abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2026 @ 17:11:19 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220341946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:26 schreef deedeetee het volgende:
Te triest voor woorden ik begin me te schamen voor mijn landgenoten -O-
Volgens mij is Gaza en zielige Palestijnen gewoon een hype geworden die mensen hun gezonde verstand doet verliezen.
Zo kennen we de DEI club weer. Inclusiviteit, behalve als je Joods bent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 17:15:57 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220341976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:03 schreef golfer het volgende:

[..]
Op sociale media gaan ook beelden rond van een groep die de aanslag in Amsterdam claimt. Op die beelden is te zien dat er iets ontploft, waarna er brand ontstaat. Degene die het filmt, rijdt vervolgens weg met een scooter.

De groep noemt zich de Beweging van de Rechtvaardigen. Na de explosies in Luik en Rotterdam werden onder die naam via sociale media ook beelden verspreid van die feiten. Op hun video's plaatsen ze bijschriften in het Arabisch en telkens hetzelfde logo, dat gelijkenissen vertoont met dat van Hezbollah.
Wel bijzonder, een groep die zichzelf zo noemt en dan aanslagen (proberen te plegen) bij synagoges en Joodse scholen. Klinkt eerder als een 'Beweging van Antisemitische Moslimfundamentalisten'. Daar waren er echter al te veel van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220342100
Ach er bestaan ook twee dictatoriale landen die ‘democratie’ in hun naam hebben. Maar misschien is het nu omdat de gewenste naam al bezet is inderdaad
  zaterdag 14 maart 2026 @ 18:34:44 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220342415
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
Ach er bestaan ook twee dictatoriale landen die ‘democratie’ in hun naam hebben. Maar misschien is het nu omdat de gewenste naam al bezet is inderdaad
Welke bedoel je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220342976
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 18:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke bedoel je?
Congo?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220344276
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 18:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke bedoel je?
Laos en Noord Korea.
Als je valt over dictatuur dan heb je gelijk, 'autoritair' was beter geweest. In ieder geval 'iets' wat niet bij de naam past
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:12:07 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220344405
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:02 schreef golfer het volgende:
Tijd voor een kick, want het is weer erger geworden.

Na aanslagen in Luik en Rotterdam nu ook explosie bij Joodse school in Amsterdam: "Gerichte aanslag tegen Joodse gemeenschap"

Bij een Joodse school in Amsterdam is er afgelopen nacht een ontploffing geweest, met beperkte schade. Politie, justitie en de burgemeester beschouwen het incident als een gerichte aanslag tegen de Joodse gemeenschap. “In Nederland mag geen plek zijn voor antisemitisme”, reageert premier Rob Jetten. De explosie volgt op aanslagen op synagoges in Rotterdam en Luik eerder deze week.

De wijk Buitenveldert, in het zuiden van Amsterdam werd afgelopen nacht opgeschrikt door een ontploffing. Op camerbeelden is te zien hoe aan een buitenmuur van de Joods-orthdoxe school Cheider een explosief werd ontstoken.
De Amsterdamse politie en brandweer waren snel ter plaatse en de materiėle schade is beperkt gebleven. De politie onderzoekt nu wat er precies is gebeurd en wie erachter zit.

Het incident wordt door de zogenoemde driehoek van burgemeester, politie en justitie beschouwd als “een gerichte aanslag tegen de Joodse gemeenschap”.

Burgemeester Femke Halsema spreekt in een eerste reactie van een “laffe daad van agressie richting de Joodse gemeenschap”. Ze stelt vast dat de Joodse Amsterdammers “steeds vaker te maken krijgen met antisemitisme en dat is onacceptabel”, schrijft ze op Threads .
Allemaal vanuit een 'kantje'.
Allemaal hetzelfde 'volk'.
Allemaal dezelfde haat uit hetzelfde 'sprookje'.

En geen enkele imam of ander vooraanstaand lid van die gemeenschap die zich uitspreekt. Nee, zelfs nog aanwakkert, zoals die graaf denkula's.

Naar volk. Heel naar volk.
En ben er wel klaar mee met ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220345124
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 17:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
[..]
Wat mij betreft worden deze daders onder de terrorisme wetgeving veroordeeld.
Het wordt wel eens tijd om paal en perk te stellen aan dit soort volk.
Ze horen daar gewoon onder berecht te worden. Kan me nauwelijks voorstellen dat het anders uitgelegd wordt.
pi_220345138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Allemaal vanuit een 'kantje'.
Allemaal hetzelfde 'volk'.
Allemaal dezelfde haat uit hetzelfde 'sprookje'.

En geen enkele imam of ander vooraanstaand lid van die gemeenschap die zich uitspreekt. Nee, zelfs nog aanwakkert, zoals die graaf denkula's.

Naar volk. Heel naar volk.
En ben er wel klaar mee met ze.
Hoe weet jij dat? Kom je in de moskee? Nee toch!
pi_220345195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze horen daar gewoon onder berecht te worden. Kan me nauwelijks voorstellen dat het anders uitgelegd wordt.
Het zou goed zijn als deze individuen hard aangepakt worden.
Ook omdat andere, vredelievende mensen uit dezelfde geloofsgemeenschap hier helemaal niets mee te maken hebben. En het ontzettend negatief afstraalt.
pi_220345287
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het zou goed zijn als deze individuen hard aangepakt worden.
Ook omdat andere, vredelievende mensen uit dezelfde geloofsgemeenschap hier helemaal niets mee te maken hebben. En het ontzettend negatief afstraalt.
Dit soort individuen ben je inderdaad liever kwijt.

Ik steun de joodse gemeenschap hierin volledig. Voor dit soort acties is geen plaats en dit soort lui moet je geen ruimte geven. Knuppel erop.

Het is beschamend dat er zo'n hek om zo'n school heen moet. Die kinderen krijgen les in een soort gevangenis. Dat hoort gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')