abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218089185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ík ontwijk de vraag? Of liever vragen? Er staan er nogal wat open voor je.

Geen idee verder waar je vandaan haalt dat 'ze' dat van mij niet zouden mogen. Om daarmee Israël op te heffen, of dat dat enkel kan door Israël op te heffen, is een zevenmijlslaarzenstap die ik niet helemaal volg.

Pro-kolonisten sentiment zul je bij mij ook niet aantreffen.
De feiten zoals ze nu liggen is dat een Palestijn niet naar Israël mag verhuizen maar een jood wel naar de WB kan gaan om daar te wonen.

Waarom kunnen Palestijnen dat niet?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:07:10 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089191
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De feiten zoals ze nu liggen is dat een Palestijn niet naar Israël mag verhuizen maar een jood wel naar de WB kan gaan om daar te wonen.

Waarom kunnen Palestijnen dat niet?
Wat heeft dit te maken met het opheffen van Israël?

Begrijp ik goed dat je enkel anti-kolonisten kan zijn door te stellen dat heel Israël opgeheven moet worden?

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Israël. Druzen en Christenen ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je ontwijkt weer de vraag.
Dat doe jij niet anders hier, als het wat moeilijker voor je wordt en je een beetje bent uitgeluld, reageer je niet meer en dan ga je een dag later vrolijk in een ander topic verder :W
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:09:51 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:08 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat doe jij niet anders hier, als het wat moeilijker voor je wordt en je een beetje bent uitgeluld, reageer je niet meer en dan ga je een dag later vrolijk in een ander topic verder :W
Het vermoeiende is dat discussiëren met Pro-Palestijnen vrijwel onmogelijk is geworden. Er heerst daar wel zo'n ongenuanceerd zwart-wit beeld dat elke 'tegenstander' wel een Netanyahu-adept en pro-kolonist moet zijn.

Dat bedoel ik met simplisme en sektarisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:10:50 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218089227
De organisatie van Jom Ha Voetbal heeft een verklaring opgesteld en stelt:

quote:
“De organisatie heeft op eigen initiatief aan het boekingskantoor van Douwe Bob uitgelegd wat voor soort evenement Jom Ha Voetbal is: een Joods, sportief familie-evenement. Het door het boekingskantoor opgemaakte contract bevatte alleen feitelijke informatie over het optreden,” aldus JHV. Geen eisen dus over ‘politieke of religieuze uitingen’ En, zo voegt de organisatie daaraan toe: er is nooit enig misverstand geweest over de aard van het evenement en wie de achterban van JHV is
Oh en:

quote:
“In tegenstelling tot de verklaring van Douwe Bob, bevestigen beelden van de beveiligingscamera’s dat er niet is geduwd door bezoekers of deelnemers van Jom Ha Voetbal tegen Douwe Bob, de gitarist of zijn crew.”
Verder een gedetailleerde reconstructie.
pi_218089248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat je enkel anti-kolonisten kan zijn door te stellen dat heel Israël opgeheven moet worden?

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Israël.
Het is meer verblijven dan vast wonen.

Iedere regio heeft voor een palestijn zn eigen vergunning en palestijnen mogen alleen verblijven in die specifieke regio waar ze een vergunning voor hebben. Ze kunnen naar de waan van de dag worden gesommeerd te vertrekken.

Alleen Joodse inwoners worden als volledig burger gezien en mogen in principe overal gaan en staan waar ze willen.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:13:43 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedere regio heeft voor een palestijn zn eigen vergunning en palestijnen mogen alleen verblijven in die specifieke regio waar ze een vergunning voor hebben. Ze kunnen naar de waan van de dag worden gesommeerd te vertrekken.

Alleen Joodse inwoners worden als volledig burger gezien en mogen in principe overal gaan en staan waar ze willen.
En dat is verkeerd.

Gaan we nu elk land opheffen waar onrecht heerst en de bevolking ervan naar elders deporteren?

Dat wordt nogal een klus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het vermoeiende is dat discussiëren met Pro-Palestijnen vrijwel onmogelijk is geworden. Er heerst daar wel zo'n ongenuanceerd zwart-wit beeld dat elke 'tegenstander' wel een Netanyahu-adept en pro-kolonist moet zijn.

Er valt gewoon niet te discussiëren met hem en vele anderen.

Voorbeeldje: fluitbekzeenaald2.0 in NWS / Woning Joodse man vernield en besmeurd

En zo staat dat hele topic, of reeks eigenlijk, vol met allemaal antwoordontwijkend gewauwel.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:14:57 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218089270
quote:

[..]

Een beetje zoals iedereen die kritiek of vragen heeft tegenwoordig, zelfs door politici, wordt weggezet als jodenhater? Of werkt het maar één kant op?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218089287
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nogal drastisch, niet?

Palestijnen wonen voorts al in Israël. Druzen en Christenen ook.
Jij zegt dat ze geen import zijn. Als ze geen import zouden zijn zou er sprake moeten zijn van vrij verkeer van personen tussen die twee gebieden. Het is 1 richting op.
pi_218089293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat is smadelijk.

Gaan we nu elk land opheffen waar onrecht heerst?
Wie zegt dat ik Israël wil opheffen?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:17:10 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Een beetje zoals iedereen die kritiek of vragen heeft tegenwoordig, zelfs door politici, wordt weggezet als jodenhater? Of werkt het maar één kant op?
Nee.

Die kritiek en vragen heb ik namelijk ook, vooral m.b.t. Smotrich (de supreme engnek), Netanyahu en kolonisten.

Edoch ben ik nog nooit jodenhater genoemd.

Wellicht omdat ik niet werkelijk alles het label 'zionisme' geef, oproep tot het opheffen van Israël, 'jodenjachten' organiseer c.q. bagatelliseer, krijs om boycots en canceling van alles wat Israëlisch is en Hamas en 7 oktober ergens in een onderste la heb gestopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:17:46 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij zegt dat ze geen import zijn. Als ze geen import zouden zijn zou er sprake moeten zijn van vrij verkeer van personen tussen die twee gebieden. Het is 1 richting op.
Nee: jij stelt dat elke Israëli import is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:18:04 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik Israël wil opheffen?
Je reageert op een reactie van mij op iemand die dat wel voorstaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218089316
Saekerhett in NWS / Woning Joodse man vernield en besmeurd

Chadi, kun je hier nog even antwoord op geven? Ik hoor graag van je.
pi_218089326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee: jij stelt dat elke Israëli import is.
Dat heb ik nooit gezegd. De lijn van het verhaal ging over zionisten nooit over heel Israel.

Maar waarom kunnen Palestijnen niet in Israel gaan wonen? Lekker voetje baden aan het strand?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:20:34 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat heb ik nooit gezegd. De lijn van het verhaal ging over zionisten nooit over heel Israel.

Maar waarom kunnen Palestijnen niet in Israel gaan wonen? Lekker voetje baden aan het strand?
Wat je hebt gezegd is dat Israël best opgeheven kan worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:22:52 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218089362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit geldt toch andersom net zo goed? In de Palestijnse gebieden mogen Joden niet komen en zijn wettelijk uitgesloten van het kopen van grond. Daar hoor je niemand over. Dat maakt altijd de selectieve verontwaardiging zo bijzonder. Zie ook:

quote:
...

On the Palestinian side, laws are in place to keep Israelis of any stripe from buying Palestinian land. To get around the rules, Arab Israelis only buy part of a property — up to 49% — or buy an apartment or condo in a development, which Palestinian authorities are sometimes willing to overlook as it is not considered the same as direct ownership of a single-family home on a plot of land.

...

Bron
Maar schijnbaar is dit volledig acceptabel. Want ook benadrukt dat vermeende apartheid slechts in een richting een probleem wordt gezien. Dit zijn dan ook vaak de mensen die zeggen dat alle Joden moeten verwijderd van de Westelijke Jordaanoever alvorens dit een Palestijnse staat kan worden en vervolgens jammeren over zogenaamd etnische zuivering in de Gazastrook.

Hypocrisie ten top.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218089408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je reageert op een reactie van mij op iemand die dat wel voorstaat.
Ik reageerde op je opmerking over dat Palestijnen in Israël wonen, als in volledig beschermd gevestigd zijn. Niet veel meer. Ik ben voor het bestaan van Israël en zn burgers, maar ook voor een Palestijnse staat.

Maar een gevoel van optimisme van een tijdperk zoals na de val van de berlijnse muur is daar immens ver weg en zal waarschijnlijk nooit komen ook.
pi_218089454
quote:

[..]

Ik zou daar de term extremisme aan toe willen voegen.
pi_218089512
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit geldt toch andersom net zo goed? In de Palestijnse gebieden mogen Joden niet komen en zijn wettelijk uitgesloten van het kopen van grond. Daar hoor je niemand over. Dat maakt altijd de selectieve verontwaardiging zo bijzonder. Zie ook:

[ afbeelding ]
[..]
Maar schijnbaar is dit volledig acceptabel. Want ook benadrukt dat vermeende apartheid slechts in een richting een probleem wordt gezien. Dit zijn dan ook vaak de mensen die zeggen dat alle Joden moeten verwijderd van de Westelijke Jordaanoever alvorens dit een Palestijnse staat kan worden en vervolgens jammeren over zogenaamd etnische zuivering in de Gazastrook.

Hypocrisie ten top.
Nee. De Israelische staat heeft aangegeven dat die scheidingen er zijn die ik aangaf. Deze is ook verantwoordelijk voor die afbakening en de bebording of jouw vermeende hypocrisie.

Een palestijn uit Jeruzalem mag dus niet zomaar naar Gaza en vice versa. Dat bord geeft aan dat Arabische en Joodse inwoners "geadviseerd wordt" het niet te betreden, maar je mag het wel op eigen risico binnenrijden.

Het Israelische leger controleert dit en kán boetes uitdelen, niet de Palestijnen. Het kan ook mensen terugsturen of waarschuwen voor de veiligheid. Maar gegeven kolonisten hun gang gaan in Gaza is de maat niet altijd even recht.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:45:26 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218089577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nee. De Israelische staat heeft aangegeven dat die scheidingen er zijn die ik aangaf. Deze is ook verantwoordelijk voor die afbakening en de bebording of jouw vermeende hypocrisie.

Een palestijn uit Jeruzalem mag dus niet zomaar naar Gaza en vice versa. Dat bord geeft aan dat Arabische en Joodse inwoners "geadviseerd wordt" het niet te betreden, maar je mag het wel op eigen risico binnenrijden.

Het Israelische leger controleert dit en kán boetes uitdelen, niet de Palestijnen. Het kan ook mensen terugsturen of waarschuwen voor de veiligheid. Maar gegeven kolonisten hun gang gaan in Gaza is de maat niet altijd even recht.
Kortom, je kunt het aan de andere kant niet afkeuren. Dat dacht ik al wel.

Dat Joodse Israëliërs een groot gevaar zouden lopen in de door de Palestijnen bestuurde gebieden is natuurlijk veelzeggend, andersom is dat niet het geval. Daarom wonen er ook miljoenen Arabieren in Israël zelf. En dat Joodse Israëliërs geen grond mogen kopen is geen beleid van de Israëlische regering maar van de Palestijnse Autoriteit, dat staat ook duidelijk in dat artikel.

Waar het jou hier om lijkt te gaan is de beperkingen voor de Palestijnen, en als er dan soortgelijke beperkingen voor Joodse Israëliërs zijn, ach, who cares?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:59:29 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218089716
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:55:23 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218090118
quote:
Die Crocs :D
  dinsdag 1 juli 2025 @ 13:55:52 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218090122
Overigens volkomen terecht dat Douwe Bob Yesilgöz zegt dat ze de boom in kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')