abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:34:22 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220792958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:

Verder vind ik deze discussie niet zo interessant, want er wordt aan de Joden in Nederland die aangevallen, geïntimideerd of gecanceld worden niet gevraagd of ze zionistisch en/of praktiserend joods zijn en of ze niet-joden als Untermenschen zien.
Dat dus. Antisemitisme is niet hetzelfde als antizionisme of anti-Israelische politiek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220792962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit klopt niet. Uitgerekend een aantal takken van niet-zionistische orthodoxe joden hebben onfrisse ideeën over niet-joden. Er zit weinig overlap van dit nare religieuze idee met zionistische stromingen. Die zetten veel meer in op nationalistische historische banden en daaruit voorkomende vermeende rechten.
[..]
Valt het onderscheid tussen moslims en niet-moslims in het islamitisch recht hier ook onder wellicht?

Verder vind ik deze discussie niet zo interessant, want er wordt aan de Joden in Nederland die aangevallen, geïntimideerd of gecanceld worden niet gevraagd of ze zionistisch en/of praktiserend joods zijn en of ze niet-joden als Untermenschen zien.
Je probeert weer iets te weerleggen door een sprongetje te maken naar een ander onderwerp, moslims. Je geeft niet aan waarom je zionisme inclusief vindt of niet vindt waarom zij niet behoren tot de discriminerende ideologie.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:40:40 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220792980
Kan de discussie over zionisten en moslims elders gevoerd worden?

Dit topic gaat over (het toenemende) antisemitisme.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220792997
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim.

Het was toch juist de norm in Islamitische samenlevingen om het 'dhimmitude' te implementeren waarmee alle niet Islamitische groeperingen tot tweederangsburgers werden gedegradeerd? Israël heeft dat nooit gedaan.
[..]
Daarentegen:
[..]
Waarom ben je hier dus wéér aan het liegen? Wat is dat toch met de Islamitische culturen en het constante verdraaien, liegen en huichelen? De Islamitische religie en culturen zijn nagenoeg in de volledigheid gebaseerd op het onderdrukken, onteigenen en degraderen van anderen en precies dit is waar men dan anderen van beticht.
Veel bla weinig argumenten. Maar je ontkent het gelukkig nergens. Je wil het alleen niet toegeven. Zegt de Histadrut je wat?
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:46:40 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220793014
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:43 schreef Chadi het volgende:

Zegt de Histadrut je wat?
Wat heeft de Israëlische vakbond met antisemitisme van doen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_220793060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:37 schreef Chadi het volgende:
Ja joh dat is er eentje. Dat zijn nog steeds minder moslims die met nazi's heulden dan zionisten door zelfs pacts sloten met nazi's.
Heb je die vage conspiracy theoriëen van het stormfront forum geplukt of zo? En uh, Mein Kampf is nog altijd het meest verkochte boek in het M-O.
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:52:20 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220793481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je probeert weer iets te weerleggen door een sprongetje te maken naar een ander onderwerp, moslims. Je geeft niet aan waarom je zionisme inclusief vindt of niet vindt waarom zij niet behoren tot de discriminerende ideologie.
Je bedoelt zoals jij een topic over antisemitisme probeert richting een discussie over zionisme en jodendom probeert te slepen keer op keer? Zoals ik eerder al zei: die mensen die worden geboycott, gecanceld, aangevallen en geïntimideerd daar wordt ook geen discussie mee gevoerd over hun overtuigingen.
pi_220797820
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:46 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat heeft de Israëlische vakbond met antisemitisme van doen?
Het is in de jaren twintig als instrument gebruikt door zionisten om palestijnen te discrimineren op de arbeidsmarkt.
pi_220797839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je bedoelt zoals jij een topic over antisemitisme probeert richting een discussie over zionisme en jodendom probeert te slepen keer op keer? Zoals ik eerder al zei: die mensen die worden geboycott, gecanceld, aangevallen en geïntimideerd daar wordt ook geen discussie mee gevoerd over hun overtuigingen.
Ik blijf gewoon bij het onderwerp. Mensen die het zionisme aanhangen hoeven niet op sympathie te rekenen als ze de antisemitisme kaart trekken. Ze zijn geen haar beter dan de mensen waar ze over klagen.

Kijk maar naar die CIDI clown wat hij onlangs heeft gezegd over geweld gebruiken tegen Palestijnse vluchtelingen. Dat is exact waar zionisme voor staat.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 07:34:55 #85
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220797841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is in de jaren twintig als instrument gebruikt door zionisten om palestijnen te discrimineren op de arbeidsmarkt.
🥱🥱🥱 je naald blijft weer eens hangen. Wordt je niet moe van jezelf?
"Hoka Hey!"
pi_220797849
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:34 schreef matspontius het volgende:

[..]
🥱🥱🥱 je naald blijft weer eens hangen. Wordt je niet moe van jezelf?
Niet echt. Maar je mag er inhoudelijk op reageren.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:22:06 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220798506
quote:

[..]
Bron hiervan graag ...
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik blijf gewoon bij het onderwerp. Mensen die het zionisme aanhangen hoeven niet op sympathie te rekenen als ze de antisemitisme kaart trekken. Ze zijn geen haar beter dan de mensen waar ze over klagen.

Kijk maar naar die CIDI clown wat hij onlangs heeft gezegd over geweld gebruiken tegen Palestijnse vluchtelingen. Dat is exact waar zionisme voor staat.

Welke CIDI clown en wat heeft dit met zionisme te maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:37:42 #88
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220798733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niet echt. Maar je mag er inhoudelijk op reageren.
Ik ga niet inhoudelijk op trollen in 👋
"Hoka Hey!"
pi_220800131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Moet niet gekker worden. Straks ga je ze nog vreedzaam noemen. Zionisten hebben het gedachtegoed van nazi's . Denken dat joden de ubermenschen zijn en zien anderen als hun mindere.

Het is een gedachtegoed die op basis van exclusie werkt van alles wat niet joods is. Het is ook niet voor niks dat het is opngenomen in "Declaration on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination" en in 1975 resolutie 3379 werd aangenomen en het bestempeld werd als een racistische ideologie.
Je laat een cruciaal deel van de geschiedenis weg, namelijk de herroeping van resolutie 3379 in 1991 met resolutie 46/86. Eén van de weinige keren dat de VN een eerdere resolutie volledig heeft ingetrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shigyn op 15-05-2026 13:47:49 (+u) ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:13:51 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220800467
quote:

En wat is daar antisemitisch aan?
Poef.....gone! ©golfer
pi_220806272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:25 schreef Shigyn het volgende:

[..]
Je laat een cruciaal deel van de geschiedenis weg, namelijk de herroeping van resolutie 3379 in 1991 met resolutie 46/86. Eén van de weinige keren dat de VN een eerdere resolutie volledig heeft ingetrokken.
Vertel er ook bij waarom die resolutie in 1991 is terug getrokken. Niet omdat ze van gedachten waren veranderd.
pi_220807868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertel er ook bij waarom die resolutie in 1991 is terug getrokken. Niet omdat ze van gedachten waren veranderd.
Als jij erbij vertelt waarom die resolutie in 1975 überhaupt is voorgesteld.

Dat herschrijven van definties en verdaaien van de geschiedenis, ziekmakend!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:06:58 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220807920
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik lees dat Antisemitisme de discriminerende en racistische behandeling van Joden is.
Nou heb ik niks met Joden en ook niet tegen, ik weet amper wat het zijn, de enige bekende Jood die ik 'ken' is Anne Frank.
Ik weet alleen dat de Duitsers ze vroeger niet moesten.

Maar waarom laait er nu weer zoveel haat op dan? En is er zelfs een speciaal woord voor bedacht. Je hebt bijvoorbeeld ook niet zo'n speciaal woord voor discriminerende of racistische behandeling jegens negers of Chinezen bijvoorbeeld. Wat doen Joden fout waardoor ze zoveel kritiek krijgen?

En waarom zie ik nooit Joden (en heb ik er dus ook totaal geen last van)?
voor iets wat 2000 km verderop gebeurt.
En is heel gek, want zij doen het zelfde wat wij zouden doen terroristen bestrijden!
probleem alleen is Dat het er veel zijn en die schuilen achter burgers en dus het aantal slachtoffers door die strijd aardig hoog is, alleen Hoeveel burgers zijn en hoeveel terroristen is niet duidelijk.

Omdat ze hier sinds WW2 vrijwel uitgeroeid zijn.
Ongeveer 75% van de Nederlandse joden werd uitgeroeid
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:48:08 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220855759
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')