Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bentquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef Cupfighter het volgende:
Zo lekker geslapen en uitgerust
De aanvallen van gisteren hadden oorzaken
-slaaptekort en vermoeid
-het gevoel gefaald te hebben
- de aanvallen versterkte het gevoel
Mijn therapeute gaf het gisteren al aan dat ze zag dat ik enorm baalde van die aanvallen, ze zei ik vind het vervelend voor je maar voor de behandeling is dit eigenlijk heel mooi
Ze zei vergeet ook niet hoe snel je vooruit gaat, ze zei letterlijk soms verbaast te staan om hoe ik dingen op pak, en in elke behandeling is er een terugval.
Ze zei dat ik te streng ben voor mezelf
We hebben het over hier gehad, het topic van Masberum en hoe ik daar insta, ik wil graag helpen, dat word verkeerd opgepakt waarop ik reageer en dan voel ik dat ik gefaald heb
De aanvallen begionnen ook met dit onderwerp
Maar als je het nuchter bekijkt, waarom maak ik me zo druk, dit is een anoniem forum, iedereen kan van alles schrijven, ik weet niet wie achter de accounts zit, misschien is het een trol en lacht hij zich krom om de reacties.
En als hij niks van me aan wil nemen is dat uiteindelijk zijn probleem niet die van mij maar ik maak er mijn probleem van omdat ik verantwoording voel maar dat kan gewoon niet, het is zijn leven en als hij alles kwijt raakt kan ik daar niks aan doen
Mijn plan is ook weg te blijven uit die topics van hem, ik hoop dat het me gaat lukken omdat ik betrokkenheid voel
Overigens geld dat niet alleen bij hem er zijn meer users die voor mij een rode vlag zijn waar ik toch op reageer, met name in nieuws zitten er een paar, ik denk erover daar anders in te gaan handelen
Iquote:Op woensdag 4 juni 2025 10:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bent
Je kunt simpelweg niet hocuspocus geen aanvallen meer hebben
Dat gaat met vallen en opstaan
en hoe waardevol is het voor je therapeut om nu te zien wat er gebeurt met je(ja het is k,, voor je)
Wat het 'andere' topic betreft
Geef je advies en probeer los te laten
er zullen altijd mensen zijn die advies aannemen en mensen die er( nog) niet klaar voor zijn.
Ja dat is ook zo, ik zit al best lang hiermee en dit kan niet zomaar even weggetoverd worden, ik hoorde nu terug wat er precies gebeurde , ik heet Melanie en ik ben heel lief heb ik gezegd met een hoge stemquote:Op woensdag 4 juni 2025 10:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad soms te hard voor jezelf bent
Je kunt simpelweg niet hocuspocus geen aanvallen meer hebben
Dat gaat met vallen en opstaan
en hoe waardevol is het voor je therapeut om nu te zien wat er gebeurt met je(ja het is k,, voor je)
Wat het 'andere' topic betreft
Geef je advies en probeer los te laten
er zullen altijd mensen zijn die advies aannemen en mensen die er( nog) niet klaar voor zijn.
Begrijp ik goed dat die vriendin een andere is dan K?quote:Op zondag 8 juni 2025 09:00 schreef Cupfighter het volgende:
ik had een vriendin en een hele mooie ook nog die wou ik niet kwijt en ja ze was ook spannend
Kun je -afgezien van het grote leeftijdsverschil, da's duidelijk- in een paar steekwoorden jouw karakter omschrijven (wat het zo onverenigbaar maakt met haar karakter)?quote:ze is te jong en past niet bij mijn karakter
quote:
Ik bedoel K zelf met deze zinquote:Op zondag 8 juni 2025 14:24 schreef r_one het volgende:
Helder, dank je wel voor je openheid
[..]
Begrijp ik goed dat die vriendin een andere is dan K?
En is het dan 'had' of 'heb'?
Wel zeer discutabel dat een stagiaire een patiënt inpalmt, weet de instelling (waar die zelfhulpgroep onderdeel van uitmaakt) daar van?
[..]
Kun je -afgezien van het grote leeftijdsverschil, da's duidelijk- in een paar steekwoorden jouw karakter omschrijven (wat het zo onverenigbaar maakt met haar karakter)?
[..]
Opnieuwquote:Op zondag 8 juni 2025 15:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik bedoel K zelf met deze zin
K was op de instelling sociaal en meedenkend, privé lag het anders, ik ben vrij meegaand, kies eerder voor het gemak van een ander dan mezelf, had toen weinig eigen inbreng en deed grotendeels wat ze wou een nee zou kunnen betekenen dat ze me niet meer leuk vond dus liet ik dingen toe die ik eigenlijk niet wou
Grenzen verleggen en pleasen dus en K maakte daar gebruik van
Inmiddels zijn die zwakke punten wel verbeterd met name door de recente therapie
Maar nog niet zo dat ik een dame met het karakter van K kan handelen,
De instelling treft geen blaam in dit verhaal
Je mag vragen wat je wilt, geen probleem als ik er ergens niet op wil antwoorden geef ik dat wel aanquote:Op zondag 8 juni 2025 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Opnieuw![]()
De blaam treft uiteraard primair K zelf maar als stagiaire behoor je een professionele afstand tot je patiënten te bewaren. Bij overschrijding daarvan is het de instelling die de stagiaire (of dienst begeleid(st)er) die haar daar op aan moet spreken. Maar als dat bij hun niet bekend is, wordt dat lastig natuurlijk.
( ik zal niet verder uitweiden, het ging me voor nu even om mijn beeldvorming)
Wel knap dat je de weg omhoog hebt gevonden in je assertiviteit en grenzen aangeven. Respect![]()
Wat ik echter nog niet in beeld heb, is wat K met (jouw?) trauma's van doen heeft. Zie TT. Wil je me daar iets over bijpraten of liever niet?
(als je mijn vragen/opmerkingen vervelend of 'too much' vindt ..... aangeven hoor)
Dan ga ik nog een stapje verder (of terug): wie is (of was?) Melanie?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je mag vragen wat je wilt, geen probleem als ik er ergens niet op wil antwoorden geef ik dat wel aan
Ik ben erg open als ik mezelf op mijn gemak voel, soms te open en K wist dus heel veel van me, ook het verhaal Melanie en wat dat met me doet
K lijkt qua karakter wel op Melanie
Het feit dat ze me schrijft dat ik haar eventueel Melanie mag noemen en ziet als een tegemoetkoming naar mij zegt best veel vind ik
Dus K triggert mijn Melanie aanvallen
Er was al best veel gebeurd in mijn leven toen ik Melanie ontmoette en daar een relatie mee kreeg, , een pittige dame met borderline dat ik ook had alleen ik was meer een stille borderliner , Melanie niet die liet zich wel horen en wie niet wou horen zou het wel voelenquote:Op zondag 8 juni 2025 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ga ik nog een stapje verder (of terug): wie is (of was?) Melanie?
Ah, nou valt bij mij het kwartjequote:Op zondag 8 juni 2025 16:24 schreef Cupfighter het volgende:
maar dit keer veranderde ik niet van mening, ze liep dit keer tegen een grens van mij op
Ruim 2 weken later pleegt Melanie zelfmoord
Dat is een hardnekkig trauma geworden
Geen idee, ik heb haar brief niet beantwoord, ik denk dat zij er mee hoopt te bereiken mij over te halen om haar terug in mijn leven te halen omdat ik haar Melanie mag noemen, het tegendeel gebeurt ik vind het afstotelijkquote:Op zondag 8 juni 2025 16:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, nou valt bij mij het kwartje![]()
En daarna (later) vond K dat jij haar wel Melanie mocht noemen, want?
Ja idd, nogal rare hersenkronkel.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb haar brief niet beantwoord, ik denk dat zij er mee hoopt te bereiken mij over te halen om haar terug in mijn leven te halen omdat ik haar Melanie mag noemen, het tegendeel gebeurt ik vind het afstotelijk
K heeft een angststoornis en had in het verleden een eetstoornis, ze is erg verwend in haar opvoeding en is niet gewend afgewezen te wordenquote:Op zondag 8 juni 2025 16:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja idd, nogal rare hersenkronkel.
Spoort die K zelf eigenlijk wel (afgezien van het gestalk richting jou), heeft zij misschien ook borderline?
Uiteraard (hoewel het lang een wisselwerking is geweest natuurlijk, tussen jou en haar).quote:Op zondag 8 juni 2025 16:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
K heeft een angststoornis en had in het verleden een eetstoornis, ze is erg verwend in haar opvoeding en is niet gewend afgewezen te worden
Maar wat zij doet en heeft is minder van belang
Het is voor mij belangrijk dat ik me op mezelf richt en voorkom dit soort types ruimte te geven
Ik ben nu bezig met trauma therapie wat als doel heeft die aanvallen te verminderen, er zou emdr voor ingezet worden maar al vrij snel werd het duidelijk dat los van mijn trauma mijn eigen zelfbeeld en zelfvertrouwen een groot probleem was en een reden voor de vlucht naar dissociatie naar Melanie isquote:Op zondag 8 juni 2025 17:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard (hoewel het lang een wisselwerking is geweest natuurlijk, tussen jou en haar).
Mag ik -ten slotte- nog vragen welke therapie jij gehad hebt, die jou in staat heeft gesteld jezelf hierbij te laten groeien?
(heel herkenbaar)quote:Op zondag 8 juni 2025 17:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met trauma therapie wat als doel heeft die aanvallen te verminderen, er zou emdr voor ingezet worden maar al vrij snel werd het duidelijk dat los van mijn trauma mijn eigen zelfbeeld en zelfvertrouwen een groot probleem was
Ah mooi man, wat een vooruitgang! Super!quote:en een reden voor de vlucht naar dissociatie naar Melanie is
Dus dat zijn we nu best succesvol mee bezig, van. 5 aanvallen per dag in januari zit ik nu op 1 in de drie weken ongeveer
Alleen jij gaat erover of je te streng bent voor jezelf. Eveneens ga jij over hoe lang je verdriet mag hebben.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ben ik te streng voor mezelf?
Gisteren werd ik wat boos op mezelf omdat ik bij het beantwoorden van de vraag wie is of was Melanie begon te huilen.
Ik dacht stop nou met dat gejank, het is lang geleden en ze heeft je meer kwaad dan goed gedaan, hou op met janken om haar
Maar is dat realistisch , mag ik niet verdrietig zijn om wat er gebeurd is
quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmiddag een evaluatie gesprek gehad bij therapie.
Dat verliep prima, ik heb aangegeven dat ik op de goede plek zit daar en er uit wil halen wat mogelijk is.
Ik had weer een briefje van K in de brievenbus, ongelezen bij het oud papier gegooid
je bent echt goed bezigquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:59 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen ben ik ook met andere dingen bezig om mezelf up te graden, mijn voortanden lagen eruit na het ongeluk in 1984 , daar zijn kronen in gekomen, maar die gingen los zitten en voordat ik een afspraak bijnier tandarts had gemaakt was ik ze kwijt , daar gaat nu een plaatje ingezet worden, en nog een aantal kleine dingen moeten er gebeuren bij de tandarts
Ik zag K in de stad vanmiddag, maar voordat ze mij gezien had ben ik snel een winkel ingegaan, geen zin in een confrontatie zeker niet met dit zonnige weer
Klopt, als ik me rot voel dan is die verzorging niet echt goed, ik wil daar ook mee aan de slag gaanquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
je bent echt goed bezig
ook werken aan je verzorging is een hele goede stap
wat ontzettend fijn dat je zo goed geholpen wordt dat je de ruimte voelt om deze stappen allemaal te kunnen maken
Wat is er zo moeilijk aan om 10 minuten onder een douche te staan?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, als ik me rot voel dan is die verzorging niet echt goed, ik wil daar ook mee aan de slag gaan
Niet mijn topicquote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan om 10 minuten onder een douche te staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |