Dat maakt je geen zionist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat de staat Israël bestaansrecht heeft (net als de meeste Nederlanders overigens).
Dus dan ben ik kennelijk Zionist.
Het zei zo. Een geuzennaam dan maar.
quote:Iedereen mag bijvoorbeeld politieke beslissingen van de diverse Israëlische regeringen ten aanzien van de Palestijnse gebieden afwijzen of bekritiseren. Dat gebeurt ook in Israël zelf.
Het ontkennen van het bestaansrecht van de staat Israël is wel antisemitisch. Dat betekent immers dat Israël als veilige woonplek van en voor het Joodse volk ter discussie wordt gesteld.
https://www.annefrank.org(...)israel-antisemitisme
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Israël willen. Hoe noem je die?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat maakt je geen zionist.
Ontkennen van het bestaansrecht van de staat Israel valt onder de definitie van antisemitisme.
Aboutaleb had gerust bij mij op de koffie gemogen, dat vond ik een goeie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om welke burgemeester dan ook, langer dan 30 minuten in mijn huis te hebben. Beter drinken ze die koffie gewoon flink door.
Maar ja, dat ze een half uur op visite gaat, betekent dus dat ze verder niets doet. Zo werkt dat. /s
Waar zijn al die joden dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:
Er zijn zat joden die geen Israël willen. Hoe noem je die?
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Fijn dat je dat inziet. Beter laat dan nooit.
Zal hij blij mee zijn met al dat opzoekwerkquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar zijn al die joden dan?
Ik ken er geen 1.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar zijn al die joden dan?
Ik ken er geen 1.
Alsof de legitimiteit van de staat Israël afhangt van het feit dat jij een paar joden zou kennen die geen Israël willen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Israël willen. Hoe noem je die?
Dus?quote:
Wéér uit de Islamtische hoek. Je verwacht het niet.quote:
Welke groepen hebben we hier precies over?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat degenen die zo begaan zijn met gehate Joden in andere topic geen enkel probleem hebben om hele groepen te dehumaniseren.
Maar verder is antisemitisme natuurlijk een van de domste dingen die er zijn. Hoe simpel onnozel moet je zijn om Joden en de regering van Israël niet van elkaar te kunnen scheiden.
Joden zijn de inheemse bewoners van Israël, Arabische moslims zijn dit niet en kennen hun oorsprong meer naar het Oosten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die vindt dat Palestijnen gediscrimineerd mogen worden, uit hun huizen mogen worden gezet en verjaagd mogen worden om ruimte te maken voor die Israëlische staat, moet niet zeuren als het hem overkomt wat die anderen toe wenst. Je hoeft je echt niet voor de domme te houden. Zonder verjagen van inheemse bevolking is zo'n zionistische staat onmogelijk.
Dit zeg je nu ook alleen maar omdat het nu hier om Israël gaat en jij als Islam-liefhebber een hekel aan dat land hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat dat wordt toegestaan eigenlijk. Wat mij betreft verlies je de Nederlandse nationaliteit als je in een buitenlands leger dient.
Dat is 1 idiote godsdienst-waanzinnige. Net zo gek als die Imams van jou met hun haatpraat.quote:
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef HowardRoark het volgende:
Welke groepen hebben we hier precies over?
Ah, je bedoelt groepen die met terechte kritiek te maken krijgen vanwege hun negatieve gedrag? Dat is iets totaal anders dan dehumaniseren. Niemand beweerd namelijk dat moslims of migranten geen mensen zouden zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.
Denk dat veel Nederlanders liever de moslims dan de joden uit Nederland kwijt zijn, als ze ooit zouden moeten kiezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims, asielzoekers. Daar wordt ook een hoop haat om verspreid los van individuen persoonlijk doen.
Dus ze bestaan wel?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Alsof de legitimiteit van de staat Israël afhangt van het feit dat jij een paar joden zou kennen die geen Israël willen.
Get real gast.
Aah het downplayen is al begonnen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is 1 idiote godsdienst-waanzinnige. Net zo gek als die Imams van jou met hun haatpraat.
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken. Los daarvan worden ze vooral als een soort Orcs geframed.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt groepen die met terechte kritiek te maken krijgen vanwege hun negatieve gedrag? Dat is iets totaal anders dan dehumaniseren. Niemand beweerd namelijk dat moslims of migranten geen mensen zouden zijn.
Dit argument is vanuit een religieuze context.quote:
Ja. Wat de Turken met de Koerden doen is echt niet goed te noemen. <Nope>quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Elke Israëli dient in het IDF, en niet allemaal in actieve gevechtseenheden. Dus "vast een aantal onschuldige doden" is al een vooroordeel, zowel het stukje van de doden als het adjectief onschuldig.
En ik heb van de week een Turkse oude mevrouw geholpen (ondanks dat ze meneer noemde) toen haar tas kapot ging en een stel kutkinderen haar boodschappen wegschopten. Dus nu mag ik alle Turkse ooit dienstplichtige mannen beschuldigen van medeplichtigheid aan de misdaden t.o.v. van de Koerden?
Bloed aan hun handen. Het is maar waar je respect voor hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zolang ik al weet zijn er best wel een aantal Nederlandse staatsburgers die een aantal jaar dienst doen bij het IDF. Dat mag en kan ook gewoon.
Ze krijgen dan wel voornamelijk niet-gevechtsfuncties.
Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb daar altijd zeer veel respect voor gehad.![]()
Als je van mening bent dat deze mensen thuis opgezocht en lastig gevallen moeten worden, is er een steekje los bij je.
Dan spoor je gewoon niet.
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want iemand is blijkbaar meteen verdacht of schuldig als die tot een bepaalde groep behoort, zonder dat er naar persoonlijk handelen wordt gekeken. Los daarvan worden ze vooral als een soort Orcs geframed.
Als je mensen niet op hun persoonlijke daden kan afrekenen is dat ook vrij onnozel of gewoon kwaadaardig. .
De kritiek op Halsema ben ik het verder niet zo mee eens. Ik vind wel dat ze niet adequaat genoeg optreedt met momenten, maar volgens mij bedoelt ze het wel goed. Ik heb hier ook al meermaals aangegeven dat ik haar sympathiek vind en ik geloof niet dat zij antisemitisch is. Wel zal ze druk voelen van een deel van haar achterban waar zulke sentimenten helaas wel leven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Is toch veel makkelijker om hier uit de mond van rechtse users te lezen wat ik en 'links' allemaal vinden.
Een groep mensen aan de linker kant is pro-pally, Halsema staat een pro-pally tegendemonstratie toe<Nope>
Nee dat kan niet. Een lid van een groep die zich niet schuldig maakt aan antisemitisme enhomofobie hoeft er niet op aangesproken te worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.
Jawel, de wijze waarop er over gesproken wordt als een soort beesten, dat is dehumaniseren.quote:Maar dan spreek je over generaliseren, niet over dehumaniseren. En generaliseren doe jij ook nog wel eens geregeld als het bijvoorbeeld over rechtse mensen gaat. We generaliseren allemaal wel eens.
In dezelfde post:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de meeste linkse users mijden deze topics helaas structureel omdat men de discussie niet durft aan te gaan. Dat is een te grote trigger en dan staat binnen de kortste keren het schuim weer rond de mondjes, waarna er zoals gewoonlijk niets anders rest dan vloeken, tieren en ad hominems.
[..]
quote:[..]
Dit zeg je nu ook alleen maar omdat het nu hier om Israël gaat en jij als Islam-liefhebber een hekel aan dat land hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |