![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Nou nou, zo erg is het bij
@Strani ook weer niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Bedankt voor de adviezen, ik bel je nog als ik er iets mee wil doen.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 20:56 schreef Roger_Epiales het volgende: [..] Toch maar voor de advocaat gekozen ipv de huurmoordenaar? Waarschijnlijk wel de verstandiger keuze. Minder spannend, wel verstandig.
NQ, we worden geroepen
Stuur me een DM voor de mo.
Oh nee, Strani kiest voor een advocaat
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Spanje heeft het gewoon op alle fronten voor elkaar.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
GeorgeM
1963-2016
En de goal van Robben

die Ramos eruit liep
#vooraltijdinmijngeheugengegrift
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Ik ook
Ik heb die goal al eens op repeat gezet
Maar ik was sowieso al fan van Robben.
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Het is eigenlijk ook wel logisch dat koppen slecht is.
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Of 2. Nog cinqua minutas
George Michael
GeorgeM
1963-2016
quote:
Wat doet ie Egeltje?
George Michael
Strani
Beroemde influencer
Nou hier zag ik geen overtreding in.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
GeorgeM
1963-2016
quote:
Tere poppetjes.
En tijdrekken.
Pfff
George Michael
Strani
Beroemde influencer
Nou ja, was toch nog even leuk zo.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Buiten Ronaldo om is het Portugese team waarschijnlijk zelfs nog minder onsympathiek als dat van Spanje, dus ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 23:04 schreef Strani het volgende:[..]
Oh ik heb niet zo'n hekel aan het huidige Spaanse team eigenlijk. Ook zeker niet aan Lamine. Ondanks dat 'ie voor Barcelona speelt. Kan nog veranderen natuurlijk.
Hij krijgt wel een beetje maniertjes
George Michael
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 23:04 schreef Strani het volgende:[..]
Oh ik heb niet zo'n hekel aan het huidige Spaanse team eigenlijk. Ook zeker niet aan Lamine. Ondanks dat 'ie voor Barcelona speelt. Kan nog veranderen natuurlijk.
Er zitten geen Pique, Ramos, Busquets en Alba's tussen nee. Maar je zag tegen Nederland toen het weer een keer echt spannend werd hoe vervelend Spaanse voetballers (Zuid-Europese voetballers eigenlijk, maar in Spanje is dat het ergst, met name door de arbitrage in La Liga) werden. Constant klagen, duikelen, zeuren om kaarten etc.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Verkeerde tackle ingezet?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 23:09 schreef Redefine het volgende:[..]
Er zitten geen Pique, Ramos, Busquets en Alba's tussen nee. Maar je zag tegen Nederland toen het weer een keer echt spannend werd hoe vervelend Spaanse voetballers (Zuid-Europese voetballers eigenlijk, maar in Spanje is dat het ergst, met name door de arbitrage in La Liga) werden.
Constant klagen, duikelen, zeuren om kaarten etc.
Daarom heb ik een hekel aan Zuid-Europees voetbal.
Fuck the EBU.
Goedemorgen! Teamuitje gisteren was gezellig, wel helemaal kapot omdat het vrij laat was. Vandaag nog paar uurtjes werken dan lekker weekend
life is short, the world is wide, I want to make some memories
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 08:13 schreef koekje_ het volgende:Goedemorgen! Teamuitje gisteren was gezellig, wel helemaal kapot omdat het vrij laat was. Vandaag nog paar uurtjes werken dan lekker weekend
Lekker. Hier ook half dagje vandaag en dan weekend.
Fuck the EBU.
quote:
Dan kan je wel je eigen muziek aanzetten
quote:
Jaaa zeker. In een escaperoom gezeten met 2 directe collega's die ik dus goed kende. Was gezellig!
life is short, the world is wide, I want to make some memories
Strani
Beroemde influencer
Van der Vaart hadden we ook zomaar kunnen verliezen.
Op
Strani iets
Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 6 juni 2025 @ 13:21:28
H_T
2733
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 11:54 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Ach, we waren ook ooit kwaad dat Ziyech niet voor Nederland koos... en Frimpong is natuurlijk ook eigenlijk geen Nederlander. Xavi Simons is een halve Spanjaard. You win some, you lose some.
Ik denk trouwens dat als Frimpong nu zou kiezen hij voor Engeland zou gaan, want Koeman geeft toch altijd de voorkeur aan Dumfries, en bij Engeland speelt hun beste rechtsback niet op rechtsback.
Dumfries, ook een goede oud-Hollandsche naam
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
En heeft Fred virtueel gewonnen ?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 18:41 schreef Strani het volgende:[..]
Nee maar dan is het alsnog gewoon een party hoor, geen afterparty

Je kan ook niet random een crematie doen als er niemand dood is.
In Tsjechië hebben ze van de week wel hun best gedaan.
Onderzoek naar arts in Tsjechië omdat doodverklaarde vrouw wakker wordt in kistMaar random mensen met elkaar laten trouwen die elkaar niet kennen kan dan weer wel.
Daar zijn hele tv programma`s omheen bedacht.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op donderdag 5 juni 2025 21:13 schreef Strani het volgende:[..]
Ik weet niet wat jullie in Nederland meekrijgen over Nederlanders in Spanje maar wij zijn allemaal hele nette mensen hoor.
Politie vraagt Nederlanders in Spanje om hulp bij opsporen van criminelenquote:
De politie roept Nederlanders in Spanje op om informatie over criminaliteit te melden. Zuid-Spanje zou namelijk een "gunstig klimaat" voor Nederlandse criminelen hebben.
Via een campagne van Meld Misdaad Anoniem roept de politie Nederlanders aan de Spaanse Costa del Sol op om uit te kijken naar Nederlandse criminelen en informatie te delen. Met de campagne wil de politie "bewustwording creëren, kennis over signalen vergroten en drempels om te melden verlagen".
Het gaat vooral om het gebied rond de badplaatsen Marbella en Málaga. Die regio is interessant voor criminelen vanwege de ligging, gezien de verbindingen met Zuid-Amerika en Noord-Afrika.
In hoeverre is Jan Smit te vertrouwen ?
[ Bericht 1% gewijzigd door usagi414 op 06-06-2025 19:15:57 ]
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 18:28 schreef NailQueen het volgende:Hebben we trouwens interesse om dit weekend een retro terug te kijken of een random afterparty te houden? Ik zou het eventueel kunnen hosten

Mijn agenda is leeg dit weekend, dus zou op zich wel kunnen.
Fuck the EBU.
Als Strani zo graag een echte afterparty wil kan ik ook de retro weer van zolder halen. In welk jaar hebben we zin in?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 20:54 schreef NailQueen het volgende:Als Strani zo graag een echte afterparty wil kan ik ook de retro weer van zolder halen. In welk jaar hebben we zin in?
2029 is, denk ik, wel een goed jaar.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
VK krijgt nul punten van het publiek. Spanje scoort ook slecht. Zweden is overhyped. Israël en Oekraïne krijgen heel veel punten van het publiek. Italië zet concurrenten weer op de laatste plek, maar verliest nu wel van Frankrijk. Nederland stuurt een degelijk inzending met magere staging en wordt elfde na een tegenvallende score van het publiek.
En voorafgaand hebben Kazachstan en Liechtenstein geroepen dat ze mee gaan doen, uiteindelijk toch niet. Maar dan toch echt volgend jaar hoor. Evenals dat de geruchten dat Bosnië weer terugkomt toch niet uitkomen.
Het gastland brengt een mooi podium met wisselende regie qua kwaliteit, hosts die je al snel weer bent vergeten. De show duurt eeuwen door de vele prop wissel breaks. Björkmann heeft er weer een waardeloze show van gemaakt waarbij die Zweden en de big five heeft gematst en vier favorieten heeft genaaid.
Zal er denk ik niet eens ver naast gaan zitten.
Strani
Beroemde influencer
In de categorie onverwacht staat Noorwegen momenteel met 3-0 voor tegen Italië.
Op
Strani iets
quote:
Gaat het fenomeen Haaland nu eindelijk eens succes boeken met zijn land?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Maar België is ook niet goed.
Fuck the EBU.
quote:
Het eerste puntje is binnen. Dat kunnen ze niet meer afpakken.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Dat moeten onze jongens nog maar voor elkaar zien te krijgen.
George Michael
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 6 juni 2025 21:55 schreef Redefine het volgende:[..]
VK krijgt nul punten van het publiek. Spanje scoort ook slecht. Zweden is overhyped. Israël en Oekraïne krijgen heel veel punten van het publiek. Italië zet concurrenten weer op de laatste plek, maar verliest nu wel van Frankrijk. Nederland stuurt een degelijk inzending met magere staging en wordt elfde na een tegenvallende score van het publiek.
En voorafgaand hebben Kazachstan en Liechtenstein geroepen dat ze mee gaan doen, uiteindelijk toch niet. Maar dan toch echt volgend jaar hoor. Evenals dat de geruchten dat Bosnië weer terugkomt toch niet uitkomen.
Het gastland brengt een mooi podium met wisselende regie qua kwaliteit, hosts die je al snel weer bent vergeten. De show duurt eeuwen door de vele prop wissel breaks. Björkmann heeft er weer een waardeloze show van gemaakt waarbij die Zweden en de big five heeft gematst en vier favorieten heeft genaaid.
Zal er denk ik niet eens ver naast gaan zitten.

Alvast even quoten voor de toekomst.
Fuck the EBU.
Gevulde champignon, ook heerlijk.
Ik ben sinds gisteren thuis maar valt tegen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Fijn dat je weer thuis bent, jammer dat het tegenvalt.
Fuck the EBU.
Vandaag Utrecht Pride en ik vaar mee op de boot. Mocht iemand erheen gaan of op RTV Utrecht kijken (geen idee of het uitgezonden wordt), ik sta op boot nummer 1. Dat is de tweede boot (de eerste na de organisatie).
Het weer is niet heel best, maar hopelijk valt het straks allemaal wel mee.
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 08:59 schreef BillDauterive het volgende:Vandaag Utrecht Pride en ik vaar mee op de boot. Mocht iemand erheen gaan of op RTV Utrecht kijken (geen idee of het uitgezonden wordt), ik sta op boot nummer 1. Dat is de tweede boot (de eerste na de organisatie).
Veel plezier!
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 08:59 schreef BillDauterive het volgende:Vandaag Utrecht Pride en ik vaar mee op de boot. Mocht iemand erheen gaan of op RTV Utrecht kijken (geen idee of het uitgezonden wordt), ik sta op
boot nummer 1. Dat is de tweede boot (de eerste na de organisatie).
Wat verwarrend weer.

quote:
Utrecht Pride op 7 juni 2025 wordt niet live op tv uitgezonden.
Dus helaas.
quote:
Waarom geen tv-uitzending?
De Utrecht Pride is primair een lokaal evenement gericht op de lokale gemeenschap. Het is een kans om de LHBTI+-gemeenschap te vieren en voor gelijkheid op te komen. Hoewel de Pride aantrekt, is het niet de hoofdfocus om de parade live op tv uit te zenden.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik zie dat het donker is, dus nee niet live
Zelf kijk ik ook naar de RG finale, maar zapte er langs. Hup Gauff.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Beetje rare tijd voor een live wedstrijd van daar.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
Voor wie ben jij eigenlijk
@Strani ?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
We worden beflikkerd
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Voor wie heeft die gescoord?
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Voor Wit-Rusland tegen USA.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Het is bij mij ook meer dat mijn afkeer tegen Sabalenka zo groot is dat ik bijna automatisch wel voor de tegenstander ben
Tot nu wel een keertje wedstrijd. Al worden de goede punten wel afgewisseld met veel grote fouten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 17:00 schreef Strani het volgende:[..]
Waarom heb je een afkeer tegen haar? Ik volg het pas sinds recent weer dus ik moet alle personages nog een beetje leren kennen.
En ja de fouten zijn inderdaad wel legio!
Sabalenka kan alleen maar rammen. En dat gekreun erbij

Plus dat ze meerdere keren nogal onsportief is geweest.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Hockey.
Pro League, soort Nations League, dus veredelde oefenpotjes.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ah. Australië had geen schijn van kans.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Nee, die waren kansloos. En ik dacht dat die ook altijd wel goed waren.
Tegen India was het spannender.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. Die voorsprong behouden was niet vanzelfsprekend.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En aan de Franse tennisfans.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De reactie waarvan ik wist dat die ging komen
In Montpellier, Lyon etc. zijn ze net zo erg
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 07-06-2025 18:19:16 ]
GeorgeM
1963-2016
quote:
Het klopt dus wel dat ze geen Engels willen (of kunnen?) praten?
George Michael
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die is nu met dingen aan het gooien.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat denk ik. Dat wordt komende nacht dus weer een hele reeks aan dronken post van Billie. Mocht Oranje slecht spelen zal Nathan wel vaak genoemd worden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 20:42 schreef NailQueen het volgende:Ik maakte me even zorgen voor het volwassen worden omdat ik blij ben dat mijn nieuwe waterzuivering douchekop bezorgd is. Om gelukkig daarna er achter te komen dat het verpakt is in bubbeltjesplastic
[
afbeelding ]
GeorgeM
1963-2016
quote:
Oh die had ik gemist
Mijn ervaring is anders, meerdere keren in Frankrijk geweest, maar niemand wilde Engels proberen te praten
Maar goed, dat is ook al wel heul lang geleden.
George Michael
Strani
Beroemde influencer
Zo zie je maar dat Nederland in de eerste tien minuten tegen Finland gewoon wereldkampioenmateriaal is.
Op
Strani iets
Goedenavond, ik heb al een doelpunt gemist zie ik
Strani
Beroemde influencer
Ligt het aan mij of is er een tendens gaande om veel agressiever te verdedigen, al meteen op de helft van de tegenstander. Bij PSG zag je dat duidelijk en vanavond ook.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nog 75 speelminuten wachten.
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 21:02 schreef Strani het volgende:Ligt het aan mij of is er een tendens gaande om veel agressiever te verdedigen, al meteen op de helft van de tegenstander. Bij PSG zag je dat duidelijk en vanavond ook.
Dat gepruts in de eigen zestienmeter bij een doeltrap verdient het ook afgestraft te worden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 21:02 schreef Strani het volgende:Ligt het aan mij of is er een tendens gaande om veel agressiever te verdedigen, al meteen op de helft van de tegenstander. Bij PSG zag je dat duidelijk en vanavond ook.
Die tendens is er al wat langer.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 21:05 schreef Strani het volgende:[..]
Ja, maar we zijn samen en kijken naar een mooie wedstrijd. In die zin hebben we natuurlijk al gewonnen

Mag ik een teiltje.
Wie is deze commentator eigenlijk?
Hij klinkt als een typetje van Hans Teeuwen.
Kool
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op zaterdag 7 juni 2025 21:45 schreef Meke het volgende:[..]
Vroeger had je toch ook een reclame waarin expres hard gekreund werd bij vrouwentennis? Waar was dat eigenlijk reclame voor?

Deze?
Bekijk deze YouTube-video
George Michael
Wat zit die Hans Teeuwen-imitator nou te zeuren dat het niet goed is van Nederland? Het is juni en het is 2-0. Waarom zou je je druk maken?
Gullit eruit, Mickey erin
Strani
Beroemde influencer
Goed, we gaan langzaam aan toch maar eens een offensiefje beginnen om alsnog aan de 0-4 te komen.
Op
Strani iets
quote:
Bill klaagt straks dat er steeds een tweede bal in het spel is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En 44 spelers in het veld.
Bas Roorda als verzorger, jawel
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Verlosser Wout komt erin, dus dat komt wel goed.
Strani
Beroemde influencer
Jeetje die Finnen zijn nog slechter in vorm dan ik.
Bij wijze van spreken dan.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar beter in vorm is dan ook bijna onmogelijk he.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat je na 23 minuten twee nul voorstaat tegen Finnen die er weinig van kunnen, en ook amper hun best doen, dat uiteindelijk ook de eindstand is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die heeft weer een hele kan sangria in zijn eentje weggetikt ja.
Oeh nachtelijke ophef. Nice.
GeorgeM
1963-2016
quote:
In de keuken, broodjes aan het bakken.
Jij?
George Michael