SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Trump belt maandag met Poetin en overlegt daarna met Zelenski: 'Gruwelijke oorlog zal eindigen'
Donald Trump gaat maandagochtend om 10.00 uur lokale tijd telefonisch overleg hebben met de Russische president Vladimir Poetin.
Dat kondigt hij aan op zijn sociale medium Truth Social. "
We gaan het hebben over het beindigen van het bloedbad waardoor meer dan 5000 Russische en Oekraense soldaten elke week sterven, en over handel."
Daarna volgt een gesprek tussen Trump en de Oekraense president Volodimir Zelenski, kondigt de Amerikaanse president nog aan.
"En dan met verschillende mensen van de NAVO.
Hopelijk wordt het een productieve dag.
Er zal een staakt-het-vuren komen en de gruwelijke oorlog, die er nooit had mogen komen, zal eindigen."
Eerder had Trump al verklaard dat hij zo snel mogelijk Poetin zou ontmoeten "zodra dat mogelijk is te organiseren".
Er waren de afgelopen dagen voortdurend speculaties over de mogelijke aanwezigheid van zowel Trump als Poetin bij de rechtstreekse vredesonderhandelingen tussen Oekrane en Rusland in het Turkse Istanbul. Uiteindelijk kwamen ze allebei niet.
Vooral voor India en China is het een prima scenario. Relatief goedkope energie en verbetering van de concurrentiekracht t.o.v. Europa.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook. Maar er zijn maar een paar landen die er echt geharnast in zitten zoals NL, Denmarken, Finland, Duitsland, Frankrijk, UK. Een heel klein deel van de wereldbevolking.
Landen als China, India, NK zien dit als hun kans om de macht van het Westen defnitief te breken. En de rest van de wereld aanschouwt het alleen maar.
Ah, die discussie die je hard hebt verloren, en ondertussen ga je vrolijk verder met je pro Russische onzin. Erg vreemd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die moeite bespaar ik mijzelf. Deze discussie is onlangs nog gevoerd. We komen er niet uit, maar wat mij betreft zijn het wees kinderen die ongetwijfeld weer teruggaan naar oekraine.
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ze snoepen ook van twee walletjes. Ik zie het nog wel gebeuren dat om die reden de handelsbetrekking na de oorlog wel weer snel herstellen. Kost Rusland geld, ons geld, en China en India groeien hierdoor.
wat?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!
Waarom is mijn laatste reactie weg rond het onderwerp dat Rusland Oekraense kinderen ontvoerd heeft naar Rusland? Het lijkt me voor de discussie wel handig als we feiten en meningen wat gescheiden houden. En deze ontvoeringen zijn feitelijk vastgesteld…quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
LIVE | Trump belt maandag met Poetin en overlegt daarna met Zelenski: 'Gruwelijke oorlog zal eindigen'
https://www.telegraaf.nl/(...)-oorlog-zal-eindigen
[..]
Omdat die originele post (waar jij op reageerde) ook weg is, precies om die reden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom is mijn laatste reactie weg rond het onderwerp dat Rusland Oekraense kinderen ontvoerd heeft naar Rusland? Het lijkt me voor de discussie wel handig als we feiten en meningen wat gescheiden houden. En deze ontvoeringen zijn feitelijk vastgesteld…
Dat je er geen pepernoot van snapt piem.quote:
Dat weet je nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.
Of Zelensky even wil gaan toegeven aan een lijstje eisen of wil hij soms dat het door gaat....
Dat gevoel kreeg ik bij die post.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat je er geen pepernoot van snapt piem.
Ik hou me inderdaad bewust ver weg van dit topic, soms kan ik het echter niet na laten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel kreeg ik bij die post.
Misschien weet jij er ook wel veel meer van. Alleen weet jij dat nogal goed te verbergen.
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.
Of Zelensky even wil gaan toegeven aan een lijstje eisen of wil hij soms dat het door gaat....
Stiekem vind jij mijn posts best leuk en nog educatief ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hou me inderdaad bewust ver weg van dit topic, soms kan ik het echter niet na laten.
Dat zeg ik, hij moet zo langzamerhand gaan kiezen. Hij wil namelijk wel heel graag de man zijn die het probleem opgelost krijgt. Dat, of hij trekt zijn handen er helemaal van af.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.
Wortel is dat gelul over handel en de stok zijn sancties en/of intensievere hulp aan Oekraine.
Tja, we zullen zien. Het zal me erg verbazen als Trump inderdaad de druk op gaat voeren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.
Wortel is dat gelul over handel en de stok zijn sancties en/of intensievere hulp aan Oekraine.
Goede propaganda is nooit een leugen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
In het vorige topic, ging het over wel of niet trollen van Rusland. Er is dus blijkbaar een trolnetwerk actief genaamd: Doppelganger:
Met de volgende doelen:
The aim is to serve the Kremlin's narrative, primarily to weaken Western support for Ukraine. The narrative favors four themes (messages):
Sanctions against Russia are inefficient
Westerners are Russophobic
The Ukrainian army is barbaric and made up of neo-Nazis
Ukrainian refugees are a burden on European countries[4]
Zie wikipedia
Waar doet dit ons toech aandenken?
Ik denk dat die 4 thema's op een bepaald moment opgetekend zijn. Maar ze bedenken in st. pete's ook genoeg nieuwe, of recyclen er.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
In het vorige topic, ging het over wel of niet trollen van Rusland. Er is dus blijkbaar een trolnetwerk actief genaamd: Doppelganger:
Met de volgende doelen:
The aim is to serve the Kremlin's narrative, primarily to weaken Western support for Ukraine. The narrative favors four themes (messages):
Zie wikipedia
Kreeg je nog antwoord?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag hem nu of ie ook het leger in moet of vrienden heeft die dat moeten en wat hij van het regime vind.
Wat zei je?quote:Iemand op Instagram DM'de me uit Rusland omdat hij wou weten hoe wij over Russen dachten.
Misschien kun je even in de posthistorie van spicymchaggis kijken voor leuke antwoorden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Sprak met iemand uit Siberi en hij zei dat ze behalve boodschappen en langzamer internet eigenlijk niet echt wat merken van de sancties. Ik vraag hem nu of ie ook het leger in moet of vrienden heeft die dat moeten en wat hij van het regime vind.
Iemand op Instagram DM'de me uit Rusland omdat hij wou weten hoe wij over Russen dachten. Voor de rest vind ie het helemaal triest wat er gebeurd omdat het een broedervolk is.
Heb nog geen antwoord. Verder ging het gewoon over normale dingen in het dagelijks leven, wat ik deed, wat hij deed, etc. Ik had gezegd dat het staat Rusland/ het Poetin regime niet hetzelfde is als de doodgewone Russische inwoner. Maar verder nog niet veel over de oorlog gepraat. Ik wacht op antwoord.quote:
Ik had aan het begin van de oorlog discussie met een telecoms engineer. Die voorspelde dit.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Langzamer internet had ik nou niet verwacht.
Ik denk dat hij niet gaat kiezen. Hij kijkt vanaf de zijkant welke kant het opgaat en zet daarna in op de sterkste en pakt het meest van de zwakste.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik, hij moet zo langzamerhand gaan kiezen. Hij wil namelijk wel heel graag de man zijn die het probleem opgelost krijgt. Dat, of hij trekt zijn handen er helemaal van af.
quote:Artikel door RTL Nieuws • 3u •Trump: maandag telefoongesprek met Poetin voor 'einde bloedige oorlog'
Editorial / AP
De Amerikaanse president Donald Trump belt maandag met de Russische president Vladimir Poetin. Dat meldde Trump zojuist op zijn eigen sociale medium Truth Social.
Trump belt Poetin maandagochtend 10.00 uur Amerikaanse tijd, dat is om 16.00 uur Nederlandse tijd. Daarna belt hij met de Oekraense president Zelensky en daarna, samen met Zelensky, met meerdere vertegenwoordigers van de NAVO.
In de telefoongesprekken zal het logischerwijs vooral over de oorlog tussen Rusland en Oekrane gaan, zei Trump. Maar ook wil hij spreken over handel. "Hopelijk wordt het een productieve dag waarin we een staakt-het-vuren realiseren en een einde maken aan een erg bloedige oorlog die nooit had plaats moeten vinden."
Het is de tweede keer in korte tijd dat Poetin en Trump bellen. In maart spraken de twee wereldleiders elkaar ook. In een urenlang gesprek kwamen de twee overeen dat de oorlog moest eindigen met een 'duurzame vrede'.
Gevangenenruil
Eerder deze week zouden Poetin en Zelensky direct met elkaar spreken in de Turkse stad Istanbul. Zelensky reisde wel naar Turkije, maar eerst naar hoofdstad Ankara om de Turkse president Erdogan te ontmoeten. Daarop besloot Poetin niet af te reizen naar Istanbul.
Gisteren spraken uiteindelijk wel afvaardigingen van beide landen met elkaar. Zij kwamen een gevangenenruil overeen.
NAVO-baas Mark Rutte ging kortgeleden op bezoek bij Donald Trump, dat zie je in onderstaande video:
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:32 schreef Scjvb het volgende:
Nou hup Donald Trump, nu snel praten met Poetin!
Hoewel niet te hard van stapel moeten lopen, reeds overeengekomen gevangenenruil kan nu al een begin zijn in opmaat naar duurzame vrede. Tenminste, laten we het allemaal hopen!
Trump: maandag telefoongesprek met Poetin voor 'einde bloedige oorlog'
https://www.msn.com/nl-nl(...)0dd4500098e4bd&ei=23
[..]
Vrees stiekem toch dat 'ie zich straks terugtrekt. Zelensky zal vast geen voor Oekrane 'onaanvaardbare' concessies willen doen in de zin van grondgebied afstaan aan de Russen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!
Gewoon uitvechten tot het bittere einde wordt het dan. Of er moet een wapenstilstand a la Noord en Zuid Korea komen, wat experts ook denken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vrees stiekem toch dat 'ie zich straks terugtrekt. Zelensky zal vast geen voor Oekrane 'onaanvaardbare' concessies willen doen in de zin van grondgebied afstaan aan de Russen.
Europa zelf zal gezamenlijk en verenigd aan de bak moeten tegen de Russische dreiging!
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:52 schreef Scjvb het volgende:
Europa zelf zal gezamenlijk en verenigd aan de bak moeten tegen de Russische dreiging!
Ja, het kan natuurlijk nooit kwaad om voor te bereiden op 'mogelijkheden'.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:08 schreef ExTec het volgende:
Ik ben tot tranen geroerd. Ik wist niet dat je het in je had.
De uitdaging is eerder om Poetin enige concessies te laten doen. Vooralsnog eisen de Russen meer grondgebied dan dat ze tot nu toe in handen hebben..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!
Weet je nog toen je je afvroeg waarom mensen Oekranse kinderen zouden ontvoeren?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
Rutte in 11-2025: de Oekrainers hebben zich dapper verweerd tegen de Russische agressie. Dat Rusland heeft gewonnen doet daarmee niks af aan de heldhaftigheid van de Oekraieners. De Russen hebben enorme verliezen geleden.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Fox News en Chairman Emeritus of the House Foreign Affairs Committee Michael McCaul, R-Texas dan:
https://www.foxnews.com/video/6346442288112
https://www.foxnews.com/p(...)s-ukrainian-children
Rusland wint nietsquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
Rutte in 11-2025: de Oekrainers hebben zich dapper verweerd tegen de Russische agressie. Dat Rusland heeft gewonnen doet daarmee niks af aan de heldhaftigheid van de Oekraieners. De Russen hebben enorme verliezen geleden.
quote:De Amerikaanse president Donald Trump gaat maandag met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin praten over de beindiging van de oorlog in Oekrane.
Daarna zal Trump de Oekraense president Volodymyr Zelensky en verschillende NAVO-leiders spreken.
"Een einde aan het bloedbad waarbij wekelijks gemiddeld meer dan vijfduizend Russische en Oekraense militairen omkomen" is volgens Trump het onderwerp van zijn gesprek met Poetin.
De Amerikaanse president hoopt op een "productieve dag" met een staakt-het-vuren als resultaat, meldt hij zaterdag op zijn sociale platform Truth Social.
Een dag eerder ontmoetten delegaties van Rusland en Oekrane elkaar in de Turkse stad Istanboel. Het was de eerste keer in drie jaar tijd dat de landen rechtstreeks met elkaar onderhandelden.
In elk geval wil ik je een compliment maken dat je iets posts dat niet perse bij jou gebruikelijke posts past. Maar kop op, we wisten al dat die 2a6 niet zo gewaardeerd werden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://militaryland.net/(...)a-commander-resigns/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat gebeurt al. Even geduld.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
Nu moet Poetin wel om denk ik. Anders stort Rusland in.
quote:Estonia Defence Minister Hanno Pevkur:
"Over 60% of Russian oil transport goes through the Baltic Sea. Russia has 500 shadow fleet vessels in play. If we control the shadow fleet, we have a huge impact."
Volgens Oekranse bronnen is er nog tussen de 10-20 km2 in handen, Rusland heeft nu ongeveer 90km2 van de Sumy oblast in handen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:07 schreef AFA2022 het volgende:
Iemand enig idee of de Oekrainers al Koersk uitgeschopt zijn?
Ahh ok dankjewel. Wel raar dat het de Russen niet lukt om de Oekrainers daar eruit te trappen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Volgens Oekranse bronnen is er nog tussen de 10-20 km2 in handen, Rusland heeft nu ongeveer 90km2 van de Sumy oblast in handen.
Nou ja, echt grote voortgang boeken lukte de Russen alleen in de eerste weken van de invasie. Daarna was het overal marginaal. Dus heel raar is het nietquote:Op zondag 18 mei 2025 07:35 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ahh ok dankjewel. Wel raar dat het de Russen niet lukt om de Oekrainers daar eruit te trappen.
Die Esten durven wel om Rusland zo voortdurend te irriteren terwijl ze praktisch onverdedigbaar langs dat grote land liggen.quote:
Even benieuwd naar jouw mening.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Esten durven wel om Rusland zo voortdurend te irriteren terwijl ze praktisch onverdedigbaar langs dat grote land liggen.
Ja, dat hoeft zich helemaal niet te beperken tot het Baltische Frontquote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even benieuwd naar jouw mening.
De Baltische staten zijn idd slecht verdigbaar vanwege logistieke redenen.
Mocht Rusland de Baltische staten aanvallen zou het dan een optie zijn om met NAVO landen een ander front te openen zodat Rusland troepen uit de Baltische staten weg moet trekken?
Ik weet niet of Oek accepteert dat hij zich zo openlijk uit over de moeilijkheden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://militaryland.net/(...)a-commander-resigns/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou lekker makkelijk zijn, hier zijn we (de EU) nog lang niet klaar mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland wint niets
russen zullen nog veel meer verliezen als ze NATO tegenkomen
Rusland krimpt al 50 jaar , zowel in aantal als in GDP, dat gaat door tot de allerlaatste rus
[..]
Baltics zitten momenteel vol met NATO soldaten ook van Nederlandquote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even benieuwd naar jouw mening.
De Baltische staten zijn idd slecht verdigbaar vanwege logistieke redenen.
Mocht Rusland de Baltische staten aanvallen zou het dan een optie zijn om met NAVO landen een ander front te openen zodat Rusland troepen uit de Baltische staten weg moet trekken?
Haha.nee.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Baltics zitten momenteel vol met NATO soldaten ook van Nederland
Als Poetin rare ideen krijgt dan heeft ie overal oorlog
nee dat zal die ouwe gek niet doenquote:
quote:Unofficial sources close to the Polish Ministry of Defense told PAP that the operation involves redeploying additional military helicopters from other regions to bases near the Baltic Sea and the Russian exclave of Kaliningrad.
"We are so mobilized and well-organized that we can launch this deterrence and patrol mission on very short notice," Kosiniak-Kamysz said
Jij ziet NAVO Rusland aanvallen?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat hoeft zich helemaal niet te beperken tot het Baltische Front
Binnenkort verkiezingen in Polen. Wat zijn de standpunten hieromtrent van die rechtse partij?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat zal die ouwe gek niet doen
https://english.nv.ua/rus(...)ations-50511178.html
[..]
Volgens mij zijn ze collectief vrij anti-Russisch in Polen. En het betreft presidentsverkiezingen, die heeft maar beperkte macht en de rechtse kandidaat heeft wat schandalen aan zijn broek.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Binnenkort verkiezingen in Polen. Wat zijn de standpunten hieromtrent van die rechtse partij?
Ja ik lees het. Eigenlijk allemaal voor sterke defensie, kritisch op Rusland. Verschil is alleen dat Nawrocki van mening is dat de EU vooral zich bezig moet blijven houden met economie, en dat we de VS als een goede bondgenoot moeten blijven zien. Terwijl Tusk en de mensen om hem heen vinden dat de EU zich ook meer moet richten op militair gebied.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze collectief vrij anti-Russisch in Polen. En het betreft presidentsverkiezingen, die heeft maar beperkte macht en de rechtse kandidaat heeft wat schandalen aan zijn broek.
Overigens heeft Polen nu ook een president vanuit PiS en is juist de kandidaat die regeringsgezind is favoriet.
Die twee punten hoeven elkaar niet uit te sluiten. Onder Trump blijkt de VS geen bijster betrouwbare bondgenoot. Dan kan een zelfbewuster Europa echt geen kwaad. Maar dat kan gewoon naast het bondgenootschap met de VS.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja ik lees het. Eigenlijk allemaal voor sterke defensie, kritisch op Rusland. Verschil is alleen dat Nawrocki van mening is dat de EU vooral zich bezig moet blijven houden met economie, en dat we de VS als een goede bondgenoot moeten blijven zien. Terwijl Tusk en de mensen om hem heen vinden dat de EU zich ook meer moet richten op militair gebied.
Ben het eigenlijk wel eens met Nawrocki. De band met de VS blijft essentieel.
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die twee punten hoeven elkaar niet uit te sluiten. Onder Trump blijkt de VS geen bijster betrouwbare bondgenoot. Dan kan een zelfbewuster Europa echt geen kwaad. Maar dat kan gewoon naast het bondgenootschap met de VS.
Gelukkig heeft de Poolse president daar ook maar heel beperkt invloed op.
Bedenk eens in welk topic je zit en of Trump achter Europa staat of niet. Los van retoriek.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.
We focussen veel te veel op gelul, in plaats wat er in praktijk aan het gebeuren is. De uitkomst van de NAVO top gaat zijn dat landen massaal meer investeren in defensie en dat Trump naar buiten brengt dat hij dat weer goed voor elkaar heeft gekregen.
Rond Oekrane toont hij zich weinig betrouwbaar naar de Europese landen en zeker Oekrane…quote:Op zondag 18 mei 2025 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.
We focussen veel te veel op gelul, in plaats wat er in praktijk aan het gebeuren is. De uitkomst van de NAVO top gaat zijn dat landen massaal meer investeren in defensie en dat Trump naar buiten brengt dat hij dat weer goed voor elkaar heeft gekregen.
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bedenk eens in welk topic je zit en of Trump achter Europa staat of niet. Los van retoriek.
"De EU is opgericht om Amerika de naaien"quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.
Waarin heeft hij ongelijk dan? Amerika hoeft ons handje niet vast te houden he.
Ja? dat gaat over zijn economische en handelsvisie. Dat staat los van de NAVO.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"De EU is opgericht om Amerika de naaien"
De VS werkt Europa tegen. En daarvoor hebben we onze jongen niet laten sterven in hun hobby-oorlogen in Irak en Afghanistan.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.
Nice.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpek3c72a22s
Italy has announced its 11th military aid package for Ukraine, which reportedly includes a significant delivery of more than 400❗️ M-113 Armored Personnel Carriers, a SAMP/T air defense battery, satellite surveillance capabilities, and ammunition.
Thank you, Italy!
Maar als dat het geval is, dan is het standpunt van die Poolse kandidaat toch helemaal mallotig? Immers de oorlog in Oekrane is voor Polen veel meer dan een ver conflict…quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Valt reuze mee. Dat Trump de kans krijgt om zichzelf de hele tijd naar voren te schuiven als zogenaamde dealmaker tussen Oekraine en Rusland, doen wij (Europese landen) voornamelijk ook zelf.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS werkt Europa tegen. En daarvoor hebben we onze jongen niet laten sterven in hun hobby-oorlogen in Irak en Afghanistan.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpgoyu6rj22a
Ukrainian 100th Mechanized Brigade's crew, using a captured 152mm 2A65 "Msta-B" howitzer, landed a sniper-like direct hit on a Russian assault trooper speeding on a motorcycle through a Toretsk street!
Jij zegt dat ie nog steeds aantoont een bondgenoot te zijn. In deze casus, die nu het belangrijkste issue is, bewijst hij het tegendeel.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is een kontenkruiper geworden die onder Biden kritisch was op iedereen en nu niks over Trump durft te zeggen omdat ie dan z'n baantjes kwijt raaktquote:Op zondag 18 mei 2025 13:31 schreef oheng het volgende:
Ryan McBeth video over drones, met redelijk veel details.
Bekijk deze YouTube-video
Kolder. Europa gezamenlijk moet Rusland makkelijk de baas zijn. Als jij met een groep ruzie krijgt met 1 iemand en een andere vriend van je zegt dan: 'nou gasten, volgens mij moet dit wel lukken' is hij niet ineens geen vriend meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Jij zegt dat ie nog steeds aantoont een bondgenoot te zijn. In deze casus, die nu het belangrijkste issue is, bewijst hij het tegendeel.
Of het nu logisch is of terecht is of niet.
Naomi Klein (boek dubbelganger) die ontdekte dat haar progressieve insteek door een andere naamsgenoot wordt gekopieerd, daarbij subtiel wordt veranderd om haar (Naomi) daarmee in een verwijtend/verwijtbaar daglicht te plaatsen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
Met de volgende doelen:
Zie wikipedia
Ik vind je normaal gesproken best realistisch maar ik weet niet of deze reactie het reageren waard is. Als je alleen al naar maandag kijkt naar de reactie van Trump op dat bestand wat was afgesproken met Europa.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kolder. Europa gezamenlijk moet Rusland makkelijk de baas zijn. Als jij met een groep ruzie krijgt met 1 iemand en een andere vriend van je zegt dan: 'nou gasten, volgens mij moet dit wel lukken' is hij niet ineens geen vriend meer.
Gewoon iemand met prioriteiten en een rationele analyse van de werkelijkheid.
quote:Good meeting with @VP J. D. Vance and Secretary of State @SecRubio in Rome.
During our talks we discussed negotiations in Istanbul to where the Russians sent a low level delegation of non-decision-makers. I reaffirmed that Ukraine is ready to be engaged in real diplomacy and underscored the importance of a full and unconditional ceasefire as soon as possible.
We have also touched upon the need for sanctions against Russia, bilateral trade, defense cooperation, battlefield situation and upcoming prisoners exchange. Pressure is needed against Russia until they are eager to stop the war. And, of course, we talked about our joint steps to achieve a just and durable peace.
Thank you to all American people for the support and leadership in saving lives.
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1924108613213184496
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.quote:
quote:Artikel door admin • 1u •Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn eerste verklaring afgelegd over de Russische voorwaarden voor een vredesakkoord in Oekrane sinds president Donald Trump in het weekend opriep tot beindiging van het ‘bloedbad’.
Dit volgt op directe vredesbesprekingen tussen de twee landen op vrijdag over de Russische invasie van buurland Oekrane, een conflict dat nu al meer dan drie jaar aan de gang is.
Tijdens zijn verkiezingscampagne heeft Trump herhaaldelijk gezegd dat hij de oorlog binnen een dag na zijn aantreden zou beindigen.
Volgens persbureau RBC heeft Poetin gezegd dat het doel van Rusland is om wat hij de onderliggende oorzaken van het conflict in Oekrane noemt weg te nemen en voorwaarden te scheppen voor duurzame vrede.
“Dit resultaat is het wegnemen van de oorzaken van deze crisis, het scheppen van voorwaarden voor langdurige, duurzame vrede en het waarborgen van de veiligheid van de Russische staat, waarbij de belangen van onze bevolking in de gebieden waarover we altijd spreken, waar mensen wonen die Russisch als hun moedertaal beschouwen en Rusland als hun vaderland, worden gewaarborgd”, aldus Poetin volgens het persbureau.
In een bericht op Truth Social op zaterdag heeft Trump een schema bekendgemaakt voor telefoongesprekken met de leiders van Rusland en Oekrane volgende week, met als doel hen aan te sporen tot een definitief akkoord om het conflict te beindigen.
Ach Poetin toch.quote:
Die grote krater na de mislukte lancering was best indrukwekkendquote:Op zondag 18 mei 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.
De oorzaak van deze oorlog zit bij de pyschopaat in het Kremlin tussen de oren. Hoe gaat hij dit probleem oplossen dan?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Altijd verstandig in goed overleg te blijven met de heer Poetin. En de Russische president stelt enkele belangrijke punten dan wel voorwaarden aan de kaak.
Tevens is het zeer wel mogelijk tot vrede te geraken in de regio, en misschien wel in meest duurzame vorm dan ooit werd gedacht, want waar een wil is..
Althans, laten we het vurig hopen!!
Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
https://www.msn.com/nl-nl(...)b75c94a31afd499&ei=7
[..]
Staat niet bij welke voorwaarden.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Altijd verstandig in goed overleg te blijven met de heer Poetin. En de Russische president stelt enkele belangrijke punten dan wel voorwaarden aan de kaak.
Tevens is het zeer wel mogelijk tot vrede te geraken in de regio, en misschien wel in meest duurzame vorm dan ooit werd gedacht, want waar een wil is..
Althans, laten we het vurig hopen!!
Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
https://www.msn.com/nl-nl(...)b75c94a31afd499&ei=7
[..]
Gaat meer om het signaal h. Niet zo zeer de schade.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.
Kwestie van netjes blijven h. Geldt uiteraard ook tijdens het onderhandelen.quote:
Vrees dat het laatste niet zal gebeuren. Poetin stelt best hoge eisen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Staat niet bij welke voorwaarden.
Maar Oekraiene en de EU hebben weinig alternatieven dan daarmee akkoord te gaan denk ik.
He has a strong hand.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:43 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vrees dat het laatste niet zal gebeuren. Poetin stelt best hoge eisen.
That's true!quote:
Geef de Russen wat ze op basis van hun huidige militaire kracht en het beeld op het slagveld zouden kunnen innemen. Niet meer, ook niet minder. Die oblasten zijn grotendeels gefortificeerd , de Russen moeten dat meter voor meter veroveren. Het zijn allemaal branddeuren. Dat slijt je leger enorm.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
Maar stel dat het weer niks wordt, wat gaan we dan doen? Het kabbelt hoe dan ook wel gewoon door.
Je moet niet zo cynisch doen en vertrouwen hebben in de heer Poetin!quote:Op zondag 18 mei 2025 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
Maar stel dat het weer niks wordt, wat gaan we dan doen? Het kabbelt hoe dan ook wel gewoon door.
Zou daar hoogstpersoonlijk best mee akkoord kunnen gaan. Er moet een mogelijkheid, oftewel een uitweg zijn om deze oorlog en het oeverloze bloedvergieten te stoppen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef de Russen wat ze op basis van hun huidige militaire kracht en het beeld op het slagveld zouden kunnen innemen.
Laat ze die prijs maar betalen, het gaat toch zo goed met Rusland.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef de Russen wat ze op basis van hun huidige militaire kracht en het beeld op het slagveld zouden kunnen innemen. Niet meer, ook niet minder. Die oblasten zijn grotendeels gefortificeerd , de Russen moeten dat meter voor meter veroveren. Het zijn allemaal branddeuren. Dat slijt je leger enorm.
Voor Oekraine geldt denk ik dat ze geen enkele offensieve mogelijkheid meer hebben.
wat krijgt Oekraine?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:20 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zou daar hoogstpersoonlijk best mee akkoord kunnen gaan. Er moet een mogelijkheid, oftewel een uitweg zijn om deze oorlog en het oeverloze bloedvergieten te stoppen.
Het is langzamerhand wel de hoogste tijd!
Odessa en Kiev ,quote:
hebben ze alquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 mei 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
In de VS zeggen ze ook steevast: President Putin
Of Mister Putin.
Het is in diplomatie belangrijk om niet te brutaal te worden, wat dat betreft begrijpen de Amerikanen dat beter dan de Europeanen die gewoon Putin roepen.
Ik bedoel, je kunt ze dan nog steeds aanvallen of Moscow Niken. Maar het kost niks meer beleeft te blijven mocht dat toch goed uitkomen in de toekomst.
quote:Op zondag 18 mei 2025 21:36 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, sterren in de diplomatie die Amerikanen.
Super beleeft inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:36 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hij (JD) zegt steeds “mister president” voordat ze gaan schelden.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:36 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Europa leeft nog in een complex dat zij bepaalt wat er gebeurt en hoe.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
In de VS zeggen ze ook steevast: President Putin
Of Mister Putin.
Het is in diplomatie belangrijk om niet te brutaal te worden, wat dat betreft begrijpen de Amerikanen dat beter dan de Europeanen die gewoon Putin roepen.
Ik bedoel, je kunt ze dan nog steeds aanvallen of Moscow Niken. Maar het kost niks meer beleeft te blijven mocht dat toch goed uitkomen in de toekomst.
quote:Zelensky will not give in: Crimea and Donbas are Ukraine, and he will not give up the right to join NATO, - The Sunday Times
quote:President Zelensky, meeting with Rubio and Vance in Rome, wanted to make sure that after the Trump-Putin conversation on Monday, Ukraine would not be given an ultimatum regarding an unacceptable peace — WP, citing an informed US diplomat.
Ja dat is toch niet haalbaar?quote:
NAVO niet in Oek was de oorzaak oa van de inval.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:18 schreef sp3c het volgende:
lidmaatschap van NATO moet minimaal het ding zijn
anders blijf je bang voor de Russen
nou enquote:Op zondag 18 mei 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NAVO niet in Oek was de oorzaak oa van de inval.
Zeker omdat Rusland nog steeds eist dat Oekrane ook hun leger opgeeft lijkt me dat er een ijzersterke veiligheidsgarantie tegenover moet staan die een stuk verder gaan dan de laatste veiligheidsgaranties die ze kregen toen ze hun kernwapens opgaven.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:18 schreef sp3c het volgende:
lidmaatschap van NATO moet minimaal het ding zijn
anders blijf je bang voor de Russen
Daarom dusquote:Op zondag 18 mei 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Russian drones are now striking as far as the Kramatorsk–Dobropillia highway, over 40 km from the front. Ukrainian forces report the use of “mother drones” that release FPVs via fiber-optic cable, EW resistent “Molniya” drones, and a new long-range, possibly self-guided drone called “Tyuvyk.”
Dan stopt het ook gewoon.quote:
Klopt. Of Rusland dat heel Oekraiene inneemt.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:10 schreef Perrin het volgende:
Idd, de snelste weg naar vrede is Oekrane in staat stellen de Russen terug naar Rusland te jagen.
Dat is wat Oekrane altijd al heeft aangegeven. Het is juist het westen wat aanstuurt op “vrede”, niet Rusland, en ook niet Oekrane. Rusland interpreteert deze westerse wens naar vrede logischerwijs als een soort capitulatie, in dat opzicht is de houding van Rusland helemaal niet vreemd. Het is een grote beschamende teken van zwakte.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Of Rusland dat heel Oekraiene inneemt.
Hoe dan ook, als niemand wil onderhandelen dan zal de uitkomst binair zijn.
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is wat Oekrane altijd al heeft aangegeven. Het is juist het westen wat aanstuurt op “vrede”, niet Rusland, en ook niet Oekrane. Rusland interpreteert deze westerse wens naar vrede logischerwijs als een soort capitulatie, in dat opzicht is de houding van Rusland helemaal niet vreemd. Het is een grote beschamende teken van zwakte.
En het is ook al 100x weerlegt dat er ook toen niet met Rusland viel te onderhandelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.
Ik denk dat je wat dat tweede punt wel gelijk kan hebben. Je kunt pas onderhandelen met de Russen als er een militair equilibrium is. En dat is er dus niet gezien de onwelwillende houding vanuit Rusland, en de koortsachtige paniek die wij vernemen uit de media bij Euroepse regeringsleiders.
Ik heb het al 100x gezegd, maar volgens mij waren de akkrs in 03-2022 rijp om te onderhandelen.
Ja maar die koortsachtige paniek leeft dan ook alleen in jouw hoofdquote:Op zondag 18 mei 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.
Ik denk dat je wat dat tweede punt wel gelijk kan hebben. Je kunt pas onderhandelen met de Russen als er een militair equilibrium is. En dat is er dus niet gezien de onwelwillende houding vanuit Rusland, en de koortsachtige paniek die wij vernemen uit de media bij Euroepse regeringsleiders.
Ik heb het al 100x gezegd, maar volgens mij waren de akkrs in 03-2022 rijp om te onderhandelen.
Ik hoop op een lekker offensiefje van Oekrane ergens in de zomer, maar ik vrees dat het voorlopig eerst nog verdedigen blijft op alle fronten.quote:
Russen smullen van oorlog, die stoppen echt niet. Ze gaan door tot het bittere eind en staan vierkant achter Poetin. Dat soort leiders houden ze van.quote:
quote:
Rusland heeft nog veel troepen, maar verder niets.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef de Russen wat ze op basis van hun huidige militaire kracht en het beeld op het slagveld zouden kunnen innemen. Niet meer, ook niet minder. Die oblasten zijn grotendeels gefortificeerd , de Russen moeten dat meter voor meter veroveren. Het zijn allemaal branddeuren. Dat slijt je leger enorm.
Voor Oekraine geldt denk ik dat ze geen enkele offensieve mogelijkheid meer hebben.
Je hoeft van mij niet te reageren, hoor. Je mag je gerust hysterisch blindstaren op retoriek.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind je normaal gesproken best realistisch maar ik weet niet of deze reactie het reageren waard is. Als je alleen al naar maandag kijkt naar de reactie van Trump op dat bestand wat was afgesproken met Europa.
We zitten in het Oekrane topic en niet het NAVOtopic. Op Oekrane vlak wordt Europa gewoon genaaid door Trump.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niet te reageren, hoor. Je mag je gerust hysterisch blindstaren op retoriek.
Zullen we elkaar opnieuw spreken na de navo top? ik zeg dat de uitkomst is dat landen massaal meer gaan investeren in defensie en Trump naar buiten komt en opschept over dat hij dat weer voor elkaar heeft gekregen. Uitkomst: sterker NAVO dan voorheen.
Nee, de arrogantie van Putin is de oorzaak van de inval.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
En het is ook al 100x weerlegt dat er ook toen niet met Rusland viel te onderhandelen.
https://www.themoscowtime(...)goals-reuters-a78787
Er lag een deal tussen de gezant van Rusland met Oekrane en dat is door Poetin afgewezen. Hij wil altijd meer meer meer.
Er speelde wel meer. Dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 19 mei 2025 10:40 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet.
Bevestigd door meerdere onderhandelaars dat de overeenkomst inhoudelijk al klaar was en alleen de handtekeningen nog moesten gezet worden, totdat Boris Johnson uit naam van de Eu en de US de deal tegenhield.
Ik denk dat de Oekrainiers nu nog spijt hebben....
En wat wil je hier nu mee zeggen?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er speelde wel meer. Dit bijvoorbeeld:
Maar gelukkig ziet Poetin er tegenwoordig zo lekker gezond uit.![]()
Dit is ook zo'n standaard zinnetje wat telkens maar wordt opgedreund, zonder verdere onderbouwing of bewijs. Maar h, het zaait weer verwarring en dat is wat jullie willen.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:40 schreef Stopteken het volgende:
[..]
totdat Boris Johnson uit naam van de Eu en de US de deal tegenhield.
Je hoeft natuurlijk niet te onderhandelen maar als je op alle fronten verliest lijkt het mij wel zinvol....quote:Op maandag 19 mei 2025 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
Denken dat je kan onderhandelen met Rusland. Dan zijn er drie smaken:
1 - Je bent kinderlijk naef
2 - Je bent zeldzaam dom
3 - Je krijgt roebels
Jullie?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:51 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit is ook zo'n standaard zinnetje wat telkens maar wordt opgedreund, zonder verdere onderbouwing of bewijs. Maar h, het zaait weer verwarring en dat is wat jullie willen.
Waarom denk je dat dat zinvol is?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:55 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet te onderhandelen maar als je op alle fronten verliest lijkt het mij wel zinvol....
Ik denk niet dat oekraine akkoord was gegaan met complete steden waar rus niet eens in de buurt is weggeven, en andere dingen zoals akkoord gaan met geen leger meer op mogen bouwen, etc.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:40 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet.
Bevestigd door meerdere onderhandelaars dat de overeenkomst inhoudelijk al klaar was en alleen de handtekeningen nog moesten gezet worden, totdat Boris Johnson uit naam van de Eu en de US de deal tegenhield.
Er is genoeg op het internet te vinden hierover.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat oekraine akkoord was gegaan met complete steden waar rus niet eens in de buurt is weggeven, en andere dingen zoals akkoord gaan met geen leger meer op mogen bouwen, etc.
Maar het is wel weer erg wappie, net alsof oekraine geen eigen wil heeft, en natuurlijk precies doet wat johnson wil enzo.
Dat maakt het niet waar.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:03 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Er is genoeg op het internet te vinden hierover.
Nou?quote:Luister heel goed wat Boris Johnson vertelde hierover....
Ja, met een verse account, nog geen 5 uur oud.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
Weer een clown die een al 11111x gevoerde discussie overnieuw wil doen.
Goed punt. Deze dwaas kan je beter gewoon negeren inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
Weer een clown die een al 999999999999999999x gevoerde discussie overnieuw wil doen.
Ja, jullie die de Russen steunen door ongefundeerde beweringen eruit te gooien om verwarring te zaaien. Die jullie.quote:
Oh, dank voor de heads upquote:Op maandag 19 mei 2025 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, met een verse account, nog geen 5 uur oud.
Juist.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed punt. Deze dwaas kan je beter gewoon negeren inderdaad.
Wel moeilijk
Je bedoeld dat wappies zoals jij het zo graag interpreteren.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:12 schreef Stopteken het volgende:
(zelfs als door B. Johnson alles word toegegeven)
Oekraine viel rusland niet binnen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Mag je ook gewoon neutraal zijn op dit forum? Ik zie zowel Rusland als Oekrane als twee corrupte kutlanden. Allebei met hun eigen vuile zaakjes, machtsspelletjes en propaganda. Geen zin om voor een van beiden te juichen want ze deugen allebei voor geen meter.
Dus omdat een land - in jouw boekje - "niet deugt" is het prima wanneer een buurland de boel omtovert tot wat smeulende puinhopen?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Mag je ook gewoon neutraal zijn op dit forum? Ik zie zowel Rusland als Oekrane als twee corrupte kutlanden. Allebei met hun eigen vuile zaakjes, machtsspelletjes en propaganda. Geen zin om voor een van beiden te juichen want ze deugen allebei voor geen meter.
Ik denk zomaar dat je het filmpje niet bekeken heb maar heeee.... toch meteen schelden met wappie...quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat wappies zoals jij het zo graag interpreteren.
Oekraiene en de EU liberalen hebben spijt als haren op hun hoofd. Het akkoord wat er straks komt -als er een akkoord komt- is nog veel slechter. Een ontzettende tragedie voor Oekraine. En dat allemaal om het Poetin een klein beetje lastiger te maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:40 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet.
Ja, ik ga niet voor jou bewijs voor jouw stelling zoeken, nee.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:16 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat je het filmpje niet bekeken heb maar heeee.... toch meteen schelden met wappie...
Dit zijn verschrikkelijke beelden.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er speelde wel meer. Dit bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar gelukkig ziet Poetin er tegenwoordig zo lekker gezond uit.![]()
Bron?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraiene en de EU liberalen hebben spijt als haren op hun hoofd. Het akkoord wat er straks komt -als er een akkoord komt- is nog veel slechter. Een ontzettende tragedie voor Oekraine. En dat allemaal om het Poetin een klein beetje lastiger te maken.
Dat geld voor alle landen in deze wereld.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Bedoelt. Tegenwoordige tijd.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat wappies zoals jij het zo graag interpreteren.
De Russen hebben deze tragedie voor de VN veiligheidsraad gesleept en bewijzen verzameld en gepresenteerd (tot getuigen aan toe) aan de VN leden dat dit opgezet was door Oekraine.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zijn verschrikkelijke beelden.
Maar om deze horreur kun je geen land onnodig lang oorlog laten voeren. De gasten die dit hebben gedaan moeten opgepakt en berecht worden. Volgens mij had Oekraine al een paar van die mongolen te pakken gekregen.
Rusland verliest gewoon oorlogen, zelfs tegen kleinere tegenstanders dan Oekrane.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:01 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Omdat je verliest en in de toekomst nog veel meer gaat verliezen...
Klopt, dat is een feit. Maar het is een kut situatie: Rusland gaat niet stoppen, dat is wel duidelijk. Militair aanvallen is geen optie want dan grijpen ze naar hun kernwapens en ligt de wereld in puin. Sancties lacht Poetin om, die trekt zijn eigen plan. Met Oekrane dat continu wapens krijgt van Duitsland, de VS en anderen kan deze oorlog nog jaren voortslepen. Het is een patstelling waar niemand echt een antwoord op heeft geloof ik.quote:
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Stopteken het volgende:
[..]
De Russen hebben deze tragedie voor de VN veiligheidsraad gesleept en bewijzen verzameld en gepresenteerd (tot getuigen aan toe) aan de VN leden dat dit opgezet was door Oekraine.
Maar uiteraard is dit kompleet dood gezwegen....
Heb je daar bewijs van? Want ik denk namelijk dat dit gedaan is door soldaten van de Russische Federatie. Het Kremlin zal hier ook niet achter staan, maar ze kunnen moeilijk hun soldaten laten vallen dus ontkennen ze deze barbarij.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Stopteken het volgende:
[..]
De Russen hebben deze tragedie voor de VN veiligheidsraad gesleept en bewijzen verzameld en gepresenteerd (tot getuigen aan toe) aan de VN leden dat dit opgezet was door Oekraine.
Stukje 'wtf history'. Halve wereld omvaren om vervolgens keihard in de pan gehakt te worden.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:25 schreef Sabata het volgende:
om toch een heel klein beetje lichtheid in het topic te krijgen, een podcast over maritieme geschiedenis die toevallig in de aanbevelingen opkwam tussen mijn youtube geschiedenis. de slag bij tsushima tussen Japan en tsaristisch Rusland in WO1. of eigenlijk de Monty pyton achtige reis die de Russen moesten afleggen rond halfde wereld waarbij ze vooral last hadden van hun eigen incompetentie. ik heb nog nooit zo luid om een geschiedenis podcast moeten lachen...
Als je zo kinderachtig moet doen laat ik het gewoon staanquote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Extec mag weer flamen. De moderatie vindt dat prima.
Dat is redelijk staande praktijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je zo kinderachtig moet doen laat ik het gewoon staan
Europa moet helemaal niks en oekraine zit waar het zit dankzij Rusland en in mindere mate dankzij zichzelfquote:Op maandag 19 mei 2025 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraine zit mede door Europa (maar zeker ook USA) in een kansloze situatie. Europa zal op enig moment kleur moeten bekennen en dat Oekraiene verliest accepteren.
Dat deden ze ook met MH17. Bewijs overleggen dat Oekraine het was. Maar dat wordt voor kennisneming aangenomen en verder weinig mee gedaan. Want Rusland liegt, en leeft buiten de waarheid.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Ja dat weten we maar je kunt toch proberen niet kinderachtig te doen een keer?quote:
Het leven in Oekraine was echt een stuk beter toen USA niet zat te pushen dat ze bij de NAVO moeten. Sarkozy en Merkel begrepen dat ook en hielden dat tegen. Zijn Sarkozy en Merkel ook al slechte mensen?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa moet helemaal niks en oekraine zit waar het zit dankzij Rusland en in mindere mate dankzij zichzelf
De rest is Fabeltjesland sprookjesbosbullshit
Ik heb het natuurlijk erover dat je flames van Extec laat staan. Hans.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat weten we maar je kunt toch proberen niet kinderachtig te doen een keer?
Het leven was echt een stuk beter toen Rusland niet binnenvielquote:Op maandag 19 mei 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het leven in Oekraine was echt een stuk beter toen USA niet zat te pushen dat ze bij de NAVO moeten. Sarkozy en Merkel begrepen dat ook en hielden dat tegen. Zijn Sarkozy en Merkel ook al slechte mensen?
Gaan de doelpalen weer hoorquote:Op maandag 19 mei 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het leven in Oekraine was echt een stuk beter toen USA niet zat te pushen dat ze bij de NAVO moeten. Sarkozy en Merkel begrepen dat ook en hielden dat tegen. Zijn Sarkozy en Merkel ook al slechte mensen?
Merkel en Sarkozy hielden dit tegen omdat ze de gevoeligheden en de zorgen van de Russen onderkenden.quote:
FTFY.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het leven in Oekraine was echt een stuk beter toen USA niet zat te pushen dat ze bij de NAVO moeten. Sarkozy en Merkel begrepen dat ook en hielden dat tegen. Zijn Sarkozy en Merkel ook al slechte mensen? Rusland nog niet was binnengevallen. Poetin is een slecht mens.
FTFY.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraine zit mede door Europa (maar zeker ook USA) in een kansloze enkel en alleen door Rusland in deze situatie.
Hij zag er toch juist zo gezond uit?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin is zowat letterlijk kaal van al die zorgen.
Uiteindelijk gaat Oekraine dit verliezen ook al sleept het nog jaren voort met wapenleveranties van Europa en de VS. Dus krijgen we Honderdduizenden extra doden, verwoeste steden en een nog grotere puinhoop omdat Europa en het Westen deze oorlog blijven voeden met wapens en retoriek. Niemand wint hier behalve de wapenfabrikanten. Dus wanneer gaan ze eens stoppen met dit zinloze bloedbad te verlengen?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa moet helemaal niks en oekraine zit waar het zit dankzij Rusland en in mindere mate dankzij zichzelf
De rest is Fabeltjesland sprookjesbosbullshit
Hij is afgevallen. Een goed gewicht is belangrijk voor je gezondheid.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij zag er toch juist zo gezond uit?
Die bewijzen zijn gepresenteerd bij de VN en zijn zeer overtuigend.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van? Want ik denk namelijk dat dit gedaan is door soldaten van de Russische Federatie. Het Kremlin zal hier ook niet achter staan, maar ze kunnen moeilijk hun soldaten laten vallen dus ontkennen ze deze barbarij.
Schitterend weer, en typisch, hoe Europa en de VS weer van alles moeten en worden aangewreven en Rusland niet eens genoemd wordt.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat Oekraine dit verliezen ook al sleept het nog jaren voort met wapenleveranties van Europa en de VS. Dus krijgen we Honderdduizenden extra doden, verwoeste steden en een nog grotere puinhoop omdat Europa en het Westen deze oorlog blijven voeden met wapens en retoriek. Niemand wint hier behalve de wapenfabrikanten. Dus wanneer gaan ze eens stoppen met dit zinloze bloedbad te verlengen?
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:39 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Die bewijzen zijn gepresenteerd bij de VN en zijn zeer overtuigend.
Maar dat word uiteraard niet op het dagelijkse nieuws vertoond want we moeten uiteraard geloven dat de Russen medogeloze bloeddorstige barbaren zijn en de Oekrainiers melkwitte lammetjes....
Ik denk dat het best plausibel is dat het Kremlin soms de jongens van het leger niet helemaal in de hand heeft..quote:Op maandag 19 mei 2025 11:39 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Die bewijzen zijn gepresenteerd bij de VN en zijn zeer overtuigend.
Maar dat word uiteraard niet op het dagelijkse nieuws vertoond want we moeten uiteraard geloven dat de Russen medogeloze bloeddorstige barbaren zijn en de Oekrainiers melkwitte lammetjes....
Heb je het over diezelfde russen die tot op de dag voor de invasie bij hoog en laag volhielden dat ze oekraine heus niet binnen gingen vallen?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:39 schreef Stopteken het volgende:
Daar hadden we het namelijk niet ovetquote:Op maandag 19 mei 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Merkel en Sarkozy hielden dit tegen omdat ze de gevoeligheden en de zorgen van de Russen onderkenden.
Heb je deze zin in een vertaalmachine gestopt?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij is afgevallen. Een goed gewicht is belangrijk voor je gezondheid.
Ik heb het woord "zo" niet gebruikt verder. Ik val op vrouwen
De Russen pakken de gebieden die zij op het oog hebben en dan stoppen ze.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat Oekraine dit verliezen ook al sleept het nog jaren voort met wapenleveranties van Europa en de VS. Dus krijgen we Honderdduizenden extra doden, verwoeste steden en een nog grotere puinhoop omdat Europa en het Westen deze oorlog blijven voeden met wapens en retoriek. Niemand wint hier behalve de wapenfabrikanten. Dus wanneer gaan ze eens stoppen met dit zinloze bloedbad te verlengen?
Dat geld voor beide kanten...quote:Op maandag 19 mei 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het best plausibel is dat het Kremlin soms de jongens van het leger niet helemaal in de hand heeft..
Als de GDP negatief wordt, en de inflatie verder stijgt. Als er niet genoeg arbeiders meer zijn om de productie bij te houden, en als ze oude sovietvoorraad er doorheen hebben geschoten. Of als de grote leider er misschien mee ophoudt.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
Dus wanneer gaan ze eens stoppen met dit zinloze bloedbad te verlengen?
Als ze er klaar mee zijn denk ikquote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Waarom moet het westen zich toch altijd overal mee bemoeien? Laat die landen het daar zelf uitvechten dat scheelt een hoop gedoe en geld. laat ze het zelf oplossen, wij hebben hier al genoeg problemen. Altijd maar die drang om overal de neus in te steken levert alleen maar meer ellende op.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:43 schreef Stopteken het volgende:
[..]
De Russen pakken de gebieden die zij op het oog hebben en dan stoppen ze.
Kan de EU en de US de restanten van Oekraine gaan opbouwen.
En als het nog slechter uitvalt dan komen ze bij de EU en kan Nederland wederom de portemonee trekken... oftewel: de gewone man moet betalen voor deze onzin...
Daar zou ik niet zo zeker van zijn gezien de Russische geschiedenis.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Stopteken het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is.
ben jij het ZOA/Schaamlap/Roebelhoer?
Als we zo dachten in de jaren dertig en veertig, scheelde ons dat in ieder geval wat lessen Frans en Nederlands op de basisschool. Dan hoefde we alleen maar Duits te leren en zaten we niet met de voor- en nadelen van een multiculturele samenleving in onze maag.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Waarom moet het westen zich toch altijd overal mee bemoeien? Laat die landen het daar zelf uitvechten dat scheelt een hoop gedoe en geld. laat ze het zelf oplossen, wij hebben hier al genoeg problemen. Altijd maar die drang om overal de neus in te steken levert alleen maar meer ellende op.
Ja weet ik veel. Dacht even dat jij misschien een glazenbol had of zo.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ze er klaar mee zijn denk ik
Hoe moet ik dat nou weten
Waarom zou het onzin zijn?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is.
ben jij het ZOA/Schaamlap/Roebelhoer?
Omdat de Russen het zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:59 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Waarom zou het onzin zijn?
"Omdat de Russen het zeggen".quote:Op maandag 19 mei 2025 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat de Russen het zeggen.
Maar ik zie alweer dat ik gelijk had. Je bent een oude bekende.
Maar van wie ben je nou een kloon?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:04 schreef Stopteken het volgende:
[..]
"Omdat de Russen het zeggen".
Even opsommen wat ik hier zie op Fok.
1) Heel veel anti Ruslandusers die geen enkeletegenspraak wensen
2) Als je wat kritische geluiden laat horen word je volgescholden
3) Alles wat deze groep presenteerd (zelfs zonder bewijs) is waar, en durf niet het tegendeel te bewijzen.
4) Men bekijkt direkt je account en roept wat vage namen om je nog meer zwart te maken.
Wat een fijn forum zeg.... en zo "objectief"....
Van je moeder..... doe eens normaal man...quote:Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar van wie ben je nou een kloon?
quote:Op maandag 19 mei 2025 12:04 schreef Stopteken het volgende:
[..]
1) Heel veel anti Rusland users die geen enkele tegenspraak wensen
3) Alles wat deze groep presenteerd (zelfs zonder bewijs) is waar, en durf niet het tegendeel te bewijzen.
4) Men bekijkt direkt je account en roept wat vage namen om je nog meer zwart te maken.
Kun je nog even op deze reageren, of negeer je dat maar gewoon, want wel zo handig?quote:
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je het over diezelfde russen die tot op de dag voor de invasie bij hoog en laag volhielden dat ze oekraine heus niet binnen gingen vallen?
Die russen?
Je weet dat als je gebanned bent, je niet meer mag posten?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Van je moeder..... doe eens normaal man...
Je laat alleen geen kritische geluiden horen je praat alleen de Kremlin talking points na van 2022.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:04 schreef Stopteken het volgende:
[..]
1) Heel veel anti Rusland users die geen enkele tegenspraak wensen
Geef maar een linkje wat bewijst wat je zegt.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je nog even op deze reageren, of negeer je dat maar gewoon, want wel zo handig?
[..]
Dat zijn voorwaarden voor elk forum vermoed ik...quote:Op maandag 19 mei 2025 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat als je gebanned bent, je niet meer mag posten?
Ook niet met een nieuwe account?
Sorry,quote:Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Geef maar een linkje wat bewijst wat je zegt.
Dan zijn we klaar....quote:Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je laat alleen geen kritische geluiden horen je praat alleen de Kremlin talking points na van 2022.
Zodadelijk ga je ook weer over een Oekrainese SU24 beginnen die MH17 heeft neergeschoten.
Je komt ook niet met bewijs.
Of wil je nou gaan vertellen dat rus gewoon duidelijk van te voren aangaf: ja, wij gaan binnenkort oekraine binnenvallen....?quote:
Ja doei.... wat een kromme nonsens... hier ben ik dus ook wel klaar mee...quote:Op maandag 19 mei 2025 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of wil je nou gaan vertellen dat rus gewoon duidelijk van te voren aangaf: ja, wij gaan binnenkort oekraine binnenvallen....?
Ok doeiquote:Op maandag 19 mei 2025 12:20 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Ja doei.... wat een kromme nonsens... hier ben ik dus ook wel klaar mee...
Mooi doei en op naar BNW.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Members of the Russian government, including Putin, repeatedly denied having plans to attack or invade Ukraine, issuing denials up until the day before the invasion. While Russian troops massed on Ukraine's borders, Russia's proxy forces launched thousands of attacks on Ukrainian troops in the Donbas.
Ongeveer elke link in de OP heeft het ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
The West has said Russia is likely to invade Ukraine soon but Vladimir Putin denies this, saying he is just carrying out planned military exercises.
Russian President Vladimir Putin denies that Russia is planning to invade. ...
Russia denies looking for pretext to invade Ukraine. Russia denies ... Ukraine in what the West fears might be a prelude to an invasion.
Kremlin spokesperson Dmitry Peskov dismissed Western media reports that Moscow has intentions to invade Ukraine as a “hollow and unfounded ...
En zo kan ik serieus nog uren doorgaan.
Ja Poetin liegt. Wij ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
The West has said Russia is likely to invade Ukraine soon but Vladimir Putin denies this, saying he is just carrying out planned military exercises.
Russian President Vladimir Putin denies that Russia is planning to invade. ...
Russia denies looking for pretext to invade Ukraine. Russia denies ... Ukraine in what the West fears might be a prelude to an invasion.
Kremlin spokesperson Dmitry Peskov dismissed Western media reports that Moscow has intentions to invade Ukraine as a “hollow and unfounded ...
En zo kan ik serieus nog uren doorgaan.
Echt? Na al die tijd die je hier al in dit topic zit?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zouden geen stap uitbreiden naar het Oosten hebben wij Gorbatsjov beloofd.
a) Niet waar, zoals je weet.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja Poetin liegt. Wij ook.
Jefrey Sachs zegt het ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Echt? Na al die tijd die je hier al in dit topic zit?
Het is 'm pas 2 miljoen keer duidelijk gemaakt, maar hij blijft het proberen.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Echt? Na al die tijd die je hier al in dit topic zit?
Je bent een leugenaar die iets nuttigs moet gaan doen met zijn leven.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
@Stoptekenquote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is letterlijk n groot argumentum ad nauseam geworden. Ik heb het opgegeven ik ga wel naar topics die wel leuk zijn of berhaupt iets anders doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:41 schreef zuchtje het volgende:
[..]
@:stopteken
Hier heb je nog zo'n voorbeeld van een post wat de kwaliteit van dit forum naar beneden haalt. Deze user is al tich keren gewezen op zijn matig-onderbouwde argumenten, maar blijft dit punt telkens toch herhalen.
Dan hoor je het doffe geluid van een tiental facepalms. En, als je goed luistert, een geniepig gegniffel.
https://www.politico.com/(...)y-on-monday-00355424quote:“HOPEFULLY IT WILL BE A PRODUCTIVE DAY, A CEASEFIRE WILL TAKE PLACE, AND THIS VERY VIOLENT WAR, A WAR THAT SHOULD HAVE NEVER HAPPENED, WILL END,” Trump wrote on Truth Social on Saturday.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
Het zou voor alles en iedereen mooi en niet in allerlaatste plaats vruchtbaar zijn wanneer dit leidt tot 'zeer productieve ontwikkelingen' in de regio.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://www.politico.com/(...)y-on-monday-00355424
Gelukkig is het klaar na vanavond
Lolquote:Op maandag 19 mei 2025 12:51 schreef oheng het volgende:
[url=https://kyivindependent.com/australia-sending-retired-abrams-tanks-to-ukraine-despite-us-objections-media-reports/#amp_tf=From%20%251%24s&aoh=17476366285797&csi=0&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&share=https%3A%2F%2Fkyivindependent.com%2Faustralia-sending-retired-abrams-tanks-to-ukraine-despite-us-objections-media-reports%2F]Australie mag zijn/haar/het Abrams tanks sturen[/url].
Blijft natuurlijk de vraag hoe effectief/bruikbaar deze tanks zullen zijn. Misschien zijn de 400 M113's van Itali nuttiger?
Je lijkt je link op te halen nav een google search. Kopieer gewoon de link van de pagina zelf.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie bovenmatig onbehulpzaam. Ik gebruik wel een linkverkleiner.
Gelul.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets blijft beter dan niets natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:51 schreef oheng het volgende:
Australie mag zijn/haar/het Abrams tanks sturen.
Blijft natuurlijk de vraag hoe effectief/bruikbaar deze tanks zullen zijn. Misschien zijn de 400 M113's van Itali nuttiger?
Edit: linkverkleiner gebruikt.
Ieuw ik heb per ongeluk Google gebruikt.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je lijkt je link op te halen nav een google search. Kopieer gewoon de link van de pagina zelf.
A'la:
Australie mag zijn/haar/het Abrams tanks sturen
En toch blijven mensen die idioot maar quoten en erop reageren. Negeer/block die knakker gewoon.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:41 schreef zuchtje het volgende:
[..]
@:stopteken
Hier heb je nog zo'n voorbeeld van een post wat de kwaliteit van dit forum naar beneden haalt. Deze user is al tich keren gewezen op zijn matig-onderbouwde argumenten, maar blijft dit punt telkens toch herhalen.
Dan hoor je het doffe geluid van een tiental facepalms. En, als je goed luistert, een geniepig gegniffel.
Zijn niet echt gezellige teambuildings uitjesquote:Op maandag 19 mei 2025 12:47 schreef oheng het volgende:
Toch weer een paar opzienbarende gebeurtenissen in het russische "leger" de afgelopen week.
Deze Geenstijl post somt het allemaal op. Rus soldaten begraven tot hun nek, onderlinge gevechten tot de dood (?), en meer.
Hier een eenzame rus die ten aanval gaat op een onewheel (?)
En dan de vele, vele gebruikelijke zelfmoorden, gefilmd door Oekrainsche drones. Zal ik niet posten.
quote:Op maandag 19 mei 2025 12:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Dit is wel een realistisch beeld van de oorlog, geen idee of ik dit mag plaatsen, iig geen bloed, wel mensen die worden afgeknald.Deze beelden komen mij bekend voor, zijn volgens mij van 1-2 jaar geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso zijn iig de Oekrainers overgestapt naar het bijna exclusief gebruik van drones, dus dit soort beelden zijn zeldzaam geworden.
Niet helemaal.quote:
Ja hoor, er is helemaal nooit beloofd aan Gorbatsjov dat de NATO niet zou opschuiven naar het Oosten. James Baker, de toenmalige minister van BZ onder Bush heeft alleen beloofd geen NATOtroepen te stationeren op het grondgebied van de voormalige DDR.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Een verhaal heeft vaak twee of meerdere kanten, hier dus ook.
Het binnenvallen van Oekrane in maart 2022 was uiteraard een extreme keuze van Poetin. En het moorden en zulks door legereenheden gedurende de strijd valt natuurlijk never nooit goed te praten.
Schuldigen daaraan moeten uiteraard zwaar worden gestraft!
Overigens deze link moet in de op aangepast worden:quote:Op maandag 19 mei 2025 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ongeveer elke link in de OP heeft het ook.
Beetje nutteloos als je geen mensen heb om die dingen te besturen.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Iets blijft beter dan niets natuurlijk.
Ik snap die opmerking van die Amerikanen niet dat ze zich afvragen hoeveel nut die oude tanks hebben. Stuur dan verdomme beter spul die kant op.
De doodstraf voor die Russische soldaten aan het front is schering en inslag, uitgevoerd met AFU-drones, dus zolang men geen vrede maakt worden ze hard bestraft. Beter nog zou meer wapens en munitie leveren zijn zodat ze misschien doorkrijgen dat het een slecht idee is burgers te doden. De Oekraense geheime dienst maakt daarnaast regelmatig hogere Russen en collaborateurs dood met aanslagen.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:
Schuldigen daaraan moeten uiteraard zwaar worden gestraft!
Dat is een leugen.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:12 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Die keuze maakte hij nadat het bekend werd dat de Oekrainiers een enorm offensief zouden ontketenen tegen de bewoners van de Donbass.
Daarop volgde dat ouderen, vrouwen en kinderen werden geevacueerd.
De 23ste februari 2022 lanceerde Oekraine een medogeloos bombardement op Donbass steden en frontlinie.
Die dag daarop rolden de Russische tanks de Donbass binnen.
quote:Op maandag 19 mei 2025 13:54 schreef sp3c het volgende:
Daar gaat de minister van BZ van de VS alleen totaal niet over
Daarnaast is de Navo nopit geheimzinnig geweest ovet het open deur beleid dus waarom deze onzin iedere keer terugkomt weet ik niet hoor
Straffen ja, het is m.i. verder prima wanneer de Oekranse geheime dienst haar steentje bijdraagt op deze manier.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De doodstraf voor die Russische soldaten aan het front is schering en inslag, uitgevoerd met AFU-drones, dus zolang men geen vrede maakt worden ze hard bestraft. Beter nog zou meer wapens en munitie leveren zijn zodat ze misschien doorkrijgen dat het een slecht idee is burgers te doden. De Oekraense geheime dienst maakt daarnaast regelmatig hogere Russen en collaborateurs dood met aanslagen.
Sluit je vrede komen die Russen met hun moordpartijen weg. Dat wil je toch niet?
Ik weet het welquote:Op maandag 19 mei 2025 13:54 schreef sp3c het volgende:
Daar gaat de minister van BZ van de VS alleen totaal niet over
Daarnaast is de Navo nopit geheimzinnig geweest ovet het open deur beleid dus waarom deze onzin iedere keer terugkomt weet ik niet hoor
WIlt u geen echte vrede, dat kan alleen als Rusland zich terug trekt uit Oekraine en zijn russische inwoners meeneemt terug naar Rusland.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Straffen ja, het is m.i. verder prima wanneer de Oekranse geheime dienst haar steentje bijdraagt op deze manier.
Bedoelde eigenlijk ook de Russische federatie, omdat niet Poetin zelf maar plaatselijke legereenheden en hun moordlustige sujetten die ertussen zitten daar flink tekeer gingen.
Wilt u daar zelf geen vrede zien ontstaan en de gevechtshandelingen tussen rusland en Oekrane door laten gaan, met als gevolg nog veel meer doden en oorlogsgehandicapten soms letterlijk en figuurlijk op alle fronten?![]()
Vreemd wel.
You know nothingquote:
Jan Sneeuw.quote:
Ligt aan het bedragquote:
Wij Nederlanders hebben een 80 jarige oorlog gewonnen en onze onafhankelijkheid gewonnen en de start gemaakt van de internationale liberale wereld zoals wij die nu kennen. Ons land was de eerste! Dus 3 jaar, is peanuts.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat hij schetst lijkt erg veel hierop: https://en.wikipedia.org/wiki/Gleiwitz_incident .quote:Op maandag 19 mei 2025 14:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is een leugen.
Wat wl gebeurde, is dat op 21 februari rusland de russische marionetten regeringen van Luhansk en Donetsk erkende. Dit ter voorbereiding van de "casus belli".
Leslie NielsenGODquote:Op maandag 19 mei 2025 14:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Maybe this will refresh your memory"
[ afbeelding ]
Waarom zou Rusland die gebieden die ze willen niet kunnen vasthouden en verdedigen tegen een Oekrainische aanval?quote:Op maandag 19 mei 2025 14:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
WIlt u geen echte vrede, dat kan alleen als Rusland zich terug trekt uit Oekraine en zijn russische inwoners meeneemt terug naar Rusland.
Denk dat dan alleen er echt vrede gaat ontstaan. Want rusland kan niet alleen de gebieden bezet houden, ze hebben meer nodig omdat ze bang zullen blijven dat Oekraine uiteindelijk terug zal slaan (vandaar ook de wens van Rusland dat Oekraine geen eigen leger heeft).
Dus zolang Rusland denkt of kan denken dat Oekraine terug kan slaan, dan kan er toch geen vrede komen?
Wat doet Poetin eigenlijk tegen die eenheden die zonder toestemming burgers doden? En indien niets, waarom?quote:Op maandag 19 mei 2025 14:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Straffen ja, het is m.i. verder prima wanneer de Oekranse geheime dienst haar steentje bijdraagt op deze manier.
Bedoelde eigenlijk ook de Russische federatie, omdat niet Poetin zelf maar plaatselijke legereenheden en hun moordlustige sujetten die ertussen zitten daar flink tekeer gingen.
Wilt u daar zelf geen vrede zien ontstaan en de gevechtshandelingen tussen rusland en Oekrane door laten gaan, met als gevolg nog veel meer doden en oorlogsgehandicapten soms letterlijk en figuurlijk op alle fronten?![]()
Vreemd wel.
Omdat langzaamaan de economie door het putje gaat.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:17 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland die gebieden die ze willen niet kunnen vasthouden en verdedigen tegen een Oekrainische aanval?
Soldaten zat.
En deze regios hebben ook hun eigen legers.
Of denk je dat de Eu zich hier in gaat mengen?
Ja laat dat maar aan Ursula en haar Brusselse lichtgewichten over....quote:Op maandag 19 mei 2025 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat langzaamaan de economie door het putje gaat.
Op uw vrij terechte vraag zou hoe dan ook best een antwoord schuldig mogen blijven.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat doet Poetin eigenlijk tegen die eenheden die zonder toestemming burgers doden? En indien niets, waarom?
Quequote:Op maandag 19 mei 2025 15:33 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Ja laat dat maar aan Ursula en haar Brusselse lichtgewichten over....
Ik denk ook dat voorlopig, op korte termijn, het voordeel nog bij Rusland ligt, maar op langere termijn gaan ze het afleggen tegen de economie van de EU (en evt de VS) , die enorm veel groter is.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat langzaamaan de economie door het putje gaat.
Waarom zou die vraag niet beantwoord hoeven te worden? Het lijkt me een zeer belangrijke vraag.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Op uw vrij terechte vraag zou hoe dan ook best een antwoord schuldig mogen blijven.
Kun je deze wartaal in het Nederlands vertalen?quote:Ware het niet dat werkelijk niemand dit tot nig toe daadwerkelijk kan verifiren, maar dat betekent m.i. dan niet dat wangedrag en moord door bepaalde sujetten onder legereenheden ook in de pijplijn lagen voor het bereiken van de heer Poetins doeleinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |