quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef Cupfighter het volgende:
Update : ik ben in behandeling en ik boek flinke vooruitgang
Heel erg bedankt!quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb enorm veel respect voor jou en hoe je ermee omgaat. Petje af en een diepe buiging
Topper!quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef Cupfighter het volgende:
Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter omdat het niet de diagnose is, want die heb ik namelijk niet, volgens de GGZ vallen mijn aanvallen nergens onder, ben getest op verschillende persoonlijkheidsstoornissen maar val nergens onder, ik had ooit Borderlne maar dat is in regressie
Mijn aanvallen zijn een lange tijd rustig geweest maar komen de laatste maanden weer meer terug, waarvan die van vorige week wel behoorlijk heftig was omdat die doorging toen de aanval in principe voorbij was.
Wat zijn die aanvallen precies, ik lijk dan de controle over mezelf te verliezen en te switchen naar een andere persoonlijkheid, ze zijn niet langer dan een half uur vaak en ik ben door omstanders die weten wat ze moeten doen er uit te halen.
Ik twijfel wat ik doen moet, bij de GGZ kreeg ik toen tussen neus en lippen te horen dat ik het maar moest handelen en er mee moet leren leven maar dat is niet altijd gemakkelijk vandaar dat ik twijfel om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, aan de andere kant heb ik ook niet echt heel veel trek in weer een nieuw traject waar aan je getrokken gaat worden, ik doe het zonder therapie( al ruim een jaar’) best goed en denk dan ook, misschien moet ik het gewoon zo laten en inderdaad accepteren
Update : ik ben in behandeling en ik boek flinke vooruitgang
Daar is maar 1 antwoord op: helemaal niets!quote:Op zondag 18 mei 2025 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
Er lag een brief in mijn brievenbus van K, ze geeft aan erg gekwetst te zijn vanwege door mijn lompe reactie van vorige week op het terras, ze wil een gesprek en excuses
Hier moet ik even goed over nadenken wat ik hier mee doe
Ja dat deed ze al in die brief, me schatje noemen etcetera dan wordt het lastig voor me, ze weet heel goed hoe ze me om krijgtquote:Op zondag 18 mei 2025 17:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar is maar 1 antwoord op: helemaal niets!
Niet intrappen! Negeren.
Ze weet goed genoeg dat ze je kan bespelen en wat jouw zwakke punten zijn.
Klopt en dat heb ik toen ook gezegdquote:Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef Lienekien het volgende:
Je wil toch geen contact?
Heb je dat ook gezegd toen de politie er aan te pas moest komen?
Ik zou maar een boodschap terug geven: dat je geen contact wil. Verder nergens op ingaan.quote:
Kijk, dat bedoel ik dus...quote:Op zondag 18 mei 2025 17:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat deed ze al in die brief, me schatje noemen etcetera dan wordt het lastig voor me, ze weet heel goed hoe ze me om krijgt
Je hebt gelijk, ik ga er geen antwoord op geven, ik trap er bijna weer in omdat ik het zielig vind dat ik haar gekwetst heb maar ik moet daar even niets van aantrekkenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus...
Ik zou dus zeker geen antwoord geven want dan heeft ze weer een voet binnen in je leven en ook weer macht.
En misschien inderdaad, zoals Lienekien zegt, een melding maken bij de politie.
Zij is echt niet gekwetst.. ze wil gewoon de controle hebben. En ze weet hoe die te krijgen, inspelen op jouw geweten.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga er geen antwoord op geven, ik trap er bijna weer in omdat ik het zielig vind dat ik haar gekwetst heb maar ik moet daar even niets van aantrekken
Ik negeer de brief en denk nog na over een eventuele melding
En assertiviteit ziet er in dit geval niet per se uit als duidelijk zeggen wat je vindt en waar voor jou de grens ligt, want soms kun je beter je mond houden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zij is echt niet gekwetst.. ze wil gewoon de controle hebben. En ze weet hoe die te krijgen, inspelen op jouw geweten.
Jij hebt nu genoeg op je eigen bordje liggen en boekt zeer goede vooruitgang. Zij kan dat helemaal kapot maken.
Ook dit is assertiviteit, kiezen voor je eigen veiligheid en vooruitgang
Ja zij kan alles wat ik de afgelopen maanden opgebouwd heb afbrekenquote:Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zij is echt niet gekwetst.. ze wil gewoon de controle hebben. En ze weet hoe die te krijgen, inspelen op jouw geweten.
Jij hebt nu genoeg op je eigen bordje liggen en boekt zeer goede vooruitgang. Zij kan dat helemaal kapot maken.
Ook dit is assertiviteit, kiezen voor je eigen veiligheid en vooruitgang
Klopt en dat ga ik ook doenquote:Op zondag 18 mei 2025 19:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En assertiviteit ziet er in dit geval niet per se uit als duidelijk zeggen wat je vindt en waar voor jou de grens ligt, want soms kun je beter je mond houden.
@:Cupfighter Houd je rug recht!
Geen kritiek he, maar merk je zelf hoeveel macht zij nog heeft? Je schrijft al: dan heb ik een vriendin.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja zij kan alles wat ik de afgelopen maanden opgebouwd heb afbreken
Ik heb dan een vriendin maar wij passen niet bij elkaar, qua leeftijd en ook qua karakter niet, ze is gewoon te dominant voor mij, en ik moet niet kijken naar haar uiterlijk, niet in die valkuil stappen
Ik ga niet reageren en ook niet naar de politie
Totaal negeren
Kritiek mag altijd trouwens hoorquote:Op zondag 18 mei 2025 19:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geen kritiek he, maar merk je zelf hoeveel macht zij nog heeft? Je schrijft al: dan heb ik een vriendin.
Dat is een gevaarlijk hersensprongetje![]()
Let aub op met haar
Lastig man, welke therapie heb je al,gehad?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef Ciclon het volgende:
Ik schrijf ook maar even mee.
Sinds 2 maanden enorme terugval in PTSS (enkelvoudig seksueel trauma), na 8 jaar in ruste zijn geweest. Bizar dat ik weer in deze hel zit. Wakker worden in vecht en vlucht modus. Echt hoe kom ik hier van af.
Emdr en een beetje CBT voor de OCD klachten die ik kreeg door het trauma. Werkte goed 7 jaar geleden. Nadien (denk) helemaal geen klachten mbt het trauma gehad. Daarom ook verbaasd dat het nu keihard terug komt. Was vorige week ook niet meer in staat om te werken en ik jank elke dag.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Lastig man, welke therapie heb je al,gehad?
Misschien toch even tijd om langs de huisarts te gaan voor eventueel een verwijzingquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Emdr en een beetje CBT voor de OCD klachten die ik kreeg door het trauma. Werkte goed 7 jaar geleden. Nadien (denk) helemaal geen klachten mbt het trauma gehad. Daarom ook verbaasd dat het nu keihard terug komt. Was vorige week ook niet meer in staat om te werken en ik jank elke dag.
Al gedaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien toch even tijd om langs de huisarts te gaan voor eventueel een verwijzing
Ja ik weet het, je moet geduld hebben bij de GGZ, ik ben nog vrij vlot onder behandeling gekomen en ik heb het goed getroffen qua behandelingquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Al gedaan.. Toen het op kwam heb ik het een weekje aan gekeken. Toen er geen verbetering op trad gelijk actie ondernomen. Helaas duurt alles zo lang. Volgende week kijken voor SSRI'S. Geen fan van maar ik leef nu op xanax. Bestond er maar een vergeetheids pil, was ik weer het dromerige ventje.
Wat is de oorzaak bij jou?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja ik weet het, je moet geduld hebben bij de GGZ, ik ben nog vrij vlot onder behandeling gekomen en ik heb het goed getroffen qua behandeling
Trauma, slecht zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen en gebrek aan assertiviteit waar het nu een stuk beter mee gaat dankzij de therapiequote:
Ja trauma veranderd veel aan je. Maar welk trauma heb je?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Trauma, slecht zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen en gebrek aan assertiviteit waar het nu een stuk beter mee gaat dankzij de therapie
Trauma dat zorgt voor klachten dat lijkt op dissociatie waarin ik dissocieer naar een overleden vriendinquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ja trauma veranderd veel aan je. Maar welk trauma heb je?
Oke. Klinkt vaag zeg. Maar erg vervelend. Is er al verbetering?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Trauma dat zorgt voor klachten dat lijkt op dissociatie waarin ik dissocieer naar een overleden vriendin
Ja ik had gemiddeld 5 dissociatie aanvallen per dag, dat is nu 1 in de 3 weken geworden dus dat is een forse verbetering, ik heb ook medicatie, Methylfenidaat wat ook een goede invloed heeft op de klachtenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:35 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Oke. Klinkt vaag zeg. Maar erg vervelend. Is er al verbetering?
Nee ik was geen getuige, haar moeder heeft haar gevondenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:10 schreef Ciclon het volgende:
Dat klinkt echt bizar. Was je getuigen? En had je voor de suicide al psychische problemen?
Hopelijk neemt de technologie mbt trauma behandeling een toevlucht met AI
Dat laatste zal een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee ik was geen getuige, haar moeder heeft haar gevonden
Ik had voor die tijd ook al psychische problemen
Het is onstaan in mijn jeugd, veel gepest wat eigenlijk mijn leven tot nu aardig bepaald heeft, daarnaast verkracht op mijn 12e door een onbekende, vader verloren bij auto ongeluk waarbij ik zelf zwaar gewond vertaalt toen ik 16 was, moeder verloren op mijn 21 met een hersentumor en later nog 2 vriendinnen die suïcide hebben gepleegd waarvan Melanie een echt trauma is geworden, helaas ook een lange tijd harddrugs verslaafd geweestquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:52 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat laatste zal een hoop verklaren.
Hoe lang loop je hier nu mee?
Damn. Dat is een hoop leed die je te verduren kreeg. Wat dat betreft is mijn echt peulenschil. Maar goed, het zit in je hoofd en daar heb je geen invloed op. In jou geval logisch dat je dan allemaal klachten en gedragingen bent gaan ontwikkelen als deze gebeurtenissen in je jeugd plaatsvonden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is onstaan in mijn jeugd, veel gepest wat eigenlijk mijn leven tot nu aardig bepaald heeft, daarnaast verkracht op mijn 12e door een onbekende,vaded verloren bij auto ongeluk waarbij ik zelf zwaar gewond vertaalt toen ik 16 was, moeder verloren op mijn 21 met een hersentumor en later nog 2 vriendinnen die suïcide hebben gepleegd waarvan Melanie een echt trauma is geworden, helaas een lange tijd harddrugs verslaafd geweest
Nu ben ik inmiddels 56 en heb best veel jaren weggegooid door drugs gebruik en de verkeerde mensen naar me toe te trekken wat een gevolg is van mijn lage zelfbeeld, ik wou lief gevonden woorden en was enorm aan het pleasen waardoor mensen gebruik en misbruik van me maakte, dat laatste heb ik zeker voor een deel zelf veroorzaakt door alles maar goed te consenten geen grenzen aan te geven waardoor mensen ook zoiets hadden van die respecteert zichzelf niet dus waarom zouden wij dat weldoen, vooral met jongedames waarvoor ik een zwak heb is dat vaak gebeurd, is dat hun fout, nee dat is mijn fout.
Ik moet duidelijk mijn grens aangeven!!
Assertiever worden is nu het toverwoord, en dat werkt goed volgens mijn therapeute ben ik ik van sub assertief naar assertief geschoven, dat ik af en toen nog sub assertief neig of naar agressief is normaal omdat hetbis een proces is wat ik moet leren en wrong geen automatisme in zit
Een dame als K snap niets ervan nu omdat ze me zo niet kent en zoiets heeft van wat doe jij nou, de meeste mensen in mijn omgeving waarderen mijn verandering wel en moedigen me zelfs aan om zo door te gaan
Mijn therapeute zegt dat ik dat ik trots mag zijn op mezelf
Niet te snel iets een peulenschil noemen, gezien jou trauma terugkeert is dat blijkbaar toch iets heftigs wat ik niet zou onderschattenquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:14 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Damn. Dat is een hoop leed die je te verduren kreeg. Wat dat betreft is mijn echt peulenschil. Maar goed, het zit in je hoofd en daar heb je geen invloed op. In jou geval logisch dat je dan allemaal klachten en gedragingen bent gaan ontwikkelen als deze gebeurtenissen in je jeugd plaatsvonden.
Zelf heb niet enkel trauma gehad tot mijn 23e. Goede jeugd al was ik wat aan de verlegen kant, maar geen oorzaak.
Ken je het boek van Bessel van der Kolk "the body keeps the score"?
Nee klopt wat je zegt. Het is niet de gebeurtenis zelf maar hoe het hoofd en lichaam er op reageert.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet te snel iets een peulenschil noemen, gezien jou trauma terugkeert is dat blijkbaar toch iets heftigs wat ik niet zou onderschatten
Ik wil me niet verstoppen achter mijn verleden, sommige dingen zijn gebeurd zonder ik er invloed op had maar mijn keuze voor diverse relaties daar had ik wel invloed op, daar heb ik gewoon verkeerde keuzes in gemaakt en eerder mijn grenzen moeten aangeven
Ik zei het vandaag nog tegen mijn behandelaar, waarom tref ik dit soort dames steeds?
Omdat ik dat aantrek door mijn slechte zelfbeeld en onzekerheid, en dat eerlijk gezegd ook wel spannend vind, z’n pittige dame maar daar moet ik echt vanaf
Het boek ken ik overigens niet
Het is heel frustrerend, maar ik heb er wel rust in gevonden, misschien ook nu omdat nu ik me wat beter voel maar helemaal stabiel zal ik nooit wordenquote:Op donderdag 22 mei 2025 10:48 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nee klopt wat je zegt. Het is niet de gebeurtenis zelf maar hoe het hoofd en lichaam er op reageert.
Ik verbaas mij elke keer hoe het zo kan zijn dat ik afgelopen 8 jaar normaal heb kunnen leven. Heb veel solo reisjes gemaakt zonder dat dit nog een rol speelde.
Vanochtend klein lichtpuntje. Werd zonder angst wakker en goed geslapen. Jammer dat de angst weer op kwam zetten na een uur. Nu weer een nerveus wrak. Someteen maar even rondje lopen en ergens een kopje thee drinken.
Kon ik de gebeurtenis maar vergeten. Ben er zo klaar mee. Om je heen zie je iedereen stappen zetten waarvan jij vroeger ook droomde maar jij zit hopeloos vast in je hoofd (en zenuwstelsel)
Functioneer jij een beetje in dagelijks leven?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is heel frustrerend, maar ik heb er wel rust in gevonden, misschien ook nu omdat nu ik me wat beter voel maar helemaal stabiel zal ik nooit worden
Dat uur is toch winst, probeer daar van te genieten, koester de goede momenten en vergeet ze niet
Ik functioneer naar tevredenheid, gaat steeds beter de laatste tijd, toen ik 5 aanvallen per dag had functioneerde ik slechtquote:Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Functioneer jij een beetje in dagelijks leven?
Voor mijn griep was ik bezig met vanalles en nog wat en toen kwam die griep en boem!
Met aanvallen bedoel je paniekaanvallen of intrusies?quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik functioneer naar tevredenheid, gaat steeds beter de laatste tijd, toen ik 5 aanvallen per dag had functioneerde ik slecht
Misschien moet je het niet zo zienquote:Op maandag 19 mei 2025 08:11 schreef Cupfighter het volgende:
Het was te voorspellen bijna, vannacht een flinke aanval gehad, baal niet van die aanval maar wel dat ik me dus in mijn hoofd weer gek laat maken door K blijkbaar, @:lenny77 heeft zeker gelijk ik moet hier mee oppassen, woensdag een bespreekpunt bij de therapie
Week is voor mij ook heel goed, k werk nog 2 ochtenden in de week want ik ben in principehelemal afgekeurd ivm spierziektequote:Op donderdag 22 mei 2025 14:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Met aanvallen bedoel je paniekaanvallen of intrusies?
Ik ben de hele dag gespannen. Werken ging gewoon niet meer en daar baal ik flink van. Werk haalt je uit piekerstand normaal gesproken maar mijn gedachten waren zo sterk en emotioneel van aard dat dat niet meer ging.
Ja ik weet de oorzaak wel, er zit nog een stukje in me die zegtt probeer het , aar opnieuw met K, dat ga ik niet doen hoor maar het zorgt voor strijd in het hoofdquote:Op donderdag 22 mei 2025 20:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien moet je het niet zo zien
Je bent heel druk met je problemen aanpakken
Dan duikt er een persoon op die jou in gelijke situaties zou kunnen brengen
Je kiest door bij de juiste weg( zover we hier kunnen lezen) maar in je brein geeft dit natuurlijk nog wat frictie
Daardoor krijg je een reactie
Heel logisch
En juist goed dat je het gaat bespreken, maar kijk jezelf er niet op aan dat je door K een aanval had
hoe goed is het dat je het zo goed kunt verwoorden en er naar kunt handelenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 06:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja ik weet de oorzaak wel, er zit nog een stukje in me die zegtt probeer het , aar opnieuw met K, dat ga ik niet doen hoor maar het zorgt voor strijd in het hoofd
Ik geef mezelf juist op mijn donder als ik dat denk, dan denk hoe kun je daarna nog naar verlangen, die vrouw is niet goed voor je en te jong, waarom die spanning opzoeken omdat ze knap is en je aandacht geeftquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe goed is het dat je het zo goed kunt verwoorden en er naar kunt handelen
je mag jezelf af en toe best een klopje op de borst geven
Wauw dit is wel heel erg bijzonderquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:40 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb weer een brief van K
Ze snapt niet dat ik niet reageer, dat past niet bij mij vindt ze ze vindt ook dat ik moet reageren want ik moet rekening houden met haar autisme en hooggevoeligheid
Ik moet ook nog een keer afspreken om te praten want ze vindt dat ik haar een kans moet geven
Haar slotzin, ik ben de enige die Melanie kan vervangen en als je wilt mag je mij Melanie noemen in plaats van K
Ik moet dus heel veel maar ik mag haar Melanie noemen
Wat is het toch een engel
Dat K zo doet is ook mijn fout, tijdens onze relatie heb ik mijn grenzen niet of nauwelijks aangegeven, dat ik dat nu wel doe is voor haar met haar autisme verwarrend.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw dit is wel heel erg bijzonder
Ik hoop dat je op je grenzen let en niet over je heen laat lopen
Wat je hier schrijft is zeer ongezond gedrag van K
Ik begrijp je...quote:Op zondag 25 mei 2025 09:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat K zo doet is ook mijn fout, tijdens onze relatie heb ik mijn grenzen niet of nauwelijks aangegeven, dat ik dat nu wel doe is voor haar met haar autisme verwarrend.
Nu snapt dus totaal niet dat ik niet reageer en dat snap ik wel, normaal zou ik zeggen oké K we gaan een keer erover praten, de reden dat ik dit niet doe is dat K heel goed weet dat ik haar lichamelijk nog aantrekkelijk vind, dus als we afspreken zal ze niet in een spijkerbroek en trui komen en me proberen te bespelen met woorden dat ik zo lief ben en herhaaldelijk schatje zeggen,
Daar ben ik gevoelig voor, ik ben nog niet zo ver deze confrontatie aan te gaan, daarvoor moet ik nog wat meer tools hebben
Ze maakt het me wel gemakkelijker, waar zij denkt me tegemoet te komen stoot ze me juist af, ze maakt het erger, ze helpt me niet als ik haar Melanie mag noemen dit vergroot weer mijn afhankelijkheid van Melanie wat ik nu aan het afbreken ben los van het bizar is ze heet K en geen Melanie
Inderdaad K zal dit toch moeten gaan in zien, misschien is een gesprek dan toch de beste optie om het haar heel duidelijk te maken dat ik veranderd ben en dit niet wil, ik ga dit dinsdag met therapie overleggen hoe zij daarover denkt en hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder in mijn valkuil te lopenquote:Op zondag 25 mei 2025 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:[/b[quote]
[b]Op zondag 25 mei 2025 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik begrijp je...
Maar op den duur moet K leren dat je grenzen hebt toch? Klaar = klaar. Hoe naar dat ook kan voelen voor jullie beiden
Ik denk toch dat je nog niet duidelijk genoeg bent en dat voelt/weet zij.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad K zal dit toch moeten gaan in zien, misschien is een gesprek dan toch de beste optie om het haar heel duidelijk te maken dat ik veranderd ben en dit niet wil, ik ga dit dinsdag met therapie overleggen hoe zij daarover denkt en hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder in mijn valkuil te lopen
Hoe denken jullie over dit idee?
Dit kan goed mogelijk zijn, mijn vraag is hoe kan ik dit duidelijk maken?quote:Op zondag 25 mei 2025 11:12 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je nog niet duidelijk genoeg bent en dat voelt/weet zij.
Dat moet je eerst ook echt zo voelen , en ik dat daar het nog niet stevig in voelt.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit kan goed mogelijk zijn, mijn vraag is hoe kan ik dit duidelijk maken?
Het mist overtuiging omdat er ergens nog iets is in me wat haar leuk vind, dat is op zich wel een logische verklaringquote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat moet je eerst ook echt zo voelen , en ik dat daar het nog niet stevig in voelt.
Dat komt nog wel
Juist ja!!quote:Op zondag 25 mei 2025 11:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het mist overtuiging omdat er ergens nog iets is in me wat haar leuk vind, dat is op zich wel een logische verklaring
Het is hetzelfde als destijds met drugs dus ik zei nee maar mijn gevoel zei ja , dus mensen prikten daar door heen, dat doet K nu blijkbaar ookquote:Op zondag 25 mei 2025 11:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Juist ja!!
Ik herken het vanuit een totaal andere situatie van vroeger
waar ik heel lang bleef hangen in het waarom ik blijkbaar een andere stempel op op mijn voorhoofd had en daardoor ik tegenstrijdige signalen gaf .
Zodra je verstandelijke gedachte klopt met je gevoel zal je zien dat het duidelijk wordt voor de ander.
Maar je bent wel goed bezig
En je kan het haar niet kwalijk nemen , als je zelf niet duidelijk bent kan je niet verwachten dat een ander jouw grenzen zal zien en ze serieus neemt.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als destijds met drugs dus ik zei nee maar mijn gevoel zei ja , dus mensen prikten daar door heen, dat doet K nu blijkbaar ook
Dank je wel!
Ik dacht dat ik op het terras vrij duidelijk was geweest , maar ze merkte misschien wel dat ik aan het vechten was met mezelfquote:Op zondag 25 mei 2025 12:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
En je kan het haar niet kwalijk nemen , als je zelf niet duidelijk bent kan je niet verwachten dat een ander jouw grenzen zal zien.
Het werkt echt zo dat als jouw verstand en gevoel niet in evenwicht zijn je ook niet duidelijk bent/overkomt/ kan zijnquote:Op zondag 25 mei 2025 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op het terras vrij duidelijk was geweest , maar ze merkt misschien wel dat ik aan het vechten was met mezelf
Ik denk dat dit inderdaad het probleem is en dat zij het daarom ook niet snaptquote:Op zondag 25 mei 2025 12:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het werkt echt zo dat als jouw verstand en gevoel niet in evenwicht zijn je ook niet duidelijk bent/overkomt/ kan zijn
Het zit dus vooral in jou, maar ik heb er alle vertrouwen dat dat goed gaat komen.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik denk dat dit inderdaad het probleem is en dat zij het daarom ook niet snapt
Nou je kan het K zeker wel kwalijk nemen. Dit is ronduit stalkerig gedrag. Ze heeft al een duidelijke afwijzing gehad dan houdt ieder normaal persoon gewoon afstand.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
En je kan het haar niet kwalijk nemen , als je zelf niet duidelijk bent kan je niet verwachten dat een ander jouw grenzen zal zien en ze serieus neemt.
dit maakt dus ook wel duidelijk dat ik dat eventuele gesprek met haar beter nog niet kan aan gaan want zover ben ik nog nietquote:Op zondag 25 mei 2025 12:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het zit dus vooral in jou, maar ik heb er alle vertrouwen dat dat goed gaat komen.
Je kan de hele buitenwereld van alles kwalijk nemen , uiteindelijk ben jij degene die er last van heeft en duidelijker moet worden en je grenzen moet aangeven.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou je kan het K zeker wel kwalijk nemen. Dit is ronduit stalkerig gedrag. Ze heeft al een duidelijke afwijzing gehad dan houdt ieder normaal persoon gewoon afstand.
Dus jij bent zo'n type dat als iemand 'nee' zegt toch doorgaat? Want de uitstraling zegt ja volgens jou.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je kan de hele buitenwereld van alles kwalijk nemen , uiteindelijk ben jij degene die er last van heeft en duidelijker moet worden en je grenzen moet aangeven.
Je leest niet goed.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus jij bent zo'n type dat als iemand 'nee' zegt toch doorgaat? Want de uitstraling zegt ja volgens jou.
Je zegt dat je het K niet kwalijk kan nemen. En daar ben ik het niet mee eens.quote:
Het begint bij jezelf , en als je zelf niet duidelijk bent kan je moeilijk verwachten dat je duidelijk overkomt.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je zegt dat je het K niet kwalijk kan nemen. En daar ben ik het niet mee eens.
Hij heeft haar duidelijk afgewezen.
Dat hij zelf nog niet 100% weet hoe hij zich voelt heeft hier niets mee te maken. Zij is nu gewoon aan het stalken, dat kan je niet goed praten. En maar 1 persoon kwalijk nemen, namelijk de stalker.
Dan verschillen we van mening of hij duidelijk was op het terras.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:24 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het begint bij jezelf , en als je zelf niet duidelijk bent kan je moeilijk verwachten dat je duidelijk overkomt.
Omdat ik niet geloof dat het helpend is om te zeggen dat het Cupfighters eigen schuld is dat K nu zo stalkerig is. Maar jij vindt oprecht dat dit gedrag van K normaal is?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:25 schreef Puzzie het volgende:
En nogmaals: het is geen aanval , dus ik snap niet zo goed wat je punt is.
Jij hebt het over schuld ik over verantwoordelijkheid nemen over jezelfquote:Op zondag 25 mei 2025 12:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening of hij duidelijk was op het terras.
[..]
Omdat ik niet geloof dat het helpend is om te zeggen dat het Cupfighters eigen schuld is dat K nu zo stalkerig is. Maar jij vindt oprecht dat dit gedrag van K normaal is?
Ik snap prima wat je bedoeltquote:Op zondag 25 mei 2025 12:32 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Jij hebt het over schuld ik het over verantwoordelijkheid nemen over jezelf
Schuld hoor je mij niet zeggen.
Maar ik snap sowieso niet zo goed waarom je zo de strijd aangaat.
Prima maar ik denk dat CF wel snapt wat ik bedoelde
Gelukkig!!quote:Op zondag 25 mei 2025 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je bedoelt
Jij was ook diegene die vond ik dat ik mezelf in een slachtofferrol plaatste, toen was ik het daar niet mee eens, nu inmiddels wel en snap ik wat je toen bedoelde
"En je kan het haar niet kwalijk nemen"quote:
Nogmaals het is jouw interpretatie , ik vind het prima zo.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
"En je kan het haar niet kwalijk nemen"
Was de eerste zin waar ik op reageerde. Maar dan begrijp ik je verkeerd.
Maar goed verder ook niet boeiend als CF er mee eens is dat het aan hem ligt. Dus ik zal mijn mond verder houden.
Ik snap jou primaquote:Op zondag 25 mei 2025 12:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nogmaals het is jouw interpretatie , ik vind het prima zo.
Dat iddquote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik snap jouw prima
Zoek eerst bij jezelf waar het fout gaat
En kijk dan pas naar een ander
slaat op een andere manier ook op K.quote:Ik ben het er mee eens dat je dit zelf in stand houdt en dat zij daar gebruik van maakt, om af te sluiten moet je duidelijk zijn en grenzen trekken zodat zij weet dat er geen enkele kans is om terug te komen , zolang jij een opening houdt weet zij dat dir mogelijkheid er is en dat is gemakkelijk voor haar
Aan het verwerken van het eind van deze relatie kom je zo nooit toe
Klopt dat inzicht heb ik ook nog niet zo lang, het was lang zo waarom overkomt mij dit toch allemaal en nu denk ik ja je doet het grotendeels zelf en tegen sommige mensen moet je gewoon heel duidelijk zijn, K is dus daar een vanquote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik snap jou prima
Zoek eerst bij jezelf waar het fout gaat
En kijk dan pas naar een ander
Klopt als een busquote:Op zondag 25 mei 2025 14:12 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat idd![]()
En eigenlijk zei CF het in een ander topic perfect in zijn reactie
[..]
slaat op een andere manier ook op K.
Wat ik vanmorgen over dat stempeltje op mijn voorhoofd vertelde: het heeft jaren geduurd tot ik ineens besefte dat die stempel weg was. Het zijn processen waar je mee bezig bent. Je zit nu in dit proces en je bent er mee bezig en dat doe je goed.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt dat inzicht heb ik ook nog niet zo lang, het was lang zo waarom overkomt mij dit toch allemaal en nu denk ik ja je doet het grotendeels zelf en tegen sommige mensen moet je gewoon heel duidelijk zijn, K is dus daar een van
Dat zei je heel mooi in dat andere topic en het gaat eigenlijk ook over jouquote:
Een kleine overwinningquote:Op maandag 26 mei 2025 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
Vorige week een nieuw plekje gezocht om wat sociaal bezig te zijn, werd daar goed ontvangen, de dag erop was er spelletjes middag, gezien ik daar gek op ben ook maar naar toe gegaan en dat was zeker ook leuk
Vanmorgen was ik daar voor de derde keer, heb er best een goed gevoel over en wordt betrokken, heb me laten overhalen mee te doen aan creatief, wel aangegeven dat ik daar totaal niet sterk in ben vanwege slechte motoriek, maar dat maakte niet uit , ik ben bezig geweest en het was best gezellig
Daarna een soepje gegeten en toen gebeurde er voor mij iets opvallends, klein maar wel tekenend voor de fase waar ik in zit, ik vroeg of er iemand zin had in een spelletje in de groep, 2 wouden er meedoen met me dus zijn we een spel gaan doen
Dit is iets wat ik eigenlijk nooit durfde, zelf initiatief pakken in een groep, een vrij nieuwe groep zelfs voor me en ik weet niet goed uit te leggen waarom maar dat voelde voor mij als een voordeel
Klinkt goed! Daarmee lijkt het dus ook goed uit te pakken dat je niet meer welkom was bij de andere inloop. En ook goed bezig met K. Haar probleem dat je haar nu niet wilt spreken is niet jouw probleem.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
Vorige week een nieuw plekje gezocht om wat sociaal bezig te zijn, werd daar goed ontvangen, de dag erop was er spelletjes middag, gezien ik daar gek op ben ook maar naar toe gegaan en dat was zeker ook leuk
Vanmorgen was ik daar voor de derde keer, heb er best een goed gevoel over en wordt betrokken, heb me laten overhalen mee te doen aan creatief, wel aangegeven dat ik daar totaal niet sterk in ben vanwege slechte motoriek, maar dat maakte niet uit , ik ben bezig geweest en het was best gezellig
Daarna een soepje gegeten en toen gebeurde er voor mij iets opvallends, klein maar wel tekenend voor de fase waar ik in zit, ik vroeg of er iemand zin had in een spelletje in de groep, 2 wouden er meedoen met me dus zijn we een spel gaan doen
Dit is iets wat ik eigenlijk nooit durfde, zelf initiatief pakken in een groep, een vrij nieuwe groep zelfs voor me en ik weet niet goed uit te leggen waarom maar dat voelde voor mij als een voordeel
Mooie stappen kerel!quote:Op maandag 26 mei 2025 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
Dat lijkt inderdaad verrassend positief uit te pakken, ik heb altijd de gewoonte overal alles en eerlijk te vertellen en dat kan soms ook tegen je werken, op de nieuwe plek heb ik bepaalde dingen niet verteld, sommige dingen zullen nog komen, andere dingen laat ik weg, is niet meer van toepassing en zorgt alleen voor onrustquote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Klinkt goed! Daarmee lijkt het dus ook goed uit te pakken dat je niet meer welkom was bij de andere inloop. En ook goed bezig met K. Haar probleem dat je haar nu niet wilt spreken is niet jouw probleem.
je gaat echt goedquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad verrassend positief uit te pakken, ik heb altijd de gewoonte overal alles en eerlijk te vertellen en dat kan soms ook tegen je werken, op de nieuwe plek heb ik bepaalde dingen niet verteld, sommige dingen zullen nog komen, andere dingen laat ik weg, is niet meer van toepassing en zorgt alleen voor onrust
Ik heb met mijn therapeute over K gehad, zij vindt dat ik haar het beste kan blijven negeren, ze zegt je kent haar handschrift, het volgende briefje ongelezen bij het oud papier doen, ze maakt je alleen maar onrustig zodat je een Melanie aanval krijgt.,
Ze zei waarom zou je haar willen spreken, je maakt het jezelf moeilijk, ze voelt dat je haar nog mooi vindt en die opening gebruikt ze gegarandeerd,
En ze wil je omdat je doet wat ze wilt, maar die persoon ben je niet meer
Overigens gaan we overleggen met de psychiater om de medicatie af te bouwen of te stoppen,, ze wil dat graag in de behandeling doen om te kijken wat voor een effect het heeft, ik heb er nog een stuk of 13 dus de kans is dat ik over 2 weken de medicatie kwijt ben wat ik aan de ene kant een beetje eng vind want ik wil niet meer terug naar dat dode vogeltje wat ik toen was aan de andere kant voel ik ook wel dat ik er klaar voor ben en benieuwd ben of ik zonder medicatie kan wat ik nu doe, het is dan ook natuurlijk beter te zien hoe de therapie is aangeslagen
Ja ik vind het wel eng omdat die medicatie me die boost gafquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
je gaat echt goed![]()
en besef allicht zal het iets te weeg brengen
je medicatie stoppen
je maakt je er nu al druk om (als je zou moeten stoppen) en das niet gek, enkel een constatering.
Dus ja het gaat misschien even iets wiebeliger zijn, maar kijk eens hoever je in relatief korte tijd bent gekomen
Geloof ook in jezelf en je eigen kracht
Even een dikke knuffel voor jouquote:Op donderdag 29 mei 2025 17:56 schreef Cupfighter het volgende:
Even wat lastigere dagen, gisteren ook een aanval gehad met waarschijnlijk als hoofdoorzaak K, dat dit al gebeurd zonder haar te zien geeft aan dat een ontmoeting met haar geen goed idee is
Het andere vind ik best lastig te bespreken omdat het over een ander topic gaat hier, gisteren was ik echt boos en verdrietig, ik heb me ingehouden omdat ik niet tegen een ban aan wil lopen zeker niet omdat ik vermoed dat die persoon daar op uit is
Ik heb best veel empathie, teveel soms en misschien is dat nu weer zo, je probeert behulpzaam te zijn en je wordt afgesnauwd
Nu weet ik dit is een forum en dat er trollen zijn en dat ik niet hoef te reageren en kan negeren maar dat vind ik moeilijk omdat dit onderwerp voor mij een schot voor open doel is om te adviseren/helpen.
Het is misschien mijn gebrek dat ik niet begrijp waarom mensen zo in elkaar zitten, en me er te druk over maak.
Is dit een valkuil of kom ik gewoon voor mijn mening op?
Wat ik hier las had je aanval daar inderdaad mee te makenquote:Op donderdag 29 mei 2025 17:56 schreef Cupfighter het volgende:
Even wat lastigere dagen, gisteren ook een aanval gehad met waarschijnlijk als hoofdoorzaak K, dat dit al gebeurd zonder haar te zien geeft aan dat een ontmoeting met haar geen goed idee is
Het andere vind ik best lastig te bespreken omdat het over een ander topic gaat hier, gisteren was ik echt boos en verdrietig, ik heb me ingehouden omdat ik niet tegen een ban aan wil lopen zeker niet omdat ik vermoed dat die persoon daar op uit is
Ik heb best veel empathie, teveel soms en misschien is dat nu weer zo, je probeert behulpzaam te zijn en je wordt afgesnauwd
Nu weet ik dit is een forum en dat er trollen zijn en dat ik niet hoef te reageren en kan negeren maar dat vind ik moeilijk omdat dit onderwerp voor mij een schot voor open doel is om te adviseren/helpen.
Het is misschien mijn gebrek dat ik niet begrijp waarom mensen zo in elkaar zitten, en me er te druk over maak.
Is dit een valkuil of kom ik gewoon voor mijn mening op?
Ja K zorgt voor wat spanning in mequote:Op donderdag 29 mei 2025 19:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat ik hier las had je aanval daar inderdaad mee te maken
Heel knap dat je zover bent dat je ziet dat K. Slecht voor je is .
Over die ene persoon ( TS van betreffende topic)
Het is een notoire zuiger
Die enkel uit is op het naar beneden halen van een ander ( om zelf beter te lijken)
Ook hier mag je jezelf op de borst kloppen
Je hebt advies gegeven
Hebt je niet gek laten maken en laten verlijden tot gedrag dat niet bij je past .
Kortom
Goed gedaan
Dit dusquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja K zorgt voor wat spanning in me
Prioriteit is bij mezelf te blijven
En over het topic, mijn vingers jeukten om in te gaan op zijn provocatie
Maar ik dacht gelijk, dit is wat je wilt en dan krijg je je zin, ik exit en hij lachen
Dus mijn ding neergelegd bij feedback waar hij het daar ook nog probeert en voor
de rest niet meer in gegaan op de provocaties
Dat kost moeite maar het helpt door te denken mezelf niet naar zijn niveau te laten degraderen en er boven te staan, als ik niet hap heeft hij geen voer meer
@:childofthestars en @:greysbones bedankt
Hoe ben je daar onder?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:51 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag bericht gehad van de psychiater
Medicatie gaat afgebouwd worden
Ik vind het spannend , maar wel goed denk ik, ik ben benieuwd hoe het gaat met minder medicatiequote:
Oké! Het is het proberen waard toch? Ik duim voor succesquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het spannend , maar wel goed denk ik, ik ben benieuwd hoe het gaat met minder medicatie
Overigens stond K net voor de deur, ze stapt zo mijn huis in toen ik de deur open deed, ik heb ze weer eruit gekregen toen ik zei de politie te bellen, ze liep mopperend weg
Het is zeker de moeite waard, als het eventueel zonder medicatie kan zou ik daar blij mee zijn maar ik vermoed dat ik het wel nodig heb maar misschien ben ik verder dan ik denkquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké! Het is het proberen waard toch? Ik duim voor succes
Oh... wat je even tussen neus en lippen doorneemt... goed dat je een grens getrokken hebt... dapper van je!
Wauwquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het spannend , maar wel goed denk ik, ik ben benieuwd hoe het gaat met minder medicatie
Overigens stond K net voor de deur, ze stapt zo mijn huis in toen ik de deur open deed, ik heb ze weer eruit gekregen toen ik zei de politie te bellen, ze liep mopperend weg
Ik wil niet dat ze een strafblad krijgt, ze is nog jong en dat kan haar het lastig maken om werk te vinden, daarvoor vind ik dit niet ernstig genoegquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:51 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wauw
Ik zou hier toch wel een melding van maken
Dit is niet ok!
Bij een melding krijgt iemand niet een strafbladquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil niet dat ze een strafblad krijgt, ze is nog jong en dat kan haar het lastig maken om werk te vinden, daarvoor vind ik dit niet ernstig genoeg
Dat is waarquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
Bij een melding krijgt iemand niet een strafblad
Als dit meerdere keren gebeurt kan een politie agent een stopgesprek doen
Wat greybones zegt, klopt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil niet dat ze een strafblad krijgt, ze is nog jong en dat kan haar het lastig maken om werk te vinden, daarvoor vind ik dit niet ernstig genoeg
niet gek zo'n droom na zo'n telefoontjequote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:50 schreef Cupfighter het volgende:
Het was lang geleden maar ik had hem vannacht weer, de droom dat ik ga trouwen met Melanie of K, dit keer was het K
Gelukkig zijn de meeste dromen bedrog
K is gewend haar zin te krijgen, ook van thuis, dus K is niet gewend nee te horen of afgewezen te worden zeker niet door een veel oudere loser zoals mij( dit laatste is sarcastisch)quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
niet gek zo'n droom na zo'n telefoontje
wat ontzettend raar dat die moeder jou belt
maar goed K haar gedrag zal ook ergens vandaan komen(van haar moeder dus)
vind het heel knap dat je haar te woord hebt gestaan
maar bedenk ook goed
je bent dat echt niet verplicht he
Het maakt mijn humeur gelukkig niet slechter, het gevaar is dat ik in de val loop van provocaties en dadelijk tegen een ban aan loop en daar zit ik niet op te wachten.quote:Op zondag 1 juni 2025 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat niet laten opfokken kan een lastige zijn. Laatst spuwde ik ook vuur en dat is erg zeldzaam. Daarin kan ik je helemaal begrijpen
De kunst is het loslaten vooral. Dat het niet je humeur te lang slecht maakt. Boos zijn is een prima emotie. Zolang je het ook maar kan loslaten
En inderdaad wat win je ermee? Al vind ik dat je adequaat reageerde hoor
Jee, heftig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:42 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmorgen tijdens de therapie 5 Melanie aanvallen gehad, ik had amper geslapen vannacht dat is denk ik mede de oorzaak er van
Mijn therapeute vond daar ook een voordeel bij zitten, omdat ze nu nog beter kan zien wat er mis gaat, ik begin te trillen met mijn rechterhand, raak uit contact door te gaan staren naar iets, en dan komt , het met een hoge stem zeg ik dat Melanie heet en heel lief ben,
Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bentquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef Cupfighter het volgende:
Zo lekker geslapen en uitgerust
De aanvallen van gisteren hadden oorzaken
-slaaptekort en vermoeid
-het gevoel gefaald te hebben
- de aanvallen versterkte het gevoel
Mijn therapeute gaf het gisteren al aan dat ze zag dat ik enorm baalde van die aanvallen, ze zei ik vind het vervelend voor je maar voor de behandeling is dit eigenlijk heel mooi
Ze zei vergeet ook niet hoe snel je vooruit gaat, ze zei letterlijk soms verbaast te staan om hoe ik dingen op pak, en in elke behandeling is er een terugval.
Ze zei dat ik te streng ben voor mezelf
We hebben het over hier gehad, het topic van Masberum en hoe ik daar insta, ik wil graag helpen, dat word verkeerd opgepakt waarop ik reageer en dan voel ik dat ik gefaald heb
De aanvallen begionnen ook met dit onderwerp
Maar als je het nuchter bekijkt, waarom maak ik me zo druk, dit is een anoniem forum, iedereen kan van alles schrijven, ik weet niet wie achter de accounts zit, misschien is het een trol en lacht hij zich krom om de reacties.
En als hij niks van me aan wil nemen is dat uiteindelijk zijn probleem niet die van mij maar ik maak er mijn probleem van omdat ik verantwoording voel maar dat kan gewoon niet, het is zijn leven en als hij alles kwijt raakt kan ik daar niks aan doen
Mijn plan is ook weg te blijven uit die topics van hem, ik hoop dat het me gaat lukken omdat ik betrokkenheid voel
Overigens geld dat niet alleen bij hem er zijn meer users die voor mij een rode vlag zijn waar ik toch op reageer, met name in nieuws zitten er een paar, ik denk erover daar anders in te gaan handelen
Iquote:Op woensdag 4 juni 2025 10:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bent
Je kunt simpelweg niet hocuspocus geen aanvallen meer hebben
Dat gaat met vallen en opstaan
en hoe waardevol is het voor je therapeut om nu te zien wat er gebeurt met je(ja het is k,, voor je)
Wat het 'andere' topic betreft
Geef je advies en probeer los te laten
er zullen altijd mensen zijn die advies aannemen en mensen die er( nog) niet klaar voor zijn.
Ja dat is ook zo, ik zit al best lang hiermee en dit kan niet zomaar even weggetoverd worden, ik hoorde nu terug wat er precies gebeurde , ik heet Melanie en ik ben heel lief heb ik gezegd met een hoge stemquote:Op woensdag 4 juni 2025 10:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bent
Je kunt simpelweg niet hocuspocus geen aanvallen meer hebben
Dat gaat met vallen en opstaan
en hoe waardevol is het voor je therapeut om nu te zien wat er gebeurt met je(ja het is k,, voor je)
Wat het 'andere' topic betreft
Geef je advies en probeer los te laten
er zullen altijd mensen zijn die advies aannemen en mensen die er( nog) niet klaar voor zijn.
Begrijp ik goed dat die vriendin een andere is dan K?quote:Op zondag 8 juni 2025 09:00 schreef Cupfighter het volgende:
ik had een vriendin en een hele mooie ook nog die wou ik niet kwijt en ja ze was ook spannend
Kun je -afgezien van het grote leeftijdsverschil, da's duidelijk- in een paar steekwoorden jouw karakter omschrijven (wat het zo onverenigbaar maakt met haar karakter)?quote:ze is te jong en past niet bij mijn karakter
quote:
Ik bedoel K zelf met deze zinquote:Op zondag 8 juni 2025 14:24 schreef r_one het volgende:
Helder, dank je wel voor je openheid
[..]
Begrijp ik goed dat die vriendin een andere is dan K?
En is het dan 'had' of 'heb'?
Wel zeer discutabel dat een stagiaire een patiënt inpalmt, weet de instelling (waar die zelfhulpgroep onderdeel van uitmaakt) daar van?
[..]
Kun je -afgezien van het grote leeftijdsverschil, da's duidelijk- in een paar steekwoorden jouw karakter omschrijven (wat het zo onverenigbaar maakt met haar karakter)?
[..]
Opnieuwquote:Op zondag 8 juni 2025 15:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik bedoel K zelf met deze zin
K was op de instelling sociaal en meedenkend, privé lag het anders, ik ben vrij meegaand, kies eerder voor het gemak van een ander dan mezelf, had toen weinig eigen inbreng en deed grotendeels wat ze wou een nee zou kunnen betekenen dat ze me niet meer leuk vond dus liet ik dingen toe die ik eigenlijk niet wou
Grenzen verleggen en pleasen dus en K maakte daar gebruik van
Inmiddels zijn die zwakke punten wel verbeterd met name door de recente therapie
Maar nog niet zo dat ik een dame met het karakter van K kan handelen,
De instelling treft geen blaam in dit verhaal
Je mag vragen wat je wilt, geen probleem als ik er ergens niet op wil antwoorden geef ik dat wel aanquote:Op zondag 8 juni 2025 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Opnieuw![]()
De blaam treft uiteraard primair K zelf maar als stagiaire behoor je een professionele afstand tot je patiënten te bewaren. Bij overschrijding daarvan is het de instelling die de stagiaire (of dienst begeleid(st)er) die haar daar op aan moet spreken. Maar als dat bij hun niet bekend is, wordt dat lastig natuurlijk.
( ik zal niet verder uitweiden, het ging me voor nu even om mijn beeldvorming)
Wel knap dat je de weg omhoog hebt gevonden in je assertiviteit en grenzen aangeven. Respect![]()
Wat ik echter nog niet in beeld heb, is wat K met (jouw?) trauma's van doen heeft. Zie TT. Wil je me daar iets over bijpraten of liever niet?
(als je mijn vragen/opmerkingen vervelend of 'too much' vindt ..... aangeven hoor)
Dan ga ik nog een stapje verder (of terug): wie is (of was?) Melanie?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je mag vragen wat je wilt, geen probleem als ik er ergens niet op wil antwoorden geef ik dat wel aan
Ik ben erg open als ik mezelf op mijn gemak voel, soms te open en K wist dus heel veel van me, ook het verhaal Melanie en wat dat met me doet
K lijkt qua karakter wel op Melanie
Het feit dat ze me schrijft dat ik haar eventueel Melanie mag noemen en ziet als een tegemoetkoming naar mij zegt best veel vind ik
Dus K triggert mijn Melanie aanvallen
Er was al best veel gebeurd in mijn leven toen ik Melanie ontmoette en daar een relatie mee kreeg, , een pittige dame met borderline dat ik ook had alleen ik was meer een stille borderliner , Melanie niet die liet zich wel horen en wie niet wou horen zou het wel voelenquote:Op zondag 8 juni 2025 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ga ik nog een stapje verder (of terug): wie is (of was?) Melanie?
Ah, nou valt bij mij het kwartjequote:Op zondag 8 juni 2025 16:24 schreef Cupfighter het volgende:
maar dit keer veranderde ik niet van mening, ze liep dit keer tegen een grens van mij op
Ruim 2 weken later pleegt Melanie zelfmoord
Dat is een hardnekkig trauma geworden
Geen idee, ik heb haar brief niet beantwoord, ik denk dat zij er mee hoopt te bereiken mij over te halen om haar terug in mijn leven te halen omdat ik haar Melanie mag noemen, het tegendeel gebeurt ik vind het afstotelijkquote:Op zondag 8 juni 2025 16:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, nou valt bij mij het kwartje![]()
En daarna (later) vond K dat jij haar wel Melanie mocht noemen, want?
Ja idd, nogal rare hersenkronkel.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb haar brief niet beantwoord, ik denk dat zij er mee hoopt te bereiken mij over te halen om haar terug in mijn leven te halen omdat ik haar Melanie mag noemen, het tegendeel gebeurt ik vind het afstotelijk
K heeft een angststoornis en had in het verleden een eetstoornis, ze is erg verwend in haar opvoeding en is niet gewend afgewezen te wordenquote:Op zondag 8 juni 2025 16:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja idd, nogal rare hersenkronkel.
Spoort die K zelf eigenlijk wel (afgezien van het gestalk richting jou), heeft zij misschien ook borderline?
Uiteraard (hoewel het lang een wisselwerking is geweest natuurlijk, tussen jou en haar).quote:Op zondag 8 juni 2025 16:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
K heeft een angststoornis en had in het verleden een eetstoornis, ze is erg verwend in haar opvoeding en is niet gewend afgewezen te worden
Maar wat zij doet en heeft is minder van belang
Het is voor mij belangrijk dat ik me op mezelf richt en voorkom dit soort types ruimte te geven
Ik ben nu bezig met trauma therapie wat als doel heeft die aanvallen te verminderen, er zou emdr voor ingezet worden maar al vrij snel werd het duidelijk dat los van mijn trauma mijn eigen zelfbeeld en zelfvertrouwen een groot probleem was en een reden voor de vlucht naar dissociatie naar Melanie isquote:Op zondag 8 juni 2025 17:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard (hoewel het lang een wisselwerking is geweest natuurlijk, tussen jou en haar).
Mag ik -ten slotte- nog vragen welke therapie jij gehad hebt, die jou in staat heeft gesteld jezelf hierbij te laten groeien?
(heel herkenbaar)quote:Op zondag 8 juni 2025 17:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met trauma therapie wat als doel heeft die aanvallen te verminderen, er zou emdr voor ingezet worden maar al vrij snel werd het duidelijk dat los van mijn trauma mijn eigen zelfbeeld en zelfvertrouwen een groot probleem was
Ah mooi man, wat een vooruitgang! Super!quote:en een reden voor de vlucht naar dissociatie naar Melanie is
Dus dat zijn we nu best succesvol mee bezig, van. 5 aanvallen per dag in januari zit ik nu op 1 in de drie weken ongeveer
Alleen jij gaat erover of je te streng bent voor jezelf. Eveneens ga jij over hoe lang je verdriet mag hebben.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ben ik te streng voor mezelf?
Gisteren werd ik wat boos op mezelf omdat ik bij het beantwoorden van de vraag wie is of was Melanie begon te huilen.
Ik dacht stop nou met dat gejank, het is lang geleden en ze heeft je meer kwaad dan goed gedaan, hou op met janken om haar
Maar is dat realistisch , mag ik niet verdrietig zijn om wat er gebeurd is
quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmiddag een evaluatie gesprek gehad bij therapie.
Dat verliep prima, ik heb aangegeven dat ik op de goede plek zit daar en er uit wil halen wat mogelijk is.
Ik had weer een briefje van K in de brievenbus, ongelezen bij het oud papier gegooid
je bent echt goed bezigquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:59 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen ben ik ook met andere dingen bezig om mezelf up te graden, mijn voortanden lagen eruit na het ongeluk in 1984 , daar zijn kronen in gekomen, maar die gingen los zitten en voordat ik een afspraak bijnier tandarts had gemaakt was ik ze kwijt , daar gaat nu een plaatje ingezet worden, en nog een aantal kleine dingen moeten er gebeuren bij de tandarts
Ik zag K in de stad vanmiddag, maar voordat ze mij gezien had ben ik snel een winkel ingegaan, geen zin in een confrontatie zeker niet met dit zonnige weer
Klopt, als ik me rot voel dan is die verzorging niet echt goed, ik wil daar ook mee aan de slag gaanquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
je bent echt goed bezig
ook werken aan je verzorging is een hele goede stap
wat ontzettend fijn dat je zo goed geholpen wordt dat je de ruimte voelt om deze stappen allemaal te kunnen maken
Wat is er zo moeilijk aan om 10 minuten onder een douche te staan?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, als ik me rot voel dan is die verzorging niet echt goed, ik wil daar ook mee aan de slag gaan
Niet mijn topicquote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan om 10 minuten onder een douche te staan?
Moeilijk als je jezelf rot voelt en je zelfbeeld laag isquote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
voor iemand die moord en brand schreeuwt dat users je slecht behandelenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een goede endodentoloog laat je niets voelen. De tijd (twee uurtjes) is vervelender, met zo'n eendenbek in je mond. Laatste keer viel ik in slaap, dat was wel chill.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:21 schreef Lienekien het volgende:
Wortelkanaalbehandeling is toch meestal wel goed te verdoven. Je moet wel een tijd stilliggen en ondergaan.
Gaat goed komen.
Hoe komt het dat je elkaar zo vaak tegenkomt?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:17 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb iets heel stoms gedaan en het mezelf hiermee niet gemakkelijk gemaakt en zal zelf dit weer moeten oplossen.
Ik kwam donderdag K tegen en dat ging mis, we hebben wat gezoend en geknuffeld en ik zei nog met mijn domme kop dat ze zo mooi en sexy is
Ik weet dat ik een fout heb gemaakt, nu zaak om de boel weer te herstellen, ik ben op de goede weg en dit is even een uitglijder waar zij zal van proberen te profiteren maar dat ga ik niet toelaten, K en ik gaan niet weeer een stelletje worden
Goede vraag, ik woon niet in een dorp of zo dus de kans zou niet zo groot moeten zijn zou je zeggen, ik kan er geen goed antwoord op geven eerlijk gezegd behalve dat zij wel weet dat ik graag met mooi weer even door de stad loopquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je elkaar zo vaak tegenkomt?
Dat mag natuurlijk, wel jammerquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:49 schreef Puzzie het volgende:
Dit wordt allemaal wel een beetje heel erg ongeloofwaardig CF, sorry ik ben er wel klaar mee.
Je bent een volwassen man van bijna 60 en je verschuilt je achter een kind die jou zogenaamd verleidt.quote:
Ik verschuil me er niet achter, ik geef toe dat ik stom ben geweest met deze actie en de jongedame in kwestie heeft een stoornisquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je bent een volwassen man van bijna 60 en je verschuilt je achter een kind die jou zogenaamd verleidt.
Nee ik geloof er snars meer van
Dat doe je wel , ik vind je behoorlijk hypocriet nuquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik verschuil me er niet achter, ik geef toe dat ik stom ben geweest met deze actie en de jongedame in kwestie heeft een stoornis
Wil je me dit uitleggen, misschien zie je iets wat ik zelf niet zie?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat doe je wel , ik vind je behoorlijk hypocriet nu
Ik accepteer feedback of kritiek, en nee je komt voor mij niet te belerend over hoor en ja ik geef toe dat ze me prikkelt, ik ben niet van steen daarom is inderdaad afstand negeren belangrijk, ik ga voorlopig zelfs het centrum maar negeren tot de vierdaagsefeesten dan is het toch enorm druk in de stadquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Iedereen maakt fouten
Zolang je er maar bewust van bent en/of feedback accepteert en/of er probeert van te leren
Het is een ingewikkelde situatie en proberen te negeren is misschien verstandig. Hoe moeilijk of aantrekkelijk of opgewonden jullie/jij zijn/bent. Een korte bevlieging geeft ellende en kan je weer opnieuw beginnen met afstand nemen.
Alleen ik vertel je niks nieuws. Je weet dat het onhandig was. Nu weer starten met afstand creëren. Voor haar rust en duidelijk en voor jezelf
Hopelijk kom ik niet belerend over. Dat is niet de bedoeling.
Mijn boodschap is eigenlijk: wees niet te hard voor jezelf
Zoenen stelt toch niks voor? En knuffelen nog minder. Maar je wil haar niet terug dus? Ik ken je hele verhaal niet maar wat je hier beschrijft klinkt niet vreselijk. Maar ik had je nooit op bijna 60 geschatquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:17 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb iets heel stoms gedaan en het mezelf hiermee niet gemakkelijk gemaakt en zal zelf dit weer moeten oplossen.
Ik kwam donderdag K tegen en dat ging mis, we hebben wat gezoend en geknuffeld en ik zei nog met mijn domme kop dat ze zo mooi en sexy is
Ik weet dat ik een fout heb gemaakt, nu zaak om de boel weer te herstellen, ik ben op de goede weg en dit is even een uitglijder waar zij zal van proberen te profiteren maar dat ga ik niet toelaten, K en ik gaan niet weeer een stelletje worden
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik accepteer feedback of kritiek, en nee je komt voor mij niet te belerend over hoor en ja ik geef toe dat ze me prikkelt, ik ben niet van steen daarom is inderdaad afstand negeren belangrijk, ik ga voorlopig zelfs het centrum maar negeren tot de vierdaagsefeesten dan is het toch enorm druk in de stad
In het kort, ik heb een relatie met haar gehad, ruim 30 jaar jonger is ze, dat op zich is eigenlijk al dubieus ze heeft ook een psychische problematiek die lastig combineert met mijn problematiek en ze blijft bezig contact te krijgen dus daarom was dat in het algemeen onschuldige zoenen en knuffelen plus erbij zeggen dat ze zo knap en sexy is niet erg handig van me, nu moet ik best weer moeite doen om afstand te creëren, ik ben 56.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zoenen stelt toch niks voor? En knuffelen nog minder. Maar je wil haar niet terug dus? Ik ken je hele verhaal niet maar wat je hier beschrijft klinkt niet vreselijk. Maar ik had je nooit op bijna 60 geschat
Is het raar als ik hier een soort van hele rare slachtofferrol zie? Hij ging toch zelf met haar zoenen en wou het achteraf gezien (zogenaamd) niet. Voor mij klinkt het een beetje als sterkte wensen aan iemand die krijgt wat hij wou op het moment maar later het zogenaamd niet wou. Ik ken betere mensen waar sterkte wensen gepast is..quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]kijk dat is toch super verstandig. Komt echt wel goed, alleen het heeft tijd nodig...
Heel veel sterkte en succes!
Niemand is perfect en hij doet zijn best. En als iemand zijn best doet en het moeilijk heeft hoop ik dat diegene kracht/sterkte heeft om wat op te lossenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Is het raar als ik hier een soort van hele rare slachtofferrol zie? Hij ging toch zelf met haar zoenen en wou het achteraf gezien (zogenaamd) niet. Voor mij klinkt het een beetje als sterkte wensen aan iemand die krijgt wat hij wou op het moment maar later het zogenaamd niet wou. Ik ken betere mensen waar sterkte wensen gepast is..
Nou een 56 jarige die een dame van 26 jaar krijgt, chapeau. Aangenomen dat ze echt knap en sexy is en niet alleen in the eyes of the beholder natuurlijk. En 30 jaar jonger is niet dubieus als je geld hebt zoals ik ernaar kijk. Vrouwen kiezen daar dan zelf voor. Zelf had ik geen enkele moeite om afstand met mijn exen te creëren, hoop dat het jou luktquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
In het kort, ik heb een relatie met haar gehad, ruim 30 jaar jonger is ze, dat op zich is eigenlijk al dubieus ze heeft ook een psychische problematiek die lastig combineert met mijn problematiek en ze blijft bezig contact te krijgen dus daarom was dat in het algemeen onschuldige zoenen en knuffelen plus erbij zeggen dat ze zo knap en sexy is niet erg handig van me, nu moet ik best weer moeite doen om afstand te creëren, ik ben 56.
Amenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niemand is perfect en hij doet zijn best. En als iemand zijn best doet en het moeilijk heeft hoop ik dat diegene kracht/sterkte heeft om wat op te lossen
Zowel CF als die meid hebben problemen. Dus ja... dan krijg je een ongezonde situatie. Dat betekent niet dat een van beide slecht of schuldig is.
En ik gun ze allebei kracht, wijsheid en sterkte om dit op te lossen en af te sluiten
Jij vindt het niet kloppen dat iemand sterkte gewenst krijgtquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou een 56 jarige die een dame van 26 jaar krijgt, chapeau. Aangenomen dat ze echt knap en sexy is en niet alleen in the eyes of the beholder natuurlijk. En 30 jaar jonger is niet dubieus als je geld hebt zoals ik ernaar kijk. Vrouwen kiezen daar dan zelf voor. Zelf had ik geen enkele moeite om afstand met mijn exen te creëren, hoop dat het jou lukt
Ze is knap, heek knap vind ik zelfs maar er is meer dan uiterlijk en het leeftijdsverschil, wat als ze kinderen wilt, ik heb een spierziekte kans is aanwezig dat ik in een rolstoel kom, moet ik haar deze toekomst geven en dat is even nog los van onze psychische issues.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou een 56 jarige die een dame van 26 jaar krijgt, chapeau. Aangenomen dat ze echt knap en sexy is en niet alleen in the eyes of the beholder natuurlijk. En 30 jaar jonger is niet dubieus als je geld hebt zoals ik ernaar kijk. Vrouwen kiezen daar dan zelf voor. Zelf had ik geen enkele moeite om afstand met mijn exen te creëren, hoop dat het jou lukt
Ik kan nu flauw als elke FOK!ker gaan zeggen van 'ik zei niet dat ik het niet vind kloppen dat je iemand sterkte wenst'quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij vindt het niet kloppen dat iemand sterkte gewenst krijgt
Ik vind chapeau ongepast. Gezien de problemen die er zijn in het contact..
Liever naïef dan cynischquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:54 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik kan nu flauw als elke FOK!ker gaan zeggen van 'ik zei niet dat ik het niet vind kloppen dat je iemand sterkte wenst'
Maar zo ben ik gelukkig niet. Ik vind zelf dat je mensen geen sterkte hoeft te wensen als ze gewoon impulsief gaan zoenen en knuffelen en ze erna zogenaamd spijt van hebben. Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. Om dan het maar te belonen (sterkte geven) als ze juist plezier hebben gehad vind ik ongepast.
Ik denk dat je hier wat naïef in staat.
Waar ben ik cynisch? Ik geef toch alleen maar objectieve reacties? Corrigeer me als ik het fout heb?quote:
We hebben hierover een verschillende mening. Ik vind sterkte gepast omdat het een ingewikkelde situatie is tussen die twee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waar ben ik cynisch? Ik geef toch alleen maar objectieve reacties? Corrigeer me als ik het fout heb?
Jij bent liever naïef dan dat je te horen krijgt dat je 'sterkte' misschien flink ongepast was, dat is het
Ik ben ook wel van de empathie want dat geeft betrokkenheid aan , jij toont in dit stukje ook empathie allen op een andere manier, Cots doet dat ook maar weer vanuit een andere invalshoekquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:05 schreef Masberum het volgende:
[..]
Empathie is emotie. Als je dat juist minder toont is het toch logisch dat de reactie objectiever is (je kijkt naar de feiten zonder je eigen emoties invloed te laten hebben). Alleen niet fijner om te horen voor mensen die vooral redeneren vanuit emotie.
Het is juist objectief, en dat jij het niet objectief vindt zegt veel weer, vind je ook niet als je het zo leest?
Wat ik zei was niks raars. Hoe jullie willen doen alsof dat het wel is is gewoon trollerig gedrag zoals ik ernaar kijk. Ik zei alleen dat sterkte wensen niet goed gedrag is in die situatie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet nodig, respecteer even een ander inzicht van elkaar
Mee eens, zeker omdat Cots ook altijd heel vriendelijk heeft gereageerd in zijn eigen topicsquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En soms moet je gewoon even rekening houden met tegen wie je dat zegt.
Zij leest langer mee en kent onze problemen beter dus ik begrijp haar reactie primaquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:14 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat ik zei was niks raars. Hoe jullie willen doen alsof dat het wel is is gewoon trollerig gedrag zoals ik ernaar kijk. Ik zei alleen dat sterkte wensen niet goed gedrag is in die situatie.
Lijkt me niet echt nodigquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:23 schreef Iceage het volgende:
[..]
Zet er even bij wie je bedoelt dat is mogelijk achteraf lezers niet duidelijk.
Ehm ..... even voor mijn beeldvorming: jij vindt hetgeen hij daar inhoudelijk neerplempt (chapeau, >30 jaar verschil oke als je maar geld hebt, niks mis met zoenen en knuffelen, whatever) wél prima?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze is knap, heek knap vind ik zelfs maar er is meer dan uiterlijk en het leeftijdsverschil, wat als ze kinderen wilt, ik heb een spierziekte kans is aanwezig dat ik in een rolstoel kom, moet ik haar deze toekomst geven en dat is even nog los van onze psychische issues.
Overigens bedankt voor deze reactie
Ik herken deze mening , een broer van mij denkt er ook zo over, het is een mening die ik begrijp uit de ogen van iemand die denkt, nou leuk toch dat heb je mooi voor elkaar een vrouw van 30 jaar jonger plus en ik bedank hem omdat het geen afbrekende post zoals hij regelmatig doetquote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm ..... even voor mijn beeldvorming: jij vindt hetgeen hij daar inhoudelijk neerplempt (chapeau, >30 jaar verschil oke als je maar geld hebt, niks mis met zoenen en knuffelen, whatever) wél prima?![]()
Gezien ook je bedankje en je like.
Hmmm, oke. Maar ik snap nog steeds je positiviteit niet, voor iemand die tot het besef is gekomen 'iets stoms' te hebben gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 02:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik herken deze mening , een broer van mij denkt er ook zo over, het is een mening die ik begrijp uit de ogen van iemand die denkt, nou leuk toch dat heb je mooi voor elkaar een vrouw van 30 jaar jonger plus en ik bedank hem omdat het geen afbrekende post zoals hij regelmatig doet
Ja daar heb je een punt, het is jammer dat het uiteindelijk toch weer op een confrontatie is uitgelopen maar nu met iemand anders die dat ook zeker niet verdientquote:Op zondag 22 juni 2025 06:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Hmmm, oke. Maar ik snap nog steeds je positiviteit niet, voor iemand die tot het besef is gekomen 'iets stoms' te hebben gedaan.
En een niet-afbrekende post verdient IMO geen apart schouderklopje, dat zou gewoon de norm moeten zijn.
Ik begreep wel dat je het in het redelijke probeerde te houden met M. en je daarom ook mild opstelde toen hij op de reactie van CotS doorging. Maar ik vond dat hij daarin over de grens ging en vond dat ik voor haar op moest komen. Dat werd de confrontatie.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja daar heb je een punt, het is jammer dat het uiteindelijk toch weer op een confrontatie is uitgelopen maar nu met iemand anders die dat ook zeker niet verdient
Klopt, ik kon me ook in beide meningen vinden en achteraf zie ik wel dat er te hard is ingegaan op de mening van CotS dus daar heb je zeker gelijk inquote:Op zondag 22 juni 2025 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begreep wel dat je het in het redelijke probeerde te houden met M. en je daarom ook mild opstelde toen hij op de reactie van CotS doorging. Maar ik vond dat hij daarin over de grens ging en vond dat ik voor haar op moest komen. Dat werd de confrontatie.
K is volwassen en niet zwakzinnig, ze heeft psychische kwetsbaarheden net zoals ik zelf.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef Droopie het volgende:
@:Cupfighter
Het is makkelijk voor mij om te zeggen dit is moreel verwerpelijk of dit moet je doen. Maar ik weet niet in hoeverre ze te kwetsbaar is, is het misbruik van iemands zwakheden?
Heb niet alles gelezen de afgelopen maanden (soms lijkt het ook net een soap he
Dit zijn zaken die je uiteraard hier kan bespreken, maar zeker ook met je behandelaar.
Want hoe ik het lees, jij hebt een stoornis, zij heeft een stoornis, jullie hebben een geschiedenis.
Probeer gezond gedrag te vertonen, en dat je wel eens huidhonger heb is niets meer dan menselijk, maar tegen welke prijs?
Was deze situatie te voorkomen geweest, was deze situatie wenselijk of heb je hem bewust opgezocht.
Zolang ze volwassen is en niet zwakzinnig, zie ik het probleem niet. Maar als jij zelf zegt ik heb iets stoms gedaan, dan speelt er veel meer, want je bent geen domme vent.
Iig wel sterk dat je je stommiteit bespreekbaar maakt.
Succes maat!
Nee geen lullige vraag, en ik sta sowieso open voor vragen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef nostra het volgende:
Misschien een wat lullige vraag, maar what's in it for her dat ze je zo graag wil?
Misschien toch eens met de politie pratenquote:Op maandag 23 juni 2025 10:34 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren maar weer een briefje van K ongelezen bij het oud papier gedaan, ik moet dat maar gewoon weer hervatten alsof er niets is voorgevallen , ik weet dat het wat lomp is maar het is gewoon naar mijn idee het beste wat ik doen kan
Het volgende kan ik ook weinig aan doen denk ik maar ik erger me wel aan, mijn gevoeligheid met films en muziek, ik ben nogal vlot emotioneel en van de week merkte ik dat wederom tijdens de film Straw op Netflix.
Ik zal dit volgende week eens met therapie overleggen, mijn actie van vorige week heeft natuurlijk niet echt geholpen en haar aangemoedigdquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien toch eens met de politie praten
Zodat ze een stopgesprek kunnen voeren
Had dit nog niet gelezenquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zal dit volgende week eens met therapie overleggen, mijn actie van vorige week heeft natuurlijk niet echt geholpen en haar aangemoedigd
Ik heb de weg gelukkig wel weer gevonden want ze staat weer op negeerquote:Op woensdag 25 juni 2025 15:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Had dit nog niet gelezen
Verdorie wat jammer
Heb je enig idee ( vlees is zwak vind ik persoonlijk wat makkelijk) waarom je hiervoor koos?
Knap dat je het hier toch neerplempt
En ik hoop dat je de goede weg weer hebt gevonden
Ik denk dat uiteindelijk het antwoord heel simpel is, ik vind haar gewoon leuk en aantrekkelijk meestal lukt het me wel om dat niet te laten blijken maar toen niet dusquote:Op woensdag 25 juni 2025 15:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Had dit nog niet gelezen
Verdorie wat jammer
Heb je enig idee ( vlees is zwak vind ik persoonlijk wat makkelijk) waarom je hiervoor koos?
Knap dat je het hier toch neerplempt
En ik hoop dat je de goede weg weer hebt gevonden
Maar dat moet toch niet de afweging zijn ?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik denk dat uiteindelijk het antwoord heel simpel is, ik vind haar gewoon leuk en aantrekkelijk meestal lukt het me wel om dat niet te laten blijken maar toen niet dus
Het is lastig uit te leggen, soort strijd tussen verstand en gevoel waar gevoel dus de laatste keer won, als ik 100 procent mijn gevoel ga volgen zouden we weer een relatie hebben maar mijn verstand blokt ditquote:Op vrijdag 27 juni 2025 21:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar dat moet toch niet de afweging zijn ?
Nee je mag je gevoel niet laten winnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:01 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben nu even hard op aan het nadenken over K, moet ik mijn gevoel laten winnen?
Veroorzaakt dat minder problemen in mijn hoofd dan dat ik er me er tegen blijf verzetten?
Maar dan krijg ik er weer andere problemen voor terug, of kan ik die assertiever is geworden de grilligheid van K nu wel aan
Het leeftijdsverschil veranderd in ieder geval niet en dat is toch ook wel een punt, mijn spierziekte kan opeens hard achterruit gaan en de vraag is of ik toekomstige partner, los van K, het moet aan doen , dan wordt ze naast partner ook indirect verzorgende en de vraag is of dat kan werken samen
Doe dit nou niet, je weet dat het jezelf alleen maar dieper in de ellende stort, misschien al meteen, dan wel later.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:01 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben nu even hard op aan het nadenken over K, moet ik mijn gevoel laten winnen?
Veroorzaakt dat minder problemen in mijn hoofd dan dat ik er me er tegen blijf verzetten?
Maar dan krijg ik er weer andere problemen voor terug, of kan ik die assertiever is geworden de grilligheid van K nu wel aan
Het leeftijdsverschil veranderd in ieder geval niet en dat is toch ook wel een punt, mijn spierziekte kan opeens hard achterruit gaan en de vraag is of ik toekomstige partner, los van K, het moet aan doen , dan wordt ze naast partner ook indirect verzorgende en de vraag is of dat kan werken samen
Dit alles zegt genoeg over deze TS.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Doe dit nou niet, je weet dat het jezelf alleen maar dieper in de ellende stort, misschien al meteen, dan wel later.
Je hebt gelijk, ik zit even in een fase dat ik soms het vechten moe ben en denk wat als ik het gevoel nu gewoon laat winnen?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee je mag je gevoel niet laten winnen.
Het is al eens flink mis gegaan met haar en zij is niet goed voor je, en al helemaal niet voor je huidige vooruitgang. Ook dat ze zegt dat jij haar M mag noemen is niet ok en gaat je weer dissociaties geven.
Met haar verder gaan is een hoop stappen achteruit zetten om uiteindelijk toch weer als vrijgezel over te blijven met een extra rugzak aan ellende die ook weer verwerkt moet worden.
Waarschijnlijk is je eenzaamheid, lust of whatever nu aan het spreken. En laat dat geen goede raadgevers zijn.
Ik ga het ook niet doen, maar de gedachte zijn er soms welquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Doe dit nou niet, je weet dat het jezelf alleen maar dieper in de ellende stort, misschien al meteen, dan wel later.
Wat heeft dit met geloofwaardigheid te maken, ik schrijf dat ik even hardop denk, wil niet zeggen dat ik het gelijk doe, of mag denken ook al niet meer, ik weet dat je mijn laatste verhaal over K niet gelooft, daar kan ik niks aan veranderen dat is jou oordeel en dat mag je hebben maar je hoeft me niet helemaal af te kraken nu omdat je iets niet gelooft, ik vind je tof en je ziet vaak dingen scherp en goed maar dit vind ik erg jammer en onnodig.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit alles zegt genoeg over deze TS.
Totaal ongeloofwaardig. helaas.
Ik snap serieus even niet waarom het überhaupt een overweging waard zou zijnquote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ga het ook niet doen, maar de gedachte zijn er soms wel
Dat is gewoon ziek.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
ze wil haar zin krijgen en gaat zover inderdaad dat ze schrijft dat ik haar Melanie mag noemen
Verstandelijk weet ik dat ook wel dus daarom doe ik het nietquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik snap serieus even niet waarom het überhaupt een overweging waard zou zijn
Alsof je jezelf terugtrekt uit je vooruit gang
Je weet nou wel door het eerder voorval dat je hier nog zwak instaat en dat weet K nu al helemaal. Ik denk dat je jezelf stevig onder controle moet gaan houden en totaal geen ruimte aan de dwalende gedachten mag gaan geven.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Verstandelijk weet ik dat ook wel dus daarom doe ik het niet
Klopt daarom probeer ik nu ook de plekken te ontwijken waar ik K regelmatig tegen kwam, want ik sta hierin inderdaad te zwakquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je weet nou wel door het eerder voorval dat je hier nog zwak instaat en dat weet K nu al helemaal. Ik denk dat je jezelf stevig onder controle moet gaan houden en totaal geen ruimte aan de dwalende gedachten mag gaan geven.
Dat is het ook maar ik heb door mijn eigen domme actie laatst mijn eigen glazen ingegooid, kan moeilijk een melding maken bij de politie als ik haar zelf omhels en zeg wat ben je toch mooi tegen haar, zij profiteert daar dankbaar vanquote:
Ik moest hier even over nadenkenquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:41 schreef Armani XL het volgende:
De volgende stap is dat ze je op gaat wachten bij je voordeur. Bereid je daar alvast op voor en vooral wat je dan gaat doen.
De politie komt niet.quote:
Hoezo? Als jij haar niet binnen laat, laat je haar niet binnen. Punt.quote:als ik de confrontatie met haar aan ga lukt het haar om binnen te komen
Klopt maar ik ken K en die weet mijn zwaktepunt, waar ze gebruik van gaat maken , ik ben nog niet assertief genoeg om K aan te kunnen, vandaar dat ik confrontaties wil ontwijkenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
De politie komt niet.
[..]
Hoezo? Als jij haar niet binnen laat, laat je haar niet binnen. Punt.
Daar ben je zelf bij hè. Het moet niet gekker worden.
Nogmaals, daar ben je zelf bij, je láát haar er ook gebruik van maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar ik ken K en die weet mijn zwaktepunt, waar ze gebruik van gaat maken ,
Je vlucht dus. Hoe lang wil je blijven vluchten?quote:ik ben nog niet assertief genoeg om K aan te kunnen, vandaar dat ik confrontaties wil ontwijken
Het klopt dat er zelf bij ben en niet naar binnen is inderdaad niet naar binnen, ik mis nog zelfvertrouwen om de confrontatie aan te gaan zeker na mijn misser toen ik haar in de stad tegen kwamquote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Nogmaals, daar ben je zelf bij, je láát haar er ook gebruik van maken.
Ik zeg het niet gauw (en niet om te schofferen) maar: groei een ruggengraat. Je kunt het
[..]
Je vlucht dus. Hoe lang wil je blijven vluchten?
Als je het nooit probeert (en volhoudt!), gaat het je nooit lukken weerstand te bieden. Oefening baart kunst.
(het lukt je nu toch ook haar briefjes weg te gooien en dat vol te houden? gewoon door het te DOEN?)
Stel jezelf alleen één simpele regel:
NIET
NAAR
BINNEN
!
Het laatste wat je dan moet doen is nu in je schulp kruipen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het klopt dat er zelf bij ben en niet naar binnen is inderdaad niet naar binnen, ik mis nog zelfvertrouwen om de confrontatie aan te gaan zeker na mijn misser toen ik haar in de stad tegen kwam
Dit is inderdaad het ideale scenarioquote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Het laatste wat je dan moet doen is nu in je schulp kruipen.
Wat jij nodig hebt is weer de succeservaring dat je haar wél kunt weerstaan (nota bene voor je eigen voordeur, jouw domein, veel idealer gaan de omstandigheden niet worden). Eén zo'n succeservaring zal jou een enorme boost kunnen geven, het competentiegevoel dat JIJ 'in control' bent en niet zij!
Desnoods ga je haar straal negeren, loopt haar zwijgend voorbij, reageert demonstratief helemaal nergens op (volhouden!), open de voordeur, loop naar binnen, en laat haar de brievenbus in haar smoel zien.
(om vervolgens jezelf een schouderklopje te geven)
En zij druipt af! Priceless![]()
Dat snap ik, volkomen. De MOAB aanpak.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het ideale scenario
waaromquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is het ook maar ik heb door mijn eigen domme actie laatst mijn eigen glazen ingegooid, kan moeilijk een melding maken bij de politie als ik haar zelf omhels en zeg wat ben je toch mooi tegen haar, zij profiteert daar dankbaar van
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.quote:
dan moet TS zelf harder worden/zijnquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.
Dat vind ik dus ook, zo omhels ik haar en als ik briefjes van haar krijg melding doen, dat klopt niet voor mijn gevoel, ik moet mijn gedachte zien te switchen en me wapenen tegen mijn zwakte, ik moet sterk en duidelijk zijn en zoveel mogelijk negeren, een keer stopt ze welquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg hypocriet zijn als dit hele verhaal al waar is.
Ik zou het oneens zijn of de reactie op jouw assertiviteit ool niet meteen als conflict beschouwen. Dat heeft een negatieve connotatie die er waarschijnlijk helemaal niet is.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:37 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb weinig last van het stoppen met de medicatie, iets wat prikkelbaarder misschien.
Afgelopen 2 dagen 2 kleine conficten uitgesproken op een goede manier met een goede afloop, het is zo dat als je meer voor je mening opkomt en grenzen stelt je sneller tot conficten komt, ik ben blij dat ik hier steeds beter mee om ga en het durf aan te gaan
Misschien zeg ik het niet goed komt waarschijnlijk door het feit dat ik in het verleden bijna alles oké vond om conflicten te vermijden en het anderen naar de zin te maken, soort please gedragquote:Op zondag 6 juli 2025 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou het oneens zijn of de reactie op jouw assertiviteit ool niet meteen als conflict beschouwen. Dat heeft een negatieve connotatie die er waarschijnlijk helemaal niet is.
Hmm, in de auto typen leverde niet echt een duidelijke tekst op.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien zeg ik het niet goed komt waarschijnlijk door het feit dat ik in het verleden bijna alles oké vond om conflicten te vermijden en het anderen naar de zin te maken, soort please gedrag
Dit is wat ik opperdequote:Op zondag 6 juli 2025 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik opper nu iets wat of een heel slecht idee is of een aardig idee. Weet niet of het juist is, maar ik zat te denken;
Is het geen optie om een soort stopgesprek/mediator gesprek waarin jullie duidelijke afspraken maken en uitleggen van "hoe het ook was, nu is het voorbij". Desnoods met dr ouders erbij en je behandelaar?
Uitspreken dat het echt over is en vanaf nu bewijzen verzamelen en melding maken
Dit gaat van kwaad tot erger zoals het nu gaat. Dus misschien met een mediator duidelijk maken dat stop stop is. En daarbij ook duidelijk dat je bij de politie melding maakt als ze op de stoep staat. Brieven verzamelen, datum erop. Alle belletjes en bezoekjes in een logboek.
En ook voor jezelf opschrijven waarom geen contact. Over lust weet ik weinig, maar dan voel je dat maar... alleen geef er niet aan toe
Samen komen jullie er niet uit. Dus als jullie beiden nou iemand erbij hebben die er met een afstandje naar kunnen kijken
Ja ik gebruik de term verkeerd! Excuusquote:Op zondag 6 juli 2025 15:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dit is wat ik opperde
politie kan en mag een stopgesprek voeren
ga het gesprek aan met hen
ze zullen aangeven wat mogelijk is en wat niet
Je zou eens kunnen beginnen niet blind je lul achterna te lopen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
Ik denk dat jullie gelijk hebben Cots en Greysbones , er moet iets gebeuren want er komt geen eind aan en daar zijn wij beiden debet aan, ik kan niet voor K praten maar , ik besef dat ik dubbele signalen af geef wat het onduidelijk maakt, K is een knappe jongedame met vaak kleding wat mijn lust wel prikkelt ik zou liegen als ik zeg daar ongevoelig voor te zijn maar ik vind het wel zwak van mezelf
Ik weet alleen of een stopgesprek los kan staan van een aangifte, ik wil K niet aangeven, ik moet dat dus nog even uitzoeken
Een gesprek met haar ouders is ook een optie met een begeleider van mij erbij, denk dat die ouders er wel voor open staan zover als ik ze ken, mijn begeleider gaat daar in ieder geval wel in mee
Klopt maar daar zit toch ook controle in, als ik blind mijn lul zou achterna lopen nam ik K mee naar huis en zou met haar het bed in duikenquote:Op zondag 6 juli 2025 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen beginnen niet blind je lul achterna te lopen.
Haal je de angel al uit het probleem.
Klaarblijkelijk niet. Of te weinig:quote:Op zondag 6 juli 2025 18:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar daar zit toch ook controle in,
Jij geeft toe aan je lust. Of dat nu eindigt met zoenen of neuken, is om het even.quote:
Ja ik weet niet, ik vind het van mij best knap omdat ik me er in het verleden echt gek door liet maken, dar er nog punten zijn voor verbetering ben ik met je eensquote:Op zondag 6 juli 2025 18:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk niet. Of te weinig:
[..]
Jij geeft toe aan je lust. Of dat nu eindigt met zoenen of neuken, is om het even.
Dat.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja ik weet niet, ik vind het van mij best knap omdat ik me er in het verleden echt gek door liet maken, dar er nog punten zijn voor verbetering ben ik met je eens
Ik vind neuken toch wel flink wat verder dan knuffelen en zoenen, het heeft wel beide met lust te maken dat ben ik wel weer met je eens
Je laatste opmerkingquote:Op zondag 6 juli 2025 18:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat.
Knuffelen en zoenen is de springplank naar erotiek.
Als ik alles en iedereen zou gaan knuffelen en zoenen die bij mij lust opwekken, dan zat ik geregeld vast op het politiebureau (of erger)![]()
Zolang jij dubbele signalen blijft afgeven, speelt zij het spel natuurlijk graag mee.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je laatste opmerking![]()
Nee natuurlijk doe ik dat ook niet maar K staat daar open voor die zou zelfs graag zien dat ik verder zou gaan dan dat, het is inderdaad een springplank naar erotiek daarom was het ook een domme actie van me
Klopt ik geef ook toe dat ik dom ben geweest met die actie , het is wel zo dat het gedrag van die briefjes ether al was voor mijn knuffelactie, we hebben er beide een aandeel in vind ikquote:Op zondag 6 juli 2025 19:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Zolang jij dubbele signalen blijft afgeven, speelt zij het spel natuurlijk graag mee.
Het begint niet bij haar, het begint bij jezelf!
Nee hoor, ook al stuurde ze je erotische foto's bij die briefjes, ook al stond ze poedelnaakt voor je, JIJ bent zelf verantwoordelijk voor wat JIJ doet en hoe ver JIJ haar toelaat.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt ik geef ook toe dat ik dom ben geweest met die actie , het is wel zo dat het gedrag van die briefjes ether al was voor mijn knuffelactie, we hebben er beide een aandeel in vind ik
Ja dat klopt maar dan heeft ze er toch wel een aandeel in, ik bedoel ze kan me ook met rust laten en niet poedelnaakt voor de deur staan zoals in jouw voorbeeldquote:Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor, ook al stuurde ze je erotische foto's bij die briefjes, ook al stond ze poedelnaakt voor je, JIJ bent zelf verantwoordelijk voor wat JIJ doet en hoe ver JIJ haar toelaat.
Ik vind dat altijd een veel te makkelijke dooddoener. Stel, je gaat vreemd in en relatie, dan ga je toch ook niet tegen je partner zeggen dat het gedeelde schuld is, dat het voor de helft aan de vrouw ligt waar je me vreemd bent gegaan?quote:Op zondag 6 juli 2025 19:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar dan heeft ze er toch wel een aandeel in, ik bedoel ze kan me ook met rust laten en niet poedelnaakt voor de deur staan zoals in jouw voorbeeld
Hier heb je wel een punt natuurlijkquote:Op zondag 6 juli 2025 21:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een veel te makkelijke dooddoener. Stel, je gaat vreemd in en relatie, dan ga je toch ook niet tegen je partner zeggen dat het gedeelde schuld is, dat het voor de helft aan de vrouw ligt waar je me vreemd bent gegaan?
Jij bent voor 100% verantwoordelijk voor je eigen daden, als je iets doet wat je niet behoort te doen of niet wilt doen.
Zij zal niet stoppen, zij wil wel. Maar jij?
Jij kúnt 'NEE' zeggen maar in plaats daarvan geef je haar deels de schuld als het dan toch eens een 'JA' wordt.
Ja dankjedekoekoek.
Verstop je niet achter haar (ook niet deels), neem je eigen verantwoordelijkheid!
Het besef is er.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt natuurlijk
Ik geef toe dat ik met mezelf stoei in dit verhaal, gevoel tegen verstand!, het verstand zal moeten winnen
Ik snap je, ik moet nog werken aan de uitvoering, ik doe mijn bestquote:Op zondag 6 juli 2025 22:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Het besef is er.![]()
Nu nog de uitvoering.
(en als je je weer verschuilt achter "ja maar zij ...." krijg je van mij op je falie.... 2 van zulke figuren op Fok! is teveel
)
Da's al een mooie startquote:Op zondag 6 juli 2025 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap je, ik moet nog werken aan de uitvoering, ik doe mijn best
Wow!quote:Op maandag 7 juli 2025 22:09 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag contact gezocht met de ouders van K, ik kreeg haar vader aan de lijn, die wil wel meewerken, later apte hij dat de moeder van K ook meewerkt.
Ik heb een poos met haar vader gesproken, hij snapt ook niet zo goed wat zijn dochter bezielt maar hij zegt eigenlijk ook hetzelfde als @:r_one als ik nee blijf zeggen en nergens op in ga dan zal het toch een keer ophouden, maar goede en duidelijke afspraken maken is nooit verkeerd , hij zou ook zelf nog met K gaan praten maar zij er wel bij als ze eenmaal iets wil laat ze heel moeilijk los.
Hij zei ook eerlijk niet happy te zijn dat ze achter mannen aan gaat die ouder zijn dan hem zelf, ik gaf aan dat ik dat zeker begreep
Voor de rest doe ik naast de schrijfgroep tegenwoordig ook creatief, wat tekenen , schilderen etc, ik ben er helemaal niet goed in maar dat geeft niet, het is een leuke groep en ik kan op mijn manier toch bezig zijn, tot begin augustus ligt alles stil vanwege vakantie
Gaat je dat lukken als K erbij is?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef Cupfighter het volgende:
Dinsdag om 11 uur staat het gesprek gepland tussen mijn ambulante begeleider, de ouders van K, en K
Gelukkig is het vlot want ik had gisteren weer een briefje van haar in de bus dus echt uit zich zelf stoppen gaat ze niet doen
K zal er bij moeten zijn, het zal lastig voor me worden maar ik ben niet alleen met haar, want dan zou ik het ook niet aan gaan, er zijn 3 mensen bij waaronder haar ouders wat de kans kleiner maakt dat ze onvoorspelbare dingen gaat doenquote:
Succesquote:Op woensdag 9 juli 2025 17:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
K zal er bij moeten zijn, het zal lastig voor me worden maar ik ben niet alleen met haar, want dan zou ik het ook niet aan gaan, er zijn 3 mensen bij waaronder haar ouders wat de kans kleiner maakt dat ze onvoorspelbare dingen gaat doen
Dank je wel, ik heb gelukkig nog wat dagen mezelf voor te bereidenquote:
Methylfenidaat, beter bekend als Ritalinquote:Op woensdag 9 juli 2025 17:57 schreef nostra het volgende:
Wat slikte je? Benzo's, bètablokkers, of iets waar je een spiegel voor moet opbouwen?
Succes in ieder geval!quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
K zal er bij moeten zijn, het zal lastig voor me worden maar ik ben niet alleen met haar, want dan zou ik het ook niet aan gaan, er zijn 3 mensen bij waaronder haar ouders wat de kans kleiner maakt dat ze onvoorspelbare dingen gaat doen
Bedenk je alvast goed hoe je wil reageren op te verwachten situaties. Dat helpt enorm wanneer deze situatie zich voordoet en verminderd het aantal dingen "die je had willen zeggen" achteraf. Desnoods schrijf je wat dingen op.quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel, ik heb gelukkig nog wat dagen mezelf voor te bereiden
Ik ben nu ruim een week zonder medicatie wat best goed gaat
Toch vraag ik me af of ik dinsdag misschien beter wel een pilletje kan nemen
Of gewoon uit gaan van eigen kracht
Dank je welquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bedenk je alvast goed hoe je wil reageren op te verwachten situaties. Dat helpt enorm wanneer deze situatie zich voordoet en verminderd het aantal dingen "die je had willen zeggen" achteraf. Desnoods schrijf je wat dingen op.
Verder alleen maar heel veel succes gewenst. Je bent fucking goed bezig, dus hopelijk helpt dit gesprek van dinsdag!
Dank je wel, en het doel is dat dit inderdaad een eindgesprek is met regels waar we ons allebei aan moeten houden, ook als ze naakt voor me de bimbo danstquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben trots op jeje bent echt super goed bezig
En houd jezelf voor, hoe mooi en lief (of wat dan ook) ze ook is, ze is ook slecht nieuws voor jou. Niet doen, na dat gesprek echt afstand nemen en houden. Ook al danst ze naakt de bimbo voor je, nee = nee...
Zet hem op!
Nog beter. Goed bezig! En bereid je ook voor op onverwachte situaties, dat je blijft ademen en M wegblijft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik ga zeker dingen opschrijven en morgen met therapie ga ik vragen om een rollenspel, dat helpt ook vaak goed
Ja M moet ook wegblijven, dissociëren naar M is zeker niet wenselijkquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nog beter. Goed bezig! En bereid je ook voor op onverwachte situaties, dat je blijft ademen en M wegblijft.
Ik doe mijn best en bereid me zo goed mogelijk voor op dinsdagquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je pakt het echt heel erg goed aan
Wat ging er mis?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:13 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren het rollenspel gedaan met mijn therapeute die K speelde, dat ging eerlijk gezegd niet best, het voordeel hiervan was ik de fouten er zo uit kon pikken en daarvan kan leren
Ik kreeg gelukkig geen Melanie aanval maar het moet dinsdag wel anders dan gisteren
Ik ging onderuit toen ze zei, ik hou veel van je en met jou wil ik gelukkig worden, toen zei ik misschien kunnen we het gewoon samen proberen en kijken hoe het looptquote:
En weet je ook hoe je het kan voorkomen?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ging onderuit toen ze zei, ik hou veel van je en met jou wil ik gelukkig worden, toen zei ik misschien kunnen we het gewoon samen proberen en kijken hoe het loopt
Gelukkig was het een rollenspel, dit mag ik dinsdag niet zeggen zelfs niet denken
Bij de feiten blijven, verstandelijk blijven denken, me niet laten verleiden door woorden als schatje en lieverd, als dat gebeurd zou ik direct moeten zeggen ik ben je schatje/lieverd niet en dan gelijk weer terug naar de feiten, en heel duidelijk en standvastig praten, er zit nog teveel twijfel als ik nee zeg, dat moet echt een duidelijke nee zijnquote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
En weet je ook hoe je het kan voorkomen?
En lukt je dat na 1 keer oefenen?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bij de feiten blijven, verstandelijk blijven denken, me niet laten verleiden door woorden als schatje en lieverd, als dat gebeurd zou ik direct moeten zeggen ik ben je schatje/lieverd niet en dan gelijk weer terug naar de feiten, en heel duidelijk en standvastig praten, er zit nog teveel twijfel als ik nee zeg, dat moet echt een duidelijke nee zijn
Goede vraagquote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
En lukt je dat na 1 keer oefenen?
Misschien is het verstandig om haar na het gesprek te blokkeren op je telefoon, email en de socials?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goede vraag
Ik hoop het, ik ga mijn best doen, het is denk ik wel in mijn voordeel dat er meer mensen bij zijn
Ze is al geblokkeerd op mijn telefoon en social media, alleen mail nog niet dat moet ik nog doenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig om haar na het gesprek te blokkeren op je telefoon, email en de socials?
De brievenbus kun je niet dicht spijkeren natuurlijk. Alles bewaren als bewijs en als ze met nieuwe nummers of profielen je probeert te contacteren ook screenshot en bewaren.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze is al geblokkeerd op mijn telefoon en social media, alleen mail nog niet dat moet ik nog doen
Ik hoop dat het na dinsdag rustig gaat worden,
Ja: aan de andere kant van de tafel gaan zitten en als zij praat (slijmt, bagatelliseert of in de verdediging schiet): de armen over elkaar (lichtjes onderuitgezakt, relaxt). Maar niet geforceerd.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:55 schreef Cupfighter het volgende:
Zijn er nog mensen die tips voor me hebben voor het gesprek van dinsdag?
K zal proberen naast me te gaan zitten, dus ik ga morgen mijn ambulant begeleider even appen dat we dat moeten voorkomenquote:Op zondag 13 juli 2025 21:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja: aan de andere kant van de tafel gaan zitten en als zij praat (slijmt, bagatelliseert of in de verdediging schiet): de armen over elkaar (lichtjes onderuitgezakt, relaxt). Maar niet geforceerd.
En aan het eind: rond zakelijk af: uitgestrekte hand, geen omhelzing, knuffel of dat soort dingen. Laat haar dan niet te dichtbij komen. Accepteer geen koosnaampjes, dan de rug toekeren en weglopen.
"Don't even try!"quote:Op zondag 13 juli 2025 22:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
K zal proberen naast me te gaan zitten, dus ik ga morgen mijn ambulant begeleider even appen dat we dat moeten voorkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |