7 oktober.

Daar zit het verschil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 22:52:48 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085558
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Op het filmpje waarin Douwe Bob spreekt is deze stand te zien

[ afbeelding ]

Die doorgaans dit soort blaadjes verspreiden over Hamas en de rol van de VN

[ afbeelding ]

Dat mogen ze wat mij betreft prima doen hoor, beetje gek op een zomertoernooitje is het wel maar uiteindelijk is het hun eigen feestje. Als er echter is afgesproken met de artiest dat men wegblijft van politieke uitingen mag hij daarom ook weigeren te spelen. Lijkt me overigens ook doodeenvoudig om te weerleggen als organisatie als zo’n afspraak niet is gemaakt
Zou eens uitzoeken wat voor standjes, vlaggen, spreuken en slogans gebezigd worden op bijeenkomsten die 'Pro-Palestina' heten. Gesloop van universiteiten, bedreigen van sprekers, boycotten van artiesten, bekladden van monumenten.

Wat heet, je kunt zelfs als professor gewoon op X oproepen tot het van de kaart vegen van Isral en je krijgt niet eens een berisping.

Of, je gaat a la Greta op een klimaatbijeenkomst een roedel pro-Pallie types faciliteren, en een paar jaar later word je wegens je boottochtje nog op handen gedragen ook als vrijheidsstrijder.

Maar dit standje is waar Douwe Bob 'zionisme' in zag?

Ergens best bespottelijk, gezien het steeds radicalere karakter van Pro-Palestina.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 22:53:43 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou eens uitzoeken wat voor standjes, vlaggen, spreuken en slogans gebezigd worden op bijeenkomsten die 'Pro-Palestina' heten.
Waarom zou ik, ik treed daar niet op ofzo
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 22:54:45 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085569
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom zou ik, ik treed daar niet op ofzo
Kan.

Ik vind het gewoon koddig, dat dit standje ineens enorm storend zou zijn.

Dat gezien de ravage die Pro-Palestina hier al anderhalf jaar heeft aangericht en blijft aanrichten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 22:55:32 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085576
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kan.

Ik vind het gewoon koddig, dat dit standje ineens enorm storend zou zijn.

Dat gezien de ravage die Pro-Palestina hier al anderhalf jaar heeft aangericht en blijft aanrichten.
Geen flauw idee wat dat met Douwe Bob te maken heeft verder
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 22:57:08 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085589
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Even wat zaken in context plaatsen in een topic over groeiend antisemitisme en de reactie dat alles al 'heel snel antisemitisme' zou zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 22:58:25 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085598
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Even wat zaken in context plaatsen in een topic over groeiend antisemitisme en de reactie dat alles al 'heel snel antisemitisme' zou zijn.
Jamaarhullie is nooit heel sterke context.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:02:39 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085637
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Jamaarhullie is nooit heel sterke context.
Er kan pas sprake zijn van een whataboutism als er een what aan de andere kant is.

Dit standje vind ik magertjes. Heel magertjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:08:37 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085683
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er kan pas sprake zijn van een whataboutism als er een what aan de andere kant is.

Dit standje vind ik magertjes. Heel magertjes.
Het gaat dan ook meer om het niet nakomen van duidelijke afspraken.

Dat mafketels als Wierd Duk en Dilan dan vol op het jodenhater-orgel gaan is alleen maar lachwekkend. Laatstgenoemde ging niet voor niets al half door het stof vandaag, vermoedelijk teruggefloten door haar eigen partij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:10:25 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085699
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat mafketels als Wierd Duk en Dilan dan vol op het jodenhater-orgel gaan is alleen maar lachwekkend. Laatstgenoemde ging niet voor niets al half door het stof vandaag, vermoedelijk teruggefloten door haar eigen partij.
Allemaal marginale zaken.

Antisemitisme is wel degelijk een groeiend probleem. Wat heet, als zelfs het bestaansrecht van Isral ontkennen daar al niet meer onder valt, en het buzz-woordje 'zionisme' overal inzetbaar is, dan zijn we wel iets verder van huis dan simpelweg kritiek hebben op Isralisch beleid en politici als zodanig framen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:10:38 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218085702
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Die nog steeds niet boven tafel zijn maar alleen door Douwe Bob worden geclaimd.

Of weet jij meer?
  maandag 30 juni 2025 @ 23:11:18 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085707
Wat staat er in die folders?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:15:16 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085743
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die nog steeds niet boven tafel zijn maar alleen door Douwe Bob worden geclaimd.

Of weet jij meer?
Er staat een aardige reconstructie in de VK die de berichten heeft ingezien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:18:26 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085761
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat staat er in die folders?
O.a folders over Hamas, over de kwalijke rol van de VN. Zie eerder in dit topic

Het is wellicht wat naef om te denken dat de Joodse gemeenschap daar weg van blijft op een toernooi in eigen kring. Mogen ze ook vooral zelf weten imo. Maar je kan het moeilijk als niet politiek zien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:19:29 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085769
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:18 schreef Caland het volgende:

[..]
O.a folders over Hamas, over de kwalijke rol van de VN. Zie eerder in dit topic

Het is wellicht wat naef om te denken dat de Joodse gemeenschap daar weg van blijft op een toernooi in eigen kring. Mogen ze ook vooral zelf weten imo. Maar je kan het moeilijk als niet politiek zien.
Ligt eraan wat er daadwerkelijk in die folders staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:21:20 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085775
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ligt eraan wat er daadwerkelijk in die folders staat.
Dat doet er uiteindelijk niet echt toe. Hij wilde daar alleen optreden als er geen politieke uitingen werden gedaan en dat was ook zo toegezegd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:23:18 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085781
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, zijn het nu hn folders of niet?

Waar moeten we dan de zogenaamd 'politieke' informatie vandaan halen?

Of beliegen ze gewoon de boel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:23:41 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085782
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat doet er uiteindelijk niet echt toe. Hij wilde daar alleen optreden als er geen politieke uitingen werden gedaan en dat was ook zo toegezegd.
Dat doet er wel degelijk toe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:25:13 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085791
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat doet er wel degelijk toe.
Natuurlijk niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:25:51 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218085794
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Natuurlijk niet.
Hoe weet je dan dat er 'politiek' in die folders staat? En waarom maakt het niet eens uit wt er in die dingen staat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 juni 2025 @ 23:27:26 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218085804
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Er staat een aardige reconstructie in de VK die de berichten heeft ingezien.
Nou, fijn dat je ook even een linkje gaf ten eerste. Ten tweede vind ik het niet echt een aardige reconstructie op dat punt.

Er staat alleen dat Douwe Bob het belangrijk vindt dat er geen politieke of religieuze uitingen zijn waar hij optreedt. Niet dat daar een afspraak over is gemaakt. Organisatie heeft op eigen initiatief gemeld dat ze geen politiek of religie bedrijven en geen mening hebben over de aanwezige organisaties.

Dat hebben ze nog een keer herhaald in een berichtje toen het team van Douwe Bob zondag vragen had.

Dus net als de bewering dat hij geduwd en uitgescholden is, is er nog steeds alleen de verklaring van hem.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:27:32 #176
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085805
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet je dan dat er 'politiek' in die folders staat? En waarom maakt het niet eens uit wt er in die dingen staat?
Folders die de kwalijke rol van de VN belichten (o.a) zijn per definitie politiek beladen. Of je het daar nou mee eens bent of niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:30:03 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085813
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat alleen dat Douwe Bob het belangrijk vindt dat er geen politieke of religieuze uitingen zijn waar hij optreedt. Niet dat daar een afspraak over is gemaakt. Organisatie heeft op eigen initiatief gemeld dat ze geen politiek of religie bedrijven en geen mening hebben over de aanwezige organisaties.
De organisatie is er uiteindelijk gewoon verantwoordelijk voor welke belangengroepen daar mogen staan met foldertjes.

Vraag me sowieso wel af wat dat moet op een vriendschappelijk voetbaltoernooi, maar dat mogen ze uiteindelijk zelf weten.

quote:
Er ontstond twijfel bij het team van Douwe Bob. Lieten ze zich voor een karretje spannen? Ze belden met de manager en met de zanger zelf. Per app werd overlegd met de organisatie. ‘Geen politiek en geen religie’, bevestigde die in een bericht ingezien door de Volkskrant. ‘Familie-evenement.’ De zanger besloot te komen.
Dit kan je overigens gewoon zien als een afspraak
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:41:25 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218085844
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:30 schreef Caland het volgende:

[..]
De organisatie is er uiteindelijk gewoon verantwoordelijk voor welke belangengroepen daar mogen staan met foldertjes.

Vraag me sowieso wel af wat dat moet op een vriendschappelijk voetbaltoernooi, maar dat mogen ze uiteindelijk zelf weten.
[..]
Dit kan je overigens gewoon zien als een afspraak
Nee, ze herhaalden hiermee iets wat ze al op eigen initiatief hadden gemeld. Het zou raar zijn als er een artiest belde waar jij een harde afspraak mee had dat er foldertjes liggen en jij dan zo reageert woordelijk en niet met "Goh, dat was niet de afspraak, dat zoeken we uit, sorry!"

Sowieso joh, bij een event van een bevolkingsgroep waarbij religie en etniciteit zo door elkaar lopen dat er hele boekwerken geschreven worden over hoe het nu zit eisen dat er geen religieuze uitingen mogen zijn en dat de organisatie daarin meegaat. Niet geloofwaardig. Zoals ze zelf zeggen: ze hebben geen religieus of politiek oogmerk en hebben geen mening over wie er allemaal komen en wie er staat bij de activiteiten-stands.

"Op ons Turkse sportfestijn mag niks islamitisch te zien zijn, anders komt Douwe Bob niet"
  maandag 30 juni 2025 @ 23:44:06 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085855
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ze herhaalden hiermee iets wat ze al op eigen initiatief hadden gemeld. Het zou raar zijn als er een artiest belde waar jij een harde afspraak mee had dat er foldertjes liggen en jij dan zo reageert woordelijk en niet met "Goh, dat was niet de afspraak, dat zoeken we uit, sorry!"

Sowieso joh, bij een event van een bevolkingsgroep waarbij religie en etniciteit zo door elkaar lopen dat er hele boekwerken geschreven worden over hoe het nu zit eisen dat er geen religieuze uitingen mogen zijn en dat de organisatie daarin meegaat. Niet geloofwaardig. Zoals ze zelf zeggen: ze hebben geen religieus of politiek oogmerk en hebben geen mening over wie er allemaal komen en wie er staat bij de activiteiten-stands.

"Op ons Turkse sportfestijn mag niks islamitisch te zien zijn, anders komt Douwe Bob niet"
Het is ook zeker naef van beide kanten. Er is echter wel duidelijk aangegeven op welke voorwaarden hij kwam optreden

Dan moet je ook niet raar staan opkijken als hij dan de boel afblaast. Laat staan de antisemitisme- of zelfs jodenhaterkaart trekken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:47:14 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085872
twitter

Overigens is de reactie op het kansloos populistische tweetje en de halve excuses van Yesilgoz dan wel weer mooi. En door.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:39:02 #181
19595 Chadi
pi_218086954
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel gewoon eens heel eerlijk wat er precies gaat gebeuren als Isral inderdaad opgeheven wordt.

Wat gebeurt er dan?

Dan wordt het een multiculturele democratie vol vrouwen- en homorechten, godsdienstvrijheid en bescherming van minderheden, genaamd 'Palestina'?

Natuurlijk wordt dat het niet. Wat je daarmee wel bewerkstelligt, is het opheffen van de enige democratie die bovenstaande rechten waarborgt in die hele regio.

En iedereen met een flintertje historisch en politiek besef weet dat.
Dan gaan de meeste terug naar het land waar ze een dubbele paspoort van hebben want die willen sowieso niet samen leven met minderwaardige moslims of christenen
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:12:50 #182
510090 TheGreatAlfonso
pi_218087522
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Echt niet? Het is een terechte vergelijking.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:46:04 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan gaan de meeste terug naar het land waar ze een dubbele paspoort van hebben want die willen sowieso niet samen leven met minderwaardige moslims of christenen
1. Hoeveel hebben een dubbel paspoort?
2. Ik neem aan dat er een flinke financile compensatie komt voor de door hen aldaar aangelegde infrastructuur, faciliteiten, voorzieningen etc.
3. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Isral letterlijke verboden dan wel grote restricties gelden op godsdienstvrijheid,
3.1. wat zegt dat over de landen en hun wil om samen te leven met anderen?
3.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?
4. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Isral wettelijke restricties gelden op het zijn van een vrouw of homoseksueel,
4.1. wat zegt dat over de landen en hun wil om samen te leven met anderen?
4.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?

https://iirf.global/global-religious-freedom-data-spectrum/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:55:12 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218088380
Ik denk trouwens niet dat Douwe Bob een jodenhater is, maar dat dit nu precies is wat er gebeurt door die niet aflatende stroom gekleurde en soms ronduit onjuiste informatie in de media en de jeugdcultuur.

Hij wilde op een evenement met een Joods karakter spelen. Hij schoot alleen op tilt toen hij het woord "zionisme" zag staan. We hebben de definitie daarvan volgens Nu.nl gezien en zien hoe het woord "zio" wordt uitgespuugd in diverse spreekkoren. Niet gek dat iemand dan denkt dat het ergens anders voor staat.

Gisteravond was er een goed gesprek op Radio 1 tussen een Palestijnse politicoloog en het hoofd van het CIDI. Het opvallendste was hoe beleefd en ontvankelijk men het niet met elkaar eens was en dat het vooral op die Westoever stuk ging. Maar eigenlijk waren ze het allebei wel eens over dat iedereen veiligheid en dezelfde rechten verdiende.

Als mensen meer van dat soort discussies zouden zien dan denk ik dat we een stuk minder gevalletjes Douwe Bob zouden krijgen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:57:48 #185
507567 Ozewiezewozewalla
pi_218088395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:55 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Douwe Bob een jodenhater is, maar dat dit nu precies is wat er gebeurt door die niet aflatende stroom gekleurde en soms ronduit onjuiste informatie in de media en de jeugdcultuur.

Hij wilde op een evenement met een Joods karakter spelen. Hij schoot alleen op tilt toen hij het woord "zionisme" zag staan. We hebben de definitie daarvan volgens Nu.nl gezien en zien hoe het woord "zio" wordt uitgespuugd in diverse spreekkoren. Niet gek dat iemand dan denkt dat het ergens anders voor staat.

Gisteravond was er een goed gesprek op Radio 1 tussen een Palestijnse politicoloog en het hoofd van het CIDI. Het opvallendste was hoe beleefd en ontvankelijk men het niet met elkaar eens was en dat het vooral op die Westoever stuk ging. Maar eigenlijk waren ze het allebei wel eens over dat iedereen veiligheid en dezelfde rechten verdiende.

Als mensen meer van dat soort discussies zouden zien dan denk ik dat we een stuk minder gevalletjes Douwe Bob zouden krijgen.
Het grootste probleem, zoals altijd, is dat veel mensen 100% overtuigd zijn van hun mening, die vaak meer gestoeld is op vooroordelen en aannames dan op feiten.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:13:24 #186
19595 Chadi
pi_218088630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Hoeveel hebben een dubbel paspoort?
2. Ik neem aan dat er een flinke financile compensatie komt voor de door hen aldaar aangelegde infrastructuur, faciliteiten, voorzieningen etc.
3. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Isral letterlijke verboden dan wel grote restricties gelden op godsdienstvrijheid,
3.1. wat zegt dat over de landen en hun wil om samen te leven met anderen?
3.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?
4. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Isral wettelijke restricties gelden op het zijn van een vrouw of homoseksueel,
4.1. wat zegt dat over de landen en hun wil om samen te leven met anderen?
4.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?

https://iirf.global/global-religious-freedom-data-spectrum/
Jij weet de antwoorden zoals altijd vast al. Dus vul ze zelf lekker in.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:14:39 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij weet de antwoorden zoals altijd vast al. Dus vul ze zelf lekker in.
Nee, daarom stel ik de vraag.

Jij komt met nogal ferme uitspraken. Onderbouw ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:28:49 #188
19595 Chadi
pi_218088795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, daarom stel ik de vraag.

Jij komt met nogal ferme uitspraken. Onderbouw ze.
Ik zeg dat ik zionisme afkeur en vervolgens moet ik hier met een evacuatie plan komen voor het geval mensen weg moeten. Joh bekijk het even.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:38:03 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zeg dat ik zionisme afkeur en vervolgens moet ik hier met een evacuatie plan komen voor het geval mensen weg moeten. Joh bekijk het even.
1. Welke vorm van zionisme? Seculier zionisme? Messianistisch zionisme? Religieus zionisme?
2. Aangezien jij ze graag ziet vertrekken lijkt me een stabiel evacuatieplan wel een goed idee.

Waarbij ik bij de volgende punten kom:

Waarom keur je Trump en Smotrich's plannen (achterlijk als ze zijn) m.b.t. Palestijnen rigoureus af, maar denk je net zo makkelijk over het wegsturen van mensen wanneer ze Israli zijn?

Dat daargelaten, je vindt samenleven kennelijk heel strevenswaardig. Maak je je wat dat betreft ook zorgen over de exclusivistische Arabische samenlevingen rondom Isral? Moeten die veranderen zodat er daadwerkelijk gelijkwaardig samengeleefd kan worden? Waarom wel/niet? Gezien de huidige opmaak van de meeste van die landen, is het dan gerechtvaardigd om te stellen dat men aldaar anderen eveneens als 'minderwaardig' ziet? Zo nee, waarom is die ongelijkheid er dan; zo ja, hoe gaat men dat daar aanpakken?

Daarbij, dat referen aan 'dubbele paspoorten', en daarmee aangeven dat je mensen best van plek A naar plek B kunt sturen, is precies waarom ik Wilders en z'n hobbyclub van de PVV niet kan velen. Maar als ik het goed lees ondersteun je de PVV op dt punt: als mensen een ander paspoort erbij hebben, is de weg vrij om mensen te gaan wegsturen?

Ik ben klaar met simplistische kreten en 'oplossingen', van 'Free Palestina' roepen tot krankzinnige plannen tot massadeportatie van Palestijnen om er een beachresort van te maken.

Doet men ferme uitspraken, dient men die te onderbouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:39:57 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:57 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het grootste probleem, zoals altijd, is dat veel mensen 100% overtuigd zijn van hun mening, die vaak meer gestoeld is op vooroordelen en aannames dan op feiten.
Dat is inderdaad het probleem. Dat, en simplisme en populisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:52:11 #191
19595 Chadi
pi_218089044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Welke vorm van zionisme? Seculier zionisme? Messianistisch zionisme? Religieus zionisme?
2. Aangezien jij ze graag ziet vertrekken lijkt me een stabiel evacuatieplan wel een goed idee.

Waarbij ik bij de volgende punten kom:

Waarom keur je Trump en Smotrich's plannen (achterlijk als ze zijn) m.b.t. Palestijnen rigoureus af, maar denk je net zo makkelijk over het wegsturen van mensen wanneer ze Israli zijn?

Dat daargelaten, je vindt samenleven kennelijk heel strevenswaardig. Maak je je wat dat betreft ook zorgen over de exclusivistische Arabische samenlevingen rondom Isral? Moeten die veranderen zodat er daadwerkelijk gelijkwaardig samengeleefd kan worden? Waarom wel/niet? Gezien de huidige opmaak van de meeste van die landen, is het dan gerechtvaardigd om te stellen dat men aldaar anderen eveneens als 'minderwaardig' ziet? Zo nee, waarom is die ongelijkheid er dan; zo ja, hoe gaat men dat daar aanpakken?

Daarbij, dat referen aan 'dubbele paspoorten', en daarmee aangeven dat je mensen best van plek A naar plek B kunt sturen, is precies waarom ik Wilders en z'n hobbyclub van de PVV niet kan velen. Maar als ik het goed lees ondersteun je de PVV op dt punt: als mensen een ander paspoort erbij hebben, is de weg vrij om mensen te gaan wegsturen?

Ik ben klaar met simplistische kreten en 'oplossingen', van 'Free Palestina' roepen tot krankzinnige plannen tot massadeportatie van Palestijnen om er een beachresort van te maken.

Doet men ferme uitspraken, dient men die te onderbouwen.
De uitwerking op de lokale bevolking is het zelfde ; etnische zuiveringen. Dus het maakt voor mij geen moer uit hoe dat aapje genoemd wordt want het idee er achter is hetzelfde. Lokale bevolking weg werken ten faveure van Joodse import.

Al die uitstapjes eronder laat ik voor wat het is.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:29 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
De uitwerking op de lokale bevolking is het zelfde ; etnische zuiveringen. Dus het maakt voor mij geen moer uit hoe dat aapje genoemd wordt want het idee er achter is hetzelfde. Lokale bevolking weg werken ten faveure van Joodse import.

Al die uitstapjes eronder laat ik voor wat het is.
Israli's die daar al decennia leven zijn geen import; het gros is daar inmiddels geboren.

Neem aan dat je de extreem-rechtse kreet dat 'als schaap geboren worden in een paardenstal maakt je geen paard' kent? En dat dat een nogal gevaarlijk idee is, dat je mensen maar blijft zien als uitheems ook al maken ze al generaties onderdeel uit van de samenleving?

Die 'uitstapjes' daaronder zijn verder relevant omdat jij het hebt over samenleven. Vandaar mijn vraag: hoe gaat dat samenleven eruit zien in een vrij Palestina, gok je? Gaan daar de rechten de nu in Isral gelden voor andersgelovigen, vrouwen en homo's ook gelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:51 #193
510090 TheGreatAlfonso
pi_218089060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het probleem. Dat, en simplisme en populisme.
En religie en/of groepsdruk. Sommigen moeten een bepaald standpunt hebben omdat hun religie of cultuur ze dat oplegt, of omdat ze zich niet kunnen veroorloven hun mening te veranderen. Het zou ze hun plek in de groep, familie of samenleving kosten.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:55:58 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:54 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
En religie en/of groepsdruk. Sommigen moeten een bepaald standpunt hebben omdat hun religie of cultuur ze dat oplegt, of omdat ze zich niet kunnen veroorloven hun mening te veranderen. Het zou ze hun plek in de groep, familie of samenleving kosten.
Dat is mij al langer duidelijk en noem ik tribalisme.

Daarom ben ik er ook nog altijd van overtuigd dat het overgrote deel van de Pro-Palestina demonstranten hier bar weinig interesse hebben in het daadwerkelijk conflict en mensenleed aldaar, maar opkomen voor 'hun groep'. Waren Palestijnen daar geen onderdeel van geweest, stonden de straten blank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:57:29 #195
35771 Dutchguy
pi_218089093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:55 schreef Qarrad het volgende:

Ik denk ook niet dat het een jodenhater is maar hij zag ws. wel een woord waar een vertekend beeld van rondzingt, dacht vervolgens aan zijn carriere en liet beteuterde kinderen achter.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:59:55 #196
19595 Chadi
pi_218089110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Israli's die daar al decennia leven zijn geen import; het gros is daar inmiddels geboren.

Neem aan dat je de extreem-rechtse kreet dat 'als schaap geboren worden in een paardenstal maakt je geen paard' kent? En dat dat een nogal gevaarlijk idee is, dat je mensen maar blijft zien als uitheems ook al maken ze al generaties onderdeel uit van de samenleving?

Die 'uitstapjes' daaronder zijn verder relevant omdat jij het hebt over samenleven. Vandaar mijn vraag: hoe gaat dat samenleven eruit zien in een vrij Palestina, gok je? Gaan daar de rechten de nu in Isral gelden voor andersgelovigen, vrouwen en homo's ook gelden?
In de WB zijn ze import als ze dat niet zijn waarom mogen palestijnen dan niet naar Isral verhuizen?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:01:06 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
In de WB zijn ze import als ze dat niet zijn waarom mogen palestijnen dan niet naar Isral verhuizen?
Palestijnen wonen al in Isral.

Ik weet niet hoor, maar al dat praten over dubbele paspoorten, import, wegsturen... Neigt erg naar PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:01:56 #198
35771 Dutchguy
pi_218089138
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is mij al langer duidelijk en noem ik tribalisme.

Daarom ben ik er ook nog altijd van overtuigd dat het overgrote deel van de Pro-Palestina demonstranten hier bar weinig interesse hebben in het daadwerkelijk conflict en mensenleed aldaar, maar opkomen voor 'hun groep'. Waren Palestijnen daar geen onderdeel van geweest, stonden de straten blank.
No jews no news. Steeds weer.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:02:09 #199
19595 Chadi
pi_218089140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Palestijnen wonen al in Isral.

Ik weet niet hoor, maar al dat praten over dubbele paspoorten, import, wegsturen... Neigt erg naar PVV.
Je ontwijkt weer de vraag. Waarom zouden palestijnen uit de WB zich niet mogen vestigen in Isral als het omgekeerd wel mag volgens jou?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:03:44 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je ontwijkt weer de vraag. Waarom zouden palestijnen uit de WB zich niet mogen vestigen in Isral als het omgekeerd wel mag volgens jou?
k ontwijk de vraag? Of liever vragen? Er staan er nogal wat open voor je.

Geen idee verder waar je vandaan haalt dat 'ze' dat van mij niet zouden mogen. Om daarmee Isral op te heffen, of dat dat enkel kan door Isral op te heffen, is een zevenmijlslaarzenstap die ik niet helemaal volg.

Pro-kolonisten sentiment zul je bij mij ook niet aantreffen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:06:08 #201
19595 Chadi
pi_218089185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
k ontwijk de vraag? Of liever vragen? Er staan er nogal wat open voor je.

Geen idee verder waar je vandaan haalt dat 'ze' dat van mij niet zouden mogen. Om daarmee Isral op te heffen, of dat dat enkel kan door Isral op te heffen, is een zevenmijlslaarzenstap die ik niet helemaal volg.

Pro-kolonisten sentiment zul je bij mij ook niet aantreffen.
De feiten zoals ze nu liggen is dat een Palestijn niet naar Isral mag verhuizen maar een jood wel naar de WB kan gaan om daar te wonen.

Waarom kunnen Palestijnen dat niet?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:07:10 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089191
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De feiten zoals ze nu liggen is dat een Palestijn niet naar Isral mag verhuizen maar een jood wel naar de WB kan gaan om daar te wonen.

Waarom kunnen Palestijnen dat niet?
Wat heeft dit te maken met het opheffen van Isral?

Begrijp ik goed dat je enkel anti-kolonisten kan zijn door te stellen dat heel Isral opgeheven moet worden?

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Isral. Druzen en Christenen ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:08:24 #203
16331 Saekerhett
pi_218089202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je ontwijkt weer de vraag.
Dat doe jij niet anders hier, als het wat moeilijker voor je wordt en je een beetje bent uitgeluld, reageer je niet meer en dan ga je een dag later vrolijk in een ander topic verder :W
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:09:51 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat doe jij niet anders hier, als het wat moeilijker voor je wordt en je een beetje bent uitgeluld, reageer je niet meer en dan ga je een dag later vrolijk in een ander topic verder :W
Het vermoeiende is dat discussiren met Pro-Palestijnen vrijwel onmogelijk is geworden. Er heerst daar wel zo'n ongenuanceerd zwart-wit beeld dat elke 'tegenstander' wel een Netanyahu-adept en pro-kolonist moet zijn.

Dat bedoel ik met simplisme en sektarisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:10:50 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218089227
De organisatie van Jom Ha Voetbal heeft een verklaring opgesteld en stelt:

quote:
“De organisatie heeft op eigen initiatief aan het boekingskantoor van Douwe Bob uitgelegd wat voor soort evenement Jom Ha Voetbal is: een Joods, sportief familie-evenement. Het door het boekingskantoor opgemaakte contract bevatte alleen feitelijke informatie over het optreden,” aldus JHV. Geen eisen dus over ‘politieke of religieuze uitingen’ En, zo voegt de organisatie daaraan toe: er is nooit enig misverstand geweest over de aard van het evenement en wie de achterban van JHV is
Oh en:

quote:
“In tegenstelling tot de verklaring van Douwe Bob, bevestigen beelden van de beveiligingscamera’s dat er niet is geduwd door bezoekers of deelnemers van Jom Ha Voetbal tegen Douwe Bob, de gitarist of zijn crew.”
Verder een gedetailleerde reconstructie.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:12:00 #206
11675 Beathoven
pi_218089248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat je enkel anti-kolonisten kan zijn door te stellen dat heel Isral opgeheven moet worden?

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Isral.
Het is meer verblijven dan vast wonen.

Iedere regio heeft voor een palestijn zn eigen vergunning en palestijnen mogen alleen verblijven in die specifieke regio waar ze een vergunning voor hebben. Ze kunnen naar de waan van de dag worden gesommeerd te vertrekken.

Alleen Joodse inwoners worden als volledig burger gezien en mogen in principe overal gaan en staan waar ze willen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:13:43 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedere regio heeft voor een palestijn zn eigen vergunning en palestijnen mogen alleen verblijven in die specifieke regio waar ze een vergunning voor hebben. Ze kunnen naar de waan van de dag worden gesommeerd te vertrekken.

Alleen Joodse inwoners worden als volledig burger gezien en mogen in principe overal gaan en staan waar ze willen.
En dat is verkeerd.

Gaan we nu elk land opheffen waar onrecht heerst en de bevolking ervan naar elders deporteren?

Dat wordt nogal een klus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:14:00 #208
16331 Saekerhett
pi_218089264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het vermoeiende is dat discussiren met Pro-Palestijnen vrijwel onmogelijk is geworden. Er heerst daar wel zo'n ongenuanceerd zwart-wit beeld dat elke 'tegenstander' wel een Netanyahu-adept en pro-kolonist moet zijn.

Er valt gewoon niet te discussiren met hem en vele anderen.

Voorbeeldje: fluitbekzeenaald2.0 in NWS / Woning Joodse man vernield en besmeurd

En zo staat dat hele topic, of reeks eigenlijk, vol met allemaal antwoordontwijkend gewauwel.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:14:57 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218089270
quote:

[..]

Een beetje zoals iedereen die kritiek of vragen heeft tegenwoordig, zelfs door politici, wordt weggezet als jodenhater? Of werkt het maar n kant op?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:16:16 #210
19595 Chadi
pi_218089287
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Isral. Druzen en Christenen ook.
Jij zegt dat ze geen import zijn. Als ze geen import zouden zijn zou er sprake moeten zijn van vrij verkeer van personen tussen die twee gebieden. Het is 1 richting op.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:16:57 #211
11675 Beathoven
pi_218089293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat is smadelijk.

Gaan we nu elk land opheffen waar onrecht heerst?
Wie zegt dat ik Isral wil opheffen?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:17:10 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Een beetje zoals iedereen die kritiek of vragen heeft tegenwoordig, zelfs door politici, wordt weggezet als jodenhater? Of werkt het maar n kant op?
Nee.

Die kritiek en vragen heb ik namelijk ook, vooral m.b.t. Smotrich (de supreme engnek), Netanyahu en kolonisten.

Edoch ben ik nog nooit jodenhater genoemd.

Wellicht omdat ik niet werkelijk alles het label 'zionisme' geef, oproep tot het opheffen van Isral, 'jodenjachten' organiseer c.q. bagatelliseer, krijs om boycots en canceling van alles wat Isralisch is en Hamas en 7 oktober ergens in een onderste la heb gestopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:17:46 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij zegt dat ze geen import zijn. Als ze geen import zouden zijn zou er sprake moeten zijn van vrij verkeer van personen tussen die twee gebieden. Het is 1 richting op.
Nee: jij stelt dat elke Israli import is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:18:04 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik Isral wil opheffen?
Je reageert op een reactie van mij op iemand die dat wel voorstaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:19:00 #215
16331 Saekerhett
pi_218089316
Saekerhett in NWS / Woning Joodse man vernield en besmeurd

Chadi, kun je hier nog even antwoord op geven? Ik hoor graag van je.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:19:50 #216
19595 Chadi
pi_218089326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee: jij stelt dat elke Israli import is.
Dat heb ik nooit gezegd. De lijn van het verhaal ging over zionisten nooit over heel Israel.

Maar waarom kunnen Palestijnen niet in Israel gaan wonen? Lekker voetje baden aan het strand?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:20:34 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat heb ik nooit gezegd. De lijn van het verhaal ging over zionisten nooit over heel Israel.

Maar waarom kunnen Palestijnen niet in Israel gaan wonen? Lekker voetje baden aan het strand?
Wat je hebt gezegd is dat Isral best opgeheven kan worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:22:52 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218089362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit geldt toch andersom net zo goed? In de Palestijnse gebieden mogen Joden niet komen en zijn wettelijk uitgesloten van het kopen van grond. Daar hoor je niemand over. Dat maakt altijd de selectieve verontwaardiging zo bijzonder. Zie ook:

quote:
...

On the Palestinian side, laws are in place to keep Israelis of any stripe from buying Palestinian land. To get around the rules, Arab Israelis only buy part of a property — up to 49% — or buy an apartment or condo in a development, which Palestinian authorities are sometimes willing to overlook as it is not considered the same as direct ownership of a single-family home on a plot of land.

...

Bron
Maar schijnbaar is dit volledig acceptabel. Want ook benadrukt dat vermeende apartheid slechts in een richting een probleem wordt gezien. Dit zijn dan ook vaak de mensen die zeggen dat alle Joden moeten verwijderd van de Westelijke Jordaanoever alvorens dit een Palestijnse staat kan worden en vervolgens jammeren over zogenaamd etnische zuivering in de Gazastrook.

Hypocrisie ten top.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:27:13 #219
11675 Beathoven
pi_218089408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je reageert op een reactie van mij op iemand die dat wel voorstaat.
Ik reageerde op je opmerking over dat Palestijnen in Isral wonen, als in volledig beschermd gevestigd zijn. Niet veel meer. Ik ben voor het bestaan van Isral en zn burgers, maar ook voor een Palestijnse staat.

Maar een gevoel van optimisme van een tijdperk zoals na de val van de berlijnse muur is daar immens ver weg en zal waarschijnlijk nooit komen ook.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:20 #220
510090 TheGreatAlfonso
pi_218089454
quote:

[..]

Ik zou daar de term extremisme aan toe willen voegen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:36:47 #221
11675 Beathoven
pi_218089512
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit geldt toch andersom net zo goed? In de Palestijnse gebieden mogen Joden niet komen en zijn wettelijk uitgesloten van het kopen van grond. Daar hoor je niemand over. Dat maakt altijd de selectieve verontwaardiging zo bijzonder. Zie ook:

[ afbeelding ]
[..]
Maar schijnbaar is dit volledig acceptabel. Want ook benadrukt dat vermeende apartheid slechts in een richting een probleem wordt gezien. Dit zijn dan ook vaak de mensen die zeggen dat alle Joden moeten verwijderd van de Westelijke Jordaanoever alvorens dit een Palestijnse staat kan worden en vervolgens jammeren over zogenaamd etnische zuivering in de Gazastrook.

Hypocrisie ten top.
Nee. De Israelische staat heeft aangegeven dat die scheidingen er zijn die ik aangaf. Deze is ook verantwoordelijk voor die afbakening en de bebording of jouw vermeende hypocrisie.

Een palestijn uit Jeruzalem mag dus niet zomaar naar Gaza en vice versa. Dat bord geeft aan dat Arabische en Joodse inwoners "geadviseerd wordt" het niet te betreden, maar je mag het wel op eigen risico binnenrijden.

Het Israelische leger controleert dit en kn boetes uitdelen, niet de Palestijnen. Het kan ook mensen terugsturen of waarschuwen voor de veiligheid. Maar gegeven kolonisten hun gang gaan in Gaza is de maat niet altijd even recht.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:45:26 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218089577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nee. De Israelische staat heeft aangegeven dat die scheidingen er zijn die ik aangaf. Deze is ook verantwoordelijk voor die afbakening en de bebording of jouw vermeende hypocrisie.

Een palestijn uit Jeruzalem mag dus niet zomaar naar Gaza en vice versa. Dat bord geeft aan dat Arabische en Joodse inwoners "geadviseerd wordt" het niet te betreden, maar je mag het wel op eigen risico binnenrijden.

Het Israelische leger controleert dit en kn boetes uitdelen, niet de Palestijnen. Het kan ook mensen terugsturen of waarschuwen voor de veiligheid. Maar gegeven kolonisten hun gang gaan in Gaza is de maat niet altijd even recht.
Kortom, je kunt het aan de andere kant niet afkeuren. Dat dacht ik al wel.

Dat Joodse Isralirs een groot gevaar zouden lopen in de door de Palestijnen bestuurde gebieden is natuurlijk veelzeggend, andersom is dat niet het geval. Daarom wonen er ook miljoenen Arabieren in Isral zelf. En dat Joodse Isralirs geen grond mogen kopen is geen beleid van de Isralische regering maar van de Palestijnse Autoriteit, dat staat ook duidelijk in dat artikel.

Waar het jou hier om lijkt te gaan is de beperkingen voor de Palestijnen, en als er dan soortgelijke beperkingen voor Joodse Isralirs zijn, ach, who cares?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:59:29 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089716
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:55:23 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218090118
quote:
Die Crocs :D
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:55:52 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218090122
Overigens volkomen terecht dat Douwe Bob Yesilgz zegt dat ze de boom in kan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 17:31:03 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218092069
Poef.....gone! golfer
  dinsdag 1 juli 2025 @ 19:49:18 #227
pi_218093609
De organisatie is gewoon dom geweest door Douwe Bob uit te nodigen. Als ze het zo belangrijk vonden dat er posters hingen en flyers werden uitgedeeld van zionistische organisaties en ze wilden zo graag dat voetbaltoernooi opvrolijken met het optreden van een artiest, en er zeker van zijn dat de artiest geen bezwaar zou hebben tegen zionistische uitingen op dat voetbaltoernooi, dan hadden ze gewoon Lenny Kuhr moeten vragen. Die had het ongetwijfeld met plezier gedaan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 20:06:02 #228
152519 opgebaarde
pi_218093801
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt het aan de andere kant niet afkeuren. Dat dacht ik al wel.

Dat Joodse Isralirs een groot gevaar zouden lopen in de door de Palestijnen bestuurde gebieden is natuurlijk veelzeggend, andersom is dat niet het geval. Daarom wonen er ook miljoenen Arabieren in Isral zelf. En dat Joodse Isralirs geen grond mogen kopen is geen beleid van de Isralische regering maar van de Palestijnse Autoriteit, dat staat ook duidelijk in dat artikel.

Waar het jou hier om lijkt te gaan is de beperkingen voor de Palestijnen, en als er dan soortgelijke beperkingen voor Joodse Isralirs zijn, ach, who cares?
'Andersom is dat niet het geval' zeg je!? Proest. Eergisteren was er een aanval van 100 (!) kolonisten die het hele dorp wilde verjagen (dmv vuur) en daarbij hebben zij terwijl het leger toekeek drie Palestijnen afgeknald. Dood. Het is niet eens een incident, er zijn sinds 7 oktober al bijna vijftig Palestijnse gemeenschappen verdreven.... Noem dat maar 'geen gevaar' _O-

Tevens. Die joodse Isralirs waar je het over hebt zij vallen niet onder Palestijns bestuur. Het is het bekende H2 gebied en ze vallen onder Isralisch bestuur. Zij wonen in een soort van gevangenis in een stad waar aan alle kanten huizen en straten ontruimd zijn. Hier bijzondere foto's hoe Palestijnen in Hebron beschermd moeten worden tegen die arme joodse Israliers die stenen naar hun hoofd willen gooien

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 01-07-2025 20:54:24 ]
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:16:53 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218094417
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 20:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
'Andersom is dat niet het geval' zeg je!? Proest. Eergisteren was er een aanval van 100 (!) kolonisten die het hele dorp wilde verjagen (dmv vuur) en daarbij hebben zij terwijl het leger toekeek drie Palestijnen afgeknald. Dood. Het is niet eens een incident, er zijn sinds 7 oktober al bijna vijftig Palestijnse gemeenschappen verdreven.... Noem dat maar 'geen gevaar' _O-

Tevens. Die joodse Isralirs waar je het over hebt zij vallen niet onder Palestijns bestuur. Het is het bekende H2 gebied en ze vallen onder Isralisch bestuur. Zij wonen in een soort van gevangenis in een stad waar aan alle kanten huizen en straten ontruimd zijn. Hier bijzondere foto's hoe Palestijnen in Hebron beschermd moeten worden tegen die arme joodse Israliers die stenen naar hun hoofd willen gooien

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, dat gevaar is er buiten conflicten om inderdaad niet. Mocht het je ontgaan zijn: er wonen immers 2 miljoen Arabieren in Isral zelf. Dat er incidenten zijn tussen Isralirs en Arabieren op de Westelijke Jordaanoever wilt dus niet zeggen dat het gevaar voor Palestijnen hetzelfde is als voor Joodse Isralirs in Area A.

En Hebron is een grotendeels Arabische stad geworden, was het natuurlijk oorspronkelijk niet, maar dat Arabieren daar een groot gevaar zouden lopen is simpelweg niet weg. Hebron staat ook onder Palestijnse stadsbestuur. De wijken waar Isralirs wonen worden structureel beschermd door het leger sinds de Eerste en Tweede Intifada.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:19:16 #230
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218094439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:55 schreef Qarrad het volgende:
Overigens volkomen terecht dat Douwe Bob Yesilgz zegt dat ze de boom in kan.

Moet inmiddels het land ontvluchten op advies van de politie. Lekker gewerkt, Dilan.

Het gevaar van mensen meteen wegzetten als jodenhater.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juli 2025 @ 23:04:45 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218095473
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Moet inmiddels het land ontvluchten op advies van de politie. Lekker gewerkt, Dilan.

Yep, geschift dit.

Wat een achterlijke wereld is dit ook geworden. Ook al vind je dat een ander iets doms heeft gezegd of gedaan, dit soort dingen dragen er niet bij dat iemand erover na kan denken natuurlijk of nog in gesprek wil.

Douwe Bob speelt nooit meer op een Joods evenement.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:37:40 #232
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218097076
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:19 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Blijkbaar zijn er toch veel minder verschillen tussen extreme moslims en hun dierbare vrienden en extreme joden en hun dierbare vrienden. Zou het dan toch zo zijn dat beide kampen zo ongeveer even achterlijk zijn in hun wederzijdse haat?
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:45:42 #233
396550 Richestorags
pi_218097121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 19:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De organisatie is gewoon dom geweest door Douwe Bob uit te nodigen. Als ze het zo belangrijk vonden dat er posters hingen en flyers werden uitgedeeld van zionistische organisaties en ze wilden zo graag dat voetbaltoernooi opvrolijken met het optreden van een artiest, en er zeker van zijn dat de artiest geen bezwaar zou hebben tegen zionistische uitingen op dat voetbaltoernooi, dan hadden ze gewoon Lenny Kuhr moeten vragen. Die had het ongetwijfeld met plezier gedaan.
Het enige evenement waar daar een probleem van wordt gemaakt is.... een Joods evenement.
  woensdag 2 juli 2025 @ 10:52:57 #234
510090 TheGreatAlfonso
pi_218098286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Yep, geschift dit.

Wat een achterlijke wereld is dit ook geworden. Ook al vind je dat een ander iets doms heeft gezegd of gedaan, dit soort dingen dragen er niet bij dat iemand erover na kan denken natuurlijk of nog in gesprek wil.

Douwe Bob speelt nooit meer op een Joods evenement.
Denk je dat Joodse evenementen hem nog zouden uitnodigen dan?

Dit is verkeerd aangepakt door alle zijden. Door DB, want je stelt kinderen niet teleur om politieke redenen. (HIJ deed dat, niet de organisatie). Door de bedreigers, want kom op, doe gewoon normaal! En anders bedenk je je maar dat zijn reputatie toch al is besmeurd. Laat het gewoon daarbij!
  woensdag 2 juli 2025 @ 11:00:55 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218098335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:52 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Denk je dat Joodse evenementen hem nog zouden uitnodigen dan?

Dit is verkeerd aangepakt door alle zijden. Door DB, want je stelt kinderen niet teleur om politieke redenen. (HIJ deed dat, niet de organisatie). Door de bedreigers, want kom op, doe gewoon normaal! En anders bedenk je je maar dat zijn reputatie toch al is besmeurd. Laat het gewoon daarbij!
Nou, hij heeft zelf aangeboden dacht ik om alsnog voor die kinderen op te treden. Die intentie was er dus in beginsel wel. In het beste scenario boekt een Joodse organisatie hem inderdaad opnieuw na een goed gesprek.

Het is namelijk hard nodig van beide kanten om te snappen dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen de extremisten en de rest. Die eerste groep vindt het nodig om artiesten te intimideren, die tweede is het slachtoffer.
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:09:44 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218100618
quote:
Man achter doodsbedreigingen Douwe Bob opgepakt, voorman van beruchte graffiticlub

De man die verantwoordelijk zou zijn voor de vlucht van Douwe Bob naar het buitenland, is Bob T., de voorman van de Amsterdam Defence Force (ADF), zo blijkt uit onderzoek van deze site. De politie kan alleen bevestigen dat een 38-jarige man uit Amsterdam is aangehouden.

ADF, een conservatieve graffitigroep, heeft wortels in de Ajax-supportersscene en strijdt tegen wat de aanhangers de ‘uitverkoop’ van de Amsterdamse cultuur noemen. Het is een groep die moeilijk te plaatsen is. Ze zijn vlak voor de coronacrisis opgericht om zogenaamd ‘de Amsterdamse cultuur te beschermen’ tegen expats en buitenstaanders.

Aanhangers moeten niets hebben van de gevestigde orde, de politie en de politiek, met leuzen als ‘fuck the police’ en ‘Halsema moet opkankeren’. Ze pleiten voor de terugkeer van Zwarte Piet en staan achter de Isralische bombardementen in de Gazastrook.

‘We zetten je stad op slot’
Bob T. is de oprichter van ADF en zit achter de bedreigingen richting Douwe Bob en zijn gezin, blijkt uit onderzoek van deze site. In een privchat met Douwe Bob schrijft hij dat hij en anderen ‘zijn stad op slot zetten’, daarbij een foto van hun locatie ergens in Abcoude, de plaats waar Douwe Bob met zijn gezin woont.

De zanger en zijn vriendin hebben dit opgevat als een bewuste zoektocht naar hen. ‘Halve kanker Amsterdam wil je hoofd op een stoeptegel’, schrijft de man nog in het gesprek. Ook maakt hij nog een opmerking over het ‘dooie kindje’ van Douwe Bob, daarbij verwijzend naar het te vroeg geboren kind van de zanger.

Het originele account van ADF waarschuwde een dag eerder het adres van Douwe Bob in bezit te hebben. Onduidelijk is of T. of iemand anders van de groep achter dit bericht zit.

‘We spreken hier geen kk Engels’
T. en zijn leden hebben al jaren een uitgesproken hekel aan burgemeester Femke Halsema. Op hun Instagramaccount verkochten ze onder meer T-shirts met de tekst ‘weg met Halsema’. Een bericht waarin de burgemeester wordt uitgescholden voor ‘kankerhoer’ is door Instagram inmiddels verwijderd.

Door de groep wordt vaker regelmatig gescholden met ernstige ziektes. ‘We spreken hier geen kk Engels, mafkees’, reageert de groep op een Britse toerist.

Ook valt er te lezen: ‘De enige goeie kakkerlak is een dooie kakkerlak’, waarmee verwezen wordt naar supporters van Feyenoord. De accounts tonen tevens foto’s van gemaskerde Ajaxsupporters, waarbij de gezichten vaak onherkenbaar zijn gemaakt.

‘Alle yuppen de pijp uit’
Bob T. werd in 2020, midden in de coronacrisis, genterviewd door de Amsterdamse zender AT5. In dat gesprek uitte hij zijn zorgen over wat hij ziet als de verloedering van de stad. Hij ontwierp een T-shirt met de tekst ‘alle yuppen de pijp uit’.

Daarmee verwees hij naar ‘yuppen’, een afkorting voor ‘Young Urban Professionals’: jonge mensen met een goede baan die zich vestigen in stedelijke buurten waar ze oorspronkelijk niet vandaan komen. In andere uitingen van ADF wordt gezegd dat deze groep moet ‘opkankeren’.

Tegen AT5 zei Bob T. dat de slogan niet letterlijk moet worden opgevat. „Met de Pijp heb je een grappige woordspeling”, aldus T. Hij bedoelt ermee dat zijn boodschap niet alleen betrekking heeft op de wijk De Pijp, maar op de hele stad, die volgens hem de afgelopen jaren in hoog tempo is veranderd.

„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”

‘Call the cops’
De Amsterdam Defence Force en de leden opereren al jaren onder meerdere namen. Het is onduidelijk hoeveel leden de groep daadwerkelijk telt, enkele van hun socialemedia-accounts zijn inmiddels offline. Wanneer dat is gebeurd, is onduidelijk. Wel is bekend dat er verschillende ‘afdelingen’ in meerdere delen van Amsterdam bestaan, elk met hun eigen ‘leider’.

De Amsterdamse fotograaf Annet de Graaf is in de afgelopen jaren verschillende malen bedreigd door ADF-aanhangers. ‘Ewa sletje, call the cops. Die zijn er altijd later als wij. Huur ook bodyguard’, valt te lezen in een bericht, ingezien door deze site.

De Graaf heeft hiervan woensdag opnieuw aangifte gedaan van bedreiging tegen voorman Bob T., die door de politie in behandeling zou zijn genomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)affiticlub~aceeb5d6/

Klinkt als een genuanceerde jongeman.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juli 2025 @ 15:32:05 #237
509000 ejtleeditnA
pi_218100808
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:23:11 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218103996
Douwe Bob-tweet had anders gemoeten, zegt VVD-leider Yesilgz na interne kritiek.
filmpje:
https://nos.nl/artikel/25(...)z-na-interne-kritiek
Poef.....gone! golfer
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:41:56 #239
277355 Homey
pi_218104808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn er toch veel minder verschillen tussen extreme moslims en hun dierbare vrienden en extreme joden en hun dierbare vrienden. Zou het dan toch zo zijn dat beide kampen zo ongeveer even achterlijk zijn in hun wederzijdse haat?
Zou kunnen, alleen kijk even naar de getalsverhoudingen. Moslims zijn met veel meer, dus vandaar de Iron Dome en de IDF.
  woensdag 2 juli 2025 @ 21:42:32 #240
277355 Homey
pi_218104816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:23 schreef golfer het volgende:
Douwe Bob-tweet had anders gemoeten, zegt VVD-leider Yesilgz na interne kritiek.
filmpje:
https://nos.nl/artikel/25(...)z-na-interne-kritiek
Dilan vloog even uit de bocht. Die had er helemaal niks over moeten tweeten.
  donderdag 3 juli 2025 @ 00:06:10 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218105727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:42 schreef Homey het volgende:
Dilan vloog even uit de bocht.
Poef.....gone! golfer
  donderdag 3 juli 2025 @ 01:12:08 #242
498859 Thorelf
pi_218105790
Wat is Nederland een kutland geworden ..mede door door dit soort woke people..o.a carice van houten georgina verbaan en noem maar op zij hebben geen idee van realiteit...denken een soort van intelligentie te bezitten! maar echt zoooo kortzichtig :r
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:03:39 #243
19595 Chadi
pi_218107025
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:08:19 #244
19595 Chadi
pi_218107061
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat gevaar is er buiten conflicten om inderdaad niet. Mocht het je ontgaan zijn: er wonen immers 2 miljoen Arabieren in Isral zelf. Dat er incidenten zijn tussen Isralirs en Arabieren op de Westelijke Jordaanoever wilt dus niet zeggen dat het gevaar voor Palestijnen hetzelfde is als voor Joodse Isralirs in Area A.

En Hebron is een grotendeels Arabische stad geworden, was het natuurlijk oorspronkelijk niet, maar dat Arabieren daar een groot gevaar zouden lopen is simpelweg niet weg. Hebron staat ook onder Palestijnse stadsbestuur. De wijken waar Isralirs wonen worden structureel beschermd door het leger sinds de Eerste en Tweede Intifada.
Ontkennen, ontkennen, ontkennen en nergens de acties van zijn joodse extremistische vriendjes veroordelen. Zo kennen we je!
Was het omgekeerd geweest dan had mijnheer hier pogroms staan roepen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:36:02 #245
448771 Nexum
pi_218107283
Antisemitisme nog serieus nemen in 2025 :')
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:43:53 #246
472055 Het_Bokje
altyd
pi_218107354
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:36 schreef Nexum het volgende:
Niet gehaat worden in 2025 :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 3 juli 2025 @ 09:58:02 #247
19595 Chadi
pi_218107452
quote:
Er is wel degelijk antisemitisme. Denk ook dat het toegenomen is. Maar antisemitisme goed praten vanwege Isral is net zo fout al kritiek op Isral weg zetten als antisemitisme.
  donderdag 3 juli 2025 @ 10:52:04 #248
510090 TheGreatAlfonso
pi_218107970
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is wel degelijk antisemitisme. Denk ook dat het toegenomen is. Maar antisemitisme goed praten vanwege Isral is net zo fout al kritiek op Isral weg zetten als antisemitisme.
Denk je dat er wel antisemitisme is dat wordt verpakt als kritiek naar Isral? Oftewel, dat sommige kritiek wel is gebaseerd op antisemitisme?
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:13:02 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218108178
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ontkennen, ontkennen, ontkennen en nergens de acties van zijn joodse extremistische vriendjes veroordelen. Zo kennen we je!
Was het omgekeerd geweest dan had mijnheer hier pogroms staan roepen.
Ik ontken niets, ik haal een aantal feiten aan.
quote:
Denk je ook zo over het vermeende Islamofobie?
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:50:04 #250
19595 Chadi
pi_218108625
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 10:52 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Denk je dat er wel antisemitisme is dat wordt verpakt als kritiek naar Isral? Oftewel, dat sommige kritiek wel is gebaseerd op antisemitisme?
Dat zal er ongetwijfeld zijn. Dat soort dingen kan je nooit uitsluiten. Maar nu wordt bijna iedereen met kritiek op israel geschaard onder antisemitisme.
  donderdag 3 juli 2025 @ 12:21:57 #251
448771 Nexum
pi_218108864
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ontken niets, ik haal een aantal feiten aan.
[..]
Denk je ook zo over het vermeende Islamofobie?
Noem eens 5 dingen die de Isralische regering sinds 7 oktober heeft gedaan waar jij het niet mee eens bent en wat je afkeurt. Ik wacht.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 3 juli 2025 @ 12:26:33 #252
277355 Homey
pi_218108885
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 12:21 schreef Nexum het volgende:

[..]
Noem eens 5 dingen die de Isralische regering sinds 7 oktober heeft gedaan waar jij het niet mee eens bent en wat je afkeurt. Ik wacht.
Noem eens 20 dingen die de Palestijnen hebben gedaan waar jij het niet mee eens bent en wat je afkeurt. Ik wacht.
  donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:45 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218109090
quote:

[..]
Een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op de gestelde vraag.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 12:55:25 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218118627
Ter ere van 750 jaar multicultureel Amsterdam is er een feestelijk boek uitgegeven.

Weet je wie er niet in dat boek staan als bevolkingsgroep? Drie keer raden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-mokum/75586034.html
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:14:13 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218118793
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 12:55 schreef Qarrad het volgende:
Ter ere van 750 jaar multicultureel Amsterdam is er een feestelijk boek uitgegeven.

Kan ik niet lezen, want achter betaalmuur.
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:33:38 #256
108676 Aether
pi_218119008
quote:

Die groep heeft dan ook weinig invloed gehad op de stad.
Maar wat een mazzel en kapsones heeft dat mesjogge geteisem, je zou er gallisch van worden maar ze geven toch geen sjoege totdat er stennis wordt geschopt.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:39:55 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218119077
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:33 schreef Aether het volgende:

Die groep heeft dan ook weinig invloed gehad op de stad.
Maar wat een mazzel en kapsones heeft dat mesjogge geteisem, je zou er gallisch van worden maar ze geven toch geen sjoege totdat er stennis wordt geschopt.
Haha.
De naam Mokum alleen al... :D
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:45:17 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218119136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:14 schreef golfer het volgende:

[..]
https://www.amsterdam.nl/(...)boek-cadeau-alle-60/
https://wnl.tv/2025/05/30(...)storie-van-amsterdam

twitter
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:47:31 #259
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218119158
quote:

Wow, dit kan echt niet hoor! Wie bedenkt zoiets?
  vrijdag 4 juli 2025 @ 14:03:02 #260
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_218119296
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 4 juli 2025 @ 14:19:56 #261
16715 Mylene
*schatje*
pi_218119434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:14 schreef golfer het volgende:

[..]
gebruik https://archive.ph
  vrijdag 4 juli 2025 @ 14:59:27 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218119785
quote:

Dit stuk ook:
quote:
Overigens ontbreken in het gewraakte boekje niet alleen verwijzingen naar Joodse tradities en feestdagen, ook traditionele Nederlandse feestdagen als Koningsdag en Kerstmis komen er niet in voor.
Je kunt op een gegeven moment ook moeilijk meer anders dan concluderen dat het gewoon bewust wordt gedaan. Men wil koste wat het kost de Westerse cultuur uitwissen en rekent Joden en het Jodendom daar helaas toe. Tragisch, want geregeld werden Joden in het verleden juist als 'niet-Westerse' vreemdelingen gezien, die maar 'terug moesten naar Palestina'.

Hier is het boekje trouwens de bekijken: https://drive.google.com/(...)-QRszYJZZLbpWL3/view

Het is wel schattig weergegeven. Maar pijnlijke realiteit is natuurlijk dat een veel te groot deel van de jongeren genaamd Yusuf en Ibrahim thuis hele andere denkbeelden mee zullen krijgen over Joden (en trouwens ook homo's, vrouwen etc.)
  vrijdag 4 juli 2025 @ 19:49:56 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218122093
woke is een ziekte
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 4 juli 2025 @ 20:44:29 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218122932
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit stuk ook:
[..]
Je kunt op een gegeven moment ook moeilijk meer anders dan concluderen dat het gewoon bewust wordt gedaan. Men wil koste wat het kost de Westerse cultuur uitwissen en rekent Joden en het Jodendom daar helaas toe. Tragisch, want geregeld werden Joden in het verleden juist als 'niet-Westerse' vreemdelingen gezien, die maar 'terug moesten naar Palestina'.

Ja, dat lijkt het op. Je kunt dat na jarenlang dezelfde teneur niet blijven ontkennen. Maar dan blijft de vraag nog altijd: waarom in hemelsnaam? En wie
The End Times are wild
  vrijdag 4 juli 2025 @ 20:53:16 #265
438579 klaasweetalles
pi_218123031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 09:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is inderdaad antisemitisme overal in de wereld
Net zoals ook overal moslimhaat is in de wereld
Net zoals er ook overal in de wereld negerhaat is
of ander soort rassenhaat is

Alleen jodenhaat mag niet vanwege de Holocaust.

de rest maakt niet zoveel uit
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:02:09 #266
438579 klaasweetalles
pi_218123135
quote:
Racisme komt wereldwijd in veel vormen voor en treft diverse bevolkingsgroepen op verschillende manieren. Het is vaak sterk verweven met koloniale geschiedenis, machtsverhoudingen, sociale ongelijkheid en culturele vooroordelen. Hier zijn enkele van de meest getroffen bevolkingsgroepen wereldwijd, gebaseerd op onderzoek van organisaties zoals de Verenigde Naties, Amnesty International en Human Rights Watch:

🌍 1. Mensen van Afrikaanse afkomst
Waar: Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Midden-Oosten

Vormen van racisme: politiegeweld, economische achterstelling, discriminatie op de arbeidsmarkt en in het onderwijs

Voorbeeld: Black Lives Matter-beweging ontstond als reactie op raciale profilering en politiegeweld in de VS

🧕 2. Moslims (religieuze en etnische discriminatie overlapt vaak)
Waar: Europa, China (Oeigoeren), Myanmar (Rohingya), India

Vormen: institutionele discriminatie, haatmisdrijven, uitsluiting van onderwijs en banen

Voorbeeld: de Rohingya in Myanmar werden massaal verdreven; Oeigoeren in China worden opgesloten in heropvoedingskampen

🪶 3. Inheemse volkeren
Waar: Amerika (Noord, Midden en Zuid), Australi, Canada, Scandinavi (Smi)

Vormen: landonteigening, culturele onderdrukking, ondervertegenwoordiging, armoede

Voorbeeld: in Canada kwamen duizenden kinderen in kostscholen om het leven, bedoeld om inheemse cultuur te onderdrukken

🌏 4. Aziatische bevolkingsgroepen
Waar: VS, Europa, Australi (met name tijdens COVID-19-pandemie)

Vormen: racistische stereotypering, geweld, haatcampagnes

Voorbeeld: stijging van anti-Aziatisch geweld in het Westen sinds 2020

🛖 5. Roma en Sinti (ook bekend als ‘zigeuners’ – een vaak als beledigend beschouwde term)
Waar: Vooral in Oost- en Zuid-Europa

Vormen: segregatie in het onderwijs, armoede, politiegeweld, uitsluiting

Voorbeeld: structurele discriminatie in Hongarije, Bulgarije, Roemeni

✡️ 6. Joodse gemeenschappen
Waar: Wereldwijd, met name in Europa en de VS

Vormen: antisemitische complottheorien, aanvallen op synagogen, haatzaaien op sociale media

Voorbeeld: toename van antisemitische incidenten in Europa, vooral tijdens periodes van conflict in het Midden-Oosten

🧑🏾‍🦱 7. Mensen met een donkere huidskleur in Arabische landen
Waar: Noord-Afrika, het Midden-Oosten

Vormen: racisme tegen migranten, discriminatie binnen de eigen samenleving

Voorbeeld: mensen uit Sub-Sahara-Afrika in Libi of de Golfstaten ervaren vaak slavernij-achtige toestanden

🎓 Belangrijk:
De intensiteit en vorm van racisme verschillen per land en historische context. Racisme is niet alleen individueel, maar vaak ook structureel en institutioneel, en kan generatieslang doorwerken in armoede, gezondheid, opleidingsniveau en politieke representatie.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:05:07 #267
117098 Hathor
Effe niet
pi_218123176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:02 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ben je stoned?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:09:13 #268
438579 klaasweetalles
pi_218123248
quote:
2. Incidenten in Europa
Verenigd Koninkrijk:
De Community Security Trust (CST) registreerde 3.528 antisemitische incidenten in 2024. Hoewel dit 18% minder is dan in 2023 (4.296), blijft het extreem hoog, vooral na het begin van de oorlog in oktober 2023
english.tau.ac.il
+3
jewishvirtuallibrary.org
+3
en.wikipedia.org
+3
.

Frankrijk:
CRIF noteerde 1.570 incidenten in 2024, bijna het dubbele van een paar jaar eerder (436 in 2022). In 2023 lag dat nog op 1.676
eurojewcong.org
.

Duitsland:
RIAS meldde 8.627 antisemitische incidenten in 2024 – het hoogste aantal ooit. Dat is een stijging van ca. 80% ten opzichte van 2023
eurojewcong.org
.

Belgi:
Volgens de EU‑FRA voelt 97% van de Belgische Joden antisemitisme in hun dagelijks leven. 70% verbergt hun identiteit uit angst
thetimes.co.uk
+12
en.wikipedia.org
+12
facingfacts.eu
+12
.

🇳🇱 3. Situatie in Nederland
CIDI (monitor) registreerde 421 incidenten in 2024, tegenover 379 in 2023 — een stijging van 11%, en het hoogste aantal ooit
statista.com
+10
eurojewcong.org
+10
meldantisemitisme.nl
+10
.

Vermeende geweldsincidenten, discriminatie op straat, vandalisme — inclusief racistische graffiti op joodse gebouwen — namen sterk toe .

⚠️ 4. Aanleiding & verschuiving in intensiteit
Veel incidenten zijn een reactie op de oorlog tussen Isral en Hamas sinds oktober 2023.

Bijvoorbeeld in Frankrijk: rond verkiezingen en media-aandacht kwamen er pieken in april–juni met een stijging van meer dan 140% in antisemitische gevoelens
euronews.com
+5
en.wikipedia.org
+5
cst.org.uk
+5
eurojewcong.org
.

In het VK en Duitsland zijn zowel extreemrechtse, extreemlinkse als islamistische daden terug te vinden — haat tegen Joden komt uit lle richtingen .

📌 Belangrijk om te weten
Antisemitisme is n van de meest wijdverspreide haatbetuigingen wereldwijd, met miljoenen die serieuze vooroordelen koesteren.

Incidenten zijn feitelijk meetbaar gestegen, met recordniveaus in verschillende Europese landen.

Conflict in het Midden-Oosten fungeert herhaaldelijk als trigger voor geweld en haat.

vrijdag 4 juli 2025 @ 21:26:30 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218123504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 20:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Er is inderdaad antisemitisme overal in de wereld
Net zoals ook overal moslimhaat is in de wereld
Net zoals er ook overal in de wereld negerhaat is
of ander soort rassenhaat is

Alleen jodenhaat mag niet vanwege de Holocaust.

de rest maakt niet zoveel uit
In een rechtsstaat als de onze mogen die andere zaken die je noemt evenmin.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:09:13 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218126787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt het op. Je kunt dat na jarenlang dezelfde teneur niet blijven ontkennen. Maar dan blijft de vraag nog altijd: waarom in hemelsnaam? En wie
Tja, dit komt natuurlijk uit de contreien van voornamelijk hoogopgeleide mensen met een kosmopolitisch progressief liberaal wereldbeeld tot een radicaal links wereldbeeld. Het is het type mens dat in New York op een Zohran Mamdani zou stemmen.

Zulke mensen zien het Westen en de Westerse cultuur, wat gebaseerd is op een Christelijk-Joodse inslag, en diens inheemse bewoners (blanke mensen) als ht probleem in de wereld. Die cultuur en mensen zouden de oorzaak zijn van alle vermeende ellende in de wereld. Van racisme tot oorlogen en van ongelijkheid tot homofobie, misogynie en klimaatverandering.

Dus wat kan je dan het beste doen? Proberen die cultuur en diens mensen overal waar mogelijk uit te wissen en te vervangen met iets of iemand dat niet-Westers, Christelijk, Joods of blank is.

En dat zien we in het boekje over de geschiedenis van Amsterdam terug. De poging om in dit geval de inheemse Nederlandse cultuur en diens bewoners zoveel mogelijk te vervangen met niet-Westerse culturen, religies en mensen.

Het resultaat is dat Amsterdam geen Nederlandse stad meer is waar kerst en chanoeka wordt gevierd, een stad met kerken, synagoges, dijken, grachten en veel bekende Nederlandse mensen die Nederlands spreken en veelal met een Christelijke of Joodse achtergrond. Maar dat het een stad wordt van iftars, keti koti, diwali, hoofddoekjes, Arabisch, Turks en andere talen.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:19:40 #271
438579 klaasweetalles
pi_218126849
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja Maar dat het een stad wordt van iftars, keti koti, diwali, hoofddoekjes, Arabisch, Turks en andere talen.
Als het je niet bevalt kan je gewoon opdonderen uit 020

Niemand die je tegen gaat houden
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:31:59 #272
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218126956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:19 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Als het je niet bevalt kan je gewoon opdonderen uit 020

Niemand die je tegen gaat houden
Klaas, zie het als volgt: jij woont met je familie, het gaat aardig goed en langzamerhand worden jullie twee of drie totale vreemden opgedrongen. Nou kunnen dat prima mensen zijn maar dat je ze niet zomaar omarmt lijkt me logisch. De dynamiek verandert. En het is geen kwestie van: als het je niet bevalt deze nieuwe mensen, ga jj dan maar weg. Het is een giga klus van beide kanten om de nieuwe dynamiek te doen slagen.

Ik kan me niet voorstellen dat jij als familielid niet hetzelfde zou voelen.

Verkeerde topic :@
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:37:19 #273
438579 klaasweetalles
pi_218127004
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Klaas, zie het als volgt: jij woont met je familie, het gaat aardig goed en langzamerhand worden jullie twee of drie totale vreemden opgedrongen. Nou kunnen dat prima mensen zijn maar dat je ze niet zomaar omarmt lijkt me logisch. De dynamiek verandert. En het is geen kwestie van: als het je niet bevalt deze nieuwe mensen, ga jj dan maar weg. Het is een giga klus van beide kanten om de nieuwe dynamiek te doen slagen.

Ik kan me niet voorstellen dat jij als familielid niet hetzelfde zou voelen.

Verkeerde topic :@
Niemand weet wie je buren zullen worden in de toekomst

Er zouden ook 3 blanke Nederlandse tokkie families naast je kunnen komen wonen die nog veel meer overlast veroorzaken.....
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:47:23 #274
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218127066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Niemand weet wie je buren zullen worden in de toekomst

Er zouden ook 3 blanke Nederlandse tokkie families naast je kunnen komen wonen die nog veel meer overlast veroorzaken.....
Ik vind dat je het punt mist. Het gaat niet om overlast. Het gaat er om dat je geconfronteerd wordt in je eigen huis, met wildvreemden. Die je niet zelf hebt uitgenodigd. Dat is het hele eieren eten.

Ik kan me niet voorstellen dat je je dit niet kunt indenken.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:11:28 #275
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218127742
@klaasweetalles Klaas, als jij straks over jouw kant vertelt dan zal ik me proberen in te leven. Het zal je nog verbazen. Voor nu hoop ik dat we blijven delen en reageren. :)
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:19:26 #276
326902 Glazenmaker
pi_218127793
quote:

[..]
Ik kan wel voor @HowardRoark antwoord geven:
Staakt het vuren 1.
Praten over staakt het vuren 2.
Voedsel geven.
Nog niet iedere Al Jazeera journalist is dood.
Er zijn nog te weinig kolonisten in Gaza.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:32:01 #277
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218127874
Kan het hier weer gaan over het aantoonbaar toegenomen antisemitisme in Nederland?
Over het conflict in het MO zijn er al 357 topics: NWS / Isral - Hamas - #357 GHF 2.0
Poef.....gone! golfer
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:39:34 #278
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218127930
Sorry, ik zal ophouden. :@
  zaterdag 5 juli 2025 @ 13:41:19 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218128475
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit komt natuurlijk uit de contreien van voornamelijk hoogopgeleide mensen met een kosmopolitisch progressief liberaal wereldbeeld tot een radicaal links wereldbeeld. Het is het type mens dat in New York op een Zohran Mamdani zou stemmen.

Zulke mensen zien het Westen en de Westerse cultuur, wat gebaseerd is op een Christelijk-Joodse inslag, en diens inheemse bewoners (blanke mensen) als ht probleem in de wereld. Die cultuur en mensen zouden de oorzaak zijn van alle vermeende ellende in de wereld. Van racisme tot oorlogen en van ongelijkheid tot homofobie, misogynie en klimaatverandering.

Dus wat kan je dan het beste doen? Proberen die cultuur en diens mensen overal waar mogelijk uit te wissen en te vervangen met iets of iemand dat niet-Westers, Christelijk, Joods of blank is.

En dat zien we in het boekje over de geschiedenis van Amsterdam terug. De poging om in dit geval de inheemse Nederlandse cultuur en diens bewoners zoveel mogelijk te vervangen met niet-Westerse culturen, religies en mensen.

Het resultaat is dat Amsterdam geen Nederlandse stad meer is waar kerst en chanoeka wordt gevierd, een stad met kerken, synagoges, dijken, grachten en veel bekende Nederlandse mensen die Nederlands spreken en veelal met een Christelijke of Joodse achtergrond. Maar dat het een stad wordt van iftars, keti koti, diwali, hoofddoekjes, Arabisch, Turks en andere talen.
Dat wereldbeeld is overigens typisch uit een blank-protestantse omgeving die zijn geloof in God is kwijtgeraakt. Zie je nergens anders. Deuglinks.
Aangepraat schuldgevoel en een missie tot wereldverbetering zonder religie.
The End Times are wild
  zaterdag 5 juli 2025 @ 14:28:33 #280
330914 Sherlock_Holmes
pi_218128976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ben je stoned?
Nee, dat is zijn normale niveau :P
  zaterdag 5 juli 2025 @ 16:53:44 #281
108676 Aether
pi_218130549
quote:
Haat ‘down under’: synagoge en Joods restaurant aangevallen in Melbourne
https://niw.nl/haat-down-(...)vallen-in-melbourne/

Melbourne is gisteravond opgeschrikt door twee aanslagen op Joodse doelen binnen enkele minuten van elkaar. Een groep ‘pro-Palestijnse’ relschoppers viel gisteren het restaurant Miznon in de miljoenenstad aan, terwijl er tientallen gasten zaten te eten. De gewelddadige anti-Israldemonstranten scandeerden ‘Death to the IDF’ bij hun aanval.

Nog geen half uur eerder probeerde een andere ‘pro-Palestijnse’ activist de synagoge van de East Melbourne Hebrew Congregation in brand te steken. De man spoot een ontvlambare substantie op de deur van het gebedshuis en stak die aan. Binnen zaten tientallen Joodse synagogegangers aan de sjabbat-maaltijd.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:05:50 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218131728
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:53 schreef Aether het volgende:

[..]

Wel apart dat wanneer je een geplande gewelddadige aanval uitvoert op een restaurant, je dan blijkbaar een 'relschopper' bent. Nog aparter dat je dan tevens een 'demonstrant' bent.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:32:00 #283
500822 Niels0Kurovski
pi_218131995
Als men meerdere malen onterecht voor antisemiet wordt uitgemaakt krijgt men vanzelf een hekel aan ze ja.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:36:10 #284
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218132037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Als men meerdere malen onterecht voor antisemiet wordt uitgemaakt krijgt men vanzelf een hekel aan ze ja.
Over wie heb je het?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:06:32 #285
500822 Niels0Kurovski
pi_218132375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 18:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Over wie heb je het?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:14:00 #286
505012 oblo
pi_218132457
quote:
Als een paar keer beschuldigd worden van antisemitisme alles is om je tot een Jodenhater te maken dan zijn die beschuldigingen niet onterecht. Waarschijnlijk gewoon mensen met een uitstekende vooruitziende blik.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:24:39 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218132583
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:33:10 #288
500822 Niels0Kurovski
pi_218132704
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Als een paar keer beschuldigd worden van antisemitisme alles is om je tot een Jodenhater te maken dan zijn die beschuldigingen niet onterecht. Waarschijnlijk gewoon mensen met een uitstekende vooruitziende blik.
Je trekt het uit z'n verband. Typisch.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 20:59:25 #289
330914 Sherlock_Holmes
pi_218133650
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Snap sowieso niet waarom die mensen daar zo op reageren.

De tegenstand mag van alles worden uitgemaakt, maar zelf incasseren kunnen ze niet.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 21:50:56 #290
117098 Hathor
Effe niet
pi_218134132
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 16:53 schreef Aether het volgende:

[..]

En ook dit zijn gewoon weer die verrotte immigranten uit het midden oosten, Australie zit vol met Libanezen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 22:58:36 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218134689
quote:
Wie zijn ze?
Poef.....gone! golfer
  zaterdag 5 juli 2025 @ 23:05:50 #292
498859 Thorelf
pi_218134736
de kids hier in nederland krijgen via de linkse media hier alleen maar anti joods berichten!! ze zijn te simpel om zelf na te denken en en noemen joodse kinderen nazies... hun brein werkt niet verder!!
  zaterdag 5 juli 2025 @ 23:09:26 #293
498859 Thorelf
pi_218134757
wat een kutland zijn we geworden!!
  zaterdag 5 juli 2025 @ 23:12:59 #294
500822 Niels0Kurovski
pi_218134773
Hahaha. Wat een kansloze discussie.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:22:24 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218137565
quote:
Geldt dat ook voor al die racisme, islamo- en transfobie roepers?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 juli 2025 @ 11:27:05 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218137617
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 22:58 schreef golfer het volgende:

[..]
Wie zijn ze?
Hij bedoelt Joden. De zoveelste progressief linkse user die hier gigantisch door de mand valt.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:29:01 #297
509236 William_Papadin
pi_218137641
quote:
“Ze”?
  zondag 6 juli 2025 @ 11:35:59 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218137702
quote:

Geen woorden voor hoe bizar dit is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 juli 2025 @ 12:54:22 #299
194264 NoCigar
pi_218138372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 19:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je trekt het uit z'n verband. Typisch.
Typisch voor wie? Ze?
anonieme razernist
  zondag 6 juli 2025 @ 12:56:36 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218138386
En ..
  zondag 6 juli 2025 @ 12:56:46 #301
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218138389
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')