abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2024 @ 19:36:38 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215228831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:34 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom reageer je daar dan niet net zo fel op als op andere reacties die kritiek leveren op Israël?
Waar doe ik dat? Op welke kritiek op Israël reageer ik fel?
pi_215228851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waar doe ik dat? Op welke kritiek op Israël reageer ik fel?
Je reageert zo vaak op andere users. Nooit op dat soort bagger wat echt niet kan.
pi_215228912
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zolang ik al weet zijn er best wel een aantal Nederlandse staatsburgers die een aantal jaar dienst doen bij het IDF. Dat mag en kan ook gewoon.
Ze krijgen dan wel voornamelijk niet-gevechtsfuncties.

Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb daar altijd zeer veel respect voor gehad. _O_

Als je van mening bent dat deze mensen thuis opgezocht en lastig gevallen moeten worden, is er een steekje los bij je.
Dan spoor je gewoon niet.
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.
pi_215229004
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.
Nee. Dat is niet zoals bij IS of Hamas zitten.
pi_215229066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet zoals bij IS of Hamas zitten.
Die moorden inderdaad minder kinderen en niet te vergelijken.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 19:51:47 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215229080
Het is toch verschrikkelijk. Hoe haal je het in je botte kop om iemands huis kort en klein te slaan??? Omdat hij joods is. God, wat erg!!!
  donderdag 10 oktober 2024 @ 19:52:06 #107
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215229086
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je probeert heel erg je best te doen om mij die woorden in de mond te leggen.

Woorden in de mond leggen is niet nodig hoor. Dit is wat je zelf zegt.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Israëlische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Ze mogen niet zeuren, met andere woorden die man moet maar accepteren dat er in zijn huis is gebroken en zijn spullen zijn vernield. Nogal zwak van je om dan naderhand ontwijkend te gaan zitten doen.

Maar als jij vindt dat hij het wel moet accepteren maar het niet heeft verdiend of zoiets vreemds, dan kun je dat ook gewoon duidelijk zeggen natuurlijk. Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 10 oktober 2024 @ 19:53:50 #108
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215229130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zolang ik al weet zijn er best wel een aantal Nederlandse staatsburgers die een aantal jaar dienst doen bij het IDF. Dat mag en kan ook gewoon.
Ze krijgen dan wel voornamelijk niet-gevechtsfuncties.

Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb daar altijd zeer veel respect voor gehad. _O_

Als je van mening bent dat deze mensen thuis opgezocht en lastig gevallen moeten worden, is er een steekje los bij je.
Dan spoor je gewoon niet.
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215229223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die moorden inderdaad minder kinderen en niet te vergelijken.
Zeker niet te vergelijken.
De ene groep zijn helden. De andere groep terroristen.

De enige reden om mensen thuis op te gaan zoeken, als je dat uberhaupt al moet doen - liever niet, is om ze een bloemetje en een heleboel 'dank je wel' te bezorgen.
Helden zijn het.

Maar nog beter laat je dit soort helden met rust.
Hoe haal je het in je hoofd om inbraak en lastig vallen goed te praten.
pi_215229254
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Woorden in de mond leggen is niet nodig hoor. Dit is wat je zelf zegt.
[..]
Ze mogen niet zeuren, met andere woorden die man moet maar accepteren dat er in zijn huis is gebroken en zijn spullen zijn vernield. Nogal zwak van je om dan naderhand ontwijkend te gaan zitten doen.

Maar als jij vindt dat hij het wel moet accepteren maar het niet heeft verdiend of zoiets vreemds, dan kun je dat ook gewoon duidelijk zeggen natuurlijk. Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Dat zijn verbanden die jij legt. Jij mag het doen maar dat wil niet zeggen dat ik dezelfde verbanden trek.
pi_215229262
quote:
13s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.
Niet als het bevriende naties zijn.
Zo dienen er ook Nederlanders in Oekraïne. Op persoonlijke titel. Die ontnemen we ook hun nationaliteit niet.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:01:36 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215229301
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het lijkt echt eenrichtingsverkeer wat betreft dit soort taferelen
Is het ook.
Het is veel makkelijker - en sociaal geaccepteerder - om hooligans, extreemrechts, rascitisch geweld te veroordelen dan XR en pro-pali's.

Heel veel mensen (meer dan 80 procent) en helemaal bij journalisten en minder in hoge posities wordt er een onzichtbare maat gevoeld om maar niet te veroordelen wat er gebeurt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215229316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een halfuurtje op visite. Ja meer kan je inderdaad niet doen als burgemeester.
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.

Maar ja, dat ze een half uur op visite gaat, betekent dus dat ze verder niets doet. Zo werkt dat. /s
"Pools are perfect for holding water"
pi_215229364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Mij ook niet. Het boeit me niks, helemaal niks wat ze in Amsterdam allemaal doen. Hek erom en laat ze elkaar maar lekker de hersens inslaan
Zodra ze weer joden lastig gaan vallen, boeit het me wel.

Van oudsher zijn het voornamelijk instigators van buiten NL, volksvreemd tov onze aard, en die dan geholpen/goedgepraat worden door bepaalde groepen binnen onze bevolking.

Bah.
pi_215229375
Kristallnacht-achtige praktijken in Apeldoorn, bij een AZC.

In dat topic kwam het echter niet veel verder dan wat sarcastische reacties.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:07:33 #116
pi_215229393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat zijn verbanden die jij legt. Jij mag het doen maar dat wil niet zeggen dat ik dezelfde verbanden trek.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215229396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik vind het niet kunnen dat je dit zegt.
Daar ageerde ik tegen.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:08:13 #118
pi_215229406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.

Maar ja, dat ze een half uur op visite gaat, betekent dus dat ze verder niets doet. Zo werkt dat. /s
Nee, maar het betekent ook niet dat ze wel wat (nuttigs) doet. Dus niet vreselijk relevant denk ik dan.
pi_215229465
quote:

[..]
Zal een hoop Turken schelen in Nederland dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215229580
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waar gaan de praatprogramma's over? Hoeveel tweets en intervieuws hebben Jetten en Timmermans gewijd aan de Jodenhaat? Waar is de hysterie in de journalistiek met een reeks aan columns? Waar zijn de demonstraties tegen Jodenhaat?

Nee, het gaat in die hoek al dagen over Wilders, en links zwijgt de Jodenhaat dood.

Was het nu rechts geweest die zich schuldig had gemaakt aan Jodenhaat, al was het maar één persoon geweest die "kut Jood" had geroepen weten wij allemaal, zo ook jij wat ons zeker een dikke week te wachten stond in de media, op straat, op de socials en in de politiek.

Daar heb je de onderbouwing, en je weet het. Zo niet willen we nog wel even zoeken naar wat zogenaamde racistische aanvallen wat weken de media hebben gedomineerd, zoals het aftrekken van hoofddoekjes in de bus of op de fiets, of een donkere jongen die zomaar uit het niets racistisch aangevallen werd toen hij langs een cafe fietste. Er staan er mij nog genoeg bij, dagenlange hysterie, vingerwijzen naar Wilders en de PVV stemmer, gevolgd door een doodse stilte toen bleek dat het gelogen was.

Maar geweld tegen Joden is natuurlijk niets vergeleken met het verhaal van wat leugenachtige moslims die beweren dat hun hoofddoek van hun hoofd is getrokken wat vooral een excuus was om geen klappen van hun man, vader, broers, ooms en neven te krijgen omdat ze hem stiekem hadden afgedaan.
Het gaat ook over Wilders, omdat hij bewust de aandacht zocht met een bijzonder onfatsoenlijke uitspraak. Het had op een heel andere manier gekund, maar de commotie is precies wat hij wil. Dat zelfs een groot deel van zijn achterban niet eens durft toe te geven dat zijn uitlating weer eens extreem lomp was, zegt wel wat.

Daarnaast heeft een deel van Nederland zelf veel boter op het hoofd. Het gaat niet om discriminatie, maar vooral om de islam. Ik ken de gebruikelijke argumenten wel: “In de Koran staat X,” of “Onder moslims is er veel jodenhaat, criminaliteit, slechte integratie; de moslim doet dit, de moslim doet dat.” Cijfers laten inderdaad zien dat sommige van deze zaken vaker voorkomen. Er is meer dan een cijfer en er wordt een hele groep over een kam geschoren.

Er zijn zeker problemen binnen links, als je tenminste van ‘links’ kan spreken. Het gaat eigenlijk om een klein deel. Wat je nu ziet, is dat het gedrag van extreme linkse activisten en gekleurde agressievelingen/antisemieten (die jij recent ook onder links schaarde) op één hoop wordt gegooid en wordt neergezet als ‘links’.

Iedereen wordt over dezelfde kam geschoren. Jodenhaat zou zogenaamd ingebakken zitten bij links, net als vrouwenhaat, homohaat en racisme. Alles wordt links in de schoenen geschoven. Maar waar komt dit idee vandaan? Mijn indruk is dat dit verband houdt met asielbeleid, wat vooral moslims zijn. Daardoor wordt er een bizarre sprong gemaakt: dat links automatisch voor antisemitisme en terrorisme zou zijn. Zie je zelf niet hoe absurd dat is?

Antisemitisme is een serieus probleem, net als racisme. We zien nu een sterke toename van antisemitisme, en dat vind ik zeer zorgwekkend. We weten ook in welke hoek de grootste groep aanhangers daarvan zit. Dat is zo

Ik beschouw mezelf als redelijk links, en ik zit vooral in een linkse bubbel. Af en toe zeen uitzondering, maar die zijn zeldzaam. Ik kan oprecht geen berichten vinden van linkse bekende Nederlanders die antisemitisme ontkennen, bagatelliseren of goedpraten.

Stel, er duikt weer een antisemiet op. Dat kan iemand zijn van links, rechts, of misschien hoort die persoon nergens echt bij. Laten we dat zeggen, zonder te doen alsof de hele groep dus zo denkt. Rechts zou dat immers ook niet prettig vinden.

[ Bericht 22% gewijzigd door opgebaarde op 10-10-2024 20:27:05 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:22:48 #121
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215229608
quote:

[..]
Dat vind ik een veel te generieke regel. Als men in Oekraine gaat vechten om Nederland en het westen te verdedigen tegen Poetin, moet dan de Nederlandse nationaliteit afgepakt worden?
Laffe huichelaar
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:26:15 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215229638
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kijk eens dit is waar jij voor staat.
Ik wist niet dat @capricia voor het zionisme staat
Laffe huichelaar
pi_215229653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik wist niet dat @:capricia voor het zionisme staat
De bron van die quote is ook vrij hoog WC-eend gehalte
pi_215229656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik wist niet dat @:capricia voor het zionisme staat
Ik vind dat de staat Israël bestaansrecht heeft (net als de meeste Nederlanders overigens).
Dus dan ben ik kennelijk een zionist.
Het zij zo. Een geuzennaam dan maar. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 10-10-2024 23:04:01 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215229660
Pro-Hamas demonstranten krijgen in Nederland volop de ruimte hun antisemitische haat tentoon te spreiden, dus krijg je dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')