abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215230190
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als een bepaalde groep op hele grote schaal negatief is oververtegenwoordigd kunnen er wel eens claims over die groep als geheel worden gemaakt ja. Bijvoorbeeld als het gaat over antisemitisme of homofobie onder moslims.
quote:
En het boeit links niets, helemaal niets. De Jodenhaat zit sowieso ingebakken, Jodenhaat, vrouwenhaat, racisme en homohaat is alleen relevant zodra het als stok gebruikt kan worden om rechts mee te slaan, veelal gefantaseerd natuurlijk want de echte verantwoordelijken blijven steeds buiten schot omdat links daders beoordeeld op huidkleur en ideologie.

Walgelijk dat we dit links en islam fascisme ook nog blijven faciliteren, zo ook hier op FOK!. Gelukkig hebben we nu het internet dus weten ze over 100 jaar nog welke groeperingen werkelijk verantwoordelijk waren voor de Jodenhaat.

Wat schaam ik mij om in dit land te wonen, en wat begint de haat jegens dat fascistisch radicaal tuig met de dag meer en meer te groeien.
En toch plus je deze reactie. Kan ik daaruit dus opmaken dat je van mening bent dat de links-stemmende Nederlanders 'op hele grote schaal negatief oververtegenwoordigd zijn' mbt antisemitisme? In zodanig grote mate dat er claims over die groep als geheel gemaakt kunnen worden?

Of is het toch, waar je zelf ook al naar verwijst, een heleboel generaliseren (op basis van een zeer kleine maar erg vocale minderheid; agressieve/criminele pro-pally tegendemonstranten)?

quote:
De kritiek op Halsema ben ik het verder niet zo mee eens. Ik vind wel dat ze niet adequaat genoeg optreedt met momenten, maar volgens mij bedoelt ze het wel goed. Ik heb hier ook al meermaals aangegeven dat ik haar sympathiek vind en ik geloof niet dat zij antisemitisch is. Wel zal ze druk voelen van een deel van haar achterban waar zulke sentimenten helaas wel leven.
Mjah, zo denk ik ongeveer ook over haar functioneren als burgemeester.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 10-10-2024 21:32:10 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_215230250
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Was de NSB links?
Het was een mengeling van linkse en rechtse elementen, net als het fascisme van Mussolini dat was. Het is nogal kortzichtig om het als eender welke kant te framen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_215230265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:32 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Het was een mengeling van linkse en rechtse elementen, net als het fascisme van Mussolini dat was. Het is nogal kortzichtig om het als eender welke kant te framen.
Pertinente onzin.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215230272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:32 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
😑
  donderdag 10 oktober 2024 @ 21:47:19 #155
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215230334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
😑
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 oktober 2024 @ 21:47:49 #156
pi_215230339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Aah het downplayen is al begonnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 oktober 2024 @ 21:48:05 #157
pi_215230340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dus ze bestaan wel?
pi_215230396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat GL en Halsema dit een leuke actie vinden.
Wat we uit de geschiedenis weten is dat als mensen maar vaak genoeg iets blijven herhalen, je kunt wachten tot iemand tot actie over gaat.

Halsema is niet uniek schuldig, maar ze is wel onderdeel van een overheid die het gif van links minder bestrijdt dan het gif van rechts.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 22:00:50 #159
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215230409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat we uit de geschiedenis weten is dat als mensen maar vaak genoeg iets blijven herhalen, je kunt wachten tot iemand tot actie over gaat.

Halsema is niet uniek schuldig, maar ze is wel onderdeel van een overheid die het gif van links minder bestrijdt dan het gif van rechts.
Het gif van links dat op snelwegen zonder geweld betoogt en het gif van rechts dat azc's en moskee'en in de brand steekt of bommen naar gooit
pi_215230444
quote:
84s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Nee?

Wel lekker makkelijk he. Alles is de schuld van links en Halsema. Wat een heerlijk leventje moet dat zijn.
Jij doet exact hetzelfde, maar dan de andere richting op, dus stel je niet zo aan zeikerd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215230492
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het gif van links dat op snelwegen zonder geweld betoogt en het gif van rechts dat azc's en moskee'en in de brand steekt of bommen naar gooit
Weinig snelwegen in het centrum van A'dam.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215230536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet wat zionist zijn betekent.
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.

Het is trouwens wel raar dat mensen die zo een ongenuanceerd en onjuist beeld hebben over zionisme en zionisten, wel genuanceerd en correct praten over bijvoorbeeld moslims en buitenlanders etc.. waarom kan het laatste wel maar het eerste niet? Beter blijven we genuanceerd en correct ongeacht over welke groep het gaat.
pi_215230557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Zionist staat gelijk aan nazi bij heel veel mensen heb ik het idee. Ik heb @:Chadi ook al een paar keer uitgelegd waar ik voor sta en waar niet, maar het dringt niet tot hem door. Het is alsof je tegen een muur praat.

Het is trouwens wel raar dat mensen die zo een ongenuanceerd en onjuist beeld hebben over zionisme en zionisten, wel genuanceerd en correct praten over bijvoorbeeld moslims en buitenlanders etc.. waarom kan het laatste wel maar het eerste niet? Beter blijven we genuanceerd en correct ongeacht over welke groep het gaat.
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?
pi_215230567
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat begrip is daarmee uitgehold. Er zijn zat joden die geen Israël willen. Hoe noem je die?
Mafkezen.
pi_215230589
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mafkezen.
Het is inderdaad veel normaler om mensen hun huizen uit te jagen en te vermoorden omdat je denkt dat je boekje dat zegt. _O-
pi_215230606
Had ie een Ajax vlag voor de raam? Dan vraag je er ook wel om.
U MAD?
pi_215230610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Welke moskeeen en AZC's zijn er al afgebrand dan?
pi_215230616
quote:
84s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Nee?

Wel lekker makkelijk he. Alles is de schuld van links en Halsema. Wat een heerlijk leventje moet dat zijn.
Halsema is zelf zo populistisch als maar wat door vooral zoveel mogelijk mee te buigen met de islam, maar tegelijkertijd zo hypocriet als maar wat is door haar kinderen van een school af te halen omdat ze niet wilde dat haar kinderen werden geconfronteerd met kinderen die islamitische opvattingen liepen te verkondigen. Ja, nee, want anders word blijven wegkijken wel errug moeilijk, niet waar?

De joden en homo haat is echt ontzettend toegenomen omdat men zoveel mogelijk wegkijkt (hoi hoi Femke) bij de negatieve aspecten van de islam. Negatieve (islamitische culturele) aspecten zoals; joden haat, homo haat, gewoon haat want niet-islam en de altijd aanwezige drang om de ander te moeten corrigeren, dan wel kwaadschiks door middel van dreiging en intimidatie. Zoveel als mogelijk wordt hierbij door Femke en co. weg gekeken. Wat heet; als een rapportage beeld geeft van de toe nemende homohaat word het door Groen Links zelfs geniepig weg gewerkt omdat in dat rapportage toch zeer zeker naar een bepaalde kant wordt gewezen. Schandalig natuurlijk. Toch?

Maar wacht eens, Groen links... is dat niet de partij van Halsema?

Goh*!

Door deze stellige en dwaze naïviteit worden in wijken/plekken waar de islam plaatselijk een bepaalde percentage bereikt heeft het leven van afvalligen/joden/homo's/of sowieso alles niet-islam het leven onmogelijk gemaakt. Maar ondertussen; ''lalala vrijheid, blijheid, iedereen is gelijk en de Ideologie van Vrede en Liefde is voor ons een aanwinst want het verrijkt onze multi culti samenleving op de meest mooie manier. Al sinds 2000 Jahre ( :') ) lalala''.

Inderdaad, wat een heerlijk leventje moet dat toch zijn.

Alleen; loop je over straat, verblijf je in een AZC; ga dan alsjeblieft niet met een keppel of hand in hand met jouw homovriendje de voordeur uit, want anders... Voor mensen die hier al wonen inmiddels ''common sense'' ( :') 8)7 :r ), voor mensen in een AZC een verrassende en harde les en voor jou blijkbaar ook, maar dit is daadwerkelijk het advies wat men in AZC's geeft aan nieuwe homo's, joden, afvalligen. En mensen die tijdens een opening van een museum openlijk door een menigte belaagd en geïntimideerd worden, waarbij kinderen niet gespaart worden, omdat ze joods zijn. En mensen die tijdens een herdenking van een terreurdaad belaagd en geïntimideerd omdat ze joods zijn. En nu dus doelbewust inbreken en een ravage aanrichten. Je zou denken dat het allemaal niet triester kan, maar ik kan je vertellen dat het allemaal nog veel en veel triester voor deze mensen gaat worden omdat het voor de zoveelste keer duidelijk is geworden dat de verantwoordelijke bestuurders (en diens aanhangers) incompetente naïeve zakken slappe was zijn.

En ik vind dat allemaal volstrekt walgelijk en iets waarvoor de verantwoordelijken, en waarbij zij die zich letterlijk koste wat het kost vast blijven klampen aan het idee dat de islam hier prima past, zich echt kapot -maar dan echt KAPOT- voor moeten schamen.

Maar goed.
Stel, er bestaat geen weggemoffeld rapport en het ligt niet aan al die (Halsema-selectieve) naïeve de-islam-is-mooi ''linksen''; aan wie of wat ligt het dan dat het toch wél dat het tot zover is gekomen dat in bepaalde wijken/plekken waar de islam plaatselijk een bepaalde percentage heeft behaald het leven van joden en homo's het onmogelijk word gemaakt?

*Gifje van @RamboDirk hier bvd.
pi_215230624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is inderdaad veel normaler om mensen hun huizen uit te jagen en te vermoorden omdat je denkt dat je boekje dat zegt. _O-
Vergeet je voor het gemak even wat voor onzin jouw boekje allemaal uitkraamt?
  donderdag 10 oktober 2024 @ 22:29:44 #170
pi_215230627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertel eens wat houdt in volgens jou en hoe komt dit in de praktijk tot uiting?
  donderdag 10 oktober 2024 @ 22:29:58 #171
pi_215230631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 22:34:00 #172
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215230661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Welke moskeeen en AZC's zijn er al afgebrand dan?
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld is
pi_215230695
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is net als bij IS in niet gevechtsfuncties zitten.
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.
pi_215230707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik had het niet over afgebrand. Ik had het over brandstichting en bommen. Daarvan zijn er genoeg nieuwsberichten beschikbaar waaronder een moskee een aantal jaar geleden dat is afgebrand en waarvan de dader veroordeeld is
Op welke moskee is een bom gegooid dan? Of heb je het over die twee gasten die wat zippofluid op het moskeeterrein hadden gegooid?
pi_215230721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
[..]
Dit is een verkapt antwoord op je vraag denk ik. Hij stelt de IDF gelijk aan IS. Met andere woorden: prima dat zijn huis gesloopt wordt.
Dan zal ie veel begrip kunnen opbrengen voor wat Israel met Hamas doet. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')