Dat denk ik ook, misschien al vooraf druk van social media omdat hij op zou treden bij een Joods toernooi, en dan ziet hij ook nog eens het woord Zionisme op een poster staan en ziet zichzelf al gecancelled worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.
Ik denk eerder dat hij van tevoren niet heeft nagedacht, op tilt sprong toen hij ergens zionisme las en toen bedacht dat hij weleens kritiek kon krijgen als hij dat optrad.
Ik werk als semi-professionele muzikant (totaal niet op het niveau van Douwe Bob natuurlijk) en herken dit ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik werk bij een (openlucht)theater en heb nog nooit in de 'rider' dit soort dingen zien staan. Je hebt 2 soorten riders: een technische en hospitality rider. De technische rider beschrijft de technische eisen, zoals backline, PA-systeem en podiumindeling. De hospitality rider bevat wensen op het gebied van verzorging, zoals eten, drinken, kleedkamers en vervoer.
Op het filmpje waarin Douwe Bob spreekt is deze stand te zienquote:Op maandag 30 juni 2025 12:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt.
Ben jij er geweest en heb jij zelf andere zaken gezien?
Gvir en Smotrich noemen zichzelf ook zionisten terwijl zij een paar stappen verder willen gaan, minder Arabieren en op naar een groot Israël 'from the river to the sea'. Zionisme lijkt meerdere definities te hebbenquote:Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dat zei hij niet, hij stelde specifiek tegen zionisme te zijn, waarmee hij dus expliciet aangeeft tegen het bestaan van Israël te zijn. Dat is nogal een standpunt om in te nemen, wetende dat bijna elke Jood wel mensen daar kent of er familie heeft.
quote:Op maandag 30 juni 2025 13:07 schreef Zoddie het volgende:
Dat hij nu wordt bedreigd klopt natuurlijk zeker niet, maar komt hem ook wel goed uit.
Eerst kritiek krijgen op zijn acties dan zielig zijn met dat hij met de dood wordt bedreigd.
Zionisme heeft één definitie maar binnen de zionistische bewegingen zijn meerdere stromingen. Ben-Gvir en Smotrich zijn zionisten en ook de anti-Netanyahu demonstranten en Israëlische vredesactivisten zijn zionisten.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gvir en Smotrich noemen zichzelf ook zionisten terwijl zij een paar stappen verder willen gaan, minder Arabieren en op naar een groot Israël 'from the river to the sea'. Zionisme lijkt meerdere definities te hebben
Als Bob tegen het bestaan van een joods land zou zijn, dan is de kans tamelijk groot dat hij van te voren besluit om bij een joods evenement niet op te treden.
Wat voor begrip moet je hebben voor zionisten. Mensen die anderen uit hun huizen en van hun land verdrijven en daarmee doorgaan. Anderen uitmoorden omdat ze niet joods zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Gia het volgende:
Hoe langer die oorlog daar duurt, hoe meer polarisatie er plaatsvindt in Nederland. Mensen staan nu al lijnrecht tegenover elkaar en begrip voor elkaars standpunten is ver te zoeken. Je ziet dit binnen verenigingen, op werkplekken, in woonwijken en noem maar op. De ene partij is luidruchtiger, waardoor de andere partij maar liever zwijgt en de mening voor zich houdt.
De waarheid is: Er is geen waarheid. Beide kanten hebben punten waarop ze gelijk hebben, maar ook punten waarop ze fout zijn. Partij kiezen in dat conflict gaat niet naar een oplossing leiden.
Hoezo is dat antisemitisme?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kritiek op het beleid van Israël mag gewoon, net zoals bij elk ander land. Het bestaansrecht van Israël ontkennen is daarentegen wel verkapt antisemitisme.
Wel voor mensen die een festival overvallen, borsten van meisjes afsnijden en ze dan verkrachten? Daar heb je wel begrip voor? Dan ben je pas ziek!quote:Op maandag 30 juni 2025 14:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat voor begrip moet je hebben voor zionisten. Mensen die anderen uit hun huizen en van hun land verdrijven en daarmee doorgaan. Anderen uitmoorden omdat ze niet joods zijn.
Totaal geen begrip voor.
Omdat je feitelijk elke Jood daar vandaan wilt verdrijven.quote:
Omdat het op geen enkel ander land wordt toegepast. Dat wil dus zeggen dat er een specifieke benadering is voor een Joods land, een standaard waar geen enkel ander land voor wordt gehouden.quote:
Die speciale benadering is er vanuit Israel zelf toch ook gewoon? Is nogal met dubbele maten meten...quote:Op maandag 30 juni 2025 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
Omdat het op geen enkel ander land wordt toegepast. Dat wil dus zeggen dat er een specifieke benadering is voor een Joods land, een standaard waar geen enkel ander land voor wordt gehouden.
Als de wereld nou normaal had gedaan tegen de Joden was er geen Israël geweest.quote:
Op welke manier heb je het gevoel dat hier vanuit Israël zelf sprake van is?quote:Op maandag 30 juni 2025 15:02 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Die speciale benadering is er vanuit Israel zelf toch ook gewoon? Is nogal met dubbele maten meten...
Dat was er waarschijnlijk alsnog geweest. Ook zonder de Holocaust was er in dit gebied wel een Joods land opgericht, niet meer dan begrijpelijk ook aangezien Joden hier de inheemse bewoners zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Als de wereld nou normaal had gedaan tegen de Joden was er geen Israël geweest.
Hoe kom je erbij dat joden in een islamitische staat ongewenst zouden zijn?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:32 schreef Gia het volgende:
Omdat je feitelijk elke Jood daar vandaan wilt verdrijven.
Het is duidelijk dat in een islamitische staat geen Joden gewenst zijn, terwijl er vele Palestijnen in Israël wonen en werken. Dus wie is er nu het onverdraagzaamst?
Als beide partijen akkoord gaan met een dergelijke afspraak, waarom zou het dan niet mogen?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.
En al ver voor de Holocaust, in 1917, hebben de Britten (die toen de baas speelden in dat gebied) de The Balfour Declaration aangenomen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
Ook zonder de Holocaust was er in dit gebied wel een Joods land opgericht, niet meer dan begrijpelijk ook aangezien Joden hier de inheemse bewoners zijn.
Tel even het aantal Joden in Arabische staten pre-1948 en post-1948.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat joden in een islamitische staat ongewenst zouden zijn?
Er is een joodse gemeenschap in Iran en die kunnen gewoon in alle vrijheid hun godsdienst belijden.
Er is zelfs een zetel in het Iraanse nationale parlement gereserveerd voor de joodse gemeenschap.
En het hele begin van de zionistische beweging is nog van ruim voor de Balfour Declaration.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:01 schreef golfer het volgende:
En al ver voor de Holocaust, in 1917, hebben de Britten (die toen de baas speelden in dat gebied) de The Balfour Declaration aangenomen.
Klopt. In 1897 was het Theodor Herzl die een eerste zionistisch congres organiseerde.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En het hele begin van de zionistische beweging is nog van ruim voor de Balfour Declaration.
Wie zegt dat? Je zou het met me eens moeten zijn dat het totaal onacceptabel is wat zionisten doen. Geen beschuldigingen mijn kant opgooien om je eigen support voor zionisten in te dekken.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel voor mensen die een festival overvallen, borsten van meisjes afsnijden en ze dan verkrachten? Daar heb je wel begrip voor? Dan ben je pas ziek!
Nou nee voor de oprichting van Israël woonden er ook gewoon joden. Kul argumenten dus.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat je feitelijk elke Jood daar vandaan wilt verdrijven.
Het is duidelijk dat in een islamitische staat geen Joden gewenst zijn, terwijl er vele Palestijnen in Israël wonen en werken. Dus wie is er nu het onverdraagzaamst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |