Voorstander voor een Joodse staat in Israel, in de praktijk betekent dit dat Israel bestaansrecht heeft. Al het andere verschilt per individu en per stroming.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?
Ik vrees dat hij Hamas ziet als vrijheidsstrijdersquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zal ie veel begrip kunnen opbrengen voor wat Israel met Hamas doet.
Dit zijn de dubbele standaarden die er worden gehanteerd in bepaalde kringen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @:Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.
Het is trouwens wel raar dat mensen die zo een ongenuanceerd en onjuist beeld hebben over zionisme en zionisten, wel genuanceerd en correct praten over bijvoorbeeld moslims en buitenlanders etc.. waarom kan het laatste wel maar het eerste niet? Beter blijven we genuanceerd en correct ongeacht over welke groep het gaat.
Dit is inderdaad de kern, maar ik vind dat dit hier op FOK! gelukkig wel wordt benoemd door een aanzienlijk aantal users.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:28 schreef Poefbank het volgende:
Onbegrijpelijk dat nergens wordt besproken dat de Jodenhaat uit de hoek van moslims en moslimknuffelaars komt. Alles om die groep maar het hand boven het hoofd te houden.
Ach, nee toch, ahh.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld is
Dat blijkt uit wel meer van zijn teksten. Maar als je die logische conclusie trekt gaat hij beledigd zitten doen, want dat heeft hij "niet gezegd". Vandaar dat ik het hem rechtstreeks vraag, maar dan durft hij het toch niet aan om eerlijk te zijn zo te zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:40 schreef oblo het volgende:
[..]
Voorstander voor een Joodse staat in Israel, in de praktijk betekent dit dat Israel bestaansrecht heeft. Al het andere verschilt per individu en per stroming.
Dit is niet nieuw voor jou, maar jij kiest ervoor om je vingers in je oren te steken.
Wat bedoel je? Wat gebeurde er? Want er is al zo een staat, die heet Israel. Waar vis je naar? Wees direct. Je wilt weten wat ik vind van het verdrijven van Palestijnen toch? Niet ok.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?
Als iemand kiest voor een bepaalde ideologie, dan wel (religieuze/politieke) zienswijze en/of overtuiging die hij/zij aanhangt/nastreeft dan kun je die persoon gewoon verantwoordelijk voor die keuze houden. De keuze zelf is al een persoonlijk handelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken.
Het stichten van zoiets gaat niet vanzelf toch? De inheemse bevolking wordt/werd denk ik toch wel democratisch gevraagd of ze het zien zitten om ineens een nieuwe staat in hun land te krijgen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wat gebeurde er? Want er is al zo een staat, die heet Israel. Waar vis je naar? Wees direct. Je wilt weten wat ik vind van het verdrijven van Palestijnen toch? Niet ok.
Dat is een begin. Vind het altijd wel leuk als mensen denken dat er zoiets is als een land dat er altijd zal blijven. Al hun voorgangers dachten daar namelijk net zo over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is alles wat je uit die post haalt?
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat gebeurd er met de inheemse bevolking bij het oprichten van zo'n staat?
Gast, welk punt wil je maken? Dat Israel geen bestaansrecht heeft omdat er Palestijnen verdreven zijn? Waarom probeer je mij allerlei socratische vragen voor te leggen?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het stichten van zoiets gaat niet vanzelf toch? De inheemse bevolking wordt/werd denk ik toch wel democratisch gevraagd of ze het zien zitten om ineens een nieuwe staat in hun land te krijgen.
Precies, dus net zoals er nooit een Palestina is geweest, maar het er nu met alle geweld moet komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is een begin. Vind het altijd wel leuk als mensen denken dat er zoiets is als een land dat er altijd zal blijven. Al hun voorgangers dachten daar namelijk net zo over.
Het is er geweest voordat er een Israël op gesticht is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, dus net zoals er nooit een Palestina is geweest, maar het er nu met alle geweld moet komen.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er geweest voordat er een Israël op gesticht is.
Nee, nooit.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er geweest voordat er een Israël op gesticht is.
+1 voor volharding!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Ik denk het wel, gezien hij je vraag expres negeert al een paar pagina’s lang.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee.quote:
Jij bent er wel een onderdeel van, je beseft het alleen niet helemaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben geen onderdeel van dat. "wij" wat jij en pleuris vormen
Ik kom daar straks bij je over terug. Voor nu even niet stalken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
No way... Hell noquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij bent er wel een onderdeel van, je beseft het alleen niet helemaal.
Lastige vragen ook altijd. Jongens (en meisjes), stel eens wat makkelijkere vragen!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kom daar straks bij je over terug. Voor nu even niet stalken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |