abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 23:27:32 #176
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085805
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet je dan dat er 'politiek' in die folders staat? En waarom maakt het niet eens uit wát er in die dingen staat?
Folders die de kwalijke rol van de VN belichten (o.a) zijn per definitie politiek beladen. Of je het daar nou mee eens bent of niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:30:03 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085813
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat alleen dat Douwe Bob het belangrijk vindt dat er geen politieke of religieuze uitingen zijn waar hij optreedt. Niet dat daar een afspraak over is gemaakt. Organisatie heeft op eigen initiatief gemeld dat ze geen politiek of religie bedrijven en geen mening hebben over de aanwezige organisaties.
De organisatie is er uiteindelijk gewoon verantwoordelijk voor welke belangengroepen daar mogen staan met foldertjes.

Vraag me sowieso wel af wat dat moet op een vriendschappelijk voetbaltoernooi, maar dat mogen ze uiteindelijk zelf weten.

quote:
Er ontstond twijfel bij het team van Douwe Bob. Lieten ze zich voor een karretje spannen? Ze belden met de manager en met de zanger zelf. Per app werd overlegd met de organisatie. ‘Geen politiek en geen religie’, bevestigde die in een bericht ingezien door de Volkskrant. ‘Familie-evenement.’ De zanger besloot te komen.
Dit kan je overigens gewoon zien als een afspraak
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:41:25 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218085844
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:30 schreef Caland het volgende:

[..]
De organisatie is er uiteindelijk gewoon verantwoordelijk voor welke belangengroepen daar mogen staan met foldertjes.

Vraag me sowieso wel af wat dat moet op een vriendschappelijk voetbaltoernooi, maar dat mogen ze uiteindelijk zelf weten.
[..]
Dit kan je overigens gewoon zien als een afspraak
Nee, ze herhaalden hiermee iets wat ze al op eigen initiatief hadden gemeld. Het zou raar zijn als er een artiest belde waar jij een harde afspraak mee had dat er foldertjes liggen en jij dan zo reageert woordelijk en niet met "Goh, dat was niet de afspraak, dat zoeken we uit, sorry!"

Sowieso joh, bij een event van een bevolkingsgroep waarbij religie en etniciteit zo door elkaar lopen dat er hele boekwerken geschreven worden over hoe het nu zit eisen dat er geen religieuze uitingen mogen zijn en dat de organisatie daarin meegaat. Niet geloofwaardig. Zoals ze zelf zeggen: ze hebben geen religieus of politiek oogmerk en hebben geen mening over wie er allemaal komen en wie er staat bij de activiteiten-stands.

"Op ons Turkse sportfestijn mag niks islamitisch te zien zijn, anders komt Douwe Bob niet"
  maandag 30 juni 2025 @ 23:44:06 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085855
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ze herhaalden hiermee iets wat ze al op eigen initiatief hadden gemeld. Het zou raar zijn als er een artiest belde waar jij een harde afspraak mee had dat er foldertjes liggen en jij dan zo reageert woordelijk en niet met "Goh, dat was niet de afspraak, dat zoeken we uit, sorry!"

Sowieso joh, bij een event van een bevolkingsgroep waarbij religie en etniciteit zo door elkaar lopen dat er hele boekwerken geschreven worden over hoe het nu zit eisen dat er geen religieuze uitingen mogen zijn en dat de organisatie daarin meegaat. Niet geloofwaardig. Zoals ze zelf zeggen: ze hebben geen religieus of politiek oogmerk en hebben geen mening over wie er allemaal komen en wie er staat bij de activiteiten-stands.

"Op ons Turkse sportfestijn mag niks islamitisch te zien zijn, anders komt Douwe Bob niet"
Het is ook zeker naïef van beide kanten. Er is echter wel duidelijk aangegeven op welke voorwaarden hij kwam optreden

Dan moet je ook niet raar staan opkijken als hij dan de boel afblaast. Laat staan de antisemitisme- of zelfs jodenhaterkaart trekken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 23:47:14 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085872
twitter

Overigens is de reactie op het kansloos populistische tweetje en de halve excuses van Yesilgoz dan wel weer mooi. En door.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218086954
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel gewoon eens heel eerlijk wat er precies gaat gebeuren als Israël inderdaad opgeheven wordt.

Wat gebeurt er dan?

Dan wordt het een multiculturele democratie vol vrouwen- en homorechten, godsdienstvrijheid en bescherming van minderheden, genaamd 'Palestina'?

Natuurlijk wordt dat het niet. Wat je daarmee wel bewerkstelligt, is het opheffen van de enige democratie die bovenstaande rechten waarborgt in die hele regio.

En iedereen met een flintertje historisch en politiek besef weet dat.
Dan gaan de meeste terug naar het land waar ze een dubbele paspoort van hebben want die willen sowieso niet samen leven met minderwaardige moslims of christenen
pi_218087522
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen flauw idee wat dat met Douwe Bob te maken heeft verder
Echt niet? Het is een terechte vergelijking.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:46:04 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 07:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan gaan de meeste terug naar het land waar ze een dubbele paspoort van hebben want die willen sowieso niet samen leven met minderwaardige moslims of christenen
1. Hoeveel hebben een dubbel paspoort?
2. Ik neem aan dat er een flinke financiële compensatie komt voor de door hen aldaar aangelegde infrastructuur, faciliteiten, voorzieningen etc.
3. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Israël letterlijke verboden dan wel grote restricties gelden op godsdienstvrijheid,
3.1. wat zegt dat over díe landen en hun wil om samen te leven met anderen?
3.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?
4. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Israël wettelijke restricties gelden op het zijn van een vrouw of homoseksueel,
4.1. wat zegt dat over díe landen en hun wil om samen te leven met anderen?
4.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?

https://iirf.global/global-religious-freedom-data-spectrum/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 10:55:12 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218088380
Ik denk trouwens niet dat Douwe Bob een jodenhater is, maar dat dit nu precies is wat er gebeurt door die niet aflatende stroom gekleurde en soms ronduit onjuiste informatie in de media en de jeugdcultuur.

Hij wilde op een evenement met een Joods karakter spelen. Hij schoot alleen op tilt toen hij het woord "zionisme" zag staan. We hebben de definitie daarvan volgens Nu.nl gezien en zien hoe het woord "zio" wordt uitgespuugd in diverse spreekkoren. Niet gek dat iemand dan denkt dat het ergens anders voor staat.

Gisteravond was er een goed gesprek op Radio 1 tussen een Palestijnse politicoloog en het hoofd van het CIDI. Het opvallendste was hoe beleefd en ontvankelijk men het niet met elkaar eens was en dat het vooral op die Westoever stuk ging. Maar eigenlijk waren ze het allebei wel eens over dat iedereen veiligheid en dezelfde rechten verdiende.

Als mensen meer van dat soort discussies zouden zien dan denk ik dat we een stuk minder gevalletjes Douwe Bob zouden krijgen.
pi_218088395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:55 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Douwe Bob een jodenhater is, maar dat dit nu precies is wat er gebeurt door die niet aflatende stroom gekleurde en soms ronduit onjuiste informatie in de media en de jeugdcultuur.

Hij wilde op een evenement met een Joods karakter spelen. Hij schoot alleen op tilt toen hij het woord "zionisme" zag staan. We hebben de definitie daarvan volgens Nu.nl gezien en zien hoe het woord "zio" wordt uitgespuugd in diverse spreekkoren. Niet gek dat iemand dan denkt dat het ergens anders voor staat.

Gisteravond was er een goed gesprek op Radio 1 tussen een Palestijnse politicoloog en het hoofd van het CIDI. Het opvallendste was hoe beleefd en ontvankelijk men het niet met elkaar eens was en dat het vooral op die Westoever stuk ging. Maar eigenlijk waren ze het allebei wel eens over dat iedereen veiligheid en dezelfde rechten verdiende.

Als mensen meer van dat soort discussies zouden zien dan denk ik dat we een stuk minder gevalletjes Douwe Bob zouden krijgen.
Het grootste probleem, zoals altijd, is dat veel mensen 100% overtuigd zijn van hun mening, die vaak meer gestoeld is op vooroordelen en aannames dan op feiten.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218088630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Hoeveel hebben een dubbel paspoort?
2. Ik neem aan dat er een flinke financiële compensatie komt voor de door hen aldaar aangelegde infrastructuur, faciliteiten, voorzieningen etc.
3. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Israël letterlijke verboden dan wel grote restricties gelden op godsdienstvrijheid,
3.1. wat zegt dat over díe landen en hun wil om samen te leven met anderen?
3.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?
4. Gezien de wetten en regels in de omringende landen, waar i.t.t. Israël wettelijke restricties gelden op het zijn van een vrouw of homoseksueel,
4.1. wat zegt dat over díe landen en hun wil om samen te leven met anderen?
4.2. hoe groot acht je de kans dat Palestina niet net zo'n staat wordt?

https://iirf.global/global-religious-freedom-data-spectrum/
Jij weet de antwoorden zoals altijd vast al. Dus vul ze zelf lekker in.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:14:39 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij weet de antwoorden zoals altijd vast al. Dus vul ze zelf lekker in.
Nee, daarom stel ik de vraag.

Jij komt met nogal ferme uitspraken. Onderbouw ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218088795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, daarom stel ik de vraag.

Jij komt met nogal ferme uitspraken. Onderbouw ze.
Ik zeg dat ik zionisme afkeur en vervolgens moet ik hier met een evacuatie plan komen voor het geval mensen weg moeten. Joh bekijk het even.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:38:03 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zeg dat ik zionisme afkeur en vervolgens moet ik hier met een evacuatie plan komen voor het geval mensen weg moeten. Joh bekijk het even.
1. Welke vorm van zionisme? Seculier zionisme? Messianistisch zionisme? Religieus zionisme?
2. Aangezien jij ze graag ziet vertrekken lijkt me een stabiel evacuatieplan wel een goed idee.

Waarbij ik bij de volgende punten kom:

Waarom keur je Trump en Smotrich's plannen (achterlijk als ze zijn) m.b.t. Palestijnen rigoureus af, maar denk je net zo makkelijk over het wegsturen van mensen wanneer ze Israëli zijn?

Dat daargelaten, je vindt samenleven kennelijk heel strevenswaardig. Maak je je wat dat betreft ook zorgen over de exclusivistische Arabische samenlevingen rondom Israël? Moeten die veranderen zodat er daadwerkelijk gelijkwaardig samengeleefd kan worden? Waarom wel/niet? Gezien de huidige opmaak van de meeste van die landen, is het dan gerechtvaardigd om te stellen dat men aldaar anderen eveneens als 'minderwaardig' ziet? Zo nee, waarom is die ongelijkheid er dan; zo ja, hoe gaat men dat daar aanpakken?

Daarbij, dat referen aan 'dubbele paspoorten', en daarmee aangeven dat je mensen best van plek A naar plek B kunt sturen, is precies waarom ik Wilders en z'n hobbyclub van de PVV niet kan velen. Maar als ik het goed lees ondersteun je de PVV op dát punt: als mensen een ander paspoort erbij hebben, is de weg vrij om mensen te gaan wegsturen?

Ik ben klaar met simplistische kreten en 'oplossingen', van 'Free Palestina' roepen tot krankzinnige plannen tot massadeportatie van Palestijnen om er een beachresort van te maken.

Doet men ferme uitspraken, dient men die te onderbouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:39:57 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218088917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:57 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het grootste probleem, zoals altijd, is dat veel mensen 100% overtuigd zijn van hun mening, die vaak meer gestoeld is op vooroordelen en aannames dan op feiten.
Dat is inderdaad het probleem. Dat, en simplisme en populisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. Welke vorm van zionisme? Seculier zionisme? Messianistisch zionisme? Religieus zionisme?
2. Aangezien jij ze graag ziet vertrekken lijkt me een stabiel evacuatieplan wel een goed idee.

Waarbij ik bij de volgende punten kom:

Waarom keur je Trump en Smotrich's plannen (achterlijk als ze zijn) m.b.t. Palestijnen rigoureus af, maar denk je net zo makkelijk over het wegsturen van mensen wanneer ze Israëli zijn?

Dat daargelaten, je vindt samenleven kennelijk heel strevenswaardig. Maak je je wat dat betreft ook zorgen over de exclusivistische Arabische samenlevingen rondom Israël? Moeten die veranderen zodat er daadwerkelijk gelijkwaardig samengeleefd kan worden? Waarom wel/niet? Gezien de huidige opmaak van de meeste van die landen, is het dan gerechtvaardigd om te stellen dat men aldaar anderen eveneens als 'minderwaardig' ziet? Zo nee, waarom is die ongelijkheid er dan; zo ja, hoe gaat men dat daar aanpakken?

Daarbij, dat referen aan 'dubbele paspoorten', en daarmee aangeven dat je mensen best van plek A naar plek B kunt sturen, is precies waarom ik Wilders en z'n hobbyclub van de PVV niet kan velen. Maar als ik het goed lees ondersteun je de PVV op dát punt: als mensen een ander paspoort erbij hebben, is de weg vrij om mensen te gaan wegsturen?

Ik ben klaar met simplistische kreten en 'oplossingen', van 'Free Palestina' roepen tot krankzinnige plannen tot massadeportatie van Palestijnen om er een beachresort van te maken.

Doet men ferme uitspraken, dient men die te onderbouwen.
De uitwerking op de lokale bevolking is het zelfde ; etnische zuiveringen. Dus het maakt voor mij geen moer uit hoe dat aapje genoemd wordt want het idee er achter is hetzelfde. Lokale bevolking weg werken ten faveure van Joodse import.

Al die uitstapjes eronder laat ik voor wat het is.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:29 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
De uitwerking op de lokale bevolking is het zelfde ; etnische zuiveringen. Dus het maakt voor mij geen moer uit hoe dat aapje genoemd wordt want het idee er achter is hetzelfde. Lokale bevolking weg werken ten faveure van Joodse import.

Al die uitstapjes eronder laat ik voor wat het is.
Israëli's die daar al decennia leven zijn geen import; het gros is daar inmiddels geboren.

Neem aan dat je de extreem-rechtse kreet dat 'als schaap geboren worden in een paardenstal maakt je geen paard' kent? En dat dat een nogal gevaarlijk idee is, dat je mensen maar blijft zien als uitheems ook al maken ze al generaties onderdeel uit van de samenleving?

Die 'uitstapjes' daaronder zijn verder relevant omdat jij het hebt over samenleven. Vandaar mijn vraag: hoe gaat dat samenleven eruit zien in een vrij Palestina, gok je? Gaan daar de rechten de nu in Israël gelden voor andersgelovigen, vrouwen en homo's ook gelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het probleem. Dat, en simplisme en populisme.
En religie en/of groepsdruk. Sommigen moeten een bepaald standpunt hebben omdat hun religie of cultuur ze dat oplegt, of omdat ze zich niet kunnen veroorloven hun mening te veranderen. Het zou ze hun plek in de groep, familie of samenleving kosten.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 11:55:58 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:54 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
En religie en/of groepsdruk. Sommigen moeten een bepaald standpunt hebben omdat hun religie of cultuur ze dat oplegt, of omdat ze zich niet kunnen veroorloven hun mening te veranderen. Het zou ze hun plek in de groep, familie of samenleving kosten.
Dat is mij al langer duidelijk en noem ik tribalisme.

Daarom ben ik er ook nog altijd van overtuigd dat het overgrote deel van de Pro-Palestina demonstranten hier bar weinig interesse hebben in het daadwerkelijk conflict en mensenleed aldaar, maar opkomen voor 'hun groep'. Waren Palestijnen daar geen onderdeel van geweest, stonden de straten blank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:55 schreef Qarrad het volgende:

Ik denk ook niet dat het een jodenhater is maar hij zag ws. wel een woord waar een vertekend beeld van rondzingt, dacht vervolgens aan zijn carriere en liet beteuterde kinderen achter.
pi_218089110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Israëli's die daar al decennia leven zijn geen import; het gros is daar inmiddels geboren.

Neem aan dat je de extreem-rechtse kreet dat 'als schaap geboren worden in een paardenstal maakt je geen paard' kent? En dat dat een nogal gevaarlijk idee is, dat je mensen maar blijft zien als uitheems ook al maken ze al generaties onderdeel uit van de samenleving?

Die 'uitstapjes' daaronder zijn verder relevant omdat jij het hebt over samenleven. Vandaar mijn vraag: hoe gaat dat samenleven eruit zien in een vrij Palestina, gok je? Gaan daar de rechten de nu in Israël gelden voor andersgelovigen, vrouwen en homo's ook gelden?
In de WB zijn ze import als ze dat niet zijn waarom mogen palestijnen dan niet naar Israël verhuizen?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:01:06 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
In de WB zijn ze import als ze dat niet zijn waarom mogen palestijnen dan niet naar Israël verhuizen?
Palestijnen wonen al in Israël.

Ik weet niet hoor, maar al dat praten over dubbele paspoorten, import, wegsturen... Neigt erg naar PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089138
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is mij al langer duidelijk en noem ik tribalisme.

Daarom ben ik er ook nog altijd van overtuigd dat het overgrote deel van de Pro-Palestina demonstranten hier bar weinig interesse hebben in het daadwerkelijk conflict en mensenleed aldaar, maar opkomen voor 'hun groep'. Waren Palestijnen daar geen onderdeel van geweest, stonden de straten blank.
No jews no news. Steeds weer.
pi_218089140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Palestijnen wonen al in Israël.

Ik weet niet hoor, maar al dat praten over dubbele paspoorten, import, wegsturen... Neigt erg naar PVV.
Je ontwijkt weer de vraag. Waarom zouden palestijnen uit de WB zich niet mogen vestigen in Israël als het omgekeerd wel mag volgens jou?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:03:44 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je ontwijkt weer de vraag. Waarom zouden palestijnen uit de WB zich niet mogen vestigen in Israël als het omgekeerd wel mag volgens jou?
Ík ontwijk de vraag? Of liever vragen? Er staan er nogal wat open voor je.

Geen idee verder waar je vandaan haalt dat 'ze' dat van mij niet zouden mogen. Om daarmee Israël op te heffen, of dat dat enkel kan door Israël op te heffen, is een zevenmijlslaarzenstap die ik niet helemaal volg.

Pro-kolonisten sentiment zul je bij mij ook niet aantreffen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')