De mening van TS is verwijderdquote:Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking
Het is zover, de Amsterdamse Jodenhaat beperkt zich niet alleen meer tot het straatbeeld maar dringt ook Joodse huishoudens binnen.
Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus genterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken. Een waslijst aan schade die niet bepaald duidt op een huis- tuin- en keukeninbraak. "Hebreeuwse boeken op de grond, een schilderij van zijn grootouders die in een Pools concentratiekamp hebben gezeten in tween geslagen. Joodse kandelaars, een keppeltje, bakken met speelgoedautootjes, alles is overhoop gegooid. Overal liggen gebarsten fotolijsten met afbeeldingen, de vloer knarst van de glasscherven. Een laptop en andere apparatuur is vernield, laden zijn kapotgetrokken. Een antieke Hebreeuwse bijbel is verscheurd. De inbrekers hebben ook het mes gezet in banken, stoelen, een schilderij van de Klaagmuur in Jeruzalem en een Isralische vlag."
Nou kom er maar in Femke Halsema. "„De politie doet nog onderzoek”, zegt burgemeester Halsema. „Dus uitsluitsel hebben we niet. Maar het lijkt erop dat meneer echt is uitgekozen en naar zijn huis is gevolgd. Dat is echt afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel."" Afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel. Zeg dat.
https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
Is het ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
Oohja, het is allemaal de schuld van Halsema en links![]()
In dit geval wel ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
quote:
Nee?quote:
Herdenking staat er toch ook? Maar er was ook een demonstratie die dag, tegen Isral.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef theunderdog het volgende:
Er was alleen helemaal geen demonstratie op 7 oktober. Nu maar hopen dat de journalist gewoon twee dagen door elkaar heeft gehaald
Schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie dit.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Nee?
Wel lekker makkelijk he. Alles is de schuld van links en Halsema. Wat een heerlijk leventje moet dat zijn.
Heel fijn dat je dat zo scherp ziet en hier neer zet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:40 schreef Starhopper het volgende:
7 oktober was op een maandag. Geen zondag. Op 6 oktober (zondag) was er een pro-israel demo, toen was er geen tegen demonstratie. Op 7 oktober (Maandag) was er wel een herdenking, georganiseerd door christen-zionisten, waar ook een tegendemo was.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Herdenking staat er toch ook? Maar er was ook een demonstratie die dag, tegen Isral.
Halsema niet nee, ik schat haar wel wat hoger in. Geen slecht persoon, zich gewoon verloren in het activisme en stapelt fout op fout door naieve domme keuzes en uit angst om haar achterban niet tegen het hoofd te stoten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GL en Halsema dit een leuke actie vinden.
Dan was er toch een (tegen)demonstratie die dag? In de OP wordt overigens gesproken over een herdenking dus ik snap je punt niet echt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
7 oktober was op een maandag. Geen zondag. Op 6 oktober (zondag) was er een pro-israel demo, toen was er geen tegen demonstratie. Op 7 oktober (Maandag) was er wel een herdenking, georganiseerd door christen-zionisten, waar ook een tegendemo was.
Gewoon vingers in de oren en weg kijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
wat is er in godsnaam met deze stad gebeurt. ik woon in amsterdam. de jodenhaat is e-norm. hier, overal in west europa, op het internet, waar dan ook.
ben ik nu in 2024 of in 1934?? gaan we weer terug naar die donkere dagen?
Dat topic gaat over het verdienmodel van social media bedrijven in relatie tot antisemitisme en het kort en klein slaan van iemands persoonlijke woondomein is nog wel een graadje steviger.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:31 schreef golfer het volgende:
Past prima in NWS / NL-Antisemitisme 48% gegroeid na 7 okt 23, verdienmodel bedrijven #7
quote:Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Nee hoor. Dat topic gaat al 7 topics lang over het toenemende antisemitisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat topic gaat over het verdienmodel van social media bedrijven in relatie tot antisemitisme en het kort en klein slaan van iemands persoonlijke woondomein is nog wel een graadje steviger.
Check.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat topic gaat al 7 topics lang over het toenemende antisemitisme.
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:45 schreef havanagila het volgende:
Wat raar, ik dacht dat moslims altijd het slachtoffer zijn.
Natuurlijk, maar daar is geen sprake van. Wel is de kans enorm groot dat de dader in dit geval weer uit die hoek komt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.
En dat het dan op elk nieuwsprogramma en talkshow te zien is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar daar is geen sprake van. Wel is de kans enorm groot dat de dader in dit geval weer uit die hoek komt.
Heel politiek Den Haag zou dan over elkaar heen vallen om als eerste wat te zeggen hierover, en waarschijnlijk Wilders de schuld in de schoenen duwen omdat hij deze 'sfeer creert'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom dat er steeds aan de haren bijgesleept moet worden, maar als er een islamitisch gezin hun familiestukken en heilige boeken gericht vernield aan zou treffen dan zou het ook een gotspe zijn.
En volkomen terecht! Daarom is het ook zo curieus dat zodra er iets tegen Joden gericht is, er meteen geroepen moet worden "dat er ook heel veel islamofobische incidenten zijn en dat dit dus geen buitenproportionele aandacht moet gaan krijgen".quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Heel politiek Den Haag zou dan over elkaar heen vallen om als eerste wat te zeggen hierover, en waarschijnlijk Wilders de schuld in de schoenen duwen omdat hij deze 'sfeer creert'.
Alle nieuwssites zeggen het op de voorpagina, Praatprogramma's gaan vol zitten en alleen over dit incident lullen.
Ben benieuwd.....
Ik wacht af...
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
wat is er in godsnaam met deze stad gebeurt. ik woon in amsterdam. de jodenhaat is e-norm. hier, overal in west europa, op het internet, waar dan ook.
Hoeveel joden wonen daar dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.
Haha. Slinger Google maar eens aan..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ho ho, dit is echt een randstedelijk probleem. Hier in Zeeland hebben we daar geen last van.
Zou in ter apel geen keppel dragen andersquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat krijg je als je decennialang allerlei tribale en religieuze conflicten importeert en de politiek vooral veel wegkijkt van hobbels en problemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is pas het begin in west Europa.
Zou inderdaad raar zijn, vrouw met een keppel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou in ter apel geen keppel dragen anders
Ik ben geen vrouw wijfiequote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou inderdaad raar zijn, vrouw met een keppel.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:07 schreef capricia het volgende:
Ik weet van Amsterdam dat de Jodenhaat al lang aan de gang is. Voornamelijk vanuit de Moslim-hoek, de jonge mannen.
Paar jaar geleden zo'n uitzending gezien wat je overkomt als je met een keppeltje over straat gaat. En joodse scholen worden al jren beveiligd.
Waar precies kan ik vinden dat ze dit toelaten en negeren?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef thedeedster het volgende:
GLPvdA is finaal door het ijs gezakt. Gewoon om je kapot te schamen dat je dit toelaat en negeert.
Noem het beestje nou gewoon bij de naam. Het gaat om import van figuren die de islam aanhangen. Het recept voor gedonder ongeacht waar ze vandaan komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat krijg je als je decennialang allerlei tribale en religieuze conflicten importeert en de politiek vooral veel wegkijkt van hobbels en problemen.
Ik ben ook zionist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij was trots zionist. Nou daar heb je wat zionisme maar dan in Nederland.
Wel bijzonder dat dit je eerste gedachtegang is🤔quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat degenen die zo begaan zijn met gehate Joden in andere topic geen enkel probleem hebben om hele groepen te dehumaniseren.
Maar verder is antisemitisme natuurlijk een van de domste dingen die er zijn. Hoe simpel onnozel moet je zijn om Joden en de regering van Isral niet van elkaar te kunnen scheiden.
Kijk halsema maar terug bij jinekquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
Kan iemand de massaal met duimpjes gepkuste stelling of mening onderbouwen dat links Nederland dit geen weerzinwekkende daad vindt?
Dit is de boel bij elkaar houden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:17 schreef thedeedster het volgende:
GLPvdA is finaal door het ijs gezakt. Gewoon om je kapot te schamen dat je dit toelaat en negeert.
De reflex om het meteen op te volgen met een 'ja, maar'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
Kan iemand de massaal met duimpjes gepkuste stelling of mening onderbouwen dat links Nederland dit geen weerzinwekkende daad vindt?
Dit is wat zionisten doen bij palestijnen. Moet je dan toch niet heel erg vinden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook zionist.
Wel geen joodse. Kan dat ook?
Ik vind dat Isral gewoon mag bestaan, namelijk.
Ik weet niet of ik je goed begrijp. Maar bedoel je nu dat als ik vind dat Isral bestaansrecht heeft (dus ik ben een zionist), dat mijn woning geplunderd mag worden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit is wat zionisten doen bij palestijnen. Moet je dan toch niet heel erg vinden?
Wie vindt het terecht dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Prachtig dat de eerste moslims hier zijn kop laat zien en simpelweg stelt dat het wel terecht is.
quote:
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Isralische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik je goed begrijp. Maar bedoel je nu dat als ik vind dat Isral bestaansrecht heeft (dus ik ben een zionist), dat mijn woning geplunderd mag worden?
Of wat bedoel je precies?
We leven toch nog steeds in het jaar 0? Want alleen als je lang bent en veel kracht hebt, laten de groepjes vandalen jou met rustquote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:
Maak dat eens concreet: ik ben voorstander van het bestaan van de staat Isral.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Isralische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Daar staat niet wat jij beweert. Dat is weer invulling vanuit jouw kaders die je beperken in je denken daarbuiten.quote:
En nu wat?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet: ik ben voorstander van het bestaan van de staat Isral.
En nu?
Uiteraard, bij mensen die met gespleten tong spreken komt toch een gezonde twijfel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat dit je eerste gedachtegang is🤔
Serpentquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, bij mensen die met gespleten tong spreken komt toch een gezonde twijfel.
Geen idee.quote:
Waar gaan de praatprogramma's over? Hoeveel tweets en intervieuws hebben Jetten en Timmermans gewijd aan de Jodenhaat? Waar is de hysterie in de journalistiek met een reeks aan columns? Waar zijn de demonstraties tegen Jodenhaat?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is niet wat zionist zijn betekent.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Isralische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Ik heb een stuk gezien en geen enkele uitspraak die past bij deze debiele stelling.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk halsema maar terug bij jinek
Waar maakt GLPvdA zich druk om? Om een tweet van Wilders.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar precies kan ik vinden dat ze dit toelaten en negeren?
Waar ben je dan trots op?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee.
Het kwam even over alsof jij vond dat een 'trotse zionist' dit wel verdiend zou hebben.
Hier ben je er als de kippen bij, niet? In het andere draadje doe je net of je de opmerkingen dat Palestijnen totaal verdreven moeten worden niet gelezen hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet wat zionist zijn betekent.
quote:
Alsof ie het verdient dus?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Juist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
<Nope>quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waar maakt GLPvdA zich druk om? Om een tweet van Wilders.
Over hetgeen de Joodse medemens wordt aangedaan hoor je ze niet.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.
Regel 1 van de GLPvdA-bijbel; nooit maar dan ook nooit Wilders in de kaart spelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
<Nope>
Open maar eens een x account van een D66 politicus, niemand heeft een idee waar ze voor staan, het is n stroom van PVV haat, daar gaat het om. Ze zullen wel bang zijn dat hun luxe leventje in elkaar stort zodra de westerse wereld de ogen opengaan en links ziet voor wat het zijn, alles waar ze rechts al jaren van beschuldigen.
Beetje misbruik maken van de zwakkeren, naevelingen en dommeriken in Nederland om maar aan de macht te blijven.
Heb jij toch wat uitspraken daarover van Halsema gemist?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:07 schreef thedeedster het volgende:
Over hetgeen de Joodse medemens wordt aangedaan hoor je ze niet.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.
Ik heb me meerdere keren uitgesproken daartegen en tegen het afschrijven van dat complete volk. Daarnaast heb ik vaak genoeg aangestipt hoezeer de rechtse, nationalistische extremisten in Isral in toenemende mate het probleem zijn. Ik snap dan ook niet waarom jij mij de uitlatingen van anderen alsnog voor de voeten wilt werpen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hier ben je er als de kippen bij, niet? In het andere draadje doe je net of je de opmerkingen dat Palestijnen totaal verdreven moeten worden niet gelezen hebt.
Dit is exact hoe zionisme eruit ziet.
Wederom damage control.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij toch wat uitspraken daarover van Halsema gemist?
En het bezoek van haar aan het slachtoffer.
Mij ook niet. Het boeit me niks, helemaal niks wat ze in Amsterdam allemaal doen. Hek erom en laat ze elkaar maar lekker de hersens inslaanquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:39 schreef Tekaschi het volgende:
En het boeit links niets, helemaal niets.
Als Amsterdammer ben ik fan van een andere club. En die zegt altijd; "Geen woorden, maar daden."quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij toch wat uitspraken daarover van Halsema gemist?
En het bezoek van haar aan het slachtoffer.
Links is wel gek op het binnenhalen van nog meer mensen die fan zijn van die haatideologiequote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Nee?
Wel lekker makkelijk he. Alles is de schuld van links en Halsema. Wat een heerlijk leventje moet dat zijn.
Het lijkt echt eenrichtingsverkeer wat betreft dit soort taferelenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mij ook niet. Het boeit me niks, helemaal niks wat ze in Amsterdam allemaal doen. Hek erom en laat ze elkaar maar lekker de hersens inslaan
Helemaal prima, ze doen maar. Amsterdam heeft voor mij niks met Nederland te maken. Aparte enclave van maken, laat ze zichzelf lekker besturen en ze doen maar. Ik kan er ook niet wakker van liggen dat er in de VS aan de lopende band mensen afgeknalt wordt. Moeten ze daar zelf maar uitzoeken, net als in Amsterdamquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt echt eenrichtingsverkeer wat betreft dit soort taferelen
Dan weten waarschijnlijk nog niets van alle "incidenten" die in een bureaulade verdwijnen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Volgende antisemitische incident. Gaat hard nu.
Nee joh. We noemen het dekolonisatie en dan is het helemaal prima.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:03 schreef bijdehand het volgende:
Heeft allemaal niets met antisemitisme te maken zeker.
Ach zijn er zoveel, merendeel haalt het nieuws niet eens, in heel Europa. Vorige week nog hebben ze een meisje en haar vader proberen te lynchen, alleen het racisme en fascisme wat n hoek kan gebruiken voor politiek gewin komt 100% in het nieuws.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Volgende antisemitische incident. Gaat hard nu.
"Nergens voor veroordeeld" is inderdaad een juiste termquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:49 schreef timmmmm het volgende:
Wat bezielt je om op te roepen om vaker gewelddadig het huis van Nederlandse burgers die nergens voor veroordeeld zijn binnen te dringen.
Dit is strafbaar, moreel verwerpelijk en ronduit schandelijk
Dat klopt, dus een onschuldige burger die door jou vogelvrij verklaard wordt. Ik heb het natuurlijk niet echt doorgegeven aan de politie, maar je zou zo aangifte kunnen doen. Dit is strafbaar. Gelukkig zal er zo wel een mod overheen komenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Nergens voor veroordeeld" is inderdaad een juiste term
Origami lijkt het verdomd moeilijk te hebben met wat hier ter sprake komt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:49 schreef timmmmm het volgende:
Wat bezielt je om op te roepen om vaker gewelddadig het huis van Nederlandse burgers die nergens voor veroordeeld zijn binnen te dringen.
Dit is strafbaar, moreel verwerpelijk en ronduit schandelijk
Je probeert heel erg je best te doen om mij die woorden in de mond te leggen.quote:
Je loopt de hele tijd te zeuren dat ik concreet moet zijn. Dit is wat zionisme concreet is. Dat is wat je zegt waar je trots op bent.quote:While it had many strains historically, the Zionism that took hold and stands today is a settler-colonial movement, establishing an apartheid state where Jews have more rights than others. Our own history teaches us how dangerous this can be.
Palestinian dispossession and occupation are by design. Zionism has meant profound trauma for generations, systematically separating Palestinians from their homes, land, and each other. Zionism, in practice, has resulted in massacres of Palestinian people, ancient villages and olive groves destroyed, families who live just a mile away from each other separated by checkpoints and walls, and children holding onto the keys of the homes from which their grandparents were forcibly exiled.
Waarom reageer je daar dan niet net zo fel op als op andere reacties die kritiek leveren op Isral?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb me meerdere keren uitgesproken daartegen en tegen het afschrijven van dat complete volk. Daarnaast heb ik vaak genoeg aangestipt hoezeer de rechtse, nationalistische extremisten in Isral in toenemende mate het probleem zijn. Ik snap dan ook niet waarom jij mij de uitlatingen van anderen alsnog voor de voeten wilt werpen.
Waar doe ik dat? Op welke kritiek op Isral reageer ik fel?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom reageer je daar dan niet net zo fel op als op andere reacties die kritiek leveren op Isral?
Je reageert zo vaak op andere users. Nooit op dat soort bagger wat echt niet kan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar doe ik dat? Op welke kritiek op Isral reageer ik fel?
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zolang ik al weet zijn er best wel een aantal Nederlandse staatsburgers die een aantal jaar dienst doen bij het IDF. Dat mag en kan ook gewoon.
Ze krijgen dan wel voornamelijk niet-gevechtsfuncties.
Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb daar altijd zeer veel respect voor gehad.![]()
Als je van mening bent dat deze mensen thuis opgezocht en lastig gevallen moeten worden, is er een steekje los bij je.
Dan spoor je gewoon niet.
Nee. Dat is niet zoals bij IS of Hamas zitten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.
Die moorden inderdaad minder kinderen en niet te vergelijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet zoals bij IS of Hamas zitten.
Woorden in de mond leggen is niet nodig hoor. Dit is wat je zelf zegt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je probeert heel erg je best te doen om mij die woorden in de mond te leggen.
Ze mogen niet zeuren, met andere woorden die man moet maar accepteren dat er in zijn huis is gebroken en zijn spullen zijn vernield. Nogal zwak van je om dan naderhand ontwijkend te gaan zitten doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zolang ik al weet zijn er best wel een aantal Nederlandse staatsburgers die een aantal jaar dienst doen bij het IDF. Dat mag en kan ook gewoon.
Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb daar altijd zeer veel respect voor gehad.![]()
Als je van mening bent dat deze mensen thuis opgezocht en lastig gevallen moeten worden, is er een steekje los bij je.
Zeker niet te vergelijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die moorden inderdaad minder kinderen en niet te vergelijken.
Dat zijn verbanden die jij legt. Jij mag het doen maar dat wil niet zeggen dat ik dezelfde verbanden trek.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Woorden in de mond leggen is niet nodig hoor. Dit is wat je zelf zegt.
[..]
Ze mogen niet zeuren, met andere woorden die man moet maar accepteren dat er in zijn huis is gebroken en zijn spullen zijn vernield. Nogal zwak van je om dan naderhand ontwijkend te gaan zitten doen.
Maar als jij vindt dat hij het wel moet accepteren maar het niet heeft verdiend of zoiets vreemds, dan kun je dat ook gewoon duidelijk zeggen natuurlijk. Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Niet als het bevriende naties zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.
Is het ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt echt eenrichtingsverkeer wat betreft dit soort taferelen
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een halfuurtje op visite. Ja meer kan je inderdaad niet doen als burgemeester.
Zodra ze weer joden lastig gaan vallen, boeit het me wel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mij ook niet. Het boeit me niks, helemaal niks wat ze in Amsterdam allemaal doen. Hek erom en laat ze elkaar maar lekker de hersens inslaan
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn verbanden die jij legt. Jij mag het doen maar dat wil niet zeggen dat ik dezelfde verbanden trek.
Daar ageerde ik tegen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen dat je dit zegt.
Nee, maar het betekent ook niet dat ze wel wat (nuttigs) doet. Dus niet vreselijk relevant denk ik dan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.
Maar ja, dat ze een half uur op visite gaat, betekent dus dat ze verder niets doet. Zo werkt dat. /s
Zal een hoop Turken schelen in Nederland dan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.
Het gaat ook over Wilders, omdat hij bewust de aandacht zocht met een bijzonder onfatsoenlijke uitspraak. Het had op een heel andere manier gekund, maar de commotie is precies wat hij wil. Dat zelfs een groot deel van zijn achterban niet eens durft toe te geven dat zijn uitlating weer eens extreem lomp was, zegt wel wat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar gaan de praatprogramma's over? Hoeveel tweets en intervieuws hebben Jetten en Timmermans gewijd aan de Jodenhaat? Waar is de hysterie in de journalistiek met een reeks aan columns? Waar zijn de demonstraties tegen Jodenhaat?
Nee, het gaat in die hoek al dagen over Wilders, en links zwijgt de Jodenhaat dood.
Was het nu rechts geweest die zich schuldig had gemaakt aan Jodenhaat, al was het maar n persoon geweest die "kut Jood" had geroepen weten wij allemaal, zo ook jij wat ons zeker een dikke week te wachten stond in de media, op straat, op de socials en in de politiek.
Daar heb je de onderbouwing, en je weet het. Zo niet willen we nog wel even zoeken naar wat zogenaamde racistische aanvallen wat weken de media hebben gedomineerd, zoals het aftrekken van hoofddoekjes in de bus of op de fiets, of een donkere jongen die zomaar uit het niets racistisch aangevallen werd toen hij langs een cafe fietste. Er staan er mij nog genoeg bij, dagenlange hysterie, vingerwijzen naar Wilders en de PVV stemmer, gevolgd door een doodse stilte toen bleek dat het gelogen was.
Maar geweld tegen Joden is natuurlijk niets vergeleken met het verhaal van wat leugenachtige moslims die beweren dat hun hoofddoek van hun hoofd is getrokken wat vooral een excuus was om geen klappen van hun man, vader, broers, ooms en neven te krijgen omdat ze hem stiekem hadden afgedaan.
Dat vind ik een veel te generieke regel. Als men in Oekraine gaat vechten om Nederland en het westen te verdedigen tegen Poetin, moet dan de Nederlandse nationaliteit afgepakt worden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @capricia voor het zionisme staatquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kijk eens dit is waar jij voor staat.
De bron van die quote is ook vrij hoog WC-eend gehaltequote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:capricia voor het zionisme staat
Ik vind dat de staat Isral bestaansrecht heeft (net als de meeste Nederlanders overigens).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:capricia voor het zionisme staat
Dat maakt je geen zionist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat de staat Isral bestaansrecht heeft (net als de meeste Nederlanders overigens).
Dus dan ben ik kennelijk Zionist.
Het zei zo. Een geuzennaam dan maar.
quote:Iedereen mag bijvoorbeeld politieke beslissingen van de diverse Isralische regeringen ten aanzien van de Palestijnse gebieden afwijzen of bekritiseren. Dat gebeurt ook in Isral zelf.
Het ontkennen van het bestaansrecht van de staat Isral is wel antisemitisch. Dat betekent immers dat Isral als veilige woonplek van en voor het Joodse volk ter discussie wordt gesteld.
https://www.annefrank.org(...)israel-antisemitisme
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Isral willen. Hoe noem je die?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat maakt je geen zionist.
Ontkennen van het bestaansrecht van de staat Israel valt onder de definitie van antisemitisme.
Aboutaleb had gerust bij mij op de koffie gemogen, dat vond ik een goeie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.
Maar ja, dat ze een half uur op visite gaat, betekent dus dat ze verder niets doet. Zo werkt dat. /s
Waar zijn al die joden dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:
Er zijn zat joden die geen Isral willen. Hoe noem je die?
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Fijn dat je dat inziet. Beter laat dan nooit.
Zal hij blij mee zijn met al dat opzoekwerkquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar zijn al die joden dan?
Ik ken er geen 1.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar zijn al die joden dan?
Ik ken er geen 1.
Alsof de legitimiteit van de staat Isral afhangt van het feit dat jij een paar joden zou kennen die geen Isral willen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Isral willen. Hoe noem je die?
Dus?quote:
Wr uit de Islamtische hoek. Je verwacht het niet.quote:
Welke groepen hebben we hier precies over?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat degenen die zo begaan zijn met gehate Joden in andere topic geen enkel probleem hebben om hele groepen te dehumaniseren.
Maar verder is antisemitisme natuurlijk een van de domste dingen die er zijn. Hoe simpel onnozel moet je zijn om Joden en de regering van Isral niet van elkaar te kunnen scheiden.
Joden zijn de inheemse bewoners van Isral, Arabische moslims zijn dit niet en kennen hun oorsprong meer naar het Oosten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit zeg je nu ook alleen maar omdat het nu hier om Isral gaat en jij als Islam-liefhebber een hekel aan dat land hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is 1 idiote godsdienst-waanzinnige. Net zo gek als die Imams van jou met hun haatpraat.quote:
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef HowardRoark het volgende:
Welke groepen hebben we hier precies over?
Ah, je bedoelt groepen die met terechte kritiek te maken krijgen vanwege hun negatieve gedrag? Dat is iets totaal anders dan dehumaniseren. Niemand beweerd namelijk dat moslims of migranten geen mensen zouden zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.
Denk dat veel Nederlanders liever de moslims dan de joden uit Nederland kwijt zijn, als ze ooit zouden moeten kiezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.
Dus ze bestaan wel?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Alsof de legitimiteit van de staat Isral afhangt van het feit dat jij een paar joden zou kennen die geen Isral willen.
Get real gast.
Aah het downplayen is al begonnen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is 1 idiote godsdienst-waanzinnige. Net zo gek als die Imams van jou met hun haatpraat.
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken. Los daarvan worden ze vooral als een soort Orcs geframed.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt groepen die met terechte kritiek te maken krijgen vanwege hun negatieve gedrag? Dat is iets totaal anders dan dehumaniseren. Niemand beweerd namelijk dat moslims of migranten geen mensen zouden zijn.
Dit argument is vanuit een religieuze context.quote:
Ja. Wat de Turken met de Koerden doen is echt niet goed te noemen. <Nope>quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Elke Israli dient in het IDF, en niet allemaal in actieve gevechtseenheden. Dus "vast een aantal onschuldige doden" is al een vooroordeel, zowel het stukje van de doden als het adjectief onschuldig.
En ik heb van de week een Turkse oude mevrouw geholpen (ondanks dat ze meneer noemde) toen haar tas kapot ging en een stel kutkinderen haar boodschappen wegschopten. Dus nu mag ik alle Turkse ooit dienstplichtige mannen beschuldigen van medeplichtigheid aan de misdaden t.o.v. van de Koerden?
Bloed aan hun handen. Het is maar waar je respect voor hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken. Los daarvan worden ze vooral als een soort Orcs geframed.
Als je mensen niet op hun persoonlijke daden kan afrekenen is dat ook vrij onnozel of gewoon kwaadaardig. .
De kritiek op Halsema ben ik het verder niet zo mee eens. Ik vind wel dat ze niet adequaat genoeg optreedt met momenten, maar volgens mij bedoelt ze het wel goed. Ik heb hier ook al meermaals aangegeven dat ik haar sympathiek vind en ik geloof niet dat zij antisemitisch is. Wel zal ze druk voelen van een deel van haar achterban waar zulke sentimenten helaas wel leven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Is toch veel makkelijker om hier uit de mond van rechtse users te lezen wat ik en 'links' allemaal vinden.
Een groep mensen aan de linker kant is pro-pally, Halsema staat een pro-pally tegendemonstratie toe<Nope>
Nee dat kan niet. Een lid van een groep die zich niet schuldig maakt aan antisemitisme enhomofobie hoeft er niet op aangesproken te worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.
Jawel, de wijze waarop er over gesproken wordt als een soort beesten, dat is dehumaniseren.quote:Maar dan spreek je over generaliseren, niet over dehumaniseren. En generaliseren doe jij ook nog wel eens geregeld als het bijvoorbeeld over rechtse mensen gaat. We generaliseren allemaal wel eens.
In dezelfde post:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de meeste linkse users mijden deze topics helaas structureel omdat men de discussie niet durft aan te gaan. Dat is een te grote trigger en dan staat binnen de kortste keren het schuim weer rond de mondjes, waarna er zoals gewoonlijk niets anders rest dan vloeken, tieren en ad hominems.
[..]
quote:[..]
Dit zeg je nu ook alleen maar omdat het nu hier om Isral gaat en jij als Islam-liefhebber een hekel aan dat land hebt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.
En toch plus je deze reactie. Kan ik daaruit dus opmaken dat je van mening bent dat de links-stemmende Nederlanders 'op hele grote schaal negatief oververtegenwoordigd zijn' mbt antisemitisme? In zodanig grote mate dat er claims over die groep als geheel gemaakt kunnen worden?quote:En het boeit links niets, helemaal niets. De Jodenhaat zit sowieso ingebakken, Jodenhaat, vrouwenhaat, racisme en homohaat is alleen relevant zodra het als stok gebruikt kan worden om rechts mee te slaan, veelal gefantaseerd natuurlijk want de echte verantwoordelijken blijven steeds buiten schot omdat links daders beoordeeld op huidkleur en ideologie.
Walgelijk dat we dit links en islam fascisme ook nog blijven faciliteren, zo ook hier op FOK!. Gelukkig hebben we nu het internet dus weten ze over 100 jaar nog welke groeperingen werkelijk verantwoordelijk waren voor de Jodenhaat.
Wat schaam ik mij om in dit land te wonen, en wat begint de haat jegens dat fascistisch radicaal tuig met de dag meer en meer te groeien.
Mjah, zo denk ik ongeveer ook over haar functioneren als burgemeester.quote:De kritiek op Halsema ben ik het verder niet zo mee eens. Ik vind wel dat ze niet adequaat genoeg optreedt met momenten, maar volgens mij bedoelt ze het wel goed. Ik heb hier ook al meermaals aangegeven dat ik haar sympathiek vind en ik geloof niet dat zij antisemitisch is. Wel zal ze druk voelen van een deel van haar achterban waar zulke sentimenten helaas wel leven.
Het was een mengeling van linkse en rechtse elementen, net als het fascisme van Mussolini dat was. Het is nogal kortzichtig om het als eender welke kant te framen.quote:
Pertinente onzin.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:32 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het was een mengeling van linkse en rechtse elementen, net als het fascisme van Mussolini dat was. Het is nogal kortzichtig om het als eender welke kant te framen.
😑quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:32 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het was een mengeling van linkse en rechtse elementen, net als het fascisme van Mussolini dat was. Het is nogal kortzichtig om het als eender welke kant te framen.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah het downplayen is al begonnen.
Wat we uit de geschiedenis weten is dat als mensen maar vaak genoeg iets blijven herhalen, je kunt wachten tot iemand tot actie over gaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat GL en Halsema dit een leuke actie vinden.
Het gif van links dat op snelwegen zonder geweld betoogt en het gif van rechts dat azc's en moskee'en in de brand steekt of bommen naar gooitquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat we uit de geschiedenis weten is dat als mensen maar vaak genoeg iets blijven herhalen, je kunt wachten tot iemand tot actie over gaat.
Halsema is niet uniek schuldig, maar ze is wel onderdeel van een overheid die het gif van links minder bestrijdt dan het gif van rechts.
Jij doet exact hetzelfde, maar dan de andere richting op, dus stel je niet zo aan zeikerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Nee?
Weinig snelwegen in het centrum van A'dam.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het gif van links dat op snelwegen zonder geweld betoogt en het gif van rechts dat azc's en moskee'en in de brand steekt of bommen naar gooit
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @:Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.
Het is trouwens wel raar dat mensen die zo een ongenuanceerd en onjuist beeld hebben over zionisme en zionisten, wel genuanceerd en correct praten over bijvoorbeeld moslims en buitenlanders etc.. waarom kan het laatste wel maar het eerste niet? Beter blijven we genuanceerd en correct ongeacht over welke groep het gaat.
Mafkezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Isral willen. Hoe noem je die?
Het is inderdaad veel normaler om mensen hun huizen uit te jagen en te vermoorden omdat je denkt dat je boekje dat zegt.quote:
Welke moskeeen en AZC's zijn er al afgebrand dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het gif van links dat op snelwegen zonder geweld betoogt en het gif van rechts dat azc's en moskee'en in de brand steekt of bommen naar gooit
Halsema is zelf zo populistisch als maar wat door vooral zoveel mogelijk mee te buigen met de islam, maar tegelijkertijd zo hypocriet als maar wat is door haar kinderen van een school af te halen omdat ze niet wilde dat haar kinderen werden geconfronteerd met kinderen die islamitische opvattingen liepen te verkondigen. Ja, nee, want anders word blijven wegkijken wel errug moeilijk, niet waar?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Nee?
Vergeet je voor het gemak even wat voor onzin jouw boekje allemaal uitkraamt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel normaler om mensen hun huizen uit te jagen en te vermoorden omdat je denkt dat je boekje dat zegt.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel normaler om mensen hun huizen uit te jagen en te vermoorden omdat je denkt dat je boekje dat zegt.
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld isquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke moskeeen en AZC's zijn er al afgebrand dan?
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.
Op welke moskee is een bom gegooid dan? Of heb je het over die twee gasten die wat zippofluid op het moskeeterrein hadden gegooid?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld is
Dan zal ie veel begrip kunnen opbrengen voor wat Israel met Hamas doet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.
Voorstander voor een Joodse staat in Israel, in de praktijk betekent dit dat Israel bestaansrecht heeft. Al het andere verschilt per individu en per stroming.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?
Ik vrees dat hij Hamas ziet als vrijheidsstrijdersquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zal ie veel begrip kunnen opbrengen voor wat Israel met Hamas doet.
Dit zijn de dubbele standaarden die er worden gehanteerd in bepaalde kringen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @:Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.
Het is trouwens wel raar dat mensen die zo een ongenuanceerd en onjuist beeld hebben over zionisme en zionisten, wel genuanceerd en correct praten over bijvoorbeeld moslims en buitenlanders etc.. waarom kan het laatste wel maar het eerste niet? Beter blijven we genuanceerd en correct ongeacht over welke groep het gaat.
Dit is inderdaad de kern, maar ik vind dat dit hier op FOK! gelukkig wel wordt benoemd door een aanzienlijk aantal users.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:28 schreef Poefbank het volgende:
Onbegrijpelijk dat nergens wordt besproken dat de Jodenhaat uit de hoek van moslims en moslimknuffelaars komt. Alles om die groep maar het hand boven het hoofd te houden.
Ach, nee toch, ahh.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld is
Dat blijkt uit wel meer van zijn teksten. Maar als je die logische conclusie trekt gaat hij beledigd zitten doen, want dat heeft hij "niet gezegd". Vandaar dat ik het hem rechtstreeks vraag, maar dan durft hij het toch niet aan om eerlijk te zijn zo te zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:40 schreef oblo het volgende:
[..]
Voorstander voor een Joodse staat in Israel, in de praktijk betekent dit dat Israel bestaansrecht heeft. Al het andere verschilt per individu en per stroming.
Dit is niet nieuw voor jou, maar jij kiest ervoor om je vingers in je oren te steken.
Wat bedoel je? Wat gebeurde er? Want er is al zo een staat, die heet Israel. Waar vis je naar? Wees direct. Je wilt weten wat ik vind van het verdrijven van Palestijnen toch? Niet ok.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?
Als iemand kiest voor een bepaalde ideologie, dan wel (religieuze/politieke) zienswijze en/of overtuiging die hij/zij aanhangt/nastreeft dan kun je die persoon gewoon verantwoordelijk voor die keuze houden. De keuze zelf is al een persoonlijk handelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken.
Het stichten van zoiets gaat niet vanzelf toch? De inheemse bevolking wordt/werd denk ik toch wel democratisch gevraagd of ze het zien zitten om ineens een nieuwe staat in hun land te krijgen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wat gebeurde er? Want er is al zo een staat, die heet Israel. Waar vis je naar? Wees direct. Je wilt weten wat ik vind van het verdrijven van Palestijnen toch? Niet ok.
Dat is een begin. Vind het altijd wel leuk als mensen denken dat er zoiets is als een land dat er altijd zal blijven. Al hun voorgangers dachten daar namelijk net zo over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is alles wat je uit die post haalt?
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?
Gast, welk punt wil je maken? Dat Israel geen bestaansrecht heeft omdat er Palestijnen verdreven zijn? Waarom probeer je mij allerlei socratische vragen voor te leggen?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het stichten van zoiets gaat niet vanzelf toch? De inheemse bevolking wordt/werd denk ik toch wel democratisch gevraagd of ze het zien zitten om ineens een nieuwe staat in hun land te krijgen.
Precies, dus net zoals er nooit een Palestina is geweest, maar het er nu met alle geweld moet komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is een begin. Vind het altijd wel leuk als mensen denken dat er zoiets is als een land dat er altijd zal blijven. Al hun voorgangers dachten daar namelijk net zo over.
Het is er geweest voordat er een Isral op gesticht is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, dus net zoals er nooit een Palestina is geweest, maar het er nu met alle geweld moet komen.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er geweest voordat er een Isral op gesticht is.
Nee, nooit.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er geweest voordat er een Isral op gesticht is.
+1 voor volharding!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, gezien hij je vraag expres negeert al een paar pagina’s lang.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee.quote:
Jij bent er wel een onderdeel van, je beseft het alleen niet helemaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben geen onderdeel van dat. "wij" wat jij en pleuris vormen
Ik kom daar straks bij je over terug. Voor nu even niet stalken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
No way... Hell noquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij bent er wel een onderdeel van, je beseft het alleen niet helemaal.
Lastige vragen ook altijd. Jongens (en meisjes), stel eens wat makkelijkere vragen!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kom daar straks bij je over terug. Voor nu even niet stalken.
Gewoon ja of nee antwoorden hoeft toch niet zoveel tijd te kosten?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:59 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik denk het wel, gezien hij je vraag expres negeert al een paar pagina’s lang.
Het is wel leuk dat je blijft vragen, dan kan iedereen zien hoe hij ontwijkt.
Mijn assistente aan het woord hier.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lastige vragen ook altijd. Jongens (en meisjes), stel eens wat makkelijkere vragen!
Gewoon ja of nee, nogal simpele vraag lijkt me waar je al een paar pagina's over na hebt kunnen denken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben blij dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik. Ga vooral door.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker.
Vraag jij het ook eens? Maken we er een groepsoefening van.
Sorry Mijnheer, ikke vergeette mijne hoofddoekquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mijn assistente aan het woord hier.
Daar ging deze discussie niet over. Stukje whatabouttism.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn de dubbele standaarden die er worden gehanteerd in bepaalde kringen.
[..]
Dit is inderdaad de kern, maar ik vind dat dit hier op FOK! gelukkig wel wordt benoemd door een aanzienlijk aantal users.
[..]
Ach, nee toch, ahh.
De realiteit is dat niet moskeen en Islamtische organisaties maar synagoges en Joodse organisaties met afstand de meeste beveiliging nodig hebben.
Dan ga je toch gewoon op je kop staan. Niet lullen maar poetsen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sorry Mijnheer, ikke vergeette mijne hoofddoek![]()
En denk trouwens dat jouw geloof niet in aan transgenders doet, want mijn ballen zitten iets zuidelijker.
Nou ja, misschien wil hij meer nuance in zijn antwoord aanbrengen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gewoon ja of nee, nogal simpele vraag lijkt me waar je al een paar pagina's over na hebt kunnen denken.
Kan altijd wel lachen om die trots en arrogantie. Werkt denk ik beter met kaaskoppen, maar goed ik vermaak me er wel mee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon op je kop staan. Niet lullen maar poetsen.
Kijk het is natuurlijk niet goed als Palestijnen vermoord worden, maar als ze je provoceren en in het land wonen wat je graag wil hebben is het ook moeilijk om je in te houden. Ze hebben het dan eigenlijk zelf uitgelokt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou ja, misschien wil hij meer nuance in zijn antwoord aanbrengen.
Kijk, het is natuurlijk niet goed als vrouwen verkracht worden, maar als ze je provoceren met strakke kleding waarin hun contouren voordelig worden benadrukt is het ook moeilijk om je in te houden. Ze hebben het dan eigenlijk zelf uitgelokt.
Je gaat vast niet per ongeluk mijn vraag vergeten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:07 schreef Chadi het volgende:
Kom op hup. Ik ga zo mijn nest in duiken.
Je vroeg me net te stoppen, dus je praat wederom maar wat. Gaat jouw geheugen niet verder dan een paar posts terug?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben blij dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik. Ga vooral door.
Wat een goede vraag! Vertel eens, @Chadiquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:04 schreef oblo het volgende:
@:Chadi
Welke vraag?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je gaat vast niet per ongeluk mijn vraag vergeten.
Oh, jij boefje jij.quote:
Niet zo cryptischquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je vroeg me net te stoppen, dus je praat wederom maar wat. Gaat jouw geheugen niet verder dan een paar posts terug?
Ontken het danquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad een zielige vertoning van een groepje, die op een bijna sektarische wijze je eerst iets in de schoenen willen schuiven en daarna hoopvol en jammerend bevestiging vragen alsof ze er hun hoogtepunt mee kunnen bereiken.
Weinig cryptisch aan. Spreek je geen Nederlands meer wanneer het je uitkomt?quote:
Heeft tante Sjaan, die niet direct betrokken is bij haar broer Henk die ruzie heeft met buurman Jan over de wettelijke status van de achtertuin, maar zich wel zorgen maakt als de ruzie tussen Henk en Jan uit de hand loopt, het ook zelf uitgelokt als Dylano, het achterneefje van Jan, daarom bij haar eieren tegen het raam gaat gooien?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kijk het is natuurlijk niet goed als Palestijnen vermoord worden, maar als ze je provoceren en in het land wonen wat je graag wil hebben is het ook moeilijk om je in te houden. Ze hebben het dan eigenlijk zelf uitgelokt.
Ik nit schol lan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Weinig cryptisch aan. Spreek je geen Nederlands meer wanneer het je uitkomt?
Jij vult die zienswijze voor hen in en gaat ze op basis van je eigen verzinsels verdacht maken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als iemand kiest voor een bepaalde ideologie, dan wel (religieuze/politieke) zienswijze en/of overtuiging die hij/zij aanhangt/nastreeft dan kun je die persoon gewoon verantwoordelijk voor die keuze houden. De keuze zelf is al een persoonlijk handelen.
Jij doet ook niets anders als het aankomt op aanhangers van politieke partijen die jou niet zinnen.
Ik heb netjes al je vragen beantwoord over zionisme. Beetje raar dat jij dan geen simpele vraag van mij kan beantwoorden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad een zielige vertoning van een groepje, die op een bijna sektarische wijze je eerst iets in de schoenen willen schuiven en daarna hoopvol en jammerend bevestiging vragen alsof ze er hun hoogtepunt mee kunnen bereiken.
Hard of zacht gekookt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft tante Sjaan, die niet direct betrokken is bij haar broer Henk die ruzie heeft met buurman Jan over de wettelijke status van de achtertuin, maar zich wel zorgen maakt als de ruzie tussen Henk en Jan uit de hand loopt, het ook zelf uitgelokt als Dylano, het achterneefje van Jan, daarom bij haar eieren tegen het raam gaat gooien?
Het antwoord is ja. Wie zwijgt stemt toe.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb netjes al je vragen beantwoord over zionisme. Beetje raar dat jij dan geen simpele vraag van mij kan beantwoorden.
Zei de verdachte van verkrachting tijdens de eerste zittingquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Het antwoord is ja. Wie zwijgt stemt toe.
Rauw natuurlijk, wat denk je dat gas kost tegenwoordig? Als aspirant-grootverbruiker kun je allicht korting bedingen, maar voor de particulier is dat geen lolletje.quote:
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zei de verdachte van verkrachting tijdens de eerste zitting
Net of de eieren zo goedkoop zijn tegenwoordig.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Rauw natuurlijk, wat denk je dat gas kost tegenwoordig? Als aspirant-grootverbruiker kun je allicht korting bedingen, maar voor de particulier is dat geen lolletje.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Net of de eieren zo goedkoop zijn tegenwoordig.
Het is tijd jongens. Dankjewel voor het vermaak wat ik heb gehad. Voor 1 bitcoin vertel ik het antwoord.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:36 schreef oblo het volgende:
@:fluitbekzeenaald2.0 een trol blootgelegd met 1 vraag, netjes gedaan!
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een goede nachtrust is zeer belangrijk. Laat de vraag en persoon rusten, ongetwijfeld zal hij morgen monter met een goed overwogen toegelicht antwoord komen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is tijd jongens. Dankjewel voor het vermaak wat ik heb gehad. Voor 1 bitcoin vertel ik het antwoord.
Dat hoeft niet. “Nee” volstaat. Elk ander antwoord zou een grote minachting voor onze rechtsstaat en een pijnlijk gebrek aan moreel besef laten zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een goede nachtrust is zeer belangrijk. Laat de vraag en persoon rusten, ongetwijfeld zal hij morgen monter met een goed overwogen toegelicht antwoord komen.
Ja, in dat kletspraatje ben ik nooit getrapt. Die demonstraties op snelwegen zijn illegaal, intrinsiek gewelddadig (je dwingt mensen iets te doen tegen hun wil) en ondermijnen de rechtstaat even erg als de ergste dingen die extreem rechts doet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Je dwingt mensen tegen hun wil en dat is gewelddadig"quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, in dat kletspraatje ben ik nooit getrapt. Die demonstraties op snelwegen zijn illegaal, intrinsiek gewelddadig (je dwingt mensen iets te doen tegen hun wil) en ondermijnen de rechtstaat even erg als de ergste dingen die extreem rechts doet.
Overigens is de enige brandbom tegen een moskee in Nederland in 2016 geweest en daarvoor zijn gevangenisstraffen van vier jaar opgelegd. Brandbommen tegen AZC's kan ik sowieso niet vinden.
Waarmee je zou kunnen zeggen dat het geweld van rechts vooral imaginair is en het geweld van links vooral onbestraft.
Het enige wat duidelijk is geworden is hoeveel lui hier echt de weg kwijt zijn en het beeld wat ze hebben en krijgen als iemand zegt dat dit is wat zionisme is in de praktijk. Dat huizen van anderen worden geplunderd als ze er een andere politieke mening op hebben, mag alleen als ze Palestijns zijn. Want we keuren het af als het om een jood in dit geval gaat maar zijn er trots op als het om Palestijnen gaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 06:44 schreef Scorpie het volgende:
Chadi afgeschminkt in dit topic, prima om te lezen
Ik vind het vooral debiel dat Palestijnen erbij moeten worden gehaald terwijl dit in Nederland afspeelt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 06:41 schreef bijdehand het volgende:
Benieuwd wat er hier van alle reacties overblijft als de mods wakker zijn. Wat een jodenhaat hier.![]()
Gezien jouw eerdere reacties zit je hier onzin uit te kramen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het enige wat duidelijk is geworden is hoeveel lui hier echt de weg kwijt zijn en het beeld wat ze hebben en krijgen als iemand zegt dat dit is wat zionisme is in de praktijk. Dat huizen van anderen worden geplunderd als ze er een andere politieke mening op hebben, mag alleen als ze Palestijns zijn. Want we keuren het af als het om een jood in dit geval gaat maar zijn er trots op als het om Palestijnen gaat.
Ik heb absoluut niet gezegd dat ik het terecht vind dat zijn huis overhoop is gehaald. Dat is je eigen invulling. Dan kan je je beter afvragen waarom je dat zo invult en er zoveel moeite voor doet om zo'n antwoord te krijgen. Wil je graag je vooroordelen bevestigd hebben? Is dat de beloning waar je naar op zoek bent?
Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het enige wat duidelijk is geworden is hoeveel lui hier echt de weg kwijt zijn en het beeld wat ze hebben en krijgen als iemand zegt dat dit is wat zionisme is in de praktijk. Dat huizen van anderen worden geplunderd als ze er een andere politieke mening op hebben, mag alleen als ze Palestijns zijn. Want we keuren het af als het om een jood in dit geval gaat maar zijn er trots op als het om Palestijnen gaat.
Ik heb absoluut niet gezegd dat ik het terecht vind dat zijn huis overhoop is gehaald. Dat is je eigen invulling. Dan kan je je beter afvragen waarom je dat zo invult en er zoveel moeite voor doet om zo'n antwoord te krijgen. Wil je graag je vooroordelen bevestigd hebben? Is dat de beloning waar je naar op zoek bent?
Is dat toevallig die groep waarin antisemitisme de norm is?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat degenen die zo begaan zijn met gehate Joden in andere topic geen enkel probleem hebben om hele groepen een bepaalde groep te dehumaniseren.
Dat gaat @Chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.
Hoe moeilijk is het om te zeggen: ik keur het af dat vlaggen worden afgepakt, mensen worden gentimideerd, een herdenking wordt verstoord en een huis overhoop wordt gehaald? Je kunt toch gewoon zeggen dat juist jij het afkeurt omdat je weet hoe vreselijk is als het gebeurt met een Palestijn en je dat niemand toewenst?
Er is een reden dat het een grond is om een demonstratie te verbieden: het verkeer dwarsbomen is levensgevaarlijk en maatschappijontwrichtend. In geval van de A10 werd de doorgang voor hulp- en nooddiensten geblokkeerd, wat voor Halsema een reden was om een demonstratie van XR er te verbieden. Het is zeker niet onschuldig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Je dwingt mensen tegen hun wil en dat is gewelddadig"
Dat weet ik. De hakken zijn in het zand gezet, medemenselijkheid is verdwenen en alleen haat resteert. Treurig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gaat @:chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."
.....dat jij het prima vindt wat er met de betreffende man gebeurt is, want Jood.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:24 schreef Chadi het volgende:
Het enige wat duidelijk is geworden is ....
Nee wel meer groepen. Bovendien die je nu hetzelfde.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is dat toevallig die groep waarin antisemitisme de norm is?
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid. Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt niet gezegd dat je het afkeurt wat er met hem is gebeurd zodat je je erachter kunt blijven verschuilen dat je niets hebt gezegd.
Hoe moeilijk is het om te zeggen: ik keur het af dat vlaggen worden afgepakt, mensen worden gentimideerd, een herdenking wordt verstoord en een huis overhoop wordt gehaald? Je kunt toch gewoon zeggen dat juist jij het afkeurt omdat je weet hoe vreselijk is als het gebeurt met een Palestijn en je dat niemand toewenst?
Ik ben sceptischquote:
Inderdaad. Ik heb nul tolerantie voor intolerante groeperingen/culturen/levensfilosofien.quote:Bovendien die je nu hetzelfde.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid.
Ik vrees dat het je niet alleen niet is gelukt, maar dat je meer en meer mensen in het harnas jaagt. De meeste mensen in Nederland zijn al van het redelijke midden. Ze willen een tweestatenoplossing en vinden het afkeurenswaardig dat Palestijnen uit hun huizen worden gejaagd. Het zijn deze mensen die de pro-Palestinabeweging meer en meer van zich vervreemdt. Je ziet in dit topic toch hoe op je wordt gereageerd?quote:Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.
Ik heb daar maling aan gekregen in de 25 jaar dat ik hier op fok zit. Een normale discussie op basis van feiten en bronnen en normen en waarden is onmogelijk. Dan maar het gevoel van de ander aanspreken en gebruiken dat is veel effectiever om normbesef te scheppen. Dus hoe bozer ze worden hoe meer ik mijn punt gemaakt heb.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat het je niet alleen niet is gelukt, maar dat je meer en meer mensen in het harnas jaagt. De meeste mensen in Nederland zijn al van het redelijke midden. Ze willen een tweestatenoplossing en vinden het afkeurenswaardig dat Palestijnen uit hun huizen worden gejaagd. Het zijn deze mensen die de pro-Palestinabeweging meer en meer van zich vervreemdt. Je ziet in dit topic toch hoe op je wordt gereageerd?
Tot hier helemaal primaquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid.
Nee, want je haalt er ineens een valse aanname bij:quote:Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.
Dat heeft deze man helemaal niet gezegd. Je hebt een stropop nodig om te doen alsof je een of andere briljante Houdini-act hebt uitgevoerd.quote:Het wordt toegejuicht als iemand zegt dat hij anderen uit hun huizen verjaagt maar als het bij hem zelf, de voorstander van het verjagen van mensen uit hun huizen gebeurd moet iedereen in de rij staan om het af te keuren.
Dan moet je beter lezen. Opnieuw doe je alsof iets een feit is. En dat terwijl je je hierboven nota bene beklaagt over dat het onmogelijk is om op grond van feiten in gesprek te gaan hier.quote:Waarom wordt het in het ene geval bejubeld met trots en is het in het andere geval schande? Die dubbele maat zie je hier in vele posts terug. Er zijn hier zelfs mensen die posten dat hele volkeren verjaagd of uitgemoord moeten worden, maar geen enkele tegenreactie krijgt van het kamp dat nu zo krampachtig vast houdt aan bepaalde moreel ethische waarden . Waar is die moraliteit dan gebleven? Of is het selectieve moraliteit?
Tja, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, maar effectief ben je niet. Je ondermijnt je eigen doelstelling.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb daar maling aan gekregen in de 25 jaar dat ik hier op fok zit. Een normale discussie op basis van feiten en bronnen en normen en waarden is onmogelijk. Dan maar het gevoel van de ander aanspreken en gebruiken dat is veel effectiever om normbesef te scheppen. Dus hoe bozer ze worden hoe meer ik mijn punt gemaakt heb.
Dan nog is het tweede punt wat ik aankaart onbesproken. Dat is dat er verschillende noemen en waarden gehanteerd worden bij specifieke groepen in dezelfde situatie. Dat uit zich onder meer in het uitblijven van een krachtige tegenreactie. Het kan blijkbaar wel want dat heb je in dit topic gezien. Maar waarom niet consequent?
Om gelijk namen en rugnummers te noemen. Ik heb jou de post niet zien afkeuren in het draadje waar je actief bent. Maar als ik ruimte voor twijfel laat in een reactie ben je er als de kippen bij. Terwijl hij geen enkele ruimte laat en duidelijk voorstander is van het verjagen en vermoorden van een heel volk. Waar blijft je moreel ethische kompas dan? Waarom geef je daar dan niet een net zo felle reactie op?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tot hier helemaal prima
[..]
Nee, want je haalt er ineens een valse aanname bij:
[..]
Dat heeft deze man helemaal niet gezegd. Je hebt een stropop nodig om te doen alsof je een of andere briljante Houdini-act hebt uitgevoerd.
[..]
Dan moet je beter lezen. Opnieuw doe je alsof iets een feit is. En dat terwijl je je hierboven nota bene beklaagt over dat het onmogelijk is om op grond van feiten in gesprek te gaan hier.
Welke post en wie gaat dit over?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Om gelijk namen en rugnummers te noemen. Ik heb jou de post niet zien afkeuren in het draadje waar je actief bent. Maar als ik ruimte voor twijfel laat in een reactie ben je er als de kippen bij. Terwijl hij geen enkele ruimte laat en duidelijk voorstander is van het verjagen en vermoorden van een heel volk. Waar blijft je moreel ethische kompas dan? Waarom geef je daar dan niet een net zo felle reactie op?
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.quote:
Gast, hou toch op man. Zelf ben je zo selectief als wat op wie je wil reageren en op het moment dat je uitgeluld bent, ben je ineens nergens meer te bekennen en duik je een paar uur later of de volgende dag weer in een ander topic op waar alles weer opnieuw begintquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.
Ik ga binnenkort weer wat ruimte laten en dan kan ik je op presenteerblaadje vertellen welke users er gaan reageren en met welke reacties ze gaan komen.
Nou?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sprak hij, na een hele avond de confrontatie met zijn eigen uitspraken vermeden te hebbenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer
Opnieuw, wat?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israel Palestina topic. Daar ben je aardig actief. Kan me niet voorstellen dat je dat ontgaan is. Maar jij bent niet de enige van de morele politie die daar niet op heeft gereageerd. Er heeft niemand wat van gezegd.
Ik ga binnenkort weer wat ruimte laten en dan kan ik je op presenteerblaadje vertellen welke users er gaan reageren en met welke reacties ze gaan komen.
Nadat hij een paar posts terug zei dat islam niks met moslims te maken heeftquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Juist ja. En wie zijn volgens jou dan de aanhangers van de islam?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Islam staat los van moslims. En moslims staan los van de wetten in hun land en of die nageleefd worden. Er is geen enkel islamitisch land waar de islam volledig nageleefd wordt. Als je zo'n land kent, hoor ik het graag.
Krijg nou wat. Geen antwoord op de directe vraagquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:04 schreef oblo het volgende:
@:Chadi
Dan is het land te klein.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gaat @:chadi niet doen. Als het om de Joodse bevolking in Nederland dan is het "ja maar Palestina blabla". Eens kijken hoe hij het zou vinden als hij lastig wordt gevallen omdat hij bijvoorbeeld moslim is en mensen gaan reageren met "Ja maar Islamitische staat blabla.."
Ga maar de frontpage van Fok. Daar zitten er ook meer dan genoeg. Hoop schuimbekkerij over Isral, mensenrechten, onderdrukking en noem maar op maar zodra het over andere landen gaat zijn ze nergens te bekennen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krijg nou wat. Geen antwoord op de directe vraag![]()
Antwoord krijg je niet van die gasten. MO is het zelfde als by @:Slayage / @:egayalS . Zodra ze gewezen worden op hun tomeloze hypocrisie is het *crickets*
Deze vraag staat sinds vorig jaar open:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sprak hij, na een hele avond de confrontatie met zijn eigen uitspraken vermeden te hebben
Er staat nog een vraag voor je open.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Slayage
Vergoelijk dit eens dan.
Kan er ook nog wel bij:
1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)Tot op de dag van vandaag, geen antwoord in dat topic. Maar wel iedere dag een sloot aan biastwitterberichtjes copy-pasten en antisemiet spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het.
Moedwillig ontwijken/negeren maar en vervolgens de grootste muil hebben als moslims eens wat overkomt.
Kwaadaardig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
En dan is het hier op fok! 'erg rechts hoor'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Ga maar de frontpage van Fok. Daar zitten er ook meer dan genoeg. Hoop schuimbekkerij over Isral, mensenrechten, onderdrukking en noem maar op maar zodra het over andere landen gaat zijn ze nergens te bekennen.
Dat valt me al een tijdje op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Ga maar de frontpage van Fok. Daar zitten er ook meer dan genoeg. Hoop schuimbekkerij over Isral, mensenrechten, onderdrukking en noem maar op maar zodra het over andere landen gaat zijn ze nergens te bekennen.
Klopt. Je hoort ze niet over dat vrouwen in Iran in elkaar gerost worden door de religieuze politie omdat ze geen hoofddoek dragen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat valt me al een tijdje op.
Waar zijn de protesten tegen Iran, die tientallen burgers ophangen? Zomaar een voorbeeldje.
Dat hele Palestijnen gedoe is alleen maar vanwege het woordje 'Israel'. Want verders hoor je ze nooit.
Deze user.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom
Welke panden werden "vernield? Heb je een voorbeeld?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een reden dat het een grond is om een demonstratie te verbieden: het verkeer dwarsbomen is levensgevaarlijk en maatschappijontwrichtend. In geval van de A10 werd de doorgang voor hulp- en nooddiensten geblokkeerd, wat voor Halsema een reden was om een demonstratie van XR er te verbieden. Het is zeker niet onschuldig.
We hebben het afgelopen jaar veel gewelddadige, linkse demonstraties gezien. Monumentale panden werden vernield. Straten werden overhoop gehaald. Burgers werken gentimideerd. Universiteitsmedewerkers werden bedreigd. De ME werd aangevallen met ammoniak. Veeg dat niet onder het tapijt.
Dit lees ik ook al 20 jaar op fok. Wanneer begint het nou eens echt?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is pas het begin in west Europa.
https://www.at5.nl/artike(...)palestina-activistenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Welke panden werden "vernield? Heb je een voorbeeld?
Hoe erg moet het worden voordat jij het als begonnen beschouwt? Ik vind de huidige situatie al vrij serieus en het gaat niet de goede kant op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:22 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit lees ik ook al 20 jaar op fok. Wanneer begint het nou eens echt?
We zijn nu op het punt aanbeland van Kristallnacht-achtige praktijken. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:22 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het wordt jaar na jaar erger, het straatbeeld is compleet veranderd, moslims hebben eigen initmatiediensten tijdens rellen en willekeurige shots van een klas in een random Nederlandse basisschool tijdens een nieuwsitem lijkt alsof je in het M-O belandt bent, maar je ziet niks.....quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:22 schreef Document1 het volgende:
[..]
Zou dat een reden kunnen zijn waarom veel mensen passen voor een baan in het primair en secundair onderwijs?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het wordt jaar na jaar erger, het straatbeeld is compleet veranderd, moslims hebben eigen initmatiediensten tijdens rellen en willekeurige shots van een klas in een random Nederlandse basisschool tijdens een nieuwsitem lijkt alsof je in het M-O belandt bent, maar je ziet niks.....
Stop eens met een mietje te zijn en geef gewoon antwoord op de vragen die je gesteld worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen die me langer kennen hier weten dat ik graag confronteer omdat ik bewustwording wil als het gaat om bepaalde zaken. Ik heb absoluut niets tegen joden of het jodendom of welk ander geloof, ras of seksuele geaardheid van iemand. Het boeit me geen donder. Ik wil net zoveel vrijheid voor de ander als dat ik zou willen. Het liefst absolute vrijheid. Waar het mij hier om ging is om de dubbele standaard goed uit de verf te laten komen. Dat is vrij aardig gelukt.
Het wordt toegejuicht als iemand zegt dat hij anderen uit hun huizen verjaagt maar als het bij hem zelf, de voorstander van het verjagen van mensen uit hun huizen gebeurd moet iedereen in de rij staan om het af te keuren.
Waarom wordt het in het ene geval bejubeld met trots en is het in het andere geval schande? Die dubbele maat zie je hier in vele posts terug. Er zijn hier zelfs mensen die posten dat hele volkeren verjaagd of uitgemoord moeten worden, maar geen enkele tegenreactie krijgt van het kamp dat nu zo krampachtig vast houdt aan bepaalde moreel ethische waarden . Waar is die moraliteit dan gebleven? Of is het selectieve moraliteit?
Daar geloof ik niet meer in, dat het zeer klein is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:23 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
En toch plus je deze reactie. Kan ik daaruit dus opmaken dat je van mening bent dat de links-stemmende Nederlanders 'op hele grote schaal negatief oververtegenwoordigd zijn' mbt antisemitisme? In zodanig grote mate dat er claims over die groep als geheel gemaakt kunnen worden?
Of is het toch, waar je zelf ook al naar verwijst, een heleboel generaliseren (op basis van een zeer kleine maar erg vocale minderheid; agressieve/criminele pro-pally tegendemonstranten)?
[..]
Mjah, zo denk ik ongeveer ook over haar functioneren als burgemeester.
Ah nu is het ineens maar een boekje.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
In plaats van dat je gewoon ingaat op de reactie…quote:
Als dat gebeurt, dan is Nederland te klein. Dan staat het nieuws bol over moslimhaat in Nederland.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan is Nederland te klein. Dan staat het nieuws bol over moslimhaat in Nederland.
Ehm aanslagen, verkrachtingen, steekpartijen, drugsmafia, overmatig misbruik van subsidies, niet willen werken, overal waar ze komen en zijn dezelfde agressie jegens autochtonen, knokploegen, blijven eisen om aan te passen aan de islam waar keer op keer gehoor aan wordt gegeven, vrouwen en homo onderdrukking, Jodenhaat, intimidatie enz. Vandaag nog:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:22 schreef Document1 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:02 schreef Scribent het volgende:
Hoog Jules Croiset gehalte dit verhaal. Die man is een IDF-veteraan en loopt op tv met de Isralische vlag te jubelen over Netanyahu. Het lijkt me veel aannemelijker dat hij zelf wat rotzooi heeft gemaakt in zijn huis om aandacht te krijgen dan dat pro-Palestina activisten hem zijn gevolgd (?), zijn woning kennelijk dagenlang in de gaten hebben gehouden (?) en toen hebben ingebroken.
Mijn verwachting is dan ook dat er 0 getuigen zijn en dat we niets meer gaan horen van het politie-onderzoek naar deze zaak.
De man die mijn airco heeft genstalleerd is een voormalig vluchteling. Aardige vent. Dat er goede individuen tussen zitten betekent niet dat kritiek op de groep niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:51 schreef Document1 het volgende:
Nou ok jullie hebben gelijk. Ik word in m’n dagelijks leven ontzettend beperkt en m’n islamitische buurman is een vieze terrorist. Die koekjes en thee neem ik ook niet meer aan.
Dat jullie zelf net zo hard meedoen met het polariseren wil er niet in zeker?
Zou niet voor het eerst zijn he. Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.quote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:15 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zou niet voor het eerst zijn he. Ik snap het wel: als er almaar geen joden in elkaar worden geslagen door schuimbekkende moslims, dan moet je het maar zelf in scene zetten.
Het Maagdenhuis, de Oudemanhuispoort, de Amsterdamse Academische Club, een kantine op Roeterseiland.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Welke panden werden "vernield? Heb je een voorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |