Dat maakt je nog geen egoistquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
In principe heeft ze wel een punt, ik denk inderdaad niet aan K nu maar aan mezelf, alleen ze vergeet dat K me hier toe zet om mezelf te beschermen
Jawel want ik denk aan mezelf en niet aan de gevolgen voor K al heeft ze dit natuurlijk zelf veroorzaaktquote:
Jullie belangen staan diametraal op elkaar, ze zijn onverenigbaar. Dan is het óf óf, eten of gegeten worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jawel want ik denk aan mezelf en niet aan de gevolgen voor K al heeft ze dit natuurlijk zelf veroorzaakt
Egoistisch is naar mijn idee wel waar in dit verhaal maar ik word er inderdaad bijna toe gedwongen, het is dit of buigen voor het prinsesje en ja en amen knikkenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Jullie belangen staan diametraal op elkaar, ze zijn onverenigbaar. Dan is het óf óf, eten of gegeten worden.
Dat egoistisch noemen, is mij véél te kort door de bocht.
Ja, als je K nooit de kans had gegeven (het gesprek in bijzijn van haar ouders) en meteen aangifte had gedaan, dán zou het verwijt je kunnen treffen. Nu niet.
ik zie hier met de beste wil van de wereld geen egoisme inquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Egoistisch is naar mijn idee wel waar in dit verhaal maar ik word er inderdaad bijna toe gedwongen, het is dit of buigen voor het prinsesje en ja en amen knikken
Misschien voelt het ook zo omdat het voor mij nieuw en vreemd is om zo te handelenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik zie hier met de beste wil van de wereld geen egoisme in
Het is ook weer een manier om jou slecht te laten voelen over de acties die je hebt ondernomen mbt K
weer ben je met haar en haar familie bezig
stop met luisteren naar wat deze mensen roeptoeteren
Egoïsme wordt altijd als iets negatiefs gezien, maar dat is het niet altijd. Zoals in dit geval.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik zie hier met de beste wil van de wereld geen egoisme in
Het is ook weer een manier om jou slecht te laten voelen over de acties die je hebt ondernomen mbt K
weer ben je met haar en haar familie bezig
stop met luisteren naar wat deze mensen roeptoeteren
wederom niet egoistischquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Egoïsme wordt altijd als iets negatiefs gezien, maar dat is het niet altijd. Zoals in dit geval.
Hij is egoïstisch omdat hij met de aangifte een probleem voor haar toekomst kan veroorzaken. Hoewel zij juist egoïstish is door zelfs strafbare feiten te plegen en de politie te negeren (in eerste aanleg). Maar had hij dat niet gedaan, was het andersom geweest. In dit geval is egoïsme hartstikke goed.
Egoïsme is je eigenbelang voorzetten, ookal kan dat de ander schaden. Ja, het is wel egoïstisch, maar ik vind het niet negatief, juist positief in dit geval.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
wederom niet egoistisch
ze gaat zwaar de grens over met haar gedrag
dat is haar keuze
waarbij ze TS geen andere keuze laat dan hierop te handelen
Nou, als jij het zo wilt classificeren, be my guest, het is jouw feestje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Egoistisch is naar mijn idee wel waar in dit verhaal
Hoezo "bijna"?quote:maar ik word er inderdaad bijna toe gedwongen, het is dit of buigen voor het prinsesje en ja en amen knikken
Dat bijna is inderdaad helemaal, het was gewoon geen keusquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, als jij het zo wilt classificeren, be my guest, het is jouw feestje.
[..]
Hoezo "bijna"?
Mooi. Dan heb je dus getuigen die je verklaring kunnen bevestigen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
Hondsbrutaal is ze, ze kwam vanmorgen op mijn werk .
Gelukkig weten ze op het werk ervan en hebben de leidinggevende haar eruit gestuurd en maar zwaaien naar mij, ik heb me omgedraaid en ben verder gegaan met mijn werk.
Mijn collega's moesten er wel om lachen en vroegen wie dat was
Ditquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mooi. Dan heb je dus getuigen die je verklaring kunnen bevestigen.
En dit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:50 schreef Sally het volgende:
Wow.
Dat 'meisje' is echt gewoon ziek in d'r hoofd....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |