SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Trump belt maandag met Poetin en overlegt daarna met Zelenski: 'Gruwelijke oorlog zal eindigen'
Donald Trump gaat maandagochtend om 10.00 uur lokale tijd telefonisch overleg hebben met de Russische president Vladimir Poetin.
Dat kondigt hij aan op zijn sociale medium Truth Social. "
We gaan het hebben over het beindigen van het bloedbad waardoor meer dan 5000 Russische en Oekraense soldaten elke week sterven, en over handel."
Daarna volgt een gesprek tussen Trump en de Oekraense president Volodimir Zelenski, kondigt de Amerikaanse president nog aan.
"En dan met verschillende mensen van de NAVO.
Hopelijk wordt het een productieve dag.
Er zal een staakt-het-vuren komen en de gruwelijke oorlog, die er nooit had mogen komen, zal eindigen."
Eerder had Trump al verklaard dat hij zo snel mogelijk Poetin zou ontmoeten "zodra dat mogelijk is te organiseren".
Er waren de afgelopen dagen voortdurend speculaties over de mogelijke aanwezigheid van zowel Trump als Poetin bij de rechtstreekse vredesonderhandelingen tussen Oekrane en Rusland in het Turkse Istanbul. Uiteindelijk kwamen ze allebei niet.
Vooral voor India en China is het een prima scenario. Relatief goedkope energie en verbetering van de concurrentiekracht t.o.v. Europa.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook. Maar er zijn maar een paar landen die er echt geharnast in zitten zoals NL, Denmarken, Finland, Duitsland, Frankrijk, UK. Een heel klein deel van de wereldbevolking.
Landen als China, India, NK zien dit als hun kans om de macht van het Westen defnitief te breken. En de rest van de wereld aanschouwt het alleen maar.
Ah, die discussie die je hard hebt verloren, en ondertussen ga je vrolijk verder met je pro Russische onzin. Erg vreemd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die moeite bespaar ik mijzelf. Deze discussie is onlangs nog gevoerd. We komen er niet uit, maar wat mij betreft zijn het wees kinderen die ongetwijfeld weer teruggaan naar oekraine.
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ze snoepen ook van twee walletjes. Ik zie het nog wel gebeuren dat om die reden de handelsbetrekking na de oorlog wel weer snel herstellen. Kost Rusland geld, ons geld, en China en India groeien hierdoor.
wat?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!
Waarom is mijn laatste reactie weg rond het onderwerp dat Rusland Oekraense kinderen ontvoerd heeft naar Rusland? Het lijkt me voor de discussie wel handig als we feiten en meningen wat gescheiden houden. En deze ontvoeringen zijn feitelijk vastgesteld…quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja China en India gaan wel ff de banden aanhalen als de vermadelijde EU daarmee kunnen dwarsbomen!
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
LIVE | Trump belt maandag met Poetin en overlegt daarna met Zelenski: 'Gruwelijke oorlog zal eindigen'
https://www.telegraaf.nl/(...)-oorlog-zal-eindigen
[..]
Omdat die originele post (waar jij op reageerde) ook weg is, precies om die reden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom is mijn laatste reactie weg rond het onderwerp dat Rusland Oekraense kinderen ontvoerd heeft naar Rusland? Het lijkt me voor de discussie wel handig als we feiten en meningen wat gescheiden houden. En deze ontvoeringen zijn feitelijk vastgesteld…
Dat je er geen pepernoot van snapt piem.quote:
Dat weet je nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.
Of Zelensky even wil gaan toegeven aan een lijstje eisen of wil hij soms dat het door gaat....
Dat gevoel kreeg ik bij die post.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat je er geen pepernoot van snapt piem.
Ik hou me inderdaad bewust ver weg van dit topic, soms kan ik het echter niet na laten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel kreeg ik bij die post.
Misschien weet jij er ook wel veel meer van. Alleen weet jij dat nogal goed te verbergen.
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat daar uit gaat komen kunnen we wel alvast in gaan vullen.
Of Zelensky even wil gaan toegeven aan een lijstje eisen of wil hij soms dat het door gaat....
Stiekem vind jij mijn posts best leuk en nog educatief ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hou me inderdaad bewust ver weg van dit topic, soms kan ik het echter niet na laten.
Dat zeg ik, hij moet zo langzamerhand gaan kiezen. Hij wil namelijk wel heel graag de man zijn die het probleem opgelost krijgt. Dat, of hij trekt zijn handen er helemaal van af.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.
Wortel is dat gelul over handel en de stok zijn sancties en/of intensievere hulp aan Oekraine.
Tja, we zullen zien. Het zal me erg verbazen als Trump inderdaad de druk op gaat voeren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat Trump bereid is om de druk op te voeren hij gaat wortel en stok er in.
Wortel is dat gelul over handel en de stok zijn sancties en/of intensievere hulp aan Oekraine.
Goede propaganda is nooit een leugen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
In het vorige topic, ging het over wel of niet trollen van Rusland. Er is dus blijkbaar een trolnetwerk actief genaamd: Doppelganger:
Met de volgende doelen:
The aim is to serve the Kremlin's narrative, primarily to weaken Western support for Ukraine. The narrative favors four themes (messages):
Sanctions against Russia are inefficient
Westerners are Russophobic
The Ukrainian army is barbaric and made up of neo-Nazis
Ukrainian refugees are a burden on European countries[4]
Zie wikipedia
Waar doet dit ons toech aandenken?
Ik denk dat die 4 thema's op een bepaald moment opgetekend zijn. Maar ze bedenken in st. pete's ook genoeg nieuwe, of recyclen er.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
In het vorige topic, ging het over wel of niet trollen van Rusland. Er is dus blijkbaar een trolnetwerk actief genaamd: Doppelganger:
Met de volgende doelen:
The aim is to serve the Kremlin's narrative, primarily to weaken Western support for Ukraine. The narrative favors four themes (messages):
Zie wikipedia
Kreeg je nog antwoord?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag hem nu of ie ook het leger in moet of vrienden heeft die dat moeten en wat hij van het regime vind.
Wat zei je?quote:Iemand op Instagram DM'de me uit Rusland omdat hij wou weten hoe wij over Russen dachten.
Misschien kun je even in de posthistorie van spicymchaggis kijken voor leuke antwoorden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Sprak met iemand uit Siberi en hij zei dat ze behalve boodschappen en langzamer internet eigenlijk niet echt wat merken van de sancties. Ik vraag hem nu of ie ook het leger in moet of vrienden heeft die dat moeten en wat hij van het regime vind.
Iemand op Instagram DM'de me uit Rusland omdat hij wou weten hoe wij over Russen dachten. Voor de rest vind ie het helemaal triest wat er gebeurd omdat het een broedervolk is.
Heb nog geen antwoord. Verder ging het gewoon over normale dingen in het dagelijks leven, wat ik deed, wat hij deed, etc. Ik had gezegd dat het staat Rusland/ het Poetin regime niet hetzelfde is als de doodgewone Russische inwoner. Maar verder nog niet veel over de oorlog gepraat. Ik wacht op antwoord.quote:
Ik had aan het begin van de oorlog discussie met een telecoms engineer. Die voorspelde dit.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Langzamer internet had ik nou niet verwacht.
Ik denk dat hij niet gaat kiezen. Hij kijkt vanaf de zijkant welke kant het opgaat en zet daarna in op de sterkste en pakt het meest van de zwakste.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik, hij moet zo langzamerhand gaan kiezen. Hij wil namelijk wel heel graag de man zijn die het probleem opgelost krijgt. Dat, of hij trekt zijn handen er helemaal van af.
quote:Artikel door RTL Nieuws • 3u •Trump: maandag telefoongesprek met Poetin voor 'einde bloedige oorlog'
Editorial / AP
De Amerikaanse president Donald Trump belt maandag met de Russische president Vladimir Poetin. Dat meldde Trump zojuist op zijn eigen sociale medium Truth Social.
Trump belt Poetin maandagochtend 10.00 uur Amerikaanse tijd, dat is om 16.00 uur Nederlandse tijd. Daarna belt hij met de Oekraense president Zelensky en daarna, samen met Zelensky, met meerdere vertegenwoordigers van de NAVO.
In de telefoongesprekken zal het logischerwijs vooral over de oorlog tussen Rusland en Oekrane gaan, zei Trump. Maar ook wil hij spreken over handel. "Hopelijk wordt het een productieve dag waarin we een staakt-het-vuren realiseren en een einde maken aan een erg bloedige oorlog die nooit had plaats moeten vinden."
Het is de tweede keer in korte tijd dat Poetin en Trump bellen. In maart spraken de twee wereldleiders elkaar ook. In een urenlang gesprek kwamen de twee overeen dat de oorlog moest eindigen met een 'duurzame vrede'.
Gevangenenruil
Eerder deze week zouden Poetin en Zelensky direct met elkaar spreken in de Turkse stad Istanbul. Zelensky reisde wel naar Turkije, maar eerst naar hoofdstad Ankara om de Turkse president Erdogan te ontmoeten. Daarop besloot Poetin niet af te reizen naar Istanbul.
Gisteren spraken uiteindelijk wel afvaardigingen van beide landen met elkaar. Zij kwamen een gevangenenruil overeen.
NAVO-baas Mark Rutte ging kortgeleden op bezoek bij Donald Trump, dat zie je in onderstaande video:
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:32 schreef Scjvb het volgende:
Nou hup Donald Trump, nu snel praten met Poetin!
Hoewel niet te hard van stapel moeten lopen, reeds overeengekomen gevangenenruil kan nu al een begin zijn in opmaat naar duurzame vrede. Tenminste, laten we het allemaal hopen!
Trump: maandag telefoongesprek met Poetin voor 'einde bloedige oorlog'
https://www.msn.com/nl-nl(...)0dd4500098e4bd&ei=23
[..]
Vrees stiekem toch dat 'ie zich straks terugtrekt. Zelensky zal vast geen voor Oekrane 'onaanvaardbare' concessies willen doen in de zin van grondgebied afstaan aan de Russen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!
Gewoon uitvechten tot het bittere einde wordt het dan. Of er moet een wapenstilstand a la Noord en Zuid Korea komen, wat experts ook denken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vrees stiekem toch dat 'ie zich straks terugtrekt. Zelensky zal vast geen voor Oekrane 'onaanvaardbare' concessies willen doen in de zin van grondgebied afstaan aan de Russen.
Europa zelf zal gezamenlijk en verenigd aan de bak moeten tegen de Russische dreiging!
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:52 schreef Scjvb het volgende:
Europa zelf zal gezamenlijk en verenigd aan de bak moeten tegen de Russische dreiging!
Ja, het kan natuurlijk nooit kwaad om voor te bereiden op 'mogelijkheden'.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:08 schreef ExTec het volgende:
Ik ben tot tranen geroerd. Ik wist niet dat je het in je had.
De uitdaging is eerder om Poetin enige concessies te laten doen. Vooralsnog eisen de Russen meer grondgebied dan dat ze tot nu toe in handen hebben..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De uitdaging voor hem wordt Zelensky te overtuigen extra consessies te doen, of hij trekt zich eindelijk eens terug, wat hij al veel eerder had moeten doen, uit die onderhandelingen!
Weet je nog toen je je afvroeg waarom mensen Oekranse kinderen zouden ontvoeren?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
Rutte in 11-2025: de Oekrainers hebben zich dapper verweerd tegen de Russische agressie. Dat Rusland heeft gewonnen doet daarmee niks af aan de heldhaftigheid van de Oekraieners. De Russen hebben enorme verliezen geleden.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Fox News en Chairman Emeritus of the House Foreign Affairs Committee Michael McCaul, R-Texas dan:
https://www.foxnews.com/video/6346442288112
https://www.foxnews.com/p(...)s-ukrainian-children
Rusland wint nietsquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
Rutte in 11-2025: de Oekrainers hebben zich dapper verweerd tegen de Russische agressie. Dat Rusland heeft gewonnen doet daarmee niks af aan de heldhaftigheid van de Oekraieners. De Russen hebben enorme verliezen geleden.
quote:De Amerikaanse president Donald Trump gaat maandag met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin praten over de beindiging van de oorlog in Oekrane.
Daarna zal Trump de Oekraense president Volodymyr Zelensky en verschillende NAVO-leiders spreken.
"Een einde aan het bloedbad waarbij wekelijks gemiddeld meer dan vijfduizend Russische en Oekraense militairen omkomen" is volgens Trump het onderwerp van zijn gesprek met Poetin.
De Amerikaanse president hoopt op een "productieve dag" met een staakt-het-vuren als resultaat, meldt hij zaterdag op zijn sociale platform Truth Social.
Een dag eerder ontmoetten delegaties van Rusland en Oekrane elkaar in de Turkse stad Istanboel. Het was de eerste keer in drie jaar tijd dat de landen rechtstreeks met elkaar onderhandelden.
In elk geval wil ik je een compliment maken dat je iets posts dat niet perse bij jou gebruikelijke posts past. Maar kop op, we wisten al dat die 2a6 niet zo gewaardeerd werden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://militaryland.net/(...)a-commander-resigns/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat gebeurt al. Even geduld.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
Nu moet Poetin wel om denk ik. Anders stort Rusland in.
quote:Estonia Defence Minister Hanno Pevkur:
"Over 60% of Russian oil transport goes through the Baltic Sea. Russia has 500 shadow fleet vessels in play. If we control the shadow fleet, we have a huge impact."
Volgens Oekranse bronnen is er nog tussen de 10-20 km2 in handen, Rusland heeft nu ongeveer 90km2 van de Sumy oblast in handen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:07 schreef AFA2022 het volgende:
Iemand enig idee of de Oekrainers al Koersk uitgeschopt zijn?
Ahh ok dankjewel. Wel raar dat het de Russen niet lukt om de Oekrainers daar eruit te trappen.quote:Op zondag 18 mei 2025 06:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Volgens Oekranse bronnen is er nog tussen de 10-20 km2 in handen, Rusland heeft nu ongeveer 90km2 van de Sumy oblast in handen.
Nou ja, echt grote voortgang boeken lukte de Russen alleen in de eerste weken van de invasie. Daarna was het overal marginaal. Dus heel raar is het nietquote:Op zondag 18 mei 2025 07:35 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ahh ok dankjewel. Wel raar dat het de Russen niet lukt om de Oekrainers daar eruit te trappen.
Die Esten durven wel om Rusland zo voortdurend te irriteren terwijl ze praktisch onverdedigbaar langs dat grote land liggen.quote:
Even benieuwd naar jouw mening.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Esten durven wel om Rusland zo voortdurend te irriteren terwijl ze praktisch onverdedigbaar langs dat grote land liggen.
Ja, dat hoeft zich helemaal niet te beperken tot het Baltische Frontquote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even benieuwd naar jouw mening.
De Baltische staten zijn idd slecht verdigbaar vanwege logistieke redenen.
Mocht Rusland de Baltische staten aanvallen zou het dan een optie zijn om met NAVO landen een ander front te openen zodat Rusland troepen uit de Baltische staten weg moet trekken?
Ik weet niet of Oek accepteert dat hij zich zo openlijk uit over de moeilijkheden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://militaryland.net/(...)a-commander-resigns/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou lekker makkelijk zijn, hier zijn we (de EU) nog lang niet klaar mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland wint niets
russen zullen nog veel meer verliezen als ze NATO tegenkomen
Rusland krimpt al 50 jaar , zowel in aantal als in GDP, dat gaat door tot de allerlaatste rus
[..]
Baltics zitten momenteel vol met NATO soldaten ook van Nederlandquote:Op zondag 18 mei 2025 09:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even benieuwd naar jouw mening.
De Baltische staten zijn idd slecht verdigbaar vanwege logistieke redenen.
Mocht Rusland de Baltische staten aanvallen zou het dan een optie zijn om met NAVO landen een ander front te openen zodat Rusland troepen uit de Baltische staten weg moet trekken?
Haha.nee.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Baltics zitten momenteel vol met NATO soldaten ook van Nederland
Als Poetin rare ideen krijgt dan heeft ie overal oorlog
nee dat zal die ouwe gek niet doenquote:
quote:Unofficial sources close to the Polish Ministry of Defense told PAP that the operation involves redeploying additional military helicopters from other regions to bases near the Baltic Sea and the Russian exclave of Kaliningrad.
"We are so mobilized and well-organized that we can launch this deterrence and patrol mission on very short notice," Kosiniak-Kamysz said
Jij ziet NAVO Rusland aanvallen?quote:Op zondag 18 mei 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat hoeft zich helemaal niet te beperken tot het Baltische Front
Binnenkort verkiezingen in Polen. Wat zijn de standpunten hieromtrent van die rechtse partij?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat zal die ouwe gek niet doen
https://english.nv.ua/rus(...)ations-50511178.html
[..]
Volgens mij zijn ze collectief vrij anti-Russisch in Polen. En het betreft presidentsverkiezingen, die heeft maar beperkte macht en de rechtse kandidaat heeft wat schandalen aan zijn broek.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Binnenkort verkiezingen in Polen. Wat zijn de standpunten hieromtrent van die rechtse partij?
Ja ik lees het. Eigenlijk allemaal voor sterke defensie, kritisch op Rusland. Verschil is alleen dat Nawrocki van mening is dat de EU vooral zich bezig moet blijven houden met economie, en dat we de VS als een goede bondgenoot moeten blijven zien. Terwijl Tusk en de mensen om hem heen vinden dat de EU zich ook meer moet richten op militair gebied.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze collectief vrij anti-Russisch in Polen. En het betreft presidentsverkiezingen, die heeft maar beperkte macht en de rechtse kandidaat heeft wat schandalen aan zijn broek.
Overigens heeft Polen nu ook een president vanuit PiS en is juist de kandidaat die regeringsgezind is favoriet.
Die twee punten hoeven elkaar niet uit te sluiten. Onder Trump blijkt de VS geen bijster betrouwbare bondgenoot. Dan kan een zelfbewuster Europa echt geen kwaad. Maar dat kan gewoon naast het bondgenootschap met de VS.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja ik lees het. Eigenlijk allemaal voor sterke defensie, kritisch op Rusland. Verschil is alleen dat Nawrocki van mening is dat de EU vooral zich bezig moet blijven houden met economie, en dat we de VS als een goede bondgenoot moeten blijven zien. Terwijl Tusk en de mensen om hem heen vinden dat de EU zich ook meer moet richten op militair gebied.
Ben het eigenlijk wel eens met Nawrocki. De band met de VS blijft essentieel.
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die twee punten hoeven elkaar niet uit te sluiten. Onder Trump blijkt de VS geen bijster betrouwbare bondgenoot. Dan kan een zelfbewuster Europa echt geen kwaad. Maar dat kan gewoon naast het bondgenootschap met de VS.
Gelukkig heeft de Poolse president daar ook maar heel beperkt invloed op.
Bedenk eens in welk topic je zit en of Trump achter Europa staat of niet. Los van retoriek.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.
We focussen veel te veel op gelul, in plaats wat er in praktijk aan het gebeuren is. De uitkomst van de NAVO top gaat zijn dat landen massaal meer investeren in defensie en dat Trump naar buiten brengt dat hij dat weer goed voor elkaar heeft gekregen.
Rond Oekrane toont hij zich weinig betrouwbaar naar de Europese landen en zeker Oekrane…quote:Op zondag 18 mei 2025 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? je richt je dan veel te veel op retoriek, die Trump naar buiten brengt om een deel van zijn stemvee te pleasen. Amerika zit gewoon in de NAVO en blijft. Amerika heeft kernwapens in Europa (en dat blijft er ook. Want ze willen echt niet dit niveau van verdediging van Europa aan een ander overlaten) en de wapenindustrie van Amerika is afhankelijk van Europa.
We focussen veel te veel op gelul, in plaats wat er in praktijk aan het gebeuren is. De uitkomst van de NAVO top gaat zijn dat landen massaal meer investeren in defensie en dat Trump naar buiten brengt dat hij dat weer goed voor elkaar heeft gekregen.
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bedenk eens in welk topic je zit en of Trump achter Europa staat of niet. Los van retoriek.
"De EU is opgericht om Amerika de naaien"quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.
Waarin heeft hij ongelijk dan? Amerika hoeft ons handje niet vast te houden he.
Ja? dat gaat over zijn economische en handelsvisie. Dat staat los van de NAVO.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"De EU is opgericht om Amerika de naaien"
De VS werkt Europa tegen. En daarvoor hebben we onze jongen niet laten sterven in hun hobby-oorlogen in Irak en Afghanistan.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een koersverandering =/= niet achter Europa staan. Oekrane is voornamelijk een Europees probleem. Dat is inderdaad wat wel onder Trump in gang is gezet. Hij heeft ons duidelijk gemaakt dat er binnen de NAVO een concrete samenwerking is, maar dat in het voorbeeld van Oekrane (dat geen NAVO land is) dat dat voornamelijk een Europees probleem is.
Nice.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpek3c72a22s
Italy has announced its 11th military aid package for Ukraine, which reportedly includes a significant delivery of more than 400❗️ M-113 Armored Personnel Carriers, a SAMP/T air defense battery, satellite surveillance capabilities, and ammunition.
Thank you, Italy!
Maar als dat het geval is, dan is het standpunt van die Poolse kandidaat toch helemaal mallotig? Immers de oorlog in Oekrane is voor Polen veel meer dan een ver conflict…quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Valt reuze mee. Dat Trump de kans krijgt om zichzelf de hele tijd naar voren te schuiven als zogenaamde dealmaker tussen Oekraine en Rusland, doen wij (Europese landen) voornamelijk ook zelf.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS werkt Europa tegen. En daarvoor hebben we onze jongen niet laten sterven in hun hobby-oorlogen in Irak en Afghanistan.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpgoyu6rj22a
Ukrainian 100th Mechanized Brigade's crew, using a captured 152mm 2A65 "Msta-B" howitzer, landed a sniper-like direct hit on a Russian assault trooper speeding on a motorcycle through a Toretsk street!
Jij zegt dat ie nog steeds aantoont een bondgenoot te zijn. In deze casus, die nu het belangrijkste issue is, bewijst hij het tegendeel.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is een kontenkruiper geworden die onder Biden kritisch was op iedereen en nu niks over Trump durft te zeggen omdat ie dan z'n baantjes kwijt raaktquote:Op zondag 18 mei 2025 13:31 schreef oheng het volgende:
Ryan McBeth video over drones, met redelijk veel details.
Bekijk deze YouTube-video
Kolder. Europa gezamenlijk moet Rusland makkelijk de baas zijn. Als jij met een groep ruzie krijgt met 1 iemand en een andere vriend van je zegt dan: 'nou gasten, volgens mij moet dit wel lukken' is hij niet ineens geen vriend meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Jij zegt dat ie nog steeds aantoont een bondgenoot te zijn. In deze casus, die nu het belangrijkste issue is, bewijst hij het tegendeel.
Of het nu logisch is of terecht is of niet.
Naomi Klein (boek dubbelganger) die ontdekte dat haar progressieve insteek door een andere naamsgenoot wordt gekopieerd, daarbij subtiel wordt veranderd om haar (Naomi) daarmee in een verwijtend/verwijtbaar daglicht te plaatsen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:55 schreef Korenfok het volgende:
Met de volgende doelen:
Zie wikipedia
Ik vind je normaal gesproken best realistisch maar ik weet niet of deze reactie het reageren waard is. Als je alleen al naar maandag kijkt naar de reactie van Trump op dat bestand wat was afgesproken met Europa.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kolder. Europa gezamenlijk moet Rusland makkelijk de baas zijn. Als jij met een groep ruzie krijgt met 1 iemand en een andere vriend van je zegt dan: 'nou gasten, volgens mij moet dit wel lukken' is hij niet ineens geen vriend meer.
Gewoon iemand met prioriteiten en een rationele analyse van de werkelijkheid.
quote:Good meeting with @VP J. D. Vance and Secretary of State @SecRubio in Rome.
During our talks we discussed negotiations in Istanbul to where the Russians sent a low level delegation of non-decision-makers. I reaffirmed that Ukraine is ready to be engaged in real diplomacy and underscored the importance of a full and unconditional ceasefire as soon as possible.
We have also touched upon the need for sanctions against Russia, bilateral trade, defense cooperation, battlefield situation and upcoming prisoners exchange. Pressure is needed against Russia until they are eager to stop the war. And, of course, we talked about our joint steps to achieve a just and durable peace.
Thank you to all American people for the support and leadership in saving lives.
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1924108613213184496
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.quote:
quote:Artikel door admin • 1u •Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn eerste verklaring afgelegd over de Russische voorwaarden voor een vredesakkoord in Oekrane sinds president Donald Trump in het weekend opriep tot beindiging van het ‘bloedbad’.
Dit volgt op directe vredesbesprekingen tussen de twee landen op vrijdag over de Russische invasie van buurland Oekrane, een conflict dat nu al meer dan drie jaar aan de gang is.
Tijdens zijn verkiezingscampagne heeft Trump herhaaldelijk gezegd dat hij de oorlog binnen een dag na zijn aantreden zou beindigen.
Volgens persbureau RBC heeft Poetin gezegd dat het doel van Rusland is om wat hij de onderliggende oorzaken van het conflict in Oekrane noemt weg te nemen en voorwaarden te scheppen voor duurzame vrede.
“Dit resultaat is het wegnemen van de oorzaken van deze crisis, het scheppen van voorwaarden voor langdurige, duurzame vrede en het waarborgen van de veiligheid van de Russische staat, waarbij de belangen van onze bevolking in de gebieden waarover we altijd spreken, waar mensen wonen die Russisch als hun moedertaal beschouwen en Rusland als hun vaderland, worden gewaarborgd”, aldus Poetin volgens het persbureau.
In een bericht op Truth Social op zaterdag heeft Trump een schema bekendgemaakt voor telefoongesprekken met de leiders van Rusland en Oekrane volgende week, met als doel hen aan te sporen tot een definitief akkoord om het conflict te beindigen.
Ach Poetin toch.quote:
Die grote krater na de mislukte lancering was best indrukwekkendquote:Op zondag 18 mei 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.
De oorzaak van deze oorlog zit bij de pyschopaat in het Kremlin tussen de oren. Hoe gaat hij dit probleem oplossen dan?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Altijd verstandig in goed overleg te blijven met de heer Poetin. En de Russische president stelt enkele belangrijke punten dan wel voorwaarden aan de kaak.
Tevens is het zeer wel mogelijk tot vrede te geraken in de regio, en misschien wel in meest duurzame vorm dan ooit werd gedacht, want waar een wil is..
Althans, laten we het vurig hopen!!
Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
https://www.msn.com/nl-nl(...)b75c94a31afd499&ei=7
[..]
Staat niet bij welke voorwaarden.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Altijd verstandig in goed overleg te blijven met de heer Poetin. En de Russische president stelt enkele belangrijke punten dan wel voorwaarden aan de kaak.
Tevens is het zeer wel mogelijk tot vrede te geraken in de regio, en misschien wel in meest duurzame vorm dan ooit werd gedacht, want waar een wil is..
Althans, laten we het vurig hopen!!
Poetin schetst vredesvoorwaarden voor Oekrane na oproep Trump voor beindiging van ‘bloedbad’
https://www.msn.com/nl-nl(...)b75c94a31afd499&ei=7
[..]
Gaat meer om het signaal h. Niet zo zeer de schade.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want we waren de vorige keer ook zo diep van onder de indruk van die peperdure grap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |