De mening van TS is verwijderdquote:Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking
Het is zover, de Amsterdamse Jodenhaat beperkt zich niet alleen meer tot het straatbeeld maar dringt ook Joodse huishoudens binnen.
Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus genterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken. Een waslijst aan schade die niet bepaald duidt op een huis- tuin- en keukeninbraak. "Hebreeuwse boeken op de grond, een schilderij van zijn grootouders die in een Pools concentratiekamp hebben gezeten in tween geslagen. Joodse kandelaars, een keppeltje, bakken met speelgoedautootjes, alles is overhoop gegooid. Overal liggen gebarsten fotolijsten met afbeeldingen, de vloer knarst van de glasscherven. Een laptop en andere apparatuur is vernield, laden zijn kapotgetrokken. Een antieke Hebreeuwse bijbel is verscheurd. De inbrekers hebben ook het mes gezet in banken, stoelen, een schilderij van de Klaagmuur in Jeruzalem en een Isralische vlag."
Nou kom er maar in Femke Halsema. "„De politie doet nog onderzoek”, zegt burgemeester Halsema. „Dus uitsluitsel hebben we niet. Maar het lijkt erop dat meneer echt is uitgekozen en naar zijn huis is gevolgd. Dat is echt afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel."" Afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel. Zeg dat.
https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
Is het ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
Oohja, het is allemaal de schuld van Halsema en links![]()
In dit geval wel ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
quote:
Nee?quote:
Herdenking staat er toch ook? Maar er was ook een demonstratie die dag, tegen Isral.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef theunderdog het volgende:
Er was alleen helemaal geen demonstratie op 7 oktober. Nu maar hopen dat de journalist gewoon twee dagen door elkaar heeft gehaald
Schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie dit.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Nee?
Wel lekker makkelijk he. Alles is de schuld van links en Halsema. Wat een heerlijk leventje moet dat zijn.
Heel fijn dat je dat zo scherp ziet en hier neer zet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
7 oktober was op een maandag. Geen zondag. Op 6 oktober (zondag) was er een pro-israel demo, toen was er geen tegen demonstratie. Op 7 oktober (Maandag) was er wel een herdenking, georganiseerd door christen-zionisten, waar ook een tegendemo was.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Herdenking staat er toch ook? Maar er was ook een demonstratie die dag, tegen Isral.
Halsema niet nee, ik schat haar wel wat hoger in. Geen slecht persoon, zich gewoon verloren in het activisme en stapelt fout op fout door naieve domme keuzes en uit angst om haar achterban niet tegen het hoofd te stoten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GL en Halsema dit een leuke actie vinden.
Dan was er toch een (tegen)demonstratie die dag? In de OP wordt overigens gesproken over een herdenking dus ik snap je punt niet echt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
7 oktober was op een maandag. Geen zondag. Op 6 oktober (zondag) was er een pro-israel demo, toen was er geen tegen demonstratie. Op 7 oktober (Maandag) was er wel een herdenking, georganiseerd door christen-zionisten, waar ook een tegendemo was.
Gewoon vingers in de oren en weg kijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
wat is er in godsnaam met deze stad gebeurt. ik woon in amsterdam. de jodenhaat is e-norm. hier, overal in west europa, op het internet, waar dan ook.
ben ik nu in 2024 of in 1934?? gaan we weer terug naar die donkere dagen?
Dat topic gaat over het verdienmodel van social media bedrijven in relatie tot antisemitisme en het kort en klein slaan van iemands persoonlijke woondomein is nog wel een graadje steviger.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:31 schreef golfer het volgende:
Past prima in NWS / NL-Antisemitisme 48% gegroeid na 7 okt 23, verdienmodel bedrijven #7
quote:Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Nee hoor. Dat topic gaat al 7 topics lang over het toenemende antisemitisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat topic gaat over het verdienmodel van social media bedrijven in relatie tot antisemitisme en het kort en klein slaan van iemands persoonlijke woondomein is nog wel een graadje steviger.
Check.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat topic gaat al 7 topics lang over het toenemende antisemitisme.
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:45 schreef havanagila het volgende:
Wat raar, ik dacht dat moslims altijd het slachtoffer zijn.
Natuurlijk, maar daar is geen sprake van. Wel is de kans enorm groot dat de dader in dit geval weer uit die hoek komt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.
En dat het dan op elk nieuwsprogramma en talkshow te zien is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar daar is geen sprake van. Wel is de kans enorm groot dat de dader in dit geval weer uit die hoek komt.
Heel politiek Den Haag zou dan over elkaar heen vallen om als eerste wat te zeggen hierover, en waarschijnlijk Wilders de schuld in de schoenen duwen omdat hij deze 'sfeer creert'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.
En volkomen terecht! Daarom is het ook zo curieus dat zodra er iets tegen Joden gericht is, er meteen geroepen moet worden "dat er ook heel veel islamofobische incidenten zijn en dat dit dus geen buitenproportionele aandacht moet gaan krijgen".quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Heel politiek Den Haag zou dan over elkaar heen vallen om als eerste wat te zeggen hierover, en waarschijnlijk Wilders de schuld in de schoenen duwen omdat hij deze 'sfeer creert'.
Alle nieuwssites zeggen het op de voorpagina, Praatprogramma's gaan vol zitten en alleen over dit incident lullen.
Ben benieuwd.....
Ik wacht af...
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
wat is er in godsnaam met deze stad gebeurt. ik woon in amsterdam. de jodenhaat is e-norm. hier, overal in west europa, op het internet, waar dan ook.
ben ik nu in 2024 of in 1934?? gaan we weer terug naar die donkere dagen?
Hoeveel joden wonen daar dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.
Haha. Slinger Google maar eens aan..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.
Zou in ter apel geen keppel dragen andersquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat krijg je als je decennialang allerlei tribale en religieuze conflicten importeert en de politiek vooral veel wegkijkt van hobbels en problemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is pas het begin in west Europa.
Zou inderdaad raar zijn, vrouw met een keppel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou in ter apel geen keppel dragen anders
Ik ben geen vrouw wijfiequote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou inderdaad raar zijn, vrouw met een keppel.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:07 schreef capricia het volgende:
Ik weet van Amsterdam dat de Jodenhaat al lang aan de gang is. Voornamelijk vanuit de Moslim-hoek, de jonge mannen.
Paar jaar geleden zo'n uitzending gezien wat je overkomt als je met een keppeltje over straat gaat. En joodse scholen worden al jren beveiligd.
Waar precies kan ik vinden dat ze dit toelaten en negeren?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef thedeedster het volgende:
GLPvdA is finaal door het ijs gezakt. Gewoon om je kapot te schamen dat je dit toelaat en negeert.
Noem het beestje nou gewoon bij de naam. Het gaat om import van figuren die de islam aanhangen. Het recept voor gedonder ongeacht waar ze vandaan komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat krijg je als je decennialang allerlei tribale en religieuze conflicten importeert en de politiek vooral veel wegkijkt van hobbels en problemen.
Ik ben ook zionist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij was trots zionist. Nou daar heb je wat zionisme maar dan in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |