Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het enige wat duidelijk is geworden is hoeveel lui hier echt de weg kwijt zijn en het beeld wat ze hebben en krijgen als iemand zegt dat dit is wat zionisme is in de praktijk. Dat huizen van anderen worden geplunderd als ze er een andere politieke mening op hebben, mag alleen als ze Palestijns zijn. Want we keuren het af als het om een jood in dit geval gaat maar zijn er trots op als het om Palestijnen gaat.
Ik heb absoluut niet gezegd dat ik het terecht vind dat zijn huis overhoop is gehaald. Dat is je eigen invulling. Dan kan je je beter afvragen waarom je dat zo invult en er zoveel moeite voor doet om zo'n antwoord te krijgen. Wil je graag je vooroordelen bevestigd hebben? Is dat de beloning waar je naar op zoek bent?
Is dat toevallig die groep waarin antisemitisme de norm is?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat degenen die zo begaan zijn met gehate Joden in andere topic geen enkel probleem hebben om hele groepen een bepaalde groep te dehumaniseren.
Dat gaat @Chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.
Hoe moeilijk is het om te zeggen: ik keur het af dat vlaggen worden afgepakt, mensen worden geïntimideerd, een herdenking wordt verstoord en een huis overhoop wordt gehaald? Je kunt toch gewoon zeggen dat juist jij het afkeurt omdat je weet hoe vreselijk is als het gebeurt met een Palestijn en je dat niemand toewenst?
Er is een reden dat het een grond is om een demonstratie te verbieden: het verkeer dwarsbomen is levensgevaarlijk en maatschappijontwrichtend. In geval van de A10 werd de doorgang voor hulp- en nooddiensten geblokkeerd, wat voor Halsema een reden was om een demonstratie van XR er te verbieden. Het is zeker niet onschuldig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Je dwingt mensen tegen hun wil en dat is gewelddadig"
Dat weet ik. De hakken zijn in het zand gezet, medemenselijkheid is verdwenen en alleen haat resteert. Treurig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gaat @:chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."
.....dat jij het prima vindt wat er met de betreffende man gebeurt is, want Jood.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:24 schreef Chadi het volgende:
Het enige wat duidelijk is geworden is ....
Nee wel meer groepen. Bovendien die je nu hetzelfde.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is dat toevallig die groep waarin antisemitisme de norm is?
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid. Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.
Hoe moeilijk is het om te zeggen: ik keur het af dat vlaggen worden afgepakt, mensen worden geïntimideerd, een herdenking wordt verstoord en een huis overhoop wordt gehaald? Je kunt toch gewoon zeggen dat juist jij het afkeurt omdat je weet hoe vreselijk is als het gebeurt met een Palestijn en je dat niemand toewenst?
Ik ben sceptischquote:
Inderdaad. Ik heb nul tolerantie voor intolerante groeperingen/culturen/levensfilosofiëen.quote:Bovendien die je nu hetzelfde.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid.
Ik vrees dat het je niet alleen niet is gelukt, maar dat je meer en meer mensen in het harnas jaagt. De meeste mensen in Nederland zijn al van het redelijke midden. Ze willen een tweestatenoplossing en vinden het afkeurenswaardig dat Palestijnen uit hun huizen worden gejaagd. Het zijn deze mensen die de pro-Palestinabeweging meer en meer van zich vervreemdt. Je ziet in dit topic toch hoe op je wordt gereageerd?quote:Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.
Ik heb daar maling aan gekregen in de 25 jaar dat ik hier op fok zit. Een normale discussie op basis van feiten en bronnen en normen en waarden is onmogelijk. Dan maar het gevoel van de ander aanspreken en gebruiken dat is veel effectiever om normbesef te scheppen. Dus hoe bozer ze worden hoe meer ik mijn punt gemaakt heb.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat het je niet alleen niet is gelukt, maar dat je meer en meer mensen in het harnas jaagt. De meeste mensen in Nederland zijn al van het redelijke midden. Ze willen een tweestatenoplossing en vinden het afkeurenswaardig dat Palestijnen uit hun huizen worden gejaagd. Het zijn deze mensen die de pro-Palestinabeweging meer en meer van zich vervreemdt. Je ziet in dit topic toch hoe op je wordt gereageerd?
Tot hier helemaal primaquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid.
Nee, want je haalt er ineens een valse aanname bij:quote:Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.
Dat heeft deze man helemaal niet gezegd. Je hebt een stropop nodig om te doen alsof je een of andere briljante Houdini-act hebt uitgevoerd.quote:Het wordt toegejuicht als iemand zegt dat hij anderen uit hun huizen verjaagt maar als het bij hem zelf, de voorstander van het verjagen van mensen uit hun huizen gebeurd moet iedereen in de rij staan om het af te keuren.
Dan moet je beter lezen. Opnieuw doe je alsof iets een feit is. En dat terwijl je je hierboven nota bene beklaagt over dat het onmogelijk is om op grond van feiten in gesprek te gaan hier.quote:Waarom wordt het in het ene geval bejubeld met trots en is het in het andere geval schande? Die dubbele maat zie je hier in vele posts terug. Er zijn hier zelfs mensen die posten dat hele volkeren verjaagd of uitgemoord moeten worden, maar geen enkele tegenreactie krijgt van het kamp dat nu zo krampachtig vast houdt aan bepaalde moreel ethische waarden . Waar is die moraliteit dan gebleven? Of is het selectieve moraliteit?
Tja, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, maar effectief ben je niet. Je ondermijnt je eigen doelstelling.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb daar maling aan gekregen in de 25 jaar dat ik hier op fok zit. Een normale discussie op basis van feiten en bronnen en normen en waarden is onmogelijk. Dan maar het gevoel van de ander aanspreken en gebruiken dat is veel effectiever om normbesef te scheppen. Dus hoe bozer ze worden hoe meer ik mijn punt gemaakt heb.
Dan nog is het tweede punt wat ik aankaart onbesproken. Dat is dat er verschillende noemen en waarden gehanteerd worden bij specifieke groepen in dezelfde situatie. Dat uit zich onder meer in het uitblijven van een krachtige tegenreactie. Het kan blijkbaar wel want dat heb je in dit topic gezien. Maar waarom niet consequent?
Om gelijk namen en rugnummers te noemen. Ik heb jou de post niet zien afkeuren in het draadje waar je actief bent. Maar als ik ruimte voor twijfel laat in een reactie ben je er als de kippen bij. Terwijl hij geen enkele ruimte laat en duidelijk voorstander is van het verjagen en vermoorden van een heel volk. Waar blijft je moreel ethische kompas dan? Waarom geef je daar dan niet een net zo felle reactie op?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tot hier helemaal prima
[..]
Nee, want je haalt er ineens een valse aanname bij:
[..]
Dat heeft deze man helemaal niet gezegd. Je hebt een stropop nodig om te doen alsof je een of andere briljante Houdini-act hebt uitgevoerd.
[..]
Dan moet je beter lezen. Opnieuw doe je alsof iets een feit is. En dat terwijl je je hierboven nota bene beklaagt over dat het onmogelijk is om op grond van feiten in gesprek te gaan hier.
Welke post en wie gaat dit over?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Om gelijk namen en rugnummers te noemen. Ik heb jou de post niet zien afkeuren in het draadje waar je actief bent. Maar als ik ruimte voor twijfel laat in een reactie ben je er als de kippen bij. Terwijl hij geen enkele ruimte laat en duidelijk voorstander is van het verjagen en vermoorden van een heel volk. Waar blijft je moreel ethische kompas dan? Waarom geef je daar dan niet een net zo felle reactie op?
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.quote:
Gast, hou toch op man. Zelf ben je zo selectief als wat op wie je wil reageren en op het moment dat je uitgeluld bent, ben je ineens nergens meer te bekennen en duik je een paar uur later of de volgende dag weer in een ander topic op waar alles weer opnieuw begintquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.
Ik ga binnenkort weer wat ruimte laten en dan kan ik je op presenteerblaadje vertellen welke users er gaan reageren en met welke reacties ze gaan komen.
Nou?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kom daar straks bij je over terug. Voor nu even niet stalken.
Sprak hij, na een hele avond de confrontatie met zijn eigen uitspraken vermeden te hebbenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer
Opnieuw, wat?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.
Ik ga binnenkort weer wat ruimte laten en dan kan ik je op presenteerblaadje vertellen welke users er gaan reageren en met welke reacties ze gaan komen.
Nadat hij een paar posts terug zei dat islam niks met moslims te maken heeftquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Juist ja. En wie zijn volgens jou dan de aanhangers van de islam?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Islam staat los van moslims. En moslims staan los van de wetten in hun land en of die nageleefd worden. Er is geen enkel islamitisch land waar de islam volledig nageleefd wordt. Als je zo'n land kent, hoor ik het graag.
Krijg nou wat. Geen antwoord op de directe vraagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:04 schreef oblo het volgende:
@:Chadi
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Dan is het land te klein.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gaat @:chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."
Ga maar de frontpage van Fok. Daar zitten er ook meer dan genoeg. Hoop schuimbekkerij over Israël, mensenrechten, onderdrukking en noem maar op maar zodra het over andere landen gaat zijn ze nergens te bekennen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krijg nou wat. Geen antwoord op de directe vraag![]()
Antwoord krijg je niet van die gasten. MO is het zelfde als by @:Slayage / @:egayalS . Zodra ze gewezen worden op hun tomeloze hypocrisie is het *crickets*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |