abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218078172
Alles overziend denk ik dat het wel duidelijk is wat hier aan de hand is.

Voor mij heeft het er alle schijn van dat de organisatie van het voetbaltoernooi heel bewust tegen de gemaakte afspraken in toch zionistische posters en pamfletten op het voetbaltoernooi heeft toegestaan, wetende dat Douwe Bob daar bezwaar tegen had en mogelijk zou weigeren om op te treden, om vervolgens de weigering van Douwe Bob om op te treden te spinnen als antisemitisme zodat ze weer, met steun van bekende politici en journalisten, huilie-huilie kunnen doen over antisemitisme.

Het is allemaal vooropgezet spel. En dat over de ruggen van die kinderen.

De echte antisemieten in deze kwestie zijn de organisatoren van het voetbaltoernooi.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:30:40 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218078179
Er was geen sprake van zionistische posters of pamfletten.
Er stond een standje van een liberaal joodse jeugdclub voor 12 tot 18 jarige kinderen om daar lid van te worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 00:31:13 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218078181
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Alles overziend denk ik dat het wel duidelijk is wat hier aan de hand is.

Voor mij heeft het er alle schijn van dat de organisatie van het voetbaltoernooi heel bewust tegen de gemaakte afspraken in toch zionistische posters en pamfletten op het voetbaltoernooi heeft toegestaan, wetende dat Douwe Bob daar bezwaar tegen had en mogelijk zou weigeren om op te treden, om vervolgens de weigering van Douwe Bob om op te treden te spinnen als antisemitisme zodat ze weer, met steun van bekende politici en journalisten, huilie-huilie kunnen doen over antisemitisme.

Het is allemaal vooropgezet spel. En dat over de ruggen van die kinderen.

De echte antisemieten in deze kwestie zijn de organisatoren van het voetbaltoernooi.
Die dekselse Joden. Zitten ook al aan de knoppen van de lokale voetbalkantine! Ze controleren echt alles...
pi_218078193
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:30 schreef golfer het volgende:
Er was geen sprake van zionistische posters of pamfletten.
Er stond een standje van een liberaal joodse jeugdclub voor 12 tot 18 jarige kinderen om daar lid van te worden.
Voor zover ik heb begrepen zou het gaan om posters van de joodse jongerenorganisatie Netzer.

https://www.netzer.nl/

En wat lees ik op die site?
quote:
Netzer (נצר) is de afkorting voor Noar Tsioni Reformi (Liberaal Zionistische jeugd). Netzer Nederland is dé Liberaal-Joodse & Zionistische jongerenvereniging voor jongeren tussen de 11 en 18 jaar.
Dus toch zionistisch.
  maandag 30 juni 2025 @ 00:50:52 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218078195
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor zover ik heb begrepen zou het gaan om posters van de joodse jongerenorganisatie Netzer.

[..]
Dus toch zionistisch.
Heb je wel gelezen en begrepen er op die site staat?
En weet je wel wat de verschillende betekenenissen van zionisme zijn?
Dit is gewoon een progressieve joodse
jeugdclub.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 00:54:26 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218078200
quote:

[..]

[..]
Dus toch zionistisch.
Je doet net of dat een vies woord is.
pi_218078201
quote:

[..]

[..]
Dus toch zionistisch.
Ik ben benieuwd of dat het enige is waar het om ging.
quote:
Netzer beschouwt het Jodendom als een volk, een religie en een natie. Voor Netzer betekent Zionisme daarom het volgende: het Joodse volk heeft recht op zelfbeschikking in een eigen land. Dit hebben wij in een eigen Joodse Staat. Netzer staat voor een democratische en pluriforme Joodse Staat.
Ik geloof niet dat Douwe Bob er op tegen is dat er een Joodse staat is.
Hij wilde geen politieke uitingen maar je kunt je natuurlijk sterk afvragen of echt dit politiek is, of gewoon een uiting van een basisrecht. Het vervelende is dat de term Zionisme een andere lading begint te krijgen, waar Douwe (terecht) wel een hekel aan heeft. Dat is echter totaal niet de betekenis die deze partij er aan geeft.
Het is een vrij lastige kwestie maar dat Yesilgöz er op die manier mee aan de haal gaat en het gaat vergelijken met de tweede Wereldoorlog is pas echt belachelijk. Als ik Douwe was, zou ik haar aanklagen voor smaad.
pi_218078214
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 22:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Alles is gewoon jodenhaat. Gek dat je toch nog steeds meer verwacht van de VVD.
Alles jodenhaat, alles GeNoCiDe.

Oprahgif.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 30 juni 2025 @ 07:56:32 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218078560
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou zeggen onderbouw maar waar volgens jou de nuances zouden moeten zitten ..
Meteen aan het begin zou het al kunnen _O-

“Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is.”
  maandag 30 juni 2025 @ 08:48:44 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218078943
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 00:50 schreef golfer het volgende:

[..]
Heb je wel gelezen en begrepen er op die site staat?
En weet je wel wat de verschillende betekenenissen van zionisme zijn?
Dit is gewoon een progressieve joodse
jeugdclub.
Standwithus, die van mening zijn dat de Westelijke Jordaanoever helemaal niet bezet wordt en de nederzettingen steunt waren er ook met een kraam. Erg fris clubje.

Blijkt tokkie Douwe Bob toch gewoon een goed punt te hebben. Wel benieuwd of hij voorrijkosten rekent, als een soort van zelfverklaarde jood.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 08:56:33 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079000
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 07:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Meteen aan het begin zou het al kunnen _O-

“Joden zijn tegenwoordig klaarblijkelijk alleen nog acceptabel als men uitgesproken tegen het enige Joodse land ter wereld is.”
Ja? Want als 'zionisme' zo wordt geproblematiseerd waarbij we geregeld haatdragende teksten zien richting 'zionisten' dan komt het dus precies neer op wat ik heb aangegeven.
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Standwithus, die van mening zijn dat de Westelijke Jordaanoever helemaal niet bezet wordt en de nederzettingen steunt waren er ook met een kraam. Erg fris clubje.

Blijkt tokkie Douwe Bob toch gewoon een goed punt te hebben. Wel benieuwd of hij voorrijkosten rekent, als een soort van zelfverklaarde jood.
quote:
StandWithUs is een internationale, niet-partijgebonden educatie-organisatie die zich richt op het bestrijden van antisemitisme en het geven van educatie over de Israël en de Holocaust. StandWithUs versterkt studenten en gemeenschappen door middel van conferenties, geavanceerde campagnes, missies naar Israël en leiderschapsprogramma’s op universiteiten en middelbare scholen.

Bron
Wat heeft dit te maken met de Westelijke Jordaanoever?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 08:59:48 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079014
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja? Want als 'zionisme' zo wordt geproblematiseerd waarbij we geregeld haatdragende teksten zien richting 'zionisten' dan komt het dus precies neer op wat ik heb aangegeven.
[..]
[..]
Wat heeft dit te maken met de Westelijke Jordaanoever?
Wellicht je even verdiepen in die club.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:02:49 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079030
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht je even verdiepen in die club.
Ik volg hen op de sociale media, het enige wat zij doen is proberen antisemitisme en anti-Israël sentimenten te bestrijden.

Waarom onderbouw je jouw eigen claims gewoon niet door aan te tonen dat zij deze posities in zouden nemen en als dit klopt tevens te onderbouwen waarom dit niet 'fris' zou zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 09:04:00 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079035
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik volg hen op de sociale media, het enige wat zij doen is proberen antisemitisme en anti-Israël sentimenten te bestrijden.

Waarom onderbouw je je eigen claims gewoon niet door aan te tonen dat zij deze posities in zouden nemen en als dit klopt tevens te onderbouwen waarom dit niet 'fris' zou zijn?
Ah oké, je baseert je dus op een eigen website en een eigen socialmedia-account. Dat verklaart het e.e.a.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:05:34 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079047
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah oké, je baseert je dus op een eigen website en een eigen socialmedia-account. Dat verklaart het e.e.a.
Ik baseer mij letterlijk op de website van StandWithUs. De link staat er nota bene bij.

Maar weer geen onderbouwing van jouw claims dus, dat dacht ik al.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:07:44 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079071
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik baseer mij letterlijk op de website van StandWithUs.
Ja, precies. Terwijl er genoeg onafhankelijke bronnen elders te vinden zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:08:04 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079072
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, precies. Terwijl er genoeg onafhankelijke bronnen elders te vinden zijn.
En waarom laat je niet een paar van die bronnen zien dan?
  maandag 30 juni 2025 @ 09:08:36 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079074
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom laat je niet een paar van die bronnen zien dan?
Google is gratis, gebruik het zou ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 09:10:10 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218079080
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Google is gratis, gebruik het zou ik zeggen.
Het lukt je dus niet eens om je eigen claims te onderbouwen. Ach, Caland toch ook.
  maandag 30 juni 2025 @ 11:14:26 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218079846
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Caland het volgende:

Waar vandaan heb je dat verzonnen?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juni 2025 @ 11:30:55 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079946
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Een simpele blik op wikipedia (o.a)

Verder waren er propagandablaadjes aanwezig over o.a. de kwalijke rol van de VN (in Israëlische ogen), wat doet dat op een voetbaltoernooi? Als Douwe Bob zoals hij zelf aangeeft alleen wilde optreden als er geen politieke uitingen aanwezig waren dan staat hij volledig in zijn recht, lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218079951
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:14 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb wel foto's gezien van het kraampje maar weet niet of het van het evenement was.
  maandag 30 juni 2025 @ 11:33:59 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218079962
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb wel foto's gezien van het kraampje maar weet niet of het van het evenement was.

Post is vanzelfsprekend snel verwijderd van het eigen instagramaccount
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 11:52:23 #114
3542 Gia
User under construction
pi_218080067
Hoe langer die oorlog daar duurt, hoe meer polarisatie er plaatsvindt in Nederland. Mensen staan nu al lijnrecht tegenover elkaar en begrip voor elkaars standpunten is ver te zoeken. Je ziet dit binnen verenigingen, op werkplekken, in woonwijken en noem maar op. De ene partij is luidruchtiger, waardoor de andere partij maar liever zwijgt en de mening voor zich houdt.

De waarheid is: Er is geen waarheid. Beide kanten hebben punten waarop ze gelijk hebben, maar ook punten waarop ze fout zijn. Partij kiezen in dat conflict gaat niet naar een oplossing leiden.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:13:57 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080226
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Een simpele blik op wikipedia (o.a)

Verder waren er propagandablaadjes aanwezig over o.a. de kwalijke rol van de VN (in Israëlische ogen), wat doet dat op een voetbaltoernooi? Als Douwe Bob zoals hij zelf aangeeft alleen wilde optreden als er geen politieke uitingen aanwezig waren dan staat hij volledig in zijn recht, lijkt me.
Maar dat zei hij niet, hij stelde specifiek tegen zionisme te zijn, waarmee hij dus expliciet aangeeft tegen het bestaan van Israël te zijn. Dat is nogal een standpunt om in te nemen, wetende dat bijna elke Jood wel mensen daar kent of er familie heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Gia het volgende:
Hoe langer die oorlog daar duurt, hoe meer polarisatie er plaatsvindt in Nederland. Mensen staan nu al lijnrecht tegenover elkaar en begrip voor elkaars standpunten is ver te zoeken. Je ziet dit binnen verenigingen, op werkplekken, in woonwijken en noem maar op. De ene partij is luidruchtiger, waardoor de andere partij maar liever zwijgt en de mening voor zich houdt.

De waarheid is: Er is geen waarheid. Beide kanten hebben punten waarop ze gelijk hebben, maar ook punten waarop ze fout zijn. Partij kiezen in dat conflict gaat niet naar een oplossing leiden.
Helaas hebben veel te veel mensen zich op basis van emotie en propaganda laten meeslepen in een conflict waar men niets van weet. En nu staat het schuim meteen rond de mond zodra het woord 'Israël' of 'zionisme' valt.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:16:41 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080247
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dat zei hij niet,
Dat zei hij ook, volgens Douwe Bob stond dat specifiek in het contract.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:23:38 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080302
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zei hij ook, volgens Douwe Bob stond dat specifiek in het contract.
Dan had hij dat moeten zeggen, maar dat deed hij niet, hij stelde dat hij dus tegen zionisme (lees: het bestaan van Israël) is. Daar zijn ook beelden van die hier gisteren al waren gedeeld, zie deze post.

Als je tegen het bestaansrecht van een land bent, dan zul je daar toch wel enige uitleg over moeten geven als je om die reden last minute een optreden cancelt. En dat is ook iets anders dan 'geen politieke uitingen' willen.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:30:07 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080352
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan had hij dat moeten zeggen, maar dat deed hij niet, hij stelde dat hij dus tegen zionisme (lees: het bestaan van Israël) is. Daar zijn ook beelden van die hier gisteren al waren gedeeld, zie deze post.

Als je tegen het bestaansrecht van een land bent, dan zul je daar toch wel enige uitleg over moeten geven als je om die reden last minute een optreden cancelt. En dat is ook iets anders dan 'geen politieke uitingen' willen.
Dat iemand zich op een podium wat ongelukkig uitdrukt vind ik niet zo relevant eigenlijk, de geschonden afspraken des te meer. Hoe dan ook netjes dat hij zich kwam afmelden en niet gewoon wegliep, zoals de meesten zouden doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:41:53 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218080469
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.

Ik denk eerder dat hij van tevoren niet heeft nagedacht, op tilt sprong toen hij ergens zionisme las en toen bedacht dat hij weleens kritiek kon krijgen als hij dat optrad.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:45:32 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080503
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de afspraken die in het contract staan. Ik heb nog nooit gehoord van een artiest die dit soort dingen kan afdwingen bij de partij die hem inhuurt. Vraag me af of hij ermee wegkomt.

Echt niet?
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')